دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۲۹۸۲- Feb.17,2003
ورزش
Front Page

فوتبال جام حذفي كشور
سپاهان با شكست سنگين استقلال برتري اصفهان را اثبات كرد

000570.jpg

گروه ورزشي: در چارچوب رقابت هاي جام حذفي فوتبال باشگاههاي ايران ديروز دو بازي برگزار شد كه در اين بين همه نگاه ها متوجه بازي حساس دو تيم استقلال تهران و سپاهان اصفهان بود. بازي رفت دو تيم ديروز در ورزشگاه نقش جهان و به قضاوت جلال مرادي انجام شد. هر دو تيم نسبت به آخرين بازي خود در ليگ برتر تغييراتي داشتند. سپاهان اين بار محمود كريمي را نداشت و محمدرضا مهدوي بازيكن سابق استقلال و شارلرواي بلژيك را در قلب خط دفاعي خود به بازي گرفت. مهدوي، فرزانه و حسن زاده سه بازيكن خط دفاعي سپاهان به شمار مي رفتند. در آخرين نقطه دفاعي سپاهان نيز آرمناك پطروسيان قرار داشت، دروازه باني كه در اين بازي چند بار موقعيت گل را از مهاجمان استقلال با عكس العمل هاي زيبا گرفت. در خط مياني سپاهان استپانيان، نويدكيا، رمضاني، طالبي نسب با دوندگي و جنگندگي بر بازي كاملا مسلط بودند و در خط حمله نيز بزيك با فرارها و فضاسازي مناسب مكمل خوبي براي فرشباف بود كه براي زدن گل بي تابي مي كرد. در آن سوي ميدان استقلال چارچوب دروازه اش را به طباطبايي سپرده بود. هاشمي نسب، بختياري زاده و فكري هم سه مدافع متمركز اين تيم بودند. پاشازاده، مجيدي، فيض كريملو، اكبرپور و سيروس دين محمدي پنج مرد خط مياني استقلال به شمار مي رفتند كه در هنگام حمله اكبرپور هم به مؤمن زاده و علي سامره مي پيوست.
بازي تهاجمي دو تيم در نيمه اول صحنه هاي ديدني بسيار داشت. با وجود تهاجمي ظاهر شدن دو تيم نيمه اول گلي در بر نداشت. هم استقلال و هم سپاهان مي توانستند هركدام در نيمه اول با دستي پر روانه رختكن شوند، اما شتابزدگي مهاجمان آنان باعث شد تا گلي از خط دروازه ها عبور نكند. نيمه دوم را هم دو تيم با چنين شرايطي شروع كردند. بعد از چند حمله استقلال اين سپاهان بود كه با تيزچنگي فرشباف و فرارش از عمق دفاع استقلال به گل برتري رسيد. ناهماهنگي مدافعان استقلال در به ثبت رسيدن اين گل كاملا مشهود بود. فرشباف در رويارويي با طباطبايي از دروازه بيرون آمده توپ را با ضربه اي فريبنده به تور دوخت. بعد از اين گل استقلال به قصد تلافي هجوم برد، در چنين اوضاع و احوالي فرزاد مجيدي با دريافت كارت دوم زرد از بازي اخراج و استقلال بعد از گل كاملا دچار آشفتگي شد. كخ در ادامه بازي موسوي، يدالله اكبري را هم به ميدان آورد، اما سپاهان هر موقع كه اراده مي كرد در درون محوطه جريمه استقلال حاضر مي شد. بيست دقيقه بعد از گل اول سپاهان ناصر فرشباف باز هم با زيركي در محوطه جريمه استقلال يكه و تنها شد و به راحتي دروازه طباطبايي را گشود. استقلال براي دستيابي به گل و كاهش فاصله ،بازي احساسي را در دستور كار خود قرار داد و در اين بين سامره و موسوي بارها در بهترين شرايط نتوانستند قفل دروازه سپاهان و پطروسيان را باز كنند. اين پايان كار نبود و سپاهان باز هم روي يك حركت دسته جمعي به گلي ديگر رسيد. اين بار سيدمحمد سيدصالحي با كنترل توپ و ضربه اي سنگين توپ را به تور دوخت تا صدرنشين ليگ برتر با خيالي آسوده در انتظار بازي برگشت بنشيند. سپاهان نشان داد كه جدا از ليگ برتر چشم به فتح جام حذفي نيز دارد.
ذوب آهن ديگر تيم همشهري سپاهان نيز ديروز در همدان مقابل پرسپوليس اين شهر بدون گل متوقف شد. با اين نتيجه ذوب آهن براي صعود چشم به بازي برگشت در فولادشهر دارد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با مسئولان ورزش و ورزشكاران واليبال
درخشش تيم هاي واليبال نشان دهنده رشد تكاملي اين ورزش است

000560.jpg

گروه ورزشي: جام ها، احكام و مدال هاي قهرماني تيم هاي اول تا سوم اين فصل ليگ برتر واليبال باشگاههاي ايران ديروز توسط آيت الله هاشمي رفسنجاني به مديران، مربيان و كاپيتان هاي تيم هاي پيكان، صنام و پاس تهران اهدا شد. در اين مراسم كه در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد، هاشمي رفسنجاني گفت: بدون حضور بخش خصوصي ورزش ايران رشد و توسعه كافي را پيدا نخواهد كرد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: مطرح شدن ورزشكاران در جامعه باعث ايجاد انگيزه، افزايش كار و تلاش بيشتر در ميان اقشار مختلف خواهد شد. وي يكي از ثمرات مهم ورزش را ايجاد روح مردانگي و جوانمردي در ميان ورزشكاران ذكر كرد و گفت: اين اثرات مي تواند با حضور بيشتر ورزشكاران در جامعه نمود پيدا كند.
آقاي  «هاشمي  رفسنجاني» با اشاره  به  برنامه هاي  دولت  و سازمان  تربيت بدني  براي  رشد و گسترش  ورزش  كشور گفت : طرح ها و برنامه هاي  خوبي  براي  رشـد و پويايي  ورزش  كشور تدوين  شده  است  كه  اميدواريم  مسئولان  امر بتوانند ايــن برنامه ها را به  نحو احسن  اجرا كنند.
رئيس  تشخيص  مصلحت  نظام  با بيان اينكه  پس  از پيروزي  انقلاب  اسلامي  جايگاه  ورزش  براي  مسئولان  كشور شناخته تر شده  است ، گفت : حضور بانوان  در عـــــرصه  ورزش  كشور نشان دهنده  اين  امر است .
رئيس  مجمع تشخيص  مصلحت  نظام  حضور ورزشكاران  در انتخابات  شوراهاي  شهر را گامي  مهم  در سرنوشت  ورزش  كشور عنوان  كرد و ابراز اميدواري  نمود كه  تمامي ورزشكاران  ايران  نقش  بسزايي  را در اين  انتخابات  داشته  باشند.
ايشان همچنين با ابراز رضايت از عملكرد سازمان تربيت بدني در سال جاري گفت: اين سازمان با يك برنامه ريزي صحيح توانسته است رشد قابل قبولي را نسبت به سال گذشته داشته باشد كه در اين ميان درخشش تيم هاي واليبال ايران در عرصه هاي مختلف جهاني و قاره اي قابل تجليل و تقدير است.
«هاشمي رفسنجاني» اضافه كرد: درخشش تيم هاي واليبال ايران در رقابتهاي مختلف نشان دهنده يك رشد تكاملي دراين رشته ورزشي است كه قطعا مسئولان و دست اندركاران واليبال كشور زحمات بسياري را براي توسعه اين رشته ورزشي متحمل شده اند.
وي گفت: بايد ورزش كشور رو به ثبات و تداوم گام بردارد تا ورزش قهرماني از حالت تصادفي بودن خارج شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام موفقيت فدراسيون واليبال ايران در كسب ميزباني مسابقات واليبال قهرماني جوانان جهان را گامي مؤثر در شناساندن چهره هاي مطرح واليبال ايران به ساير كشورها عنوان كرد و گفت: كسب ميزباني اين رقابتها با توجه به فضاي عمومي بين المللي كه به نفع ايران نيست نشان دهنده جايگاه واليبال كشور در جهان است.

چرا مرادي استعفا داد

000565.jpg

گروه ورزشي: گاهي اوقات انسان خبرهايي مي شنود و يا از طريق رسانه هاي مختلف از آن ها بااطلاع مي شود كه پذيرش مفهوم و درك آن ها غيرقابل باور و بسيار تأمل برانگيز است. چرا كه در محتوا و شكل چنين اخباري حقايقي وجود دارد كه آثار واقعي آن ها گاهي اوقات نمايان نيست و به همين دليل و دلايل ديگر حساسيت نشان دادن به آن ها شايد امري كاملا طبيعي باشد. ديروز خبر استعفاي «علي مرادي» رئيس فدراسيون وزنه برداري و البته اين بار جدي تر به دستمان رسيد و با شنيدن آن و شناختي كه از وي داشتيم از محتواي دروني اين استعفا و صحبت هاي قبلي مان با وي، حقيقتا متأثر شديم كه چرا در گردش امروز ورزش در ايران زمينه چنين استعفايي فراهم شده است. آن هم در فدراسيوني كه هم شايسته ترين قهرمانان را در سال هاي اخير پرورش داده است و هم در حال حاضر مورد احترام خاص و عام است.
بدون هيچ مقدمه چيني ذهن و خاطر عزيزان بزرگوار در اداره ورزش كشور را به اين نكته معطوف مي كنيم كه هيچ ترديدي وجود ندارد كه استعفاي «علي مرادي» استعفايي معمولي و از روي سلائق شخصي نيست. استعفايي متأثر از ديدگاهها و عملكردهاي پر اشكالي است كه بر ورزشكاران وزنه برداري در ايران كه هم قهرمان جهانند و هم مقام قوي ترين مرد دنيا را به خود اختصاص داده اند ، روا مي شود و به سختي آن ها را دل آزرده ساخته است.
مرادي رفتارهاي موجود با خانواده وزنه برداري را به دور از شأن و منزلت آن ها مي داند و خيلي راحت مي گويد: «نمي توانم تحمل كنم».
محمدرضا منصوريان

رويارويي ژيمناست هاي زن ايران و سوريه در تهران

گروه ورزشي: رئيس انجمن ژيمناستيك بانوان كشور اعلام كرد كه در فاصله روزهاي دهم تا چهاردهم اسفندماه سال جاري مسابقه دوستانه تيم هاي ملي ژيمناستيك بانوان ايران و سوريه در تهران برگزار مي شود. دكتر زهرا اينچه درگاهي با اعلام اين خبر اظهار داشت:  در سال آينده نيز براي گسترش و اعتلاي اين رشته در بين زنان، همايش بين المللي ژيمناستيك و زن با هدف شناساندن ژيمناستيك بانوان ايران به ساير كشورها و دستيابي به دانش روز مرتبط با ژيمناستيك و زنان در ايران برگزار مي شود. وي تعامل صميمانه فدراسيون و انجمن را باعث جريان خون تازه و سرشار از زندگي در رگ هاي پيكر ژيمناستيك كشور دانست.

رسول خادم:
به دعوت طالقاني جواب مثبت دادم

گروه ورزشي: رسول  خادم  قهرمان  اسبق  كشتي  آزاد ايران ، آسيا، جهان  و بازيهاي المپيك  مي گويد: هنوز حكمي از سوي  رئيس  فدراسيون  كشتي  در خصوص  مسئوليت جديـدم  در اين  فدراسيون  به  عنوان  مدير حوزه هاي  فني ، علمي و فرهنگي دريافت  نكرده ام .
رسول  خادم  همچنين  اظهارداشت : من  براساس  ديني  كه  نسبت  به  كشتي  وخدمت  كردن  به  اين  ورزش  داشتم ، به  پيشنهاد و دعوت  رسمي رئيس  فدراسيون كشتي  جواب  مثبت  دادم ، اما هنوز حيطه  وظايف  من  بطور روشن  و دقيق  مشخص نشده  است . فدراسيون  كشتي  ديروز در تماس  با برخي  از رسانه ها، خبر ازصدور حكم  « رسول  خادم  » به  عنوان  رئيس  حوزه هاي  فني ، علمي و فرهنگي اين  فدراسيون  داده  بود.

|   سياسي    |    خارجي    |    انديشه    |    شهري    |    شهر    |    اجتماعي    |
|   اقتصادي    |    ورزش جهان    |    ورزش    |    علمي فرهنگي    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |