چهارشنبه۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۵۵ - May . 21, 2003
جواد قريب مديرعامل استقلال شد
گروه ورزشي: سرانجام پس از كشمكش هاي بسيار و دخالت سازمان تربيت بدني و اعلام نظر معاونت فني سازمان ورزش،هيأت مديره استقلال بدون توجه و اجازه دخالت به غير،دكتر جواد قريب را به عنوان مديرعامل باشگاه استقلال معرفي كرد. فتح الله زاده پس از يك دهه تلاش با استقلال خداحافظي كرد. كفاشيان معاون فني سازمان ورزش چند روز پيش اعلام كرده بود كه هيچكس حق تعويض مديرعامل استقلال و پرسپوليس را ندارد و آنها به كار خود ادامه خواهند داد. استقلال زودتر از پرسپوليس از اين خط كشي معاونت فني عبور كرد و مديرعامل خود را معرفي نمود. دكتر جواد قريب، مديرعامل شركت شيلات و يكي از پشتيبانان باشگاه استقلال طي سال هاي اخير بوده است.

ليگ برتر فوتبال ايران
پرسپوليس و سپاهان در نقطه آخر ليگ
استقلال در كنار زاينده رود نفس تازه كرد
015025.jpg
گروه ورزشي: ليگ برتر حالا ازانتها با حساسيت كامل پيش مي رود. جدال پايين جدول لحظه به لحظه داغ تر مي شود و بايد تا روز آخر به دنبال تيم هاي سقوط كننده گشت تا آنها را پيدا كرد. پس از پيروزي استقلال اهواز و ابومسلم در اين هفته بازي سايپا و ملوان اوج ديدارهاي اين هفته است. در اين بازي سايپا ميزبان است و بايد ديد اين تيم كه دغدغه سقوط ندارد چقدر انگيزه براي اين بازي دارد
به خصوص در برابر ملوان جواني كه در روزهاي آخر ليگ هم نيروي كافي براي نبرد دارد.
در شيراز، فجر سپاسي ميزبان پاس است. هر دو تيم هنوز براي دومي اميدوار هستند مقامي كه در صورت قهرماني سپاهان در جام حذفي ارزشي مضاعف پيدا مي كند و سهميه اي خواهد شد براي حضور در ميادين آسيايي.
فجر با ۳۵ امتياز هم اكنون سوم است و پاس با ۳۳ امتياز در رده چهارم قرار دارد. هر دو تيم جوانان بزرگي دارند اما تاكنون غلام پيرواني بهتر از همايون شاهرخي از جوانان خود استفاده كرده است.
در تهران هم فينال ليگ برتر برگزار مي شود. پرسپوليس ميزبان سپاهان است. سپاهان براي قهرماني تنها به يك امتياز نياز دارد و پرسپوليس ديگر راهي براي قهرماني ندارد اما اين بازي حكايت خاص خود را دارد. براي پرسپوليس مقام دومي هنوز مسجل نشده و اين تيم به دنبال آن است و اگر بتواند سپاهان صدرنشين را شكست دهد اعتبار از دست رفته اش را تا حدودي بازمي يابد. سپاهان ۴۸ امتيازي است و پرسپوليس از ۲۱ بازي ۳۷ امتياز كسب كرده است.
پيروزي آرام بخش
در اصفهان، استقلال با شكست ذوب آهن به آرامش نسبي رسيد. استقلال بحران زده نياز به اين پيروزي داشت و به آن رسيد هر چند اين استقلال شروعي بسيار دير داشته است.
ذوب آهن هيچ چيز تازه اي نشان نداد و استقلال شايد با اين پيروزي به رفاقت نزديكتر شود. استقلال در نقش جهان پس از يك نيمه بدون گل در وقت دوم سه بار دروازه ذوب آهن را گشود تا پس از هفته ها با پيروزي آشتي كند.هاشمي نسب، سامره و نيكبخت  واحدي زننده هاي گل استقلال در برابر ذوب آهن بودند.
براي آبي ها تنها هدف باقيمانده اين فصل بازي سنتي با پرسپوليس است تا از فصل بعد از نو ساخته شود.
برنامه ادامه بازي هاي
هفته بيست وسوم
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ماه
* فجر سپاسي شيراز - پاس تهران (حافظيه شيراز)
* سايپا تهران - ملوان انزلي (شريعتي كرج)
* پرسپوليس تهران - سپاهان اصفهان (تختي تهران)
ساعت بازي هاي امروز ۳۰/۱۶ اعلام شده است.

بازگشت كاپيتان تيم ملي وزنه برداري ايران از آلمان
گروه ورزشي: كاپيتان تيم ملي وزنه برداري ايران، پس از بازگشت از آلمان به جمع ديگر حاضران در اردوي آمادگي تيم ملي وزنه برداري ايران براي شركت در رقابت هاي آسيايي و جهاني پيوست. اردوي آمادگي تيم ملي وزنه برداري ايران با دعوت از ۱۱ وزنه بردار هم اكنون زير نظر «ترندافي استويچف» سرمربي بلغاري اين تيم در اردبيل داير است.
«شاهين نصيري نيا» ديروز گفت: در مدت حضورم در آلمان، تمرينات خود را در باشگاه دويسبورگ پي مي گرفتم و هم اكنون از آمادگي نسبي برخوردارم.

جشنواره ژيمناستيك مهدكودك ها
گروه ورزشي: شهر كرمان ميزبان جشنواره ژيمناستيك مهدهاي كودك بود.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ژيمناستيك در اين مراسم ديدني، برگزيدگان ژيمناستيك مهدهاي كودك استان كرمان در دو بخش پسران و دختران حركات موزون، هارموني و آكروباتيك، ميني ترامپولين را به نمايش گذاشته و در بخش ويژه اي قهرمانان نخبه ژيمناستيك استان رقابت هاي زيبايي را اجرا كردند. در همين رابطه دكتر اسدي كه به عنوان مهمان ويژه در اين مراسم حضور داشت با بيان بدعت و نوآوري جشنواره گفت: بايد اذعان داشت كه استان كرمان با سياستي كه در پيش گرفته در ورزش مهدهاي كودك سرآمد است.

مدعيان جام تختي امروز وزن كشي مي كنند
گروه ورزشي: كشتي گيران شركت كننده در بيست و دومين دوره پيكارهاي كشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي عصر امروز به روي باسكول وزن كشي مي روند تا از صبح فردا مبارزه هاي خود را در سالن شهداي هفتم تير تهران آغاز كنند.
براي حضور در مسابقه هاي اين دوره كشتي گيراني از كشورهاي آمريكا، بلغارستان، سوريه، آذربايجان و ارمنستان وارد تهران شده اند كه در ميان تيمهاي ميهمان تنها تيم سوريه با تركيب كامل خود را به تهران رسانده است.
در آستانه شروع اين رقابت ها بزرگ ترين نگراني در زمينه محل برگزاري آن است كه با توجه به حجم كم فضاي سالن هفتم تير، در صورت استقبال تماشاگران پيش بيني مي شود مسئولين برگزاركننده با دشواري هاي فراواني روبرو شوند.
اين در حالي است كه به دليل حساسيت پيكارهاي اين دوره از جام تختي كه قرار است از ميان مدعيان شركت كننده داخلي بهترين ها براي حضور در مسابقه هاي قهرماني آسيا در هند و قهرماني جهان در نيويورك انتخاب شوند، گروه بي شماري از علاقه مندان كشتي براي ديدن مبارزات گرم مدعيان داخلي خود را به اين سالن مي رسانند كه بايستي تمامي پيش بيني هاي لازم جهت برگزاري يك مسابقه خوب و بدون دردسر انجام شود.

محمد رضا طالقاني :
مشكلات كشتي را حل مي كنيم
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون كشتي گفت: اين فدراسيون وظيفه دارد با هماهنگي و همكاري ديگر مسئولان، مشكلات كشتي گيران را حل كرده و زمينه را براي پيشرفت آنان هموار سازد.
محمدرضا طالقاني ديروز در جمع كشتي گيران لواسانات افزود: اين فدراسيون در حد توان و امكانات هيأتهاي كشتي را تقويت و تجهيز كرده و حداقل با هماهنگي استانداران، شهرداران، شوراي شهر و ديگر مسئولان در جهت رفع معضلات و مشكلات كشتي گيران گامهاي مؤثري برداشته است.

مهدي دادرس:
از طرح جديد واليبال استقبال مي كنيم
گروه ورزشي: مهدي دادرس يكي از مديران باشگاههاي تهراني شركت كننده در جلسه تعيين دستمزد بازيكنان واليبال در مورد اينكه چه ضمانت اجرايي پيرامون تصميمات و طرح اتخاذ شده در نشست مديران چهار باشگاه وجود دارد گفت: هيچ ضمانت اجرايي به جز ضمانت اخلاقي اين نشست ندارد. وي افزود: امكان تخلف از اين تعهد بيشتر از سوي تيم هاي غيردولتي مي رود و باشگاههايي كه مجمع و حسابرسي دارند مجبور به رعايت مفاد جلسه ياد شده هستند و ما از اين طرح استقبال مي كنيم.
مدير عامل باشگاه پيكان در مورد اينكه با تعيين سقف قرارداد چه بازيكناني از اين تيم خواهند رفت گفت: به جز پيمان اكبري كه بلاتكليف است، بقيه بازيكنان فصل پيش امسال با ما خواهند بود.

اعزام تيم ملي اسكيت به رقابت هاي آسيايي
گروه ورزشي: مرحله  اول  ركوردگيري  رقابتهـــاي  اسكيت  انتخابي  تيم  ملي  ايران  جهت اعزام  به  مسابقات  قهرماني  آسيا با حضور ۱۴۰ اسكيت  باز از سراسر كشور برگزار شد.
اين  رقابتها در دو رده  سني  جوانان  و بزرگسالان  و در مواد ۳۰۰ ، ۵۰۰ ، ۱۰۰۰ و ۵ هزار متر در پيست  دوچرخه سواري  ورزشگاه  آزادي  انجام  شد.
در پايان  اين  رقابتها، محمدرضا مهدويان ، محمد آرزومند، امير بحريني ، مسعود نيك مهر، سيداحمد استادي ، عليرضا مطهري ، محمدحسين  اسحاقيان ، عليرضاترين ، امير مؤدب نيا، مجتبي  حاجي پور، امير حلاجيان ، اميرفرزاد، ارسلان منفرد، ابوالفضل  مجيدي ، ايمان  جلايري ، رضا محمدزاده ، داود همت يار و محمدحسين  صفابخش  بهترين  ركوردها را به  خود اختصاص  دادند و به  مرحله  دوم  رقابتها راه يافتند.
مسابقات  قهرماني  آسيا، شهريورماه  سال جاري  در كشور ژاپن  برگزار خواهد شد.

سمينار پزشكي ورزشي
گروه ورزشي: گردهمايي مشترك رؤساي هيات پزشكي ورزشي بانوان و آقايان سراسر كشور از سوي فدراسيون پزشكي ورزشي امروز در محل آكادمي ملي المپيك برگزار مي شود. در اين سمينار يك روزه كه با هدف ايجاد زمينه مناسب جهت تداوم همكاري و هماهنگي بين هيأتهاي پزشكي ورزشي آقايان و بانوان برگزار مي شود،
۶۰نفر از نمايندگان هياتهاي پزشكي سراسر كشور مسائل و معضلات موجود در استانها را بررسي و راهكارهاي مناسب را مورد بحث و بررسي قرار مي دهند.

دوچرخه سواران ايران به آلمان اعزام مي شوند
گروه ورزشي: علي زنگي آبادي، نايب رئيس فدراسيون دوچرخه سواري از برگزاري اردوي آمادگي تيم ملي در آلمان خبر داد. وي افزود: «در حال حاضر ۲۵ بازيكن در اردوي آمادگي تيم ملي حضور دارند كه به انتخاب سرمربي اين تيم تعداد ۶ تا ۸ نفر در اواسط خردادماه براي كسب آمادگي بيشتر به آلمان سفر خواهند كرد.»

بودجه ورزش ۶۰ درصد افزايش داشته است
گروه ورزشي: رئيس سازمان تربيت بدني اعلام كرد: ۱۴۷ ميليارد تومان اعتبار امسال به اين سازمان تخصيص يافته و تا پايان سال جاري ۸۰۰ پروژه نيمه تمام در كشور به بهره برداري خواهد رسيد.«محسن مهرعليزاده» ديروز گفت: اعتبارات سال جاري اين سازمان با توجه و نظر مساعد دولت و مجلس نسبت به سال گذشته بيش از ۶۰ درصد افزايش يافته است.معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني پرداختن به دو بخش ورزش قهرماني و همگاني را از مهمترين برنامه هاي سال جاري اين سازمان عنوان كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
حقوق شهروندي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |