يكشنبه ۲ شهريور ۱۳۸۲ - شماره ۳۱۴۶- Aug, 24, 2003
تقابل غولهاي اروپا در مستطيل سبز
007420.jpg
حسن حيدري - ليگ قهرمانان اروپا با سابقه طولاني همه ساله محل تلاقي قدرت هاي بزرگ فوتبال اين قاره است.
با توجه به افزايش سهميه هاي كشورهاي اروپايي چند سالي است كه اين بازي ها مرحله مقدماتي نيز دارد.
با گذر از اين مرحله ۱۶ تيم به دور بعدي صعود مي كنند تا مرحله نهايي قرعه كشي شود. با توجه به نقل و انتقالات گسترده در سطح تيم هاي بزرگ به ويژه  انتقال بكهام به رئال مادريد و حضور منچستر يونايتد همه علاقه مندان در انتظار برخورد اين دو تيم هستند. البته به دليل سرگروهي هر دو تيم بواسطه قهرماني در كشورهاي متبوع در مرحله نخست اين دو تيم در يك گروه قرار نخواهند گرفت.
ليگ قهرمانان اروپا اين هفته چهره تيم هاي صعود كننده به مرحله نهايي را مي شناسد تا قرعه كشي مرحله نهايي انجام شود.
در مرحله ماقبل پاياني مقدماتي تيم هاي سرشناسي چون لاتزيو، بنفيكا، آژاكس، المپيك مارسي، چلسي و... حضور دارند كه بازي هاي اين مرحله را داغ كرده اند.
دور رفت بازي هاي هفته پيش برگزار شد و در مهمترين بازي لاتزيو موفق شد با نتيجه سه بر يك قهرمان ۲ دوره اين جام يعني بنفيكا را شكست دهد.
نماينده ايتاليا اين هفته به پرتقال سفر مي كند تا در اين كشور بازي برگشت را انجام دهد. مانچيني در اين باره مي گويد: پيروزي سه بر يك ما نمي تواند تضمين كننده صعود ما باشد كوچك ترين لغزشي در پرتغال باعث حذف ما خواهد شد.
لاتزيو در بازي رفت توسط كورادي، استفانوفيوره و سنسيا ميهايلوويچ به سه گل رسيد اما گل ساربوسا پرتغالي كمي هواداران ايتاليايي را آزرده خاطر كرد. بيش از ۵۰۰ نفر از طرفداران لاتزيو به همراه اين تيم در ورزشگاه بنفيكا حاضر مي شوند. خوزه آنتونيوكاماچو سرمربي بنفيكا درباره وضعيت تيمش گفت: ما بعد از دو سال شانس حضور در مرحله نهايي را پيدا كرده ايم و قصد نداريم اين موفقيت را به راحتي از دست بدهيم وي در ادامه گفت: اگرچه ما در بازي رفت سه گل دريافت كرديم اما هنوز اميدواريم در خانه نتيجه را تلافي كنيم.
بنفيكا با نفرات پرتواني چون توموسوكوتا، جيرواني، ساربوسا و گيمرو از ديد مانچيني تيم خطرناكي را تشكيل داده اند مانچيني در اين باره مي گويد: آنها تيم سرعتي با اتكا به قدرت بدني فوق العاده هستند وبازي برگشت براي ما يك ديدار بزرگ است كه البته امتياز ميزباني نيز متعلق به حريف است. وي در پايان گفت: من اميدوارم صعود كنيم حتي با حداقل نتيجه كه مي تواند دو بر يك به سود حريف باشد و ما به دليل گل زده بيشتر به دور نهايي برويم.
سلتيك و قرعه مناسب
پيروزي چهار برصفر سلتيك گلاسكو در اروپاي شرقي مقابل تيم ام تي ك بوداپست صعود اين تيم را در بازي رفت مسجل كرد وبايد شاهد پيروزي پر گل تري در گلاسكو باشيم.
لارسن، آگاته، پتروف و كريس ساتن ۴ گل نايب قهرمان فصل پيش جام يوفا را به ثمر رساندند.
مطبوعات اسكاتلند بعد از اين پيروزي ضمن تمجيد از تيم سلتيك آنها را نمايندگان شايسته اسكاتلند در ليگ قهرمانان ياد كرد.
ساندرواگراوري سر مربي بوداپست در مورد بازي برگشت گفت: بعد از نتيجه بازي رفت همه چيز مشخص شد و ما هيچ اميدي به صعود نداريم.
در مقابل مارتين اونيل سرمربي سلتيك گفت: نتيجه بازي رفت راضي كننده بود و در بازي برگشت من به چند بازيكن اصلي تيم خود استراحت مي دهم تا براي مراحل بعد دچار آسيب ديدگي نشوند.
سقوط در گلاسكو
رنجرز فصل پيش هر دو عنوان قهرماني و جام حذفي را از چنگ سلتيك درآورد اما اكنون در آستانه حذف شدن از رقابت هاي جام باشگاههاي اروپاست در حالي كه سلتيك يك تيم رويايي در اين جام بوده است.
رنجرز با تمام ستارگانش در اودپارك گلاسكو مقابل تيم كپنهاگن دانمارك با نتيجه يك بر يك متوقف شد.
گل دقيقه ۷ لون كرانداس مهاجم رنجرز نويدبخش يك بازي پرگل بود اما بازي منطقي تيم دانماركي كه تمامي راه ها را به حريف بسته بود باعث شد سرانجام در دقيقه ۵۱ با گل يوهانسن نتيجه را برابر كند. رنجرز تاكنون سابقه حضور در چهل و سه دوره اين جام را داشته ولي اكنون سرنوشت سومي در انتظار اين تيم است.
الكس ميشل سرمربي تيم گلاسكو رنجرز در آستانه بازي برگشت در مصاحبه با روزنامه سان چاپ لندن گفت: ما هنوز چيزي را از دست نداده ايم كه به واسطه آن ناراحت باشيم. ۹۰ دقيقه ديگر از بازي باقي مانده كه مي تواند براي ما سرنوشت ساز باشد. رنجرز اگر نتواند به مرحله نهايي صعود كند با توجه به بدهي۵۰ ميليون پوندي اش در شرايط بحراني قرار خواهد گرفت.
تنها راه نجات تيم و پرداخت قسمتي از بدهي ها راه يافتن به ليگ قهرمانان است.
ميشل در اين اوضاع وخيم مي گويد: ما اگر بتوانيم در ۱۵ دقيقه ابتدايي بازي برگشت حملات حريف را خنثي كنيم مي توانيم كنترل بازي را در دست بگيريم و شرايط را به سود خود تغيير دهيم.
تركها با گالاتاسراي مي آيند
گالاتاسراي شانس اين را دارد كه دومين نماينده تركيه بعد از قهرمان اين كشور باشد.
گالاتاسراي در ديدار بازسكاصوفيا از بلغارستان كه در همسايگي كشور تركيه قرار دارد به پيروزي سه بر صفر رسيد. اين تيم همچنان با بازيكنان افتخار آفرينش در جام جهاني ۲۰۰۲ مي درخشد حسن ساس، هاكان شوكور و عارف اردم با سه گلي كه در بازي رفت به ثمر رساندند شانس صعود گالا را تا ۸۰درصد افزايش دادند.
زسكا در بازي برگشت نمي تواند از يوگني يوردانوف مدافع خود به دليل اخراج در بازي رفت سود ببرد.
سرمايه هاي مثبت
چلسي هم با برخورداري از يك قرعه خوب موفق شد در ديدار با ام اس ك زلينا از كشور اسلواكي به پيروزي دو برصفر برسد با اين نتيجه به طور حتم گروه آبراموويچ كار آساني را در استامفورد بريج در پيش دارند.
دانيري درباره رقابت هاي اين فصل ليگ قهرمانان گفت: بازي ها در سطح بسيار بالايي برگزار مي شود و از هم اكنون دوست ندارم در گروهي قرار بگيرم كه رئال مادريد در آن حضور داشته باشد.
چلسي توانايي حضور در مراحل حساس را دارد. ما بازيكنان بزرگي در اختيار داريم كه هر كدام از توانايي فوق العاده اي برخوردارند. چلسي با ورود يك ميلياردر روسي و خريد بازيكناني چون ادريان موتو و خوان سباستين ورون و... به يكي از قدرت هاي فوتبال جزيره تبديل شده است.
نيوكاسل مي تواند نماينده چهارم انگليس در رقابت هاي مرحله نهايي ليگ قهرمانان باشد. اين تيم نيز با قرعه خوبي برخورد كرد و با پيروزي يك بر صفر در خانه پارتيزان بلگراد شانس صعودش را افزايش داد.
البته آلن شيرر با هشدار به بازيكنان تيمش گفت: نبايد اين پيروزي ما را مغرور كند زيرا پارتيزان بلگراد در بازي رفت موقعيت هاي زيادي را از دست داد و اين تيم در ديدار برگشت دست به هر كاري خواهد زد. وي افزود: ما بايد هوشيار باشيم تا غافلگير نشويم.
لوتار ماتيوس سرمربي پارتيزان بلگراد در اين باره مي گويد: ما شانس هاي زيادي را از دست داديم اما هنوز اميدواريم كه بتوانيم به مرحله نهايي صعود كنيم ما درباره بازي برگشت به مراتب بهتر بازي خواهيم كرد. اگرچه كه نيوكاسل تيم بسيار خوبي است.
بابي رابسون سرمربي نيوكاسل تنها به اين عبارت بسنده كرد كه ما از هم اكنون خود را در مرحله نهايي مي بينيم.
اعتماد به نفس او باعث مي شود تا بازيكنان نيوكاسل با روحيه فوق العاده اي پا يه ميدان بگذارند.
اندرلشت و روزهاي خوب
بلژيك نيز از جمله كشورهايي است كه در جام باشگاه هاي اروپا دو نماينده در مرحله مقدماتي دارد.
تيم هاي اندرلشت و اف ث بروژ از اين كشور در بازي رفت ميزبان بودند و توانستند تيم هاي وسيلاكراكوف و بروسيا دورتموند را مغلوب كنند. البته اندرلشت به واسطه پيروزي سه بر يك برابر حريف لهستاني اش كار آسانتري در پيش دارد. اين تيم يك مهاجر صربستان و مونته نگرواي به نام «نناد ياسترويچ» دارد كه مشكلات خط حمله اين تيم را به حداقل رسانده است.
اف ث بروژ در ديدار با بروسيا دورتموند اگر چه دو بر يك به برتري رسيد اما حالا در وست فالن بايد ۹۰ دقيقه جهنمي را پشت سر بگذارد.
ماتياس سامر سرمربي دورتموند در اين باره مي گويد: درباره بازي رفت همه چيز را فراموش كنيد تيم ما در اين ديدار از نظر فني مشكلات زيادي داشت و خستگي بازيكنان باعث شد تا نتوانيم به نتيجه دلخواه دست پيدا كنيم.
مارسي دوباره زنده مي شود
تيم المپيك مارسي در اتريش تيم استراوين را مغلوب كرد و اين هفته در مارسي ميزبان حريف اتريشي است.
اين تيم در فصل جاري سرمايه گذاري زيادي براي رسيدن به موفقيت در سطح قاره كرده است. اژدهاي خفته مارسي سعي دارد بيدار شود. اين تيم مي تواند در آينده فرانسه و اروپا را تحت شعاع قرار دهد.

برنامه كامل بازي هاي
دوربرگشت
سه شنبه ۴ شهريور
نتايج بازي رفت
ديپورتيولاكرونيا (اسپانيا)- روزنبرگ(نروژ) (صفر- صفر)
اسپارتاپراگ(چك)- ورادر(مقدونيه) (۳-۲)
چلسي (انگليس)- زيلانيا (اسكواكي) (۲- صفر)
ويسلا(لهستان)- اندرلشت(بلژيك) (۱-۳)
چهارشنبه ۵ شهريور
ديناموزاگرب (صربستان و مونته نگرو)-
ديناموكيف(اوكراين) (۱-۳)
اسلاويا پراگ(چك)- سلتاويگو(اسپانيا) (صفر- ۳)
آژاكس (هلند)- گرازاك(اتريش) (۱-۱)
سلتيك گلاسكو (اسكاتلند)- ام تي كي
بوداپست(مجارستان) (۴- صفر)
گلاسكورنجرز(اسكاتلند)- كپنهاگن (دانمارك) (۱-۱)
المپيك مارسي(فرانسه)- استراوين(اتريش) (۱- صفر)
بروسيا دورتموند (آلمان)- اف ث بروژ(بلژيك) (۱-۲)
شاختار دومينسك(اوكراين)- لوكوموتيو
مسكو(روسيه) (۱- صفر)
بنفيكا(پرتغال)- لاتزيو(ايتاليا) (۱-۳)
آ اك(يونان)- گراز هاپرز(سوئيس) (۰-۱)
نيوكاسل (انگليس)- پارتيزان بلگراد (۱-۰)
زسكا صوفيه(بلغارستان)- گالاتاسراي(تركيه) (۰-۳)

ستارگان شناي بانوان جهان
007455.jpg

بهرام توكلي: پديده  شناي آلمان در اكثر مسابقات بين المللي شنا- او از سال ۱۹۹۶ در ۱۴ سالگي در مسابقات شناي قهرماني جوانان اروپا شركت نمود و در همان سن و سال در ۸۰۰ متر آزاد مدال طلا را به دست آورد. هانا دو بار ديگر در سالهاي ۱۹۹۷و۹۸ در رده جوانان در مسابقات قهرماني اروپا شركت داشت. سپس در اولين حضور در يكي از معتبرترين ميدان هاي مسابقات شنا در سال ۱۹۹۹ دو مدال طلا تصاحب نمود. اوج حضور هانا استوكبوئر در نهمين دوره مسابقات شناي قهرماني جهان در فوكوكاي ژاپن بود. جايي كه تسلط خود را در شناهاي آزاد و استقامت به نمايش گذاشت و در مواد ۱۵۰۰ و ۱۸۰۰ متر اول شد و در ۴۰۰ متر آزاد سوم و در ۲۰۰*۴ متر آزاد امدادي تيمي دوم شد.
وي در رده بندي جهاني در شناي ۴۰۰ متر آزاد دومين شناگر برتر جهان و در ۸۰۰ متر بهترين شناگر جهان است. هانا استوكبوئر در هفتم ژانويه سال ۱۹۸۲در نورمبرگ آلمان ديده به جهان گشود. او در حال حاضر در ارلانگن سكونت دارد و به همين دليل نيز عضو باشگاهSSG Erlangen است و سالهاست تحت نظر مربي فهيم خود رولاند بولر به تمرينات خود ادامه مي دهد.
007450.jpg

هانا در مسابقات شناي قهرماني جهان در بارسلون اسپانيا خوش درخشيد و بهترين زن شناگر اين مسابقات لقب گرفت. او موفق شد با برتري كامل در مواد ۱۵۰۰ و ۸۰۰ و ۴۰۰ متر آزاد سه مدال طلا را به دست آورد. مدالهايي كه هميشه به آمريكايي ها تعلق داشت، اين بار در دستان هانا استوكبوئر قرار گرفت. او ستاره درخشان شنا در آسمان بارسلون اسپانيا بود.
جيني تامپسون در سالهاي ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸به عنوان شناگر برگزيده زن جهان انتخاب شد. اين انتخاب به واسطه ثبت ركوردهاي جهاني شنا در رشته هاي ۴۰۰ و ۸۰۰ متر آزاد و ۴۰۰ متر مختلط انفرادي چهار شنا و كسب چندين مدال طلا در بازيهاي المپيك صورت گرفته است. جيني در ۲۶ فوريه سال ۱۹۷۳ در دوور آمريكا به دنيا آمد و مربي او ريچارد كوييك يكي از مربيان بنام رشته شنا در جهان است. عضويت در باشگاه شناي استانفورد اين امكان را به او داده است كه حتي در ۳۰ سالگي بتواند بر روي يكي از سكوهاي قهرماني شنا قرار گيرد. جيني تامپسون زماني كه ۱۴ سال داشت در مسابقات پان آمريكن به صورت رسمي و در قالب تيم ملي ايالات متحده ، شركت نمود و در آن مسابقات ۲ مدال طلا و يك برنز به دست  آورد. تامپسون در المپيك ۱۹۹۲ بارسلون در دو شناي امدادي تيمي مدال طلاي المپيك را به دست آورد و در ۱۰۰ متر آزاد دوم شد. اما در حضوري ديگر در المپيك ۱۹۹۶ آتلانتا ۳ مدال طلا به دست آورد. او در سومين حضور خود در مسابقات المپيك ۲۰۰۰ سيدني بار ديگر با كسب ۳ مدال طلا و يك مدال برنز ثابت نمود كه يكي از بهترين هاي شناي جهان است. او در آخرين سال حضورش در مسابقات قهرماني جهان در بارسلون اسپانيا بار ديگر توانايي خود را به نمايش گذاشت و ثابت نمود كه بي دليل سالها به عنوان بهترين شناگر زن جهان انتخاب نشده است. او در ۱۰۰ متر پروانه مدال طلا را به دست آورد و در ۵۰ متر پروانه مدال نقره كسب كرد و به همراه تيم آمريكا در شناي ۱۰۰*۴ متر مختلط امدادي تيمي دوم شد. در رده بندي بهترين هاي جهان جيني تامپسون از ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۰۰ هميشه در رده هاي اول تا سوم رشته هاي پروانه و آ زاد و مختلط انفرادي قرار گرفته است.

سايه روشن ورزش
يك تيم ملي و يك بازيكن
007430.jpg

معراج مژده- هر تشكيلاتي در ورزش براي خود ضوابط و مقرراتي دارد كه اگر از چارچوب آن عدول كند دچار هرج و مرج خواهد شد. سازمان تيمهاي ملي هم براي خود برنامه  اي دارد كه بر طبق آن بايد استراتژي خود را به مسئولين فوتبال ارائه و بر اساس آن حركت كند. در اين تشكيلات سلسله مراتبي هم وجود دارد و براي آماده سازي نفرات و تشكيل اردوهاي مختلف مسائلي در نظر گرفته مي شود. حتماً دوستداران فوتبال اطلاع دارند كه يك تيم از ابتدا و تا آماده سازي براي بازيهاي تداركاتي بايد شش هفته كامل را پشت سر بگذارد. آمادگي جسماني، عادت به زندگي اردويي، هماهنگي روحي و رواني بازيكنان، پيدا كردن نفرات برتر. با اين اوصاف آيا يك بازيكن هر چند معروف و محبوب كه در كشور خودمان هم فوتبال بازي نمي كند و به سيستم و بازي ديگر كشورها عادت كرده است مي تواند وارد تيم شده و در تركيب اصلي قرار گيرد. او اگر بزرگترين بازيكن هم باشد بايد در مراحل مقدماتي آماده سازي با تيم باشد و خود را با سيستم موجود هماهنگ نمايد. اگر چنين نشود،  بقيه بازيكنان احساس مي كنند تبعيض قائل شده اند و آن روح كلي و تيمي گروه از هم مي پاشد. آيا «مهدوي كيا» بدون حضور در اردو، تمرينات و بازيهاي تداركاتي اين اجازه را دارد كه مستقيم وارد تيم اصلي شود؟ همايون شاهرخي با درايت و تدبير خاص يك مربي جواب قانع كننده اي به اين سئوال داده است:«هر بازيكني بايد در اردو شركت و در صورت آمادگي و نشان دادن برتري هاي خود انتخاب شود.» همين. ما نمي توانيم تيم ملي كشور را فداي يك بازيكن كنيم.
007435.jpg

كميته ملي المپيك، سازمان تربيت بدني
بحث كهنه و قديمي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك در نزديكي انتخابات كميته ملي المپيك دوباره بالا گرفته است. در حالي كه در اساسنامه موجود هر دو ارگان وظائف كاملاً تفكيك شده و متفاوت است اما مشكل نظرات متفاوت اين دو ارگان در ورزش با يكديگر نزديك به دو دهه است كه وجود دارد و داشته. به هر جهت از اين تقابل و تضادها ،هميشه ورزش بوده كه زيان ديده، بويژه تيم فوتبال اميد يا المپيك ما كه هميشه بين اين دو ارگان مظلوم واقع شده است، تضاد موجود بين مسئولين شايد ناشي از آنجا باشد كه مسئولين سازمان تربيت بدني بيشتر روي علم روز ورزش و يا مربي خارجي فكر مي كنند و رئيس كميته ملي المپيك با تجربه هشت ساله در پست رئيس سازمان تربيت بدني و رئيس كميته ملي المپيك روي مربيان داخلي نظر دارد و مربيان خارجي را براي تربيت پايه در هر رشته اي پيشنهاد مي دهد. اما اين كه كداميك از اين دو ارگان در اين شرايط بر ديگري ارجحيت دارد در هيچ كجاي اساسنامه نوشته نشده است. اميدواريم سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك دو ارگان اصلي ورزش در تمام رشته ها و زمينه ها با يكديگر در تفاهم كامل باشند و منافع جامعه را در درجه اول برنامه هاي خود قرار دهند. به نظر مي رسد اينچنين نيز خواهد شد.
007445.jpg

قلب پرنده
مي گويند بازيكنان و قهرمانان ورزشي بازگو كننده و يادآورنده تاريخ هر كشورند. به تاريخ حماسي خودمان برگرديم و اسطوره هايي كه در ورزش وتاريخ ما باقي مانده اند. اما دنياي امروزي فوتبال و ورزش كه پوشش حرفه اي به خود گرفته است شايد كمتر آن چهارچوب اخلاقي و اجتماعي را داشته باشد، اما قهرمانانش همان نامهايي اند كه مردم دوست دارند و در بين مردم پايگاه هاي خود را حفظ كرده اند. كمتر قهرماني را سراغ داريم كه به دنبال تداوم قهرماني خود در ورزش باقي بماند و امروز نيز در خدمت ورزش باشد.
علي پروين هم يكي از جمله ورزشكاراني است كه در باروري و رشد ورزش ما سهم داشته و دارد. او عمر خود را در زمينهاي خاكي و چمن ورزشگاه ها سپري كرده است. يعني بهترين دوران عمر خود را. پروين يك عاشق پيشه ورزش است. در واليبال يك قهرمان است، در دوچرخه سواري نمونه است،در پينگ پنگ حريف ندارد و خلاصه با ورزش بزرگ شده. امروز او در برزخ سختي گرفتار آمده است .معرفت و رفاقت در يكسو، باشگاه و ادامه زندگي ورزشي در سوي ديگر. در بطن اين ماجرا هيچ چيز وجود ندارد، جز احساس عميق پروين و دلبستگي او به فوتبال. انصافاً هم نمي توانيم وجود علي پروين را ناديده بگيريم و از كنارش بگذريم و او را نبينيم. علي پروين يك واقعيت انكارناپذير ماست. قهرماني كه به طول ۳۵ سال در ورزش ما بوده است و در اين طول عمر او با مردم بود، با مردم زيست، با مردم ماند و در هر شرايطي براي كشورش افتخار كسب نمود. پروين هنوز پروين ورزش ماست او در باشگاه خود پرسپوليس خواهد ماند، اجازه بدهيم اين قهرمان با قلب پرنده از پوست شير بيرون بيايد.

آشنايي با باشگاه هاي ايتاليا
سامپدوريا
نام باشگاه: سامپدوريا يوسي
007425.jpg

نام مستعار: ملوانان آبي
سال تاسيس: ۱۹۴۶
رئيس باشگاه: ريكاردوگاروني
مدير باشگاه : جوزپه ماروتا
سرمربي: والتر الفردو نولينو
آدرس سايت: www.sampdoria.it
ورزشگاه اختصاصي: لوئيجي فراري
اسپانسرمالي: ERG
طراح لباس: اسيكس
افتخارات داخلي: قهرمان سري A سال (۹۱-۱۹۹۰)
قهرمان جام حذفي ۴ بار در سالهاي (۹۴ و ۸۹، ۸۸، ۸۵) قهرمان سوپر جام ايتاليا ۱۹۹۱ .
افتخارات خارجي: قهرمان جام در جام اروپا سال ۱۹۹۰، نايب قهرمان اروپا در سال (۱۹۹۲).
ركوردهاي باشگاه
بهترين گلزن تمام دوران:
بهترين گلزن يك فصل فوزه آلتافيني و اورليو ميلاني ۲۲ گل (۶۲-۱۹۶۱)
مقام فصل پيش: صعود به دسته اول كالچو
پيش بيني مقام اين فصل: بين دهم تا پانزدهم
اولين بازي اين فصل: با رجيانا در خارج از خانه
بازيكنان تازه وارد:
آنتونيني (هافبك- ميلان)، آنتونيولي (دروازه بان-رم)، دي آنا (مدافع- پارما)، دوميتزي (مدافع- ميلان)، دوناتي (هافبك- ميلان)، دوني (مهاجم- آتالانتا)، فالكونه (مدافع- بولونيا)، ماراتزينا (مهاجم-رم)، جوب ايوك (مهاجم-كرمونزه)، مكونگواوندوئه (هافبك- كرومونزه)، ياناگيساوا (مهاجم- كاشيماآنتلرز) و زنوني (مدافع- يوونتوس).
007440.jpg

بازيكنان خارج شده:
بولانو (پارما)، برنيني (ناپولي)، كوزاتزا (لاتزيو)، گازياروني (پالرمو)، ميچلي (پياچنزا)، رابيتو (ليورنو) و استنداردو (پروجا).
مغز متفكر سامپا
مردي از ليمبيتاي ،مغز متفكر سامپدوريا بود در دسته دوم بود فابين والتولينا با ۳۱ سال سن يك طراح واقعي در خط مياني است پاس هاي دقيق و ضربه هاي هولناك او بارها دروازه حريفان را تسخير كرد تا اين تيم بار ديگر وارد بهشت شود. اين بازيكن سابقه حضور در تيم  هاي كيه وو، بولونا، پياچنزا و ونيتزيا را دارد. حالا با قرارگرفتن او در كنار آنتونيوني، دوناتي، تازه واردهاي سامپدوريا اين تيم به وحدت تاكتيكي مي رسد تا بتواند با غول هاي كالچو سرشاخ شود.
قهرمانان جنوا زنده مي شوند
۵ سال دوري از كالچو براي تيمي كه تا يك قدمي قهرماني اروپا پيش رفت بسيار دردناك بود اما روزنه هاي اميد براي اين تيم ايتاليايي گشوده شده است تا بارديگر در صحنه فوتبال ايتاليا قدرت نمايي كند.
سامپدوريا تيمي از شهر بندري جنوا بار ديگر به سري A پيوسته است.
اين تيم براي تقويت بيشتر بنيه تاكتيكي خود ماسيموماراتزينا، كريستيانودوني و كريستين زنوني را به استخدام خود در آورده  است. البته به اين ۳ تفنگدار بايد يك نگهبان با شهامت را نيز اضافه كرد به نام آنتونيولي از باشگاه آث رم.
والترنولينو سرمربي سامپا درباره آينده تيمش در سري A مي گويد:نبايد توقع زيادي داشت ما بازيكنان جواني در اختيار داريم اما سري A همواره معدن ستاره هاي بزرگ فوتبال بوده است اگر چه كه در اين فصل انتقال پر سروصدايي صورت نگرفته. وي در ادامه گفت: اولويت ما در نيم فصل حفظ موقعيت تيم در بين مكانهاي هشتم تا دوازدهم است اين مقام مي تواند در نيم فصل دوم ما را در كالچو نگه دارد.
سامپدوريا اولين بار در سال ۱۹۳۴ به سري A راه يافت و سالها در اين ليگ حضوري ثابت داشت.

نام  هاي ماندگار
لوئيجي توركي دروازه بان سرسخت سامپا با ۳۲ سال سن با قابليت  هاي يك سنگربان مطمئن يك فصل براي اين باشگاه تلاش كرد تا به آرزوهاي هواداران سامپا جامه عمل بپوشاند.
او در كرمونا متولد شد و سالها به تيم شهرش كرمونزه وفادار بود او بطور متناوب ۷ سال براي كرمونزه بازي كرد و تنها دو سال بطور قرضي در تيم  هاي آلساندريا و ترويزو درون دروازه   جاي گرفت. توركي سپس از تيم اودينزه سر درآورد. ۶ سال بازي در اين تيم از او يك دروازه بان درجه يك ساخت. سامپا حالا به وجود او افتخار مي كند و به خود مي بالد.
توركي آخرين بار در سري A با پيراهن اودينزه برابر لچه به ميدان رفت. او در سالهاي آخر بازيگري اش آرزوهاي زيادي با سامپا دارد كه بايد به آن جامه عمل بپوشاند.

ورزش
ادبيات
اقتصاد
زيست بوم
سفر و طبيعت
سياست
فرهنگ
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  زيست بوم  |  سفر و طبيعت  |  سياست  |  فرهنگ   |  ورزش  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |