دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۶۷ - Sep.15, 2003
دبيركل بورس اعلام كرد:
مقررات جديد بورس اجرا مي شود
گروه اقتصادي: دبيركل بورس اوراق بهادار تهران ديروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سئوال كه افشاي معاملات چرخشي كه پيش از اين وعده آن داده شده بود چرا انجام نشده است گفت:  ارائه اطلاعات در بورس تهران افزايش يافته و به طور متوسط ميزان ارائه اطلاعات شركتها در بورس نسبت به گذشته تا ۵ برابر رشد كرده است.
وي تاكيد كرد كه ارائه اطلاعات البته كافي نيست و همين اطلاعات نيز بايد بوسيله كارشناسان و رسانه هاي گروهي بررسي و تحليل شودتا افراد عادي و سهامداران جزء كه در جريان روند بازار نيستند از اطلاعات ارائه شده بهره مند شوند.
به گزارش خبرنگار ما دكتر حسين عبده تبريزي دبيركل بورس همچنين در مورد ابهامات موجود در بورس و كنترل معاملات سهام افزود: براساس مقررات جديد از اين پس تغيير قيمت سهام براساس درصد خاصي از معاملات روز و سهم مبناي آن شركت محاسبه مي شود تا معاملات اندك سهام در تغيير قيمت ها و شاخص  بازار مؤثر نباشد.
وي  گفت : تا قبل  از اين  روش  گاهي  فروش  هزار، دو هزار و يا سه  هزار سهم ،در كل  ارزش  مبادلات  تغيير زياد ايجاد مي كرد كه  اين  امر نيز سبب  بالا رفتن غيرعادي  شاخص ها مي شد. وي  نقش  مفهوم  سهم  شناور آزاد را در تعيين  شاخص ها مهم  ذكر كرد و گفت :اين  روش  كه  به  طور عمده  در كشورهاي  در حال  توسعه  كاربرد دارد به  اين  صورت است  كه  اگر ۲۰ درصد سهام  معاملات  شناور آزاد نباشد آن  را در محاسبه  شاخص لحاظ نمي كنند.
دبيركل  بورس  تهران  اظهار اميدواري  كرد، بتوان  در ماههاي  آينده  مفهوم سهم  شناور آزاد را در تعيين  شاخص ها بكار برد.
عبده  تبريزي  از تعيين  شاخص ها براساس  حجم  مبنا خبر داد و گفت : طبق  اين روش  بايد شاخص  را براساس  حجم  معامله  عرضه  و تقاضاي  حداقل  ۴۰۰ هزار سهم در روز تعيين  كرد.
وي  گفت : براساس  اين  فرآيند كه  يك  سيستم  انباشتي  است ، حجم  مبنا در روزبعد مشخص  خواهد شد به  طوري  كه  نمي توان  مدعي  شد كه  خريد و فروش  ۱۰۰ سهم نرخ  روز جديد را تعيين  كرده  است .
وي  گفت : با اعمال  حجم  مبنا نه  تنها هيچ  مانع  و محدوديتي  در حجم  معاملات بازيگران  بزرگتر بازار ايجاد نخواهد شد، بلكه  خريدهاي  عمده  آنها براي افزايش  سهامشان  با قيمت  بالاتر نيز در محاسبه  شاخص  لحاظ نخواهد شد.
وي  بر ضرورت  تفكيك  فعاليت  سهامدار حرفه اي  از غيرحرفه اي  تاكيد كرد وگفت : از آنجا كه مردم  عادي  به  صورت  غيرحرفه اي  در بازار سرمايه  فعاليت  مي كنندو ابزار لازم  براي  آنها وجود ندارد، آئين نامه  تشكيل  صندوق  سرمايه گذاري  درسبد سهام  تدوين  شده  است .
دبير كل  بورس  تهران  گفت : تا زماني  كه  امكان  سرمايه گذاري  غيرمستقيم  مردم فراهم  نشود، نمي توان  انتظار توسعه  بازار سرمايه  را داشت .
وي  با اشاره  به  وضعيت  خاص  سياسي  كشور و در پيش  رو داشتن  انتخابات  مجلس شوراي  اسلامي  تاكيد كرد، تمام  تلاش  مسئولان  و دست  اندركاران  بورس  بايد اين باشد تا اثرات  عوامل  بيروني  موثر بر بازار سرمايه  را تا سرحد امكان  خنثي كنند.
وي  وجود نوسانات  جزيي  را بخشي  از ويژگي هاي  بازار سرمايه  دانست  و گفت : مقامات  و دست  اندركاران  بازار علاقه اي  به  دخالت  در نظام  قيمت ها ندارند،اما عرضه  و تقاضا بايد شرايطي  را فراهم  كند كه  ۹۷درصد سهام  در اختيار يك نفر نباشد.
دبيركل  بورس  تهران ، نظرات  موجود در خصوص  اينكه  آيا بايد سيستم  پنج  درصد را ادامه  داد يا خير، گفت : برخي  موافق  جلوگيري  از آن  هستند و برخي  ديگرمعتقدند بازار سرمايه  ايران  با وجود ۱۶ درصد تورم  و هفت  درصد رشداقتصادي ، مي تواند بيش  از ۲۰ درصد رشد آرام  و تدريجي  داشته  باشد.
به  گفته  وي ، بازار سرمايه  ايران  مي تواند در سال هاي  طولاني  بدون  برگشت شديد و ايجاد مشكل ، رشد تدريجي  يابد، ضمن  آنكه  امكان  عرضه  بيشتر نيز وجوددارد و در حال حاضر ۱۶ شركت  جديد نيز در بورس  تهران  پذيرفته شده اند.
عبده  تبريزي  ارزش  روز بازار سرمايه  كشور در حال  حاضر را ۳۰ ميليارددلار، تا پايان  امسال  را ۴۰ ميليارد دلار و تا پايان  سال  ۸۴ را ۱۰۰ ميليارددلار برآورد كرد.
وي گفت : نگران  افزايش  قيمت ها نيستيم ، بلكه  دنبال  اين  هستيم  كه  اين بالارفتن  قيمت ها صرف  سرمايه گذاري  و افزايش  توليد مي شود يا خير.
وي  تغيير حركت  منابع  پولي  بازار سرمايه  براي  خريد دلار و سكه  را نادرست عنوان  كرد و اظهار داشت : بورس  يك  بازار ثانويه  است  و پول  به  آساني نمي تواند از آن  كه  يك  بازار بسته  است ، خارج  شود، اما ورود منابع  جديدپولي  به  اين  بازار در يك  ماهه  اخير به  كندي  صورت  گرفته  است .
وي  در تاييد سخنان  خود گفت : اين  بازار به  اندازه اي  كه  در پنج  ماهه  اول امسال  توانسته  پول  ايرانيان  خارج  از كشور را جذب  نمايد در يك  ماهه  اخيرنتوانسته  به  اين  منابع  دسترسي  پيدا كند.
وي  تاكيد كرد، در هر حال  چون  نرخ  بازدهي  دلار در طولاني مدت  نسبت  به  بازارسرمايه  كمتر است ، كمتر كسي  علاقه مند به  سرمايه گذاري  بلندن مدت  در اين  بخش است .
عبده  تبريزي ، از راه اندازي  تالارهاي  فرعي  بورس  اوراق  بهادار تهران  در شهرستان هاي  تبريز و اصفهان  در آينده  نزديك  خبر داد و گفت : همچنين  در حال مذاكره  براي  خريد سالن  بورس  شيراز هستيم  و اميد مي رود تا پايان  سال  جاري تالار فرعي  اهواز نيز آماده  شود.
وي  تاكيد كرد، با بهره برداري  از اين  تالارها بورس  اوراق  بهادار به تعهدات  خود در برنامه  سوم  توسعه  عمل  كرده ، ضمن  آنكه  برنامه  گسترش  تالارهاي  فرعي  در ساير استان ها تا ۲ سال  آينده  در دست  بررسي  است . وي  با اشاره  به  اينكه  آئين نامه  پذيرش  شركت هاي  مالي  تنها مربوط به  بانك ها است ، گفت : مقدمات  پذيرش  موسسه  مالي  و اعتباري  بنياد مستضعفان  در دست بررسي  است  و احتمالا سهام  آن  ظرف  ۲۰ روز آينده  در بورس  خريد و فروش  خواهدشد.
وي  در خصوص  اينكه  چه  زماني  سهام  بانك هاي  دولتي  از طريق  بورس  به مشتريان  عرضه  خواهد شد، گفت : واگذاري  آنها بايد در قانون  بودجه  كشور ديده و پس  از آن  نسبت  به  عرضه  سهام  آنها در بورس  اقدام  شود.
وي  با بيان  آنكه  دولت  قصد دارد بخشي  از سهام  فولادسازي ها را از طريق بورس  عرضه  كند، امكان  واگذاري  سهام  باشگاههاي  استقلال  و پيروزي  از طريق بورس  تهران  را در حال  حاضر غيرممكن  دانست  و گفت : وضعيت  اين  باشگاهها ازنظر شركتي  و يا سوددهي  بودن  بايد مشخص  شود و پس  از تعريف  نوع  كسب  و كارآنها مقدمات  ورودشان  به  بورس  مهيا شود.
دبيركل  بورس  تهران ، از تشكيل  بلوك هاي  جديد سيمان ، خودرو، پالايشگاه ها، شيميايي ها و پتروشيمي ها و مالي  در اين  بازار خبر داد و گفت : اگربتوان  فروش  متري  را در اين  بازار عرضه  كرد مي توان  سهم  بخش  مسكن  را نيز دراين  بازار افزايش  داد.
عبده  تبريزي  اضافه  كرد: تلاش  زيادي  براي  ورود اوراق  مشاركت  در بازاربورس  شده ، اما به  دليل  نبود شبكه  كارگزاري  مناسب  در اين  بخش  امكان  آن  درسال  جاري  مهيا نشده  است .

بر اساس گزارش مركز پژوهشهاي مجلس
تاخت و تاز واردكنندگان، صنايع شكر را تهديد مي كند
خبرگزاري فارس- در گزارشي كه مركز پژوهشهاي مجلس اخيرا در خصوص وضعيت توليد شكر در ايران تهيه كرده، آمده است: در فضاي مبهم و غيرشفاف سياستهاي كنترلي دولت، تاخت و تاز واردكنندگان، صنايع و توليدات داخلي شكر را تهديد مي كند.
بر اساس اين گزارش، كشور ايران به رغم سابقه طولاني در توليد شكر (بيش از صد سال) يكي از واردكنندگان عمده شكر در دنيااست و سود فراوان ناشي از واردات شكر، اين كالا را در فهرست چند كالاي وارداتي مهم ديگر (مانند چاي، سيگار و...) قرار داده تا واردكنندگان دولتي و خصوصي تمايل بسياري به اين كالا نشان دهند.
در اين گزارش آمده است: عملكرد در هكتار پايين توليد چغندر قند، فرسودگي كارخانه هاي قند، افزايش جمعيت، مصرف سرانه بالا، پرداخت يارانه به مصرف كننده، توليد بيش از مصرف در جهان، افت قيمتهاي بين المللي، تعيين تعرفه هاي نامناسب براي واردات و بالاخره نبود سياست شفاف، از مهمترين مسايل و مشكلات اين عرصه است.
در گزارش مركز پژوهشهاي مجلس با اشاره به اين كه شكر از كالاهاي اساسي كه تا چندي پيش، جزو كالاهاي در انحصار دولت بود،آمده است:در بررسي مساله توليد و تجارت شكر در ايران بايد موضوع در سه بحث كشاورزي، صنعت و تجارت شكر مورد بررسي قرار گيرد.
بر اساس اين گزارش، شكر در ايران از دو محصول چغندر قند و نيشكر به دست مي آيد. در حالي كه ايران از معدود كشورهايي است كه شرايط اقليمي آن اجازه كشت اين دو گياه را مي دهد و توليد در هكتار نيشكر در سال ۱۳۸۰ حدود ۷/۸۶ تن بود كه يكي از بالاترين عملكردها در دنيااست. به گزارش مركز پژوهشهاي مجلس، مقايسه عملكرد در هكتار چغندر قند در ۳۵ سال اخير نشان مي دهد كه به رغم افزايش تدريجي سطح زير كشت از حدود ۱۵ هزار هكتار در سال ۱۳۴۶ به ۷/۱۷۱ هزار هكتار در سال ۱۳۸۰، در عملكرد در هكتار اين محصول تغييري حاصل نشده است.
طبق آمار منتشر شده وزارت جهاد كشاورزي، عملكرد در هكتار چغندر قند جز در سال ۱۳۷۲ كه به ۳۰ تن رسيد، در بقيه سالها بين ۲۱ تا ۲۸ تن در نوسان بوده است. اين در حالي است كه در چند دهه اخير با توجه به تحولات صورت گرفته در امكانات فني و فناوري، توليد چغندر قند در سال ۲۰۰۱ در فرانسه ۹/۶۸، مصر ۷/۵۰، سوريه ۷/۴۲، تركيه ۴/۴۰ تن در هكتار بوده و در همين سال در ايران حدود ۷/۲۶ تن در هكتار گزارش شده است.
در بخشي از اين گزارش آمده است: در صورتي كه توليد در هكتار چغندر قند در ايران به حدود ۴۰ تا ۴۵ تن ( در حدود عملكرد سوريه و تركيه) برسد و از واحدهاي در دست احداث نيشكر بهره برداري شود، تقريبا تمام نياز كشور به شكر در داخل قابل تامين خواهد شد.

نماينده مردم تهران در مجلس:
وزارت صنايع در واردات خودرو وقت كشي مي كند
گروه اقتصادي: اگر چه هيچ مقام وزارت اقتصاد تاكنون به صراحت نگفته است، از محل ماليات بر واردات خودرو چه ميزان درآمد مالياتي پيش بيني شده، اما اين درآمد ديده شده است.
در هفته هاي اخير كه بحث واردات يا عدم واردات خودرو به موضوع داغي تبديل شد، برخي اظهار نگراني ها درباره عدم واردات خودرو و به تبع آن عدم تحقق درآمدهاي دولت و احتمال كسري بودجه شنيده شد. سيد شمس الدين وهابي،  نماينده مردم تهران در مجلس و عضو كميسيون اقتصادي مجلس در گفت وگو با خبرگزاري فارس به صراحت در اين باره مطالبي را مطرح كرده است. وهابي گفته است: چون هنوز واردات خودرو به مرحله اجرا نرسيده،  درآمد ماليات حاصل از واردات نيز مشخص نيست و همين مسأله ممكن است كسري بودجه احتمالي را تشديد كند. اين نماينده مردم تهران در مجلس گفته است: به رغم تعيين ضرب الاجل مجلس به وزارتخانه هاي بازرگاني و صنايع و معادن،  هنوز وزارت صنايع براي واردات خودرو وقت كشي مي كند. وي افزود: پس از بازگشايي مجلس، رئيس كل بانك مركزي،  براي اداي توضيحات پيرامون علل نوسان و افزايش نرخ ارز به اين كميسيون فراخوانده مي شود.
تغييرات قيمت ارز از سياستهاي بانك مركزي بوده و در اختيار مجلس نيست. اما كميته نظارتي از كميسيون اقتصادي مجلس تشكيل شده است تا مستندات و استدلال بانك مركزي را در مورد علل نوسانات ارز دريافت كند. وي افزود:  بازار ارز نبايد تابع صرف دستورات اداري باشد. نظام ارزي كشور،  تابع نرخ شناور مديريت شده است. يعني تابع تقاضاي بازار و تصميمات دولت مي باشد.
وهابي در مورد برآورد كسري بودجه دولت گفت: هنوز برآورد دقيقي از آن نيست. وي افزود: در صورت عدم تحقق درآمدهاي دولت،  انضباط مالي و صرفه جويي در هزينه دستگاههاي دولتي ضروري است. اين صرفه جويي در هزينه هاي جاري و عمراني خواهد بود. وهابي گفت: قرار بود در سال جاري ۳۲ هزار ميليارد ريال درآمد ناشي از عوارض واردات باشد كه احتمالا بين ۲۵ تا ۲۷ هزار ميليارد ريال تحقق خواهد يافت.
نماينده مردم تهران يكي ديگر از منابع درآمد دولت را ناشي از واگذاري شركتهاي دولتي به بخش خصوصي دانست و گفت: پيش بيني شده امسال ۲۵ هزار ميليارد ريال درآمد از محل خصوصي سازي ايجاد شود. ولي عملا بيش از ۲۰ درصد آن تحقق نخواهد يافت.

خريد تضميني برنج در گيلان آغاز شد
رشت - واحد مركزي خبر: خريد تضميني برنج مازاد بر نياز شاليكاران گيلاني آغاز شد.
رئيس سازمان تعاون روستايي استان گيلان گفت با استقرار ۶۹ مركز ثابت و سيار در گيلان خريد برنج پرمحصول مازاد بر نياز كشاورزان از ديروز در اين استان آغاز شد.
نحريري افزود: براساس مصوبه شوراي اقتصاد، نرخ خريد تضميني انواع برنج پرمحصول شامل خزر ،  فجر و ساحل هر كيلو پنج هزار و ۱۶۰ ريال،  ندا و نعمت هر كيلو چهار هزار و ۴۸۵ و آمل دو و سه هر كيلو سه هزار و ششصد ريال با محاسبه ده درصد شكستگي تعيين شده است.
وي گفت: امسال از ۲۳۰ هزار هكتار اراضي شاليزاري گيلان حدود ۶۰ هزار هكتار به كشت گونه هاي پرمحصول اختصاص يافته كه اين رقم در مقايسه با سال گذشته بيش از پنجاه درصد افزايش داشته است.

پنج فروند هواپيماي جديد به ناوگان كشور اضافه شد
وزير راه و ترابري گفت: تا پايان امسال حداقل ۲۵ فروند هواپيماي مناسب براي حمل و نقل داخلي به ناوگان كشور اضافه خواهد شد كه پنج فروند آن طي چهار ماه گذشته وارد كشور شده است .
احمد خرم  گفت: برخي هواپيمايي كه اجاره شده بود تا دو برابر هواپيماهاي هم سايز خودشان ، مصرف سوخت داشتند كه استفاده از آنها را غير اقتصادي مي نمود.
وي ادامه داد: با تدابير جديد و جايگزيني هواپيماهاي جديد، مشكل عمده پروازهاي داخلي كشور حل مي شود و درصدد هستيم براي پروازهاي خارجي نيز هواپيماهاي مناسب تهيه كنيم.
وزير راه و ترابري خاطرنشان كرد: با تشكيل كميسيون خاص براي خريد هواپيما ، توسط دولت و همكاري بسيار خوب صندوق ذخيره ارزي دو ماه است كه براي پيش پرداخت خريد هواپيماها هيچ مشكلي وجود ندارد.
وي اضافه كرد: تا سقف ۶۰ درصد خريد، معادل ۱۵ درصد پيش پرداخت آن را صندوق ذخيره ارزي مي پردازد و ۸۵ درصد آن بايد فاينانس شود و از طريق فاينانسور تامين مالي گردد تا در طول هشت الي ده سال بازپرداخت شود.

در ۵ ماه امسال ورود مسافران خارجي به كشور ۵/۱۳ درصد كاهش يافت
گروه اقتصادي: در ۵ ماه امسال يك ميليون و ۶۹۳ هزار مسافر وارد كشور شده است كه اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳/۵ درصد كاهش يافته است.
به گزارش روابط عمومي گمرك از تعداد مسافران ورودي به كشور يك ميليون و ۱۳۰ هزار نفر ايراني و ۵۶۳ هزار نفر خارجي بودند.
اين گزارش حاكيست تعداد مسافران ورودي ايراني و خارجي به كشور نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتيب ۵۶/۰ درصد و ۵/۱۳ درصد كاهش داشته است.
بيشترين مسافران ورودي به كشور در اين مدت از گمرك مهرآباد بوده كه از مجموع مسافران ورودي به كشور ۶۹۸ هزار نفر از اين گمرك وارد كشور شدند.
پس از اين، گمرك بازرگان و جلفا هر كدام با ۶/۱۲ درصد و ۵/۸ درصد بيشترين سهم را از نظر تعداد مسافران ورودي دارا بودند.
مسافران خروجي
در اين مدت همچنين يك ميليون و ۵۳۷ هزار نفر مسافر از كشور خارج شده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۱/۱۵ درصد كاهش داشته است.
اين گزارش حاكيست از ميان مسافران خروجي از كشور يك ميليون و ۶۵ هزار نفر ايراني و ۴۷۲ هزار نفر خارجي بودند.
در اين مدت بيشترين مسافران خروجي از كشور از گمرك مهرآباد بوده كه ۶/۳۴ درصد از كل مسافران خروجي از كشور را به خود اختصاص داد و پس از آن گمرك بازرگان و جلفا به ترتيب با ۴/۱۴ درصد و ۱/۹ درصد در رده بعدي قرار گرفتند.

با ۸۷۵ ميليارد متر مكعب ذخيره گاز
ميدان گازي تابناك توسط رئيس جمهوري افتتاح مي شود
گروه اقتصادي: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي رئيس جمهوري اسلامي ايران، ميدان گازي تابناك را با ظرفيت ۸۷۵ ميليارد متر مكعب گاز فردا افتتاح مي كند.
روابط عمومي شركت نفت مناطق مركزي ايران هدف از اجراي طرح توسعه ميدان گازي تابناك را توليد روزانه حدود ۴۰ ميليون متر مكعب گاز اعلام كرد كه در دو مرحله عملي مي شود.
مرحله نخست طرح براي توليد روزانه ۲۰ ميليون متر مكعب گاز شيرين بوده كه توسط كارشناسان و متخصصان شركتهاي نفت مناطق مركزي ايران و مهندسي توسعه نفت (متن) اجرا گرديده است.
شركت نفت مناطق مركزي همگام با شركت مهندسي و توسعه كه مسئوليت حفاري و احداث خطوط لوله جرياني و انتقال را به عهده داشته، فاز اول طرح را با نصب تسهيلات سرچاهي ۱۲ حلقه چاه و احداث چندراهه به مدت ده ماه از تاريخ ۱۵/۴/۸۱ لغايت ۲۵/۲/۸۲ به اتمام رسانده و در حال حاضر گاز موردنياز پالايشگاه پارسيان قابل توليد و انتقال است.

بورس
تغيير قيمت
آخرين قيمت
تعداد سهام معامعله شده
نام شركت
۱-
۴۸۲۲
۴۱۸۲۳
معادن منگنز ايران
۲۳۴
۵۸۳۴
۲۵۱۰
نوش مازندران
۱۲۵-
۲۸۰۱
۳۹۰۱۰
روغن نباتي پارس
۱۷۸۲-
۱۰۰۰۰
۱۲۷۸
پتروشيمي فارابي
۰
۱۸۸۱۰
۱۲۸۷
پتروشيمي اصفهان
۰
۹۹۹۹
۱۱۲۳۷
داروسازي جابرابن حيان
۰
۶۲۸۴
۱۶۷۲
كيميدارو
۰
۱۴۱۸۵
۱۶۱۵
دارويي رازك
۲۱۵
۵۵۵۲
۴۰۳۳
حق تقدم داروسازي كوثر
۹۱
۲۶۴۰
۱۰۱۲۶۵
شيمي دارويي داروپخش
۰
۲۶۲۰
۴۰۵۴
پاكسان
۰
۱۵۵۹۸
۱۳۸۳۳
كربن ايران
۰
۲۰۰۱
۱۱۴۲۴
ايران تاير
۰
۷۳۵۹
۳۱۲۰۲
گاز لوله
۰
۶۰۱۴
۲۵۴۹۵
فرآورده هاي نسوز آذر
۰
۸۶۰۱
۷۵۴۰
كاشي اصفهان
۰
۵۱۶۲
۲۰۰۰
چيني ايران
۰
۳۵۰۲
۷۲۹۵
كاشي تكسرام
۰
۳۲۵۸۵
۲۱۱۲۱
سيمان تهران
۱۲۳۹-
۲۹۷۵۱
۱۴۱۵۳
حق تقدم سيمان تهران
۰
۲۳۲۶۷
۳۲۰۴۶
سيمان فارس و خوزستان
۰
۱۴۱۹۰
۸۸۶۰۷
سيمان شرق
۲۵۳۶-
۴۸۱۹۴
۲۵۰۰۰
سيمان خزر
۰
۳۰۸۷۵
۵۴۸۴
سيمان غرب
۰
۲۷۰۶۲
۲۴۳۸
سيمان شاهرود
۰
۲۱۶۰۴
۳۵۴۰
آلومتك
۰
۵۷۰۰
۱۷۰۳۲۵
آونگان (سهامي عام)
۲۵۳-
۴۸۱۹
۱۲۱۱۶
ماشين سازي اراك
۰
۹۲۶۴
۲۳۴۲
صنايع آذر آب
۰
۱۳۵۱
۱۱۵۷۹
بسته بندي ايران
۳۱-
۳۴۶۲
۱۶۴۲۸
صنعتي آما
۰
۲۹۹۹
۸۷۳۶
لوازم خانگي پارس
۵۱-
۷۳۵۰
۸۰۰۰۰
پارس سوئيچ
۰
۵۳۳۴
۲۶۶۴
صنايع مخابراتي راه دور ايران
۰
۹۴۴۵
۴۲۸۶۸
ايران خودرو
۸۷۲-
۱۶۵۸۳
۴۸۰۱۱۴
زامياد
۲۵۸-
۱۲۳۲۴
۷۹۸۶
حق تقدم زامياد
۷۲
۴۷۶۱
۵۰۰۰
لنت ترمز ايران
۰
۷۵۰۰
۹۸۰۸
كاربراتور ايران
۰
۱۵۷۶۸
۶۰۰۱۰
سايپا آذين (سهامي عام)
۰
۱۶۰۱
۲۰۶۴۲
شركت ساختمان اصفهان
۰
۱۸۹۷
۲۶۳۴
سامان گستر اصفهان
۱۲۷
۷۱۲۹
۳۳۸۱۵۰۹
بانك كارآفرين
۰
۲۶۲۲
۲۷۰۱
سرمايه گذاري البرز
۰
۳۲۹۵
۳۳۱۹۳
توسعه صنايع بهشهر
۰
۳۵۷۴
۲۷۸۴۷۰
سرمايه گذاري ملي ايران
۱۱۵-
۳۱۸۶
۹۰۸
سرمايه گذاري سپه
۰
۲۶۸۲
۳۰۳۸۴
سرمايه گذاري پتروشيمي
۰
۱۶۵۲
۱۲۷۹۶
سرمايه گذاري ملت
۱۴۴-
۳۹۰۰
۱۶۴۸۶۷۰
سرمايه گذاري غدير
۰
۳۲۱۰
۸۳۷۵
سرمايه گذاري پارس توشه
۰
۲۱۹۰۰
۵۳۰۳
گروه صنعتي سديد
۰
۲۷۸۶
۷۱۴۰
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۰
۳۶۴۱
۲۳۰۴
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۱۱۹۵۰۰
۱۱۹۵۰۰
سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات
۰
۹۵۸۴۳
۹۵۸۴۳
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰
۱۱۲۶۷
۱۱۲۶۷
سرمايه گذاري صنعت نفت
۰
۱۶۴۸
۱۰۰۰۰۰
پيچك
۰
۲۳۶۲
۹۸۹۳
بهپاك
۳۰۲
۹۸۲۰
۵۴۷۵
ويتانا
۰
۱۰۰۰
۳۵۶۶۴۸۲۴
نساجي خوي
۶۹-
۶۰۳۱
۹۷۱۷
تولي پرس

قيمت طلا و ارز
نوع قيمت فروش (ريال)
يك بهار آزادي ۸۶۰۰۰۰
نيم بهار آزادي ۴۰۰۰۰۰
ربع بهار آزادي ۲۵۵۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۷۷۳۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي)۸۴۰۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۸۳۳۷
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي)۹۴۲۳

اقتصادي
اجتماعي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
بورس
سكه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |