صفحه اول روزنامه هاي جهان
•استاندارد- اسراييل به قتل هاي برنامه ريزي شده خود ادامه مي دهد •ايزوستيا-واشنگتن قطعنامه جديد شوراي امنيت در مورد عراق را آماده مي كند •كوريره دلا سرا-نيروهاي ايتاليايي در عراق براي نخستين بار هدف تيراندازي قرار گرفتند
brown.gif
HAMSHAHRI
No. 3151 , Aug.29, 2003
جمعه 7 شهريور ۱۳۸۲
سال يازدهم - شماره ۳۱۵۱
صفحه اول روزنامه هاي ايران
•حيات نو -بوش:از عراق عقب نشيني نمي كنيم •اطلاعات-محوطه چادر سران تخت جمشيد به مركز پژوهشي تبديل مي شود •قدس- معافيت مالياتي نهادها سال آينده لغو مي شود
توپ در زمين حكومت خودگردان
حماس و آمريكا هر كدام به دلايل جداگانه پيشنهاد آتش بس عرفات را رد كردند
ظاهراً بارديگر توپ در زمين فلسطيني ها افتاده است. با اعلام آتش بس از سوي گروه هاي جهادي فلسطيني در ۲۹ ژوئيه (۸ تير) گمان مي رفت اوضاع براي پيگيري نقشه راه مساعد شده است. اما درگيري هاي پراكنده و سپس انفجار يك اتوبوس در فلسطين اشغالي و متعاقب آن ترور اسماعيل ابوشنب از رهبران بلندپايه حماس در غزه، منجر به نقض اعلام آتش بس از سوي گروه هاي مسلح فلسطيني شد.
002760.jpg

در اين شرايط ابومازن، نخست وزير دولت خودگردان، تلويحاً عرفات را به عدم همكاري موثر در مقابله با عمليات گروه هاي فلسطيني متهم كرد و از سوي ديگر گروه هاي جهادي فلسطيني، نخست وزير دولت خودگردان را به ناكامي در اجراي سياست هايش متهم ساختند. اما ديروز نبيل عمرو، مدير اطلاع رساني فلسطين در گفت وگويي با العربيه وجود اختلاف در داخل حكومت خودگردان فلسطين را تكذيب كرد. وي در گفت وگويي با اين شبكه خبري گفت: در صورت وجود اختلاف اين مسائل در مجلس قانونگذاري حل خواهد شد.
عمرو گفت: ما يك حكومت واحد هستيم و اين مسئله را در نشست ها از طريق سازمان ها و به رهبري ياسر عرفات و حكومت ملي و سازمان آزاديبخش به طور علني اعلام كرده ايم و به همين جهت معتقدم ما از اين شرايط عبور خواهيم كرد. وي افزود: چنانچه مشكلاتي باشد نظر همه اين است كه اين مسائل در شوراي قانونگذاري حل خواهد شد.
عمرو تاكيد كرد: هرگونه تصميم در شوراي وزيران از جمله خطاب عرفات به همه گروه هاي فلسطيني براي آتش بس و تجديد آن و همكاري با حكومت خودگردان براي انجام تعهدات در مقابل نقشه راه و انجام تعهدات ديگر، تصميمي جمعي بوده است.
ياسر عرفات روز چهارشنبه گذشته خواهان برقراري آتش بس مجدد از سوي گروه هاي فلسطيني شده بود. اما جنبش مقاومت اسلامي فلسطين ديروز خواسته رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين را در خصوص برقراري مجدد آتش بس در اراضي فلسطيني رد كرد.
عبدالعزيز رنتيسي، رهبر شاخه سياسي حماس در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه در غزه گفت: با توجه به اينكه اشغالگران صهيونيست با كشتار زنان، كودكان و رهبران سياسي فلسطين آتش بس برقرار شده را نقض كرده است،  حماس تقاضاي عرفات براي از سرگيري آتش بس را نمي پذيرد.
به گفته وي، درحاليكه تهاجم اسراييل همچنان ادامه دارد، نمي توان از آتش بس سخن گفت.
002755.jpg

كاخ سفيد نيز با رد درخواست ياسر عرفات رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين براي از سرگيري آتش بس تصريح كرد:تلاش هاي صلح بايد بر متوقف ساختن گروه هاي مبارز متمركز شود.
به گزارش خبرگزاري رويتر، كلر بوچان، سخنگوي كاخ سفيد گفت:نابود ساختن سازمان ها و شبكه هاي تروريستي اقدامي ضروري و مهم است.
وي افزود، ديدگاه آمريكا اين است كه براي اجراي طرح «نقشه راه» تمام نيروهاي امنيتي فلسطين بايد تحت فرماندهي محمود عباس، نخست وزير تشكيلات خودگردان فلسطين يكپارچه شوند.
بوچان گفت: عرفات بارديگر خود را به عنوان عاملي سدراه صلح نشان داد، او بخشي از راه حل نيست.
به نظر حكومت خودگردان فلسطين، پيمان آتش بس براي مردم اين كشور ضروري است. در اين باره، وزير امور اسراي دولت خودگردان فلسطين تاكيد كرد كه فلسطيني ها در شرايط حاضر حاكم بر منطقه هيچ راهي جز ادامه آتش بس ندارد.
هشام عبدالرزاق در پاسخ به خبرنگار عكاظ در مورد دعوت ياسر عرفات، رئيس خودگردان فلسطين به آتش بس جديد گفت: برقراري آتش بس مرحله دوم بهترين راه حل ملي است و خواسته هاي ما را به پيش مي برد.
اين مقام دولت خودگردان با بيان اينكه آغاز گفت وگوهاي داخلي و رسيدن به يك وحدت ملي اهميت فراواني دارد، خاطرنشان كرد كه ابومازن براي مذاكره با گروه هاي فلسطيني در غزه به سر مي برد.
جبرئيل رجوب، مشاور جديد امنيت ملي ياسر عرفات نيز ديروز از تصميم خود براي همكاري با محمود عباس (ابومازن) نخست وزير اين تشكيلات خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از قدس،  رجوب در گفت وگو با راديو اسراييل اعلام كرد: ما فقط يك دولت داريم و اين دولت در برابر عرفات پاسخگو است و از آنجا كه اختلافي بين ما وجود ندارد از اين دولت و ابومازن حمايت مي كنم.
عرفات دوشنبه گذشته رجوب را كه در گذشته رئيس امور امنيتي كرانه باختري بود به سمت مشاور امنيت ملي خود منصوب كرد.
002745.jpg

به نظر مي رسد رجوب يكي از معدود افرادي است كه توانايي ايستادگي در برابر محمد دحلان، وزير امنيت داخلي و از متحدان نزديك عباس را دارد.
اين انتصاب در شرايطي صورت گرفت كه آمريكا عرفات را براي واگذاري كنترل و فرماندهي تشكيلات امنيتي فلسطين به عباس تحت فشار گذاشته است.
در چنين شرايطي اسراييل بر فشار خود بر روي حكومت خودگردان فلسطين افزوده است. شائول موفاز،  وزير جنگ رژيم صهيونيستي ديروز به راديو تل آويو گفت: در صورتيكه حكومت خودگردان نسبت به از بين بردن زيرساخت گروه هاي فلسطيني اقدام نكند، اسراييل وارد عمل خواهد شد. وي افزود: اسراييل اطمينان يافته است كه حكومت خودگردان درصدد رويارويي با فعالان فلسطيني نيست از اين رو ارتش گزينه اي جز برخورد نظامي با گروه هاي فلسطيني ندارد.
به گفته موفاز، حكومت خودگردان فلسطين بايد نسبت به از بين بردن زيرساخت گروه هاي فلسطيني و دستگيري اعضاي آن اقدام كند و به رغم تعهد محمود عباس، نخست وزير اين حكومت، وي در اين زمينه به اقدام عملي دست نزده است.
ديدار سولانا از اسراييل
در همين حال مقام هاي اتحاديه اروپا ديروز اعلام كردند خاوير سولانا،  مسئول سياست خارجي و امنيتي اتحاديه اروپا در ادامه تلاش ها به منظور تقويت طرح صلح موسوم به نقشه راه با مقام هاي اسراييلي ديدار و گفت وگو مي كند.
يك مقام اتحاديه اروپا در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه در قدس گفت: قرار است سولانا عصر امروز وارد اسراييل شود و صبح روز يكشنبه با سيلوان شالوم، وزير خارجه اسراييل ديدار و گفت وگو كند.
يكي ديگر از مقامات اتحاديه اروپا نيز از احتمال ملاقات سولانا با آريل شارون، نخست وزير و شائول موفاز،  وزير جنگ اسراييل خبر داد.
انتظار نمي رود كه سولانا در طول اين سفر كه روز دوشنبه پايان مي يابد با هيچ يك از مقام هاي فلسطيني ديدرا كند.
ديدار ماه مه سولانا با ياسر عرفات، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين خشم اسراييل را برانگيخته است.
اسراييل از اتحاديه اروپا خواسته است تا با پيروي از آمريكا، عرفات را تحريم كند.
انتظار مي رود كه وزيران خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در نشست غيررسمي ماه آينده در ايتاليا درباره اين موضوع گفت وگو كنند.
اگرچه اتحاديه اروپا در سفر سولانا، برنامه اي براي ديدار وي با مقامات فلسطيني در نظر نگرفته است،  اما ديروز فرستاده روسيه با محمود عباس، نخست وزير و نبيل شعث، وزير خارجه تشكيلات خودگردان فلسطين ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از غزه، تشكيلات خودگردان فلسطين با صدور بيانيه اي اعلام كرد: يوري زيدوف، معاون وزير خارجه روسيه بعدازظهر ديروز با شعث و عباس ملاقات و گفت وگو كرد.
روسيه در كنار سازمان ملل، اتحاديه اروپا و آمريكا يكي از طراحان نقشه راه است.

اعلام آمادگي مشروط آمريكا براي استقرار نيروهاي چندمليتي در عراق
پزشكاني كه اخيراً صدام را ديده اند مي گويند وي در شرايط بحران رواني قرار دارد
002740.jpg

حمله به نيروهاي اشغالگر از يك سوي و مقابله نيروهاي آمريكايي و انگليسي با مخالفان اشغال، از سوي ديگر به عنوان بخشي از زندگي روزانه در عراق پذيرفته شده است. از اين روي وقتي خبر از عراق مطرح مي شود بايد سواي اين رويداد روزمره به سراغ اتفاقات جديد رفت. جديدترين اين اتفاقات خبري است كه ايرنا ديروز از واشنگتن مخابره كرد.
به گزارش ايرنا، واشنگتن براي اولين بار چهارشنبه گفت، احتمالاً  آماده است رهبري سازمان ملل بر يك نيروي چندمليتي را در عراق اشغالي بپذيرد به شرط آنكه فرماندهي آن بر عهده يك افسر آمريكايي باشد.
ريچارد آرميتاژ، معاون اول وزير خارجه آمريكا در گفت وگو با رسانه ها تاكيد كرد: اين پيشنهاد يكي از چندين ايده مطرح در سازمان ملل است.
آرميتاژ درباره گفت وگوهاي جاري در سازمان ملل براي كمك به برنامه هاي آمريكا در عراق گفت: يك ايده مطرح در گفت وگوهاي شوراي امنيت، تشكيل نيروي چندمليتي تحت رهبري سازمان ملل است اما يك افسر آمريكايي فرماندهي عالي آن نيرو را برعهده خواهد داشت.
او با خودداري از توضيح در اين باره گفت: مذاكرات در اين زمينه هنوز به نتيجه نرسيده است.
سخنگويان رياست جمهوري و وزارت خارجه آمريكا نيز در نشست هاي رسانه اي چهارشنبه از هر نوع توضيح بيشتر درباره اظهارات آرميتاژ خودداري كردند.
هفت روز پيش، كوفي عنان درباره مذاكرات جاري در شوراي امنيت پيرامون عراق گفت: شايد شوراي امنيت تصميم بگيرد عمليات نظامي در عراق را به يك عمليات چندمليتي از سوي سازمان ملل تبديل كند كه كشورهاي ديگر در آن شركت داشته باشند.
او كه در يك نشست رسانه اي مشترك با وزير خارجه انگلستان در نيويورك سخن مي گفت، تاكيد كرد كه تصويب چنين پيشنهادي مشروط به شريك شدن كشورها در اختيارات، تصميم گيري و اطلاعات است.
كوفي عنان در آن نشست رسانه اي بدون اشاره به جزئيات گفت: اعزام نيروي چندمليتي به عراق يكي از بحث هاي جاري در شوراي امنيت است. اعزام نيروهاي كلاه آبي (پاسدار صلح) سازمان ملل مطرح نيست.
دولت بوش مي گويد:هزينه نگاهداري و نقل و انتقال نيرو و تجهيزات نظامي در عراق به تنهايي برابر با يك ميليارد دلار در هفته است. از اين رو، براي ادامه عمليات نظامي در عراق با كمبود بودجه مواجه شده و در نظر دارد تا زمان تصويب بودجه سال مالي آينده، درخواست ترميم چندين ميليارد دلاري بودجه عملياتي را به كنگره كشور ارائه دهد.
پل برمر نيز كه براي مذاكره با رهبران حكومتي درباره عراق در واشنگتن به سر مي برد، در گفت وگويي مطبوعاتي ادعا كرده است درآمدهاي عراق تحت هيچ شرايطي پاسخگوي برنامه هاي بازسازي و عمران در آن كشور نيست.
به گفته برمر، ميزان توليد فعلي نفت در عراق برابر با ۷/۱ ميليون بشكه در روز است. ميزان توليد نفت عراق در دوران قبل از اشغال بين ۵/۲ تا سه ميليون بشكه در روز بود. وي گفت كه توليد نفت عراق قرار است تا مهرماه سال آينده (۱۳۸۳) به سطح دوران قبل از اشغال برسد.
حاكم آمريكايي عراق در شرح هزينه هاي لازم براي بازسازي عراق گفت: براي تامين برق و آب تصفيه شده مورد نياز به ميزان قبل از دوران اشغالي كشور،  بايد به ترتيب ۱۳ و ۱۶ ميليارد دلار طي چهار تا پنج سال آينده سرمايه گذاري شود.
002735.jpg

برمر در اين گفت وگو اعتراف كرد: تعدادي از كشورهايي كه مي توانند به عنوان كمك كنندگان مالي بالقوه شناخته شوند، نسبت به دامنه وسيع كنترل و اختيارات ايالات متحده بر كليه امور عراق ناراضي هستند.
شبكه تلويزيوني العربيه ديروز گزارش داد كه نيروهاي آمريكايي پس از دريافت اخباري مبني بر ديده شدن صدام حسين، رئيس جمهوري سابق عراق در شهر موصل، اقدام به عمليات بازرسي و تعقيب كردند و اين عمليات همچنان ادامه دارد.
به گفته خبرنگار العربيه اين اقدامات پس از دريافت اطلاعاتي مبني بر ديده شدن صدام حسين در اين شهر انجام شد.
فرمانده نيروهاي آمريكايي در موصل گفت: از متخصصان و پزشكان اعصاب كه گفته شده است از شرايط صدام حسين باخبر هستند و اخيراً وي را معالجه كرده اند اعترافاتي دريافت شده مبني براينكه صدام حسين در شرايط بحراني يك بيماري قرار دارد و به بيماري رواني دچار شده است.
همچنين برخي از سران حزب بعث كه به دست نيروهاي آمريكايي دستگير شده اند، اعتراف كرده اند كه صدام بسيار بيمار است و از بيماري رواني سختي رنج مي برد.
اظهارنظر مقامات آمريكايي درباره بيماري رواني صدام در حالي منتشر شد كه تلويزيون اطلاع رساني عراق چهارشنبه شب خبر داد كه صدام حسين و اسامه بن لادن، رهبران سابق حزب بعث و القاعده از بين عناصر وفادار خود فرماندهي مشترك در عراق تشكيل داده اند.
اين رسانه به نقل از منابع فرماندهي آمريكا در عراق افزود: هدف بن لادن و صدام از تشكيل فرماندهي مشترك واحد عملياتي، ضربه زدن به نيروهاي آمريكا،  انگليس و ساير مليت هاي مستقر در عراق و برخي نقاط ديگر است.
به گفته اين رسانه، رئيس حكومت سابق عراق چهارشنبه گذشته در منطقه الحارثيه بغداد در خانه قصي، پسر كشته شده اش ديده شده است و نيروهاي ويژه ارتش آمريكا پس از كسب اطلاع با محاصره منطقه الحارثيه شهر بغداد، به پرس وجويي از مردم پرداختند.
تلويزيون عراق با اشاره به اينكه صدام با يك كاميون اثاث كشي در حال تردد است، افزود: صدام تنها چندساعت قبل از رسيدن نظاميان آمريكا با لباس محلي اعراب با كاميون اثاث كشي خود از منطقه خارج شد.

اخبار كوتاه
واكنش نخست وزير هند به حمله تروريستي در سرينگر
002730.jpg

نيروهاي  امنيتي  هند در حمله  سحرگاهي  ديروز خود به  هتلي  در شهر سرينگر كه  توسط دو فرد مسلح  اشغال  شده  بود، پس  از حدود ۱۰ ساعت  به  اين  ماجرا پايان  دادند.در اين  عمليات  دو مرد مسلح  و هفت تن  ديگر، از جمله  چند نيروي  امنيتي  و يك  عضو مجلس  قانونگذاري  كشمير كشته  شدند.به گزارش ايرنا حمله  افراد مسلح  زماني  رخ  داد كه آتل بيهاري  واجپايي ، نخست  وزير هند براي  گشايش  نشست  بزرگ  شوراي  بين  ايالتي  اين  كشور با شركت  معاون  نخست وزير، سروزيران  ايالت ها و عده اي  ديگر از مقامات  ارشد دولتي  به  سرينگر سفر كرد.
گزارش ها حاكي  است، نيروهاي  هندي  كه  عمليات  عليه  هتل  اشغال  شده  توسط افراد مسلح  را انجام  دادند سرانجام  ناچار گرديدند براي  كشتن  آنان  هتل گرينوي  سرينگر را به  آتش  بكشند.يك  سخنگوي  نيروهاي  هندي  گفت  كه  در جريان  اين  عمليات  هفت  نفر كشته  و ۱۴تن  ديگر مجروح  شدند.
در پي  اين  حادثه  نخست وزير هند در اظهارات  خود و برخلاف  آنچه  كه  پيش بيني  مي شد موضع  سختي  در پيش  گرفت  و اعلام  كرد كه  گفت وگوهاي  دولت  وي  براي  حل  مسئله  كشمير تنها با كساني  كه  خشونت  را كنار بگذارند صورت  خواهد گرفت .

احتمال  حضور ملاعمر و بن  لادن  در افغانستان  قوت  گرفت
002720.jpg

منابع  دولت  افغانستان  ديروز از افزايش  احتمالات  در مورد حضور ملامحمد عمر، رهبر گروه  طالبان  و اسامه  بن  لادن، رهبر شبكه  تروريستي  القاعده  در اين  كشور خبر دادند.
يك  منبع  امنيتي  دولت  افغانستان  در اين باره  به  ايرنا گفت : تحركات  اخير طالبان  در ولايات  جنوبي  و جنوب شرقي  اين  كشور اين  ظـــن  و گمان  را كه  اين  دو رهبر فراري  در ارتفاعات  اين  كشور به  زندگي  مخفي  مي پردازند، نــزد تشكيلات  امنيتي  افغانستان  تقويت  كرده  است .اين مقام  امنيتي  افغانستان  كه  خواست  نامش  فاش  نشود، افزود: بـــراساس  برخي  گزارش هاي  اوليه  ملامحمد عمر در ارتفاعات  زابل  مخفي  است .وي در مورد سرنوشت  بن  لادن  نيز گفت : وي  زنده  است  و احـتمالاً در ارتفاعات  نوار مرزي  افغانستان  و پاكستان  حضور سيار دارد .

اعلام هويت ۱۸ كشته انفجار مقر سازمان ملل در عراق
002725.jpg

نام رضا حسيني كارمند ايراني سازمان ملل
در ميان اين كشته شدگان است
دفتر سخنگوي  دبيركل  سازمان  ملل  اعلام  كرد كه  كشته هاي  شناسايي  شده  انفجار هفته  گذشته  مقر سازمان  ملل  در بغداد به  ۱۸ نفر رسيد.
اين  حمله  ۲۳ كشته ، دو مفقود و يكصد مجروح  داشته  است  كه  مجروحين  در بيمارستان هاي  كشورهاي  مختلف  بستري  شده اند.
كشته شدگاني  كه  اجساد آنها مورد شناسايي  قرار گرفته  است  سرجيو وييرادومللو (از برزيل) ، علياوي  بصام ، اسد القدي  لين ، حيدر سالم  سحير، عاليه  سوئزا (از عراق)، رهام  الفرح  (از اردن )، رضا حسيني  (از ايران) ، ريچارد هوپر (از انگليس )، ژان  سليم  كنعان ، و ناديا يونس  (از مصر)، گليان  كلارك  و كريستوفركلين  بكمن  (از كانادا)، مارتا تيز(از آمريكا) و آرتور هلتون  از آمريكا (از اعضاي  شوراي  روابط خارجي  آمريكا)، مانوئل  مارتين  (از اسپانيا) و رانيلوبوناونتورا (از فيليپين ) هستند.


انتقاد شديد آمريكا از شبكه  العربيه 
وزارت  خارجه  آمريكا از شبكه  تلويزيوني  العربيه  به  خاطر پخش  نوار ويدئويي  تهديدآميز بر ضد اعضاي  شوراي  حكومتي  عراق  به  شدت  انتقاد كرد.
به گزارش ايرنا فيليپ  ريكر، سخنگوي  وزارت  خارجه  آمريكا در نشست  خبري  روزانه  گفت : اين  اقدام  شبكه  خبري  العربيه  بيش  از حد غيرمسئولانه  است .وي  گفت : واشنگتن  با ارسال  پيام هايي  به  سفارتخانه ها و كنسولگري هاي  آمريكا در شهرهايي  كه  شبكه  خبري  العربيه  داراي  نمايندگي  است  از ديپلمات هاي  خود خواسته  است  رسماً نسبت  به  پخش  اين  نوار اعتراض  كنند.مقر شبكه  العربيه  در شهر دبي  واقع  در امارات  متحده  عربي  است.
سخنگوي  وزارت  خارجه  آمريكا گفت : هيچ  عذري  براي  پخش  اين  برنامه  تحريك آميز وجود ندارد.
وي  گفت : معلوم  نيست  چرا سازماني  كه  مدعي  ارائه  خدمات  خبري  مشروع  است  به  تروريست ها و قاتلان  اجازه  مي دهد با تشريح  طرح هاي  خود براي  قتل  و كشتار در برقراري  صلح  در عراق  ايجاد اخلال  كنند.
در برنامه  مورد اشاره كه سه شنبه  گذشته پخش  شد مردان  مسلحي  كه  ماسك  به  صورت  داشتند اعضاي  شوراي  حكومتي  عراق  را جاسوس  و خائن  خوانده  و آنها را تهديد به  قتل  كردند.

مافياي  ايتاليا در حال  بازسازي  است
002750.jpg

مافيا مظنون به دست داشتن در آتش سوزي هاي اخير ايتاليا است
وزارت  كشور ايتاليا با انتشار گزارشي  در مورد وضعيت  گروه هاي  تبهكار در اين  كشور، از تلاش  پدرخوانده  بزرگ  مافيا براي  بازسازي  اين  سازمان  خبر داد.
در اين  گزارش  كه  ديروز  به  پارلمان  ايتاليا ارائه  شد، آمده  است : برناردو پروونزانو، پدرخوانده  جديد مافيا موفق  شده  با حل  تضادهاي  دروني  در اين  سازمان ، با اعضاي  افراطي  طرفدار توتو رينا، رئيس  سابق  مافيا كه  اكنون  زنداني  است ، سازش  كند.
به گزارش ايرنا براساس  اين  گزارش ، سازمان  مافيا تلاش  مي كند در بخش هاي  اقتصادي  و اداري ايتاليا نفوذ بيشتري  پيدا كند.
از جمله  اعمال  غيرقانوني  و تبهكارانه  مافيا، اخاذي  در سطح  جامعه  ايتاليا است  كه  درآمد هنگفتي  را براي  اين  سازمان  در بردارد.
در سال  گذشته  دولت  ايتاليا بيش  از ۵۰ ميليون  يورو از دارايي هاي  سازمان هاي  تبهكار را مصادره  كرد.
اين  اقدام  در حالي  صورت  مي گيرد كه  بنا بر آمارهاي  اعلام  شده  خانواده هاي  مافيايي  و سازمان هاي  جنايتكار و تبهكاري  ايتاليا در سال  ۲۰۰۲ حدود ۴۳ ميليارد يورو درآمد نامشروع  كسب  كردند.

تعداد خودروها در آمريكا بيشتر از رانندگان است
براساس مطالعات وزارت حمل ونقل آمريكا كه نتيجه آن ديروز منتشر شد، خانوارهاي اين كشور به طور متوسط داراي خودروهاي بيشتري در مقايسه با تعداد رانندگان هستند.
مطالعه ياد شده نشان مي دهد هر خانوار آمريكايي به طور متوسط داراي ۹/۱ ماشين شخصي يا وانت هستند.
اين در حالي است كه متوسط تعداد راننده در هر خانوار آمريكايي ۸/۱ است.
به گزارش ايرنا براساس اين تحقيق، فقط هشت درصد از خانوارهاي آمريكايي فاقد خودرو هستند و نود درصد از مسافرت هاي راه دور در آمريكا توسط خودروهاي شخصي و وانت انجام مي شود.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت ۵:۱۳
ـ اذان مغرب: ساعت ۵۷:۱۹
اذان صبح فردا: ساعت ۵۷:۴

شناسنامه
روزنامه صبح ايران:
اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه : ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
۲۰۵۱۴۷۵-۲۰۵۵۶۶۶
۲۰۴۹۹۳۰-۲۰۴۸۴۳۶
تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


صفحه آخر
ادبيات
ايران
جامعه
رسانه
زمين
شهر
عكس
ورزش
هنر
|  ادبيات  |  ايران  |  جامعه  |  رسانه  |  زمين  |  شهر  |  عكس  |  ورزش  |
|  هنر  |  صفحه آخر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |