دوشنبه ۳ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۳۴ - Nov 24, 2003
ورزش
Front Page

ليگ برتر فوتبال ايران پرسپوليس و پاس پيروز شدند
ذوب آهن در صدر باقي ماند
001766.jpg
گروه ورزشي: هفته دهم ليگ برتر براي پرسپوليس، پاس و استقلال اهواز هفته بازگشت به موقعيت بهتر بود. پرسپوليس با تك گل علي دايي سه امتياز حياتي در نوشهر بدست آورد. در زمين نوشهر و در اين فصل هيچ تيمي راحت از ورزشگاه خارج نمي شود. اما حضور علي دايي كه وجودش در داخل ميدان هر لحظه يك گل مي تواند داشته باشد باعث شد تا با تسلط روي هوا و ضربه استثنايي خود پرسپوليس را هفده امتيازي كند. نوشهري ها خوب شروع كردند و دوبار نيز تا مرز گشودن دروازه پرسپوليس پيش رفتند، اما در نهايت اين پرسپوليس بود كه با حس حرفه اي هميشگي توانست بازي را در خانه حريف ببرد. پرسپوليس همچنان بهترين خط حمله را داراست و بهترين گلزن نيز در رأس پيكان حملات اين تيم پيشتاز است. شموشك تلاش زيادي كرد تا از اين شكست خود را نجات دهد، اما در نهايت بگوويچ با شاگردانش سه امتياز بر امتيازات خود افزودند.كار مهم تر از پرسپوليس را استقلال اهواز انجام داد. اهوازيها بالاخره شاهد يك بازي زيبا از تيم خودشان شدند. حضور ناصر حجازي در هماهنگي ويكدستي تيم استقلال بي تأثير نبود. آنها قهرمان دوره گذشته را با دو گل شكست دادند. استقلال اهواز حالا ديگر يك مدعي است آنها از همان دقايق اول بازي با سرعت حريف را تحت فشار قرار دادند. سپاهان بيست دقيقه به دفاع پرداخت تا بتواند خود را از يورشهاي استقلال نجات دهد. استقلالي ها بر شدت حملات خود افزودند و سرانجام در دقيقه ۳۰ افشين كمالي طلسم را شكست و استقلال را صاحب گل كرد. بازي در نيمه دوم كمي به خشونت كشيده شد و در دقيقه ۷۸ سعيد بيات از سپاهان توسط داور اخراج شد. استقلال اهواز از اين خلأ بهترين سود را برد و عليرضا رضايي در دقيقه ۹۰ بازي نتيجه را دو بر صفر كرد. در وقت تلف شده داور رضا جلالي از استقلال اهواز را نيز با كارت قرمز روبرو كرد. سرانجام بازي با همان نتيجه دو بر صفر به سود استقلال اهواز به پايان رسيد.در شيرودي تهران سايپا ميزبان فولاد اهواز بود كه تلاش دو تيم پس از نود دقيقه نتيجه اي جز تساوي صفر بر صفر در بر نداشت .سايپا صاحب يك امتياز شد و در همان انتهاي جدول باقي ماند، فولاد نيز دو پله سقوط كرد و در رده پنجم ايستاد.
در شيراز ابومسلم طي يك بازي قدرتي و پرتوان يك امتياز از برق گرفت. ابومسلم در دقيقه ۱۴ صاحب ضربه پنالتي شد كه ايمان رزاقي با زيبايي آن را تبديل به گل كرد. برقي ها سي دقيقه دويدند تا توانستند در دقيقه ۴۴ با گل عليرضا عباسي فرد بازي را به تساوي بكشانند. در اوايل نيمه دوم همين بازيكن يك ضربه پنالتي را از دست داد و در نهايت نيز اين بازي زيبا يك بر يك مساوي شد. برق در رده دهم ماند و ابومسلم خود را به مكان هشتم رساند.
استقلال و پيكان ديدني بود
ذوب آهن صدرنشين مسابقات با اقتدار تمام در اصفهان بر پگاه پيروز شد تا همچنان تيم برتر ليگ باشد. هجوم پاس، استقلال و پرسپوليس به مرز ذوب آهن باعث شد تا اصفهاني ها با طراوت هميشگي و حفظ توپ و استفاده از فضاهاي خالي بتوانند طي
۱۱دقيقه دو گل وارد دروازه پگاه كنند. امير وزيري بازيكن آماده و سرحال ذوب آهن در دقيقه ۲۶ گل اول را زد و تا پگاه به خود بيايد دومين گل خود را به ثمر رساند. نيمه اول با همين نتيجه به پايان رسيد و پگاه در نيمه دوم تنها تاكتيكي كه اتخاذ كرد، اين بود كه گل ديگري نخورد و سرانجام ذوب آهن سه امتياز پيشتازي خود را به دست آورد و در صدر باقي ماند. ذوب آهن تيمي آماده، با قدرت بدني فوق العاده بهتر از بقيه تيم ها از برنامه هاي تاكتيكي خود بهره مي برد. در واقع تيم ورك ذوب آهن را هيچ تيمي در شرايط حاضر ندارد.
در تهران و در ورزشگاه آزادي استقلال و پيكان بازي زيبايي ارائه دادند. پيكان با برنامه هاي ذوالفقار نسب طي يك نيمه استقلال را درهم پيچيد. دو گل پيكان با طراحي حساب شده به دست آمد و استقلال پريشان حال در مقابل برنامه هاي پيكان چاره اي جز تسليم نداشت.
ابراهيميان در (دقايق۲۵و۳۷)گل هاي پيكان را زد چرا استقلال از بازيكنان موجود كه پتانسيل لازم را دارند بهره نمي برد. سامره و نيكبخت را براي چه روزهايي حفظ كرده ايم. بازي اي از اين مهم تر. سامره در موقعيت فعلي جزو مهاجمان باهوش و گلزن فوتبال ماست اما قلعه نويي ترجيح مي دهد او را از ابتدا به ميدان نفرستد. يا نيكبخت كه بالاخره در اندازه هاي خود فاكتورهاي مثبتي دارد. زماني كه در نيمه دوم استقلال تعويض هاي اجباري خود را انجام داد. استقلال دو گل در دقايق ۵۰ و ۶۵ زد تا بازي را مساوي كند و در نهايت نيز بازي با همين نتيجه به پايان رسيد تا استقلال در رده چهارم جدول پايين تر از پرسپوليس قرار گيرد.
تابلو نتايج ليگ برتر
* سايپا تهران صفر - فولاد خوزستان صفر
* استقلال اهواز ۲- فولاد مباركه سپاهان صفر
گلهاي استقلال: افشين كمايي (دقيقه ۳۰) و عليرضا رضايي (دقيقه ۹۰)
* شموشك صفر- پرسپوليس يك
گل : علي دايي (دقيقه ۶۷)
* پاس تهران ۳- فجر شهيد سپاسي ۲
گلهاي پاس: جواد نكونام (دقيقه ۵)، رضا رضايي كمال (دقيقه ۲۲) و آرش برهاني (دقيقه ۵۸)
گلهاي فجر : سياوش ا كبر پور (دقيقه ۹) و مهرزاد معدنچي (دقيقه ۲۸)
* برق شيراز يك - ابومسلم خراسان يك
گل برق: عليرضا عباسي فرد (دقيقه ۴۴)
گل ابومسلم: ايمان رزاقي (دقيقه ۱۴)
*استقلال تهران ۲ - پيكان تهران ۲
گل ها: علي سامره (۵۳ و۵۸) براي استقلال و محمدعلي ابراهيميان (۲۵ و ۳۷) براي پيكان
*ذوب آهن اصفهان ۲ - پگاه گيلان صفر
گل ها: امير وزيري (۲۶ و ۳۷)

چين قهرمان وزنه برداري دنيا
ايران با ۴ مدال طلا تيم پنجم جهان شد
001768.jpg

گروه ورزشي: هفتاد و سومين دوره رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان در شهر ونكوور كانادا با قهرماني قاطع يك تيم آسيايي يعني چين به پايان رسيد. اگرچه ظاهراً چنين به نظر مي رسد مقاصدي كه متوليان اين ورزش آن را در اولويت قرار داده بودند (كسب ۶ سهميه براي حضور در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن)به طور كامل تأمين شده است و كسب عنوان پنجمي جهان بر مبناي واقعيات موجود مقامي راضي كننده مي تواند باشد، اما بررسي كيفي اين دوره از مسابقه ها و نارسايي ها و ناكامي هايي كه براي تيم اعزامي كشور حاصل شد، نگراني هاي تازه اي را بوجود آورد كه عليرغم روند رو به رشد و اميدواركننده اي كه در جهت اعتلاي جايگاه اين ورزش در كشور به وجود آمده است، هنوز براي خلق پيروزي هاي چشمگير در صحنه هاي مختلف بين المللي و رسيدن به افتخارات پايدار و مداوم، راهي بلند و طولاني باقي است، راهي كه قابليت هاي اجرايي آن نيازمند سرمايه گذاري هاي وسيع تري است. در ونكوور ناامني ها و نگراني هايي كه براي وزنه برداري ما بوجود آمد اگر هرچه زودتر مورد تجزيه و تحليل كارشناسان قرار نگيرد، آثار سوء و نتايج زيانبار آن به راحتي مي تواند عامل اصلي بازدارندگي و توقف باشد. يقين ما اين است كه در افق روشن وزنه برداري نگراني هايي دروني پديدار شده است كه متناسب با اخلاقيات موجود آن نيست. با حسن تدبير و برنامه ريزي صحيح مي توان تا حدود زيادي از اين مشكلات جلوگيري كرد.
ركوردهاي جهاني شكسته نشد
001764.jpg

حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان كه قول ركوردشكني در مسابقه هاي جهاني كانادا را داده بود، موفق به انجام اين كار نشد و در برابر وزنه ۵/۲۶۳ كيلوگرم دوضرب ناموفق عمل كرد. رضازاده در فوق سنگين با مجموع ۵/۴۵۷ كيلوگرم (۵/۲۰۷ يكضرب و ۲۵۰ دوضرب) بار ديگر قهرمان جهان شد. با دو مدال طلا و يك برنز حسين رضازاده و دو مدال طلاي محمدعلي فلاحتي نژاد تيم وزنه برداري ايران با ۱۱۷ امتياز رتبه پنجمي دنيا را به دست آورد.
فلاحتي نژاد بهترين وزنه بردار سال ۲۰۰۳ ميلادي
در پايان هفتاد و سومين دوره مسابقات جهاني وزنه برداري در شهر ونكوور كانادا، محمدعلي فلاحتي نژاد به عنوان بهترين وزنه بردار سال ۲۰۰۳ انتخاب شد.به گزارش ايسنا در مراسم انتخاب بهترين هاي اين دوره از پيكارها، محمدعلي فلاحتي نژاد، وزنه بردار دسته ۷۷ كيلوگرم كشورمان كه در اين مسابقات به دو مدال طلاي دوضرب و مجموع اين وزن دست يافته بود، از طرف كميته برگزاري مسابقات به عنوان بهترين وزنه بردار جهان در سال ۲۰۰۳ انتخاب شد و جام بهترين ورزشكار سال را دريافت كرد.

قهرمانان جام تختي جايزه دلاري مي گيرند
گروه ورزشي: فدراسيون  كشتي  ديروز اعلام  كرد: براي  ترغيب  كشورهاي  صاحب  نام  درعرصه  كشتي  و تشويق  كشتي گيران  برتر جهان  به  منظور شركت  در مسابقه هاي بين المللي جام  «تختي» در ايران ، براي  اين  مسابقه ها جايزه  نقدي  در نظر گرفته  شده  است .اين  جايزه  براي  هر دو رشته  كشتي  آزاد و فرنگي  درنظر گرفته  شده  ونفرات  اول  مبلغ  ۱۵۰۰ دلار، نفرات  دوم  يك  هزار دلار و نفرات  سوم  ۵۰۰ دلارجايزه  دريافت  خواهند كرد.فدراسيون  كشتي  براي  شركت  در مسابقه هاي  بين المللي  كشتي  جام  «تختي » كه در روزهاي
  ۲۹ بهمن  ماه  تا اول  اسفندماه  امسال  در تهران  برگزار خواهد شد،از تيم هاي  ۳۱ كشور جهان  دعوت  به  عمل  آورده  است .
نكته: فدراسيون كشتي كشور همه ساله قبل از شروع پيكارهاي جام تختي خبرهايي از اين دست را اعلام مي كند ولي عملا باز هم مشاهده مي شود كه حضور ميهمانان طراز اول خارجي در اين جام كم رنگ است. اميد آنكه امسال رقابت هاي جام تختي كه يكي از مهم ترين ميدان هاي انتخابي براي شناخت كشتي گيران برتر كشور جهت حضور در بازي هاي المپيك است، با حال و هوايي مطلوب تر از هميشه برگزار شود.

پينگ پنگ بازان جانباز و معلول در اردو
اردوي  آماده سازي  تيم ملي  پينگ  پنگ  جانبازان  ومعلولين  ايران  براي  شركت در مسابقات  انتخابي  بازيهاي  پاراليمپيك  ۲۰۰۴ آتن ، از روز ششم  آذرماه  جاري به  مدت  يك  هفته  در تهران  برپا مي شود.
براي  شركت  در اين  اردو نفرات  زير دعوت  شده اند:مهران  وصلتي ، عليار خوبي  زاده ، مهدي  عقيلي ، بلال  مدحج ، محمدرضا محمدتقي  سمناني  (همگي  از تهران )، مهدي  نيكخواه ، عباس  عليمرداني  از كرج ، عقيل عليمرداني  از مركزي ، حميد قراچه  داغي  از خراسان ، بهنام  رهبري  از اصفهان ،و حميدرضا شيخ  زاده  از آذربايجان  شرقي. سرمربي : عادل  عليپور.

آسيب ديدگي منصور برزگر
منصور برزگر كه براي برگزاري يك دوره كلاس مربيگري به چين سفر كرده بود، به دليل آسيب ديدگي در ناحيه كتف چپش در حين انجام تمرين، بازگشتش به كشور به مدت يك هفته به تاخير افتاد.
وي كه قرار بود امروز وارد كشور شود، به دليل آسيب ديدگي كتف چپش و آتل بندي اين ناحيه، مدت يك هفته بود كه قادر به انجام هيچ گونه تمريني نبود، اما با انجام كار فيزيوتراپي تا حدودي آسيب ديدگي اش بهبود يافته است.

خادم در راه سوئيس
گروه ورزشي :امير رضا خادم، رئيس پيشين فدراسيون كشتي به منظور شركت در اجلاس جهاني المپين ها، پنجشنبه راهي سوييس مي شود.خادم به عنوان نماينده المپين هاي ايران در اين اجلاس حضور پيدا خواهد كرد.اين اجلاس به منظور انتخاب رئيس، دبيركل و هيأت اجرايي انجمن المپين هاي دنيا و تصويب اساسنامه انجمن، به مدت ۲ روز در سوئيس تشكيل خواهد شد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |
|   ورزش    |    ورزش جهان    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |