صفحه اول روزنامه هاي ايران
عكاظ-مردم كشورهاي عضو شوراي همكاري داراي يك گذرنامه مشترك خواهند شد فيگارو-ديوار امنيتي مانع عمليات انتحاري در اسراييل نخواهد شد يني زمان-ديپلمات هاي خارجي از اوضاع آذربايجان نگران هستند
brown.gif
HAMSHAHRI
No. 3204 , Oct.24, 2003
جمعه ۲ آبان۱۳۸۲
سال يازدهم - شماره ۳۲۰۴
صفحه اول روزنامه هاي ايران
اطلاعات-وزير آموزش و پرورش:تمام مدارس دولتي به نمونه مردمي تبديل مي شود خبر-كوفي عنان:از تصميم ايران استقبال مي كنيم خراسان-كنكور ۸۳ تغيير نمي كند
سخنگوي ارتش اسراييل:
عمليات در غزه ناموفق بود
004940.jpg
يك سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي اعتراف كرد كه عمليات اخير اسراييل در غزه به اين دليل كه بسياري از غيرنظاميان فلسطيني در اين عمليات كشته يا زخمي شدند، عملياتي غيرموفق بوده است.شبكه تلويزيوني العربيه ديروز با اعلام اين خبر افزود: در حمله اسراييل به نوارغزه ۱۱ فلسطيني شهيد و بيش از ۷۰ تن كه بيشتر آنان از شهروندان فلسطيني بودند،  مجروح شدند.
در همين حال منابع امنيتي فلسطين اعلام كردند كه دست كم سه تن از اعضاي شاخه نظامي حماس كه چهارشنبه شب بر اثر انفجار خودروي حامل آنها در شهرك نابلس در شمال كرانه غربي به سختي زخمي شدند، در شرايط وخيمي به سر مي برند.
به گزارش ايرنا از نابلس، منابع امنيتي فلسطين و شاهدان صحنه انفجار در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه خاطرنشان كردند كه اين سه تن هنگام عبور با خودروي خود در يكي از مناطق شرقي نابلس و دقايقي پس از ساعت ۲۲ به وقت محلي، دچار حادثه انفجار شدند.
براساس اين گزارش، شاهدان در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه خاطرنشان ساختند كه سه عضو مسلح جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس در خودروي خود موادمنفجره حمل مي كردند و به صورت اتفاقي يكي از بمب هاي موجود در خودرو منفجر شده است.
همچنين ديروز اعلام شد كه يك هيات از اعضاي جنبش فتح در سفر به واشنگتن با برخي مقامات اين كشور ديدار و گفت وگو كردند.
به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه، يك عضو اين هيات در رابطه با اين سفر گفت: ديدار از واشنگتن براي توقف خشونت در سرزمين هاي فلسطين و فعاليت براي صلحي كه در سايه عمليات اسراييل به حالت ركود درآمده است،  مي باشد.
به گزارش العربيه، ديدار هيات مذكور از واشنگتن و گفت وگو با مقامات مهم آمريكايي به جهت مسئله ركود در عمليات صلح و تلاش براي متوقف كردن دايره خشونت در سرزمين هاي فلسطيني انجام گرفته است.
يك عضو هيات فتح گفت: اين فرصتي براي فلسطينيان به خصوص در شرايط حساس كنوني است.
از جمله اعضاي اين هيات قدوره فارس، احمد غنيم و حاتم عبدالقادر هستند كه به دعوت كانون واشنگتن كه رياست آن را دنيس روس نماينده سابق در خاورميانه برعهده دارد، به اين كشور سفر كرده اند.
هيات مذكور در اين سفر با اعضاي كنگره و يك مقام در وزارت خارجه آمريكا ديدار مي كنند.
اعضاي هيات فلسطيني اظهار داشتند از سوي آمريكا تجديدنظر در رابطه با مسئله فلسطين را دريافت كرده اند و به همين جهت گفت وگوها با مقامات واشنگتن، به خصوص در سايه ادامه سياست اسراييل در قلع و قمع فلسطينيان و ساخت ديوار و سياست كشتارها، داراي اهميت است.

آخرين گزارش ها از تحولات عراق
004942.jpg

عنان : اولويت در عراق برقراري يك حاكميت ملي است
كوفي  عنان  دبيركل  سازمان  ملل  متحد درمراسم  گشايش  همايش  بازسازي  عراق گفت  كه  برقراري  يك  رهبريت  عراقي  در اولويت  اقداماتي  است  كه  بايد در اين  كشور صورت  گيرد.
وي  كه  ديروز در جمع  نمايندگان  حدود يكصد كشور، نهاد بين المللي  و سازمان  غيردولتي  در مادريد سخن  مي گفت ، تصريح  كرد كه  ايجاد ثبات  و امنيت  نيز از ديگر ضروريات  امروز در عراق  است .
عنان  در عين  حال  گفت  كه  بازسازي  اين  كشور نبايد به  برقراري  يك  دولت  عراقي  منوط شود.
دبيركل  سازمان  ملل  اضافه  كرد كه  بايد زمينه ايي  را فراهم  ساخت  تا در درازمدت  تحولاتي  در نهادها و زيربناهاي  سياسي  و اقتصادي  عراق  صورت  گيرد.
استفاده از فناوري جديد پنتاگون
در عراق
اين سخنان در حالي ابراز مي شود كه دشواري هاي  فزاينده  آمريكا براي  مقابله  با حملات  چريكي  در عراق ، پنتاگون  را وادار به  استفاده  از فناوري هاي  جديد كرده  است .
آنتوني  تتر مدير آژانس  پروژه هاي  تحقيقاتي  پيشرفته  دفاعي  پنتاگون  روز چهارشنبه  در يك  كنفرانس  خبري  در واشنگتن  گفت : يكي  از مشكلات  كنوني  در عراق  اين  است  كه  افراد عادي  عراقي  مي توانند دست  به  هر كاري  بزنند بدون  آن كه  گرفتار شوند.
به گزارش ايرنا از واشنگتن،وي  گفت : ما در تلاش  هستيم  كه  با استفاده  از فناوري هاي  جديد، اين  وضعيت  را قدري  براي  آنها دشوارتر كنيم .
تتر براي  نمونه ، از استفاده  نوعي  ليزر نام  برد كه  با ايجاد يك  ميكروفون  مجازي  امكان  يافتن  تك  تيراندازان  را تسهيل  مي كند.
به گفته  تتر اين  سيستم  ليزري  همان گونه  كه  رادار اشياي متحرك  را شناسايي  مي كند، صداي  شليك  اسلحه  را ردگيري  مي كند.
پنتاگون  همچنين  به دنبال  راه هايي  براي  شناسايي  بمب هاي  كنترل  از راه  دور است .
اين  بمب ها در كنار جاده ها كار گذاشته  شده  و با استفاده  از امواج  تلفن  همراه  و يا سيستم  فراخوان  از راه  دور منفجر مي شوند.
علاوه  بر اين  پنتاگون  در حال  طراحي  ادوات  دستي  و كوچكي  است  كه  جمله ها و عبارت هاي  ساده  انگليسي  را به  ۱۵ زبان  دنيا ترجمه  كند.
از جمله  اين  عبارت ها «دست ها بالا» و «اسلحه  را بينداز» است .

اشغالگران  آمريكايي 
تدابير امنيتي  در بغداد را افزايش  دادند
بنابر خبرهاي موجود طي سه روز گذشته، نيروهاي  اشغالگر آمريكا در عراق    تدابير امنيتي  را در نقاط پرتردد و مهم  بغداد افزايش  دادند.
اين  نظاميان  با افزايش  محسوس  نيرو و ايست هاي  بازرسي  در پايتخت  عراق  به  دنبال  ناكام  گذاشتن  دور جديد عمليات  بمب گذاري  و حملات  مسلحانه  عليه  اين  نيروها هستند.
منابع  آگاه  به  ايرنا گفتند كه  اين  تدابير امنيتي  در پي  حمله  مسلحانه  روز چهارشنبه  عليه  يك  خودرو نفربر آمريكا و زخمي  شدن  دو نفر از نيروهاي  آن  در منطقه  «باب الشرقي»  بغداد صورت  گرفته  است .
براساس  اين  گزارش  از جمله  تدابير امنيتي  اشغالگران  آمريكا نصب  تجهيزات  جديد الكترونيكي  براي  شناسايي  عوامل  حملات  مسلحانه  در بلندترين  برج  مخابراتي  بغداد موسوم  به  برج  الصدام  است .
تاكنون  ده ها نفر از نيروهاي  آمريكا بر اثر حملات  مسلحانه  تك تيراندازان  در بغداد و شمال  اين  شهر كشته  شده اند.

دستگيري باند بزرگ  جعل  پول  در بغداد
در همين حال پليس  بغداد ديروز اعلام  كرد كه  يك  باند بزرگ  جعل  پول  را در عراق  شناسايي  و دستگير كرده  است .
به  گفته  يك  منبع  خبري  در مركز پليس  بغداد كه  نخواست  نامش  فاش  شود در عمليات  دستگيري  جاعلان  كه  با همكاري  نيروهاي  آمريكايي  انجام  گرفت  اعضاي  باند مذكور شناسايي  و دستگير شدند.
وي اظهار داشت: اين  باند سه  نفره  با جعل  نيم  ميليارد دينار پول  سابق  عراق  و پس انداز در بانك  در صدد تعويض  آن  با پول هاي  جديد بودند.
جعل  اسناد و اوراق  بهادار در عراق  به  پديده اي  جديد در اين  كشور تبديل  شده  به طوري  كه  حتي  كارت هاي  تشكل هاي  سياسي  را نيز شامل  شده  است .
004948.jpg


صدور گذرنامه هاي  جديد
همچنين صدورگذرنامه هاي  جديد براي  شهروندان  عراقي  فاقد گذرنامه  از روز چهارشنبه  در بغداد پايتخت  اين  كشور آغاز شد.
معاون  مديركل  امور شناسنامه  عراق  ديروز به  خبرنگاران  گفت : گذرنامه هاي  صادره  در صورت  عدم  استفاده  يك  ماه  و در صورت  استفاده  و سفر به  خارج  عراق  شش  ماه  اعتبار دارند.
رعد شكر اظهار داشت : گذرنامه هاي  تازه  عراق  در خارج  از اين  كشور و با كيفيت  بسيار خوب  چاپ  شده  و قابل  جعل  توسط جاعلان  اسناد نيست .
اين  مقام  مسئول  افزود: عراق ، كشورهاي  همسايه  را درجريان  صدور گذرنامه هاي  جديد قرار داده  است .

ترديد رامسفلد
مضمون يك يادداشت كه وزير دفاع آمريكا در آن نظرات خود را نسبت به ترديد در ميزان موفقيت آمريكا در نبرد با تروريسم تصريح كرده بود، فاش شده است.
بي.بي.سي با اعلام اين خبر در سايت خود مي افزايد: ديدگاه هاي وزير دفاع آمريكا در يادداشتي درج شده كه او در آن به اظهار ترديد درباره ميزان پيشرفت هاي آمريكا در زمينه نبرد جهاني با گروه هاي تروريستي پرداخته بود.
اين يادداشت كه در اصل يك يادداشت داخلي پنتاگون است اما به يك روزنامه درز كرده است، نسبت به پيشرفت كند اوضاع در عراق و افغانستان هشدار مي دهد.
رامسفلد در اين يادداشت كه براي شماري از افسران ارشد پنتاگون ارسال شده بود، از زباني كاملاً متفاوت از آنچه مقامات دولت بوش معمولاً در ميان عموم به كار مي گيرند استفاده كرده است.
رامسفلد در اين يادداشت مي نويسد: به عقيده من نيروهاي ائتلافي مي توانند نبرد عراق و افغانستان را با موفقيت به پايان برسانند، اما فرآيند پيروزي كند و دشوار خواهد بود.
ايرنا نيز از واشنگتن در اين باره گزارش داد: دونالد رامسفلد وزير دفاع  آمريكا روز چهارشنبه  در گزارشي  روند جنگ  با تروريسم  را زيرسؤال  برد و گفت  آمريكا با القاعده  جنگ  طولاني  و سختي در پيش  دارد.
رامسفلد تاكيد كرد: در حالي كه  جنگ  با عراق  به  سرعت  به  نتايج  خوبي  منتهي  شد و ۵۵ تن  از رهبران  حزب  بعث  دستگير و يا كشته  شدند، مبارزه  با طالبان  و القاعده  از پيشرفت  كندتري  برخوردار بوده  است .
وزير دفاع  آمريكا افزود: با وجود گام هاي  مثبت  و صحيحي  كه  در اين  مدت  در جنگ  با تروريسم  برداشته  شده  چنين  استنباط مي شود كه  اين  اقدامات  كافي  نبوده  است .
رامسفلد از احتمال  ايجاد يك  سازمان  جديد در درون  دولت  فدرال  آمريكا براي  مبارزه  با تروريسم  در سراسر جهان  خبر داد.
وي  در اين  گزارش  برآورد متفاوتي  در مقايسه  با اظهارات  پيشين  خود درباره  جنگ  با تروريسم  ارايه  داد.
جوزف  بايدن  عضو كميته  روابط خارجي  سناي  آمريكا در واكنش  به  اين  گزارش  به  خبرنگاران  كنگره  گفت : اين  اولين  بار است  كه  بخش  غيرنظامي  پنتاگون  گزارشي  منتشر مي كند كه  مانند گذشته  اطمينان بخش  نيست .
در همين حال فرمانده نيروهاي نظامي آمريكا در عراق، شمار حملات به نيروهاي اين كشور طي دو هفته گذشته را ۳۵ حمله در روز اعلام كرده است.
به گزارش سايت خبري بازتاب، ژنرال ريكاردو سانچز با اعلام اين خبر افزود: كنترل حملات نيروهاي مقاومت عراقي مشكل شده است و هر روز بر شمار تلفات جاني نيروهاي متحدين افزوده مي شود.
از سوي ديگر دونالد رامسفلد (وزير دفاع آمريكا) نيز در بيانيه اي كه مسئولان پنتاگون آن را سري مي دانستند و روزنامه يو.اس.اي.تودي آن را منتشر كرد، رسماً به شكست آمريكا در موضع گيري ضدنيروهاي مقاومت عراقي اعتراف كرد.
رامسفلد در اين بيانيه تاكيد كرد، آمريكا در حال حاضر با موقعيت دشواري در عراق مواجه شده كه ادامه جنگ عليه تروريسم در افغانستان و عراق را غيرممكن ساخته است.
وزير دفاع آمريكا گفت: اصلاح سريع ارتش عراق، مي تواند مشاركت فعال آنان را در برنامه هاي آمريكا قوت ببخشد.
رامسفلد حضور نيروهاي انصارالاسلام و برخي از اعضاي سازمان القاعده در سازماندهي نيروهاي مقاومت عراقي را معضل بزرگ آمريكا در عراق دانست.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت ۴۹:۱۱ ـ
اذان مغرب: ساعت ۳۹:۱۷
اذان صبح فردا: ساعت ۴۶:۴

خبر
تظاهرات ضدجنگ عليه جورج بوش در استراليا
004938.jpg

در جريان ديدار ۲۰ ساعته رييس جمهور آمريكا از استراليا، حدود پنج هزار مخالف جنگ با عراق در برابر پارلمان استراليا دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از كانبرا و به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس ، هنگامي كه جورج بوش در پارلمان استراليا مشغول دفاع از مداخلات آمريكا در افغانستان و عراق بود، حدود پنج هزار نفر در برابر پارلمان استراليا تجمع كرده و عليه سياست هاي بوش شعار دادند.براساس اين گزارش، مردم استراليا شعار مي دادند: بوش، به خانه ات برگرد.
در پايان سخنراني جورج بوش در پارلمان، تظاهركنندگان به سمت هتلي كه قرار بود رييس جمهوري آمريكا براي صرف ناهار با جان هوارد، نخست وزير استراليا، به آنجا برود، به راه افتادند.پليس كه پيش از اين هرگونه تظاهراتي را ممنوع كرده بود، با كمك بالگردها و اقدامات شديد امنيتي راهپيمايان را از نزديك همراهي مي كرد.
در جريان اين راهپيمايي پليس استراليا سه نفر را دستگير كرد.اندرو ويلكي از اعضاي سابق سرويس امنيتي استراليا، كه به دليل مخالفت با حمله به عراق از پست خود استعفا داده بود،  در ميان جمعيت فرياد مي زد كه هم اكنون دولتمردان استراليا و آمريكا با رفتارهاي جنايتكارانه، خود را بي آبرو كرده اند.
004936.jpg

عذرخواهي رييس جمهور آمريكا از ماهاتير محمد
ماهاتير محمد نخست وزير مالزي گفت كه جورج بوش رييس جمهور آمريكا نه تنها وي را سرزنش نكرده بلكه از وي عذرخواهي كرده است.
به گزارش خبرگزاري برناما، ماهاتير محمد كه براي دريافت جايزه افتخاري سازمان مهندسي فدراسيون آ.سه.آن در اندونزي به سر مي برد، در حاشيه اين مراسم گفت كه به رغم تلاش محافل خبري غرب مبني بر اين كه بوش وي را به خاطر ايراد سخنانش بر ضد يهوديان مورد نكوهش قرار داده است، اما حقيقت موضوع اين است كه بوش از وي عذرخواهي كرده است.براساس همين گزارش ماهاتير گفت كه رييس جمهور آمريكا او را به كناري كشيده و توضيح داده است كه چرا موضع سرسختانه اي بر ضد وي گرفته است.
نخست وزير مالزي در ادامه گفت كه من به رييس جمهور آمريكا گفتم كه وي را درك مي كنم.
ماهاتير محمد در مراسم گشايش دهمين اجلاس سازمان كنفرانس اسلامي كه هفته گذشته در پوتراجايا برگزار شد گفت كه غربي ها شش ميليون از ۱۲ ميليون يهودي را كشتند اما امروز اين يهودي ها هستند كه به نمايندگي از غربي ها جهان را اداره مي كنند.وي همچنين گفته بود كه سه ميليون يهودي نمي تواند ۳/۱ ميليارد مسلمان را در جهان از بين ببرد.
ماهاتير همچنين گفته بود مسلمانان براي دفاع از خود بايد به جاي استفاده از زور از نيروي فكري خود استفاده كنند.سخنان ماهاتير موجي از واكنش هاي موافق و مخالف را برانگيخت و برخي از غربي ها اظهارات وي را ضديهودي خواندند و آن را به شدت محكوم كردند.

عربستان ششصد نفر از عناصر القاعده را دستگير كرده است
روزنامه الوطن چاپ عربستان ديروز نوشت: تركي الفيصل سفير عربستان در انگليس گفت كه رياض تاكنون ششصد نفر از عناصر القاعده را دستگير كرده است.اين روزنامه افزود: تركي كه روز چهارشنبه در همايش تجربه عربستان در زمينه مبارزه با تروريسم در لندن سخن مي گفت، اضافه كرد: ۱۹۰ نفر از دستگيرشدگان آزاد،  ۹۰ نفر نيز تحويل دادگاه هاي قضايي شده و تحقيق از سايرين ادامه دارد.
سفير عربستان در انگليس همچنين گفت كه كشورش تلاش هاي خود در زمينه جلوگيري از كمك مالي به تروريست ها و همچنين مبارزه با پول شويي را افزايش داده است.وي با اشاره به همكاري عربستان با آمريكا و انگليس در زمينه تبادل اطلاعات براي مقابله با تروريست ها، بر اهميت تلاش بين المللي در مبارزه با تروريسم تاكيد كرد.
تركي الفيصل مسئله بازنگري در كتاب هاي درسي مدارس عربستان را نيز يادآور شد و گفت:  هدف از بازنگري در كتب، تنها مبارزه با تروريسم نيست بلكه بهبود و ارتقاي سطح كيفيت آنها نيز مدنظر بوده است.
تركي  الفيصل پيش از انتصاب به عنوان سفير عربستان در انگليس بيش از دو دهه مسئوليت سازمان اطلاعات و امنيت عربستان سعودي را برعهده داشت.

كابل غيرنظامي  مي شود
004944.jpg

دولت  افغانستان  و فرماندهي  نيروهاي  بين المللي  كمك  بـه  امنيت  افغانستان  به طور ضمني  توافق  كرده اند تا روند غيرنظامي  ساختن  شهــر كابل  پايتخت  اين كشور را به  انجام  رسانند.
يك  سخنگوي  ايســاف  در قندوز ديروز به  خبرنگار ايرنا گفت :با توافق  ايسـاف  و سازمان  پيمان  آتلانتيك  شمالي  (ناتو) كه  فرماندهي  ايـــن  نيروي  بين المللي  را برعهده  دارد، تمام  سلاح هاي  سنگين  به زودي  از كابل  خارج  خواهند شد.
اين  منبع  بدون  ذكر نام  خود، افزود: قرار است  سلاح هاي  سنگين  موجود در كابل  تا ۳۰ كيلومتري  بيرون  كابل  دور شوند.
اين  سخنگوي  ايساف  اظهار داشت : كار انتقال  سلاح هاي  سنگين  كه  اولين  قدم  در غيرنظامي  ساختن  پايتخت  افغانستان  اســت ، تا زمان  برگزاري  لويه  جرگه  قانون  اساسي  اين  كشور يعني  ۲۰ آذر ماه  آتي  پايان  مي يابد.دولت  افغانستان  نيز قبل  از اين  اعلام  كرده  بود كــه  تمـــام  پادگان ها و قرارگاه هاي  نظامي  را از كابل  خارج  خواهد ساخت .ژنرال  گوتس  گريمروت  فرمانده  آلماني  ايساف  نيـز سه شنبه گذشته در يـك  كنفرانس  مطبوعاتي  خواستار غيرنظامي  كردن  شهر كابل  شد.وي  همچنين  هشدار داد، در صورت  تداوم  ناامني  در ولايات  مختلف  افغانستان ، اين  وضعيت  ناامني  در كابل  نيز گسترش  خواهد يافت .در همين حال، حامد كرزاي  رييس  دولت  انتقالي  افغانستان  از وضعيـت  امنيتي  موجود اين كشور ابراز نارضايتي  كرد.
004946.jpg

الانباء: مقر نيروهاي آمريكا به جنوب كويت منتقل مي شود
روزنامه الانباء چاپ كويت ديروز نوشت: آمريكا تصميم دارد مقر نيروهاي نظامي خود را از شمال كويت به جنوب اين كشور منتقل كند.اين روزنامه به نقل از وزير دفاع كويت نوشت: انتقال قرارگاه نيروهاي آمريكايي از پادگان الدوحه در شمال كويت به پادگان عريفجان در جنوب اين كشور ارتباطي با تهديدات اخير رهبر سازمان القاعده ندارد.
شيخ جابر المبارك افزود: تصميم به انتقال مقر نيروهاي آمريكايي به عريفجان مدت ها قبل از اين گرفته شده بود.به گزارش ايرنا، وي پيش بيني كرد كه عمليات جابه جايي قرارگاه نيروهاي آمريكا از شمال به جنوب ظرف شش ماه آينده به پايان برسد.

كشف ماده غني ساز اورانيوم از قاچاقچيان عراقي
يك مقام وزارت كشور كويت اعلام كرد:  نيروهاي امنيتي اين كشور از قاچاقچيان عراقي موادي را كشف كردند كه گمان مي رود كاتاليزور غني سازي اورانيوم باشد.
روزنامه الانباء چاپ كويت ديروز بدون اشاره به نام اين مقام به نقل از وي نوشت: سه روز پيش، از سه قاچاقچي عراقي مقداري جيوه قرمز و كاتاليزورهاي غني سازي اورانيوم كشف شد.
به گزارش ايرنا اين مقام كويتي گفت: مواد ضبط شده به احتمال زياد باقي مانده مواد موجود در آزمايشگاه هاي سيار و مخفي رژيم سابق عراق است كه پس از سقوط اين رژيم به دست قاچاقچيان افتاده است.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران:
اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه : ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
۲۰۵۱۴۷۵-۲۰۵۵۶۶۶
۲۰۴۹۹۳۰-۲۰۴۸۴۳۶
تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


صفحه آخر
ادبيات
ايران
تكنيك
جامعه
رسانه
زمين
شهر
عكس
ورزش
هنر
|  ادبيات  |  ايران  |  تكنيك  |  جامعه  |  رسانه  |  زمين  |  شهر  |  عكس  |
|  ورزش  |  هنر  |  صفحه آخر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |