سه شنبه ۳ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۸۶ - jun . 24, 2003
سازمان سنجش اعلام كرد:
نحوه و محل توزيع كارت ورود به كنكور
000910.jpg
گروه علمي فرهنگي: سازمان  سنجش  آموزش  كشور كارت  ورود به  جلسه  آزمون  سراسري  سال  ۸۲ را در روزهاي  ۹ و ۱۰ تيرماه  براساس  سال  تولد و شماره  شناسنامه  توزيع  مي كند.
به  گزارش  روابط عمومي  سازمان  سنجش  كشور، كارت  ورود به  جلسه  آزمون  داوطلبان  در گروههاي  آزمايشي  پنج گانه  در سراسر كشور به  استثناي  شهرستانهاي  تهران  و شميرانات ، براساس  سال  تولد توزيع  خواهد شد.
داوطلباني  كه  در برگ  تقاضانامه  ثبت  نام ، محل  اقامت  فعلي  خود را يكي از شهرستانهاي  تهران  و يا شميرانات  علامت  زده اند، ضرورت  دارد در روزهاي  ياد شده  براساس  سال  تولد و شماره  شناسنامه  به  حوزه هاي  توزيع  كارت  در تهران ، جهت  دريافت  كارت  ورود به  جلسه  اقدام  كنند.
در تهران ، دانشكده  علوم  اجتماعي  دانشگاه  تهران ، دانشكده  پرستاري  و مامايي  دانشگاه  شاهد، دانشگاه  تهران ، دانشكده  عمران  دانشگاه  خواجه  نصيرالدين  طوسي ، دانشكده  پرستاري  دانشگاه  علوم  پزشكي  تهران  و دانشگاه  تربيت  معلم  براي  دريافت  كارت  داوطلبان  زن  تعيين  شده  است .
داوطلبان  مرد نيز براي  دريافت  كارت  خود بايد به  دانشگاههاي  علم  و صنعت  ايران ، صنعتي  شريف  و دانشگاه  اميركبير مراجعه  كنند.
براساس  اعلام  روابط عمومي  سازمان  سنجش ، اطلاعات  تكميلي  درخصوص  نحوه  و محلهاي  توزيع  كارت  ورود به  جلسه  آزمون  سراسري  سال  ۸۲ در ويژه نامه  پيك سنجش  روز دوشنبه  منتشر شده است.

فارغ التحصيلان ممتاز بدون كنكور در دوره دكترا پذيرش مي شوند
گروه علمي فرهنگي: مديركل  دفتر آموزشي  و تحصيلات  تكميلي  وزارت  علوم ، تحقيقات  و فناوري گفت : فارغ التحصيلان  ممتاز مقطع  كارشناسي  ارشد، بدون  كنكور در دوره  دكتري پذيرش  مي شوند.
«جعفر كيواني» اين  حركت  را در جهت  ارائه  تسهيلات  آموزشي  و پژوهشي  به دانشجويان  ممتاز در مقاطع  تحصيلات  تكميلي  عنوان  كرد.
وي  كه  روز دوشنبه  با خبرنگاران  سخن  مي گفت ، افزود: در اجراي  اين  طرح ،به  دانشگاهها اختيار داده  شده  كه  دانشجويان  ممتاز مقطع  كارشناسي  ارشد راكه  معدل  كل  دروس  آنها ۱۷ و پايان  نامه  آنها با درجه  عالي  ارزشيابي  شده باشد، براي  تحصيل  در دوره  دكتري  بدون  شركت  در آزمون  ورودي  پذيرش  كنند.
كيواني  در تشريح  ارائه  تسهيلات  آموزشي  و پژوهشي  به  دانشجويان  ممتازدرمقاطع  تحصيلات  تكميلي  خاطر نشان  كرد: آيين  نامه  اين  تسهيلات  از دهم خردادماه  سالجاري  به  دانشگاههاي  دولتي  سراسر كشور ابلاغ  شده است .
وي  از «برگزيدگان  آزمون  سراسري  كارشناسي  ارشد در هر رشته  آموزشي»، «دارندگان  رتبه  نخست  در آزمون  ورودي  دكترا  در هر رشته» و «برگزيدگان المپيادهاي  دانشجويي  كشور از رتبه  اول  تا سوم» به  عنوان  دانشجوياني  نام برد كه  بر اساس  ماده  يك  آيين  نامه ، دانشجوي  ممتاز شناخته  مي شوند.
به  گفته  كيواني ، دانشجويان  دوره  كارشناسي  ارشد و دكترا  كه  به  ترتيب  دومقاله  و سه  مقاله  در مجلات  معتبر علمي منتشر كرده  باشند، نيز دانشجوي ممتاز شناخته  مي شوند.
مديركل  دفتر آموزشي  و تحصيلات  تكميلي  خاطر نشان  كرد: دانشجوياني  كه  دربدو ورود به  دانشگاه  شرايط ممتاز بودن  را دارا هستند براي  استفاده  ازتسهيلات  ويژه ، بايد شرايط ممتاز بودن  را تا پايان  دوره  تحصيلي  خود حفظ كنند.

شهر تاريخي دره شهر در رديف پژوهش هاي ملي قرار گرفت
گروه علمي فرهنگي: با قرار گرفتن پروژه كاوش شهر تاريخي دره شهر در رديف پروژه هاي بزرگ ملي سازمان ميراث فرهنگي كشور و ايجاد پايگاه دائمي پژوهش در اين منطقه، گروه هاي باستان شناسي به طور دايم در دره شهر مستقر مي شوند.
تاكنون هشت فصل كاوش به سرپرستي «سيمين لك پور» در شهر تاريخي دره شهر انجام شده است. اما به دليل منابع مالي اندك، تاكنون در مقايسه با وسعت و اهميت شهر تاريخي دره شهر فعاليت هاي پژوهشي و حفاظتي محدودي در اين منطقه انجام شده است.
مصطفي بيگي، مدير كل اداره ميراث فرهنگي استان ايلام در باره ايجاد پايگاه دايمي پژوهشي دره شهردر گفتگو با ميراث خبر گفت پيگيري اخذ مجوز ايجاد پايگاه دائمي باستان شناسي دره شهر از برنامه هاي مهم ميراث فرهنگي ايلام است كه با موافقت سازمان ميراث فرهنگي كشور روبه رو شد.
وي در ادامه، افزود: «با قرار گرفتن اين پروژه در رديف پژوهش هاي بزرگ ملي مي توانيم با استفاده از اعتبارات تخصيصي ويژه به آزادسازي حريم دره شهر، گسترش فعاليت هاي كاوشي، راه اندازي كارگاه مرمت اشيا، سامان دهي مركز رايانه اي و انجام امور حفاظتي به شكل مناسب بپردازيم.»
مديركل ميراث استان ايلام درخصوص شاخص هاي بااهميت دره شهر، اظهار داشت: «دره شهر به دليل وجود آثار فرهنگي - تاريخي متعدد از دوره هاي پيش از تاريخ تا دوره قاجار و نيز تنوع وجود آثار از جمله تپه ها، قلاع، راه ها، پل ها، شهرهاي تاريخي و بناهاي مذهبي پيش و پس از اسلام از جمله شهرستان هاي غني كشور در امر باستان شناسي است. تحقيقات در اين شهر مي تواند در تدوين بخشي از تاريخ هنر، معماري، شهرسازي و مهندسي ايران و حتي بين النهرين مؤثر واقع شود.

آموزش و پرورش:
خانواده ها با طرح سنجش سلامت نوآموزان همراهي كنند
گروه علمي فرهنگي: مدير كل  مركز تشخيص  و پيشگيري  سازمان  آموزش  و پرورش  استثنايي  كشور گفت : اجراي  «طرح  سنجش  سلامت  جسماني  و آمادگي  تحصيلي  كودكان  آماده  ورود به  دبستان» براي  ارزيابي  وضعيت  آنان  است  و جاي  نگراني  براي  خانواده ها ندارد.
علاء طلوعي  ديروز به  ايرنا يادآور شد: اين طرح  در دو مرحله  اجرا مي شود و در صورتي  كه  كودكي  به  مرحله  دوم  (تخصصي ) ارجاع  شد اين  فقط مشكوك  به  داشتن  مشكل  است.
وي  افزود: در مرحله  تخصصي ، انواع  خدمات  مفيد به  كودك  ارائه  مي شود.
طلوعي  به  خانواده ها توصيه  كرد هنگام  مراجعه  به  پايگاه هاي  سنجش ، فرزندان  خود را دچار اضطراب  نكنند زيرا نتيجه  آزمايشها را معكوس  نشان  مي دهد.
وي  اظهار داشت : اجراي  طرح  سنجش  سلامت  جسماني  و آمادگي  تحصيلي  نوآموزان  نياز به  آموزش  به  كودكان  ندارد و والدين  نبايد اقدامي  در اين  جهت  صورت  دهند.
طلوعي  از والدين  خواست  شب  قبل  از مراجعه  به  پايگاه هاي  سنجش  ازفرزندان  خود بخواهند خوب  استراحت  كنند و صبح  حتما با صرف  صبحانه  به  پايگاههاي  ياد شده  مراجعه  كنند.
مدير كل  تشخيص  و پيشگيري  سازمان  آموزش  و پرورش  استثنايي  كشور خطاب به 
خانواده ها گفت : چنانچه  فرزند آنان  دچار بيماري  و كسالت  است  به  پايگاه  سنجش  مراجعه  نكنند، زيرا امكان  دارد فرزند آنان  سالم  باشد و آزمايش ها عكس  آن را نشان  دهد و والدين  بايد اين  موضوع  را به  مسئول  پايگاه  اطلاع  دهند.
وي  شماره  تلفن هاي 
۷۱ و ۸۰۵۱۷۷۰ مركز تشخيص  و پيشگيري  و ۶۹۵۳۳۰۰ واحد ارتباطات  مردمي  را براي  پاسخگويي  به  پرسشهاي  خانواده ها اعلام  كرد.
«طرح  سنجش  سلامت  جسماني  و آمادگي  تحصيلي  كودكان  آماده   ورود به  دبستان » از ۱۷ خرداد ماه  به  مدت  دو ماه  در بيش  از ۴۷۰ شهر و منطقه  اجرا شده  است .
در اين  طرح  وضعيت  جسماني ، بينايي ، شنوايي ، آمادگي  تحصيلي  و تربيت بدني  نوآموزان  در ۶۴۷ پايگاه  ارزيابي  مي شود.

علمي فرهنگي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شوراها
شهري
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |