چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۸۹ - Oct.8, 2003
دبير شوراي عالي امنيت ملي:
ايران هنوز درباره پروتكل الحاقي
تصميم نگرفته است
* استفاده صلح آميز از انرژي اتمي و به عبارت دقيق تر اقدام به غني سازي اورانيوم براي استفاده در مقاصد علمي و صلح آميز شروط ايران است
* خرازي: هيچ كس حق ندارد ما را از فناوري هسته اي محروم كند
از صحبت هاي ديروز دو مقام ارشد جمهوري اسلامي چنين برمي آيد كه ايران هنوز درباره پيوستن يا نپيوستن به پروتكل الحاقي معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي تصميم نگرفته است.
دكتر حسن روحاني دبير شوراي عالي امنيت ملي ديروز در گردهمايي ائمه جمعه سراسر كشور به صراحت اين خبر را اعلام كرد و گفت: گزينه هاي مختلفي درباره پذيرش يا عدم پذيرش پروتكل الحاقي در دستور كار نظام قرار دارد ولي هنوز هيچ گزينه اي قطعي نشده است.
كمال خرازي وزير امور خارجه نيز كه در همايش مذكور سخنراني مي كرد عليرغم بيان اينكه تهران نسبت به معاهده
منع گسترش و تكثير سلاح هاي هسته اي متعهد است و خروج از اين پيمان را در دستور كار خود ندارد، گفت: اگر بنا باشد جمهوري اسلامي ايران از حقوق مسلم خود در چارچوب اين پيمان محروم شود، چه دليلي دارد كه عضو آن باشيم.
دكتر روحاني اصلي ترين مشكل جمهوري اسلامي ايران در مورد پروتكل الحاقي را دو موضوع دانست و گفت: مسئله نخست اين است كه تعهد كشورهاي عضو به همكاري با يكديگر در انتقال تكنولوژي صلح آميز نسبت به ايران اجرا نشده و فقط مواد مربوط به كنترل ها و بازرسي ها به صورت كامل اجرا شده است
همين سرنوشت شود. روحاني اين مورد را تبعيض در اجراي معاهدات خلع سلاح ناميد.
به گفته دبير شوراي عالي امنيت ملي، دومين مسئله نيز سوءاستفاده سياسي از مفاد پروتكل الحاقي است. وي گفت: اخيراً  مشاهده شده كه آژانس بين المللي انرژي اتمي تحت فشارهاي سياسي عمل كرد و از حيطه وظايف قانوني خود و پيگيري تكنيكي و فني در چارچوب معاهده و حتي پروتكل خارج شده است.
وزير خارجه نيز در سخنراني خود در جمع ائمه جمعه سراسر كشور، به ابعاد ديگري از حساسيت هاي جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: از بازرسي ها وحشت نداريم و در حقيقت زماني كه چيزي براي مخفي ساختن نداريم، دليلي براي نگراني وجود ندارد. البته اجازه نخواهيم داد كه حيثيت ما لكه دار شود و نقاط امنيتي ما افشا شود.
به نظر مي رسد در سخنان دو مقام ارشد جمهوري اسلامي ايران يك نكته اساسي ديگر نيز به عنوان خط قرمز براي پذيرش پروتكل الحاقي وجود دارد و آن استفاده صلح آميز از انرژي اتمي يا به عبارت دقيق تر اقدام به غني سازي اورانيوم براي استفاده در مقاصد علمي و صلح آميز است.
خرازي در خلال صحبت هاي خودبه تناوب در اين باره گفت: فناوري هسته اي حق ملت ايران است و هيچ كس حق ندارد مردم ما را از اين حقوق محروم كند. ما از حقوق خود دفاع خواهيم كرد و اجازه نمي دهيم حقوق مسلم ما در زمينه استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي ضايع شود. قطعاً ما نمي توانيم از توانايي خود براي تهيه سوخت نيروگاه هسته اي صرفنظر كنيم. اين توانايي به دست دانشمندان و فرزندان ايران بدست آمده و هيچ كس حق سلب اين توانمندي را ندارد. ما بر سر اين موضوع قاطعانه ايستاده ايم و اجازه نخواهيم داد كسي ما را از حقوق مشروع از استفاده از انرژي هسته اي در مصارف صلح آميز، خصوصاً موضوع غني سازي براي تهيه سوخت نيروگاه هسته اي محروم كند.
دكتر روحاني دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز گفت: براي تصميم گيرندگان جمهوري اسلامي ايران، تأمين منافع ملي و دفاع از حقوق ملت ايران اصلي است كه هيچ سازشي بر سر آن صورت نخواهد گرفت و براي تحقق اين مهم نيز نظام جمهوري اسلامي ايران گزينه  هاي مختلف را در دستور كار خود قرار داده و هيچ هراسي نيز به خود راه نخواهد داد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: ايران در دسترسي كامل به تكنولوژي صلح آميز هسته اي هيچ ترديدي به خود راه نمي دهد.

رئيس مجلس:
درباره رد و تأييد صلاحيت ها
پيش داوري نكنيد
وزير كشور:شركت نظاميان در انتخابات منع قانوني ندارد
مهدي كروبي رئيس مجلس شوراي اسلامي، توصيه كرد از پيشداوري درباره تأييد يا رد صلاحيت كانديداها در انتخابات مجلس هفتم خودداري شود.
به گزارش خبرنگار همشهري وي از اظهار نظر راجع به تركيب هيأت مركزي نظارت بر انتخابات خودداري كرد و گفت:  چرا بايد از حالا بگوئيم اينها رد صلاحيت مي شوند؟ از كجا معلوم كه چنين اتفاقي بيفتد؟كروبي تأكيد كرد كه همه به دنبال برگزاري انتخابات خوبي هستند كه حقوق مردم در آن رعايت شود.
رئيس مجلس در مورد انتشار خبر استعفاي فرماندهان سپاه در شهرهاي مختلف براي شركت در انتخابات مجلس هفتم گفت: اگر استعفا مي دهند و استعفاي آنها پذيرفته مي شود ديگر نمي توان گفت آنها نظامي هستند چه اشكالي دارد كه وارد صحنه شوند.
رئيس مجلس افزود:  بسياري از نمايندگان فعلي قبلا افراد اطلاعاتي و نظامي بوده اند.
كروبي گفت :نظارت و اجرا براي اين است كه با موارد تخلف برخورد شود. رئيس مجلس شوراي اسلامي در مورد ائتلاف گروههاي جبهه دوم خرداد گفت:  در جلسه اي كه برگزار شد حرفهاي بسياري در اين زمينه مطرح و نقاط قوت و ضعف ائتلاف بررسي گرديد.
كروبي انتخابات را ميدان رقابت خواند و گفت: حساسيت هايي در داخل و خارج وجود دارد كه تلاش مي كنيم با تقويت نقاط مشترك انتخابات خوبي برگزار شود.رئيس مجلس با اشاره به اينكه دشمنان و دوستان داخلي و خارجي منتظرند ببينند انتخابات هفتم چگونه برگزار مي شود گفت: در اين شرايط بيش از هر چيز به حضور گسترده مردم نيازمنديم.
كروبي در مورد اصلاح قانون انتخابات گفت: ما هنوز اميدواريم كه در مورد لايحه انتخابات به نتايج خوبي برسيم.

رئيس جمهوري:
حكومت مردمي ايران به سلاح اتمي نياز ندارد
سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري ديروز در اجتماع مردم شهرستان دزفول تصريح كرد: دولت و ملت ايران تصميم گرفته اند از دستيابي به همه پيشرفت هاي علمي و فناوري كه در مسير ارتقاي جامعه مفيد است، غفلت نكنند.
به گزارش ايرنا، رئيس جمهوري گفت: ملت با ايمان، پشتوانه مقتدر دولت هستند و كشوري كه متكي به نيروي مردمي است نياز به سلاح اتمي و كشتار جمعي ندارد. وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين مطلب كه مردم ايران بزرگترين دشمن ترور و تروريسم در همه اشكال آن هستند گفت: بار ديگر اعلام مي كنيم كه ما خواستار منطقه عاري از سلاح اتمي و كشتار جمعي هستيم.
وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران سياست خود را سياست دفاعي و نه جنگي قرار داده است.
وي افزود: ملت ايران تصميم گرفته است با بهره مندي از توان و تخصص فرزندان خود به مسير پيشرفتش ادامه دهد. مسئولان بايد خود را با خواست و مطالبات مردم تطبيق دهند نه اينكه بخواهيم مردم صددرصد براساس تشخيص ها و خواست  ما حركت كنند.
خاتمي رژيم صهيونيستي را بزرگترين كانون تروريسم دولتي در منطقه و جهان خواند و تصريح كرد: دريغ كه مدعيان دفاع از دمكراسي آزادي و حقوق بشر نه تنها اين منشأ پليد تروريسم را محكوم نمي كنند بلكه از آن حمايت نيز مي كنند.
رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش جنگ را مظهر كشتار و ويراني دانست و گفت: جنگ افروزان دشمنان بشريت هستند اما به همان اندازه كه جنگ ويرانگر است دفاع از حق و آزادي، شيرين و خواستني است.
خاتمي مردم خوزستان و دزفول را مظهر دفاع از دين، دنيا، عظمت و عزت خويش دانست و گفت: هيچكس مثل مردم دزفول معناي جنگ را نمي فهمد.
رئيس جمهوري تصريح كرد: خوزستان و دزفول مظهر مظلوميت و در عين حال اوج سرافرازي ملت ايران است.
خاتمي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي گلگون كفن انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: مردم قهرمان دزفول با تقديم دو هزار و ۶۰۰ شهيد، سه هزار و ۹۰۰ جانباز و ۴۴۵ آزاده در راه دفاع از تماميت ارضي كشور، استقلال و عظمت اين مرز و بوم گام هاي بلندي برداشته است.

وزير كشور:
شركت نظاميان در انتخابات منع قانوني ندارد
گروه سياسي: وزير كشور از استعفاي فرماندهان سپاه براي شركت در انتخابات مجلس هفتم استقبال كرد.
به گزارش خبرنگار همشهري وي كه پس از پايان جلسه علني ديروز مجلس در جمع خبرنگاران به سئوالهاي آنها پاسخ مي داد در مورد استعفاي فرماندهان نظامي گفت:  در كشور آزادي وجود دارد و هر كس مي تواند از آن استفاده كند .ما از هر كس كه توانايي حضور در انتخابات را دارد دعوت مي كنيم كه در آن شركت كند. نظاميان هم طبق قانون حق انتخاب كردن و انتخاب شدن دارند.
موسوي لاري در مورد اينكه آيا وزارت كشور با استعفاي فرماندهان نظامي موافقت كرده است گفت: موافقت را همين الان اعلام مي كنم.
وزير كشور بر تلاش اين وزارتخانه براي شركت پرشور مردم در انتخابات تأكيد كرد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چگونه مي خواهيد زمينه حضور پرشور مردم را فراهم كنيد؟ گفت:  با اميد دادن به مردم و اينكه احساس كنند رأي آنها زينتي نيست.
موسوي لاري در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه چگونه طي سه ماه آينده مي خواهيد چنين احساسي را در مردم ايجاد كنيد در حالي كه از دوم خرداد سال ۷۶ تاكنون فعاليت به عكس اين جريان بوده است؟ گفت:  همه بايد به اتفاق نظر برسند كه بايد مردم را اميدوار كرد.
وزير كشور در مورد اينكه چگونه در اين سه ماه مي خواهيد به اتفاق نظر برسيد؟ گفت: در اين زمينه مشكل داريم ولي بايد برسيم.

ديدارعبدالعزيز حكيم با مقام معظم رهبري
رهبر معظم انقلاب :بايد با هوشياري در تنظيم قانون اساسي عراق به گونه اي عمل كرد
كه اين قانون برخواست و مصالح ملت مظلوم عراق منطبق باشد
رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار سيدعبدالعزيز حكيم رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق بر حفظ وحدت شيعه و سني و همدلي اقوام و گروه هاي عراقي براي دستيابي به اهداف مقدس ملت عراق تأكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تجليل از ايمان، شجاعت، تدبير و هوشياري آيت الله شهيد سيدمحمد باقر حكيم تصريح كردند: اگرچه شهادت آن سيد بي بديل، خسارتي عظيم براي ملت عراق و امت اسلامي بدنبال آورد اما به علت ويژگي هاي شخصيتي آيت الله حكيم، شهادت او نيز بر روند اوضاع در عراق تأثير خاص داشته و خواهد داشت.
ايشان با ابراز خرسندي از انتخاب سيدعبدالعزيز حكيم به رياست مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق، تأكيد كردند: با اين انتخاب مدبرانه، راه آيت الله شهيد سيدمحمدباقر حكيم دنبال خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي نفي اشغالگري را از خواستهاي اصلي ملت عراق برشمردند و ضمن توصيه به مجلس اعلا براي تقويت ارتباط با مراجع و شخصيت هاي روحاني خاطرنشان كردند: بايد با هوشياري در تنظيم قانون اساسي عراق به گونه اي عمل كرد كه اين قانون برخواست و مصالح ملت مظلوم عراق منطبق باشد.
حجت الاسلام سيدعبدالعزيز حكيم رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق نيز در اين ديدار با قدرداني از الطاف و همدردي عميق رهبر انقلاب و ملت ايران در شهادت آيت الله حكيم، گزارشي از اوضاع عراق بيان كرد.

فرمانده كل سپاه: آمريكا درصدد تغيير مرزهاي جهان اسلام است
فرمانده  كل  سپاه  پاسداران  انقلاب  اسلامي ، گفت : برخورد نظامي و تغييرمرزهاي  جهان  اسلام ، هدف  اصلي  آمريكا و دشمنان  اسلام  است .
به گزارش ايرنا، سردارسرلشكر «سيد يحيي  صفوي» ديروز درمراسم افتتاح «همايش  علمي كاربردي  آماد سپاه»، اظهارداشت : امروز منطقه  خاورميانه  درشرايط بسيار حساس وسرنوشت سازي  قرار دارد،بطوري  كه  آمريكا و اسرائيل  با درپيش  گرفتن  راهبردتهاجم ، برعزم  خود براي  تغييرات  سياسي  درمنطقه  خاورميانه  پافشاري  مي كنند.
به  گفته  صفوي ، ايران  اسلامي بعد ازپيروزي  انقلاب  اسلامي با دومين  حادثه بزرگ ، يعني  اشغال  عراق  از سوي  مهاجمان  آمريكايي  وانگليسي  روبرو شد و پس ازآن  آمريكا با ۳۳ پايگاه  و ۱۵۰ هزارنيرو درخاك  عراق  باقي  ماند.
صفوي  درادامه  سخنانش  بااشاره  به  فروپاشي  اتحاد جماهيرشوروي ، گفت :آمريكاپس  ازفروپاشي  اتحاد جماهير شوروي ، خودرا به  عنوان  تنها قدرت  برترنظامي ،اقتصادي ،وفرهنگي  در جهان  مي پندارد و تصور مي كند كه  بايد دررأس هرم  جهاني  قرار گيرد.
وي  يادآورشد:آمريكا،جهان  اسلام ،جمهوري  اسلامي ايران  وحزب الله  لبنان را مانعي  برسر راه  خود براي  رسيدن  به  اهدافش  محسوب  مي كند و ازهمين  رو براي  رسيدن  به  خواسته هاي  خود آن را مورد هدف  قرارداده  و درصدد است  تا به هرنحو ممكن  آن را ازبين  ببرد وتغييرات  نويني  را درمرزهاي  كشورهاي  اسلامي بوجود آورد.
فرمانده  كل  سپاه  پاسداران  دربخش  ديگر سخنان  خود به  انتخابات  آتي آمريكااشاره  كرد و گفت : درصورتي  كه  دولت  كنوني  آمريكا درانتخابات  آينده مجدد برسر قدرت  قرار بگيرد باوجود فشارافكار عمومي جهان ،راهبردهاي  جنگ طلبانه  خود را ادامه  مي دهد واز اين  جهت  موقعيت  دشواري  رابراي  خاورميانه فراهم  مي كند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني:
هدف آمريكا، ايران است، هوشيار باشيم
رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  ديروز با اشاره  به  برنامه ها و اهداف  آمريكاييان  در منطقه ، خواهان  هوشياري  و آمادگي  بيشتر شد.
به گزارش ايرنا: آيت الله  هاشمي  رفسنجاني  كه در دومين  همايش  نكوداشت  اساتيد و پيشكسوتان  علمي نيروي  انتظامي در دانشگاه  علوم  انتظامي صحبت  مي كرد، افزود: هدف  اصلي استكبار جهاني  در منطقه   ايران  است  و ما بايد آماده  باشيم  تا آمريكا به اهداف  خود در منطقه  دست  پيدا نكند.
وي  به  بررسي  اوضاع  حساس  منطقه اي  پرداخت  و تصريح  كرد: اين  وضعيت  منطقه اي ، اهميت  و حساسيت  مسئوليت  و وظيفه  نيروهاي  نظامي  و انتظامي  را در دفاع از نظام  و انقلاب  اسلامي  و امنيت  كشور تشديد كرده  است .
وي  افزود: حضور آمريكا در شرق ، جنوب  و بخشهايي  از شمال   ايران  تصادفي  نيست  و آمريكاييها مدتهاست  كه  به دنبال  تسلط بر كشورهاي  منطقه  هستند.
رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  تصريح  كرد: براي  آمريكا تسلط بر عراق  و افغانستان  كافي  نيست .
ايران  به  دليل  داشتن  منابع  طبيعي  و موقعيت  ويژه  و تسلط بر آبهاي  آزاد خليج  فارس  و درياي  عمان  از اهميت  خاصي  برخوردار است .
هاشمي رفسنجاني  با بيان   اينكه   ايران  در حال  حاضر قدرتمند است  و آمريكاييها و دشمنان   اين  مطلب  را مي دانند، تأكيد كرد: هوشياري  مردم  بسيار مهم  است  و ما بايد مواظب  بوده  و از آمادگي  كافي  برخوردار باشيم .وي  سپس  به  ترفندهاي  مختلف  استكبار جهاني  عليه  نظام  اسلامي اشاره  كرد و گفت : برخي  ناآرامي ها در تابستان  امسال  در راستاي  اهداف  استكبار جهاني بوده  است  و ما هنوز اطمينان  نداريم  كه  دشمنان  و عوامل  داخلي  آنها از اين گونه  رفتارها پشيمان  شده  باشند.
رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  تأكيد كرد: اولين  حركت  آنها در آشوبهاي اخير شكست  خورد و اين  شكست  نيز بدليل  تلاش  فراوان  شما در نيروي  انتظامي بوده  است  و شما با تدبير لازم  توانستيد دشمنان  انقلاب  را وادار به  عقب نشيني  كنيد.

هشدار وزير اطلاعات:
ايران زير فشار جنگ رواني است
علي  يونسي  وزير اطلاعات  گفت: همه  حركات  ضدانقلاب  در سراسر دنيا زير نظر و نگاه  تيزبين  وزارت  اطلاعات  قرار دارد و هراقدام  آنان  با شكست  مواجه  خواهد شد.
به گزارش ايرنا وي  در هجدهمين  گردهمايي  ائمه  جمعه  و جماعات  سراسر كشور در تهران  با بيان اين خبر تصريح  كرد: وزارت  اطلاعات  كاملا بر اوضاع  مسلط است  و ضد انقلاب  نمي تواند هيچ  حركتي  عليه  جمهوري  اسلامي  ايران  انجام  دهد و همه  اقدامات  آنان  زير نظر و كنترل  قرار دارد.
وزير اطلاعات  در تحليلي  از شرايط كنوني  كشور، گفت : ما در شرايط بسيار پرالتهاب  جنگ  رواني  قرار داريم  كه  به  صورت  تمام  عيار بر جمهوري  اسلامي  ايران  تحميل  شده  است . يونسي  اين  جنگ  را جنگ  سرد عليه  جمهوري  اسلامي  ايران  ناميد و گفت:اين جنگ ابعاد و ويژگي ها و امتيازات  خاص  خود را دارد.
وزير اطلاعات  توضيح  داد كه  دشمنان  با فضاسازي هاي  مسموم  جنگ  سردي از چند ماه  قبل  از ۱۸ تير ماه  گذشته ، شرايط را به  گونه اي  ترسيم  كردند كه همه  چيز را تيره  و تار نشان  دهند، اما هيچگاه  واقعيت  اينگونه  نبود.
وزير اطلاعات  پادوهاي  اين  جنگ  رواني  را گروههاي  ضد انقلاب  و تبليغات گسترده  ذكر كرد و گفت : وزارت  اطلاعات  براي  مقابله  با اين  جنگ  رواني  باچند اقدام  مختصر موفق  شده  همه  برنامه هاي  دشمنان  را نقش  برآب  سازد.
وي  همچنين  در نشست  پرسش  و پاسخ  با ائمه  جمعه  و جماعات  سراسر كشور، وزارت  اطلاعات  را وزارتخانه اي  مستقل ، حرفه اي  و اخلاقي  توصيف  كرد و گفت : ما امروز مظلومترين  نهاد كشور هستيم . سياست  وزارت  اطلاعات  استقلال  است  و آن را در همه  جا حفظ كرده  است .
وزير اطلاعات گفت : ما هزينه هاي  استقلال  خود را مي پردازيم  و جرم  ديگران را هم  به  گردن  ما مي اندازند و حتي  توان  فرياد زدن  نيز نداريم .
يونسي  گفت : وزارت  اطلاعات  به  قانون ، اخلاق  و حرفه  خود پايبند است  و هزينه هاي  سنگين  آن را نيز مي پردازد، كما اينكه  هزينه هاي  سنگين  ديگران  را نيز بر گردن  ما مي اندازند.
او در پاسخ  به  پرسشي  در خصوص  كار اقتصادي  در وزارت  اطلاعات ، گفت :فعاليت هاي  اقتصادي  در وزارت  اطلاعات  تعطيل  شده  است  و اين  وزارتخانه  نسبت به  هر گونه  سوءاستفاده  با نام  وزارت  اطلاعات  به  شدت  حساس  است  و با آن  برخورد مي كند.
يونسي  در خصوص  مفاسد اقتصادي  نيز گفت : وزارت  اطلاعات  با ملاحظات  خودبا مفاسد اقتصادي  مبارزه  مي كند. اين  وزارتخانه  اعتقاد ندارد كه  در راه مبارزه  با مفاسد اقتصادي  از افراد آبرومند هزينه  شود.

خبرهاي كوتاه
* مجلس بزرگداشت آيت الله سيدمحمدباقر حكيم، رئيس فقيد مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق ۱۰ صبح امروز در مدرسه عالي شهيد مطهري تهران برگزار مي شود.
بيت آيت الله حكيم با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد : اين مراسم ويژه آقايان است و مراسم زنانه فردا از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در مسجد فاطميون واقع در خيابان مجاهدين اسلام برپا مي شود.
* محمد ابراهيم طاهريان، سفير جمهوري اسلامي ايران در اسلام آباد ديروز دوشنبه با مخدوم فيصل صالح حيات وزير كشور پاكستان ديدار و گفتگو كرد.
در اين ملاقات طرفين با اشاره به اينكه دو كشور همسايه ايران و پاكستان حدود ۹۰۰ كيلومتر مرز مشترك دارند، بر توسعه روابط و همكاري ها تأكيد كردند.
* امير سرتيپ ناصرمحمدي فر فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران، دشمنان را از انجام توطئه عليه ايران اسلامي برحذر داشت و هشدار داد كه اين امر نتيجه اي جز شكست و خفت براي آنان نخواهد داشت.
وي اظهار داشت: نيروهاي سه گانه ارتش با توان رزمي و روحي، درآمادگي و هوشياري كامل به سر مي برند و براي انجام هرگونه مأموريت تحت امر فرماندهي كل قوا آماده هستند.
* بشار اسد رئيس جمهوري سوريه در گفت و گوي اختصاصي با روزنامه الحيات تأكيد كرد كه اهداف ايران و سوريه در عراق يكسان است و دو كشور در اين زمينه كاملاً هماهنگ هستند.
وي گفت: كشورهاي همسايه عراق خواستار عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق، استقلال اين كشور، تدوين قانون اساسي جديد آن و تشكيل حكومت منتخب مردم عراق هستند.
* صالحي نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي ديروز در دانشگاه صنعتي شريف گفت: عدم امضاي پروتكل الحاقي، افزايش فشار بر كشور را به دنبال خواهد داشت اما نبايد تصور كرد كه لزوماً با امضاي پروتكل ضمانتها براي از بين رفتن مشكلات بين المللي كشور ايجاد شود.
* رئيس  مجلس شوراي اسلامي در پيامي به همايش دو روزه «زن و انتفاضه فلسطين» از «نويسندگان و هنرمندان و شعراي فلسطيني و غيرفلسطيني خواست تا تلاش كنند نقش زنان را در انتفاضه فلسطين به شايستگي ترسيم كنند.
* به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) دكتر خرازي وزير خارجه ايران در گفت وگوي تلفني با فاروق الشرع وزير امور خارجه سوريه حمله هوايي رژيم صهيونيستي به خاك اين كشور را تقبيح و محكوم كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
حقوق شهروندي
خارجي
سينما
شهر
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   سينما   |   شهر   |  
|  شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |