شنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۱۹ - Nov 8, 2003
ليگ برتر فوتبال پرسپوليس نفس تازه كرد
پگاه در هواي باراني شمال پر گشود
001122.jpg
گروه ورزشي: هفته نهم ليگ برتر فوتبال پر از حادثه و نتايج غيرمنتظره بود. توقف ذوب آهن و  استقلال و پاس در سد سايپا ، فجر و ابومسلم موجب شد تا با پيروزي تيم هاي فولاد، پرسپوليس و پگاه رقابت در صدر جدول بيشتر و نزديك تر شود.
پرسپوليس بعد از هفته ها ناكامي نفس تازه كرد و توانست در يك بازي پرگل بر تيم جوان برق غلبه كند. دايي مردي محوري پرسپوليس زننده دو گل بود و سهراب انتظاري با درخششي عالي اولين و چهارمين گل اين ديدار را به ثمر رساند.
پرسپوليس با اين بازي همه را به روزهاي آينده خود اميدوار ساخت.
در مشهد ابومسلم بعد از توقف استقلال در تهران خود را باور داشته است. نماينده خراسان در برابر پاس يك فوتبال مقتدرانه را به نمايش گذاشت ودر حالي كه تا آخرين لحظات از حريف خود پيش بود بازي برده را مساوي كرد .
سايپا قعرنشين جدول در زمين ذوب آهن صدرنشين ليگ برتر تنها يك قدم با كسب نخستين برد اين فصل خود فاصله داشت.
سايپا كه با تك گل اميرآبادي منتظر سوت پايان بازي از سوي داور بود، در دقايق وقت اضافي بازي اسير گل حميد عزيززاده شد تا ذوب آهن با اين تساوي از كنار دومين شكست پياپي با خوش اقبالي بگريزد و سايپا در عين بداقبالي بازي برده را با تساوي عوض كند .
صدرنشيني كم دوام استقلال
استقلال در شيراز بسيار مقتدرانه آغاز كرد. در نبود رضا عنايتي و محمد نوازي استقلال تركيب تازه  ديگري تجربه كرده بود و اين بار پس از مدتهاي مديد فراز فاطمي هم فرصت حضور در خط حمله را يافت و اتفاقا گل اول اين بازي نيز با ضربه سر او به ثمر رسيد.
استقلال در نيمه اول با اين گل روحيه اي بهتر پيدا كرد و در حالي كه بازي به دقيق ۴۳ رسيد اين بار نيكبخت واحدي از اشتباه خط دفاعي و دروازه بان حريف توانست گل دوم استقلال را وارد دروازه فجرسپاسي كند.
فجر سپاسي نيمه دوم را تهاجمي آغاز كرد. برخلاف فجر،  بازيكنان استقلال به همان دو گل نيمه اول قناعت كرده و فاقد جنگندگي نيمه اول بودند. در اين نيمه ابتدا سياوش اكبرپور روي اشتباه خط دفاعي استقلال با ضربه اي سنگين دروازه استقلال را گشود و در شرايطي كه بازي رو به پايان مي رفت اشتباه برومند كه چندين بار در اين بازي تكرار شد استقلال با دريافت گل دوم از صدرنشيني محروم ماند. بدين شكل استقلال صدرنشيني كم دوام خود را در اين فصل در همان حين بازي با عوض كردن پيروزي با تساوي از دست داد.
كار بزرگ پگاه
سپاهان قهرمان دوره قبل هيچگاه انتظار چنين شكست سنگيني را در رشت نداشت. پگاه در روزي كه پژمان نوري هافبك توانمند خود را در بهترين فرم مطلوب مي ديد با دو گل اين بازيكن و عشوري زاد دست به كاري بزرگ زد و توانست با برتري كامل تيم مدافع عنوان قهرماني را مغلوب سازد. پگاه با اين پيروزي خود را به جمع تيم هاي بالاي جدول رساند.
استقلال اهواز راه افتاد
استقلال اهواز در تهران و در زمين اختصاصي پيكان اين تيم را شكست داد. اين تيم كه هفته پيش ناصر حجازي را به خدمت گرفته است با اتكاي روحي ناشي از اين تغيير و تحولات به پيروزي جالبي دست پيدا كرد.
اتفاقا حجازي يكي از تماشاگران اين ديدار بود. او از اين بازي نهايت استفاده را برد. گل زودهنگام خليفه  اصل در دقيقه ۱۲ افت روحي بازيكنان ميزبان را به همراه داشت. تمام تلاش ياران پيكان رسيدن به گل مساوي در دقيقه ۶۳ توسط ابراهيميان بود. استقلال پس از دريافت گل مساوي هم دست بردار نبود و مزد چنين تفكري را با گل پيروزي بخش رضايي گرفتند.
فولاد فاتح جدال جنوب و شمال
ديدار شموشك نوشهر و فولاد اهواز را بايد جدال جنوب و شمال ناميد. در اين بازي فولاد فاتح ميدان شد و در هر نيمه يكبار موفق به گلزني شد.ايمان مبعلي در نيمه اول از روي نقطه پنالتي و لفته حميدي در نيمه دوم زنندگان گل فولاد بودند. فولاد با اين برد در مربع مدعيان قرار گرفت.

ليگ برتر بسكتبال ايران
هفته پنجم، هفته برتري تيم هاي بالاي جدول بود
گروه ورزشي: هفته پنجم ليگ برتر بسكتبال باشگاه هاي ايران با برتري تيم هاي بالاي جدول به پايان رسيد. در اين هفته، صنام، پيكان، صبا باطري و ذوب آهن با كسب يك پيروزي ديگر موقعيت خود را بيشتر بهبود بخشيدند. در اين هفته در تقابل تيم هاي تهراني با تيم هاي شهرستاني، شهرداري گرگان و ذوب آهن اصفهان توانستند بر حريفان تهراني خود غلبه كنند.
نتايج هفته پنجم
* صباباطري تهران ۹۰ - نگارسنگ شهركرد ۷۵
* صنام تهران ۸۹ - هما تهران ۷۹
* قائم الرضا اصفهان ۶۸ - پتروشيمي بندر امام ۵۸
* ذوب آهن اصفهان ۷۶ - ايران نارا تهران ۵۸
* پيكان تهران ۸۳ - پگاه شيراز ۷۹
* شهرداري گرگان ۶۷ - راه آهن تهران ۶۳

هشتمين جلسه شوراي پژوهش ورزش
گروه ورزشي: هشتمين جلسه شوراي پژوهش ورزش پژوهشكده دانشگاه آزاد اسلامي امروز برگزار مي شود. برنامه كاري امروز پژوهشكده برگزاري يك دوره كلاس تخصصي پزشكي ورزشي ويژه اسكي براي دانشجويان گروه پزشكي و تربيت بدني و كارگاههاي مختلف آموزشي براي رشته هاي اسكواش و يوگا و همچنين برگزاري دومين دوره مباني طب ورزشي براي دانشجويان خواهد بود.در هفتمين جلسه شوراي پژوهشي در مورد اشتغال فارغ التحصيلان رشته تربيت بدني و علوم ورزشي در مقاطع كارداني، كارشناسي و شاخص هاي بهره وري اماكن ورزشي بحث و تبادل نظر شد.

ليگ برتر واليبال
همه بازيها تحت الشعاع بازي نيمه تمام در گنبد
گروه ورزشي: هفته چهارم ليگ برتر واليبال ايران با نيمه تمام ماندن بازي صنام و نئوپان در گنبد به طور كامل به پايان نرسيد. در چهار بازي ديگر اين هفته پيكان تيم مدافع عنوان قهرماني در شيروان قدرت خود را به رخ همه تيم ها كشيد و نشان داد كه همچنان مدعي شماره يك قهرماني است. در اروميه نيز ديدار تيم هاي پگاه و لوله سازي درست وضعيتي مشابه با بازي صنام و نئوپان داشت و جاي شكرش باقي است كه به گفته كاظم نفر ناظر بازي با وجود بارش سكه و مزاحمت هايي كه تماشاگران به دليل گنجايش كم سالن تختي آفريدند بازي نيمه كاره رها نشد!!
پيرامون بازي نيمه تمام صنام و نئوپان گنبد كه در گيم پنجم و در امتياز ۵ بر ۲ به سود تيم ميزبان قطع شد ناظر بازي اين چنين اظهارنظر كرد: اين بازي با وجود تمهيدات لازم تا گيم پنجم به خوبي پيش رفت، اما معلوم نيست چگونه با وجود بسته بودن در هاي سالن تماشاگران جديد وارد ورزشگاه شده و نظم بازي را بر هم ريختند. وي دليل قطع بازي را پيش گيري از پيامدهاي بعدي خواند و گفت: در چنين شرايطي كه بازيكنان ميزبان از زدن سرويس عاجز بودند، ترجيح دادم تا بازي به طور كامل پايان نگيرد.در ساير بازيها برق پس از گذشت سه هفته از بن بست و بحران خودساخته خارج شد و با پيروزي بر سايپا به آرامش رسيد. سايپا كمتر نشاني از بازيهاي قبلي خود داشت و برخلاف اين تيم برقي ها تشنه پيروزي براي برد انگيزه كافي داشتند. در اين هفته پاس با برتري مقابل فولاد سبا همچنان درصدر ماند. پاسي ها روز به روز بهتر نشان مي دهند.

نتايج بازيهاي هفته چهارم
* برق تهران ۳ - سايپا تهران يك
* پاس تهران ۳ - فولاد سبا يك
* پگاه اروميه ۳ - لوله سازي اهواز يك
* قند شيروان صفر - پيكان تهران ۳

علي كفاشيان:
برزگر هنوز گزينه اول كشتي است
گروه ورزشي: معاون فني در امور فدراسيون هاي ورزشي سازمان تربيت بدني با تأكيد بر حمايت هاي جدي سازمان ورزش از فدراسيون كشتي درمورد تعيين كادر فني تيم ملي گفت: برزگر هنوز گزينه اول موردنظر فدراسيون كشتي است.
علي كفاشيان افزود: به رغم به نتيجه نرسيدن مذاكره فدراسيون كشتي با برزگر، دو گزينه ديگر نيز مدنظر اين فدراسيون هستند.

يك طلا و يك برنز براي ووشو ايران
گروه ورزشي: هفتمين  دور رقابت هاي  ووشو قهرماني  جهان  كه  در ماكائو چين  جريان  دارد، جمعه  شب  برگزار شد و در اين  دور تيم  ملي  ووشو ايران  صاحب  يك  مدال  طلا و يك  برنز شد.به  گزارش  فدراسيون  ورزش هاي  رزمي ، در رقابت هاي  روزجمعه  محمدرضا جعفري  در ديدار پاياني  وزن  منهاي  ۸۵ كيلوگرم  با حريفي  از جمهوري  آذربايجان  روبرو شد و توانست  حريف  خود را شكست  دهد و به  نخستين  مدال  طلا ووشو (سان  شو) دست  يابد.علي  اصغر شعباني  دروزن  منهاي  ۹۰ كيلوگرم  درديدار دوم  خود برابر حريفي از مصر پيكار كرد و بعداز دو راند مبارزه ، به  نتيجه  تساوي  دست  يافت  و پس از اعلام  راي  تساوي  از سوي  داور اين  رقابت ها، وزن كشي  انجام  شد و شعباني  به  علت  داشتن  ۲۰۰ گرم  اضافه وزن  نسبت  به  حريف  مصري ، بازنده  اعلام  شد.

تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* پگاه رشت ۳ - فولاد مباركه سپاهان يك
گل ها: پژمان نوري (۲ گل) و عشوري زاد(۱گل) براي پگاه و طالب نسب براي سپاهان
* پيكان تهران يك - استقلال اهواز ۲
گل ها: امير خليفه اصل (۱۲) و مهرداد رضايي  (۷۴) براي استقلال و محمد علي ابراهيميان (۶۳) براي پيكان
* فولاد خوزستان ۲ - شموشك نوشهر صفر
گل ها: ايمان مبعلي ۴۹ (نقطه پنالتي) و لفته حميدي (۶۲) براي فولاد
* فجر سپاسي شيراز ۲ - استقلال تهران ۲
گل ها: سياوش اكبرپور (۵۰) و علي عليزاده (۸۷) براي فجر و فراز فاطمي (۱۴) و نيكبخت واحدي (۴۳) براي استقلال
*پرسپوليس۴ - برق شيراز صفر
گل ها: علي دايي (۶۱ و ۶۷)، سهراب انتظاري (۱۷و۷۵) براي پرسپوليس
* ابومسلم مشهد يك - پاس تهران يك
گل ها: فضلي براي ابومسلم و خداداد عزيزي براي پاس

فوتسال جام رمضان شهرداري تهران آغاز شد
به مناسبت ماه مبارك رمضان هيأت فوتبال شهرداري تهران دوازدهمين دوره مسابقات فوتسال جام رمضان را در دو رده مديران و كاركنان آغاز كرده است.
در اين مسابقات كه برخي از اعضاي شوراي شهر، شهرداران مناطق، مديران و پرسنل شهرداري حضور دارند نزديك به يك هزار بازيكن با هم رقابت مي كنند.
مسابقات فوتسال جام رمضان در دو سالن شهرداري منطقه ۱۱ و به كوشش حسين جاور همزمان با ماه مبارك رمضان آغاز شده است. تيم فوتسال همشهري از دور مقدماتي اين مسابقات به مرحله بعدي صعود كرده است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري دانشجو
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |