شنبه ۶ ارديبهشت۱۳۸۲ - شماره ۳۰۳۳-April,26.2003
مردي كه مي خواهد سلطان باشد
000490.jpg
«رائول گونزالز» خوب مي دود، خوب گل مي زند و پاي چپ فوق العاده اي دارد.«الكس فرگوسن»
مي گويد او يك مهاجم استثنايي است .
«رائول گونزالز بلانكو» ۲۵ ساله را در حالي يافتم كه در مجموعه «كوييداد دپورتيوو» شهر مادريد، يا همان مجموعه و زمين تمرين تيم رئال در حال گرم كردن خود بود. اما سريعاً خودش را براي مصاحبه آماده كرد و گفت: از فوتبال بازي كردن هيچ گاه سير نمي شوم، اين ورزش را دوست دارم،زيرا هميشه مرا شاداب و سرحال نگاه مي دارد و البته بازي در تيمي مانند رئال وظايف سنگيني را بر دوشم نهاده است كه يكي از آنها جواب دادن به سؤالات شما خبرنگاران است!!! و تنها دوست دارم تمام توجهم را به روي فوتبال متمركز كنم.
او كه پرورش يافته باشگاه و آكادمي اسبق تيم اتلتيكو مادريد است از ۱۵ سالگي و آن هم به اين دليل كه «خسوس جيل» مدير اتلتيكو به دليل مشكلات مالي در حال فروش مدرسه فوتبال «اتلتيكو» بود به رئال منتقل شد و به گفته خودش تمام خانواده اش با اينكه او در رئال بازي مي كند از هواداران سرسخت «اتلتيكو مادريد» هستند.
خود او مي گويد: «تقريباً ۱۷ ساله بودم كه اولين بازي رسمي ام را براي تيم بزرگسالان رئال انجام دادم و در آن زمان تنها به صورت يك كارآموز به مادريد آمدم، اما حالا بايد بگويم كه «رئال» را براي تمام عمرم انتخاب كرده ام. بازي براي اين تيم و در كشور خودم اسپانيا حائز اهميت است اما در فوتبال هيچ چيز قابل پيش بيني نيست، به شخصه دوست دارم براي هميشه در رئال بمانم، اما اگر مسأله اي پيش آمد و مجبور به ترك «رئال مادريد» شدم بدون شك اولين باشگاهي كه انتخاب خواهم كرد «منچستريونايتد» است.
او درباره «منچستريونايتد»، «الكس فرگوسن» و «ديويد بكهام» نيز صحبت مي كند و مي گويد: بدون هيچ اغراقي بايد بگويم «الكس فرگوسن» يك مربي بزرگ و يك مدير فوق العاده است. او در منچستر آكادمي و مدرسه فوتبالي را تحت نظر خود اداره مي كند كه روزي دوست دارم زير نظر او تمرين كنم.
اما در مورد تفاوتها و كلاً مقايسه من با «بكهام» بايد بگويم كه اين امر به هيچ وجه منطقي نيست، او يك هافبك راست است و من مهاجم. اما بايد بگويم او يك بازيكن بزرگ در تيمي بزرگ است و انتخاب او به عنوان كاپيتان تيم ملي فوتبال انگلستان وظايف جدي را بر دوشش نهاده است كه همين امر سبب گرديده تا او تبديل به يك قهرمان ملي شود و من از اين جهات براي او احترام زيادي قائلم.
همچنين از سبك و سيستم بازي «منچستر يونايتد» بسيار خوشم مي آيد و «ورون» و «بكهام» را در اين تيم تحسين مي كنم.
پس از اين صحبتها او به سراغ ليگ قهرمانان اروپا مي رود و مي گويد:از بازي در باشگاههاي اروپا خاطرات بسيار خوشي دارم . البته بايد بگويم كه همه از رئال توقع قهرماني دارند و مي خواهند امسال هم ما فاتح اين ليگ شويم و من مطمئنم ما توانايي رسيدن به اين امر را دارا هستيم.
او كه سابقه ۹ قهرماني در ۶ سال گذشته همراه رئال در جام قهرمانان و ليگ داخلي اسپانيا را داراست از حساسيت رقابتها در «لاليگا» سخن مي گويد و اضافه مي كند: ما نگاه خاصي را به ليگ اسپانيا د اريم. در ابتداي فصل هدفمان قهرماني در هر ۲ جام بود و امروزه مطمئنم با تلاش بيشتر اين امر دور از دسترس نيست. رقابت در بالاي جدول با «والنسيا»  و «سوسيه داد» بسيار فشرده است و همين امر مسابقات را بسيار جذاب و ديدني كرده است.
«رائول» از حس يك فوتباليست نسبت به تيم ملي كشورش سخن مي گويد و ذكر مي كند: بازي براي رئال و تيم ملي فوتبال اسپانيا هر دو بسيار مهم اما دو مقوله كاملاً جدا از هم هستند و هر كدام براي خودشان حائز اهميت. من قصد دارم چون پله يك سلطان بزرگ در زمين سبز باشم.
مترجم : مسيح فرزانه

ريوالدو برزيلي خسته
فوتبال برزيل يك دوره رشد و شكوفايي را پشت سر مي گذارد، البته با توجه به قانون كاملاً صحيحي كه براي اين كشور به تصويب رسانده است
ميلاني ها و «كارلو آنجلوتي» هنوز از خريد «ريوالدو» پشيمان نيستند، اين مهاجم ۳۰ ساله برزيلي علي رغم مصدوميتهايي كه از زمان حضورش در ايتاليا نصيبش شده است اما هر گاه در تركيب «روسونري»ها قرار گرفته است هميشه مؤثر بوده است.
000475.jpg

خود او مي گويد:  امسال دچار صدمه ديدگيهاي زيادي شدم و همين امر مرا تا حدودي از آمادگي به دور نگاه داشت.
ريوالدو مي گويد: در آخرين سفري كه به انگلستان داشتم، از فضاي حاكم بر فوتبال اين كشور، تماشاگران، نزديكي زمين چمن با جايگاه هواداران و رفتار مردم با من بسيار خوشم آمد، نمي دانم كه آيا فوتبالم را در ايتاليا به پايان خواهم رساند يا نه، اما با توجه به اطلاعات و علاقه اي كه نسبت به فوتبال انگلستان دارم و به خاطر احترامي كه به اين نوع از فوتبال مي گذارم دوست دارم مدتي در ليگ برتر توپ بزنم، اين يكي از آرزوهاي من است.
اما اين حرف من دليل بر عدم تأييد باشگاه «ميلان» نيست. اين تيم داراي بازيكنان و تاريخ بسيار بزرگي است و در شهر ميلان به غير از ما «اينتريها» نيز وجود دارند و آنها رغيب بسيار جدي ما هستند.
من در اسپانيا ۶ سال زندگي كردم، در دو شهر متفاوت، «لاكرونيا» و «بارسلونا» اما قبل از بازي در اين ۲ ليگ متفاوت يعني «كالچيو» و «لاليگا» بايد بگويم، علاقه فراواني به بازي در انگلستان داشتم، اما در فوتبال همه چيز غير منتظره است. هم اكنون ۳ سال با ميلان قرارداد دارم و از بودن در اين تيم احساس رضايت مي كنم.
از او در مورد جام جهاني و آن حركت او پس از اصابت توپ «هاكان اون سال» در بازي با تركيه سؤال مي كنم مي گويد: به هر صورت از اين اتفاقها در فوتبال زياد مي افتد، دقايق پاياني بازي بود و شرايط سختي حاكم بود، آنها خوب و محكم فوتبال بازي مي كردند و ما نيز مي خواستيم برنده ميدان باشيم. توپ بازيكن تركيه به من برخورد كرد، البته قبول دارم كه به هيچ وجه حركت درستي انجام ندادم، اما حركت بازيكن تيم ملي تركيه نيز هيچ توجيه منطقي نداشت. وي در ادامه در مورد وضعيت «ميلان» در جام باشگاههاي اروپا صحبت مي كند و مي گويد:
بازي با «آژاكس» آن هم در هلند بسيار دشوار بود. آنها يك تيم جوان، يك دست و فوق العاده پرقدرت هستند و «رونالد كومان» به خوبي اين تيم را رهبري مي كند و ما مطمئناً با توجه به نتيجه كسب شده در ديدار رفت بايد در بازي برگشت و در «سن سيرو» از كوچكترين موقعيت هايمان بهترين استفاده را ببريم.
000455.jpg

البته مصدوماني داشتيم كه به تركيب تيم بازگشته اند. شوچنكو بسيار آماده است و با وجود او و اينزاگي مشكلي در خط حمله نداريم، در خط مياني نيز با توجه به بازگشت «ردوندو» و عملكرد خوب سيدورف، گاتوزو و روي كاستا مشكلي به نظر نمي رسد، پس فقط به بازي برگشت فكر مي كنيم.
«ريوالدو» در مورد فوتبال برزيل مي گويد: فوتبال برزيل يك دوره رشد و شكوفايي را پشت سر مي گذارد، البته با توجه به قانون كاملاً صحيحي كه براي اين كشور به تصويب رسانده است و اجازه نمي دهد بازيكني زير سن ۱۸ سال به تيم هاي ديگر انتقال يابد، مسلماً شاهد حضور ستاره هاي جوان تر و جديدتري خواهيم بود، زيرا يكي از دلايل افت مقطعي فوتبال ما، مهاجرت بي قيد و بند و غيرقانوني فوتباليستهاي جوان برزيلي بود كه هم ضربه بزرگي به خود آنها بود و هم به سرمايه ورزشي برزيل.
به هر صورت ما قهرمان دنيا هستيم، همه از ما توقع بازي هاي بزرگ و زيبا را دارند و حتي پس از باخت مقابل پرتغال، انتقادهاي فراواني از ما شد، اما بايد بگويم، ستارگان ما همه خسته از بازيهاي باشگاهي بودند و اين امر اجتناب ناپذير به نظر مي رسيد، ولي خود من از نظر شخصيتي و عناوين بايد بگويم به افتخارهاي بزرگي دست يافته ام، قهرماني در جام جهاني، بازي در المپيك، در ليگ برزيل و جام ليبرتادورس، قهرماني همراه بارسلونا در اسپانيا و كسب اين تجارب مرا روزي مجاب مي كند تا با تمام توان و افتخاراتم براي بازي به انگلستان بازگردم.
او در پايان مي گويد: به خانواده ام علاقه فراواني دارم و براي آنها احترام زيادي قائلم. زيرا هميشه در سخت ترين شرايط روحي به كمك من آمده اند و هميشه مرا از هر جهاتي مورد حمايت خودشان قرار داده اند، پس بنويسيد، «ريوالدو» مردي خانواده دوست است، او خانواده اش را بيش از فوتبال دوست دارد و آنها را مي ستايد.

ايتاليا قلب فوتبال جهان
فرهنگ تاريخي ايتاليا درون يك توپ
ايتاليا تا قبل از رنسانس ادبي قرن شانزدهم و ظهور هنرمندان نوكلاسيك و نهضت ادبي و هنري كه در دهه نخست قرن هفدهم آغاز شد به گنجينه هاي ادبيات، نقاشي ها، مجسمه سازي ها و تئاتر كلاسيك خود مي باليد اما اكنون گنجينه ادبيات، تئاتر، نقاشي، مجسمه سازي و سينماي ايتاليا كه قادر است يك تاريخ را بسازد در يك طرف قراردارد و ورزش و فوتبال در سوي ديگر. شايد اين مقايسه در اساس فرهنگ يك جامعه كار بيهوده اي باشد، واقعيت هم چنين است و مقايسه فوتبال با اين پديده هاي انسان ساز كمي غيرواقعي و حتي مسخره به نظر مي رسد اما نسل امروز ايتاليا الكس دل پيرو، فرانچسكو توتي، فيليپواينزاگي و... را از مشاهير هنري و سينمايي ايتاليا بهتر مي شناسند. در ايتالياي كنوني مالديني بسيار مشهورتر از دسيكاست و علاقه مندان به فوتبال تمامي خواسته هاي خود را در شكوفايي ستاره هاي اين سرزمين جست وجو مي كنند و فوتبال نه در افكار نسل جوان بلكه در اذهان تمامي سياستمداران به طور جدي رسوخ كرده است.
000485.jpg

چندان تعجب انگيز نخواهد بود كه نخست وزير ايتاليا مدير يك باشگاه به نام آث.ميلان باشد و از طريق فوتبال مسير نخست وزيري خود را هموار  كند.
امروزه اگر از يك جوان ايتاليايي سئوال شود كه از «دوچوري بونن سينا» چه مي داني، خواهد گفت او زننده گل ايتاليا به برزيل در فينال جام جهاني ۱۹۷۰ بود! در حالي كه او يكي از بزرگترين نقاشان قرن دوازدهم ايتالياست كه شاهكار «جلال كبريايي مريم عذرا» او در تاريخ به يادگار مانده است. و «بونن سيناي» بازيكن فوتبال نامش روبرتو است. يا در مقام معرفي و شناخت امبرتو ويالي با جيان لوكاويالي اكثراً جيان لوكاويالي بازيكن سابق تيم هاي يوونتوس و چلسي را بهتر مي شناسند. اين ديدگاه نشان مي دهد كه فوتبال پديده قرن بيستم چه تأثيري روي افكار امروز نسل جوان گذاشته است و شايد هم بد نباشد اما به چه قيمتي و براي كدام جهش فرهنگي؟! فوتبال ايتاليا امروز مركز تمام اخبار دست اول ورزش جهان است. قلب پرتپنده فوتبال در ايتاليا مي زند و اقتصاد ورزش در اين كشور چكمه اي نوسان پيدا مي كند.
اسكودوتو يكي از با سابقه ترين ليگ هاي دنيا به شمار مي رود و به روزهاي پاياني خود نزديك مي شود. يووه بعد از تغيير و تحولاتي كه در چند هفته اخير رخ داد به صدر جدول رسيد و بخوبي توانست موقعيت خود را حفظ كند. البته نزول تيم هاي اينتر و آث ميلان هم در اين چند هفته در صعود يووه بي تأثير نبوده است.
000505.jpg

حسن حيدري
همه براي يووه
اين هفته نيز كالچو تحت شعاع جنگ دو شهر بزرگ ايتالياست. مبارزه گلادياتورهاي رمي در مقابل ستاره هاي رنگارنگ شهر ميلان.
در آغاز هفته سي ام آث رم امشب در المپيك رم ميزبان آث ميلان است. دو تيم سرخورده از هفته بيست ونهم كه هر دو برابر رقباي خود شكست خوردند البته در اين دو نتيجه داوري بي تأثير نبود پنالتي مشكوك يووه و گل  آفسايد امپولي مقابل آث ميلان اوج بي عدالتي داوري در هفته پيش بود كه تلويزيون هاي RAI و «مدياست يك»در برنامه هاي ويژه خود به تفصيل به آن پرداختند، البته ضعف داوري به اين دو بازي ختم نمي شد و در بازي با اينتر اين موضوع اوج گرفت.
تقابل آث رم با آث ميلان بيشتر به سود يوونتوس خواهد بود در صورت شكست آث ميلان و اينتر در هفته  سي ام و پيروزي يووه، اين تيم براي رسيدن به عنوان قهرماني تنها نياز به يك پيروزي در فاصله ۴ هفته باقي مانده خواهد داشت.
رم اكنون با ۳۹ امتيار در مكان هشتم قرار دارد. اين در حالي است كه روبرتو سنسي با واكنش تند نسبت به قضاوت داوري گفت: همه چيز قبل از برگزاري ديدارهاي ما برنامه ريزي و از پيش تعيين شده است وهمه مي خواهند تيم خوب ما را خراب كنند. سنسي تهديد كرد: اگر در تابستان آينده حداقل ۴ داور از قضاوت ليگ دسته اول ايتاليا محروم نشوند، آث رم از حضور در رقابت هاي ليگ خارج خواهد شد. كاپلو براي تقابل با روسونري ها با سيستم هميشگي خود ۲-۴-۴ به ميدان مي رود. كافو، دلوكيو و كاندلا سه غايب اين بازي در تيم رم هستند كه اين آخري غيبتش در هفته هاي اخير رم را در خط مياني دچار مشكل كرده است.
گازتادلا اسپورت تركيب احتمالي رم را اين گونه منتشر كرد كه پيلزولي درون دروازه، زبينا، ساموئل، آلداير و پانوچي درخط دفاع، تومازي،  امرسون، داكورت و ليما در خط مياني وظيفه سنگيني را برابر مردان ميلاني برعهده خواهند داشت. توتي و مونتلا نيز در نوك پيكان خط حمله آث رم قرار دارند.
سرمايه هاي رم روي نيمكت ذخيره ها بسيار ناچيز است. طلايي ترين بازيكن ذخيره كاسانو است كه بسته به شرايط بازي به ميدان مي آيد. كارلو آنجلوتي مربي آث ميلان كه تلاش زيادي براي رسيدن اين تيم به قهرماني به خرج داده است در مورد اين بازي گفت: تيم ما هفته پيش به خاطر ارائه بازي سطحي و ساده انگارانه متحمل شكست شد و ما در اين بازي نمي خواهيم اشتباهات گذشته را تكرار كنيم.
وي در ادامه گفت: ۳ امتياز ديدار با امپولي پيامدهاي ناگواري را براي ما به همراه خواهد داشت و ما بايد در تمامي ديدارهاي باقيمانده از جمله بازي با آث رم به پيروزي برسيم.
000500.jpg

ما بايد برخلاف بازي قبلي از تمامي فرصت ها استفاده كنيم. آث ميلان براي اين بازي با يك تغيير نسبت به ديدار با امپولي به ميدان مي آيد اين گونه كه شوچنكو از ابتدا در كنار اينزاگي در خط حمله بازي مي كند تا در سيستم ۲-۱-۳-۴ روسونري ها روي كاستا به عنوان مهاجم سوم در پشت اين دو بازيكن فضاي پشت محوطه جريمه را پوشش دهد، البته يكي ديگر از خواص اين بازيكن شليك هاي دقيق از راه دور و ضربات ايستگاهي است كه مي تواند اسلحه پنهان آث ميلان برابر رقيبش باشد. البته كاستا پرتغالي نقش بازي سازي تيم را نيز برعهده دارد.
گاتوزو، آمبروسيني و سرجيهنو مثلث خط مياني تيم ميلان را تشكيل مي دهند. سيدورف، پيرلو و ردوندو سه بازيكن مصدوم آنجلوتي در اين بازي به شمار مي روند. البته برخلاف نيمكت بدون ستاره تيم رقيب، ميلاني  ها ريوالدو و توماسون را به عنوان انرژي ذخيره شده اين تيم در نيمه دوم به ميدان خواهند فرستاد.
آث ميلان در حال حاضر با ۵۵ امتياز در مكان سوم ايستاده است.اما در هفته بيست و نهم براي اولين بار در اين فصل در سن سيرو شكست خورد.
اين دو تيم از سال ۱۹۹۸ تاكنون ۹ بار با هم ديدار كردند كه آث ميلان در ۳ بازي پيروز شده و آث رم نيز در ۲ بازي برنده ميدان را ترك كرده و حاصل ۴ بازي نيز برنده اي در بر نداشته است. آث رم تاكنون در ۱۴ بازي خانگي تنها دوبار مغلوب شده و در مقابل آث ميلان در ۱۴ بازي خارج از خانه ۶ برد در كارنامه خود دارد. آخرين پيروزي ميلان در زمين آث رم به سال ۱۹۹۵ برمي گردد كه اين تيم دو بر يك به پيروزي رسيد. اين بازي امشب ساعت ۱۵/۲۳ دقيقه به وقت تهران در رم برگزار مي شود. در ديگر بازي امروز آتالانتا در برگامو به مصاف تورينو ته جدولي مي رود. آتالانتا هم اكنون با ۲۹ امتياز در مكان پانزدهم جدول ايستاده است و مي تواند با پيروزي برابر تيم ته جدولي تورينو از منطقه خطر دور شود.
چند قدم
تا بيست و هفتمين قهرماني اسكودوتو
يوونتوس براي كسب بيست و هفتمين قهرماني در ايتاليا تنها چند
قدم فاصله دارد. فاصله ۶ امتيازي گورخرهاي شهر تورين و ناكامي رقباي اين تيم باعث اميدواري شاگردان مارچلوليپي شده است تا عنوان قهرماني فصل پيش را تكرار كنند.
ليپي ضمن اميدواري به اين موضوع مي گويد: اگرچه راه  ما براي رسيدن به اين عنوان كوتاه شد اما هنوز نبايد حريفان را دست كم انگاشت و در بازي هاي باقي مانده بايد با تمام توان ظاهر شد. حريف فرداي يوونتوس تيم روبي باجو است كه زماني خودش در يوونتوس عضويت داشته، برشيا تيم دهم جدول هفته پيش عليرغم بازي در خانه خود برابر اينتر ۹ نفره شكست خورد.
برشيا در اين ديدار فابيو بيلسا را به دليل اخراج در بازي قبلي در اختيار ندارد.
اما در تيم يوونتوس دو تغيير بوجود آمده اين تيم كه با سيستم ۲-۴-۴ بازي مي كند در خط دفاع پسوتو را جايگزين بيرندلي كرده در خط مياني نيز زامبروتا به جاي كامورانزي محروم به ميدان خواهد آمد. يوونتوس براي خط حمله خود مثل بازي قبلي به دل پيرو و دي وايو دل بسته و اساس حركت هاي هجومي اين تيم به پاول ندود بستگي دارد، چهره اي كه هفته پيش پايه گذار هر دو گل يوونتوس مقابل آث رم بود.
يوونتوس در اين ديدار همچنان از سالاس، ترزگه و ايوليانو بواسطه مصدوميت چشم پوشي كرده است. برخلاف يووه برشيا با سيستم ۲-۵-۳ بازي مي كند و كارلو ماتفرونه براي عبور از بهترين خط دفاع كالچو كه تا كنون تنها ۲۱ گل درون دروازه اش جاي گرفته باجو و لوكاتوني را انتخاب كرده است. ايگالي تاره مهاجم آلبانيايي و ماركوس شاپ دو مهاجم ديگر برشيا امروز در تركيب اصلي قرار ندارند. اين تيم از آغاز تأسيس تاكنون در كالچو قهرمان نشده است. تيم هاي يوونتوس و برشيا از سال ۱۹۹۵ تاكنون ۹ بازي با هم انجام داده اند كه سهم يووه ۴ پيروزي بوده و برشيا نيز تنها يك پيروزي داشته است. تعداد تساوي دو تيم نيز به عدد ۴ مي رسد. برشيا ۳ سال پيش در دل آلپي دو بر يك حريفش را مغلوب كرد.
يووه از بازي هاي خانگي اش تاكنون ۱۰ برد، ۳ مساوي و يك باخت داشته و ۳۳ امتياز را در خانه به دست آورده در حالي كه برشيا در اين فصل تنها ۳ بار در خارج از خانه به برتري برابر رقبا رسيده است و در مجموع ۱۴ بازي ۸ شكست را در پرونده خود دارد.
000495.jpg

يوونتوس در فاصله ۵ هفته به پايان كالچو بعد از اين بازي به ترتيب با تيم هاي لاتزيو در رم، پروجا در تورين، رجيانا در خانه حريف و كيه وو در تورين بازي دارد.
آخرين قهرماني اينتر به فصل ۸۹-۸۸ برمي گردد كه تعداد قهرماني اين تيم در كالچو را به عدد ۱۲ رساند. اينتر هفته پيش در زمين برشيا عليرغم اينكه از دقيقه ۳۲ با اخراج كريستيانو زانتي ۱۰ نفره شد با انگيزه بيشتري به بازي ادامه داد و حتي اخراج ويري توسط استفائوفارينا داور اين بازي تأثير چنداني بر روند كار اين تيم نگذاشت و سرانجام با آمدن كرسپو اين تيم با تنها گل او امتيازات خود را به ۵۸ رساند تا مهمترين رقيب يوونتوس باشد.
كوپر امشب در سن سيرو پذيراي لاتزيو تيم چهارم جدول است. اينتر از ابتداي فصل تاكنون تنها ۲ بار در سن سيرو مغلوب شده و از مجموع ۱۴ بازي ۱۰بار به پيروزي رسيده است. نتيجه بازي رفت دو تيم با نتيجه بدون گل به پايان رسيده و اين بازي براي كوپر بسيار سرنوشت ساز است.
در صورت موفقيت كوپر از اين آزمايش بزرگ شانس اين تيم براي رسيدن به عنوان قهرماني همچنان حفظ مي شود در غير اين صورت سرنوشت شومي در انتظار اين تيم خواهد بود. از سوي ديگر لاتزيو نيز بي انگيزه نيست و براي رفتن به عنوان يكي از نمايندگان كالچو به ليگ قهرمانان به بازي هايش به نوع ديگري مي نگرد.
لاتزيو ركورددار شكست ناپذيري دربازي هاي خارج از خانه است، اين گونه كه در ۱۴ بازي خارج از خانه تنها يك بار مغلوب شده است و ۶ پيروزي و ۷ مساوي بدست آورده در حالي كه باخت هاي خانگي لاتزيو در رم به عدد ۲ رسيده است. اينتر در اين بازي تغييرات زيادي را در تركيب خود دارد. هر دو تيم با شيوه يكسان ۲-۴-۴ به ميدان خواهند آمد. براي ميلان تولدو درون دروازه قرار دارد. زانتي (خاوير)، كامارا، ماتاراتزي و كوردوبا در خط دفاعي ،كونسه سائو، دالمات، دي بيا جو و امره در خط مياني به همراه كرسپو و ركوبا در خط حمله ۱۱ مرد تيم اينتر را در اين بازي مرگ و زندگي تشكيل مي دهند.
اينتر در اين بازي چهره هاي به نامي چون كاناوارو، كوكو، ونتوكلا، الميدا، كالون و... را به دليل آسيب ديدگي در اختيار ندارد. البته علاوه بر كريستيانو زانتي، ويري هم محروم است. از چهارده بازي خانگي اينتر اين تيم ۳۲ امتياز بدست آورده و تنها ۲ بار شكست خورده است.
در آن سوي ميدان لاتزيو بعد از پيروزي با ارزش برابر پياچنزا با ماركه جياني درون دروازه پانكارو، كوتو، نگرو، فاوالي، فيوره، جياني كدا، استانكوويچ، سزار، كورادي، لوپز به مصاف حريف سرشناس مي رود.
پروتزي و استام دو غايب تيم لاتزيو به شمار مي روند. لاتزيو اكنون با ۵۲ امتياز در مكان چهارم جدول ايستاده است. روبرتو مانچيني درباره آينده اين تيم گفت: بازيكنان ما تمامي تلاش خود را تاكنون به خرج داده اند و اين موضوع قابل ستايش است. پيروزي هاي اخير ما باعث شد همچنان براي صعود به ليگ اروپا اميدوار باشيم.
از سوي ديگر هكتور كوپر در مصاحبه با كوريادلا اسپورت گفت: دو بازيكن كليدي ما در اين ديدار غايب هستند و اين موضوع بيش از هر چيز ديگر من را آزار مي دهد. وي در ادامه گفت: حضور مجدد كرسپو خبر بسيار خوبي براي ماست ما هميشه براي مبارزه آماده ايم و در ديدار قبلي نشان داديم هنوز زنده هستيم موفقيت هاي اخير ما اينتر را از زير انتقادات فراوان نجات داد.
اينتر تا پايان فصل يعني بعد از اين بازي به ترتيب با تيم هاي آتالانتا در برگامو، پارما در سن سيرو، مودنا در خانه حريف و پروجا در سن سيرو ديدار مي كند.
از سال ۲۰۰۰ تاكنون اينتر ۹ بار به مصاف لاتزيو رفته كه سهم لاتزيو ۴ پيروزي بوده و اينتر در اين ۳ سال حتي در خانه نيز موفق به شكست لاتزيو نشده است. آخرين پيروزي لاتزيو مقابل اينتر درسن سيرو به سال ۹۸ برمي گردد كه اين تيم در يك بازي پرگل سه بر دو رقيبش را مغلوب كرد.
در ساير بازي هاي اين هفته بولونا با كيه وو، كومو با مودنا، امپولي با اودينزه، پياچنزا با پروجا و رجيانا با پارما ديدار مي كنند.

فوتبال خارجي
واليبال
گوناگون
|  فوتبال خارجي  |  واليبال  |  گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |