چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۸۹ - Oct.8, 2003
هفته ششم ليگ برتر، هفته توقف صدرنشينان
استقلال به جمع مدعيان قهرماني پيوست
016614.jpg
گروه ورزشي: با انجام پنج بازي كه ديروز در تهران و شهرهاي نوشهر، شيراز، اصفهان برگزار شد، پرونده هفته ششم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي ايران هم بسته شد.
هفته ششم هفته توقف صدرنشينان بود. در اين هفته ذوب آهن كه مي توانست با تساوي پرسپوليس در اهواز فاصله اش را با تعقيب كنندگان بيشتر سازد، در تهران در يك بازي درگيرانه كه سه اخراجي به همراه داشت بعد از شش هفته تن به نخستين مساوي خود داد. در ديدار بدون گل دو تيم پاس و ذوب آهن جواد نكونام از پاس و امير وزيري و وحيد رضايي از بازي اخراج شدند و چندين كارت زرد ديگر هم از جيب داور خارج شد.
در يكي از حساس ترين بازيهاي ديروز، استقلال تيم پنجم جدول به مصاف فولاد يكي از چهار ضلع مربع مدعيان اين فصل رفت. استقلال در ورزشگاه آزادي و در سايه حمايت پرشور هوادارانش در مقابل تيم پرمهره فولاد با تدبير ظاهر شد و مزد بازي حسابگرانه اش را هم با دو گل زيبا گرفت. استقلال خيلي زود روي پاس عمقي ارسالي به «فابريتسيو» مهاجم برزيلي اش به گل رسيد. فابريتسيو با فرار از قلب دفاعي فولاد و در رويارويي با ميرزاپور با ضربه اي دقيق توپ را به گوشه دروازه فرستاد. فولاد بعد از دريافت گل با بازي تكضرب تلاش زيادي براي زدن گل مساوي از خود نشان داد، اما خط دفاعي استقلال به رهبري ستار همداني برخلاف بازيهاي قبلي كمتر دچار اشتباه شد. استقلال نيمه دوم را هم بهتر از فولاد آغاز كرد. هرچند كه فولادي ها تا پشت هيجده قدم حريف خوب پيش مي آمدند اما در حمله به دليل كم تعداد بودن كمتر توانستند روي دروازه حريف خطرساز شوند. در حالي كه بازي رو به پايان مي رفت استقلال باز هم روي كار گروهي به گل دوم رسيد. اين بار فرزاد مجيدي روي توپ ارسالي از سمت چپ با پروازي ديدني زودتر از ميرزاپور و مدافعان حريف توپ را به قعر دروازه فولاد فرستاد تا خيال تماشاگران اين تيم آسوده شود. استقلال بعد از دو گل عقب نشست و اين فرصت خوبي بود تا فولادي ها با همه قوا به دنبال عوض كردن نتيجه بازي باشند. فولاد در يكي از حملات خود روي تيزهوشي مهاجم جوان تازه به ميدان آمده خود لفته حميدي فاصله را كم كرد. حميدي با سماجت و جاگذاردن دفاع مقابلش توپ را دور از دسترس برومند در زاويه چپ دروازه نشاند. در چند دقيقه پاياني بازي فولاد كاملاً جلوكشيد و استقلال هم ضمن نيم نگاه به دروازه حريف به محافظت از گل برتري خود پرداخت. در شرايطي كه بازي به پايان خود نزديك مي شد عنايتي گل سوم تيمش را به ثمر رساند و استقلال با اين برد با ارزش به جمع مدعيان قهرماني پيوست.
در اصفهان ابومسلم در برابر هجوم هاي بي امان سپاهان كه قصد رساندن خود به جمع بالانشينان جدول را داشت، چاره اي جز شكست نيافت. سپاهاني ها با سه گل وضعيت گل شماري خود را بهبود بخشيده و در جدول هم با جهش چهارپله اي به مكان ششم نقل مكان كردند.
در بازي با ابومسلم رسول خطيبي مرد اول تيم پيروز بود. در نوشهر جدال شمالي ها برنده نداشت و ديدار دو همسايه ديوار به ديوار شموشك و پگاه بدون گل خاتمه پذيرفت.
جالب آنكه با تقسيم امتيازات اين بازي دو تيم از مكان هاي قبلي خود در جدول تكان نخوردند.
در شيراز ديدار قعرنشينان جدول برق و سايپا به سود تيم ميزبان خاتمه پذيرفت تا برق با همين سه امتياز پرواز تماشايي به ميانه جدول داشته باشد. حالا برق به همسايگي فجر سپاسي در جدول رسيده است. هر دو گل برق را محمد مطوري به ثمر رساند و اميرحسين يوسفي بازيكن كوشاي سايپا همانند هفته هاي گذشته زننده تك گل سايپا در مقابل برق بود.

بررسي عملكرد كشتي فرنگي ايران در پيكارهاي جهاني
گروه ورزشي:عملكرد و نتايج  به دست  آمده  تيم  ملي  كشتي  فرنگي  ايران  در پيكـــارهاي  قهرماني  بزرگسالان  جهان  سال  ۲۰۰۳ فرانسه  با حضور كارشناسان ، متخصصان  فني  و پيشكسوتان  اين  رشته  ورزشي  مورد بررسي  قرار خواهد گرفت .
به  همين  منظور فدراسيون  كشتي  درصدد است  جلسه اي  صبح  روز سي ام مهرماه جاري با حضور افراد يادشده  تشكيل  دهد.در اين  جلسه  پس  از بحث  و بررسي  و تبادل  نظر، نسبت  به  گزينش  مربيان  تيم هاي  ملي  كشتي  فرنگي  ايران  در رده هاي  سني  مختلف  تصميمات  لازم  اتخاذ خواهد شد.
در ضمن ، رئيس  و اعضاي  كميته  مربيان  فدراسيون  كشتي  در اين  جلسه  حضورخواهند يافت  و از سيدمحمد خادم  عضو هيات  رئيسه  فدراسيون  كشتي  نيز دعوت به  عمل  آمده  تا در اين  جلسه  حضور يابد. اسامي كارشناسان ، متخصصان  اهل  فن  و پيشكسوتان  كشتي  فرنگي  كه  براي شركت  در اين  جلسه  دعوت  شده اند، از اين  قرار است:
حشمت الله  كهندل ، رحيم  علي آبادي ، فيروز عليزاده ، علي  اللهياري ، مهدي هوريا، بهرام  مشتاقي ، محمد بناء، حسن  بابك ، عليرضا لرستاني ، خليل رشيدمحمدزاده ، عبدالكريم  كاكاحاجي ، دكتر بهمن  ميرزايي ، فرهاد اسماعيل نژاد، سيدموسي  طباطبايي ، حسام الدين  جعفري ، عبدالله  چمن  گلي ، ناصرنوربخش ، حسن  يوسفي  افشار، احد پازاج  و رضا سيم خواه .

برانكو ايوانكوويچ:
با اختيار كامل آمده ام
016610.jpg
گروه ورزشي: پس از اعلام رسمي پيوستن مجدد برانكو ايوانكوويچ به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال ايران، اين مربي كروات ديروز همراه با همايون شاهرخي مدير فني و حسين فركي در گفتگوي مطبوعاتي و راديو تلويزيوني شركت كرد.
ايوانكوويچ با ابراز شادماني از پذيرش دوباره مسئوليت در تيم ملي ايران گفت: هدف همه ما خدمت به مردم ايران و خوشحال نمودن آنها از طريق فوتبال است.
البته براي رسيدن به اين هدف نياز به زمان كافي و تلاش مشترك، بازيكنان، مربيان و خبرنگاران داريم.
وي درباره چگونگي همكاري با شاهرخي گفت: ما هنگامي كه شاهرخي در تيم پاس فعاليت مي كرد، بيشترين ارتباط را با او داشتيم و امروز هم به عنوان مدير تيمهاي ملي بدون هيچ مشكلي اين همكاري ادامه پيدا مي كند.
وي  با بيان  اينكه  از اختيارات  بالا و كاملي  برخوردار است  تاكيدكرد: دستياران  و اعضاي  كادر فني  را خودم  تعيين  كردم  و هيچكس  به  من تحميل  نشده  است  ضمن  آنكه  با فركي  و شاهرخي  پيش  از اين  همكاري كرده ام  و احمد سجادي  نيز هم اكنون  در كنار تيم  ملي  است  و در صورت موافقت  مسئولان  باشگاه  پيروزي  احتمال  استفاده  موقت  از فخرالدين  داودبگوويچ  نيز وجود دارد.

تيم ملي بوكس ايران در مسابقات بين المللي پاكستان
گروه ورزشي: تيم ملي بوكس ايران با پنج بوكسور براي حضور در مسابقات بين المللي پاكستان جام گرين هيل ديروز عازم كراچي شد. اعضاي تيم ايران را در اين پيكارها مرتضي يعقوب لو، مهدي قرباني، همايون اميري، طاهر جباري و محمدرضا نوش مهر تشكيل مي دهند.
خاميت برايف و محمود كيهاني به عنوان مربي، همايون اردلان و پرويز پولوزاده به عنوان داوران اعزامي به سرپرستي اعتدالي اين تيم را همراهي مي كنند.

فوتبال  پيشكسوتان
پيروزي ياران مقابل استقلال
گروه ورزشي:تيم  استقلال در ادامه  رقابتهاي  فوتبال  پيشكسوتان ، جام يونس  شكوري ، مقابل  تيم  ياران  تن  به  شكست  داد.
دراين  دوره  از مسابقات  كه  در مجموعه  ورزشي  شهيد شيرودي  تهران  برگزارمي شود در رده  سني  بالاي  ۴۷ سال ، تيم  استقلال  با نتيجه  ۵ بر ۳ مغلوب  تيــم ياران  شد.
در ساير ديدارها  نتايج  زير بدست  آمد:
رده  سني  بالاي  ۴۰ سال 
* برق  ۳ اكباتان  ۱
رده  سني  بالاي  ۴۷ سال 
* هما ۶ آرارات  صفر
رده  سني  بالاي  ۵۵ سال
* بانك  سپه  ۱ راه  آهن  ۳
* نادر ۵ كيان  ۲
برنامه  ادامه  اين  رقابتها به  شرح  زير است:
چهارشنبه  ۱۶/۰۷/۸۲
ساعت  ۱۳: هيات  فوتبال  با عدالت  در رده  سني  ۴۰ سال
ساعت  ۱۴: شعاع  با استقلال  در رده  سني  ۵۵ سال
ساعت  ۱۵: شاهين  با بانك  تجارت  در رده  سني  ۴۷ سال
ساعت  ۱۶: استقلال  با راه  آهن  در رده  سني  ۴۰ سال
ساعت  ۱۷: شاهين  با كيان  در رده  سني  ۴۰ سال

۲۲ بازيكن به اردوي تيم ملي فوتبال دعوت شدند
فدراسيون فوتبال اسامي ۲۲ بازيكن تيم ملي فوتبال را براي حضور در اردوي تداركاتي و بازي تيم هاي ايران و نيوزيلند اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون فوتبال ابراهيم ميرزاپور، سيد مهدي رحمتي، رحمان احمدي، يحيي گل محمدي، سهراب بختياري زاده، محمد نصرتي، جلال كاملي، ابراهيم تقي پور، رحمان رضايي، عليرضا واحدي نيكبخت، حسين كعبي، مهدي اميرآبادي، مهرزاد معدنچي، حامد كاويانپور، ايمان مبعلي، جواد نكونام، محرم نويد كيا، ادموند بزيك،  امير وزيري، علي دايي، علي كريمي و مهدي مهدوي كيا بازيكنان دعوت شده به اردوي تداركاتي تيم ملي بزرگسالان كشور هستند.
براساس اين گزارش، دعوت شدگان بايد ساعت ۱۵ امروز خود را در كمپ تيمهاي ملي به مربيان تيم معرفي كنند .
بازي تيمهاي فوتبال ايران ونيوزيلند در جام بين قاره اي يكشنبه ۲۰ مهر در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
حقوق شهروندي
خارجي
سياسي
سينما
شهر
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   سينما   |   شهر   |  
|  شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |