دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۴۰ - Dec 1, 2003
ليگ برتر فوتبال ايران استقلال و سپاهان در نقطه صفر
پرسپوليس با اقتدار در رده دوم ايستاد
002038.jpg
تجربه برتر پرسپوليس با يك مهاجم حرفه اي مدعي بهترين گلزن جهان بر جواني سايپا چربيد. پرسپوليس با دو گل سايپا را در قعر جدول نگه داشت. سهراب انتظاري يكي از دو گل پرسپوليس را در بازي ديروز به ثمر رساند.
گروه ورزشي: نتايج هفته دوازدهم اگر ذوب آهن را در صدر جدول جابه جا نكرد، اما آنقدر فاصله ها را به هم نزديك كرد تا هيچ تيمي در حاشيه امنيت قرار نگيرد. در اهواز و در زميني كه بيشتر شبيه استخر بود ذوب آهن به نهايت آرزوي خود رسيد: «گرفتن يك امتياز از فولاد.» فولادي كه از وزن تيمي پاييني بهره مند است در بدترين زمان ميزبان شد تا در روزي سخت بيش از يك امتياز به دست نياورد.
ذوب آهن با ۲۲ امتياز هنوز اول است و فولاد ۱۸ امتيازي شد و يك رده صعود كرد.
در ورزشگاه ايران خودرو يك نتيجه غيرقابل تصور رقم خورد و «هت تريك» بهمن طهماسبي پاس را خرد كرد . پاس ابتدا با گل عباس آقايي پيش افتاد اما زماني كه نفس خداداد عزيزي به شماره افتاد كار پاس تمام شد. مهدي دادرس مدير موفق پيكان نشان داد استاد اداره يك باشگاه است، هر وقت پيكان دچار بحران شده او تيمش را به مسير صحيح رهنمون ساخته است.
استقلال و سپاهان هم در نقطه صفر توقف كردند. استقلال هماني بود كه در هفته هاي قبل ديديم بدون ذره اي تفاوت. امير قلعه نويي هنوز متوجه نشده كه هر بازي روش خاص خود را دارد و در هر بازي با استفاده از قدرت و در گيري فيزيكي در فضاي محدود نمي توان برنده بود. سپاهان هم روز به روز بيشتر نزول مي كند. پس از ايرادات تاكتيكي اين فصل حالا قهرمان فصل حتي اعتماد به نفس كافي هم ندارد.
در رشت، پگاه به آساني از سد استقلال اهواز گذشت.
انگار نه انگار كه حجازي يكسال در رشت مربيگري كرده، او بدون توجه به فضاي ورزشگاه رشت تيمش را چيد و مسبب اصلي شكست اهوازيها بود. در اين بازي امير سلامي بخش هم شايستگي هاي خود را به حجازي نشان داد.
دربي شيراز مردم اين شهر را ناراضي كرد اما مسئولين دو تيم از اين كه بدون دردسر امتيازات تقسيم شد راضي تر از هميشه نشان مي دادند.
در مشهد، اتفاق جالبي افتاد. شموشكي ها كه چند هفته اي بود نامه نگاري مي كردند تا قاضي اين ميدان هر داوري باشد به جز خسروي، باز هم با حضور او در ميدان مواجه شدند و از بازي كردن امتناع كردند. روزي كه فدراسيون فوتبال به خواسته مسئولان پرسپوليس تن داد و مرادي ديگر بازيهاي اين تيم را قضاوت نكرد حالا بايد منتظر خواستهاي غير معقول ديگر تيمها باشيم.
پرسپوليس هم آنقدر با تجربه بود كه در مقابل جوانان سايپا دچار مشكل نشود. پرسپوليس در نيمه اول با گلهاي انتظاري و دايي بار خود را بست تا بازي زيباي جوانان سايپا در نيمه دوم خللي در سه امتياز پرسپوليس ايجاد نكند. پرسپوليس با اين پيروزي۲۰ امتيازي شد و به رده دوم صعود كرد.

خبرهايي از واليبال
ليگ برتر تهران قرعه كشي شد
گروه ورزشي: رقابت هاي ليگ برتر واليبال تهران قرعه كشي شد و طي آن
۶ تيم حاضر تهراني در ليگ برتر كشور
به اتفاق دو تيم برتر دسته يك تهران كه هنوز مشخص نشدند قرار است از روز ۲۳ آذرماه در اين مسابقات حاضر شوند. براساس قرعه كشي صورت پذيرفته، پيكان، برق، دخانيات و تيم اول دسته يك در گروه اول و تيم هاي صنام، پاس، سايپا و تيم دوم دسته يك در گروه دوم گروه بندي شدند.
زمان برگزاري اين بازيها هر هفته روزهاي يكشنبه اعلام شده است. نكته جالب آنكه راه اندازي مجدد ليگ برتر تهران چندان با استقبال تيم هاي تهراني حاضر در ليگ كشور مواجه نشده است و بسياري از اين تيم ها اعلام داشتند كه با نفرات ذخيره خود در اين بازيها حاضر خواهند بود. خستگي بازيهاي هفتگي ليگ برتر كشور يكي از دلايلي است كه مسئولان اين تيم ها را به واكنش واداشته است. از سوي ديگر عباس جلاير مسئول هيأت واليبال تهران با درخواست از فدراسيون مبني بر حضور قهرمان اين مسابقات در باشگاههاي آسيا و يا يك تورنمنت بين المللي بدنبال دميدن ايجاد انگيزه در نزد تيم هاي شركت كننده است كه بايد ديد اين تدبير تا چه حد در راغب كردن تيم ها مفيد واقع خواهد شد.
برترين هاي جام جهاني واليبال
در پايان ۶۶ بازي در نهمين دوره رقابت هاي واليبال جام جهاني مردان كه با صعود تيم برزيل، ايتاليا و صربستان و مونته نگرو همراه بود، عناوين برتر پست هاي مختلف نصيب اين بازيكنان شد:
* امتيازآورترين بازيكن: تاكاهيرو ياماموتو (ژاپن)
* بهترين اسپك: جيوواني (برزيل)
* بهترين دفاع روي تور: آندريا گريچ (صربستان)
* بهترين زننده سرويس: آندريا سارتورتي (ايتاليا)
* بهترين بازيساز: نيكولا گربيچ (صربستان)
* بهترين ليبرو: سرجيهو سانتوز (برزيل)
* ارزشمندترين بازيكن: دايسوكي اوسامي (ژاپن)

حسن نوربخش رئيس جديد هيأت بسكتبال
گروه ورزشي: با تشكيل مجمع فوق العاده هيأت بسكتبال استان تهران اين هيأت ديروز پس از چند ماه اداره شدن توسط سرپرست، رئيس جديد خود را شناخت.در اين مجمع كه رياست آن با محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال بود و حجت الله خطيب مديركل تربيت بدني استان تهران هم در آن حضور يافت، حسن نوربخش با كسب ۱۳ رأي از ۱۴ رأي اخذ شده به اين سمت دست پيدا كرد.

بسكتبال باشگاه هاي آسيا
ساعت بازيهاي نماينده ايران اعلام شد
گروه ورزشي: چهاردهمين دوره رقابت هاي بسكتبال باشگاه هاي آسيا طي روزهاي ۳۰ آذر تا ششم ديماه سال جاري به ميزباني شهر كوالالامپور مالزي انجام مي شود. تيم صنام نماينده ايران در اين بازي ها كه با تيم هاي پتروناس مالزي، الوحده سوريه، الاتحاد عربستان و نماينده هند همگروه است، در روز نخست اين مسابقات با قرعه استراحت روبرو شده است.
صنام در دور مقدماتي در روزهاي اول و دوم ديماه ساعت ۲۱ برابر تيم هاي پتروناس مالزي والوحده سوريه قرار مي گيرد. بازي سوم صنام روز سوم دي مقابل الاتحاد عربستان خواهد بود و اين تيم آخرين پيكار مقدماتي خود را در روز چهارم دي برابر نماينده هند برگزار مي كند. تاريخ ديدارهاي نيمه نهايي و نهايي روزهاي پنجم و ششم ديماه تعيين شده است.

قيطاسي دودانگه و ميرزايي حكم گرفتند
محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي ديروز طي احكام جداگانه اي اصغر قيطاسي، علي اكبر دودانگه و داوود ميرزايي را به ترتيب به عنوان سرپرست اردوي آمادگي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي بزرگسالان ايران تا بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن، سرمربي تيم كشتي آزاد نوجوانان كشورمان تا پايان مسابقه هاي آسيايي ۲۰۰۴ و سرپرست تيم كشتي فرنگي جوانان ايران منصوب كرد.

خبرهايي از كشتي دو پيروزي براي صنام  مازندران در قزاقستان
گروه ورزشي: تيم كشتي آزاد باشگاه صنام مازندران بعد از پيروزي برابر نماينده كره جنوبي در مسابقه هاي «جام آسيا» در كشور قزاقستان در دو مسابقه بعدي خود نيز نمايندگان كشورهاي مغولستان و هند را نيز مغلوب كرد و به فينال اين رقابت ها راه يافت.
اين تيم ديروز ابتدا تيم مغولستان را (۶-۲۰) مغلوب كرد و سپس برابر هند با نتيجه (۴-۲۴) به برتري رسيد.
تيم كشتي فرنگي باشگاه نفت اهواز هم كه به نمايندگي از كشورمان در اين مسابقه ها شركت كرده است، بعد از پيروزي مقابل كره جنوبي در ديدار بعدي خود برابر نماينده قزاقستان
(۱-۶) مغلوب شد. مسعود هاشم زاده تنها كشتي گير پيروز كشورمان در اين مسابقه بود كه در وزن ۹۶ كيلوگرم آسميكوف قزاق را شكست داد.

تابلو نتايج ليگ برتر
* پگاه گيلان ۳ - استقلال اهواز صفر
گلهاي پگاه: پژمان نوري (دقيقه ۱۶)، اميرحسين سلامي بخش (دقيقه ۳۴) و بيژن حسيني(دقيقه ۶۸)
* سپاهان صفر - استقلال تهران صفر
* فولاد خوزستان صفر - ذوب آهن اصفهان صفر
* پيكان تهران ۳ - پاس تهران ۱
گلها : بهمن طهماسبي (دقايق ۶۰ ، ۷۰ و ۷۵)
گل پاس: عباس آقايي (دقيقه ۸)
* فجر سپاسي صفر - برق شيراز صفر
* پرسپوليس تهران ۲ - سايپا تهران صفر
گلها: سهراب انتظاري و علي دايي براي پرسپوليس
* ابومسلم مشهد ۳ - شموشك نوشهر صفر
تيم شموشك به دليل اعتراض به قضاوت عليرضا خسروي در ميدان حاضر نشد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |