سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۸۲ - سا ل يازدهم - شماره ۳۰۲۳ - April . 15, 2003
ديدار استاندار و مجمع  نمايندگان  استان  مركزي  با رئيس  جمهور
گروه سياسي: سيد محمد خاتمي ، رئيس  جمهوري در ديداربا استاندار و نمايندگان  استان  مركزي  بر نقش  ممتاز استان  مركزي  در حيات  اقتصادي  كشور تأكيد كرد و خواستار رسيدگي  به  مسائل  و مشكلات  اين  استان  شد.
به  گزارش  اداره  اطلاعات  و اخبار رياست  جمهوري  در اين  ديدار، خاتمي  از استان  مركزي  به عنوان  استاني  بزرگ  و داراي  جايگاه  برجسته  در كشور ياد كرد و گفت : اراك  از مراكزي  است  كه  خدمت  بزرگي  را به  صنعت  و اقتصاد ملي  كشور ارائه  مي دهد.
وي  نقش  ممتاز استان  مركزي  در حيات  اقتصادي  ايران را خاطرنشان  ساخت  و ظرفيت ها و امكانات  فراوان  اين  استان را  براي  توسعه  برشمرد.
رئيس  جمهوري بر پيگيري  مسئولان  در حل  مشكلات  و مطالبات  مردم  اين  استان  درخصوص  مسائل  آب  شرب ، اشتغال ، ورزش ، مسائل  زيست محيطي  و توسعه  كشت  گل  و گياه  در اين  استان  تأكيد كرد.
پيش  از سخنان  رئيس  جمهوري، جابريان ، استاندار استان  مركزي  گزارشي  از اقدامات  انجام  شده  و مشكلات  اين  استان  ارائه  كرد.
نمايندگان  استان  مركزي  در مجلس  شوراي  اسلامي  نيز به طور جداگانه  مسائل  موجود در حوزه هاي  نمايندگي  خود را به  رئيس  جمهور ارائه  كردند.
نمايندگان  نيزمسائلي  درخصوص  مشكل  آب  شرب  شهرك هاي  اراك  و ساوه ، شبكه  فاضلاب ، جاده هاي  مواصلاتي ، گازرساني  به  روستاها، ايجاد اشتغال  و كشت  گلخانه اي  در محلات  را مطرح  كردند.

در همايش بزرگداشت منزلت سرباز
آيت الله هاشمي رفسنجاني:آمريكايي ها از رذيلانه ترين ترفندها براي ماندن در عراق استفاده مي كنند
گروه سياسي: رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام   ديروز در همايش بزرگداشت  منزلت  سرباز گفت  : بالابردن  منزلت  سرباز يكي  از كارهاي  زيربنايي  و استراتژيك  است  كه  براي  تثبيت  بنيه  دفاعي  كشور و تربيت  نيروي انساني  شايسته  تدبير شده  است .
به گزارش ايرنا، آيت الله هاشمي رفسنجاني  با اشاره  به  مقاومت  قهرمانانه  جوانان ايراني  در جنگ  تحميلي  گفت : آنچه  اين  روزها در رسانه ها و تحليلها جايگاه  قابل  توجهي  ندارد مقايسه  دفاع  مقدس  ايران  اسلامي  و جنگ  آمريكا عليه  عراق  است . رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  با اشاره  به  تهاجم  آمريكا وانگليس  به  عراق  گفت : در هر نقطه اي  از عراق  كه  مردم  و يا نيروهاي  فدايي  مقاومت  كردندآمريكا وانگليس  زمين  گير شدند و عراقيها موفق  بودند اما مايه  تعجب  است  كه چرا از آن  همه  موفقيت  ممتاز در زمين  گير كردن  دشمن  استفاده  نشد. وي  افزود: مشخص  نيست  كه  چرا يكباره  فرماندهي  در سراسر عراق  ناپديدشد و چطور شد كه  همه  سران  عراقي  غيبشان  زد و مفقودالاثر شدند.
هاشمي  رفسنجاني  با تاكيد بر اينكه  مقايسه  دفاع  ايرانيان  و نيروي  مسلح غافلگير شده  با دفاع  عراقيها بسيار قابل  توجه  است  اظهار داشت  : دفاع ايرانيان  به  نحوي  بود كه  همه  را وادار كرد تا ايران  را راضي  به  آتش  بس كنند.
وي  اظهار داشت : آنها كه  قلمشان  براي  سياه  نمايي  روان  است  بايد اين مقايسه  را انجام  دهند كه  چه  افتخاراتي  در ايران  اسلامي  ثبت  شده  است .
هاشمي  رفسنجاني  گفت : رژيم  عراق  ساقط شد و فروپاشيد و سراسر عراق  هرج  ومرج  و بحران  و غارت  شد، كه  هنوز هم  ادامه  دارد در حالي كه  چند صد هزارنيروي  نظامي  آمريكا هم  در اكثر شهرها وجود دارند .
رييس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  افزود: در ايران  هم  وقتي  ملت  قيام  كردندنظام  ساقط شد و شاه  فرار كرد و همه  تشكيلات  سياسي  و امنيتي  و مديريتي  ونظامي  از ميدان  كنار رفت  و نيرويي  هم  از خارج  ايران  نبود تا ناظر اوضاع  باشد اما انصافا آنها كه  بودند بگويند كه  چطور نيروهاي  انقلابي  از كشور حفاظت  كردند و امنيت  را برقرار كردند. وي  تاكيد كرد: نيروهاي  مسلح  ما در دوران  دفاع  مقدس  امتحان  خود را پس دادند و امروز نيز مثل  كوه  دماوند قدرتمند و نيرومند هستندو از لحاظ انساني  تجربه  بسيار بالايي  در اين  نيروها وجود دارد.
هاشمي  رفسنجاني  متذكر شد: آمادگي ها و تعميق  برنامه ها دراين  فاصله بعد از جنگ  تا امروز نيروهاي  مسلح  ما را تبديل  به  قوي ترين  نيرو در منطقه كرده  است. وي  افزود: فرماندهي  كل  قوا با جبهه هاي  جنگ  و مباني  ارتش  آشنايي كامل  دارند و با اشراف  برنامه هاي  نيروهاي  مسلح  را زيرنظر دارند.
هاشمي  رفسنجاني  تاكيدكرد: امروز منطقه  ما با تهاجم  آمريكا وانگليس  وبعضي  از كشورهاي  ديگر آلوده  است  كه  نشان  داده اند گرگهاي  بي رحمي  هستند و بر ادعاهاي  خود پايبند نيستند. وي  افزود: آمريكاييها براي  پاسداري  از اصول  و حقوق  بشر آمده  بودنداما چيزي  كه  در مكتبشان  نبود حقوق  انسانها بود ، آنها براي  حفاظت  از خودهمه  چيز را در اختيار گرفتند ولي  براي  حفاظت  از مردم  هيچ  كاري  نكردند واز رذيلانه ترين  ترفندها براي  ماندن  استفاده  كردند.

ابراز نگراني حوزه علميه قم از وضعيت علما در نجف
جامعه مدرسين، شوراي عالي و مديريت حوزه علميه قم با صدور اطلاعيه مشتركي نسبت به وضعيت علما و مراجع تقليد در عراق ابراز نگراني كردند.
به گزارش ايرنا در اين اطلاعيه آمده است: اخبار واصله از عراق حاكي از وقايع اسفباري است كه به حق مي توان آن را ثمره تجاوز نيروهاي اشغالگر آمريكايي و انگليسي دانست. در اين اطلاعيه با اشاره به غارت اموال عمومي، ناامني، قتل و در معرض تهديد قرار گرفتن مراجع عظام تقليد، اشغال نظامي عراق توسط نيروهاي آمريكايي و انگليسي محكوم شده است.
همچنين صادركنندگان اطلاعيه خواستار خروج سريع و بدون قيد و شرط اين نيروها از كشور مسلمان عراق شدند.
در اين اطلاعيه مراتب عميق نگراني مراجع تقليد و حوزه هاي علميه نسبت به وضعيت علما، مراجع عظام تقليد، خاصه حضرت آيت الله سيستاني ابراز شده و از ملت عراق به خصوص مردم نجف، كربلا و كليه مردم انقلابي اين كشور خواسته شده توطئه هاي تضعيف حوزه نجف را خنثي كرده و نسبت به حفظ و حراست از چهره هاي علمي همت گمارند.
آيت الله سيدمحمدباقر شيرازي يكي از مراجع تقليد عراقي مقيم قم نيز با صدور اطلاعيه اي نسبت به بي حرمتي و اهانت به عتبات عاليات هشدار داد. ايرنا با مخابره اين خبر مي افزايد: در اين اطلاعيه آمده است، اين امر علاوه بر برانگيختن خشم خداوند متعال و ائمه معصومين (ع) موجب تنفر هر چه بيشتر مسلمين و كينه و عداوت آنان نسبت به متجاوزين خواهد شد.
در اين اطلاعيه آمده است: امروز عده اي به ظاهر منادي حقوق بشر و دمكراسي و آ زادي ملت عراق و مبارزه با تروريسم و امثال آن باعث به خاك و خون كشانيدن و آوارگي هزاران زن و كودك بي دفاع شدند.
در همين حال دفتر آيت الله سيدعلي حسيني سيستاني در قم نيز با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: عتبات مقدسه و حيات مراجع عظام در نجف اشرف در آستانه خطر جدي است.
به گزارش ايرنا در اين اطلاعيه آمده است: پس از اينكه مردم عراق و به ويژه حوزه علميه نجف اشرف روزگاري سخت،  دشوار و آكنده از هول و هراس را گذراندند، قدرت الهي به زوال نظام ديكتاتوري در آن سامان رقم خورد و دلها را از شادي آكند.
در اين اطلاعيه با بيان اينكه بدون هيچ گونه توجيه ديني و يا تاريخي به طور ناگهاني حالت هرج و مرج در شهر نجف بوجود آمد، آمده است: مسئوليت هرگونه تعرض به امنيت اين شهر مقدس و حيات مراجع و فاضلان حوزه نجف و مراكز ديني عراق برعهده نيروهاي هم پيمان مي  باشد.
يادآور مي شود، دو روز پيش گروهي مسلح با محاصره منزل آيت الله سيستاني تهديد كردند كه ايشان بايد نجف را ترك كند. گزارش هاي بعدي حاكي از حضور مردم در اطراف منزل آيت الله سيستاني و پراكنده شدن افراد مسلح از اين محل بود.

خبرهاي كوتاه
*«جان هوارد» نخست وزير استراليا در ديدار محسن امين زاده فرستاده ويژه سيدمحمد خاتمي به آن كشور از عملكرد ايران در قبال بحران عراق تقدير كرد.
*به منظور بررسي تحولات منطقه، همايش سه روزه اي در نيمه اول ارديبهشت توسط انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي (دانشكده هاي اقتصاد، علوم اجتماعي و ادبيات) در سه محور «آمريكا و تحولات خاورميانه، ايران و ايالات متحده، سازمانهاي جهاني» برگزار مي شود.
همچنين دانشكده حقوق اين دانشگاه نيز همايش نيم روزه اي تحت عنوان «عراق، بيم ها و اميدها» امروز (سه شنبه) در سالن اجتماعات دانشكده با سخنراني استادان و صاحبنظران برگزار مي كند.
* چند هيأت سازمان ملل روز گذشته از نقطه صفر مرزي شهرستان مهران ديدار كردند. اين هيأتها شامل صندوق كودكان ملل متحد، برنامه جهاني غذا، سازمان بهداشت جهاني، دفتر هماهنگ كننده امور بشردوستانه و كميسارياي عالي پناهندگان هستند كه ديدارشان با هدف بررسي وضعيت پناهجويان عراقي در مرز انجام شده است.
* نماينده مردم لردگان در مجلس گفت: طرح تحقيق و تفحص از نحوه خريد هواپيما در كميسيون عمران مجلس به تصويب رسيد.
محمد صالحي ديروز به ايرنا گفت: هيأت تحقيق و تفحص موظف است كار بررسي در خصوص خريد قطعات هواپيماهاي خريداري شده از تركيه و امارات متحده عربي را انجام دهند. وي ديگر موارد تحقيق و تفحص را مربوط به انجام معاملات، احداث تأسيسات، خريد خدمات و برگزاري مناقصه و مزايده در شركتهاي هواپيمايي عنوان كرد.
* رئيس كميسيون قضايي مجلس از تصويب طرح الحاق ايران به كنوانسيون منع شكنجه در اين كميسيون خبر داد. به گفته سيد ناصر قوامي در صورت تصويب طرح مذكور در مجلس و شوراي نگهبان، كليه اعمال شكنجه، جرم محسوب مي شود. همچنين هرگونه اظهارنظري كه ثابت شود بر اثر شكنجه اخذ شده است را نمي توان در زمان دادرسي مورد استفاده قرار داد.
* سفير آلمان در تهران ديروز با رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت و گو كرد.
ميردامادي در اين ديدار با يادآوري همگرايي ديدگاه هاي سياسي تهران و برلين به ويژه درخصوص تحولات اخير در عراق و افغانستان، تصريح كرد: هر دو كشور با تأكيد بر محوريت سياسي سازمان ملل متحد، اعتقاد دارند كه اين نقش نبايد محدود به امور انسان دوستانه باشد. وي گفت: ملت عراق حكومت يك اجنبي بر خود را نمي پذيرد و اينگونه اقدامات در درازمدت به رشد افراطي گري در منطقه خواهد انجاميد.
«رودريگز رايلز» نيز مواضع تهران - آلمان در بسياري از مسائل منطقه اي و بين المللي را همگرا دانست و ضرورت استمرار رايزني و همكاري سياسي و پارلماني دو كشور را مورد تأكيد قرار داد.

رئيس قوه قضائيه:
صدام كشورش را به بيگانگان فروخت
گروه سياسي: رئيس  قوه  قضائيه  گفت : رژيم هاي  مستبد، براي  حفظ منافع  شخصي  خود، به  مردم  ظلم  و ستم  مي كنند.
به گزارش ايرنا آيت الله  هاشمي  شاهرودي  ديروز در جلسه  مسئولان  عالي  قضائي  با تشريح  ماهيت  رژيم هاي  مستبد و اشاره  به  موقعيت  صدام  در ميان  مردم  عراق ، افزود: صدام  چون  در دل  مردم  عراق  جايي  نداشت  به  آنها خيانت  كرد و كشورش  را به  بيگانه  فروخت .
به  گزارش  روابط عمومي  قوه  قضائيه ، هاشمي  شاهرودي  نداشتن  پايگاه  مردمي  و بي ايمان  بودن  حاكمان  را از عوامل  فروپاشي  رژيم  عراق  دانست  و خاطرنشان  كرد: مسئولان  غيرنظامي  و نظامي  عراق  حتي  در شعار وطن پرستي شان  صادق  نبودند.
رئيس  قوه  قضائيه  با اشاره  به  اين كه  همه  ملل  دنيا، توسل  به  اين  شيوه ها را محكوم  مي كنند تأكيد كرد: اين  روشها به طور قطع  محكوم  به  شكست  است  و پيروزي  اشغالگران ، آغاز شكست  آنها است .

سخنگوي شوراي نگهبان:
شك نيست امام (ره) نظارت شوراي نگهبان را استصوابي مي دانستند
در نظام  ما نهادي براي  نظارت  پيش  بيني  شده  كه  كمترين  منفعت  را در انتخابات  دارد و مستقل و بيطرف  است
گروه سياسي: ابراهيم  عزيزي  سخنگوي  شوراي  نگهبان  گفت : اين  كه  بگوييم  شوراي  نگهبان  به  عنوان  نهادي  كه  يك  اصل  از قانون  اساسي  صرفا به  آن  اختصاص  يافته  و حق دارد در انتخابات  فقط نظاره گر باشد، جاي  سوال  و تعجب  دارد.
به گزارش ايرنا وي ديروز در گفت  و گو با خبرنگاران  با تأكيد به  اين  كه  در قانون  اساسي  تنها مرجع  ناظر، شوراي  نگهبان  بيان  شده  است ، در مورد ايراد اين  شورا به  حذف  نظارت  استصوابي  از مصوبه  مجلس  اظهار داشت : يكي  از قواي  موثردر نظام ، مجلس  شوراي  اسلامي  است  كه  نقش  بسيار مهمي  در ساير قوا دارد. پس نمايندگان  اين  مجلس  نيز بايد از شرايط خاصي  برخوردار باشند.
وي  اظهار داشت : نمي توان  مجري  انتخابات  (انتخابات  مجلس ) را مرجع  اين تشخيص  گذاشت . زيرا ذينفع  است  و كاملاً مستقل  نيست . چرا كه  تفكيك  قوا نيز بطور مطلق  ممكن  نيست .
عزيزي  با بيان  اين  كه  در كشورهاي  مختلف  دنيا مساله  نظارت  به انتخابات  به  يك  سيستم  قضايي  واگذار شده  است ، گفت : در نظام  ما نهادي براي  نظارت  پيش  بيني  شده  كه  كمترين  منفعت  را در انتخابات  دارد و مستقل و بيطرف  است  و در مورد تركيب  آن  نيز در ميان  تمامي  قوا اجماع  نظر وجوددارد.
سخنگوي  شوراي  نگهبان  به  سابقه  تاريخي  نظارت  استصوابي  اشاره  كرد وگفت : در اين  كه  حضرت  امام ، نظارت  شوراي  نگهبان  را استصوابي  مي دانستند،هيچ  شبهه اي  وجود ندارد.

ديدار معاون وزير خارجه  ايران  با وزير خارجه  ژاپن
گروه سياسي: محسن  امين زاده  معاون  آسيا و اقيانوسيه  وزير امور خارجه  ايران  ديروز با يوريكو كاواگوچي  وزير امور خارجه  اين  كشور ديدار كرد.
امين زاده  و كاواگوچي  در اين  ديدار كه  در توكيو پايتخت  ژاپن  انجام  شد درباره  روابط دوجانبه  و مسائل  بين المللي  از جمله  بحران  عراق  گفت وگو كردند.
خانم  كاواگوچي  در اين  ديدار با قدرداني  از نقش  و موضع  ايران  درباره  بحران  عراق  گفت : ژاپن  بر اين  باور است  كه  دولت  آينده  عراق  بايد توسط مردم  اين  كشور و تحت  نظارت  سازمان  ملل  متحد انتخاب  شود.
وزير امور خارجه  ژاپن  افزود: دولت  اين  كشور آمادگي  لازم  را براي  كمك  به بازسازي  عراق  و كمك هاي  انسان دوستانه  به  مردم  اين  كشور دارد.
معاون  وزير امور خارجه  ايران  نيز در اين  ديدار گفت : ما نيز بر اين  باوريم  كه  نظام  آينده  عراق  بايد برخاسته  از اراده  مردم  باشد و زير نظر سازمان  ملل  متحد شكل  گيرد.
امين زاده  همچنين  كاواگوچي  را از پيشرفت  علمي  ايران  در زمينه  انرژي  هسته اي  آگاه  ساخت  و گفت : فعاليت هاي  اتمي  جمهوري  اسلامي  ايران  با مقاصد صلح آميز و به صورت  شفاف  و روشن  زير نظر آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي  بوده  و در اين  ارتباط انتظار دارد با ژاپن  نيز همكاري  متقابل  داشته  باشد.

آيت الله موسوي تبريزي درگذشت
آيت الله سيدابوالفضل موسوي تبريزي عضو خبرگان رهبري و مشاور عالي رئيس قوه قضائيه درگذشت.
روابط عمومي قوه قضائيه ديروز با ارسال اين خبر، درگذشت آيت الله موسوي تبريزي را به مقام معظم رهبري، رئيس قوه قضائيه، بيت مكرم ايشان و عموم مردم تسليت گفت.
رئيس قوه قضائيه نيز ديروز در جلسه مسئولان عالي قضائي، درگذشت آيت الله سيدابوالفضل موسوي تبريزي را تسليت گفت.
در همين حال در اطلاعيه اي كه به همين مناسبت از سوي جامعه مدرسين حوزه علميه قم و با امضاي آيت الله مشكيني منتشر شد درگذشت آيت الله موسوي تبريزي، عضو خبرگان رهبري و از اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم به مقام معظم رهبري، مراجع عظام تقليد، اساتيد و فضلاي حوزه و بازماندگان ايشان تسليت گفته شده است.
مراسم تشييع پيكر مرحوم آيت الله موسوي تبريزي ساعت ده صبح امروز از مقابل مسجد جامع جمهوري در تهران و ساعت ۱۶ امروز از مقابل مسجد امام حسن عسگري(ع) قم برگزار مي شود.
همچنين مراسم سوم آن مرحوم از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقيقه تا ۱۲ و ۳۰ دقيقه روز پنج شنبه در مسجد ارك تهران برگزار خواهد شد.

قدرداني انگليس از نحوه برخورد ايران با جنگ عراق
009615.jpg
گروه سياسي: وزير خارجه  انگليس  روز گذشته در يك گفتگوي راديويي  از نحوه  برخورد  جمهوري  اسلامي  ايران  باجنگ  عراق  قدرداني  كرد.
به گزارش ايرنا جك  استراو در گفتگوي  تلفني  از بحرين  با شبكه  چهارم  راديو بي .بي .سي  گفت : ما از ايران  به  خاطر پشتيباني  و همكاري  اي كه  در خلال  اين  درگيري  (جنگ عراق) عرضه  كرد، سپاسگزاري  مي كنيم .
وي  درباره  نحوه  همكاري  ايران  توضيح  نداد ولي  تأكيد كرد كه  انگليس  روابط همسايگي  خوبي  را در ارتباط با عراق  از ايران  انتظار دارد.
استراو كه  به  پرسشهاي  خبرنگار بي .بي .سي  درباره  تازه ترين  هشدارهاي  مقامهاي  آمريكايي  به  سوريه  و وجود نگراني  نسبت  به  تمايلات  جنگ طلبانه  واشنگتن  در منطقه  پس  از عراق  پاسخ  مي گفت ، اظهار داشت : ايران  كاملاً با سوريه فرق دارد. ما روابط ديپلماتيك  خوبي  را با تهران  شروع كرده ايم .
وي  افزود: ايران  كشوري بسيار مهم  در همسايگي  عراق  است  و به  علاوه  از بابت سالها حكومت  رژيم  صدام  حسين  خسارات  زيادي  ديده  است  و صدام  صدها هزار ايراني  را به  قتل  رسانده  است .
وزير خارجه  انگليس  همچنين موضع  گيريهاي  تند صورت  گرفته در آمريكا عليه  سوريه  و ايران  را متعلق  به  بخشي ازهيات حاكمه دانست  و گفت : همانطور كه  قبلا گفته ايم  بسيار مهم  است  كه  دمشق  باآمريكا و انگليس  همكاري  كند.
استراو در پاسخ  به  اين  سئوال  كه  در هر حال  اخباري  كه  از آمريكا مي رسدنشانگر جديت  بيشتر جناحهاي  جنگ  طلب  آن  كشور براي  موضع گيري  در برابرسوريه  و ايران  مي باشد افزود: ما قبلا هم  گفته ايم  و توني  بلر نيز در نشست هفتگي  مجلس  (چهارشنبه  گذشته ) تأكيد كرد كه  سوريه  هدف  بعدي  ما نيست .
وي  گفت : مهم  اين  است  كه  با توجه  به  نگرانيهايي  كه  در رابطه  با ورودفراريان  عراقي  به  داخل  خاك  سوريه  و توسعه  سلاحهاي  بيولوژيك  و شيميايي درسوريه  وجود دارد بطور كامل  با آن  كشور گفتگو شود.

رئيس مجلس به خوزستان رفت
گروه سياسي: رئيس مجلس شوراي اسلامي در نخستين روز از سفر ۵ روزه خود به استان خوزستان وارد شهر اهواز شد و با حضور بر سر مزار شهداي اين شهر از مقام شامخ شهدا تجليل كرد.
ايرنا با مخابره اين خبر مي افزايد: كروبي و هيات همراه در اين مدت از شهرهاي اهواز، شادگان، ايذه، باغملك، مسجد سليمان، لالي، رامهرمز، شوش، دزفول، انديمشك، شوشتر، هنديجان، اميديه، آغاجاري، بهبهان، دشت آزادگان و هويزه ديدن خواهد كرد.
در اين سفر رئيس مجلس ضمن ديدار با مردم چندين طرح عمراني و كشاورزي را در اين شهرها افتتاح مي كند.
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي  در نخستين  روزازسفر خود به  خوزستان  پيش  ازظهرديروز وارد شادگان  شد و دراجتماع  مردم  اين منطقه  در ورزشگاه  تختي  اين  شهر به  ايراد سخنراني پرداخت .
به گزارش ايرنا، وي با اشاره به تاريخ درخشان  و جوانمردي  مردم  منطقه  گفت : مردم  شادگان در طول  تاريخ  بخصوص  در دوران  انقلاب  و جنگ  تحميلي  يا دفاع  مقدس  همواره  درخدمت  نظام  و دين  مبين  اسلام  بودند.
وي  با اشاره  به  مشكلات  مطرح  شده  از سوي  مسئولين  شهرستان  گفت : همه  مسئولان تلاش  شان  اين  است  كه  نسبت  به  رفع  مشكلات  كشوراهتمام  ورزند.
رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي  گفت : من  به  عنوان  يك  عضو كوچك  نظام  و برادر ديني شما نسبت  به  پيگيري  و رفع  اين  مشكلات  بيش  از اين  تلاش  خواهم  كرد. رئيس مجلس همچنين ديروز دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر را افتتاح كرد.

در صورت ورود به كشور
ايران، رهبران عراق را بازداشت و محاكمه مي كند
گروه سياسي: در صورت ورود غيرقانوني رهبران و سردمداران رژيم ساقط شده بعث عراق به ايران، دولت ايران آنان را دستگير و به دليل انجام جنايات متعدد عليه ملت ايران محاكمه خواهد كرد.
به گزارش خبرنگار همشهري حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه روز گذشته در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي ضمن اعلام موضع فوق ورود احتمالي هر يك از اعضا و وابستگان رژيم بعث عراق به ايران را منتفي دانست و با تأكيد بر اين نكته كه مرزهاي غربي كشور كاملاً كنترل مي شوند تصريح كرد كه هيچ گونه اجازه ترددي به مقامات عراقي براي ورود به ايران داده نشده و نيروهاي ايران هرگونه تحرك در مرزهاي كشور را تحت نظر دارند.
آصفي همچنين در خصوص موضوعات مطرح شده در ديدار معاون وزير خارجه انگليس با مقامات ايران گفت: درباره عراق و استفاده صلح آميز ايران از فناوري هسته اي بحث شد.
وي افزود: مقام هاي ايراني در ديدار با اين مقام انگليسي، تأكيد كردند كه از تمام امكانات ديپلماتيك براي برقراري آرامش و ثبات در منطقه استفاده خواهند كرد.
به گفته آصفي، «مايك اوبراين» معاون وزير خارجه انگليس هم در ديدارهاي انجام شده با مقامات ايراني ضمن تأكيد بر نقش ايران به عنوان كشور همسايه عراق،  تأكيد كرد كه حضور نيروهاي نظامي ائتلافي در عراق محدود خواهد بود و قطعاً در مورد شكل گيري دولت آينده عراق، ملاحظات ايران هم در نظر گرفته خواهد شد. سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين درباره انتشار اخباري دال بر محاصره بيوت برخي مراجع در عراق، ضمن اظهار تأسف  و نگراني بر ضرورت ايجاد وحدت و همدلي ميان آحاد شهروندان عراقي در اين زمينه تأكيد و اين مهم را عاملي براي عدم ضرورت حضور بيگانگان در منطقه دانست.
آصفي در ادامه نشست خبري ديروز همچنين در زمينه خساراتي كه ايران از ناحيه جنگ تحميلي و ديگر تبعات مخرب عملكرد دولت عراق در منطقه متحمل شده اظهار داشت: بحث دريافت غرامت در دستور كار وزارت امور خا رجه قرار دارد و اين موضوع در گفتگو با معاون وزير امور خارجه انگليس هم مطرح شد.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
شوراها
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |