شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۲۹۸۶- Feb.22,2003
ملك مرزبان پدر مطبوعات ورزشي به ديار باقي شتافت
001395.jpg
گروه ورزشي: اردشير ملك  مرزبان كه طي سالهاي متمادي در عرصه روزنامه نگاري ورزشي، فعاليت گسترده اي را در اين زمينه انجام داد و تمام طول مدت عمر خود را تحت عنوان روزنامه نگار ورزشي به فعاليت پرداخت ،روز چهارشنبه هفته گذشته به علت كهولت وبيماري از دنيا رفت. او را پدر مطبوعات ورزشي نام نهادند.
انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي با صدور اطلاعيه اي ضمن ابراز همدردي، ضايعه درگذشت استاد اردشير ملك مرزبان، پيشكسوت ورزشي نويس ايران را از صميم قلب تسليت مي گويد.

پيكان در گروه سامسونگ
در قرعه كشي پانزدهمين دوره مسابقات واليبال باشگاههاي آسيا كه در جاكارتاي اندونزي انجام خواهد شد، پيكان ايران (قهرمان سال ۲۰۰۱) آسيا با تيم سامسونگ كره جنوبي (قهرمان سال ۲۰۰۰) آسيا در يك گروه قرار گرفت. در گروه پيكان نماينده قزاقستان و تايلند هم حضور دارند. نمايندگان تيم هاي اندونزي، قطر، ژاپن و چين ديگر تيم هاي شركت كننده در مسابقات باشگاههاي آسيا هستند كه در گروه يك جاي گرفتند. تاريخ مسابقات باشگاههاي آسيا روزسي ام ارديبهشت ماه اعلام شده است.

شمشير بازان دانشگاه آزاد تهران قهرمان المپياد شدند
001390.jpg
گروه ورزشي: مرحله نهايي مسابقات مختلف المپياد بزرگ فرهنگي - ورزشي دانشجويان دانشگاه آزاد در رشته شمشيربازي قهرمانان خود را شناخت. در اسلحه سابر پرستو پارسافر و ستايش دولت شاهي قهرمان و نايب قهرمان شدند. در رقابت هاي تيمي اسلحه سابر نيز تيم دانشجويان واحد تهران مركزي در صدر ايستاد. درمجموع سه اسلحه نيز دانشگاه آزاد تهران مركز با۱۳۲ امتياز اول شد و واحد يزد و دهاقان به ترتيب در مكانهاي دوم و سوم ايستادند.
كوهنوردان دانشگاه آزاد در راه فتح قله كليمانجارو
تيم چهارنفره كوهنوردي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي جهت صعود به قله ۵۸۹۸ متري كليمانجارو عازم دارالسلام پايتخت كشور تانزانيا شدند. اين تيم صعود به بلندترين قله قاره آفريقا را از مسير كلاسيك مارانگو به مدت ۵ روز انجام مي دهد.

ليگ برتر بسكتبال ايران
صنام حريف ايران نارا در فينال شد
گروه ورزشي: صنام با پيروزي در بازي نفس گير سوم با ذوب آهن اصفهان به بازي پاياني رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران رسيد. قبل از صنام، ايران نارا ديگر تيم تهراني با شكست پيكان به فينال راه يافته بود. صنام كه فاتح ليگ دوره اي شده بود؛ در دو سفر قبلي خود به اصفهان مغلوب ذوب آهن شد، اما اين بازي را در نهايت ۸۱ بر ۷۵ از ميزبان خود برد و توانست حريف ايران نارا در فينال شود. اين بازي بدليل ازدحام تماشاگر با نيم ساعت تاخير انجام شد و سرانجام با تلاش مسئولان بازي، دو تيم راهي ميدان شدند.

همايون شاهرخي:
براي مسابقات جام ملت هاي آسيا برنامه ريزي كرده ام
گروه ورزشي: همايون شاهرخي از رهبري تيم ملي فوتبال ايران در رقابت هاي فوتبال جام ملت هاي آسيا در سال ۲۰۰۴ خبر داد.وي گفت: توافق من با رئيس فدراسيون فوتبال تنها براي مسابقات چهارجانبه هنگ كنگ نبوده است و هم اكنون تمامي برنامه هاي تيم ملي فوتبال ايران را براي حضور در مرحله مقدماتي جام ملتهاي آسيا در سال ۲۰۰۴ تدوين و با بررسي دقيق تر، تقديم وي خواهم كرد.سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: با شناخت كامل از وضعيت فوتبال ايران اين پست را قبول كرده ام اما متأسفانه در روزهاي اخير با وجود حاشيه در فوتبال ، برخي پيش داوري ها درخصوص سرمربيگري تيم ملي فوتبال صورت گرفته است.شاهرخي افزود: قبول سرمربيگري تيم ملي فوتبال ايران يك توافق دوجانبه ميان من و رئيس فدراسيون فوتبال است به همين دليل با تمامي توان درخدمت اين تيم خواهم بود.

تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* برق شيراز صفر - استقلال اهواز ۳
گل ها: محمدباقر احمدپور (۵۳)، مجيد نوروزي (۸۸) و داود حقي (۹۰)
* فولاد خوزستان ۲ - فجر سپاسي ۲
گل ها: علي عليزاده (۳۵) و سياوش اكبرپور (۴۱) براي فجر و بهنام سراج (۴۵) و حسين كعبي (۵۸) از نقطه پنالتي براي فولاد
* استقلال يك - صنعت نفت صفر
گل: فرزاد مجيدي (۱۵)
* سپاهان يك - ابومسلم خراسان يك
گل ها: رضا عنايتي (۳۵) براي ابومسلم و ادموند بزيك (۷۹) براي سپاهان
* سايپا تهران صفر - ذوب آهن يك
گل: مجتبي ناظري(۷۴)

قرعه كشي واليبال نوجوانان آسيا
گروه ورزشي: در اجلاس سالانه كميته هاي مسابقات و داوري كنفدراسيون واليبال آسيا كه طي روزهاي ۲۹ تا ۳۰ بهمن ماه در شهر پكن برگزار شد، تيم هاي واليبال نوجوانان و پيكان ايران حريفان خود را در مسابقات نوجوانان آسيا و باشگاههاي آسيا شناختند. در رقابت هاي نوجوانان ده تيم شركت دارند كه تيم ايران در گروه دوم با تيم هاي كره جنوبي، چين، استراليا و كره شمالي همگروه شد. هندوستان (ميزبان) به همراه چين تايپه، ژاپن، قطر و تايلند تيم هاي گروه اول را تشكيل مي دهند. مسابقات نوجوانان آسيا از روز ۱۷ فروردين ماه سال آينده آغاز مي شود كه تيم ايران در همين روز بازي نخست خود را برابر كره شمالي برگزار مي كند.

ليگ برتر فوتبال ايران
صدرنشين متوقف شد ـ استقلال به رده سوم رسيد
001405.jpg
فرزاد مجيدي گل سه امتيازي استقلال در مقابل نفت را به ثمر رساند تا اين تيم پس از ناكامي هاي بسيار به رده سوم جدول برسد و با روحيه بهتر روانه مسابقات باشگاههاي آسيا شود.
گروه ورزشي: هفته پانزدهم ليگ برتر فوتبال هم نكات تازه اي با خود داشت.
اين هفته هم بدون حادثه پشت سر گذاشته نشد و باز هم تيمهاي متوسط و پايين جدول در جدال با بالانشينان به موفقيت هاي تازه  اي رسيدند.
چه كسي فكر مي كرد كه استقلال اهواز تيم بحران زده دور رفت در خانه برق شيراز تيمي كه هفته پيش موفق به متوقف كردن پرسپوليس در تهران شد با سه گل به برتري برسد.
حرفهاي قلعه نوعي در حال جامه عمل پوشيدن است، مربي جوان و خلاق فوتبال كه گفته بود اگر مشكل مالي بازيكنان استقلال مرتفع شود قول اوج گيري با اين تيم را در نيم فصل دوم مي دهم.
زدن ۳ گل در حافظيه حتي از سوي تيم هاي بالاي جدول هم ممكن نشد، اما استقلال اهواز با شناخت درست از حريف به يك برد با ارزش رسيد و خود را از انتهاي جدول رها ساخت.
در هفته برخورد شيرازي ها و اهوازي ها در ليگ برتر، فجر سپاسي به تلافي شكست سنگين برق توانست فولاد را متوقف كند.
فجري ها كه با دو گل زودهنگام فولاد را تا آستانه شكست پيش برده بودند، در ادامه كار مغلوب تاكتيك وينگو بگوويچ شدند و در نهايت با تساوي اين بازي پايان گرفت.
ديروز در ورزشگاه تختي تهران، استقلال به تلافي باخت در آبادان، صنعت نفت را با همان نتيجه مغلوب كرد. مهاجمان استقلال بخصوص علي موسوي كه در اين بازي از ابتدا در تركيب اصلي قرار گرفته بود، فرصت هاي زيادي را از دست دادند.
نفتي ها هم  چندان بيكار نبودند و چند بار بيشتر در اواخر بازي به سختي استقلالي ها را آزرده و آنها را براي حفظ تك گل بازي جان به لب كردند تا اين تيم با اين برد با يك بازي بيشتر جانشين پرسپوليس در مكان سوم جدول شود.
در اصفهان پيكار سپاهان و ابومسلم همانند بازي رفت برنده نداشت. ابتدا ابومسلم با رضا غياثي به گل برتري رسيد و جالب آنكه ادموند بزيك در نيمه دوم گل تساوي را به ثمر رساند. در كارنامه سپاهان دو تساوي به چشم مي خورد كه هر دو مربوط به رويارويي با ابومسلم است.
در ورزشگاه شريعتي كرج سايپا با يك گل مغلوب ذوب آهن شد. ذوب آهن كه هفته پيش در اصفهان مغلوب پيكان شده بود، اين بار دور از خانه تلافي باخت خانگي را بر سر سايپا ديگر تيم صنعتي درآورد.


ورزش
سياسي
خارجي
شوراها
انديشه
شهري
شهر
اجتماعي
اقتصادي
ورزش جهان
علمي فرهنگي
موسيقي
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
همشهري ورزشي
|  سياسي   |   خارجي   |   شوراها   |   انديشه   |   شهري   |   شهر   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |  
|  ورزش جهان   |   ورزش   |   علمي فرهنگي   |   موسيقي   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |