شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۲۹۸۰- Feb.15,2003
ورزش
Front Page

ليگ برتر فوتبال ايران
سپاهان و فجر سپاسي تنها برندگان بالاي جدول
شيرازي ها دومي را از پرسپوليس گرفتند

000300.jpg
بازي ديدني استقلال و پاس صحنه  هاي
زيباي بسياري داشت كه
حاصلش تنها دو گل بود.
علي سامره مهاجم ملي پوش استقلال كه
به سوي دروازه پاس هجوم برده با واكنش
«رودباريان» سنگربان حريف مواجه شده است.

گروه ورزشي: دور برگشت ليگ برتر فوتبال ايران با انجام هفت بازي در تهران و شهرستانها پيگيري شد. در آغاز دور برگشت در جمع بالانشينان جدول تنها دو تيم سپاهان و فجر سپاسي برابر حريفان خود به برتري رسيدند و با توقف پاس، استقلال و پرسپوليس هه چيز بر وفق مراد نماينده زاينده رود پيش رفت. سپاهان كه در بازي رفت چهار بار دروازه صنعت نفت را گشوده بود در آبادان با حضور مجدد قاسمپور بر روي نيمكت تيم ميزبان پيروزي رفت را با تك گل ديرهنگام ادموند بزيك تكرار كرد و با اين پيروزي فاصله خود را با ديگر تيم هاي تعقيب كننده افزايش داد.
فجر سپاسي در شيراز به سختي از سد ملوان قعرنشين گذشت. شاگردان صالح نيا اگر اندك هوشياري به خرج مي دادند دچار اشتباهات فردي نمي شدند. كسب تساوي در خانه حريف دور از دسترس نبود. «فجري»ها پس از دريافت گل غافلگيركننده محمد غلامي آنقدر بر روي دروازه ملوان هجوم بردند و در نهايت با گل دقيقه ۹۰ فرشيد طالبي توانستند با كسب سه امتياز بازي جانشين پرسپوليس در مكان دوم جدول شوند.
جالب آن كه حضور فجر سپاسي در مكان دوم جدول هم امتياز با پرسپوليس هنگامي امكان پذير شد كه برق ديگر تيم شيرازي در تهران توانست پرسپوليس را متوقف كند. پرسپوليس در برابر تيم دونده و پرتلاش برق زور گلزني نداشت و حتي جابجايي هاي صورت گرفته در خط حمله اين تيم نيز نتوانست گره گشا شود و در نهايت بازي اين تيم با برق بدون گل شد. پرسپوليس در نيمه اول صاحب يك بخت مناسب از روي نقطه پنالتي شد كه ضربه يحيي گل محمدي را دروازه بان ارمني برق به كرنر فرستاد. در حساس ترين بازي هفته استقلال و پاس با ارائه يك بازي پرتحرك و ديدني به مساوي رضايت دادند. هم پاس و هم استقلال هركدام اگر اندكي هوشيار بودند مي توانستند برنده اين بازي باشند. استقلال پس از غافلگيري روي شوت از راه دور جوادنكونام خيلي زود با حركت هاي نيكبخت از چپ به نتيجه رسيد و روي حركت فردي همين بازيكن بود كه «علي سامره» با ضربه سر دروازه پاس را فروريخت.
پاس و استقلال بارها با حضور در محوطه جريمه هم موقعيت هاي زيادي خلق كردند، اما هر بار مدافعان و دروازه بانان دو تيم مانع از رويش گل ديگري شدند.
بهترين بخت استقلال در آخرين لحظات در دقيقه ۹۱ بود كه علي موسوي در رودرويي با رودباريان ضربه سرش راهي به چارچوب نيافت. «دربي» اهواز هم همانند بازي رفت به سود فولاد شد و شاگردان بگوويچ در مقابله با استقلال به برتري دو برصفر رسيدند. اين بازي
پر برخورد دو اخراجي داشت كه كاظم محمودي در دقيقه ۳۷ و سامان موسوي از فولاد از دقيقه ۷۷ با كارت قرمز داور مواجه شدند. در مشهد بازي ابومسلم و سايپا بدون گل به پايان رسيد و در اصفهان پيكان با شكست ذوب آهن در فولادشهر خود را يكقدم ديگر به صدرنشينان جدول نزديك تر ساخت.

ركورد شكني در دو و ميداني

گروه ورزشي: «امير الوند» در جريان چهاردهمين دوره مسابقات دووميداني داخل سالن قهرماني ايران، ركورد جديدي را براي پرتاب وزنه كشورمان به ثبت رساند. در اين دوره از رقابتها در سالن سرپوشيده دووميداني مجموعه ورزشي يادگار امام شهرستان رشت «الوند» با پرتاب ۱۷ متر و ۱۱ سانتيمتر به ميزان ۲۴ سانتيمتر ركورد ايران را ترقي داد. ركورد قبلي اين ماده در اختيار «علي سياح» از خراسان با پرتاب ۱۶ متر و ۸۷ سانتيمتر بود.

نتايج وزنه برداري باشگاههاي ايران

گروه ورزشي: مسابقه هاي  وزنه برداري  قهرماني  باشگاه هاي  ايران  بــــا انجام  ۳ ديدار پيگيري  شد و در آن  تيم هاي  دانشگاه  آزاد اسلامي  و شيـــلات  هرمزگان و ذوب آهن اصفهان بر حريفان  خود پيروز شدند.
در سالن  وزنه برداري  مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  دو تيم  دانشگاه  آزاد اسلامي  و سايپا تهران  به  مصاف  هم  رفتند كه  اين  ديدار را تيم  دانشگاه  آزاد اسلامي  با امتياز ۰۲/۳۳ بر ۹۹/۳۰ از آن  خود كرد و همچنان  در صدر جدول  رده بندي  باقي  ماند. ديدار تيم هاي  ذوب  آهن  اصفهان  و راه آهن  تهران  هم  به سود ذوب آهن به پايان رسيد.قرار بود يك  ديدار نيز ميان  تيم هاي  ملي  حفاري ايران  و شيلات  هرمزگان  در بندرعباس  برگزار شود كه  تيم  حفاري  ايران  در اين  ديدار حاضر نشد.

۶ تيم خارجي در رقابتهاي پينگ پنگ دهه فجر

گروه ورزشي: مسابقه هاي بين المللي پينگ پنگ دهه مبارك فجر، اواخر ارديبهشت و يا اوايل خردادماه سال ۱۳۸۲ در تهران برگزار خواهد شد.
از تيم هاي هند، تركيه، قزاقستان، تركمنستان، چين و كره شمالي براي شركت در اين مسابقات دعوت به عمل آمده است.
توضيح: شاهرخ شهنازي رئيس فدراسيون تنيس روي ميز با ارسال نمابري به روزنامه همشهري عبارت «سازمان تربيت بدني در ارتباط با مسابقات دهه فجر، بودجه اي به فدراسيونها اختصاص نمي دهد» در مورخه ۱۹/۱۱/۸۱ در روزنامه همشهري را تكذيب كرد.اين خبر در تاريخ فوق در فايل خبري خبرگزاري جمهوري اسلامي مخابره شده بود.

تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال ايران

*پاس تهران يك- استقلال تهران يك
گل ها: جواد نكونام (۲۸) براي پاس و علي سامره (۳۷) براي استقلال
*ابومسلم مشهد صفر- سايپا تهران صفر
*فولاد خوزستان ۲- استقلال اهواز صفر
گل ها: حسن مظاهري ۲۰ (پنالتي) و سيد محمد علوي (۸۰) براي فولاد
*ذوب آهن اصفهان صفر- پيكان تهران يك
گل: امير محتشمي (۶۷)
*پرسپوليس تهران صفر- برق شيراز صفر
*صنعت نفت صفر- سپاهان اصفهان يك
گل: ادموند بزيك (۸۷)
*فجر سپاسي شيراز ۳- ملوان انزلي ۲
گل  ها: سياوش اكبرپور ۵۸ و ۶۹ و فرشيد طالبي (۹۰) براي فجر و محمد غلامي ۱۰ و ۸۰ از روي نقطه پنالتي براي ملوان.

ليگ برتر واليبال ايران در پايان راه

صنام فاتح آخرين بازي جام شد
گروه ورزشي: هفته پاياني رقابت هاي ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران با انجام چند بازي به پايان رسيد. در هفته آخر جز بازيهاي هفته پاياني دو بازي عقب افتاده هم انجام شد تا پس از مشخص شدن چهره تيم قهرمان و تيم هاي دوم و سوم جدول تكليف بهترين تيم شهرستاني نيز روشن شود. در شرايطي كه تيم هاي نارنجستان نور، قند شيروان، لوله سازي اهواز و نئوپان گنبد تا گام آخر رقابت فشرده اي داشته اند، در نهايت اين عنوان با «ست»شماري بهتر نصيب تيم تازه وارد به ليگ برتر قند شيروان شد.
در بازي پاياني ليگ برتر اگرچه تكليف قهرماني پيكان در يك هفته به پايان مسابقات قطعي شد، اما پيكار سنتي دوتيم صنام و پيكان مثل هميشه ديداري گرم و تماشايي بود كه در خاتمه با برتري صنام به پايان رسيد. صنام اگرچه موفق به تلافي شكست بازي رفت شد، اما اين پيروزي براي تكرار قهرماني دوساله كافي نبود و پيكان پس از دو سال درصدر رقابت هاي باشگاهي ايران ايستاد. در پايان بازيهاي اين فصل ليگ برتر كه با انجام يكصد و ده ديدار خاتمه پذيرفت، يازده تيم شركت كننده به ترتيب ذيل عناوين اول تا يازدهم را از آن خود كردند.
۱- پيكان تهران ۲- صنام تهران ۳- پاس تهران، ۴- برق تهران ۵- قند شيروان ۶- نارنجستان نور ۷- لوله سازي اهواز ۸- نئوپان گنبد ۹- ذوب آهن اصفهان ۱۰- سايپا آذين تهران ۱۱- سمن سو اروميه.

صنام قهرمان ليگ كشتي آزاد باشگاههاي كشور
پايان افسانه شكست ناپذيري « عبدالسلام اوف» در ايران

000303.jpg
طيبي بازنده اي سربلند
مقابل طلايي بود

گروه ورزشي: شيرمردي دلاور از خطه قهرمان پرور مازندران با نام «مجيد محمدي» به افسانه شكست ناپذيري «يوسف عبدالسلام اوف» مردي كه «مهدي حاجي زاده» را در بازي هاي آسيايي بوسان مغلوب كرده بود، در آخرين هفته پيكارهاي ليگ كشتي ايران پايان داد و با پيروزي (۸-۱۰) مقابل وي خط بطلاني بر تمامي محاسبات و معادلات مطروحه در رابطه با حضور كشتي گيران خارجي در ليگ سراسري كشتي در ايران كشيد.
نفع اين پيروزي همين بس كه ديديم راه پيروزي بر يكي از بهترين ۷۴ كيلويي هاي دنيا هم شرايط خاص خود را دارد كه با رعايت آنها مي توان به اين مهم رسيد. و اين يعني اينكه در همه زمان هاي يك مبارزه زمينه هاي تغيير وجود دارد كه بايد آن ها را پيداكرد و به كار بست. در مبارزه تيم هاي صنام تهران و نارنجستان نور در تهران «محمدي» در مبارزه اي نابرابر مقابل «عبدالسلام اوف» در وزن ۷۴ كيلوگرم در شروعي توفاني زماني كه با بارانداز و سالتوي ديدني حريف ۸ امتياز عقب افتاد، بخوبي فهميد كه اشتباهات ناخواسته اش مزد برتري «عبدالسلام اوف» شده است و از اين لحظه با ذكاوتي مثال زدني وقتي تعداد نفس هاي حريف به شماره افتاد، با يك خم دوخم هاي خود ميدان داري را آغاز كرد و در پايان هم به اين پيروزي به ياد ماندني دست يافت.
پيروزي مقتدرانه محمدي برابر عبدالسلام اوف نمونه روشني از فعل خواستن و توانستن در راه انجام يك مبارزه تمام عيار و صحيح است كه مردان امروز كشتي ايران كمتر سراغي از آن مي گيرند و بايد به عنوان اصلي مهم و بااهميت تمامي قهرمانان كشتي ما آن را به درستي بياموزند. در ديدار تيم هاي صنام و نارنجستان پيروزي (۴-۵) حسين رنگرز برابر محمدجواد صفايي در وزن ۵۵ كيلوگرم راه ورود رنگرز به جمع بزرگان اين وزن را هموار كرد و مبارزه تيغ دار طلايي و طيبي هم در وزن ۶۰ كيلوگرم اگرچه در پايان با برتري (۲-۳) طلايي به پايان رسيد، اما كشتي گير مغلوب هم جلوه هايي از اقتدار گذشته خود را به نمايش گذاشت.
در انتهاي ديدار تيم هاي صنام و نارنجستان نور كه با پيروزي (۱۰-۱۶) صنام تهران همراه شد اين تيم در مكان اول ليگ كشتي آزاد باشگاه هاي كشور قرار گرفت. نارنجستان نور دوم شد و راه آهن خراسان هم كه در هفته آخر به برتري (۷-۱۹) مقابل ايران سوئيچ نهاوند دست يافت مقام سوم اين رقابت ها را به خود اختصاص داد.
«جام فجر» برگزار نشد
پيكارهاي بين المللي كشتي آزاد (جام فجر) برگزار نشد.
اين مسابقه ها قرار بود با شركت تيم هاي قزاقستان، ارمنستان، صنام، منتخب ارتش جمهوري اسلامي ايران و تيم جوانان كشورمان در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار شود.
فدراسيون كشتي دليل برگزار نشدن اين مسابقات را عدم حضور تيم هاي ارمنستان و قزاقستان در تهران عنوان كرد.
مازندران قهرمان
كشتي فرنگي نوجوانان
تيم مازندران به مقام نخست مسابقات كشتي فرنگي نوجوانان ايران دست يافت.
در اين دوره از رقابتها كه در سالن ورزشي تختي شهر آستارا برگزار شد، تيم مازندران با كسب ۷۲ امتياز در صدر ايستاد و تيم هاي تهران و خوزستان با كسب ۴۵ امتياز به ترتيب در مكان هاي دوم و سوم قرار گرفتند.

|   سياسي    |    خارجي    |    انديشه    |    شهري    |    اجتماعي    |    اقتصادي    |
|   ورزش جهان    |    ورزش    |    علمي فرهنگي    |    محيط زيست    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |