شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۳۰۰۵ - Mar.15,2003
السد قطر خواهان فرهاد مجيدي شد
گروه ورزشي: تيم السد قطر خواهان بكارگيري فرهاد مجيدي بازيكن فوتبال كشورمان به مدت دو ماه در ازاي ۲۰۰ هزار دلار شده است.
خبرنگار «ايرنا» روز پنجشنبه در حاشيه برگزاري رقابت هاي جام قهرمانان باشگاههاي آسيا در شهر العين امارات به نقل از اين منابع افزود: باشگاه السد در اين خصوص درخواست رسمي به باشگاه «الوصل» امارات كه فرهاد مجيدي را در اختيار دارد، ارائه داده است. اين منابع گفتند: تيم السد قصد دارد از فرهاد مجيدي در مسابقات آتي جام امير قطر و نيز جام وليعهد اين كشور استفاده نمايد.
باشگاه «السد قطر» اوايل اسفند جاري قرارداد سه ماهه و به ارزش ۵/۱ ميليون دلار با «روماريو» بازيكن سابق تيم ملي برزيل را امضا كرد.

نمايش اميدوار كننده تيم هندبال اميد ايران در مسابقات بين المللي دهه فجر
گروه ورزشي: سيزدهمين دوره مسابقات بين المللي هندبال دهه فجر با قهرماني تيم اميد ايران در كرمان به پايان رسيد. در اين دوره از بازيها تيم هاي ملي هندبال تايوان، جمهوري آذربايجان، عمان و دو تيم چه وردني و تفليس گرجستان حضور داشتند كه در پايان تيم اميد ايران با غلبه بر تايوان در صدر ايستاد. عنوان دوم و سوم هم نصيب تايوان و شهرداري كرمان شد.
حضور تيم هاي خوب خارجي در اين دوره باعث شد تا تيم هاي شركت كننده از كشورمان به تجربيات ارزنده اي دست پيدا كنند. موفقيت تيم اميد ايران نشان داد كه هندبال ما مي تواند با توجه بيشتر به جوانان اميدوارتر از گذشته چشم به كسب مدال در آسيا داشته باشد. پيروزي هاي پياپي تيم اميد در برابر تيم هاي ملي تايوان، آذربايجان و عمان نشان از تلاش مربيان و بازيكنان اين تيم داشت. به اين تيم و نتايج آن در آينده مي توان اميدوار بود.

كشتي در دانشگاه آزاد
گروه ورزشي: رقابت هاي كشتي آزاد و فرنگي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي در منطقه ۷ به ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي واحد زرند برگزار شد كه در كشتي آزاد واحد يزد قهرمان شد و واحدهاي كرمان و زاهدان در رده هاي بعدي ايستادند. در كشتي فرنگي نيز واحد سيرجان عنوان نخست را بدست آورد و يزد و زاهدان به مدال هاي نقره و برنز تيمي دست يافتند.
همچنين رقابت هاي كشتي آزاد و فرنگي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي در منطقه ۹ نيز با شركت ۱۱ واحد دانشگاهي طي سه روز به مناسبت گراميداشت دهه فجر و به ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي كاشمر برگزار شد كه در كشتي فرنگي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد و مشهد به ترتيب قهرمان و نايب قهرمان شدند و واحد سبزوار در رده سوم ايستاد. در كشتي آزاد نيز كشتي گيران دانشگاه آزاد اسلامي مشهد بر سكوي قهرماني ايستادند و دانشجويان قوچان و گناباد دوم و سوم شدند.

صعود نماينده تايلند از گروه اول فوتبال باشگاههاي آسيا
گروه ورزشي: تيم فوتبال بي اي سي ته رو تايلند عصر ديروز با غلبه بر تيم شانگهاي شين هوا چين، به مرحله نيمه پاياني مسابقات فوتبال جام قهرمانان باشگاه هاي آسيا راه يافت.
در گروه نخست اين رقابتها كه در بانكوك تايلند برگزار شد تيم بي  اي سي ته رو عصر ديروز با نتيجه ۲ بر يك از سد تيم شانگهاي شين هوا گذشت و با كسب ۷ امتياز به مرحله نيمه پاياني صعود كرد.
در ديگر ديدار اين گروه، تيم هاي تيجون سيتي زن كره جنوبي و كاشيما انتلرز ژاپن در پايان ۹۰ دقيقه تلاش به نتيجه تساوي ۲ بر ۲ دست يافتند.

فوتبال قهرمانان باشگاههاي آسيا پرسپوليس از صعود باز  ماند
تكليف استقلال امروز روشن مي شود
005410.jpg
استقلال در باشگاههاي آسيا نيز همانند مسابقات داخلي با ناهماهنگي و مشكل در خط دفاعي مواجه است. امروز هوشياري اين خط به رهبري بختياري زاده در مقابل خط حمله پرتحرك العين و همبستگي بازيكنان مي تواند استقلال را به صعود اميدوار سازد.
گروه ورزشي: با پايان يافتن رقابت هاي مرحله يك چهارم پاياني فوتبال قهرمانان باشگاههاي آسيا در يكي از دو منطقه غرب قاره، تكليف پرسپوليس روشن شد و استقلال هم امروز تكليف خود را خواهد شناخت. پرسپوليس در گروه چهارم در روز آخر دست به تركيب تيمش برد و با تيم دگرگون شده از نوك پا تا فرق سر با پذيرش يك گل چهار بار دروازه تيم نگون بخت نيسا تركمنستان را گشود. اين پيروزي پر گل اگرچه بدليل برتري سه بر صفر پاختاكور ازبكستان مقابل الطلبه عراق براي صعود كفايت نكرد، اما نشان داد كه اگر كادر فني پرسپوليس از همان روز اول از پيله احتياط و ترس خارج مي شدند و به جوانهايي چون انتظاري، خان محمدي و اصلانيان ميدان مي دادند چه بسا افسوس باخت روز بازي با پاختاكور را هم نمي خوردند! از سوي ديگر استقلال ديگر نماينده ايران در گروه سوم كه رقابتي سخت با الهلال از عربستان، العين از امارات و السد از قطر دارد، پس از پيروزي برابر السد در برابر الهلال چوب اشتباهات تعويض مربيانش را خورد و در حالي كه تا دقيقه ۷۰ تيم برتر ميدان بود، بسيار ناشيانه تن به شكست دردناك سه بر دو داد. هضم شكست استقلال بسيار دشوار است چرا كه اين تيم تا قبل از انجام تعويض ها بارها تا يكقدمي زدن گل سوم هم نزديك شده بود. ورود موسوي ناآماده كه در اين فصل تاكنون چيزي از خود نشان نداده است و همچنين يك مهاجم فوتسالي به نام شمسايي كه نخستين حضورش را در فوتبال چمني تجربه مي كرد باعث شد تا استقلال ضمن غافل ماندن از «پاتريك سوفو» مهاجم ناآرام كامروني الهلال ضربه سنگيني را دريافت كند. استقلال امروز براي صعود، بازي دشوار و سختي مقابل العين امارات پيش رو دارد. العين كه با ۶ امتياز خود را در يكقدمي صعود مي بيند با يك تساوي هم مي تواند جواز صعود بگيرد و اين در حالي است كه استقلال براي رفتن به جمع چهار تيم برتر قاره جدا از نگاه به نتيجه بازي الهلال و السد بايد با اختلاف دو گل بر تيم ميزبان چيره شود. كاري سخت و مشكل كه بايد ديد مربيان استقلال با چه تدبيري در راه رسيدن به اين خواسته عمل خواهند كرد. استقلال در بازي آخر خود چيزي براي از دست دادن ندارد و مربيان اين تيم بايد با آرايشي تهاجمي در انديشه شكست پر گل حريفي باشند كه از مزاياي ميزباني (زمين، تماشاگر و مسائل جنبي) به خوبي سود برده است. العين با «برونو متسو» سرمربي موفق تيم ملي سنگال در جام جهاني ۲۰۰۲ طي دو بازي با تفكرات حرفه اي اين مربي توانست الهلال و السد را زمين گير كند، حال بايد ديدچه سرنوشتي انتظار كخ را مي كشد؟ كخ همه هنرش را در فوتبال بايد در اين بازي بكار گيرد و آن را خرج كند وگرنه بهانه هاي واهي و حناي او ديگر رنگي نخواهد داشت.
پرسپوليس ۴ - نيسا يك
گل ها: حسن خان محمدي (۱۵ و ۷۷)، يحيي گل محمدي (۴۷) و اميرحسين اصلانيان (۹۰) براي پرسپوليس و امان مرادوف (۸۶) از نقطه پنالتي براي نيسا.
پرسپوليس در روزي كه با ميدان دادن به محمدي، اسدي، اصلانيان، سلماني و انتظاري بيشترين تغييرات را در تيم خود داده بود،  با شيوه اي تهاجمي بيشتر از ساير تيم هاي همگروهش دروازه نماينده تركمنستان را گشود و توانست به يك پيروزي پرگل دست يابد، اما صد حيف و افسوس كه شكست برابر پاختاكور مانع از عملي شدن رؤياهاي سرمربي قديمي پرسپوليس در راهيابي اين تيم به مراحل بالاتر باشگاههاي آسيا شد. پرسپوليس با كسب ۶ امتياز به دنبال پاختاكور ۹ امتيازي
از صعود بازماند.
الهلال ۳ - استقلال۲
گل ها: پاتريك سوفو (۳۴ ، ۷۳ و ۷۸) براي الهلال و يدالله اكبري (۱۷) و (۴۳) علي سامره براي استقلال
استقلال با تاكتيك ضد حمله با مقاومت برابر تهاجمات بي وقفه حريف در دقيقه ۱۷ روي كار خوب خطيبي و پاس عالي اين بازيكن با ضربه هوشيارانه اكبري به گل رسيد. عدم يارگيري استقلال روي بازيكنان كليدي حريف و به خصوص «پاتريك سوفو» باعث شد تا همين بازيكن پس از برگشت دادن توپ از سوي طباطبايي گل تساوي را به ثمر رساند. استقلال در اواخر نيمه اول باز هم با سامره دروازه الهلال را گشود و در حالي كه در نيمه دوم نيز بارها فرصت گشودن دروازه الدعايه را پيدا كرده بود با وا دادن و دريافت دو گل ديگر بازي برده را به حريف واگذار كرد و كار صعود را به دست خود مشكل ساخت.
برنامه  بازيهاي امروز
ساعت ۵/۱۷: الهلال- السد
ساعت ۳۵/۱۹: استقلال- العين
كخ: تا آخرين لحظه براي صعود تلاش مي كنيم
سرمربي استقلال در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بازيكنان «العين» امارات با توجه به دو پيروزي اخير از روحيه خوبي برخوردار شده اند همچنانكه اين تيم از مزاياي تماشاگر و زمين خود نيز استفاده مي برد.
كخ تأكيد كرد :استقلال با برخورداري از بازيكنان منسجم خود تا آخرين لحظه براي صعود به دور بعدي تلاش خواهد كرد و با هدف برد با زدن گل هاي بيشتر به مصاف العين خواهد رفت .
متسو: صعود ما دور از انتظار نيست
«برونو متسو» مربي فرانسوي تيم فوتبال باشگاه العين امارات عربي متحده ديروز اعلام كرد: تيم العين با دو پيروزي كه به دست آورده، در آستانه رسيدن به مرحله نيمه پاياني رقابتهاي قهرماني باشگاههاي آسيا قرار گرفته است.
«متسو» گفت: العين در آخرين ديدار خود با يك تساوي مقابل استقلال نماينده ايران، راهي مرحله نيمه پاياني خواهد شد كه اين مسأله با توجه به ميزباني العين دور از انتظار نيست.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
همشهري ورزشي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |