شنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۹۲
بياييد با آلودگي مبارزه كنيم
001930.jpg
طرح تقويت مديريت و بهبود كيفيت هوا، طرح مشتركي با كشور ژاپن است كه از اوايل سال ۸۰ به مدت ۳ سال آغاز گرديده است. گروه ژاپني جايكا در بهمن سال ۸۱ تعداد ۹ طرح پايه به اداره كل محيط زيست ارائه كرده است كه هفت طرح تصويب شده آن، به قرار زير است :
تعيين منابع آلا ينده ثابت و متحرك هوائي.
تهيه گزارش از آلودگي هوا در سال هاي گذشته.
سنجش و مقايسه ميزان آلا ينده ها.
تعويض كاربراتور در خودروهاي پيكان با عمر بيش از ۱۰ سال.
اجراي دقيق معاينه فني و توسعه مراكز فني.
تنوير افكار عمومي.
توسعه منابع انساني.
اجراي اين طرح در تهران با نظارت كارشناسان ژاپني و ايراني صورت مي پذيرد. اما هيچ مشكلي بدون مشاركت خانواده هاي تهراني حل نمي شود.

هشدار به خانواده ها
001924.jpg
دبير انجمن داروسازان ايران اعلا م كرد: توزيع و فروش بدون مجوز داروهاي سقط جنين به تعطيلي چند داروخانه انجاميد. عرضه داروهاي سقط جنين در هر مكاني بدون تجويز پزشك ممنوع است و فروش اين داروها در داروخانه ها نيز مجاز نيست و در صورت فروش، جريمه خواهند شد.
گفته مي شود اين داروها در بازار وجود دارند و افرادي هستند كه آنها را به برخي اعضاي خانواده ها مي فروشند. داروهاي سقط جنين عموماً به صورت قاچاق وارد كشور مي شوند و جز برخي از مراكز دارويي بيمارستاني، داروخانه هاي ديگر مجوز فروش اين دارو را ندارند.
وزارت بهداشت به داروخانه ها اخطار كرده داروي قاچاق و خارج از سياهه دارويي كشور را هرگز توزيع نكنند. در صورت توجه نكردن داروخانه داران به اخطارهاي بازرسان وزارت بهداشت داروخانه هاي آنها پلمپ مي شود. اما اين امر هشداري به مصرف كنندگان داروهاي مذكور نيز تلقي مي شود.
متأسفانه كنترل مناسبي بر ورود اين داروها صورت نمي گيرد. به همين منظور براي جلوگيري از فروش و توزيع اين داروها كميته مشتركي با حضور وزارت كشور، نيروي انتظامي، وزارت بهداشت و انجمن داروسازان ايران تشكيل شده است كه در نتيجه تا اواخر مرداد ماه امسال با متخلفان، به ويژه فروشگاههاي شمال تهران برخوردهاي متعددي شد و مقادير زيادي داروي قاچاق جمعآوري گرديد. ولي متأسفانه به جز اين برخوردها، از شهريور ماه امسال حركتي جدي در زمينه مبارزه با عرضه داروي قاچاق در فروشگاهها مشاهده نشده و همچنان داروهاي قاچاق و غير قانوني در داروخانه ها وجود دارد. خانواده هاي تهراني بايد بر حذر باشند كه استفاده از اين داروها غيرمجاز است و خريد و فروش آن غيرقانوني به شمار مي رود.

صداي مصرف كننده
۶۹۵۵۲۵۷
چهره زشت در و ديوارهاي شهر
هر روز صبح كه درب منزل را براي رفتن به سركار باز مي كنيم مي بينيم بر تعداد برچسب هاي تبليغاتي لوله بازكني، تخليه چاه و غيره روي در و ديوار منازل افزوده شده است. نظارت و رسيدگي قانوني اين ناهنجاري بر عهده چه سازماني است؟
يك شهروند
تبليغات تلويزيوني گوشخراش 
تبليغات تلويزيوني يكي از شركت هاي توليدي مواد غذايي آن قدر پر سرو صدا و گوشخراش است كه همه را از به زبان آوردن نامش هم بيزار كرده است. بد نيست اداره بازرگاني و تبليغات صدا و سيما، استاندارد مطلوبي را براي ساخت به خصوص موسيقي اين گونه تبليغات در نظر گيرد تا اين چنين با اعصاب مردم بازي نشود.
اعلمي 
طرح نيمه كاره 
از حدود ۲ سال پيش، قرار شد تا درميدان شهرداري، ابتداي شهرك مشيريه( منطقه ۱۵ شهرداري)، پل روگذري احداث گردد. بر همين اساس ميدان مسدود شد و در نتيجه ترافيك سنگيني در تنها بريدگي بالا تر از ميدان به وجود آمد. اكنون نه تنها هنوز پل ساخته نشده است بلكه روز به روز بر حجم ترافيك سنگين منطقه افزوده مي شود.
اكبري 
راه اندازي خط خراسان- وليعصر
خط اتوبوس خراسان- وليعصر كه مسافر زيادي داشت، چندي است كه از خطوط شركت واحد حذف گرديده است. خواهشمنديم نسبت به راه اندازي مجدد اين خط اقدام شود.
يك شهروند
انبوه سازان ناتوان 
اكثر انبوه سازان حومه تهران و كرج كه به صورت پيش فروش آپارتمان فعاليت مي كنند در انجام وظايف و وعده هاي خود سرموعد مقرر ناتوانند. بد نيست حال كه ناتواني اين مدعيان در رفع مشكل مسكن شهروندان ثابت شده، نسبت به انتشار آگهي هاي روز افزون آنان در جرايد تجديد نظر شود.
رضوي 
گوسفندهاي ۶۰ كيلويي!
از مسئولا ن محترم نيروي انتظامي در منطقه احمدآباد مستوفي يا هر ارگان مسئول ديگري مثل تعزيرات و غيره خواهشمنديم در لباس مبدل، سري به گوسفند فروش هاي اين منطقه زده و به عنوان خريدار، مشاهده كنند در روز روشن ، اين افراد چگونه كلا هبرداري مي كنند. آنها با باسكول هاي خراب و دستكاري شده، گوسفندهاي ۴۰ كيلويي را ۶۰ كيلو وزن مي كنند و به مردم مي فروشند.
يك شهروند
شير مخفي!
برخي مغازه داران منطقه نارمك، شيرهاي يارانه اي را مخفي كرده و تنها به برخي مشتريان نورچشمي ارائه مي كنند. عنايت بفرمائيد در مملكت اسلا مي ما چنين اعمالي دور از انتظار است.
عبداللهي 
زباله هاي مأمورين زباله!
بعضي از مأمورين جمعآوري زباله شهرداري آنچنان ماشين حمل زباله را پر مي كنند كه سر پيچ ها مقداري از زباله ها دوباره پخش خيابان ها مي شود. آن وقت به گروه ديگري نياز است تا بيايند و زباله هاي آنان را جمع كنند. در حقيقت يك كار چند بار تكرار مي شود و هزينه هاي مربوطه افزايش مي يابد.
احمدي 
مهدكودك هاي بالا شهر
در حالي كه هزينه مهدكودك از سوي وزارت بهداشت و درمان حداكثر ۳۵۰۰۰ تومان تعيين شده است، برخي مهدكودك ها در نواحي شمالي شهر تهران مبالغي افزون بر ۵۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ تومان دريافت مي كنند. چرا نظارتي از سوي سازمان هاي ذي ربط بر اين مسأله صورت نمي گيرد؟ هزينه دو برابر شده از شمال تا مركز شهر را چگونه توجيه مي كنيد؟
روشنك ميرزايي 
گوشت هاي چرخ كرده غير بهداشتي 
اگر به قصابي ها مراجعه كرده ايد مي دانيد چه مي گويم. دستگاههاي چرخ گوشت اكثر قصابي ها، آن طور كه بايد مورد نظافت قرار نمي گيرند، از طرف ديگر خودتان مي دانيد كيفيت گوشتي كه دور از چشمان شما چرخ شده در چه سطحي مي تواند باشد. بد نيست قصابان محترم كمي هم به رضايت مشتري بيانديشند و لا زم است مسئولا ن مربوطه در اين مورد نظارت بسيار جدي تر و موشكافانه تري انجام دهند. آيا خود آنها از اين قصابي ها خريد نمي كنند؟
يك شهروند

پرسشهايي كه هرگز از خود نپرسيده ايد
با قدم زدن زيرباران بيشتر خيس مي شويد يا با دويدن؟
001944.jpg
فكر مي كنم دو سال پيش گروهي از پژوهشگران درباره آن تحقيق كردند و در نتيجه دريافتند كه هيچ تفاوتي نمي كند. زماني كه قدم مي زنيد، مدت بيشتري زيربارش باران قرار مي گيريد ولي هنگامي كه مي دويد قطرات بيشتري با شما برخورد مي كنند بنابراين تفاوت خاصي نمي كند.
معمولا ً با دويدن زودتر به سرپناه مي رسيد و در نتيجه كمتر خيس مي شويد. حتي اگر سريع تر مرطوب شويد، ميزان آن پايين تر خواهد بود.
قدم زدن. فرض كنيد باران با ميزان ثابتي مي بارد. اگر آهسته گام برداريد زمان بيشتري زير بارش آن خواهيد بود و بيشتر خيس مي شويد. البته اين فرضيه به پوشش شما هم بستگي دارد. وقتي باراني پوشيده باشيد، خب، قضيه كمي فرق مي كند.
معمولا ً همه فراموش مي كنند كه به هنگام دويدن اندام شما بيشتر حركت مي كنند و در نتيجه قطرات بيشتري خصوصاً به بازوهايتان برخورد مي كند. تازه ممكن است زمين هم بخوريد!
در واقع به شدت باران بستگي دارد. بدن همواره به طور ناخودآگاه تمايل به خشك ماندن دارد بنابراين با شدت گرفتن باران به شكلي غريزي گام هاي سريع تري بر مي داريم.
دويدن به سوي مقصد سبب مي شود هر چه سريع تر به آنجا برسيد و زودتر خشك شويد.اين عاقلا نه تر است.
پرسش بيهوده اي است زيرا تعداد قطراتي كه با شما برخورد مي كند به هنگام دويدن با تعدادي كه در زمان آهسته گام برداشتن به شما مي خورد برابر است و هيچ ارتباطي هم با شدت بارش ندارد.
هرچه آهسته ترگام برداريد، بيشتر خيس مي شويد مگر اينكه آن قدر سمج باشيد كه بخواهيد امتحان كنيد. به امتحانش نمي ارزد چون ناچاريد سرماخوردگي را تحمل كنيد.

ده پرسش روز
زن متأهل شاغل
001942.jpg
سن:۶۱سال
شغل و درآمد: مربي تايپ و ماشين نويسي/ ۵۰۰۰۰ تومان 
۱-آيا درست است كه زنان شاغل، درآمد خود را از درآمد همسرشان تفكيك كنند؟
نه.
۲-چقدر از هزينه هاي خانواده توسط شما پرداخت مي شود؟
تا حدي.
۳-چقدر از درآمد خود را خرج خودتان مي كنيد؟
بيشترآن را.
۴-هزينه رفت و آمد شما به محل كار چقدر مي شود؟
دو هزار تومان در ماه.
۵-گران ترين هديه اي كه براي همسرتان خريده ايد چيست؟
نمي دانم.
۶-گران ترين هديه اي كه او براي شما خريده ، چيست؟
نمي دانم.
۷-اگر درآمدتان دو برابر شود چه مي كنيد؟
يك نفسي مي كشم.
۸-اگر ده برابر شود چه مي كنيد؟
عالي است .
۹-فكر مي كنيد هزينه مربوط به فرزندان بيشتر باشد يا هزينه برگزاري ميهماني و خريدن هدايا براي نزديكان؟
مقايسه نمي شود.
۱۰-اگر همسرتان بگويد كار نكن چه واكنشي نشان خواهيد داد؟
از خدا مي خواهم.

آيينه تصوير
001952.jpg

كارخانه ساخت تاكسي در كاونتري انگليس. در طول چند دهه گذشته خيابان هاي لندن پوشيده از اين تاكسي ها بوده اند. اكنون سازندگان اين اتومبيل ها- كه بزرگترين سازندگان تاكسي در دنيا هستند- معتقدند زمان شكستن مرزها و صدور محصولا تشان به ساير كشورها فرا رسيده، اگرچه براي اين امر بايد تغييراتي اساسي در ساختار آنها داد.
001954.jpg

فرانسيسكو دي سوزا، برده اي كه از دام سوداگران گريخته در ميان شاخ و برگ هاي درختان به هم پيچيده آمازون گرفتار آمده است. پليس و كارآگاهان برزيلي معتقدند در حالي كه بيش از يك قرن از دوران برده داري گذشته، حدود بيست و پنج هزار برده در شمال برزيل، در جنگل هاي آمازون، زندگي طاقت فرسايي را سپري مي كنند.
001950.jpg

اين مرد خنجري كوچك را از ميان زبانش عبور داده تا همه را به حيرت وا دارد. جشنواره گياهخواران در تايلند همواره با استقبال جمعيت فراواني روبه رو بوده. در كنار اين جشنواره سالا نه، همواره گروهي به انجام حركات عجيب روي ميآورند كه بازديدكنندگان فراواني را به سوي خود جلب مي كند. اين مرد نيز بدين گونه سعي در جلب توجه ميهمانان دارد.
001948.jpg

اسب آبي و فرزندش، جازي، كه در باغ وحش سن ديگو زندگي مي كنند، توجه ناظران بسياري را به خود جلب مي كنند. استخري با ظرفيت يكصدو پنجاه هزار گالن براي نگهداري اين موجودات تدارك ديده شده است. جازي سه ماهه، سومين اسب آبي ماده اي است كه در طول چهار سال گذشته در اين باغ وحش به دنيا آمده است.

هزينه اينترنت در توكيو معادل دستمزد يك كارگر ژاپني
001940.jpg
بررسي هاي وزارت مديريت عمومي ژاپن نشان مي دهد كه توكيو در ميان شهرهاي عمده جهان از نظر هزينه اشتراك اتصال دايمي به شبكه اينترنت ارزان ترين شهر محسوب مي شود. هزينه اتصال دايمي خط پرسرعت به شبكه اينترنت در توكيو بين دو هزار و ۸۴۰ تا سه هزار و ۷۲۰ين درماه است. اين هزينه درمقايسه با درآمد يك ژاپني، معادل دستمزد حدود دو ساعت يك كارگر است. اين در حالي است كه هزينه اتصال دايمي و پرسرعت به شبكه اينترنت در نيويورك برابر با چهارهزار و ۱۰۰ ين و در لندن چهار هزار و ۴۸۰ ين است.
گزارش وزارت مديريت عمومي ژاپن نشان مي دهد كه در اين كشور تا آخر ماه اوت گذشته براي خطوط پرسرعت ارتباطي، افزون بر هشت ميليون و ۸۸۱ مشترك وجود داشته است. اين خطوط، اطلا عات را با سرعت ۲۶ مگابايت رد و بدل مي كنند.

افراد كارمند حتماً صبحانه بخورند
001946.jpg
مصرف سه وعده غذا(صبحانه، ناهار، شام) لا زمه بدن انسان است ولي صبحانه از دو وعده غذايي ديگر بسيار مهم تر است كه متأسفانه اين وعده غذايي بسيار مورد بي توجهي قرار مي گيرد.
اخيراً محققان فنلا ندي يك گام جلوتر برداشته و عنوان كردند از قلم انداختن اين وعده غذايي مي تواند سلا متي افراد را به خطر بيندازد و به شدت مورد تهديد قرار دهد. اهميت خوردن صبحانه بسيار بيش از آن چيزي است كه تاكنون تصور مي شده و نخوردن آن مي تواند يك زندگي ناسالم به وجود بياورد. بسياري از افراد خصوصاً كارمندان به دليل كمبود وقت و يا جلوگيري از چاقي، از خوردن اين وعده غذايي امتناع مي كنند، اما بررسي شرايط ۵۵۰۰ نفر از سوي محققان نشان مي دهد كه به هيچ وجه نبايد از صرف صبحانه چشم پوشي كرد.اين محققان، خواص صرف صبحانه كامل را به شرح زير عنوان كرده اند:
- ظرفيت يادگيري توان فكري افراد خصوصاً دانشآموزان با مصرف صبحانه افزايش مي يابد.
-پنير تازه محلي در صورتي قابل مصرف است كه به مدت ۲ ماه در آب نمك و داخل يخچال يا سردخانه بماند تا عاري از آلودگي هاي ميكروبي گردد.
- همچنين براي پيشگيري از پوكي استخوان در سنين ميانسالي ، لبنيات را در برنامه غذايي روزانه خود به خصوص صبحانه بگنجانيد.
- بهتر است افراد مبتلا  به ناراحتي قلبي و افزايش چربي خون در هفته بيش از ۳ عدد تخم مرغ مصرف نكنند.
سعي كنيد هيچ وقت در مورد خوردن صبحانه در صبح تنبلي نكنيد. مادران حتماً كودكان خود را به صرف صبحانه عادت دهند و در اين مورد كوتاهي نكنند تا سلا مت كودكانشان به خطر نيفتد.

تكنولوژي نو در راه است
بسياري از هزينه ها به مدد تلفن همراه كاهش مي يابد
001938.jpg
امروزه تلفن همراه به يكي از ضروري ترين وسائل افراد در جوامع گوناگون تبديل شده است. تا جايي كه خيلي از آنان بدون در اختيار داشتن اين وسيله، متحمل زيان هاي اقتصادي قابل توجهي خواهند شد. از ديگر سو، امكان برقراري ارتباط در شرايط اضطراري و فرستادن پيام هاي مختلف سبب شده تلفن همراه با اقبال عمومي روبه رو شود.
با اين وجود سازندگان گوشي ها تنها به اين امر بسنده نخواهند كرد. آنها همواره در پي پيشرفت و فراهمآوردن امكانات بيشتري براي مصرف كنندگان خود هستند. تا جايي كه«ديويد لوين»، رئيس شركت نرم افزاري «سيمبين» كه تنها نرم افزار قابل استفاده در گوشي هاي تلفن همراه را توليد مي كند، معتقد است در آينده اي نزديك اين گوشي ها جايگزيني ارزان، مؤثر و سبك براي دستگاههاي رايانه خانگي خواهند بود. او مي افزايد: كاهش قيمت وسائل جانبي و افزايش قابليت هايي نظير دوربين هاي فيلمبرداري سبب اشتياق بيشتر افراد به خريد گوشي ها خواهد شد. با اين وجود او يادآوري مي كند خريداران به كمي زمان نياز دارند تا چنين گوشي هاي هوشمند و البته ارزان تري را جانشين وسائل سنگين و پرهزينه  قبل كنند. نماينده آقاي لوين معتقد است به زودي عمر اين دست وسائل به پايان خواهد رسيد. او با حيرت از رفتار گروهي كه كامپيوترهاي بزرگ، حجيم و گرانقيمت را بر گوشي هايي نظير «سوني اريكسون ۸۰۰ »Pترجيح مي دهند ياد مي كند. وي براين باور است كه ۸۰۰ Pتمام ابزار مورد نياز خيلي از افراد نظير فرستادن نامه هاي الكترونيكي(e-mail)، تقويم و دفتر يادداشت را در خود گرد آورده است. به زودي مردم به استفاده از اين دستگاهها خواهند گرويد: «احتمالا ً در شش تا نه ماه آينده دوربين هاي ديجيتال گوشي ها بيش از دوربين هاي معمولي به فروش خواهند رفت.»
هم اكنون هفتاد تا هشتاد درصد گوشي هاي فروخته شده در آسيا، قابليت عكسبرداري يا فيلمبرداري داشته اند و ظاهراً اروپا نيز چنين رويه اي را در پيش خواهد گرفت. قطعاً تصويربرداري از اعضاي خانواده و دوستان در مسافرت هاي تفريحي با يك گوشي بسيار سبك ساده تر خواهد بود. در آمار منتشره از سوي محققان «گارتنر» آمده است در سه ماهه دوم سال ۲۰۰۳ ، جمعاً ۹/۱۱۴ ميليون دستگاه گوشي تلفن همراه به فروش رفته كه نسبت به سه ماهه نخست دو درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزايش نشان مي دهد.
آقاي لوين دليل اين امر را كاهش متوالي قيمت وسايل جانبي گوشي ها مي داند. او اظهار مي كند كه اين گوشي ها به زودي به دوربين ، ماشين بازي، موسيقي و راديو تبديل خواهند شد. اما آنچه كه سازندگان اين قبيل وسائل را نگران كرده، وفق نيافتن عموم مردم با اين مزايا است: «ابتدا نياز داريم رفتارهاي آدمي را بازشناسيم و براساس آن عمل كنيم نه اينكه تنها وسايل جديدي بسازيم و بعد اين خريداران باشند كه خود را با آن وفق دهند.»
تلفن همراه برضد سيگار
كارشناسان اعلا م كرده اند ممكن است افراد سيگاري به زودي به تلفن هاي همراه خود براي رهايي از دام اعتياد به سيگار متوسل شوند. برنامه هاي نرم افزاري جديدي روانه بازار شده است كه نقطه هاي متحركي را روي صفحه گوشي به نمايش در ميآورد. روانشناسان معتقدند حركات برنامه ريزي شده اين تصاوير با تأثير روي مغز، احساس نياز به نيكوتين را از ميان خواهد برد. اين برنامه هم اكنون روي كامپيوترهاي شخصي آزمايش شده است. اما دكتر جان مي ، رئيس گروه تحقيقاتي گمان مي كند در آينده اي نزديك اين نرم افزارها قابليت  نصب روي گوشي هاي تلفن همراه را خواهند يافت:«براي پخش اين تصاوير به صفحاتي با كيفيت پخش والا تري نياز است اما تصور كنيد به زودي به جاي اينكه دكمه اي را فشار دهيد تا با گوشي تلفن همراهتان بازي كنيد، از دكمه ترك سيگار بهره خواهيد برد.»اين تصاوير به همراه پخش صدايي خاص، تمايلا ت شما را درباره عادتي خاص- نظير سيگار كشيدن- به سوي ديگر منحرف خواهند كرد: «اين برنامه توجه شما را معطوف خود كرده، تصوير آنچه را كه دوست داريد در ذهن شما خلق مي كند. تفكراتي مثبت و دلپذير در ذهنتان نقش خواهد بست و يك گام از عادت بد خود دور مي شويد.» اين رويه حتي مي تواند در كنار درمان هاي شيميايي ترك عادات ناپسند به كار گرفته شود.
استفاده از اينترنت
پژوهش ها نشان مي دهند مردم بريتانيا بيش از هميشه به ذخيره  صفحات اينترنتي روي گوشي هاي تلفن همراه خود تمايل نشان مي دهند. به طور متوسط روزانه ۸/۲۵ ميليون صفحه اينترنتي از طريق گوشي هاي همراه باز مي شوند كه آمار مربوط به آهنگ هاي مختلف گوشي ها، اخبار، صفحات شايعات و يافتن مسير نزديك ترين سينما و يا مراكز تفريحي بيش از سايرين بوده است.هزينه اندك، سبكي و در دسترس بودن از عواملي است كه اقبال عموم مردم به بهره بردن از چنين امكاناتي را افزايش داده است.
در حالي كه استفاده از صفحات اينترنتي نسبت به سال گذشته سه برابر شده، فرستادن پيام به وسيله تلفن همراه تقريباً آماري مشابه به سال پيش داشته است. كارشناسان معتقدند كه مزايايي نظير صفحات رنگي و گوشي هاي جديد، سبب شده مردم به استفاده اطلا عات از طريق تلفن همراه روي بياورند. سايت مخصوص «چت» اخيراً براي تلفن هاي همراه ايجاد شده و تعقيب رويدادهاي ورزشي را نيز از عوامل روي آوردن بيشتر مردم به اين امكانات مي دانند. يكي از كارشناسان در اين باره مي گويد: «هر چقدر سطح دانش مشتريان افزون تر مي شود، استفاده از اطلا عات در ميان آنها جاي خود را به «چت كردن» مي دهد.»
با اين وجود محبوب ترين صفحه اي كه صاحبان تلفن همراه از آن بازديد مي كنند مربوط به زنگ هاي گوناگون گوشي ها است. تخمين زده مي شود فروش آهنگ ها در پايان سال ۲۰۰۳ به هفتاد ميليون پوند برسد كه در قياس با چهل ميليون پوند فروخته شده در سال ۲۰۰۲ ، رشد قابل توجهي را نشان مي دهد. اين خود به تنهايي نشان دهنده حجم پول جا به جا شده در اين ميان است كه در پي خود شرايط اقتصادي بهتري را براي بسياري فراهم ميآورد. اكنون سازندگان گوشي ها معتقدند با افزودن قابليت هاي جديد بر محصولا ت خود، افراد توجه بيشتري را معطوف به خريد اين دست وسائل خواهند كرد كه براي آنها نيز صرفه جويي مالي را در پي دارد.

برپايي جشن عروسي به صورت رايگان
به مناسبت ميلا د با سعادت منجي عالم بشريت حضرت مهدي موعود(ع) فرهنگسراي بهمن وابسته به سازمان فرهنگي-هنري شهرداري تهران اقدام به افتتاح تالار فدك نموده است. به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي بهمن به منظور ترويج سنت حسنه ازدواج و تشكيل خانواده، همچنين كم كردن هزينه هاي ازدواج اين تالا ر از تاريخ ۱۵ شعبان مصادف با ۲۰ مهرماه سال جاري پذيراي مراسم جشن عروسي زوج هاي جوان به صورت رايگان است.

گوناگون
بازارچه خوراك
|  بازارچه خوراك  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |