سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۳۶ - April . 29, 2003
با حضور رئيس شوراي شهر صورت گرفت
پرده برداري از تنديس هاي مفاخر زنده رشت
011988.jpg
بحران هويت نسل جوان معلول گسست و شكافي است كه ميان اين نسل با نسل هاي پيشين و ارزش هاي گذشته پديد آمده است.
به گزارش خبرنگار ما، سروش اكبرزاده، رئيس شوراي شهر رشت در مراسم پرده برداري از تنديس هاي مفاخر زنده رشت همچنين افزود: شايد با نقل سخنان يكي از مسئولان كشورهاي تازه استقلال يافته شوروي سابق، اين گسست و پيامدهاي آن آشكارتر شود، اين مسئول مي گفت: «ما مردم ويژه اي هستيم، چرا كه با انقلاب بلشويكي با تمام مواريث تاريخي روسيه تزاري وداع كرديم و با اجراي اصلاحات گورباچف نيز از تمام تاريخ كمونيستي خود گسستيم. امروز اگر در ميدان سرخ مسكو، افراد ميانسالي را مي بينيم كه سوار بر اسكيت از ميدان مي گذرند، در حالي كه شلوارك جين پوشيده اند و بستني قيفي در دست دارند، علتش اين است كه چيزي در حافظه تاريخي خود نمي يابند تا بر آن تكيه كنند.»
وي در ادامه گفت: به نظر من در مورد ايرانيان نيز مي توان همين وضعيت را صادق دانست. ما با پيروزي انقلاب اسلامي، با تاريخ ۲۵۰۰ ساله كشورمان وداع كرديم. گويي هيچ نقطه روشني در طول قرنها نبوده و همه چيز در سياهي و پليدي غوطه ور بوده است. در حالي كه اگر واقع بين بوديم، مي توانستيم ببينيم و بدانيم كه منشور حقوق بشر مورد وثوق جهانيان، ارجاعات آشكاري به منشور كوروش كبير در ايران باستان دارد. كدام قوم و ملت را در جهان مي يابيد كه با داشته هاي خود چنين كند؟ وي اضافه كرد: به قول علامه اقبال لاهوري، ما قومي هستيم كه داشته هاي خود را دور مي ريزيم و سپس چون تكيه گاهي نداريم، به داشته هاي ديگران چشم مي دوزيم. بايد بپذيريم كه اين رفتار، عامل اصلي شكل گيري بحران هويت در جامعه ماست.
رئيس شوراي شهر رشت همچنين افزود: جامعه ما نيز با انقلاب اسلامي از همه تاريخ خود گسست و با آغاز اصلاحات در سالهاي اخير نيز، همه آنچه را كه در ۲۴ سال گذشته شكل گرفته بود، در بوته نقد و ترديد قرار داد. اگر امروز چنين شكافي ميان نسل هاي كشور ما به چشم مي خورد و بسياري، نسل جوان را دچار از خودبيگانگي مي دانند، معلول همين گسست هاي تاريخي است.
وي اظهار داشت: شوراي اسلامي شهر رشت به سهم خود با وقوف به همين نكات، بر آن شد تا با معرفي و تقدير از ارزش هاي علمي مطرح در جهان كه مربوط به شهر رشت هستند، به نسل جديد بباوراند كه ما در درون و تاريخ خود، چهره هاي ارزشمند بسياري را داريم كه مي توان به آنها تكيه كرد و راه روشني را براي آينده و فرداي بهتر ايران جستجو نمود.
در اين آيين از تنديس هاي «پروفسور فضل الله رضا» واضع تئوري انفورماسيون، «پروفسور مجيد سميعي» دبير فدراسيون هاي بين المللي جراحي مغز و اعصاب، «پروفسور حسن اكبرزاده» از دانشمندان رياضي جهان و واضع قضاياي اكبرزاده و «دكتر محمود بهزاد» از بنيانگذاران زيست شناسي نوين كشور پرده برداري شد.
تنديس هاي مفاخر زنده رشت با هزينه اي بالغ بر ۲۰۰ ميليون ريال، از جنس برنز ساخته شده و در سبزه ميدان رشت نصب شده اند.

نشست مشترك اعضاي دوره اول و دوم شوراهاي اسلامي شهرستانهاي كرج و ساوجبلاغ
مدير كل  دفتر امور شهري  و روستايي  استانداري  تهران  گفت : انتخاب  مجدد برخي  اعضاي  شوراهاي  اسلامي ، موجب  انتقال  تجارب  ارزشمند آنان  به  اعضاي  جديد خواهد شد.
سيد كمال الدين  حسيني  هاشمي    در گردهمايي  مشترك  اعضاي  جديد و پيشين  شوراهاي  اسلامي  شهرستانهاي  كرج  و ساوجبلاغ  در محمدشهر كرج،  با مثبت  توصيف  كردن  عملكرد شوراهاي  اسلامي  در دوره  اول ، افزود: اعضاي  اين  دوره توانستند بخشي  از مسؤليت  نظارتي  دولت  را انجام  دهند و در مدت  خدمت  خود پيشنهادهاي  مؤثر و قابل  قبولي  ارائه  كنند.
وي آشنايي  اعضاي  جديد شوراها با وظايف  قانوني  خود، آگاهي  بخشي  به آنان ، بررسي  ابهامهاي  موجود در فعاليت  شوراها، ارتباط و آشنايي  اعضاي جديد و پيشين  با يكديگر و با مسئولان  دفتر امور شهري  و روستايي  را از اهداف  برگزاري  اين  نشست  برشمرد.

بودجه سازمان پايانه هاي مسافربري و ميادين شهرداري شيراز تصويب شد
بودجه سازمانهاي پايانه هاي مسافربري و ميادين شهرداري شيراز در نشست شوراي اسلامي اين شهر به تصويب رسيد.
به گزارش خبرنگار ما در شيراز در اين نشست پس از توضيحات رؤساي دو سازمان مذكور و اظهار نظر اعضاي شورا، بودجه سازمان پايانه هاي مسافربري به مبلغ ۹ ميليارد و ۸۰ ميليون و ۲۰۰ هزار ريال و بودجه سازمان ميادين شهرداري به مبلغ ۹ ميليارد و ۷۲۳ ميليون و ۸۰۰ هزار ريال براي سال ۸۲ تصويب شد.
در نشست مزبور همچنين ضمن بحث و تبادل نظر در مورد دو نامه از شهرداري شيراز درباره واگذاري زمين به دو تن از شهروندان مقرر شد در مورد زمين خانه مسكوني يكي از شهروندان، تفكيكي از اراضي فرمانداري در شهرك فرمانداري، كل زمين به قيمت منطقه بندي به شهروند مذكور واگذار و به شهروند ديگري كه از سوي شهردار قبلي يك قطعه زمين واگذار شده بود، به صورت رايگان در اختيار وي قرار گيرد.
اعضاي هيأت رئيسه شوراي اسلامي بندرگز انتخاب شدند
اعضاي  هيأت  رئيسه  دومين  دوره  شوراي  اسلامي  بندرگز   پس  از انجام  مراسم  تحليف  در فرمانداري  اين شهر انتخاب  شدند.در اين  رأي گيري  «يوسف  محمدي » و «جمشيد كردي » به  ترتيب  به عنوان  رئيس  و نايب  رئيس  شوراي  اسلامي  بندرگز برگزيده  شدند.
همچنين  «خسرو بهي » به  عنوان  خزانه دار و «سيدمهدي  كريمي » و «حسين  رجبي» به  عنوان  منشيان  شوراي  اسلامي  بندرگز انتخاب  شدند.
فرماندار بندرگز در اين  مراسم  با اشاره  به  اهميت  جايگاه  شوراها در خدمت  به  شهروندان  گفت : اعضاي  شوراهاي  اسلامي  شهر و روستا نبايد گرايش سياسي  را در كارهاي  خود لحاظ كنند.
به  گفته  وي  شوراها از مهمترين  اركان  نظامند  و هدف  از تشكيل  آنها ساماندهي  به  مديريت  محلي  است .
كريمي  گفت : شوراها به  جاي  ورود به  عرصه  سياست  بايد مشكلات  مردم  منطقه  خود را
برطرف  كنند.

انتقاد اعضاي شوراي شهر مشهد از نحوه عملكرد سازمان بهشت رضا
اعضاي  شوراي  شهر مشهد در نشست علني خود از   عملكرد سازمان  بهشت  رضا(ع ) و افزايش  نارضايتي  مردم  از اين  مجموعه  انتقاد كردند.
بتول  گندمي  عضو شوراي شهر مشهد در اين جلسه گفت : روند كار در سازمان  بهشت  رضا، مثبت  نيست  و نارضايتي  مردم  را افزايش  داده  است .
وي افزود: آنچه  در قسمت هاي  مختلف  اين  مجموعه  مشاهده مي شود  نتيجه  ضعف  مديريت  است  نه  حجم  زياد كار و اين  مشكل بايد به شكل درست حل شود.
وي  اظهار داشت : مراجعه كننده اي  نيست  كه  در پايان  ناراضي  برنگردد و دركنار آن  افزايش  بهاي  خدمات  كفن  و دفن  در اين  مجموعه  اين  نارضايتي ها را افزايش  داده  است .
علي اكبر رزمي عضو ديگر شورا نيز گفت : سازمان  بهشت  رضا در ارائه  خدمات  به  مردم  به دليل  شرايط خاص  آنان  بايد سرعت  عمل  و دقت  كافي  داشته  باشد.
وي افزود: نحوه  پاسخگويي  و زمان  آن  به گونه اي نامناسب  است  كه  فرد با تألمات  روحي  وارد مي شود و فشارهاي  ناشي از كاغذ بازي  در آن  ناراحتي هاي  فرد را دوچندان  مي كند.
در اين  جلسه همچنين   مقرر شد گزارشي  از وضعيت  سازمان  بهشت  رضا براي بررسي بيشتر به  شوراي شهر ارائه  شود.

فضاهاي سبز حاشيه شهر همدان بدون باغبان خشك مي شود
رئيس كميسيون فني و عمراني شوراي شهر همدان با انتقاد از رد لايحه احداث خانه هاي ويلايي در باغات گفت: فضاهاي سبز و باغات همدان در مناطق حاشيه شهر از جمله عباس آباد، بلوار ارم و گنج نامه، در صورت نبود باغبان خشك خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما در همدان دكتر محمد جواد ايزدي با اشاره به اين كه طرح احداث خانه هاي ويلايي در باغات به نتيجه نرسيد و با ديد منفي مسئولان بي ثمر ماند اظهار داشت: كميسيون فني و عمراني با درك اين مطلب كه باغ هايي كه به نوعي از سوي باغبانان رها شده روز به روز به سوي نابودي پيش مي رود، خواستار ايجاد خانه هاي ويلايي با مساحت ۱۵۰ متر مربع در هر ۲ هزار متر مربع باغ شده بود كه شوراي عالي شهرسازي با اين طرح مخالفت كرده است.
وي گفت: احداث خانه ويلايي با اين شرايط قبلاً در قانون بوده و از سال ۷۰ در شوراي عالي شهرسازي استان و كميسيون ماده پنج به رياست استاندار وقت، طرح احداث خانه هاي ويلايي به وسعت ۱۵متر در هر ۲ هزار متر مربع مطرح و به تصويب رسيده كه با توجه به وجود حداقل شرايط، قطعاً هيچ خانواده اي حاضر به اقامت در باغ نيست.

جوهره
كمال الدين پيرمؤذن
عضو شوراي اسلامي شهر اردبيل
شوراها به رغم اين كه بخشي از ساختار حكومتي هستند، اما جزيي از آن تلقي نمي شوند و موجوديت شوراها بر اساس حق حاكميت ملي است. نقش اصلي شوراها سازماندهي و هدايت ظرفيتهاي مردم در توسعه و بازسازي و زيباسازي شهرهاست. مشكل اصلي در كشور ما، سرمايه و نيروي انساني نيست، بلكه نداشتن نظام مندي و برنامه است. براي استفاده از قدرت تعيين كننده مردمي در توسعه و عمران شهرها و ساير امور سياسي، اجتماعي و اقتصادي و... شهرهاي ايران، تسريع در تعريف بسترهاي كاري قانون مند به منظور حضور مؤثر مردم بسيار با اهميت و ضروري است. شوراي اسلامي شهرها، چنانچه با رفع موانع، در نقش واقعي خود ظاهر شوند، مي توانند مشكلاتي چون نياز به سرمايه هاي كلان يا حتي سرمايه گذاري خارجي را در برخي طرح هاي زيربنايي و اساسي عمراني برطرف كنند.
براي ارزيابي شوراها بايد به عوامل متعددي توجه داشت از جمله فقدان سابقه مشاركت نهادينه، تعارضات و نارساييهاي موجود در متن قانون، مشكلات اجرايي، ملاحظات گروهي و تنگ نظري هاي فردي، سياست زدگي شورا، سابقه تاريخي و ساختاري.
با حضور شوراها دولت بايد كوچكتر مي شد و به وظايف اصلي خود مي پرداخت، چرا كه دولت بزرگ، در تقابل با توسعه است. مديريت واحد شهري بايد زير نظر شوراها شكل مي گرفت كه نه تنها اين مهم عملي نشد بلكه در بسياري از مواقع به جاي همكاري در زمينه هاي مختلف، شوراها با سنگ اندازي روبه رو شدند.
شوراها هنوز جايگاه مشخصي در تصميم سازي و تصميم گيري ها و برنامه ريزي شهري ندارند، به همين سبب شوراها نمي توانند آن گونه كه شايسته است پاسخگوي مردم باشند. امر مهم مشاركت و دخالت دادن شهروندان در امور مربوط به شهرها، به رغم تشكيل شوراهاي اسلامي شهرها در نزد دست اندركاران امور مديريت شهري به طور جدي دنبال نمي شود.
دوره اول فعاليت شوراها به پايان رسيد، آن هم با كارنامه نسبتاً درخشان- با توجه به سوابق امر و تعدد موانع- اما اين كار گسترده داراي نواقصي نيز بوده است. دوره دوم بايد دوره درس گرفتن از تجارب گذشته باشد و موانع موجود و نقاط اصطكاك و تداخل بايد برطرف شود، حلقه هاي شورايي تكميل و بودجه شوراها از وابستگي به دولت و به ويژه شهرداريها خارج شود.
اعضاي جديد شوراها به منظور استفاده بهينه از وقت و جلوگيري از تصميمات و اقدامات تكراري، نبايد مطالعات را از صفر شروع كنند، بلكه بايستي بتوانند به سرعت به سوابق مطالعات دسترسي داشته باشند و بدانند اعضاي قبلي چه كرده اند و متناسب با آن، سازماندهي و برنامه ريزي كنند.
نهادينه كردن حضور مردم نقش اصلي شوراهاست و نكته بسيار حياتي براي كشور توجه به اين امر سرنوشت ساز است كه بدون مشاركت واقعي و حضور گسترده مردم در اين مقطع حساس، شهرهاي ما بيش از پيش در معرض آسيب قرار خواهند گرفت، چرا كه اجراي كامل برنامه هاي مردم سالاري، ايران را بيمه مي كند.

با انتخاب دهياران در دوره دوم شوراهاي اسلامي روستايي
پروانه ساختماني در روستاها توسط دهياران صادر مي شود
بخشدار مركزي شهرستان گنبد كاووس، خواستار انتخاب دهياران اين بخش، توسط اعضاي شوراهاي اسلامي روستايي در آغاز فعاليت شوراهاي جديد شد.
محمد علي ايزانلو در جلسه توجيهي انتخاب دهيار توسط اعضاي شوراهاي اسلامي روستاهاي اين بخش، افزود: اعضاي شوراهاي روستايي بايستي با تبادل نظر نسبت به انتخاب فرد متعهد، كاردان و متخصص در امور روستا، به عنوان دهيار اقدام كنند.
وي با انتقاد از انتخاب نشدن دهيار در اولين دوره شوراها، گفت: انتخاب دهيار طبق اساسنامه انتخاب دهياران روستايي، مي بايست پس از برگزاري انتخابات شوراها و آغاز به كار آنها صورت گيرد.
وي اولين تجربه فعاليت شوراهاي روستايي و مشخص نبودن اساسنامه انتخاب دهياران را از دلايل عدم انتخاب دهيار در دوره اول شوراها بر شمرد.
ايزانلو اضافه كرد: بر اساس شرح وظايف دهياران، از اين پس صدور پروانه ساختماني در روستاها توسط دهياران صورت خواهد گرفت.
بخشدار مركزي شهرستان گنبد، در خصوص تعداد روستاهاي واجد شرايط انتخاب دهيار، گفت: از مجموع ۱۳۱ روستاي اين بخش ۷۰ روستا شرايط لازم براي انتخاب دهيار را دارد.

شوراي شهر از دانش آموزان برگزيده شيرازي در المپياد خوارزمي قدرداني كرد
در دويست و نود و هفتمين نشست شوراي شهر، از دانش آموزان ممتاز و برگزيده شيرازي در المپياد خوارزمي قدرداني شد.
به گزارش خبرنگار ما در شيراز در اين نشست كه به رياست مهندس اعتمادي و با حضور اعضا و معاون حقوقي و املاك شهرداري ترتيب يافت، به دانش آموزان مزبور لوح تقدير اهدا شد.
در نشست مذكور همچنين بنا به درخواست شوراي نامگذاري، با نام برخي از ميادين و معابر شيراز موافقت به عمل آمد كه بر همين مبنا، بولوار امتداد ايمان جنوبي به نام «ايمان جنوبي»، ميدان واقع در تقاطع بولوار ايمان جنوبي و كمربندي امام خميني(ره) به نام «ايمان»، تقاطع غيرهمسطح حدفاصل بولوارهاي رحمت و عدالت به نام «عدالت»، تقاطع غير همسطح حدفاصل بولوار شهيد رجايي غربي و كمربندي امام خميني به نام «شهيد رودكي»، بلوار۳۵ متري منشعب از خيابان امام خميني(ره) به نام «گلبرگ»،  بولوار۶۰ متري منشعب از فرصت شيرازي به نام «تخت جمشيد»، خيابان حدفاصل نشاط تا زيرگذر چمران به نام «آپادانا» و فرهنگسراي واقع در نبش سه راه آستانه به نام «نسيم»، نامگذاري شد.
در جلسه مزبور همچنين موضوع تقدير شورا از سحر كامران زاده برنده ديپلم افتخار از نمايشگاه هاي نقاشي هند و ژاپن، مساعدت مالي به مبلغ ۶ ميليون ريال به گروه كوهنوردي فرهنگ به منظور صعود به قله آرارات كشور تركيه، كمك ۵ ميليون ريالي به كانون دانشنامه فارسي رباني و كمك ۵ ميليون ريالي به اتحاديه دانش آموزان مورد موافقت شوراي شهر شيراز قرار گرفت. همچنين به يك شهروند براي تعيين تكليف بدهي خود به شهرداري شيراز تا پايان ارديبهشت ماه مهلت داده شد و از سوي ديگر مقرر شد هزينه تحصيلي مديرعامل اتوبوسراني شيراز به واسطه تعهد نامبرده به وزارت دفاع به حساب اين وزارتخانه واريز شود.

دو فوريت طرح بررسي وضعيت درآمدها و هزينه هاي شهرداري اصفهان در شوراي شهر تصويب شد
طرح دو تن از اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان در خصوص مطالعه و بررسي وضعيت درآمدها و هزينه هاي شهرداري اين شهر و ارائه راه حلهاي مناسب با قيد دو فوريت به تصويب رسيد.
به گزارش خبرنگار ما براساس اين طرح شهرداري اصفهان موظف شد اقدامات لازم را براي ارائه طرح مطالعات وضعيت فعلي درآمدهاي شهرداري و ارائه راه حلهاي مناسب و سازوكارهاي صحيح تأمين درآمد قابل وصول ظرف مدت ۶ ماه از زمان تصويب طرح انجام دهد. همچنين ظرف مدت ۴ ماه نسبت به انتخاب مشاور براي انجام مطالعات به منظور بهبود هزينه هاي شهرداري و ارائه طرح تحقيقاتي به شوراي شهر براي تصويب بودجه اقدام كند.
در اين جلسه همچنين طرح پنج عضو شوراي شهر در خصوص پرداخت قسمتي از بودجه سالانه انجمن حمايت از كودكان بد سرپرست مطرح و پس از بررسي تصويب شد.
تصويب موضوع پرداخت مال الاجاره سال ۸۱ مركز نگهداري دختران و زنان در معرض آسيب يا آسيب ديده اجتماعي، توسط شهرداري از ديگر مصوبات دومين جلسه شوراي اسلامي شهر اصفهان در سال جديد بود.
حاج رسوليها عضو شوراي شهر در نشست شورا به تلاش كاركنان و مديران شهرداري اشاره كرد و اصلاح طرح جامع درآمدي شهرداري را مورد تأكيد قرارداد و گفت: در سال ۶۷ نيمي از بودجه شهرداري را دولت تأمين مي كرد كه ۶۰ درصد بودجه، جاري و ۴۰ درصد بقيه عمراني بود، ولي در بودجه سال جاري شهرداري اين ميزان برعكس شده است. در اين خصوص دولت نيز هيچ كمكي نكرده است و مردم شهر اين هزينه ها را تأمين مي كنند.
وي با اشاره به وظيفه شوراي شهر در رابطه با شهرداري، دسته بندي كردن درآمد شهرداري را مورد تأكيد قرارداد و افزود: هزينه تراكم در شهر اصفهان در سال ۸۰ قانونمند شده ولي خيلي موارد ديگر هنوز قانونمند نيست و اعضاي دومين شورا بايد روي درآمدهاي شهرداري كار كنند و در بحث درآمدها عدالت را جاري كنند.

با تلاش و پيگيريهاي شوراي شهر
سرانه فضاي سبز شهر همدان به ۸/۵ متر مربع افزايش يافت
رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي شهر همدان گفت: در چهار سال فعاليت شورا به دنبال پيگيريها و اقدامات انجام شده در جهت گسترش فضاي سبز و جلوگيري از تخريب باغات، سرانه فضاي سبز در همدان از ۱/۴ متر به ۸/۵ متر مربع افزايش يافته است.
به گزارش خبرنگار ما اقدس طالبيان با اظهار تأسف از روند تخريب باغات در همدان افزود: در سال ۵۷ حدود ۵۰۰ هكتار باغ در همدان وجود داشت كه در آغاز فعاليت شوراها اين ميزان به ۲۵۰ هكتار تقليل يافته است.
وي با بيان اين كه خشكسالي هاي سالهاي اخير يكي از دلايل اين مسئله بوده است، گفت: ساخت و سازها در داخل باغات، تخريب باغات حاشيه شهر و بي توجهي به فضاهاي سبز از عمده دلايل تخريب اين فضاها بود كه با روي كار آمدن شوراها و ارائه طرح جامع فضاي سبز و احداث ۱۲ پارك كوچك و بزرگ در سطح شهر، فضاهاي سبز به طور چشمگيري افزايش يافت به طوري كه فضاي سبز شهر همدان به ۸/۵ متر مربع به ازاي هر شهروند رسيده است.
طالبيان يكي از اقدامات اساسي براي گسترش فضاهاي سبز را قطع وابستگي فضاي سبز همدان از آب آشاميدني شهري ذكر كرد و گفت: در سال گذشته تمامي انشعابات آب شهري براي تغذيه فضاي سبز قطع و۹۰ حلقه چاه و همه قنوات متروكه و يا مسدود شده احياء شد.
وي خاطرنشان كرد: احداث پاركهاي متعدد از جمله پارك ۹۰ هكتاري بلوار ارم، پارك شهيد مدني، پارك ويژه بانوان، پارك نماز و پارك مجتمع اميد اكباتان از جمله فضاهاي سبز ايجاد شده است.

در نشست علني
شوراي شهر، طرح جامع احيا و ساماندهي اراضي جنوبي مشرف به مشهد را بررسي كرد
011985.jpg
اجراي  طرح  جامع  «احيا و ساماندهي  زمين هاي  جنوبي  مشرف  به شهر مشهد» در يكصد و هفتاد و هشتمين  نشست علني  شوراي  اسلامي شهر مشهد بررسي  شد.
در طرح  جامع  احيا و ساماندهي  زمين هاي  جنوبي  شهر مشهد كه  مطالعات  آن  تا خردادماه امسال  به  پايان  خواهد رسيد، ايجاد رابطه اي  صحيح  بين  انسان  و محيط بر اساس  اقدامي  تعاملي  مورد بررسي  قرار گرفته  است .
دكتر «حميد رحيمي  پور» مشاور طرح  با ارائه  گزارشي در نشست شورا  مهمترين  اهداف  تهيه اين طرح را بهره گيري  متعادل  از منابع  آب  و خاك ، توسعه  فضاهاي  تفريحي  و گياهي ، افزايش  فضاهاي  گردشگري ، ايمن سازي  عرصه هاي  زيستي  در مقابل  سيلابها و بهره گيري  مطلوب  از توانهاي  محيطي  عنوان  كرد.
وي  با بيان  اين كه  اين  منطقه  حدود۱۰ هكتار وسعت  دارد و زمين هاي  كوهستاني  جنوبي  مشهد از بند گلستان  تا محدوده  طرق  را شامل  مي شود افزود: طرحهاي  مختلفي  از جمله  خانه هاي  سلامت  و سالمندان ، مزارع  پرورش  گل  و گياه ، باغ  طبيعت  و ورزش براي اين منظور  طراحي  شده  است .
به  گفته  وي ، برآورد مقدماتي  هزينه  اجراي  كامل  اين  طرح  حدود۴۲۰ ميليارد ريال  و در يك  دوره  ۱۰ساله  پيش بيني  شده  است كه  مرحله  دوم  آن شامل  طرح  تفصيلي منطقه  تا پايان  سال  جاري  به  اتمام  خواهد رسيد.
در جلسه  شوراي  اسلامي  شهر مشهد همچنين  لوايح بودجه  سال  ۸۲ سازمانهاي  عمران ، اتوبوسراني  ، پايانه هاي  مسافربري  ، ترافيك ، آتش  نشاني  و خدمات  ايمني ، خدمات  كامپيوتري ، شركت  قطار شهري  مشهد و سازمان  بهشت  رضا پس  از بحث  و بررسي  تصويب  شد.
بر اين  اساس،  بودجه امسال قطار شهري  مشهد ۲۵۴ ميليارد و۸۰۰ ميليون  ريال  تعيين شد و كمك  دولت  به  اجراي  اين طرح۲۱۰ ميليارد ريال  اعلام شد.
همچنين  در اين  جلسه ، لايحه  دو فوريتي  تخصيص  اعتبار به  تكميل  مجموعه هاي  ورزشي  و ورزشهاي  همگاني  به  تصويب  رسيد.
بر اساس اين  لايحه ۷۰۰ ميليون  ريال   در اختيار معاونت  فرهنگي  و اجتماعي  شهرداري  قرار مي گيرد تا با همكاري  اداره  كل  تربيت  بدني،  مجموعه هاي  ورزشي  در سه  شهرك  محروم  مشهد از جمله  شهرك  شهيد بهشتي  و گلشهر ساماندهي  شود.
همچنين لايحه  دو فوريتي  تشويق  كارشناسان  و كاركنان  موفق  در زمينه  طرح  تكريم  شهرداري  مشهد به  تصويب  اعضاي  شورا نرسيد.

شوراها
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
موسيقي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |