سه شنبه ۳ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۸۶ - jun . 24, 2003
شوراي شهر با يك فوريت لايحه تفويض اختيار به شهردار اصفهان موافقت كرد
اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان با قدرداني از خدمات شركت واحد اتوبوسراني اين شهر رضايتمندي مردم را از اين خدمات اعلام كردند.
به گزارش خبرنگار ما در اصفهان حاج رسوليها رييس شوراي شهر، در نشست علني اين شورا با تأكيد بر زمان بندي حركت اتوبوسها در خطوط و توجه به مناطق محروم و ارائه خدمات، به وضعيت نامطلوب ترافيك شهر اصفهان اشاره كرد و استفاده مردم از وسايل نقليه عمومي در شهر را براي جلوگيري از آلودگي هوا، روان سازي حمل و نقل و صرفه جويي در مصرف سوخت خواستار شد.
در اين جلسه همچنين يك فوريت لايحه پيشنهادي شهردار اصفهان براي تفويض اختيارات قابل تفويض از طرف شوراي شهر به وي مورد موافقت قرار گرفت. فوريت اين لايحه براي انجام تمامي معاملات شهرداري طبق بودجه مصوب سالانه و بر اساس آيين نامه مالي شهرداري و اتخاذ تصميم در ترك تشريفات مناقصه معاملات شهرداري، پرداخت خسارت و غرامت اراضي و املاك واقع در مسير طرح هاي عمراني و معوضهاي واگذاري به مالكين آنها تا سقف ۲ ميليارد ريال در هر مورد، فروش اراضي متروكه متعلق به شهرداري، انجام معامله با وزارتخانه ها، مؤسسات و شركتهاي دولتي يا وابسته به دولت و شهرداريها تا سقف ۲ميليارد ريال، اجراي طرح هاي عمراني و خدماتي به طور اماني تا سقف يك ميليارد ريال و دريافت وام براي اجراي طرح هاي عمراني تا سقف اعتبار مصوب، به تصويب شوراي اسلامي شهر اصفهان رسيد.
شهردار اصفهان هدف از تقديم اين لايحه به شوراي شهر را انجام وظايف قانوني و تسريع در روند امور شهرداري مطرح كرده است.

در نشست شوراي شهر عنوان شد:
مساعدت شوراي شهر و شهرداري مشهد براي ساخت و سازهاي كمتر از صد متر مربع
شوراي شهر مشهد، تشكيل سازمان سرمايه گذاري و مشاركتهاي اقتصادي را بررسي مي كند
000770.jpg
ورودي هاي شهر مشهد بايد به صورت كلان ديده شود و جاده سيمان به عنوان يك مسير عمومي نيازمند اعتبار ملي و استاني است.
به گزارش خبرنگار ما از جلسه علني شوراي اسلامي شهر مشهد، بشارتي، رييس كميسيون برنامه و بودجه شورا همچنين افزود: طرحي با اين عظمت را با اختصاص يك ميليارد ريال زخمي كرده اند و براي التيام آن بايد تمام دستگاه هاي مجري از جمله راه و ترابري، استانداري و خود كارخانه سيمان به ساماندهي آن كمك كنند.
دكتر رزمي، رييس شورا نيز اين جاده را يك نقطه بحراني دانست و گفت: در كوتاه مدت چاره اي جز رفع خطر نداريم و بايد بودجه تخصيصي و عرض اين جاده ورودي به شهر مشهد را افزايش دهيم كه حدود ۷ تا ۸ ميليارد ريال هزينه دارد، در بلند مدت هم بايد بامساعدت ساير دستگاه ها اصولي برخورد شود.
مهندس بني هاشمي، شهردار مشهد نيز از ساخت اتوباني در گذر شمالي شهر خبر داد و گفت: در سفر اخير رييس جمهوري، مقرر شد با همكاري و توافق به نسبت مساوي بين دولت و آستان قدس رضوي ادامه اتوبان مشهد- باغچه ساخته شود كه نياز به پيگيري و تلاش نمايندگان مشهد و استان دارد.
بر اساس نظر اعضاي شورا مقرر شد كه شهرداري براي حل مشكل جاده سيمان در محدوده داخل شهر لايحه اي را تهيه و به شورا ارائه كند.
در ادامه اين جلسه لايحه تشكيل سازمان سرمايه گذاري و مشاركت هاي اقتصادي مورد بررسي اعضا قرار گرفت كه دكتر خادمي عضو ديگر شورا با بيان اين كه ما يك دفتر به همين نام داشته ايم، درخواست كرد نقاط قوت و ضعف اين دفتر رسيدگي شود تا ضرورت تشكيل سازماني با همين نام روشن شود.
همچنين رييس شورا گزارشي از روند كلي كار كميسيون در جلب سرمايه گذاري خارجي ارائه كرد و گفت:
با توجه به مشكلاتي كه در خصوص جلب سرمايه گذار وجود دارد و اغلب به شهرداري هم مربوط نمي شود همين كميسيون مي تواند اين اقدامات را انجام دهد و اگر كميسيون كافي نبود مي توانيد آن را به مديريت ارتقاء دهيد تا ديگر نيازي به يك تشكيلات بزرگتر نباشد.
شهردار مشهد تشكيل اين سازمان را ضروري دانست و اظهار داشت: اگر نام اين سازمان نوسازي، بازسازي و سرمايه گذاري باشد بهتر است و شهرداري به صورت عام درخواست تشكيل اين سازمان را دارد و به صورت خاص خواستار اقدام اين سازمان براي بازسازي ميدان شهداي شهر مشهد است.
دكتر خادمي نيز تغيير نام را منوط به تغيير اساسنامه دانست و در نهايت اين لايحه براي تكميل و تدوين اساسنامه جديد به شهرداري عودت داده شد.
در ادامه اين نشست نظر استانداري خراسان مبني بر رد مصوبه شورا در خصوص دريافت هزينه ساخت پاركينگ از مالكيني كه پاركينگ را تغيير كاربري مي دهند و اين كه اين هزينه را عوارض تلقي كرده و دريافت آن را نيز نيازمند تأييد وزارت كشور و استانداري مي داند، قرائت شد.
نيشابوري عضو ديگر شوراي شهر مشهد و رييس كميسيون خدمات شهري، توضيحي در ارتباط با سابقه اين مصوبه ارائه كرد و در پايان دكتر رزمي با اعلام اين كه دريافت اين مبلغ عوارض نيست اظهار داشت: ما از كساني كه پاركينگ نمي سازند يا تغييركاربري مي دهند پولي را دريافت و به حساب ويژه ساخت پاركينگ شهرداري مي ريزيم و اين پول صرف ساخت پاركينگ براي شهروندان مي شود و نيازي به مجوز استانداري هم ندارد زيرا از اختيارات شوراي شهر است. دكتر خادمي نيز نظر استانداري را دخالت دستگاه هاي دولتي در مديريت واحد شهري دانست و در نهايت اعضاء به مصوبه قبلي شورا رأي مثبت دادند تا اين مصوبه همچنان لازم الاجرا باشد.
در ادامه اين جلسه رييس شوراي شهر مشهد خبر از مساعدت شورا براي ساخت و سازهاي زير صدمتر مربع داد و گفت: در جلسه اي كه هفته گذشته با دستگاه هاي مسئول داشتيم، با توجه به اين كه مهندسين ناظر متري ۲۰ هزار ريال براي نظارت بر ساخت بنا مي گيرند و اغلب نظارتي هم صورت نمي گيرد و اين پول فقط حق امضاي مهندسين محسوب مي شود، مقرر شد شهرداري مشهد در پرداخت اين وجه به مالكين اين ساخت و سازها مساعدت كند و كميته اي كه نرخ اين نظارت را تعيين مي كند براي اين دسته ساختمان ها حداقل را تعيين كند و مهندسين ناظر هم فقط به امضاء اكتفا نكنند و بر استحكام بنا نظارت داشته باشند.
دكتر رزمي با بيان اين كه سازمان نظام مهندسي قول همكاري داده است، اين همكاري را موجب بهبود وضعيت از جهت نظارت و هزينه در ساخت و سازهاي زير يكصدمترمربع مساحت دانست. در اين جلسه همچنين يك فوريت طرح ايجاد تسهيلات لازم براي اقامه نماز جماعت در بوستانهاي عمومي مشهد و يك فوريت واگذاري زمين براي ساخت پاسگاه بانوان در محدوده حرم مطهر به تصويب اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد رسيد.

معاون امور اجتماعي و شوراهاي وزير كشور:
شوراهاي اسلامي از تصميم گيريهاي سياسي پرهيز كنند
معاون امور اجتماعي و شوراهاي وزير كشور در نخستين همايش اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها و بخشهاي تابعه استان مركزي در اراك گفت: اعضاي شوراها نبايد گرايش هاي سياسي خود را در تصميم گيريهاي محلي دخالت دهند.
اشرف بروجردي افزود: شوراها بايد ضمن توجه به مسائل كارشناسي، تأثير تصميمات خود در جامعه، پيشبرد قانون و اهداف نظام را مدنظر قرار دهند. وي با اشاره به اين كه از آغاز فعاليت دور دوم شوراها تاكنون بيشتر تلاش اعضاي شوراها معطوف به انتخاب شهردار شده و در اين مسير دخالت ديدگاههاي سياسي در تصميم گيريها به چشم مي خورد، اظهار داشت: ادامه روند دخالت ديدگاههاي سياسي در تصميمات شوراها براي اين نهاد مخاطره آميز است.
بروجردي با تأكيد بر شناسايي نيازها و توانايي هاي حوزه عملكرد شوراها گفت: شناخت امور فرهنگي، اجتماعي، عمراني و رفاهي هر منطقه، اعضاي شوراها را در تصميم سازي مطلوب ياري مي كند. وي افزود: بهره گيري از نظرات كارشناسي دستگاههاي اجرايي و اعضاي شوراهاي دوره قبل بايد مورد توجه شوراها واقع شود و در اين جهت تعامل شوراها با دستگاههاي اجرايي و اطلاع رساني از اقدامات انجام شده ضروري است.
وي با بيان اين كه اصلاح قانون انتخابات شوراها و رفع ابهامات و اشكالات اين قانون در دستور كار وزارت كشور قرار دارد، گفت: در اين راستا با تصويب يك ماده واحده در مجلس شوراي اسلامي،  نحوه انتخاب، استعفا و استيضاح شهرداران مشخص شده است.
به گفته بروجردي با تصويب مجلس شوراي اسلامي تعداد اعضاي شوراهاي شهر افزايش يافته كه اين تصميم از دوره آينده به اجرا در مي آيد. وي آموزشهاي مستمر را از برنامه هاي وزارت كشور براي تقويت شوراها بر شمرد و گفت: در اين راستا نشستهاي ادواري بين اعضاي شوراهاي اسلامي و دانشگاهيان برگزار مي شود.
معاون وزير كشور همچنين از تدوين طرح تأسيس صندوق ذخيره شوراها كه به زودي براي تصويب به هيأت دولت ارائه مي شود، خبر داد و افزود: براي اجراي اين طرح ۱۵۰ ميليون دلار از سوي بانك جهاني و معادل ۵۰ ميليون دلار از سوي دولت در نظر گرفته شده است. وي گفت: بازپرداخت مبلغ پرداختي از سوي بانك جهاني به عهده دولت است، ولي فقط شوراها اختيار هزينه آن را دارند.
استاندار استان مركزي نيز در اين همايش گفت: وجود سليقه ها و افكار مختلف در شوراها امري طبيعي است، ولي همه بايد به تصميمات اكثريت احترام بگذارند.
علي جابريان ايجاد «دهياري »ها را گام مهمي براي تقويت شوراهاي روستايي دانست و گفت: براي شكل گيري هر دهياري ۲۵ ميليون ريال از سوي وزارت كشور اختصاص مي يابد. وي با بيان اين كه ۱۵۰ دهياري در استان مركزي ايجاد شده است افزود: براي عمران و آباداني روستاها از محل قانون تجميع عوارض، مبالغي به دهياري ها پرداخت مي شود.

رئيس شوراي شهر:
شيوه بررسي و پيگيري امور مردم در شوراي شهر همدان متحول مي شود
رييس شوراي شهر همدان گفت: تمامي سعي و تلاش مجموعه شورا، دادن پاسخ هاي معقول و منطقي به خواست ها و نيازهاي مردم است و فلسفه  وجودي شورا و شهرداري نيز چيزي جز اين نيست.
به گزارش خبرنگار ما در همدان سيدكاظم حجازي با بيان اين كه روش سنتي بررسي و پيگيري امور در شورا اصلاح مي شود گفت: بهترين شيوه ،ايجاد ارتباط مستقيم با مردم و رايزني و ارتباط بين شورا و مسئولان براي حل سريع مشكلات و بهره وري بيشتر از امكانات موجود است.
وي افزود: واقعيت اين است كه امروز شهروندان، شوراي شهر را نهادي مردمي و ملجأ خود مي پندارند و تقريباً روزي نيست كه دهها مشكل غيرمرتبط با حوزه مسئوليت شورا به فرد فرد اعضا منعكس نشود.
حجازي با بيان اين كه ما صرفاً برنامه ريز و سياستگذار هستيم گفت: مجموعه شورا و شهرداري نسبت به مناطق محروم توجه ويژه اي دارند و اقدامات انجام شده طي چهار سال گذشته، نشانگر اين امر است. وي تصريح كرد: مردم بايد مطمئن باشند اعضاي شورا و شهرداري همدان نسبت به مشكلات آ نان خصوصاً مناطق حاشيه شهر، بي تفاوت نيستند و تا حد امكان براي حل مشكلات تلاش مي كنند.
وي خاطر نشان ساخت: با تمام كمبودها و مشكلات، شوراي همدان به مشكلاتي نظير ورودي مناطق، كمبود فضاي فرهنگي و ورزشي، مبارزه با اعتياد و كمبود فضاي آموزشي و درماني توجه خاص دارد و در جهت رفع آنها كمر همت بسته است.

شوراهاي روستايي آستارا براي حفاظت از محيط زيست هم پيمان شدند
000765.jpg
اعضاي شوراهاي اسلامي روستايي شهرستان آستارا با امضاي منشوري به منظور كوشش در راه حفاظت از محيط زيست براي حفظ طبيعت از خسارت هاي طبيعي و بشري هم پيمان شدند.
در نشستي كه با حضور رؤساي شوراهاي اسلامي روستاهاي اين شهرستان برگزار شد، رئيس اداره حفاظت محيط زيست آستارا نقش شوراهاي روستايي را براي رواج فرهنگ پاسداري از محيط زيست بسيار مهم توصيف كرد.
«اصغر خودكار» اظهار داشت: تخريب و آلودگي محيط زيست و منابع طبيعي در كشور و از بين رفتن زيستگاه جانوران و انقراض گونه هاي باارزش جنگلي، مرتعي و جانوري ناشي از عملكرد نادرست و نامعقول بشر است.
وي افزود: شايسته است كه همه آحاد و اقشار مختلف جامعه براي حل معضلات و مشكلات زيست محيطي و اجتماعي تلاش كنند و محيط زيست خود را از اين بحران نجات دهند.
در اين نشست مقرر شد شوراهاي اسلامي روستايي با امضاي اين منشور التزام عملي خود را به حفظ و حراست از محيط زيست و منابع طبيعي اعلام كنند. همچنين مقرر شد شوراهاي روستايي، هرگونه تخريب جنگل، شكار و صيد بي رويه و غيرمجاز و ساير تخلفات زيست محيطي را به اداره حفاظت محيط زيست اطلاع دهند.
شوراهاي روستايي آستارا همچنين متعهد شدند كه به دفع بهداشتي و اصولي زباله هاي روستاها و جلوگيري از هدايت پساب و فاضلاب خانگي به معابر و كوچه ها اقدام كنند.

مجلس كوچك
اعضاي هيأت رئيسه شوراي شهرستان كاشان انتخاب شدند
مسئول امور اجتماعي فرمانداري كاشان از انتخاب اعضاي شوراي اسلامي اين شهرستان خبر داد. علي محمد اربابي گفت: اين شورا متشكل از نمايندگان شوراهاي اسلامي شهرهاي «كاشان»، «نياسر»، «قمصر»، «جوشقان» و بخش هاي «برزك»، «قمصر»، «نياسر» و «مركزي» است. به گفته وي با رأي اعضاي شوراي شهرستان كاشان «غلامرضا عندليبي» به عنوان رئيس، «سيدمحمد ناصري قمصري» به عنوان نايب رئيس و «كريمي» و «كاظميان» به عنوان دو منشي شوراي اين شهرستان انتخاب شدند. وي گفت: «حسين فربد» نيز به عنوان نماينده شوراي شهرستان كاشان در استان اصفهان برگزيده شد. وي فعاليت شوراي شهرستان در اولين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا را ضعيف و ناكافي دانست و گفت: با همفكري و هم انديشي نيروهاي جديد اميد مي رود شورا به اهداف متعالي خود دست يابد.
انتخاب هيأت رئيسه
شوراي شهرستان خرمشهر
اعضاي هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهرستان خرمشهر انتخاب شدند. در نشستي كه به همين منظور برگزار شد پس از رأي گيري اعضا «فرحناز رافع» به عنوان رئيس، «علي سعيديان» نائب رئيس، «علي مرتاض» منشي، «فاخر ربيعي» عضو شورا و «عيسي شرجي» نماينده شوراي اسلامي شهرستان خرمشهر در شوراي اسلامي استان خوزستان انتخاب شدند.
موافقت شوراي شهر
با استعفاي شهردار دورود
رئيس شوراي شهر دورود گفت: اين شورا با استعفاي «ولي الله لك پور» شهردار اين شهر موافقت كرد.
عبدالله هداوند گفت: استعفاي شهردار دورود در زماني صورت گرفت كه چند روزي بيشتر از ابقاي ايشان در سمت خود نگذشته بود. وي افزود: چون مايل بوديم كه لك پور به كار شهرداري خود ادامه دهد، استعفاي وي را چند روز هم نگه  داشتيم ولي چون خود ايشان اصرار به رفتن داشتند لذا با تقاضاي ايشان موافقت شد.
لك پور نيز در اين باره گفت: يك سال پيش قرار بود كه من به مدت يك سال شهردار باشم اما با روي كار آمدن اعضاي جديد شوراي شهر آنها بدون هماهنگي قبلي، من را در يكي از جلسات در سمت شهردار ابقا كردند.
وي افزود: با همه اين مسائل با پافشاري بعضي بزرگان شهر پذيرفتم كه مجدداً كار را در شهرداري شروع كنم، اما وقتي وارد شدم و شرايط جديد را ديدم باورم شد كه نمي توانم ادامه بدهم و لذا رفتن را به ماندن ترجيح دادم.
به گفته رئيس شوراي شهر دورود تا انتخاب شهردار جديد «محمد حسيني» به عنوان سرپرست شهرداري دورود انتخاب شده است.
شوراي شهرستان چاراويماق
هيأت رئيسه خود را انتخاب كرد
اعضاي شوراي اسلامي شهرستان چاراويماق در استان آذربايجان شرقي هيأت رييسه اين شورا را انتخاب كردند.
بر اين اساس اسفنديار صادقي، تراب رستمي، قهرمان تقي زاده، محرم حيدري و حسينعلي سيفي به ترتيب به عنوان رييس، نايب رييس، خزانه دار و منشي شوراي اسلامي شهرستان چاراويماق انتخاب شدند. همچنين اسفنديار صادقي به عنوان نماينده شوراي اسلامي شهرستان چاراويماق در شوراي اسلامي استان آذربايجان شرقي انتخاب شد.
اعضاي هيأت رئيسه
شوراي شهرستان دورود مشخص شدند
در اولين جلسه شوراي شهرستان دورود، اعضاي هيأت رئيسه اين شورا براي مدت چهار سال انتخاب شدند. در اين جلسه پس از رأي گيري مخفي «غلامعباس عاروان» و «داود ياراحمدي» به عنوان رئيس و نايب رئيس و «عابدين نوري» و «حسن بتوايي» به عنوان منشيان شوراي شهرستان دورود برگزيده شدند. همچنين «آذر هداوند» به عنوان نماينده شوراي شهرستان دورود در شوراي استان انتخاب شد.
شهردار خراجو ماندني شد
رئيس شوراي اسلامي شهر خراجو از توابع مراغه از ابقاء شهردار اين شهر با رأي اكثريت اعضاي شورا خبر داد. علي شمسي افزود: با توجه به عملكرد مثبت «نقي مسكيني» در دوره تصدي سمت شهردار شهر خراجو، وي به مدت دو سال ديگر به عنوان شهردار اين شهر فعاليت خواهد كرد. مسكيني داراي مدرك كارشناسي عمران است.
هيأت رئيسه شوراي شهرستان ساوه
معرفي شد
اعضاي هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهرستان ساوه در دوره دوم معرفي شدند.
در رأي گيري اعضاي اين شورا «يوسف ذوالفقاري» عضو شوراي شهر نوبران ساوه به عنوان رئيس و «حسام الدين شهيدي» عضو شوراي شهر نوبران و «عليرضا رهبر رضاخانلو» عضو شوراي شهر غرق آباد به ترتيب به عنوان نايب رئيس و منشي شوراي اسلامي شهرستان ساوه انتخاب شدند.همچنين «علي اكبر كريمي» به عنوان نماينده شوراي شهرستان ساوه در شوراي اسلامي استان مركزي انتخاب شد.

بازديد اعضاي شوراي شهر قم از پيشرفت اجرايي بزرگراه عمار ياسر
اعضاي شوراي اسلامي شهر قم در بازديد از مراحل اجرايي مرحله چهارم بزرگراه عمار ياسر در بافت مركزي اين شهر خواستار تسريع در اجراي اين طرح شدند.
به گزارش خبرنگار ما در اين بازديد كه تمامي اعضاي شورا و شهردار قم حضور داشتند، عرب رئيس شوراي شهر قم اظهار داشت: مرحله چهارم طرح بزرگراه عمار ياسر با توجه به عظمت آن و نقش مهمي كه در كاهش ترافيك در مركز شهر قم دارد و به رغم مشكلاتي كه در راستاي اجراي طرح بوجود آمده، پيشرفت بسيار خوبي داشته و جاي تقدير و تشكر دارد.
تفتي عضو شوراي شهر قم نيز گفت: بايد در زمينه احداث اين بزرگراه مهم اطلاع رساني به روز انجام شود تا شهروندان از جريان پيشرفت اجرايي آن كه قابل توجه هم هست مطلع شوند.در اين بازديد همچنين وكيلي شهردار قم گزارشي از آخرين مراحل پيشرفت احداث بزرگراه عمار ياسر و مراحل تملك مسير در طرح را ارائه كرد.اين طرح كه بلوار عمار ياسر را به خيابان معلم وميدان روح الله در مجاورت بيت سابق امام خميني (ره) متصل مي كند، از طرحهاي مهم شهري قم مي باشد و تاكنون ۲۰ هزار متر مربع عرصه و ۲۲ هزار مترمربع اعياني براي اجراي آن خريداري شده است. هزينه تملك ميزان يادشده تاكنون بالغ بر ۱۷ميليارد ريال بوده كه با انجام مراحل پاياني تملك به ۲۴ ميليارد ريال خواهد رسيد و بناهاي واقع شده در مسير پس از تملك كامل تخريب و كار احداث بزرگراه به طور ضربتي توسط شهرداري قم آغاز خواهد شد.

نماينده شوراي شهر رشت در شوراي شهرستان مشخص شد
اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت پس از برگزاري چند جلسه «محمود ايزددوست» را به عنوان نماينده شوراي شهر در شوراي شهرستان برگزيدند.
به گزارش خبرنگار ما در رشت ابراهيم رئوف حق پرور نايب رئيس و سخنگوي شورا در اين باره گفت: در پي انصراف سروش اكبرزاده از نامزدي نمايندگي شوراي شهرستان، محمود ايزددوست با كسب ۶ رأي انتخاب و به شوراي شهرستان معرفي شد. اين انتخابات كه با توافق اعضا برگزار شد، آرامش و تفاهم را به شورا بازگرداند.
وي با اشاره به برگزار نشدن جلسه فوق العاده به علت غيبت چهار تن از اعضاي شورا افزود: اگر به دور از مسائل سياسي به شورا نگاه كنيم، مي پذيريم كه هر يك از ۹ عضو شورا مي توانند نظر مستقلي داشته باشند و اين موضوع حتي در درون يك فراكسيون نيز ممكن است رخ دهد.
به گفته وي يكي از دلايلي كه جلسات پيشين شورا براي انتخاب نماينده در شوراي شهرستان به نتيجه نرسيده بود، تلاش عده اي بيرون از شورا براي تحميل نظرات خودشان بود. خوشبختانه سرانجام در جوي آرام و صميمي، انتخابات برگزار شد و به نتيجه رسيد.
وي تأكيد كرد: بايد اين شائبه كه گروهي در شورا اصلاح طلب و مدنيت پذير هستند و گروهي ديگر اصول گرا و غيرقانونمند، از اذهان عمومي زدوده شود.
محمود ايزددوست در نخستين جلسه شوراي شهرستان رشت نيز به عنوان رئيس اين شورا برگزيده شد.

شوراها
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سخنگاه آزاد
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
معلولين
موسيقي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
انفورماتيك
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سخنگاه آزاد   |   سياسي   |  
|  شوراها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   معلولين   |   موسيقي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |