چهارشنبه۷ خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۶۲ - May .28, 2003
طرح استيضاح وزير بهداشت به مجلس ارائه شد
گروه سياسي: طرح استيضاح وزير بهداشت، درمان و  آموزش پزشكي با امضاي ۲۵ نماينده، ديروز تقديم مجلس شد.
به گزارش خبرنگار همشهري محمدعلي كوزه گر يكي از امضاءكنندگان اين طرح در مورد علت استيضاح پزشكيان گفت: ضعف مديريت، عدم پيگيري جدي در خصوص لغو خودگرداني بيمارستانها و اجراي بيمه همگاني، افت آموزشي در دانشگاه هاي علوم پزشكي، تعلل در پيگيري خواسته ها و مطالبات صنفي كادر پزشكي و درماني، عدم استفاده به موقع از اعتبارات و وام هاي جهاني و وجود گزارشهاي متعدد در خصوص بي انضباطي هاي مالي در اين وزارتخانه از موارد مطرح شده در طرح استيضاح وزير بهداشت است.
تفسير مجلس از ماده ۷۱ قانون شوراها
با تفسير مجلس شوراي اسلامي از ماده ۷۱ قانون شوراها ، شروع كار شوراي جديد به منزله پايان دوره خدمت شهردار محسوب مي شود.
به گزارش خبرنگار همشهري روز يكشنبه گذشته طرح دوفوريتي تفسير ماده ۷۱ تقديم مجلس شد كه با تصويب دو فوريت آن ديروز طرح مذكور مورد بررسي قرار گرفت و به تصويب رسيد.
پرسش مطرح شده در طرح استفساريه اين بود كه آيا شوراها در هر دوره پس از رسميت يافتن مي توانند شهردار جديد تعيين كنند و يا اينكه بايد تا زمان سپري شدن مدت چهارساله شهردار قبلي صبر كنند؟
نمايندگان تصويب كردند كه: «منظور مقنن از تبصره يك بند يك ماده ۷۱ قانون شوراها اين است كه شوراهاي اسلامي كشور در هر دوره بايد پس از رسميت يافتن اعم از اينكه دوره چهارساله شهردار قبلي پايان يافته باشد يا خير نسبت به انتخاب شهردار اقدام نمايند.»
با اين مصوبه از اين پس دوره چهارساله هر شهردار با تشكيل شوراي شهر جديد پايان يافته تلقي مي شود و شوراها مي توانند شهردار جديدي نصب و يا شهردار قبل را ابقا كنند.
۲ پرسش از وزير خارجه
محمدعلي كوزه گر نماينده شهريار با طرح دو سئوال از وزير امور خارجه خواستار حضور وي در مجلس و ارائه توضيحات راجع به مذاكرات اخير با آمريكا شد. وي در مورد محتواي سئوالهاي خود گفت: اخيراً وزير امور خارجه اعلام كرده است كه به مذاكرات ايران و آمريكا در ژنو، به دليل عدم پاي بندي آمريكا به تعهدات خود خاتمه داديم،در همين رابطه سؤال هايي در اين رابطه مطرح شده كه خرازي بايد به آنها پاسخ دهد. كوزه گر افزود: زمان شروع مذاكره با آمريكا، افراد حاضر در گفت وگوها، محتوا و موضوع مذاكرات و تعهداتي كه آمريكا داده ولي به آن پاي بند نبوده است از جمله سئوالهاي مطرح از وزير امور خارجه است.
كوزه گر اضافه كرد: سئوال دوم در مورد ممنوعيت قانوني و يا آزادي مذاكره نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با نمايندگان مجالس آمريكاست كه خواسته ام وزير امور خارجه به آن پاسخ دهد تا اگر ممنوعيتي وجود ندارد، اين گونه مذاكرات آغاز گردد.
تذكر كولايي - پاسخ كروبي
الهه كولايي نماينده تهران روز گذشته به طولاني شدن زمان رسيدگي به مصوبات ارجاع شده مجلس به مجمع تشخيص مصلحت نظام تذكر داد.
كروبي رئيس مجلس در پاسخ كولايي قول داد كه با نوشتن نامه به رئيس مجمع تشخيص مصلحت موضوع را پيگيري كند.

اداي احترام نمايندگان مجلس به امام خميني(ره)
در آستانه  چهاردهمين  سالگرد ارتحال  امام  خميني (ره ) نمايندگان  مجلس شوراي  اسلامي ديروز با حضور در مرقد مطهر رهبر فقيد انقلاب  اسلامي ، نسبت  به  مقام  بنيانگذار جمهوري  اسلامي ايران  اداي  احترام  كردند.
به گزارش ايرنا از شهر ري در اين  مراسم  نمايندگان  مجلس  با نثار دسته هاي  گل  و قرائت  فاتحه ، ياد و خاطره  امام  راحل  را گرامي داشتند و بر پيروي  از آرمانهاي  والاي  آن بزرگوار تأكيد كردند.
مراسم  ويژه  بزرگداشت  امام  خميني  (ره ) همه  ساله  روزهاي  سيزدهم ، چهاردهم و پانزدهم  خرداد ماه  در حرم  مطهر رهبر فقيد انقلاب  اسلامي  برگزار مي شود.

قدرداني جمعيت مؤتلفه از بيانيه خاتمي
دبير كل جمعيت مؤتلفه اسلامي، بيانيه دوم خرداد رئيس جمهور را «بيان مرزبندي دقيق بين اصلاحات واقعي و اصلاحات آمريكايي» توصيف كرد.
به گزارش ايرنا، حبيب الله عسگراولادي كه ديروز در نشست دبيران مؤتلفه سخن مي گفت در اين باره افزود: ايشان (خاتمي) گفتند دوم خرداد داراي تبار و هويت ديني است حال آن كه برخي در جناح دوم خرداد كه سكولاريزاسيون را در كشور عملياتي مي كنند اين حرف را قبول ندارند، همه بايد از ايشان به خاطر اين موضع گيري اصول گرايانه تشكر كنيم.
وي افزود: آقاي كروبي صراحتاً گفتند ما با اصلاحات آمريكايي مخالفيم. اين سخن منبعث از هشدارهاي مقام معظم رهبري در تميز مرز خودي و غيرخودي و تفكيك اصلاحات آمريكايي از اصلاحات انقلابي، اسلامي و واقعي است.
عسگراولادي در پاسخ به اين سئوال كه آمريكاييها به اختلافات داخلي، اميد بسته اند آيا حجم اختلافات طوري هست كه آنها را به اهداف خود اميدوار كند، اظهار داشت: اختلافي در كار نيست ما همه برادريم و مشكلات خود را مي توانيم با گفت و گوي صميمانه و مؤدبانه حل كنيم.

تأكيد روسيه بر ادامه همكاري هسته اي با ايران
سوخت نيروگاه بوشهرهنوز ارسال نشده است
وزارت انرژي اتمي روسيه ديروز بر ادامه همكاري با جمهوري اسلامي ايران در زمينه استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي تأكيد كرد.
به گزارش ايرنا از مسكو يك سخنگوي اين وزارتخانه با اشاره به ديدار روز دوشنبه يك هيأت ايراني با وزير انرژي اتمي روسيه افزود: براي توقف عمليات ساخت اولين واحد نيروگاه اتمي بوشهر يا توقف همكاريهاي بيشتر روسيه با ايران در زمينه انرژي هسته اي هيچگونه دليلي وجود ندارد.
از سوي ديگر كارشناسان وزارت انرژي اتمي روسيه اعلام كردند كه با توجه به امضا نشدن موافقت نامه بازگرداندن سوخت مستعمل نيروگاه بوشهر به روسيه هنوز سوخت اين نيروگاه ارسال نشده است.
در اين گزارش با اشاره به امكان بهره برداري از اولين واحد نيروگاه بوشهر در اول سال آينده ميلادي از آمادگي قبلي روسيه براي ساخت ۵ نيروگاه اتمي ديگر در ايران خبر داده شده است.

هفته  آينده برگزار مي شود
مذاكرات جديد ايران و اروپا
ايران  و اتحاديه  اروپا در  روزهاي  ۱۱ و ۱۳ خردادماه  دور ديگري  از مذاكرات  انعقاد موافقتنامه  تجارت  و همكاري  و سند همكاريهاي  سياسي  را در تهران  برگزار مي كنند.
به گزارش ايرنا به نقل از يك  منبع  موثق  در وزارت  امور خارجه مذاكرات  سياسي  و اقتصادي  به طور جداگانه  وتوسط هيأتهاي  مختلف  از ايران  واتحاديه  برگزار مي شود.
وي  افزود: مذاكرات  سياسي  به رياست  ابراهيم  رحيم پور مديركل  غرب  اروپاي  وزارت  امور خارجه  و آقاي  ولاسوپولوس  از وزارت  امور خارجه  يونان (بعنوان  رئيس  دوره اي  اتحاديه ) برگزار خواهد شد.
منبع  مذكور همچنين  گفت : هيأت  ديگري  از ايران  به  سرپرستي   كيا طباطبايي  مديركل  همكاريهاي  اقتصادي  چند جانبه  وزارت  امورخارجه  با حضور نمايندگاني  از كميسيون  اروپايي  چهارمين  دور مذاكرات  تجاري ، اقتصادي  و توسعه اي  و موضوعات  مورد علاقه  طرفين  را جهت  تدوين  يك  موافقتنامه تجارت  و همكاري  مورد بحث  وتبادل  نظر قرار مي دهند.
شوراي  وزيران  اتحاديه  اروپا  خردادماه  سال  گذشته  با تأكيد بر تمايل  اين اتحاديه  اروپايي  و كشورهاي  عضو آن به  گسترش  روابط سياسي ، اقتصادي  و پارلماني  با جمهوري  اسلامي ايران  خواستار نهادينه  كردن  مناسبات  طرفين  از طريق  انعقاد يك  موافقتنامه  تجارت  و همكاري  و ترتيبات  همكاريهاي  سياسي  شد.

رئيس قوه قضائيه:
مردم ايران و مسئولان نظام از آمريكا نمي ترسند
016115.jpg
گروه سياسي: رئيس  قوه  قضائيه  ديروز  در جمع  مردم  شيراز گفت : محور اصلي  كار قوه  قضائيه  در سالجاري  را خدمت رساني  به  مردم  قرار داده ايم .
به گزارش ايرنا آيت الله  هاشمي  شاهرودي  در اولين  روز از سفر خود به  استان  فارس  در مصلي  شيراز با اشاره  به  نام گذاري  امسال  از سوي  مقام  معظم  رهبري  به عنوان  سال  نهضت  خدمت رساني  به  مردم  بر اهتمام  مسئولان  سازمانهاي  وابسته  به  قوه  قضائيه  و قضات  محاكم  بر خدمت  به  مردم  با تمام  توان  و امكانات  تأكيد كرد.
رئيس  قوه قضائيه  با اشاره  به  تهديدات  و سياستهاي  استكباري  آمريكا در قبال  انقلاب  اسلامي  خاطرنشان  كرد: مسئولان  نظام از هيچ  يك  از اصول  انقلاب  دست  نكشيدند و نخواهند كشيد.
هاشمي شاهرودي  با بيان  نمونه هايي  از تهديدهاي  آمريكا در قبال  انقلاب  اسلامي و حركتهاي  اسلامي  در جهان ، يادآور شد: آمريكا از سياستهاي  خود دست  بر نخواهدداشت  و نيرنگهاي  جديدي  را دنبال  خواهد كرد.
رئيس  قوه  قضائيه  تصريح  كرد: مردم  و مسئولان  نظام  نه  از آمريكا ترس  به  دل  راه  مي دهند و نه  فريب  شعارهاي  دروغين  آنها را خواهند خورد. وي  گفت : مردم  ما علاقمند به  اسلام  و نظام  اسلامي  هستند و شهداي  بسياري  رابراي  تثبيت  اين  انقلاب  تقديم  كرده اند.
رئيس  قوه  قضائيه  با اشاره  به  اينكه  آمريكا قطعاً در اجراي  سياستهاي  خود در افغانستان  و عراق  شكست  خواهد خورد افزود: آنهايي  كه  ادعاي  رفراندوم  در ايران مي كنند چرا خود به  نظر شوراي  امنيت  سازمان  ملل  و مجامع  جهاني  بي اعتنا هستند و با اتكا بر سرمايه  و قدرت  نظامي  خود به  ديگر كشورها حمله  نظامي  مي كنند. وي  افزود: چه  رفراندمي  بهتر از حضور ميليوني  مردم  در مناسبتهاي  مختلف  و استقبال  از مقامات  ايراني  در سراسر كشور و جهان  است ، آيا حاكمان  آمريكا از اين  حمايت  مردمي  برخوردارند.
رئيس  قوه  قضائيه  با تأكيد بر تثبيت  ايده ها و نظرات  بلند امام  راحل  (ره ) و تطبيق  آن  با مسائل  داخلي  و خارجي  روز دنيا خاطر نشان كرد: با اتكا بر وحدت و قانون  اساسي  بر همه  مشكلات  و تهديدهاي  خارجي  پيروز خواهيم  شد.
آيت الله  هاشمي شاهرودي  به  تاثيرگذاري  انقلاب  اسلامي  در منطقه  و جهان  اشاره  كرد و گفت : انقلاب  اسلامي  دستاوردها و ارزشهاي  خود را به  منطقه  صادر كرده  است .
رئيس كل دادگستري تهران: رسيدگي به پرونده ها
تسريع مي شود
رئيس كل دادگستري تهران ديروز در مراسم افتتاح دادسراهاي عمومي و انقلاب هشتگرد ساوجبلاغ افزود: با آغاز به كار دو نهاد دادسرا و شوراي حل اختلاف، در روند رسيدگي به پرونده ها و احقاق حق عمومي تسريع مي شود.
عليزاده گفت: هم اكنون يكي از معضلات اجتماعي و نارضايتي عمومي،افزايش درصد جرائم و اطاله طولاني رسيدگي به پرونده ها در محاكم قضايي بوده كه اجراي طرح دادسراها، مي تواند گامي مؤثر در خدمات رساني به مردم باشد.

در ديدار دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي
خاتمي: كشورهاي اسلامي بايد پيشتاز صلح بر پايه عدالت باشند
گروه سياسي: رئيس  جمهوري  ديروز در ديدار با عبدالواحد بلقزيز دبيركل  سازمان  كنفرانس  اسلامي  اظهار داشت : كشورهاي  اسلامي  نيازمند همكاري  و همبستگي  براي  برقراري  امنيت  و صلح  و تلاش  به منظور رفع  عقب ماندگي ها هستند.
به گزارش ايرنا سيدمحمد خاتمي  گفت: دنياي  اسلام  با وجود امكانات  فراوان  مادي  و معنوي  و آموزش هاي  متعالي  اسلام  قادر است  به  جايگاه  والاي  خود در دنياي  كنوني  دست  يابد.
وي  همچنين  تقويت  رابطه  ميان  دولت ها و ملت ها در كشورهاي  اسلامي  را ضروري  دانست  وگفت : هرچه  اين  ارتباط استحكام  يابد، دولت هاي  اسلامي  در همه  عرصه ها به ويژه  دفاع  از منافع  ملي  احساس  قوت  و استقامت  بيشتري  خواهند كرد.
خاتمي  نقش  سازمان  كشورهاي  اسلامي  و دبيرخانه  اين  سازمان  را در اين  زمينه ها مؤثر ارزيابي  كرد و گفت : كشورهاي  اسلامي  بايد در كنار يكديگر پيشتاز برقراري  صلح  برپايه  عدالت  در منطقه  باشند.
رئيس  جمهوري  به  تداوم  تجاوزهاي  رژيم  صهيونيستي  در سرزمين هاي  اشغالي  و وضعيت  ملت  مظلوم  فلسطين  اشاره  و تأكيد كرد: صلح  پايدار در منطقه  جز با احقاق  حقوق  همه  فلسطينيان  مهيا نمي شود.
وي  اظهار اميدواري  كرد سازمان  كنفرانس  اسلامي  در استقرار نظام ، حاكميت  مردم  بر سرنوشت  خويش ، بازسازي  و كمك  به  مردم  عراق  نقش  خود را به  بهترين  وجه  ايفا كند.
رئيس  جمهوري  گفت : اميدوارم  اين  سازمان  بتواند با همكاري  بيشتر با سازمان  ملل  متحد و ساير مجامع  بين المللي ، نقش  فعال تري  در عرصه هاي  منطقه اي  و بين المللي  برعهده  گيرد.
خاتمي  مبارزه  با تروريسم  را وظيفه  همه  كشورهاي  اسلامي  خواند و ضمن  مخالفت  با يكجانبه گرايي  آمريكا گفت : اجلاس  وزراي  خارجه  كشورهاي  اسلامي  در تهران  بايد به  راهكارها و راه حل هاي  اجماعي  درخصوص  مسائل  مبتلابه  دنياي  اسلام  و منطقه  دست  يابد.

پيشنهاد ايران به اجلاس تهران:
سازمان كنفرانس اسلامي بايد متحول شود
اجلاس وزيران خارجه كشورهاي اسلامي امروز با سخنراني خاتمي آغاز مي شود
016120.jpg
سي امين  اجلاس  وزيران  امور خارجه  كشورهاي  عضو سازمان  كنفرانس  اسلامي امروز با سخنراني  محمد خاتمي رئيس  جمهوري افتتاح  مي شود.
به  گزارش  ايرنا ، در اين  اجلاس  سه  روزه  كه  در مركز همايش هاي  بين المللي  صدا و سيما برگزار مي شود، وضعيت  عراق ، بحران خاورميانه  و ديگر مسائل  مربوط به  جهان  اسلام  مورد بحث  و بررسي  قرار مي گيرد.
نشست  وزيران  امور خارجه  پس  از اجلاس  سران ، دومين  ركن  تصميم گيري  درسازمان  كنفرانس  اسلامي  است  كه  ۵۵ كشور اسلامي  را با جمعيتي  بالغ  بر يك ميليارد و ۵۰۰ ميليون  نفر، گردهم  آورده  است .
اولين  اجلاس  وزيران  امور خارجه  سازمان  كنفرانس  اسلامي  در سال  ۱۳۵۰ هجري  شمسي  در جده  و بيست  و نهمين  اجلاس  آن  نيز سال  گذشته  در خارطوم  برگزار شد.
بر اساس  دستور كار اجلاس  وزيران  امور خارجه  در خارطوم  كه  در فاصله چهارم  تا ششم  تير ماه  ۱۳۸۱ در پايتخت  سودان  برگزار شد، جمهوري  اسلامي ايران  بعنوان  ميزبان  اجلاس  سي ام  وزيران  امور خارجه  برگزيده  شد.
سازمان  كنفرانس  اسلامي  كه  در سال  ۱۹۶۹ ميلادي  و در شرايط خاص  سياسي  و اجتماعي  پايان  دهه  ۶۰ شكل  گرفت ، هم اكنون  به  بزرگترين  سازمان  بين المللي  و فعال  پس  از سازمان  ملل  متحد تبديل  شده  است .
در همين حال كمال  خرازي  وزير امور خارجه  گفت  : با روش هاي  سنتي  و قديمي نمي  توان  با معضلات  برخورد كرد ، بايد تحولي  جدي  در رويكرد سازمان  كنفرانس  اسلامي  بوجود آيد. وزير امور خارجه  ديروز در ديدار «عبدالواحد بالقزيز» دبيركل  سازمان  كنفرانس  اسلامي  با اعلام  اين  مطلب  تأكيد كرد: سازمان  كنفرانس  اسلامي  بايد از مسائل  جانبي  پرهيز كرده  و به  موضوعات  اصلي  جهان  اسلام  بپردازد.
خرازي  ارتقاء اعتماد به  نفس  كشورهاي  اسلامي  و استفاده  از ظرفيت ها وامكانات  براي  تأثيرگذاري  بر روند تحولات  كنوني  محيط بين المللي  را بسيار مهم  خواند و افزود: ايران  اميدوار است  اجلاس  سي ام  وزيران  امور خارجه ، پيام  روشن  ، متين  و قانع كننده  اي  مبني  بر مشاركت  و نقش  فعال  كشورهاي  اسلامي  درروابط آتي  بين المللي  داشته  باشد.
وزير امور خارجه  با اشاره  به  رياست  ايران  در دوره  يكساله  آتي  اجلاس وزراي  خارجه  سازمان  ، گفت  : تهران  تلاش  خود را بر تقويت  همبستگي  كشورهاي  اسلامي  و مشاركت  موثر جهان  اسلام  در رفع  بحران ها و جهت  دهي  و تاثيرگذاري بر روندهاي  پرشتاب  تحولات  بين المللي  متمركز خواهد كرد.
خرازي  با اعلام  اهتمام  تهران  براي  همكاري  فعال  با دبيركل  و تقويت  نقش  دبيرخانه  و ايجاد ساز و كارهاي  جديد براي  فعاليت  افزود : افكار عمومي جهان  اسلام  انتظار دارند سازمان  كنفرانس  اسلامي  يك  گام  به  جلو بردارد لذاهماهنگي  فكري  ، تضمين كننده  همكاريها و موفقيت هاي  ما در آينده  است .
«عبدالواحد بالقزيز» دبيركل  سازمان  كنفرانس  اسلامي  در اين ديدار اظهار داشت  : نسبت  به  نتايج  اجلاس  تهران  بسيار خوش  بين  هستم . بالقزيز با تأييد اظهارات  دكتر خرازي  افزود : سازمان  كنفرانس اسلامي  اين  ظرفيت  عظيم  را دارد تا رويكردهاي  جديد را ايجاد نمايد. وي  توان  كشورهاي  اسلامي  براي  ايجاد تحول  در مناسبات  في  مابين  و تاثيرگذاري  بر روندها را انكار ناپذير خواند.
بالقزيز صف  واحد كشورهاي  اسلامي  در مقابله  با چالش هاي  پيش  رو را بسيار مهم  ارزيابي  كرد و تلاش  كليه  كشورهاي  اسلامي  براي  شكل گيري  آن  را تعيين كننده  دانست .

بيانيه استانداران سراسر كشور:
اعتماد عمومي، سرمايه ملي است بايد تقويت شود
* استانداران از فقدان اطلاع رساني درباره خدمات اقتصادي دولت انتقاد كردند
* استانداران نسبت به احتمال كاهش مشاركت مردم در انتخابات مجلس هفتم هشدار دادند
استانداران  سراسر كشور با انتشار بيانيه اي  از تمامي  بزرگان  كشور، نهادهاي  قانوني  و احزاب  خواستند كه  «وفاق  ملي  و افزايش  اعتماد عمومي» را در دستور كار خود قرار دهند.
به گزارش ايرنا در اين  بيانيه  كه  در پايان  نشست  ماهانه  استانداران  سراسر كشور منتشر شد، آمده  است  كه  رعايت  اين  نكات ، موجب  افزايش  ضريب  امنيت  ملي  وايجاد شرايط مساعد براي  تعالي  و پيشرفت  ايران  خواهد شد.
استانداران  سراسر كشور در بيانيه  مزبور به  تحليل  شرايط كنوني  ايران و نيز بيانيه  اخير رئيس  جمهور پرداختند و خاطرنشان  كردند: خاتمي  در صدد آن  بوده  و هست  كه  ضمن  حفظ اصول  و پايبندي  به  ميثاق  ملي  خويش  براي  پاسخگويي  به  مطالبات  جامعه  جوان  ايران  اسلامي ، از شيوه هاي  نوين  و كارآمد بهره جويد.
در اين  بيانيه  اضافه  شده  است : نوگرايي  جريان  يافته  پس از ۲ خرداد ۱۳۷۶را «تجديدنظرطلبي  بنيادي» ناميدن ، جفا به  خاتمي  و منافع  ملي  ايرانيان  است .
استانداران  ايران  از «فضاي  نامطلوب  سياسي  جامعه  و روند متوقف  شده  لوايح  دوگانه  رئيس  جمهور بخصوص  لايحه  اصلاح  قانون  انتخابات  مجلس » ابراز نارضايتي  كردند و افزودند: نزديك  شدن  زمان  آغاز برنامه  زمانبندي  انتخابات نگراني ها را نسبت  به  مشاركت  مردم  دو چندان  كرده  است .
امضاكنندگان  اين  بيانيه  تصريح  كردند: مصلحت  عمومي  ايجاب  مي كند كه با باز شدن  اين  گره ، نگراني ها كاهش  يافته  و اعتماد عمومي  كه  سرمايه عظيم  ملي  است ، افزايش  يابد.
به  اعتقاد اين  افراد: «شاخص  مشاركت  مردم  در انتخابات  بويژه  انتخابات مجلس  و رياست  جمهوري  معتبرترين  سنجه  براي  بررسي  وحدت  ملي  كشور به  حساب  مي آيد.»
استانداران  كشور از عملكرد دولت  خاتمي  دفاع  كردند و با اشاره به  برخي  شاخص هاي  اقتصادي  افزودند: دولت  اصلاحات  به  گواه  شاخص ها و اقدامات  اساسي  صورت  گرفته ، بهتر از دولتهاي  پيشين  توسعه  همه  جانبه  و متوازن  كشور را به  پيش  برده  است .
در اين  بيانيه  از «تك نرخي كردن  قيمت  ارز»، «ايجاد صندوق  ذخيره  ارزي »، «كاهش  نرخ  ماليات  بر توليد از ۶۵ درصد به  ۲۵ درصد»،« كاهش  نرخ  ريسك جهاني  سرمايه گذاري  در ايران» و «كاهش  نرخ  تورم» به  عنوان  دلايلي  براي  اثبات  عملكرد مطلوب  دولت  اصلاحات  ياد شده  است .
استانداران  ايران  اضافه  كردند: عليرغم  تمام  سنگ اندازيها، تهديدها و تحميل ها در روند اصلاحات ، امروز ديگر از تكرار قتلهاي  زنجيره اي  خبري  نيست  و محافل  خودسر به  صورت  آشكار امكان  بروز ندارند.
در بيانيه  مزبور خاطرنشان  شده  است : اما متاسفانه  به  دليل  محروم بودن  دولت  اصلاحات  از تريبون  عمومي  براي  اطلاع  رساني  مطلوب  و اثربخش  از يك  سو و كم  توجهي  وزراء، استانداران  و مديران  ارشد دولت  خاتمي  به  دفاع  از حوزه  عملكردي  عمراني  و اقتصادي  دولت  از سوي  ديگر، اين  دستاوردها به  نحو صحيح  براي  افكار عمومي  تبيين  نشده  است .
استانداران  افزودند: بدون  ترديد اگر جنبش  اصلاحات  از همزباني  و همراهي بيشتر و بهتري  برخوردار مي بود، دستاورد ارزنده تري  در ساحت هاي  اجتماعي ، سياسي ، فرهنگي  و اقتصادي  به  بار مي آورد.
استانداران  سراسر كشور همچنين  از جنبش  اصلاحات  به  عنوان  «مرحله  درخشان و بخش  جدايي ناپذير فرآيند تكاملي  انقلاب  اسلامي  ملت  ايران » نام  بردند و تاكيد كردند: حركت  در چارچوب  قانون  اساسي ، مشاركت  جويي ، قانونمداري ، تنش زدايي  در عرصه  روابط خارجي ، مخالفت  با «خشونت ، يك  جانبه  گرايي  وتروريسم » و ائتلاف  براي  صلح  جهاني  مهمترين  دغدغه  و اهداف  جريان  اصلاحات  به  شمار مي رود.
در اين  بيانيه ، «تفاسير متحجرانه  و تنگ نظرانه  از مفاهيم  ديني ، عدم  درك  واقعيتها و تحولات  نوين ،
به كارگيري  هدايت  شده  ظرفيتهاي  قانوني  براي نيل  به  مقاصد سياسي   و تن  ندادن  به  قواعد مردم سالاري ، بداخلاقي  در رفتارهاي  سياسي، تخريب  رقيب  از طريق  برچسب هاي  ناروا و كم حوصلگي  سياسي»  از مهمترين  عوامل  آسيب رسان  به  امنيت  و وحدت  ملي  كشور شمرده  شده  است .

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
حقوق شهروندي
خارجي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |