شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۳۳ - April . 26, 2003
ليگ برتر فوتبال ايران
سپاهان دوباره در جاده قهرماني افتاد
011615.jpg
تكليف واليبال باشگاههاي آسيا امروز مشخص مي شود
گروه ورزشي: در شرايطي كه با رسيدن رقبا به سپاهان در پايان هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال ايران گمان مي رفت كه اتفاقاتي انتظار صدرنشين اين فصل را بكشد با توقف پرسپوليس در شيراز و برتري سپاهان بر استقلال در هفته بيستم همه چيز روال طبيعي خود را يافت.
سپاهان يك بار ديگر در جاده قهرماني قرار گرفت و شرايطي كاملاً متفاوت با ساير مدعيان دارد. سپاهان ديروز هنگامي كه در شرايط هميشگي خود ظاهر شد استقلال را براي بار سوم در اين فصل با شكست روبرو ساخت.
مشروح خبرهاي ورزشي در صفحه ۲۹ چاپ شده است.
در بازي فجر سپاسي و پرسپوليس دروازه بانان دو تيم كمتر در طول بازي تهديد شدند. در يكي از چند حمله معدود فجر روي دروازه پرسپوليس،فنايي بالاتر از مهاجم حريف توپ را تصاحب كرد.رهبري فرد مدافع پرسپوليس چشم به صحنه دارد.
گروه ورزشي: رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران از هفته بيستم گذشت و يك گام ديگر به پايان بازي هاي اين فصل خود نزديك تر شد. در اين هفته و در شرايطي كه پرسپوليس در تلاش براي رسيدن به سپاهان در صدر جدول بود، با توقف در شيراز فاصله اش را با صدرنشين بيشتر كرد و از سوي ديگر سپاهان ديروز با غلبه بر استقلال به كسب عنوان قهرماني اميدوارتر شد. برخورد فجر سپاسي و پرسپوليس فاقد صحنه هاي زيبا و جذاب در محوطه جريمه دو تيم بود و توپ بيشتر در ميان ميدان لگد خورد. احتياط بيش از حد دو تيم موجب شد تا تماشاگران پرشمار شيرازي يك بازي بدون گل و كسل كننده را شاهد باشند و امتياز اين بازي هم به تساوي بين تيم هاي دوم و پنجم جدول تقسيم شد. پرسپوليس در اين بازي از وجود گل محمدي، پيرواني و برزگر محروم بود و اين درحالي بود كه فجري ها هم يكي دو بازيكن كليدي خود را در اختيار نداشتند. پرسپوليس كه با اين تساوي دل به بازي رقيب سنتي خود استقلال در مصاف با سپاهان بسته بود، با شكست استقلال مقابل صدرنشين تيرش به سنگ خورد. رويارويي سوم استقلال و سپاهان هم در اين فصل به سود شاگردان كاظمي شد تا استقلال با وجود آمدن زرين چه و رفتن كخ از بحران گرفتار آمده خارج نشود. استقلال با دو تغيير نسبت به بازي هاي گذشته اش يك نيمه در ورزشگاه نقش جهان به سپاهان چربيد، اما در همان نيمه اي كه چند فرصت خوب گلزني را استقلال با مؤمن زاده از دست داد، يك پنالتي كه توسط نويدكيا به ثمر رسيد سپاهان را از خواب بيدار كرد. سپاهان در نيمه دوم در جلد اصلي خود فرورفت و روي كار گروهي با نويدكيا به گل دوم رسيد. تا اين بازيكن در صدر جدول با ۱۰ گل با بزيك هم تيمي خود شريك شود. در چنين شرايط كه همگان در انتظار شكست سنگين ديگري براي استقلال بودند، اكبرپور همانند روز بازي با برق گره گشا شد و به استقلال جان داد. خطاي پنالتي روي اكبرپوررا اكبري مبدل به گل كرد و بلافاصله باز هم روي گريز ديدني اكبرپور و پاس رو به جلويش مدافع سپاهان به اشتباه دروازه خود را گشود تا نتيجه بازي برابر شود. اين پايان كار استقلال نبود و ميزبان پراشتها در دقايق پاياني روي سماجت محمود كريمي و اشتباه فكري و طباطبايي به گل سوم خود رسيد تا استقلال با زرينچه هم روي خوش نبيند و تن به پنجمين شكست خود دهد.
در ساير بازي ها در انزلي ملوان برابر فولاد متوقف شد. فولاد خيلي زود با علوي به گل برتري رسيد و با وجود آن كه ملوان ها خيلي زود گل حريف را پاسخ دادند اما اين بازي تا پايان گل ديگري دربر نداشت و دو تيم در روز تساوي ها با نتيجه يك بر يك به كار خود پايان دادند. در اهواز ديدار ابومسلم و استقلال هم همانند دو بازي ديگر روز پنجشنبه با تساوي توأم شد.
در اين بازي هم ابتدا تيم ميهمان بود كه قفل دروازه ميزبان را با نيك خو گشود، اما در نيمه دوم در برابر حملات حريف كم آورد و در دقيقه ۴۹ آدريانو مهاجم برزيلي آبي هاي اهوازي گل مساوي را وارد دروازه ابومسلم كرد.
در آبادان صنعت نفت باز هم تن به شكستي ديگر داد. درحالي كه پس از پيروزي نفت بر پيكان تصور مي شد اين تيم به لحاظ روحي به شرايط مطلوب رسيده باشد در بازي با سايپا در يك بازي نزديك بازنده شد. سايپا با اين برد با يك پله صعود به رده هشتم رفت.
در چارچوب بازي هاي حذفي نيز بعدازظهر پنج شنبه ديدار پيكان تهران و ذوب آهن اصفهان با تساوي به پايان رسيد تا پيكان از شانس بيشتري براي صعود برخوردار شود. در اين بازي كه در ورزشگاه ۲۲ بهمن انجام شد، ابتدا علي لطيفي براي پيكان گل زد و رضا عزيزي بازيكن جوان ذوب آهن هم در لحظات پاياني موفق به زدن گل مساوي شد.

رئيس فدراسيون واليبال:
تكليف برگزاري جام باشگاههاي آسيا امروز مشخص مي شود
011625.jpg
گروه ورزشي: بيماري سارس برنامه همه رويدادهاي ورزشي منجمله واليبال در قاره آسيارا سخت به هم ريخته است تا جايي كه برگزاري اكثر مسابقات ورزشي هم اكنون در هاله اي از پرده ابهام فرورفته است. محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال با اعلام اين مطلب به خبرنگار همشهري گفت:  اگر مي بينيد چندان عجله و شتابي در معرفي مربيان تيم هاي بزرگسالان و جوانان و همچنين آمدن مربيان خارجي از خود به خرج نمي دهيم ناشي از اين مسئله است.وي افزود: تكليف جام باشگاههاي آسيا امروز مشخص مي شود ولي هنوز تكليف انجام مسابقات نوجوانان پسر جهان در تايلند و مسابقات قهرماني مردان آسيا در چين روشن نيست. رئيس فدراسيون واليبال همچنين درباره مسابقات جوانان جهان در تهران گفت: احتمال تغيير زمان اين بازيها نيز مي رود و ما منتظر نظر نهايي فدراسيون بين المللي واليبال هستيم. يزداني خرم در پايان گفت: به دلايل بالا ما براي برنامه ريزي و تشكيل اردوهاي تيم هاي ملي بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در شك و ترديد بسر مي بريم.

سيدجواد علوي در صدر شطرنج زير ۱۶ سال آسيا
گروه ورزشي: دور چهارم از مسابقات شطرنج قهرماني زير ۱۶ سال آسيا پنجشنبه شب در شهر تاشكند- ازبكستان برگزار شد و «سيدجواد علوي مقدم» شطرنج باز كشورمان با تساوي مقابل «ابراهيم اف» از قزاقستان همچنان در صدر جدول رده بندي باقي ماند. «امين نصري» ديگر شطرنج باز ايراني در اين دور از مسابقات شكست مقابل «خامرا گولف» شطرنج باز اهل كشور ميزبان را پذيرا شد. دور پنجم اين مسابقات عصر ديروز برگزار شد. مسابقات شطرنج قهرماني زير ۱۶ سال آسيا در ۹ دور و به روش سوئيسي تا روز ۹ ارديبهشت ماه جاري ادامه
خواهد داشت.

تابلوي نتايج ليگ برتر
* فجر سپاسي شيراز صفر - پرسپوليس تهران صفر
* استقلال اهواز يك - ابومسلم مشهد يك
گل ها: علي  نيك خو (۶) براي ابومسلم و آدريانو (۴۹) براي استقلال اهواز
* ملوان يك - فولاد خوزستان يك
گل ها: سيدمحمد علوي (۳) براي فولاد و سيدابراهيم صادقي (۱۷) براي ملوان
* سپاهان ۳ - استقلال تهران ۲
گل ها: محرم نويد كيا (۴۳) از نقطه پنالتي و (۴۷) و محمود كريمي (۸۸) براي سپاهان و يدالله اكبري (۷۶) از نقطه پنالتي و (۷۸) مدافع حريف براي استقلال
* صنعت نفت يك - سايپا تهران ۲
گلها:محمد مومني (۶۶و۱۵)براي سايپا و اسماعيل حلالي(۴۷)پنالتي براي صنعت نفت.

پگاه رشت و تراكتورسازي تبريز در آستانه صعود به ليگ برتر
گروه ورزشي: تيم هاي فوتبال پگاه رشت و تراكتورسازي تبريز با پيروزي بر حريفان خود در هفته بيست و نهم ليگ دسته يك باشگاههاي ايران در آستانه صعود به ليگ برتر قرار گرفتند. پگاه رشت در ورزشگاه شهيد عضدي با نتيجه دو بر يك از سد پيام پيكان خراسان تيم دوم جدول گذشت و با كسب ۵۰ امتياز در جاي دوم ايستاد. در تبريز تراكتورسازي اين شهر با نتيجه دو بر يك بر نيروي زميني تهران غلبه كرد و با ۴۹ امتياز به مكان سوم جدول رسيد. شموشك نوشهر به عنوان تيم اول هفته پيش به ليگ برتر صعود كرد و اين هفته تكليف تيم دوم صعود كننده نيز مشخص خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
همشهري ورزشي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |