شنبه ۱ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۳۲
آن دختراز طبقه دهم افتاد
000258.jpg
ماموران معتقند دختر ۱۶ ساله به قصد خودكشي خود را به پايين انداخته است.
اين ساختمان همان ساختمان نيمه كاره و اين كارگران همان كارگران افغاني مشغول در ساختمان هستند

لباس هاي آلوده
000252.jpg
۱۶ هزار و ۵۶۹ دست لباس شامل پيراهن و تك پوش خارجي مستعمل و آلوده در شهرستان فيروزآباد استان فارس كشف و توقيف شد. از اين شهرستان خبر مي رسد كه بر اساس ادعاي فروشندگان كه دو نفر فروشنده البسه در شهرستان فيروزآباد هستند، اين لباس ها را از تهران خريداري و براي فروش به شهر فيروزآباد و بخش >ميمند« اين شهرستان آورده اند و با آزمايش هاي انجام شده روي اين لباس ها، لكه هاي خون يا مواد افزودني پاك كننده، مشاهده شده و بوي نامطبوعي از آنها به مشام مي رسد.اين نخستين باري است كه فروش اينگونه لباس ها در اين شهرستان مشاهده شده و هم اينك در اين ارتباط پرونده اي تنظيم و براي رسيدگي به دادگستري ارجاع شده است.
شهرستان فيروزآباد با ۱۰۰ هزار نفر جمعيت در ۱۰۹ كيلومتري جنوب شيراز واقع است.

آن ۱۳ نفر
000254.jpg
از گناوه خبر رسيده كه ۱۳ نفر از عاملان اصلي توزيع مواد مخدر دستگير شده اند. از اين ۱۳ نفر نه چندان محترم، مقدار يكصد كيلوگرم ترياك، ۱۵كيلوگرم ترياك سوخته، ۵۵ كيلوگرم حشيش و آلات استعمال مواد مخدر و ترازوي مخصوص وزن مواد كشف و ضبط شده است.
همچنين از اين باند يك دستگاه دوربين مدار بسته كشف و پس از تحقيقات مقدماتي و تشكيل پرونده تحويل دايره مبارزه با مواد مخدر شد.
از طرف ديگر از يك موتورسوار كه در حال تردد بود، تعداد ۹۷ بطري مشروبات الكلي خارجي كشف شد.
از اين موتورسوار كه با مشاهده ضابطين اقدام به فرار كرده بود مقدار چهار ليتر مشروبات الكلي دست ساز نيز كشف شد.در پي گزارش هاي مردمي از يك منزل مقدار ۹۰ ليتر مشروبات الكلي كشف شد.

۱۲۰ ميليون سال قدمت
000248.jpg
مي خواهيد باور كنيد، مي خواهيد باور نكنيد! اما از چين خبر مي رسد كه فسيل هاي نوعي گياه نهاندانه را در شمال شرق اين كشور كشف كرده اند كه ۱۲۰ ميليون سال قدمت دارد.
دانشمندان چيني، فسيل هاي نوعي گياه نهاندانه را در شمال شرق اين كشور كشف كرده اند كه به گفته آنان، ۱۲۰ ميليون سال قدمت دارد.
اين فسيل ها درشهر >لينگ يوان« استان >ليائونينگ« يافت شده و از آن با عنوان >سينو كارپوس« ياد مي شود.
دانشمندان آكادمي علوم چين گفته اند كه اين فسيل ها متعلق به نوعي گياه نهاندانه است و ۱۲۲ تا ۱۲۵ ميليون سال پيش حيات داشته است.
اين فسيل ها، متعلق به گلها و ميوه هاي اين گياه است و كشف آن دستاورد مهمي در زمينه پژوهش درباره گياهان نهاندانه محسوب مي شود.

دستگيري يك باند قاچاق اسلحه
از كرمان خبر رسيده كه يك باند قاچاق اسلحه جنگي در هفته گذشته متلاشي شده است. اين باند كه به قاچاق سلاح هاي جنگي غير مجاز مبادرت داشته است توسط ماموران فرماندهي انتظامي استان كرمان متلاشي و متهم اصلي آن نيز دستگير شده است.
با دستگيري متهم اصلي، يك دستگاه خودرو مسروقه، ۱۲قبضه اسلحه از نوع كلاش، چهار قبضه خشاب كلاش و چند قبضه اسلحه ديگر و خشاب كشف شد. بر اساس اين گزارش متهم كه تبعه كشور عراق مي باشد اعتراف كرد سلاح ها را با همكاري دو نفر ديگر از عراق وارد ايران كرده است.
قاچاق سيمان
از قصر شيرين بشنويد و ماجراي كشف ۳۷ تن قاچاق سيمان.
۳۷ تن سيمان قاچاق توسط ماموران بازرسي در بازارچه مرزي پرويز خان كشف و ضبط شد. اين ميزان سيمان به صورت غير قانوني از سهميه سيمان شهروندان توسط عده  اي سودجو باهدف صادرات به كشور عراق به بازارچه منتقل شده است. طي يك ماه گذشته تاكنون حدود ۱۵۷ تن سيمان قاچاق در بازارچه هاي مرزي شهرستان قصرشيرين كشف و ضبط شده است.
در اين رابطه تاكنون۹ نفر از عاملين توزيع سيمان در اين شهرستان نيز دستگير و به مراجع قانوني معرفي شده اند. باتوجه به روند روبه رشد ساخت و ساز در كشور عراق، نياز سيمان در اين كشور بالاست و همين امر به دليل سود بالاي آن موجب قاچاق اين كالا در بازارچه هاي مرزي شده است.
شهرستان مرزي قصرشيرين با ۱۸۳ كيلومتر مرز مشترك با كشور عراق داراي دو بازارچه مرزي است.

يك خواننده ،يك نامه
000264.jpg
آنچه كه مي خوانيد، نقد منصفانه اي است كه يكي از خوانندگان باريك بين صفحه حوادث برايمان فرستاده است. از دقت نظر اين دوست عزيز سپاسگزاريم و اميدواريم شما هم ما را از نظرات خود مطلع فرماييد.
به عنوان يك روزنامه خوان حرفه اي - حداقل به مدت يك دهه - نام آقاي >احمد جلالي فراهاني« را براي اولين بار در كنار مطلب >گفت وگو با محمد بلوري« ديدم و از نيمرخ مبهمي كه در تصوير مطلب مي توان از ايشان ديد، ظاهرا جوان هستند. هر چند ديدن چهره ايشان با وجود تصوير مشكل است، اما حدس زدن چهره آقاي بلوري پس از خواندن مطلب فوق الذكر اصلا دشوار نيست؛ وقتي ايشان در پاسخ >چرا خبرنگارها از شما مي ترسند؟« مي گويند: ...> وقتي كسي غلط بنويسد عصباني مي شوم« پس حتما الان از شدت عصبانيت در آستانه انفجار هستند. كافيست مروري فهرست وار فقط بر اغلاط املايي (انشايي پيشكش) اين مطلب داشته باشيم:

روبات آدم كش
000256.jpg
از اسپانيا خبر مي رسد كه يك كارگر ساده و مادرمرده كارخانه بيسكويت سازي توسط يك روبات كشته شد.
يك كارگر اسپانيايي سحرگاه يك روز كاملا عادي در چنگ يك >روبات« گرفتار آمد و جان خود را از دست داد.
اين حادثه در يك كارخانه توليد بيسكويت در شهر ناوارا واقع در شمال اسپانيا رخ داد.
به گفته مسوولان سنديكاي كارگران منطقه، >روبات« مزبور كه وظيفه كوبيدن مواد اوليه را داشت، ساعت ۴ بامداد آن روز با زدن ضربه اي به زندگي كارگر كارخانه پايان داد.كارگران كارخانه دليل بروز اين حادثه را وضعيت نامناسب حفاظتي محيط كار اعلام كردند و از صبح دست به يك اعتصاب ۲۴ ساعته زدند.اين كارگران اظهار داشتند كه واحدهاي امدادي منطقه به دنبال اين حادثه خود را به كارخانه رساندند اما كارگر مزبور بلافاصله پس از ضربه >روبات« زندگي خويش را از دست داده بود.

ايدز در استان خراسان
۲۱۰ نفر در استان خراسان بر اثر اعتياد تزريقي و استفاده از وسايل مشترك به ويروس ايدز آلوده شده اند. از خراسان خبر مي رسد كه تعداد رسمي آلوده شدگان به ويروس اچ.آي.وي ۲۶۲ نفر است.اعتياد تزريقي اصلي ترين راه سرايت ويروس ايدز در خراسان است. همجواري خراسان با بزرگترين كشور توليدكننده مواد مخدر جهان باعث شده تا اين استان بيشترين خسارت را از ناحيه ايدز در آينده متحمل شود.هم اكنون نشانه هاي بيماري ايدز در ۵۸ نفر گزارش شده كه از اين تعداد ۵۲ نفر فوت كرده اند.آمارهاي غيررسمي تعداد مبتلايان به ايدز در خراسان را بيش از ۳۵۰۰ نفر برآورد مي كند كه عامل ابتلاي بيشتر آنان اعتياد تزريقي است.آمار معتادان به مواد مخدر به ويژه معتادان تزريقي در خراسان و شهرستان مشهد بسيار بالاست و همين امر به نوبه خود آمار مبتلايان به ويروس اچ.آي.وي را در مقايسه با شهرهاي ديگر كشور افزايش داده است.همچنين آمار مبتلايان به ايدز در زندان هاي خراسان ۳۰ نفر ذكر شده است كه با توجه به ارتباط مستقيم مبتلايان به ايدز در زندان ها با معتادان تزريقي، پيش بيني مي شود آمار واقعي بيش از اين باشد.

قطارهاي شيشه شكسته
000250.jpg
طي ۴۵ روز گذشته بر اثر ۳۰ مورد سنگ پراني، ۲۹ ميليون ريال، زيان به قطارها وارد آمد.
بر اثر اين سنگ پراني ها ۴۱ جام شيشه قطار شكسته شد.
بيشترين مورد سنگ پراني مربوط به حد فاصل ايستگاه هاي قائم شهر و ساري بوده است.
بر اثر اين سنگ پراني ها دو مسافر از ناحيه سر و چشم مصدوم شدند.
راه آهن شمال، سنگ پراني به سوي قطارها -كه عموما از سوي كودكان انجام مي شود- را يكي از معضلات جدي راه آهن اعلام كرد و از خانواده ها و مربيان مدارس حاشيه خط آهن خواست كه نسبت به عواقب خطرناك اين عمل، كودكان و نوجوانان را آگاه كنند.
اداره كل راه آهن شمال همچنين از رسانه هاي گروهي خواست تا با اطلاع رساني و آگاه سازي مردم در خصوص ضرر و زيان هاي ناشي از پرتاب سنگ به سوي قطارها، اين اداره كل را ياري كنند..

به هر دكتري اعتماد نكنيد
مريض تخت شماره ۴
مسئولان بخوانند
000244.jpg

چنانچه مسئولان بيمارستان... يا وزارت بهداشت در رابطه با مطالب اين گزارش و گفته هاي بيمار پاسخي دارند مي توانند دراختيار روزنامه قرار دهند و ايرانشهر بدون هيچ گونه داوري حاضر به چاپ اين توضيحات است.
دياليز و جراحي كليه 
بيماران كليوي بدون آنكه كليه هاي آنان از بدنشان خارج شود تحت دياليز قرار مي گيرند و عمل خارج كردن كليه از بدن غالباً فقط در موارد پيوند كليه انجام مي شود. حتي اگر اين بيمار مبتلا به ناراحتي كليوي بوده، بايد روشن شود به چه دليل كليه هاي وي را بدون اطلاع و رضايت او از بدنش خارج كرده اند و كليه ها چه شده است.
نام پزشك 
نام پزشك معالج اين بيمار و بيمارستاني كه وي در آنجا بستري است در روزنامه محفوظ است.
سابقه قبلي و گروه خوني 
گروه خوني اين بيمارAB مثبت است و وي پيش از اين ماجرا هيچ گونه سابقه بيماري كليوي نداشته است.
اين روزها به اندازه يك عمر گذشت. ۶۳ روز درست مثل ۶۳سال، اين را بيمارتخت شماره ۴ گفت. كنار تخت هم اتاقي اش نشسته و با كمك زني ديگر پاهاي پيرمرد را كه از بي حركتي درد گرفته است مالش مي دهد.

چشمهايش مرزي است ميان اندوه و اضطراب پنهانش و آن چيزهايي كه مي بيند؛ مجبور است سكوت كند و تحمل، دستهايي كه گله به گله كبود و سوراخ شده از جاي سوزن هايي كه پوست و رگ را مي شكافد و تا اعماق وجودش را مي سوزاند.
هشت ماه است كه ازدواج كرده ام اما حالا اين اتفاق افتاده و من اينجا گوشه بيمارستان...
پيرمرد را رها مي كند و روي تخت خودش، تخت شماره چهار اتاق يك، بخش داخلي بيمارستان... همان كه بالايش نوشته شده: محمدحسين دانشيان، مي خوابد تا تمامي حس هاي پريشانش را در لنز دوربين عكاسي جاي دهد.
مراقب پرستار مو بلند باشيد، به رئيس خبر مي دهد شما آمده ايد. آن وقت برايتان دردسر مي شود.
براي او كه بسياري از عمرش را درسفر بوده، گوشه نشيني بسيار دشوار است و زجر دهنده. شايد به همين خاطر است كه در نگاه اول سنش بيشتر از ۴۲سال به نظر مي رسد.
خانه ام بابلسر است و مغازه ام در جزيره كيش، لوازم صوتي و تصويري مي فروشم. حدود دو ماه پيش رفته بودم پيش زنم، بابلسر. اما وقتي آمدم تهران تا برگردم كيش يك روز احساس كردم فشارم كمي بالا رفته، حدود ۱۸، براي همين آمدم بيمارستان. اينجا آزمايش كردند و يك خانم دكتري بود كه گفت: بايد چند روزي بستري شوم و بالاخره خانم دكتر تشخيص داد كليه هايم مشكل دارد. ميله فلزي سرد و نقره اي رنگ كنار تخت و سرمي كه حالا خالي است. در ته چشمهايش تبديل به يك قاب عكس مي شود. اتفاق ها يك به يك در ذهنش تاب مي خورد و آزارش مي  دهد.
بالاخره خانم دكتر گفت: بايد دياليز شوم و قبل از آن نياز به عمل جراحي دارم. من هم پذيرفتم. چند روز بعد از عمل گفتند بايد بروم بيمارستان امام خميني(ره) براي آنژيوگرافي اما دكتر بيمارستان امام وقتي پرونده ام را ديد گفت نيازي به آنژيو ندارم. از بعد از عمل فشارم خيلي بالا رفته و رسيده بود به ۲۵، براي همين آن دكتر بيشتر معاينه كرد تا اين كه يك دفعه از چيزي جا خورد وقتي گفتم دياليز مي شوم نگاهي انداخت و گفت تحمل شنيدن موضوعي را دارم يا نه؟
شوكه مي شود. نفسش از سينه بيرون نمي آيد انگار كه ديواري راهش را بسته باشد. ترس و اضطراب مثل يك تير يا ضربه شمشير قلبش را شكاف مي دهد و زير پوستش پيش مي رود. بالاخره جواب دكتر را مي دهد:
- من آمادگي شنيدن هر چيزي را دارم.
و دكتر شروع مي كند به توضيح دادن: >شما اصلا از نظر كليوي هيچ مشكلي نداشتيد و نبايد دياليز مي شديد اما هر دو كليه شما را درآورده اند. حتي سونوگرافي كه قبل از عمل انجام شده اين موضوع را تاييد مي كند.«
اتاق دكتر، بيمارستان و انگار كل دنيا دور سرش به چرخش در مي آيد، زمين زير پايش به لرزه مي افتد، ديوارها به سويش هجوم مي برند و قلبش را فشار مي دهند. آيا واقعا درست شنيده است؟
به گفته حسين دانشيان، او پس از آنكه به خاطر بالا بودن فشار خونش در بيمارستان بستري شد، به تشخيص و با اصرار دكتر >الف« تحت عمل جراحي كليه و پس از آن دياليز قرار گرفت و اين در حالي است كه به تشخيص پزشكان ديگر اين بيمار پيش از عمل جراحي هيچ گونه بيماري كليوي نداشته است.
در نامه اي كه در تاريخ سوم آبان ماه - پيش از انجام عمل - از طرف دكتر ناصري به دكتر >الف« نوشته شده، در رابطه با نتيجه سونوگرافي حسين دانشيان آمده است: >در بررسي با كلرداپلر و دوبلكس: منشا هر دو شريان كليوي چپ و راست طبيعي ديده شده و نماي كالرداپلر هر دو شريان كليوي طبيعي است.
در بررسي با دوبلكس: اسپكتروم هر دو شريان كليوي نماي مونوفازيك طبيعي داشته است.
000242.jpg

نتيجه: در اين بررسي علايمي از تنگي شرائين كليوي ديده نشد.«
اما علي رغم آزمايش هاي انجام شده، دكتر >الف« همچنان بر بيماري كليوي دانشيان اصرار مي كند و سرانجام او تحت عمل جراحي قرار مي گيرد.
- همان موقع كه مرا به اتاق عمل بردند يك پزشك ديگر را نيز به عنوان بيمار به آنجا آورده بودند. هنگام عمل، برخلاف اطلاع و رضايت من هر دو كليه ام را از بدنم درآوردند و نمي دانم با آنها چه كردند. شايد آن را به كس ديگري مثلا همان دكتر كه بيمار بود پيوند زده باشند. به هر حال تاكنون نسبت به اين موضوع مطمئن نشده ام. اما دكتر >الف« مدتي است كه ناپديد شده و ديگر سر كار نمي آيد. حالا من مي خواهم بدانم به چه دليل كليه هاي من را از بدنم بيرون آورده اند. بيمارستان بايد پاسخگو باشد. همان روز اولي كه ماجرا فاش شد و از دكتر >الف« توضيح خواستم، درحالي كه بسيار مضطرب و رنگش سرخ شده بود با عصبانيت جواب داد >نظر دكتر بيمارستان امام و نتيجه آزمايش ها همه اشتباه است و انجام عمل روي من ضروري بوده، اما اگر واقعاً من نياز به جراحي داشتم چرا خانم دكتر ديگر سركار نمي آيد.
درحال حاضر من به شدت پيگير موضوع هستم و در اين ميان حتي يك بار به من پيشنهاد پول داده اند. اما من قبول نكرده و گفته ام بايد تكليف كليه هايم روشن و مشخص شودكه آنها را چرا درآورده و با آن چه كار كرده اند.«
هر لحظه احتمال دارد پرستار مو بلند از راه برسد و كار را خراب كند و براي همين آرام از اتاق شماره يك بيرون مي آييم بدون اين كه سرانجام متوجه شويم دقيقاً چه برسر بيمار شماره ۴ آمده و كليه هاي وي چه شده است؟

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
در شهر
درمانگاه
سفر و طبيعت
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |