چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۸۲ - Oct.1, 2003
مَنْهُومَانِ لَا يَشْبَعَانِ: طَالِبُ عِلْمٍٍ وَ طَالِبُ دُنْيَا.
دو آزمندند كه سير نشوند: آنكه علم آموزد و آنكه مال اندوزد.
علي ابن ابي طالب(ع)-نهج البلاغه
امروز با حافظ
خرمن سوختگان را همه گو باد ببر
روي بنماي و وجود خودم از ياد ببر
گو بيا سيل غم و خانه ز بنياد ببر
ما چو داديم دل و ديده به طوفان بلا
از ۲۳ مهر تا ۲ آبان ماه با حضور ۹ كشور اروپايي در تالار وحدت
نخستين فستيوال موسيقي اتحاديه اروپا در تهران برگزار مي شود
نخستين فستيوال موسيقي اتحاديه اروپا با حضور ۹ كشور اروپايي از ۲۳ مهر تا ۲ آبان ماه در تالارهاي وحدت و رودكي برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، ديروز در يك نشست خبري كه با حضور سفيران كشورهاي ايتاليا و يونان، چند تن از دست اندركاران گروه هاي موسيقي كشورهاي اروپايي و نيز رئيس مركز موسيقي و مشاور بين الملل وي در تالار وحدت برگزار شد، جزئيات اين فستيوال موسيقي به خبرنگاران ارائه شد.
مرادخاني رئيس مركز موسيقي در ابتداي اين مراسم گفت: پيشنهاد برگزاري اين فستيوال بيش از يك سال قبل از سوي اتحاديه اروپا به ايران داده شد و با بررسي هاي مختلف و ارزيابي امكانات اجرايي و نيز با هماهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارت امور خارجه و مركز موسيقي و مجموعه بنياد رودكي، اين فستيوال از ۲۳ مهرماه به مدت ۱۰ شب در مجموعه تالار وحدت برگزار خواهد شد و ۹ گروه موسيقي از كشورهاي ايتاليا، فنلاند، فرانسه، آلمان، اتريش، اسپانيا، هلند، يونان و قبرس در اين فستيوال شركت مي كنند.
وي گفت: اين فستيوال معرفي برگزيده اي از هزاران ذائقه آوايي فرهنگي اروپاييان است كه طيف موسيقايي وسيعي از موسيقي كلاسيك تا جاز را شامل مي شود.
وي افزود: اجراي بدون واسطه برنامه موسيقايي از ۹ كشور اروپايي در ايران، مي تواند چشم اندازي از فرهنگ موسيقي اروپا را در اختيار مخاطبان قرار دهد و اين فرصتي است كه گفت وگوي ملل با اين شيوه فرهنگي در آن رخ دهد.
وي ابراز اميدواري كرد كه متقابلا از سوي ايران نيز برنامه هايي با اتحاديه اروپا برگزار شود تا امكان تبادل مناسب فرهنگي فراهم شود.
روبرتو توسكانو سفير ايتاليا به نمايندگي از اتحاديه اروپا نيز در اين برنامه خبري گفت: كار يك سفير بسيار دشوار است و دليل آن ابعاد مختلف مسائل سياسي، اقتصادي و فرهنگي است. البته برنامه هاي هنري شوق برانگيز است و در اين كاركه من در آن نماينده اتحاديه اروپا هستم، قصد كرده ايم براي توسعه روابط بين ايران و اروپا از راه فرهنگي و به خصوص موسيقي وارد شويم.
وي ادامه داد: شايد بپرسيد چرا موسيقي؟ به اين دليل كه موسيقي به مثابه ابزاري است كه شكل دهنده تلاش هاي همه انسان هاي روي زمين در راه بسط ارتباطات ملل است و در موسيقي مرزي نمي توان قائل شد و به ترجمه اي نياز ندارد. موسيقي درك مشترك مردم با يكديگر است و مي تواند به عنوان ابزار كارآمدي براي پيوند كشورهاي مختلف به كار آيد. وي افزود: اين برنامه بزرگ، از سنت هاي موسيقايي اروپايي با طيف وسيعي از ضرب آهنگ ها و ملودي هاي مشترك از شرق تا غرب بهره برده است، و اين يك تركيب مناسبي است كه بستري براي گفتمان ملل محسوب مي شود.
وي گفت: ارسال پيام موسيقايي از اروپا به ايران كه محصول ميراث فرهنگي اروپائيان است در حقيقت وسيله تبادل تجربيات موسيقايي كشورها با ايران است كه اميدواريم دوجانبه باشد.
وي افزود: ما اروپائيان بر اين باوريم كه با محصورسازي و محدودسازي، كار سازنده اي اتفاق نمي افتد و بايد تجربه هاي خود را به ديگران بشناسانيم و از تجربه هاي ديگران نيز بهره بگيريم كه حاصل آن سازندگي است.
از اين روي يكي از ابتكار عمل هاي اروپائيان اين است كه از طريق ابزارهاي فرهنگي راه هاي گفتمان دوجانبه كشورها را فراهم آورند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه با گسترش مسائل سياسي، محدوديتي در مسير اين نوع مبادلات فراهم نمي آيد، گفت: به هر حال ما هم معتقديم كه فرهنگ، جداي از ساير مسائل جامعه نيست. اما فرهنگ پديده اي است كه در بستر تاريخ وجود دارد و به آينده نگاه مي كند.
سفير ايتاليا همچنين گفت: مسائل سياسي محدوديت هايي دارد، اما ما خودمان را محدود نمي كنيم و اگر مسائلي باشد كه محدودساز باشد ما آمادگي اين را داريم كه از طريق اين راه ها از آن موانع بگذريم. البته من به عنوان يك فرد ديپلماتيك اين مسائل را گفتم.

جشنواره بين المللي طنز آغاز شد
نخستين  جشنواره  بين المللي  طنز با حضور هنرمندان ايراني  و يازده  كشور جهان  در تهران  آغاز به  كار كرد.
به  گزارش  خبرنگار واحد مركزي  خبر، در اين  جشنواره  كه  ديروز در حوزه  هنري  سازمان  تبليغات  اسلامي  كار خود را آغاز كرد هنرمندان  در رشته هاي  هنري  شعر، داستان ، نثر كوتاه ، تحقيق ، تئاتر، فيلم  كوتاه ، عكس ، كاريكاتور، آثار حجمي و موسيقي  آثار خود را ارائه  مي كنند.
در اين  جشنواره  هنرمندان   ايراني  از استان  تهران ، اراك ، قم ، اصفهان ، مشهد، گيلان ، خوزستان  و منطقه  تجاري  كيش  حضور دارند.
همچنين  در بخش  بين الملل   اين  جشنواره ، گروه هاي  هنري  از ارمنستان ، جمهوري  آذربايجان ، تركمنستان ، تاجيكستان ، قزاقستان ، آمريكا، فرانسه ، اتريش ، مجارستان ، سوريه  و فلسطين  آثار خود را به  نمايش  مي گذارند.
در بخش  جنبي   اين  جشنواره  نيز كارگاه هاي  آموزشي  شعر و طنز، كاوش  در طنز  ايران ، كاريكاتور و طنز در راديو و نمايش  با حضور استادان  دانشگاه  و هنرمندان  سينما، تلويزيون  و راديو برگزار مي شود.
مراسم  پاياني  و معرفي  برگزيدگان   اين  جشنواره  ساعت 
۱۶ تا ۲۰ دهم  مهر برگزار مي شود.

نگارستان
016152.jpg
از امروز در ستون نگارستان كه توسط مهتاب صفرزاده خسروشاهي تهيه مي شود، هر روز با يك هنرمند صاحب نام نقاشي جهان آشنا مي شويم.
نويسنده ستون مايل است از راهنمايي و تشويق آقاي «عليرضا غفاري» سپاسگزاري كند.
۱-نام هنرمند:جكوس لورنت آغاسي (jacques-Laurent Agasse)
۲- تولد: ژنو ۱۷۶۷ /وفات: لندن ۱۸۴۸
۳- سبك: پيرو سبك كار «آدابون» و «لندسير» بوده است
۴- زندگينامه نقاش: وي در سال ۱۸۰۰پس از كسب موفقيت در كشيدن تابلوهايش در زمينه حيوانات و مناظر، به انگلستان رفت و در لندن ساكن شد. او تعداد زيادي تابلو از چهره افراد مشهور سوار بر اسب دارد. جرج چهارم، پادشاه وقت، براي تابلو «زرافه اهلي» ۲۰۰ پوند جايزه به نقاش داده است.
۵- نام تابلو و مشخصات تابلو: «زرافه اهلي يا بومي» / تاريخ نقاشي: ۱۸۲۷/ رنگ روغن روي بوم/ ۵/۱۰۱*۱۲۷ سانتي متر/ به تصوير كشيدن حيواناتي مثل زرافه، شير و پلنگ در كنار اشخاص، نشانه متول بودن شخص بوده است. در اينجا نيز زرافه سمبل متمول  بودن صاحب عرب آن است.
۶- محل نگهداري تابلو: گالري رويال/ ويندسور

بهارستان
شايد...
در بگشاييد
شمع بياريد
عود بسوزيد
پرده به يك سو زنيد از رخ مهتاب
شايد
اين از غبار راه رسيده
آن سفري همنشين گمشده باشد.
هوشنگ ابتهاج (هـ.ا.سايه)

نمايشگاه هنري به مناسبت روز جهاني كودك
هفتمين نمايشگاه سالانه هنري كودكان و نوجوانان به مناسبت روز جهاني كودك برپا مي شود. در اين نمايشگاه كه در تالار آبي كاخ موزه نياوران برگزار مي شود. بيش از يكصد تابلوي نقاشي و مجسمه از هنرمندان كودك و نوجوان در معرض نمايش قرار مي گيرد. اين نمايشگاه از فردا تا ۱۶ مهرماه برپا خواهد بود و علاقه مندان مي  توانند بين ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر از آن ديدن كنند.

اعضاي شوراي مركزي انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي انتخاب شدند
مجمع عمومي انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي پس از تشكيل جلسه فوق العاده با اعلام انحلال شوراي قبلي موافقت و اعضاي شوراي مركزي جديد را انتخاب كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر اين جلسه روز دوشنبه با حضور ۳۴ عضو برگزار شد. جلسه مجمع عمومي فوق العاده به دعوت غلامرضا موسوي بازرس انجمن صورت گرفت.
اعضاي حاضر پس از انتخاب رئيس، منشي و بازرس جلسه به بررسي مشكلات موجود و دلايل عدم تشكيل جلسات شوراي مركزي قبلي پرداختند و با اكثريت آرا تصميم به برگزاري انتخابات تازه گرفتند.
در اين انتخابات زهرا مشتاق با بيشترين رأي به شوراي مركزي راه يافت همچنين رضا استادي، محمود گبرلو، محمدتقي فهيم، محسن فاضلي، اميرفرض الهي، محمد خزايي، به عنوان اعضاي اصلي و رضا درميشيان به همراه صادق خاموشي به عنوان اعضاي علي البدل انتخاب شدند.

جشنواره فيلم كوتاه در خوزستان
نخستين جشنواره فيلم كوتاه خوزستان در اهواز آغاز شد. اين جشنواره كه با هدف زمينه سازي مناسب براي ظهور استعدادهاي جوانان در عرصه فيلم سازي برگزار شده است تا دهم مهر ادامه دارد.
در اين جشنواره از ۱۶۷ فيلم ارسالي از استانهاي خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان و كهگيلويه و بويراحمد ۴۱ فيلم منتخب به نمايش درخواهد آمد. در نخستين روز جشنواره، فيلمهاي بدون عنوان و تارباس از اهواز، آخرين ايستگاه از شيراز، در كوچه باد مي آيداز آبادان و دويدن در بازار شوش به نمايش درآمد.

بررسي كتابخانه هاي ديجيتالي
انجمن كتابداري و اطلاع رساني ايران، امروز همايشي با عنوان «كتابخانه ديجيتالي: مفاهيم و روندهاي جاري» برگزار مي كند.
در اين همايش كيوان كوشا، داريوش مطلبي و مهدي عليپور حافظي درباره كتابخانه ديجيتالي سخنراني مي كنند و مقاله اي از علي اصغر شيري درباره زمينه هاي تحقيق در اين گونه كتابخانه ها ارائه مي شود.
اين همايش از ساعت ۱۵ امروز در دانشكده علوم دانشگاه تهران آغاز مي شود.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
گريز
از شهر به جنگل گريخت، تا در طبيعت آرام و پاك زندگي كند.
درختي بريد و خانه ساخت. درختي بريد و آتش افروخت. درختان بيشتري بريد و كارهاي بيشتري كرد...
او شهري ديگر مي ساخت. احمد زاهدي لنگرودي

روزنگار
تيمورتاش
در چنين روزي در سال ۱۳۱۲، عبدالحسين تيمورتاش (سردار معظم) در زندان به شكل مرموزي كشته شد. جنازه او را كه پيشتر وزير مقتدر دربار رضا شاه بود، همان روز تحويل خانواده اش دادند.
عبدالحسين خان سردار معظم كه پس از سقوط سلسله قاجاريه نام فاميل تيمورتاش برگزيد، خان زاده اي خراساني بود كه در جواني براي تحصيل به سن پترزبورگ رفت و در مدرسه نظامي نيكلا درس خواند. در بازگشت چندي به عنوان مترجم زبان روسي در وزارت امور خارجه كار كرد. سپس مدتي حاكم جوين شد. پس از استبداد صغير، از سبزوار به وكالت مجلس دوم برگزيده شد. در دوران صدارت وثوق الدوله حاكم گيلان بود. در همين دوره با جنبش جنگل به رهبري ميرزا كوچك خان مقابله كرد و از جمله دكتر حشمت طالقاني در دوره حكومت او بر گيلان دستگير و اعدام شد. چندي پس از بازگشت او به تهران كودتاي ۱۲۹۹ رخ داد و سردار معظم مدتي زنداني سيد ضياءالدين طباطبايي، رئيس كابينه سياه بود. سپس به كاشان تبعيد شد، اما با سقوط دولت سيد ضياء و بر سر كار آمدن قوام السلطنه به تهران بازگشت و وارد مجلس چهارم شد. در اين دوره به همراه سيد حسن مدرس و نصرت الدوله فيروز از مخالفان سياست هاي انگلستان در ايران بود. در كابينه مشيرالدوله وزير عدليه شد و با سقوط دولت او حكومت كرمان و بلوچستان يافت.
با آغاز كار مجلس پنجم او و نصرت الدوله كم كم از مدرس، كه در تلاش براي بازگرداندن احمد شاه به كشور بود فاصله گرفتند و به صف هواداران سردار سپه، رئيس الوزراي قدرتمندي پيوستند كه هر روز بر قدرتش افزوده مي شد. سردار معظم در كابينه سردارسپه وزير فوائد عامه شد.
با آغاز سلطنت رضا شاه، تيمورتاش به عنوان وزير دربار، به قدرتمندترين فرد مملكت پس از شاه بدل شد. در ساختار قدرت حكومت تازه، او به همراه نصرت الدوله فيروز، داور و سردار اسعد بختياري به تدريج مربع قدرت را در اطراف شاه تشكيل دادند.
ورود تيمورتاش به عرصه سياست خارجي كه با سفرش به شوروي و تركيه براي مذاكره و انعقاد پيمان سه جانبه تجاري آغاز شد، شروعي براي افول اعتماد شاه به او بود. گفته مي شود چندي بعد كه تيمورتاش در سفري طولاني به اروپا كوشيد در مناسبات نفتي ايران و انگلستان تغييري به سود طرف ايراني ايجاد كند، كينه انگليسي ها را هم خريد. در بازگشت به ايران كم كم نشانه هاي بدگماني رضاشاه به روابط او با خارجي ها و قدرت طلبي اش كه مي توانست پس از مرگ شاه، براي تداوم سلطنت در پهلوي ها خطر آفرين باشد، پديدار شد. چندي بعد گزارشي به رضاشاه رسيد مبني بر وجود برخي زدوبندها در بانك ملي كه نام تيمورتاش هم در آن بود. فرمان خانه نشيني تيمورتاش صادر شد. چندي بعد او به اتهام اختلاس به زندان افتاد. گفته مي شود دشمني سرلشكر آيرام، رئيس شهرباني در سرنوشت شومي كه تيمورتاش پيدا كرد موثر بوده است. سرنوشتي كه با تزريق آمپول سم به دست بهيار زندان قصر (پزشك احمدي) در حبس پايان يافت.
غلبه فرانكو
روز اول اكتبر سال ۱۹۳۶ و در جريان جنگ هاي داخلي اسپانيا، ژنرال فرانكو به عنوان رئيس دولت ناسيوناليست اين كشور معرفي شد. دو سال طول كشيد تا او جمهوري خواهان را شكست دهد و زمام امور كشور را در دست بگيرد. فرانكو تا زمان مرگش در سال ۱۹۷۵ بر اسپانيا ديكتاتوري مي كرد.
شورش
در چنين روزي در سال ۱۹۶۲، شورشي در دانشگاه دولتي مي سي سي پي درگرفت كه در آن دو نفر كشته و ۷۵ نفر مجروح شدند. اين شورش در اعتراض به موافقت با ورود جيمز مرديت، سياهپوست آمريكايي به دانشگاه برپا شده بود. شب پيش از آن جان كندي، رئيس جمهور وقت از مردم خواسته بود براي رفع مظاهر نژادپرستي از سراسر آمريكا كمك كنند. مرديت كه با اسكورت پليس به دانشگاه وارد شد، در طول زدوخورد نيروهاي نظامي و پليس با نژادپرستان معترض در يكي از ساختمان هاي دانشگاه و تحت مراقبت نگهداري مي شد. او پس از آرام شدن جو داخلي دانشگاه و كشيده شدن درگيري به خارج از محوطه، با همراهي محافظانش در نخستين كلاس درس خود شركت كرد.
rooznegar@hamshahri.org

سلامتي
براي سالمندان
نتيجه پژوهش هاي تازه نشان مي دهد خوردن ماهي يا ساير غذاهاي حاوي اسيدهاي چرب اشباع نشده مي تواند خطر ابتلا به بيماري آلزايمر (نسيان) را كاهش دهد.
پژوهشگران يك مركز تحقيقات پزشكي در شيكاگو به مدت هفت سال عادت هاي غذايي ۸۱۵ سالمندي را كه در منزل تحت مراقبت پزشكي قرارداشتند بررسي كردند و دريافتند كساني كه هفته اي يكبار يا بيشتر ماهي مي خورند، ۶۰درصد كمتر از كساني كه ماهي نمي خورند يا كم مي خورند به آلزايمر مبتلا مي شوند.

گشتي در دنياي خبرها
كرم ضدآفتاب كافي  نيست
لندن: بسياري از مردم تصور مي كنند، استفاده از كرم هاي ضد آفتاب باعث محافظت از پوست در برابر اشعه خورشيد و جلوگيري از سرطان پوست مي شود.
اما پزشكان هشدار مي دهند، استفاده از اين نوع كرم ها براي محافظت از پوست كافي  نيست. آنها مي گويند علاوه بر استفاده از كرم ضد آفتاب بايد از عينك و كلاه براي محافظت از پوست صورت استفاده كرد و در سايه نشست. همچنين حداقل spf اين كرم ها بايد شماره ۳۰ باشد هر سال ۱۵۰۰ نفر در انگليس براثر ابتلا به سرطان پوست جان خود از دست مي دهند.
صرفه جويي در مصرف آب
سيدني: مقامات شهر سيدني استراليا تدابير تازه  اي را براي كاهش مصرف آب به اجرا خواهند گذاشت. براساس قانون جديد كه به منظور صرفه جويي در مصرف آب وضع شده، شستشوي خودرو و استفاده از فواره، ۱۴۷ دلار جريمه در پي خواهد داشت. البته براي تطبيق شهروندان با قانون جديد، به مدت يك ماه به متخلفان تذكر داده خواهد شد و سپس مقررات جريمه عملي مي شود.
اجراي اين قانون باعث ۷ درصد صرفه جويي در مصرف آب خواهد شد.
ركوردشكني بر فراز اقيانوس
لندن: يك مرد ماجراجوي انگليسي سرانجام به آرزوي خود رسيد و موفق شد براي اولين بار عرض اقيانوس اطلس را به تنهايي و با بالن طي كند.
وي كه روز جمعه سفر خود را از كانادا آغاز كرده بود، ديروز به سواحل انگليس رسيد.
البته اين براي سومين بار بود كه مرد ۴۹ ساله اقدام به اين كار مي كرد كه در دوبار قبلي شكست خورده بود.
نجات با فلاش
رم: دو كوهنورد انگليسي كه در كوههاي شمال ايتاليا گم شده  بودند با كمك فلاش دوربين خود نجات پيدا كردند.
اين دو پس از اينكه راه خود را در كوه گم كردند با تلفن همراه با سفارت انگليس در رم تماس گرفتند و درخواست كمك كردند. اما چون باتري تلفن همراه آنها تمام شد ديگر قادر به برقراري ارتباط نشدند.
با توجه به تاريك شدن هوا، آنها تصميم گرفتند براي اعلام موقعيت مكاني خود از فلاش دوربين استفاده كنند كه خوشبختانه گروه امداد با مشاهده نور فلاش، مكان آنها را شناسايي و دو كوهنورد را از خطر مرگ نجات داد.
موش در وزارت خارجه آمريكا
واشنگتن: وزارت خارجه آمريكا اخيراً با بحران تازه اي مواجه شده است. اين وزارتخانه ديروز به كاركنان خود هشدار داد، احتمال حمله گسترده موش ها به ساختمان وزارتخانه وجود دارد. در اين اطلاعيه از كاركنان خواسته شد كه مواد خوراكي داخل كمدهاي خود رها نكنند و از ريختن زباله روي زمين خودداري ورزند. انجام عمليات بازسازي در برخي از طبقات ساختمان باعث شده كه موش ها به داخل اين مكان راه يابند.
كودك در ازاي تلويزيون
ميلان: پليس ايتاليا يك پيرمرد ۶۹ ساله را به جرم خريد كودك دستگير كرد.
چند سال قبل اين پيرمرد به همراه همسرش كه بچه دار نمي شد به كشور آلباني مراجعه كرده و در ازاي ارائه يك دستگاه تلويزيون به پدر خانواده اي پرجمعيت، يكي از كودكان وي را خريدند.
در حال حاضر اين كودك ۷ ساله است و همراه با همسر پيرمرد متواري است.
راننده حساس
لندن: غش كردن يكي از رانندگان مترو لندن باعث سرگرداني دهها هزار مسافر در ايستگاههاي مترو اين شهر شد.
هنگامي كه اين راننده مشغول هدايت قطار بود يكي از همكارانش، جزييات عمل جراحي خود را براي او تعريف كرد به همين دليل راننده كه بسيار حساس بود از حال رفت و بيهوش شد.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۱ و ۵۴ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۱۸ و ۹ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و۳۴ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۶

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
شناسنامه
داستانك
روزنگار
سلامتي
دنياي خبرها
ساعات شرعي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |