چهارشنبه۷ خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۶۲ - May .28, 2003
افزايش تيم هاي ليگ برتر به سود واليبال نيست
گروه ورزشي: واليبال هنوز در تصميم گيري پيرامون نحوه برگزاري مسابقات اين فصل ليگ برترش با ترديد روبه روست و در اين ميان تيم ها هم تكليف خود را نمي دانند. يك بار اعلام شد كه اعضاي كميته فني باتوجه به ظرفيت كنوني واليبال ايران ازنظر نيروي انساني با افزايش تيم ها در ليگ برتر مخالفند از سوي ديگر هر روز بر شمار تيم هاي متقاضي در اين ليگ افزوده شد. درحالي كه تا ديروز همه صحبت ها حول محور ليگ برتر دوازده تيمي دور مي زد با موافقت فدراسيون واليبال در مورد حضور تيم شوراي شهر گنبد نماينده دوم استان گلستان اوضاع به كلي تغيير كرد. با روند در پيش گرفته شده هيچ بعيد نيست كه در فصل جاري شاهد ليگ دوپاره با حضور ۱۴ الي ۱۶ تيم باشيم كه در دو گروه بازي هاي خود را برگزار كنند. واقعيت آن كه برخلاف سروصداهاي بپاخاسته پيرامون واليبال، ليگ برتر ايران توان و كشش ده تيم را هم ندارد و در همين ليگ ده تيمي نيز پاي چند تيم از نظر نيروي فني و مادي لنگ مي زند، حال اين كه چه اصراري بر افزايش تيم هاي اين دسته مي رود بر ما پوشيده و نامعلوم است. محمدرضايزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال موافقت فدراسيون در افزايش تيم هاي ليگ برتر را ناشي از اصرار بيش از حد استان ها و كارخانجات و مؤسسات علاقمند به تيم داري ذكر مي كند و مي گويد باتوجه به تبليغات مطلوب بازي هاي اين دسته از رسانه هاي جمعي همگان خواهان حضور نماينده اي در ليگ برتر هستند و ما هم چاره اي جز احترام به اين همه علاقمندي با نيت سربلندي واليبال نداريم. حرف ما اين است كه ليگ برتر واليبال در سال گذشته هم با همان يازده تيم با وجود ارتقاي بازي هايش نسبت به دوره هاي قبل در بعضي از جهات با مشكلات بسيار مواجه بود. حيف است كه با بي قواره كردن ليگ از اندك جذابيت آن كه ناشي از نزديكي رقابت تيم ها بود بكاهيم و به صرف علاقمندي تعدادي تيمدار كه معلوم نيست آيا اين همه شوق و ذوق را سال آتي هم خواهند داشت واليبال را از آب و تاب فعلي انداخته و به شيوه منسوخ گذشته رجعت دهيم.
علي شاكري

حامد حدادي در راه بازگشت به تيم بسكتبال جوانان ايران
گروه ورزشي: مربي  تيم  بسكتبال  جوانان  ايران  گفت: برنامه  بازگشت  «حامد حدادي» تــاحــــدود ۷۰ درصد درست  شده  و وي  در آينده  نزديك  در اردوي  تيم  جوانان  حاضرخواهد بود.
«محمد مهدي  ايزد پناه» در خـصوص وضعيت  «جابر روزبهاني» ديگر بازيكن  بلند قامت  اين  تيـم  گفت : در رقابتهاي دوستانه  و تداركاتي  در صربستان  با صلاحديد پزشك  تيم  از «روزبهاني» در هر ديدار به  مدت  ۱۵ دقيقه  استفاده  شد كه  به  اين  ترتيب  وي تا حدودي  به  روزهاي  آرماني  خود بازگشت .
وي  افزود: دو نفر از بازيكنان  اين  تيم  به  نامـهاي  «كـاوه  قريه » و «آرن داودي» به  علت  برخي  مشكلات  نمي توانند درجريان  مسابقات  جهاني  در خـدمت  تيم باشند كه  عدم  حضور اين  دو نفر تا ۵۰ درصد باعث  افت  تيم  مي شود.
ايزدپناه  درخصوص  اين  پرسش  كه  آيا وي  سرمربي  تيم  جوانان  است  يــا «ننادترايكويچ »، گفت : طبق  ابلاغي  كه  هشت  ماه  پيش  از سوي  رئيس  فدراسيون  بسكـتبال داده  شد من  به  عنوان  سرمربي  تيم  جوانان  در رقــــابتهاي  قهرماني  جهان  جهت هدايت  اين  تيم  انتخاب  شدم .

كاراته هم چوب سارس را خورد
گروه ورزشي :ششمين  دوره  مسابقات  كاراته  قهرماني  بزرگسالان  آسيا ، به دليل  شيــــوع بيماري  سارس  در شرق  و جنوب  شرق  آسيا در چين  تايپه  لغو شد.
اين  مسابقات  قرار بود ، آذر ماه  سال  جاري  در چين  تايپه  برگزار شود.
شوراي  اجرايي  كنفدراسيون  كاراته  آسيا روز سه شنبه  با ارسال  اطلاعيه اي به  كشورهاي  عضو اين  كنفدراسيون  ، اين  مطلب  را اعلام  كرد. در اين  اطلاعيه  آمده  است  بيماري  سارس  بخش  وسيعي  از منطقه  آسيا را فراگرفته  است  بنابراين  براي  كمك  و حفظ سلامتي  كاراته كاها ، تصميم  گرفته  شد كه اين  مسابقات  در چين  تايپه  برگزار نشود. اين  شورا افزود: زمان  و محل  برگزاري  اين  مسابقات  متعاقبا اعـــــــلام  خواهد شد.

رسول خطيبي در راه اسپانيا
گروه ورزشي: رسول  خطيبي  مهاجم  تيم  فوتبال  استقلال  تهران  گفت : حداكثر تا ۱۰ روزديگر عازم  اسپانيا مي شوم  تا با مسئولان  يكي  از باشگاه هاي  اين  كشور براي  عقد قرارداد مذاكره  كنم . وي  افــــزود: منتظر صدور رواديد خود هستم  و زماني  كه  اين  امر ميسر شود در اولين  فرصت  به  اسپانيا سفر خواهم  كرد. خطيبي  از اعلام  نام  باشگاه  اسپانيايي  خودداري  كرد.وي  همچنين  درباره  اختلافات  اخير مسئولان  باشگاه هاي  استقلال  و پاس  بر سرانتقال  وي  به  استقلال  گفت : اين  اختلافات  به  من  مربوط نمي شود و مسئولان  دو باشگاه  بايد آن را برطرف  كنند.
خطيبي  تأكيد كرد: اگر قرار باشد من  سال  آينده  را در فوتبال  ايـــران  حضور داشته  باشم ، تيم  باشگاهي  من  به طور قطع  استقلال  تهران  خواهد بود.

اعضاي كميته مربيان فدراسيون ژيمناستيك مشخص شدند
گروه ورزشي: اعضاي كميته مربيان فدراسيون ژيمناستيك از سوي رئيس اين فدراسيون برگزيده شدند.
به گزارش فدراسيون ژيمناستيك، روح الله وين، منصور راضي نژاد، محمد آذرپي، جعفر درويش زاده، شاهرخ نور، حسين طاهرخاني و محمدرضا خيرخواه طي احكام جداگانه اي به عضويت اين كميته در آمدند.اين كميته با هدف انتخاب مربيان براي تيم هاي رده هاي مختلف سني، برگزاري كلاس هاي مختلف براي مربيان ژيمناستيك و برنامه ريزي، كنترل و استعداديابي، برنامه ريزي خواهد كرد.

عباس حاج كناري:
هيچكس به ملاقات من نيامد
016160.jpg
عباس حاج كناري قهرمان كشتي جهان در سالهاي ۹۶ و ۹۸ كه به دليل درمان در بيمارستان كسري تهران تحت عمل جراحي قرار گرفته بود در روز ترخيص از بيمارستان با مشكل تسويه حساب مواجه شد و اين در حالي است كه فدراسيون پزشكي پيش از اين اعلام كرده بود؛ كليه هزينه هاي درماني حاج كناري را پرداخت خواهد كرد. حاج كناري خود مي گويد: طالقاني تمام هزينه هاي مرا تقبل كرد اما در روز ترخيص نماينده فدراسيون براي انجام امور اداري به موقع در بيمارستان حاضر نشد. حاج كناري همچنين تصريح كرد: واقعاً اگر دكتر نوروزي در حق من لطف نمي كرد من نمي دانستم كه بايد چگونه با مشكلات موجود كنار مي آمدم چرا كه در طول اين مدت حتي يك نفر هم پيدا نشد كه به ملاقات من بيايد و از يك قهرمان جهان عيادتي ساده را به عمل آورد.

چرا اين همه هياهو؟
ميدان كشتي را خلوت كنيد
016150.jpg
گروه ورزشي: برنامه هاي مفصلي براي كشتي تدارك ديده شده و در روزها و ماههاي آينده چه در زمينه مسابقات داخلي و چه در رابطه با حضور نمايندگان اين ورزش در صحنه رقابت هاي بين المللي شاهد و ناظر تحولات بسياري خواهيم بود.
در حالي كه از همه طرف تيم هاي برگزيده آماده سفر به كشورهاي جهان براي حضور در تورنمنت هاي مختلف  هستند و بسياري نيز درصدد همراهي و قرار گرفتن در كنار اين تيم ها هستند در داخل نيز فدراسيون كشتي در كنار برنامه هاي روتين و روزانه خود كه اين روزها در حد و اندازه هاي يك سازمان بزرگ خودنمايي مي كند درصدد راه اندازي رقابت هاي جام حذفي آن هم با نام ها و دستجات تازه اي است.
نكته نگران كننده اينجاست كه آيا در بضاعت موجود مردان اجرايي كشتي كشور انجام صحيح چنين كارها و برنامه هايي وجود دارد و يا بسياري از فعاليت هاي اعلام شده در كش و قوس ظرفيت و حجم چنين فضايي ناقص و يا احياناً ناتمام باقي مي مانند.
به عنوان مثال حال كه از سوي كميته اجرايي ليگ كشتي كشور اعلام شده كه امسال در ليگ حذفي تيم هاي صاحب نامي همچون پرسپوليس و پاس هم با سرمايه گذاري هاي كلان درصدد حضور و اثبات موقعيت خود در ورزش كشتي هستند آيا چنين زمينه و ظرفيتي نزد اين كميته خواهد بود كه بتواند ابعاد مختلف برگزاري چنين مسابقاتي را درنظر گرفته و از تبعات مثبت و منفي و ريز و درشت آن آگاه باشد.
خوب يادمان است كه سال گذشته در راه انجام برگزاري ليگ سراسري باشگاهها كه بسيار كوچكتر و مختصرتر از بسياري دوره هاي خود بود مسائل و مشكلاتي بوجود آمد كه ناسپاسي ها و ناملايمات بسياري را فراهم ساخت. مطالعه امروز وضعيت كشتي و آگاهي از برنامه هاي داخلي و خارجي آن فرضيه ديگري را پيش روي ما قرار مي دهد كه «محمدرضا طالقاني» رئيس كنوني اين فدراسيون در ميان حجم چنين برنامه هاي وسيعي بسيار تنهاست و با كمال تأسف ديدگاه بسياري از كساني كه در كنار وي قرار دارند، همچون وي تا به اين اندازه باز و شفاف نيست كه بتوانند چون وي خالصانه و مخلصانه خود را وقف اين ورزش نمايند.
در چنين فضايي وقتي ملاحظه مي شود كه فدراسيون كشتي از چپ و راست برنامه هاي مختلفي را اعلام مي كند و از سويي هنوز هم به صورتي كاملاً  مشهود در بدنه اجرايي اين فدراسيون نواقص عمده اي وجود دارد، براي هر علاقمند دلسوخته اي اين حق بوجود مي آيد كه نسبت به سرانجام خيلي از برنامه هاي كشتي شك و ترديد به خود راه دهد و با كمي بدبيني بيشتر نسبت به آينده آن كمي احساس خطر نمايد.
چه خوب است در اين برهه از زمان كه فدراسيون كشتي براي پرداختن و رسيدگي به عمق مسائل و مشكلات اين ورزش دست به كار فعاليت هايي ريشه اي و سودمند شده است، با كاستن از حجم برنامه هاي غيرضروري و غيرمفيد ميدان كشتي براي رسيدگي بيشتر، خلوت تر از هميشه باشد.
همكاري احد پازاج
با فدراسيون كشتي
احد پازاج سرمربي سابق تيم ملي كشتي فرنگي كه به دلايل شخصي از همكاري با فدراسيون كشتي امتناع مي كند، حاضر نيست به هيچ وجه ارتباط خود را براي هميشه با دنياي كشتي فرنگي قطع كند. به همين خاطر او به عنوان يكي از مدرسين و مربيان آموزشي كشتي فرنگي در برنامه هاي آموزشي انستيتو بين المللي كشتي شركت خواهد كرد.
سرهنگ محمد انصاري:
جوانان به قبرس و ارمنستان مي روند
سرپرست تيم هاي كشتي آزاد و فرنگي جوانان اعلام كرد: تمرينات كشتي گيران جوان كشور با جديت در حال پيگيري است و به جز چند نفر بقيه به طور منظم در اردو حضور دارند.
سرهنگ انصاري افزود: تمرينات اردونشينان تا روز جمعه پيگيري خواهد شد و پس از آن نفراتي را از تيم دوم و سوم از اين آزادكاران انتخاب مي نماييم تا راهي مسابقات قبرس شوند.
همچنين قرار است نفراتي را از بين فرنگي كاران انتخاب كنيم تا آن ها نيز در تورنمنت ارمنستان كه قرار است از تاريخ نهم تا يازدهم ماه جاري برگزار شود، شركت كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
حقوق شهروندي
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |