يكشنبه ۲ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۴۶ - Aug. 24, 2003
كوفي عنان اعلام كرد
شرط سازمان ملل براي همكاري با آمريكا در عراق
دبيركل سازمان ملل گفت در صورتي كه آمريكا بخشي از قدرت تصميم گيري در عراق را واگذار نكند، شوراي امنيت با اعزام نيروي بيشتر به عراق موافقت نخواهد كرد
010635.jpg

كوفي عنان دبيركل سازمان ملل ديروز بعد از ديدار با جك استراو وزير خارجه انگليس در مقر اين سازمان به خبرنگاران به  آمريكا هشدار داد، در صورتي كه بخشي از قدرت تصميم گيري در عراق را واگذار نكند حمايت شوراي امنيت را از اعزام نيروي بيشتر به عراق بدست نخواهد آورد.
به گزارش خبرگزاري رويتر، عنان گفت: ما نه تنها در تحمل بار مسئوليت آمريكا در عراق بلكه در تصميم گيري و ديگر مسئوليت ها بايد سهيم و شريك شويم. اگر چنين اتفاقي نيفتد تصويب قطعنامه دوم كه مورد رضايت هم باشد كار دشواري خواهد بود.
فرانسه، آلمان و روسيه، همان كشورهايي كه با حمله به عراق مخالف بودند اكنون خواستار حضور بيشتر نيروهاي بين المللي در حوزه هاي سياسي، اقتصادي و امنيتي عراق هستند. نه تنها اين كشورها بلكه كشورهاي مهم ديگري چون هند پاكستان و تركيه نيز گفته اند كه بدون قرار گرفتن در چارچوب مأموريت سازمان ملل به عراق نيرو نمي فرستند.
عنان گفت: سازمان ملل ظرفيت اعزام صلحبانان كلاه آبي به عراق را ندارد و بنابراين سازماندهي اين نيروها در عراق به عهده اين سازمان نيست.
عنان گفت كه فرماندهي اين نيروها مي تواند به عهده آمريكا باشد.
اين در حاليست كه جورج بوش جمعه شب در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شدت گرفتن حملات در عراق و تبديل شدن آن به صحنه نبرد گفت: مقام هاي سابق و بعثي هاي رژيم صدام نوعي مقاومت عليه نيروهاي اشغالگر در عراق ترتيب داده اند و عوامل خارجي كه مشابه القاعده هستند نيز به داخل عراق نفوذ كرده اند.وي گفت: نيروهاي بيشتري به عراق اعزام مي شوند و در آينده نيروهاي خارجي بيشتري در عراق حضور خواهند داشت. وي گفت: با سازمان ملل براي جلب حمايت بين المللي گسترده تر همكاري مي كند.
بوش گفت: يك عامل خارجي در حال نفوذ به داخل عراق است و مي خواهد با ما در آنجا مبارزه كند زيرا نمي توانند يك جامعه آزاد در خاورميانه را تحمل كنند. بوش همچنين ديروز در نطق راديويي هفتگي خود گفت: هفته گذشته تروريست ها دو حمله بزرگ در خاورميانه انجام دادند تا دولت هايي به سبك طالبان مستقر كنند.
تركيه ۱۰ هزار نيرو به عراق مي فرستد
عبدالله گل وزير خارجه تركيه ديروز در مصاحبه اي گفت: تركيه درصورت تصميم دولت براي كمك به ائتلاف در عراق، ۱۰ هزار نيرو به اين كشور مي فرستد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، گل گفت: ما هنوز تصميم نگرفته ايم. وزير خارجه تركيه گفت كه از استقرار نيروي تركيه در عراق حمايت مي كند.
سفارت انگليس در بغداد تخليه شد
010650.jpg

يكي از كارمندان سفارت انگليس در بغداد گفت: يك روز پس از انفجار دفتر سازمان ملل در بغداد، ديپلمات هاي انگليسي سفارت اين كشور را در بغداد ترك كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه اين كارمند سفارت انگليس افزود: ما در حال بازنگري امنيتي هستيم و اين يك اقدام احتياطي است. براساس اين گزارش، تاريخ بازگشت اين ديپلمات ها به سفارت انگليس در بغداد مشخص نيست.
«كريستوفر سگار» رئيس هيأت انگليسي و سه نفر از ديپلمات هاي همراه وي به همراه هشت كارمند عراقي سفارت انگليس روز چهارشنبه گذشته به مقر اصلي نيروهاي تحت امر آمريكا در كاخ رياست جمهوري بغداد منتقل شدند.
سفارت انگليس در منطقه اي از بغداد واقع شده است كه نيروهاي تحت امر آمريكا بطور مرتب در آن مورد حمله قرار مي گيرند و اقدامات جنايتكارانه در آن شايع است.
عنان جانشين دومللو در عراق را تعيين كرد
كوفي عنان «راميرو لوپز دا سيلوا» را در سمت نماينده ويژه موقت اين سازمان در عراق منصوب كرد.وي جانشين «سرجيو ويرا دومللو» شده است كه هفته گذشته در حمله به مقر سازمان ملل در بغداد كشته شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از سازمان ملل، انتصاب موقت لوپز دا سيلوا كاري تشريفاتي است زيرا اين برزيلي از پيش مرد شماره دو سازمان ملل در عراق بود. مراسم تشييع جنازه دومللو ديروز در برزيل با حضور عنان انجام شد.
سه نظامي انگليسي در بصره كشته شدند
يك سخنگوي نيروهاي انگليسي گفت: سه سرباز انگليسي ديروز در پي تيراندازي افراد مهاجم در بصره واقع در جنوب عراق كشته شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه سخنگوي نظاميان انگليسي گفت: تأييد مي كنيم كه در پي بروز يك حادثه جدي در ساعت ۳۰/۸ به وقت محلي در مركز بصره، سه انگليسي كشته و يك تن ديگر نيز به شدت زخمي شد. مقام ياد شده همچنين از انتقال فرد مجروح به بيمارستان خبر داد.

با بهره برداري از صدها طرح عمراني در كشور
هفته دولت امروز آغاز مي شود
هفته دولت از امروز با گراميداشت ياد شهيدان والامقام رجايي و باهنر و بيعت مجدد با رهبري انقلاب اسلامي آغاز مي شود.
به مناسبت اين هفته صدها طرح عمراني در زمينه هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
همچنين با ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي براساس ۳۰ شاخص مصوب دولت و برگزاري جشنواره شهيد رجايي، مدير، كارمند و دستگاه اجرايي نمونه انتخاب و معرفي خواهند شد.
اضافه شدن ۳۲۵۴ مدرسه شامل ۱۵ هزار كلاس جديد درس به فضاهاي آموزشي كشور نيز از جمله برنامه هاي اين هفته است.
ديروز به همين مناسبت ترمينال بين المللي فرودگاه بوشهر و سيستم ناوبري پيشرفته آن با حضور وزير راه و ترابري افتتاح شد.

ايران، ترور ابوشنب را محكوم كرد
گروه سياسي: سخنگوي  وزارت  امور خارجه  ايران  ديروز ترور اسماعيل  ابوشنب  عضو فعال  سياسي  جنبش  مقاومت  اسلامي فلسطين  (حماس ) توسط نيروهاي  نظامي  اسرائيل  را محكوم  كرد.
به گزارش ايرنا حميدرضا آصفي  گفت : وخامت  اوضاع  در صحنه  فلسطين  در نتيجه  تحريكات  اسرائيل  و نقض  شروط آتش بس  از سوي   اين  رژيم  بوده  و مسئوليت  شرايط جديد در منطقه  متوجه  رژيم  صهيونيستي  است .
ابوشنب  از مسئولان  بلندپايه  جنبش  مقاومت  اسلامي فلسطين  حماس    روز پنجشنبه  در حمله  بالگردهاي  رژيم  صهيونيستي  در شهر غزه  به  شهادت  رسيد.
سخنگوي  وزارت  امور خارجه  ترور يك  شخصيت  برجسته  و فعال  سياسي  در صحنه فلسطين  توسط هواپيماهاي  جنگنده  اسرائيلي  را نشانه  بارز تروريسم  دولتي  و ناقض  تمامي اصول  و مباني  اوليه  حقوق  بشر و قوانين  بين المللي  دانست .

لايحه اصلاح قانون چك اين هفته در مجلس بررسي مي شود
مجلس شوراي اسلامي اين هفته لايحه اصلاح موادي از قانون چك را بررسي مي كند.
به گزارش خبرنگار همشهري اصلاح قانون چك از اولين سال تشكيل مجلس ششم مورد توجه قرار گرفت ولي به دليل مشكلات ايجادشده بر سر راه رونق اقتصادي و داد و ستد بازار همواره مورد مخالفت بانك مركزي بوده است.
اين دومين لايحه اصلاح قانون چك است كه از سوي دولت تقديم مجلس شده كه اين هفته در دستور كار قرار گرفته است.
ايجاد منطقه تجاري آبادان و خرمشهر و طرح نظام صنفي نيز در مجلس بررسي مي شود. لايحه اصلاح ماده ۶ قانون تشكيل وزارت جهادكشاورزي و تشكيل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز در دستور كار اين هفته قرار دارد.
طرح يك فوريتي تعاوني نمودن توليد و يكپارچه سازي اراضي كشاورزي نيز بررسي خواهد شد.
دستور جلسه كميسيون ها
كميسيون اصل ۹۰ مجلس اين هفته پرونده هاي زهرا كاظمي و شركت ايران مارين سرويس را بررسي مي كند.
به گزارش خبرنگار همشهري در اين جلسات مسئولين مربوط به پرونده قتل زهرا كاظمي از جمله معاون ضدجاسوسي وزارت اطلاعات، مسئولين پزشكي قانوني و دادستاني تهران شركت خواهند كرد.
در جلسه بررسي پرونده ايران مارين سرويس نيز وزير دادگستري و رئيس هيات پيگيري و نظارت بر قانون اساسي شركت مي كنند.
همچنين در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي سفيران ايران در آلمان، انگليس، فرانسه و بلژيك حضور يافته و در مورد روابط ايران و اتحاديه اروپا بحث خواهد شد.
در جلسه ديگري نيز از رؤساي نمايندگي هاي ايران در عربستان، كويت، امارات و عراق دعوت شده تا با حضور در جلسه كميسيون امنيت ملي مسائل مطرح پيرامون منطقه مورد بحث قرار گيرد. كميسيون امنيت ملي همچنين از معاونين وزارت اطلاعات دعوت كرده است تا در خصوص مسائل امنيت ملي با اعضاي كميسيون به بحث و تبادل نظر بپردازند.
در كميسيون برنامه و بودجه نيز طرح پرداخت مقرري به بيكاران در دستور كار قرار گرفته است، لايحه اصلاح قانون مدارس غيرانتفاعي و طرح جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات نيز در دستور كار كميسيون آموزش و تحقيقات قرار دارد.
اين كميسيون مسائل و مشكلات دانشجويان اعزامي به خارج از كشور را نيز بررسي مي كند.در كميسيون اجتماعي در خصوص افزايش اعتبار اشتغال افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) تصميم گيري مي شود و در مورد وضعيت بازنشستگان در جهت پرداخت پاداش پايان خدمت آنها قبل از سال ۱۳۷۸ مطالعاتي صورت خواهد گرفت.

خاتمي در ديدار رئيس ايراني كنفرانس عمومي يونسكو
مشرق زمين بايد بتواند چهره واقعي تمدن خود را به جهانيان نشان دهد
010645.jpg
گروه سياسي: رئيس  جمهوري  با اشاره  به  اهميت  روزافزون  رسالت  يونسكو و اهداف  انساني آن  در جهان  امروز، اظهار اميدواري  كرد ايران ، جهان  سوم  و شرق  بتوانند ازطريق  يونسكو چهره  واقعي  و شايسته  خود را در مجموعه  تمدن  بشري  معرفي  كرده و با مشاركت  در مباحث  مورد نياز،موجب  بهره گيري  جامعه  بشري  از توان  فرهنگي و ميراث  تمدني  اين  مجموعه  شوند.
به  گزارش  دفترامور رسانه هاي  رياست  جمهوري ، سيد محمد خاتمي ديروز  در ديدار دكتر احمد جلالي  به  اهميت  انتخاب  يك  ايراني  فرهيخته  به  سمت  بالاترين  مقام  يونسكو اشاره  كرد و اهتمام  به  برنامه ريزي  محتوايي  و درازمدت  در زمينه  گفتگوي  فرهنگها و تمدنها را زمينه ساز مباني  صلح  و امنيت  دانست .
وي  تأكيد كرد: ميدان دار اصلي  اين  گفت  وگو بايد اهل   انديشه  و فرهنگ باشند و دولتها به  همواركردن  راه  اين 
گفت  و گوها بپردازند تا تصميم گيران  و تصميم سازان  براي  آموزش  و پرورش  و سامان  دادن  دنياي  آينده  بتوانند ازآن  بهره  گيرند.
خاتمي در اين  ديدار پيشنهاد ايران  براي  تاسيس  جايزه  ابن  سينا در موضوع  اخلاق  در علم  را نشانه  توجه  عميق  تمدن  ايراني  و اسلامي به  مباني اخلاق  دانست  و گفت : دوران  درخشان  علمي دنياي  اسلام  و ايران  گواه  محكمي است  كه  چگونه اخلاق  خميرمايه  اصلي  كار دانشمندان  ما بوده  و اين  موضوع  روح  تعاليم اسلام  و سفارش هاي  بزرگان  در باب  علم  و معرفت هاي  بشري  است .
رئيس  جمهور با اشاره  به  تصويب  اين  جايزه  در مجمع  عالي  علمي ، فرهنگي  وآموزشي  ملل متحد گفت :اين  جايزه  ميراث  داران  امروز اين  تمدن  را تشويق  خواهدكرد كه  با نگاه  به گذشته  نشان  دهند تكوين  و رشد جامعه  علمي  اخلاقي ، ايده آل جامعه  بشري  است .
دكتر جلالي  رئيس  كنفرانس  عمومي يونسكو نيز در اين  ديدار با اشاره  به  منطقه اي  شدن  دفتر يونسكو در تهران  كه  سه  كشور پاكستان ، افغانستان  و تركمنستان  را نيز زير پوشش  قرار مي دهد، گفت : به پيشنهاد تهران نخستين  جايزه  يونسكو به نام  جايزه  ابن  سينا از اين  پس  به  بهترين  رساله علمي در موضوع  اخلاق  در علم  اعطا خواهد شد.

در واكنش به بازداشت سفير سابق ايران در آرژانتين
كاردار انگليس به وزارت خارجه احضار شد
010640.jpg
وكلاي سليمانپور
در دادگاه
گروه سياسي: دادگاهي كه اتهام پرونده  هادي سليمانپور، سفير سابق ايران در آرژانتين را بررسي مي كند روز جمعه حكم به ادامه بازداشت وي داد.
به گزارش بي بي سي دادگاه مذكور كه در لندن تشكيل شد همچنين از قوه قضاييه آرژانتين خواست تا مدارك خود را طي يك هفته به دادگاه ارائه كند.
به گزارش بي بي سي سليمانپور در جلسه دادگاه آرام به نظر مي رسيد و طي جلسه دادگاه غير از آنكه نام و مشخصات شخصي خود را بيان داشت، سخني نگفت. وي وظيفه دفاع از خود را به وكلايش سپرد. دادگاه ساعت دو و پانزده دقيقه بعد ازظهر به وقت لندن كار خود را آغاز كرد. اما پس از چند دقيقه وكلاي آقاي سليمانپور از قاضي درخواست كردند كه با توجه به فرصت كوتاهي كه براي صحبت با موكلشان داشته اند، يك ساعت به آنها فرصت دهد تا با سليمانپور گفتگو كنند كه مورد موافقت قاضي قرار گرفت .
شاهرخ مير اسكندري ، از وكلاي سليمانپور گفت چون فرصت كوتاهي براي صحبت با موكلش داشته از دادگاه خواسته است كه يك ساعت به تيم وكلا فرصت داده شود تا با او صحبت كنند و دادگاه اين تقاضا را پذيرفت. وكلا در جريان دفاع خود، ادعاي قاضي آرژانتيني را كه درخواست بازداشت هادي سليمانپور را به اتهام نقش داشتن در انفجار سال ۱۹۹۴ بوئنوس آيرس صادر كرده بي اساس خواندند و آن را تلاشي براي مخدوش كردن روابط ايران و آرژانتين معرفي كردند.
آنها گفتند: قاضي آرژانتيني پس از تغيير دولت در آرژانتين پرونده انفجار ۹ سال قبل را به جريان انداخته است و مدارك كافي براي متهم كردن سليمانپور وجود ندارد.
وكلا در ادامه جلسه دادگاه از قاضي تقاضا كردند كه سليمانپور را در قبال پرداخت وثيقه و تا جلسه بعدي دادگاه كه جمعه ۲۹ اوت خواهد بود آزاد كند اما قاضي با اين مساله موافقت نكرد و سليمانپور بار ديگر راهي بازداشتگاه شد.
سليمانپور فوريه ۲۰۰۲ براي تحصيل در دانشگاهي در بريتانيا با ويزاي تحصيلي و گذرنامه عادي (غيرديپلماتيك) وارد اين كشور شد و با همسر و دو فرزند خود در شهر دورهام (شمال شرق انگلستان) ساكن بود.
از بستگان سليمانپور كه به گفته وكيل وي به ايران سفر كرده اند كسي در دادگاه حضور نداشت و حاضران اين دادگاه علني عمدتا خبرنگاران رسانه هاي گوناگون بودند.
واكنش ايران
در همين حال، علاءالدين بروجردي نماينده مردم بروجرد و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در واكنش به بازداشت سليمانپور، گفت: وزارت امور خارجه بايد آزادي سريع وي را خواستار شود و اگر اين اقدام در اسرع وقت عملي نشد، روابطش را با انگليس تنزل دهد.
به گزارش ايسنا وي اعلام كرد: اگر قرار باشد، هر كشوري در دادگاه هاي خودش افراد را محكوم كند و حكمش را از طريق پليس بين المللي به معرض اجرا بگذارد؛ شاهد يك هرج و مرج قضايي سياسي در جهان خواهيم بود.
از سوي ديگر، در پي بازداشت هادي سليمان پور توسط پليس انگليس، ديروز كاردار انگليس در غياب سفير اين كشور از سوي مديركل غرب اروپاي وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض ايران به وي ابلاغ شد.
در اين ملاقات به كاردار سفارت انگليس اطلاع داده شد كه روند دادگاه آرژانتين و موضوع دستگيري سليمان پور يك موضوع كاملا سياسي بوده كه توسط محافل صهيونيستي اسراييل ساخته و پرداخته شده است. در اين ديدار هم چنين از كاردار سفارت انگليس خواسته شد كه دولت انگليس خود را در بازي جديد طراحي شده توسط محافل صهيونيستي كه از طريق آرژانتين اجرا مي شود، وارد نسازد.
مديركل غرب اروپاي وزارت امورخارجه  همچنين بر ضرورت همكاري دو كشور در حل اين موضوع و رفع كامل اتهام از ديپلمات ايراني تاكيد كرد.
متيو گولد، كاردار موقت انگليس نيز ضمن تشريح روند قضايي كشورش، خاطرنشان ساخت اين موضوع را هر چه سريعتر به مقامات كشور متبوعش منعكس كرده و بخواهد كه اين موضوع به صورت كاملا بي طرفانه دنبال گردد.
وي تاكيد كرد: به محض دريافت پاسخ از سوي مقامات دولت انگليس مراتب را به اطلاع مقامات كشورمان برساند.

رئيس  شوراي  حكومت  انتقالي  عراق  به ايران  دعوت  شد
هوشيار زيباري  سخنگوي  شوراي  حكومت  انتقالي  عراق  ديروز اعلام  كردكه  دكترابراهيم جعفري  رييس  اين  شورا دعوتنامه هايي  براي  ديدار از ايران  ويمن  دريافت  كرده  است .
زيباري  با اعلام  اين  خبر به  خبرگزاري  فرانسه  افزود كه  تاريخ  دقيق  اين دو سفر هنوز مشخص  نشده  است  .
جعفري  سخنگوي  حزب  الدعوه  عراق  تا پايان  ماه  اوت  جاري  رياست دوره اي  يك  ماهه  شوراي  حكومت  انتقالي  عراق  را به  عهده  خواهد داشت  .

انتقاد نيويورك تايمز از بي عدالتي در گوانتانامو
روزنامه نيويورك تايمز روز جمعه  در سرمقاله  خود تأخير در محاكمه  بازداشت شدگان  محبوس  در زندان  گوانتانامو و مقررات  مربوط به  روند محاكمات  را «غيرقابل قبول » توصيف  كرد.
در اين  سرمقاله ، از وزارت  دفاع  آمريكا كه  مسئول  بازداشت  اكثر  اين  زندانيان  در طول  جنگ  آمريكا عليه  افغانستان  است ، خواسته  شده  تا به  تقاضاي  جامعه  حقوقي  از جمله  كانون  وكلاي  آمريكا پاسخ  داده  و روند محاكمه  «عادلانه تري» را در پيش  گيرد.
بازداشت شدگان  متهم  به  شركت  در عمليات  تروريستي  به  مدت  نزديك  به  دوسال  در زندان  گوانتانامو در شرايطي  به  سر مي برند كه  گفته  مي شود محاكمه آنها احتمالا غيرعلني  برگزار خواهد شد و وكلاي  آنها حق  اظهارنظر علني  در مورد روند محاكمه  را نخواهند داشت .

مذاكرات هيأت هاي پارلماني ايران و روسيه
مذاكرات  هيات  پارلماني  جمهوري  اسلامي  ايران  و روسيه  روز جمعه  با حضورمعاون  دوماي  مجلس  روسيه ، رييس  كميسيون  برنامه  و بودجه  مجلس  شوراي  اسلامي  وچند تن  از مقامات  دو طرف  برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين  مذاكرات  كه  با حضور مجيد انصاري  رييس  كميسيون  مجلس  شوراي اسلامي  و در حضور خبرنگاران  برگزار شد، رييس  كميسيون  برنامه  و بودجه  مجلس  شوراي  اسلامي  همكاري  ايران  و روسيه  را در تمامي  زمينه ها مثبت  ارزيابي  كرد و آن را حايز اهميت  دانست . وي  گفت : ايران  و روسيه  داراي  منافع  مشترك  و دراز مدت  هستند كه  بايدبيش  از گذشته  در حفظ و توسعه  روابط دو كشور و عملياتي كردن  آن  تلاشهاي زيادي  صورت  گيرد.
طرف  روسي  نيز در اين  ديدار خاطر نشان  ساخت : ايران  داراي  ويژگي هايي  است  كه  بسياري  از كشورها آن  را نمي دانند اما مهم  اين  است  كه  به  هيچ  كشوري  اجازه  دخالت  در امورداخلي  خودرا نمي دهد.
چلنگرف  گفت : ما در تنظيم  روابط با ايران  تحت  تاثير هيچ  كشوري  قرارنمي گيريم  و هر كاري  را در زمينه  ارتقا اين  ارتباط انجام  مي دهيم .
انصاري  گفت : ما نيز درآستانه  تدوين  برنامه  چهارم  توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي  ايران  هستيم  و تصميم  گيريهاي  اساسي  از جمله  همكاري هاي  بين المللي  را در اين  برنامه  اتخاذ مي كنيم  . وي  گفت : ما احساس  مي كنيم  آمريكايي ها هيچ  تمايلي  به  حفظ استقلال كشورهاي  منطقه  ندارند.

گزارش رئيس سازمان بورس به مجمع تشخيص مصلحت نظام
گروه سياسي: در جلسه  ديروز  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام ، ادامه  تدوين  سياست هاي كلي  تشويق  سرمايه گذاري  پيگيري  شد و با حضور مسئولان  ذيربط از دولت  و مجلس  شوراي  اسلامي ، سياست هاي  مربوط به  بازار سهام  مورد بحث  و بررسي قرار گرفت .
به گزارش ايرنا در اين  جلسه ، ابتدا نتايج  جلسه  كميسيون  اقتصاد كلان  بازرگاني  و اموراداري  مجمع  با مسئولان  سازمان  بورس  ارائه  شد و سپس  رئيس  سازمان  بورس گزارش  مبسوط آماري  از فعاليت هاي  بازار بورس  از جمله  مقايسه  بورس  تهران با بورس هاي  جهان ، عملكرد بورس  طي  ده  سال  گذشته ، شاخص  كل  بورس  در سال  جاري  تا اواسط مرداد ماه ، مشكلات  ساختاري  در بورس ، انواع  سرمايه گذاري  خارجي  و شيوه  ورود سرمايه  خارجي  به  بازار اوراق  بهادار به  اطلاع اعضاي  مجمع  رساند.
پس  از بحث  و بررسي  اعضاء دو بند ديگر از اين  سياست ها، به  شرح  ذيل به  تصويب  رسيد:۱ - تنظيم  فعاليت  سرمايه گذاري  خارجي  دربازار  سهام  به  نحوي  كه  ثبات و تعادل  بازارهاي  مالي  و ارزي  حفظ شود.
۲ - ساماندهي  رفتار اداري ، تقنيني ، قضايي ، بازرسي ، نظارت حسابرسي  و تخصصي  كردن  امور در جهت  حمايت  از سرمايه گذاري  و توليد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
شهر
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |