چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۴۹
پايان رسيدگي به بزرگترين پرونده كلاهبرداري سال
حكم متهمان امروز صادر خواهد شد
001232.jpg
محمد غمخوار
دادگاه صندوق قرض ا لحسنه محراب كوثر اثبات كرد كه بسياري از تخلفات مالي در ايران بخاطر خيانت در امانت صورت مي گيرد .
حكم متهمان پرونده صندوق قرض الحسنه محراب كوثر امروز صادر خواهد شد.قاضي اكبرآبادي در پايان جلسه محاكمه روز چهارشنبه هفته گذشته، ختم رسيدگي به اين پرونده كلاهبرداري را اعلام كرد.
آخرين جلسه محاكمه 
ر ابتداي جلسه يكي از متهمان به نام «سيدهاشم» از اعضاي هيات امنا در مقابل اتهامات خود در مورد شركت در كلاهبرداري خيانت در امانت به دفاع از خود پرداخت.
قاضي اكبرآبادي از او در مورد علت حضور نيافتن در جلسات قبلي دادگاه پرسيد كه متهم بي اطلاعي از وضعيت روند رسيدگي دادگاه را عنوان كرد كه قاضي نيز اين دفاع متهم را نپذيرفت.
متهم در دفاع از خود گفت: در هيات مديره تصويب شده بود كه ماهي ۲۰۰ هزار تومان حقوق ماهيانه به من داده شود اما من هيچوقت پول دريافت نكردم تنها مصوبه هاي شركت در مورد اعطا ي وام به متقاضيان را امضا كردم.
من معتقدم از سوي من هيچ جرمي صورت نگرفته چون من تصميم گيرنده نبودم، هر چند از تصميم گيرندگان اصلي صندوق عضو هيات امناي آن بودم و فقط يك جلسه به صندوق سر زدم و معتقدم اگر ساختمان فلسطين فروخته شود بدهي همه طلبكاران را مي توانيم بدهيم و از بحران موجود فرار كنيم.«سيدهاشم» در خصوص خريد ساختمان فلسطين به قيمت ۳۲۰ ميليون تومان گفت: «در زمان خريد ساختمان من در شركت حضور نداشتم و حاضر به اين ريسك نبودم.»
قاضي دادگاه سپس از «رضا.د» خواست كه در خصوص شعبه قم به دفاع از خود بپردازد.
متهم گفت: «در موسسه شعبه قم تعدادي كامپيوتر به صورت قسطي واگذار كرديم كه براي وصول قسط هاي آن با مشكل روبرو شديم. «محمود.ح» يكي ديگر از متهمان پرونده ضمن رد اتهام شركت در خيانت در امانت اظهار داشت: بنده هيچ رابطه حقوقي با شاكيان پرونده نداشتم زيرا به عنوان عضو علي البدل از تصميمات هيات مديره خبر نداشتم بنابر قانون هم من در صورت نبودن اعضاي اصلي مي توانستم در جلسات حضور پيدا كنم.
وي در ادامه گفت: هيچ كدام از عناصر سه گانه جرم خيانت در امانت توسط من انجام نگرفته است.
با توجه به ماده ۶۷۴ قانون مجازات، در مورد مالي كه به امين داده مي شود تا به مصرف معين برسد امكان خيانت در امانت وجود دارد كه در اينجا مالي به من داده نشده و با توجه به عدم حضورم در هيات مديره به خاطر بيماري و مشكلاتي كه با هيات مديره داشتم، من در فعاليت هيات مديره تخلفي را مرتكب نشده ام.در ادامه اين جلسه كه به طور علني وبا حضور چهار تن از متهمان پرونده و وكيل مدافع آنها برگزار شد يكي د يگراز متهمان از خود در برابر دو اتهام شركت دركلاهبرداري و خيانت در امانت دفاع كرد. شهردار يكي از مناطق تهران گفت: «در همان ابتداي شروع به كار اين صندوق، از آن استعفا داده و هيچ يك از صورت جلسات را امضا نكرده بودم.»
وي ادامه داد: ورود من به اين موسسه به خاطر توصيه هاي يكي از دوستانم بود و با توجه به وظايفم در شهرداري، دوستان به من مراجعه كردند كه در موسسه خيريه محراب كوثر تعدادي خانواده بي بضاعت تحت پوشش قرار دارندو اين خانواده ها براي خريد اجناس خود مجبورند به خيابان كارگر بيايندو از من خواستند محلي را به آنها در شهر ري اختصاص دهم تا مردم به راحتي بتوانند خريدهاي خود را انجام دهند. ورود من به اين صندوق به خاطر كمك به افراد محروم و بي سرپرست بود زيرا از ابتدا اين صندوق به نام موسسه خيريه محراب كوثر فعاليت داشت. وي ادامه داد: چند ماه بعد اعضاي اين موسسه من را به يك افطاري در يكي از خانه هاي عاطفه واقع در يكي از مناطق شمال شهر تهران دعوت كردند كه در همان جلسه من در خصوص محل تامين هزينه هاي افطار از آنها پرسيدم كه يكي از اعضا پاسخ داد: از كمك هاي مردمي.من در جلسات هيات مديره، امنا و مجمع عمومي صندوق قرض الحسنه محراب كوثر حضور نداشتم و به هيچوجه از مصوبات اعضاي هيات مديره مطلع نبودم ووقتي متوجه برخي مسايل مالي موسسه شدم استعفاي خود را به طور كتبي ارايه دادم كه نسخه اي از آن هم در پرونده ثبت شركت ها موجود مي باشد.
قاضي اكبرآبادي از متهم پرسيد چرا استعفاي شما در روزنامه رسمي منعكس نشد؟
متهم در دفاع از خود گفت: «يكي از اعضا گفت استعفاي خودت را عملي نكن. چون اگرشما استعفا بدهيد من هم به خاطر شما استعفا مي دهم و چون ماهيت كار خير بود، من ديگر پافشاري نكردم و تنها در همان جلسه افطاري شركت كردم.»
در ادامه جلسه، وكيل مدافع خانم «مهينت» از متهان پرونده كه از ابتدا به جاي موكلش در دادگاه حضور پيدا كرده بود ،در دفاع از متهم به جرم خيانت در امانت اظهار داشت: موكلم به عنوان يك زن مددكار قصد شركت در اين صندوق را داشت تا بتواند در امور خيريه از جمله سرپرستي كودكان بي سرپرست شركت كند كه حدود ۴ ماه بعد از آغاز فعاليت اين دفتر، موكلم درخواست استعفا داد. وكيل مدافع متهم گفت :موكل من از اسفندماه سال ۸۰ پس از ساخت خانه عاطفه در زميني كه شهرداري منطقه به او داده بود ديگر به اين موسسه نيامد. وي ادامه داد: چون موكلم در عمليات اجرايي شركت نداشته، پس عنصر معنوي و مادي جرم منتفي و هيچ دليل و مدركي وجود ندارد كه هيچ يك از شاكيان پرونده را فريفته باشدو به واسطه آن خيانت در امانت ثابت شود. بنابراين تقاضاي حكم برائت موكلم را دارم.
بنياد خيريه محراب كوثر در جشن رمضان سال ۷۸ تاسيس شد و۹ نفر جزو هيات موسس بودند كه يكي از آنها در ابتدا استعفا داد. پس از مدتي ۴ نفر از افرادي كه بنياد محراب كوثر را تاسيس كرده بودند، اقدام به تاسيس صندوق قرض الحسنه محراب كوثر مي كنند كه به جهت برخي تخلفات به پرونده آنها در شعبه ۱۰۲۱ رسيدگي شد.
اين پرونده ۱۱۲۹ نفر شاكي در دادسرا دارد كه در ۶ جلسه به اتهام همه متهمان (شركت در كلاهبرداري وخيانت در امانت) رسيدگي شد كه يك نفر از آنها در زندان است و بقيه با توديع وثيقه با كفيل آزادند.
قاضي اكبرآبادي در خصوص ميزان مبلغ اختلاس يا تخلفات مديران اين صندوق گفت: مقدار تخلفات دقيقا محاسبه نشده اما آنچه كه روشن است اين است كه تخلفات از يك ميليارد تومان كمتر است.
وي همچنين متذكر شد كه تمام اعضاي هيات امنايي كه در شعبه ۱۰۲۱ دادگاه به جرم شركت در كلاهبرداري تفهيم اتهام شده بودند در دادسرا تبرئه شدندو براي آنها قرار منع تعقيب صادر شده است. در بين متهمان فقط يك مجري تلويزيوني ديده مي شود كه وي در جلسه گذشته در برابر اتهامات خود به دفاع پرداخت. نام يكي ديگر از مجريان تلويزيون نيزدر يكي از جلسات دادگاه برده شده بود اما او در ليست متهمان اين پرونده نيست.
در ادامه آخرين جلسه محاكمه يك عضو اصلي هيات مديره صندوق قرض الحسنه محراب كوثر در دفاع از اتهامات خود گفت: هيات مديره صندوق به دليل خريداري يك قطعه ملك در ارائه تسهيلات و سرمايه به سرمايه گذاران دچار مشكل شدو در صورت به فروش رفتن ملك موردنظر پول شاكيان سريعا پرداخت خواهد شد.
وي ادامه داد: من در اين صندوق تصميم گيرنده نبودم و حتي از خريد ملك فلسطين هم اطلاع نداشتم وبه علت عدم حضور در جلسات هيات مديره، صورت جلسه را هم امضا نكردم.در آخرين جلسه محاكمه، دو تن از متهمان پرونده در دادگاه حضور نداشتند كه قاضي اكبرآبادي با استناد به ماده ۱۸۱ قانون آيين دادرسي كيفري اعلام كرد كه راي اين افراد هم صادرخواهد شد.
سرانجام، رسيدگي به اتهامات متهمان اين پرونده كلاهبرداري به پايان رسيد. طبق روال قانوني، راي دادگاه يك هفته بعد از اعلام ختم رسيدگي به پرونده صادر خواهد  شد.

اسراييل جامعه غيرسالم
001230.jpg
توجه بيش از حد به جنگ و عمليات هاي تروريستي، سازمان هاي امنيتي و اجتماعي رژيم صهيونيستي باعث غافل شدن آنها از جوانان شده است.
راديو «تل آويو» گزارش داد: يك سوم دانشجويان دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي رژيم صهيونيستي معتاد به مواد مخدر هستند. مصرف مواد مخدر نه تنها ميان دانشجويان بلكه در مدارس هم رايج شده است.
شارون نخست وزير اسراييل همه سازمان هاي امنيتي و اجتماعي رژيم صهيونيستي را به مقابله با اين خطر و اتخاذ تدابير جدي و فوري فرا خواند.
همچنين در نظرسنجي هفته گذشته روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحرونوت» بيش از ۶۰ درصد پرسش شوندگان، جامعه اسراييل را در مقايسه با ديگر جوامع، جامعه اي غير سالم دانستند.

سرقت عجيب ۳۸ موشك
001240.jpg
اما بخوانيد در مورد عجيب ترين سرقت سال در مولداوي؛ سارقان حرفه اي در جمهوري خود خوانده پرونسترويه مولداوي در بزرگ ترين و عجيب ترين سرقت خود موفق شدند ۳۸فروند موشك داراي كلاهك اتمي را بدزدند.
محل استقرار اين سلاح ها تحت كنترل نيروهاي روسي مستقر در اين جمهوري است.
بنابراين گزارش، در ۳۸موشك ربوده شده اخيرا تغييراتي صورت گرفته  كه قادر به حمل كلاهك اتمي هستند.
تاكنون هيچ يك از اين موشك ها مورداستفاده قرار نگرفته اند ولي خطر افتادن تعدادي از آنها به دست سازمان هاي تروريستي وجوددارد.
هنوز پليس موفق به شناسايي اين سارقان نشده است.

لغو سفر به كويت
001238.jpg
ايرانياني كه قصد سفر به كويت را دارند بايد تا پايان سال ميلادي جاري برنامه سفر خود را لغو كنند وبي خود پولي براي گرفتن بليط خرج نكنند.
وزارت كشور كويت به خاطر برگزاري نشست سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس اعطاي رواديد به اتباع ايران، پاكستان، اردن، عراق و سوريه را تا پايان سال ميلادي جاري لغو كرد.
قرار است ماموريت حفاظت محل اقامت سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در كويت به عهده نيروهاي ويژه وزارت دفاع گذاشته شود.
عربستان سعودي، كويت، امارات ، قطر، عمان و بحرين شش عضو شوراي همكاري خليج فارس هستند.

۲۰ميليون دلار وسايل شكنجه
001242.jpg
آمريكا در سال گذشته در نهايت  هاي و هوي هايش براي حقوق بشر، ۲۰ميليون دلار وسايل شكنجه صادر كرده است. دولت آقاي بوش در سال گذشته مجوز اين ۲۰ميليون دلار را صادر كرده است. اين درحالي است كه دولت آقاي بوش نه چندان محترم، عليرغم مدارك و شواهد موجود در مورد استفاده كشورهاي يمن، اردن، مراكش و تايلند از اين ابزار در شكنجه كردن زندانيان، مجوز صدور اين وسايل به كشورهاي مزبور را داده است.
مبلغ كل صادرات سلاح شوك الكتريكي آمريكا در سال ۲۰۰۲ ۷،/۱۴ ميليون دلار و ميزان كل صادرات دستبند و پابند آمريكا ۴/۴ ميليون دلار اعلام شده است. وزارت بازرگاني و وزارت امور خارجه آمريكا با تاييد صدور اين وسايل به ۴۵كشور دنيا فرصت خريد فن آوري شوك  الكتريكي را داده اند.
از سال ۱۹۹۰ تاكنون مدارك معتبري مبني بر استفاده از سلاح شوك الكتريكي در شكنجه زندانيان در ۱۹ ايالت اعلام شده است.
علاوه بر آن آمريكا در سال ۲۰۰۲، بالغ بر ۹ تن، پابند آهني مارك اسميت وسون را به عربستان سعودي صادركرده است.

جوهر الكترونيك آبي
001236.jpg
بله ديگر! اين هم از كارهاي عجيب و غريب اهالي كشور چشم هاي بادامي. يك شركت ژاپني جوهر جديدي را براي چاپگرهاي ليزري و قلم هاي خود توليد كرده است كه با حرارت دادن از كاغذ جدا مي شود و به اين ترتيب مي تواند كار بازيافت كاغذهاي باطله را تسهيل كند.اين جوهر، رنگ آبي دارد و به آن «ئي بلو» مي گويند. ئي بلو يا جوهرالكترونيك آبي متشكل از سه ماده شيميايي است. از اين سه ماده دو ماده به نحو طبيعي با يكديگر تركيب مي شوند و رنگ جوهر را به وجود مي آورند و ماده سوم اين فرآيند تركيب شدن را در هنگامي كه به آن حرارت داده شود معكوس مي سازد و موجب مي شود عبارات نوشته شده با جوهر حالت شفاف و روشن به خود بگيرد و نامريي شوند.به اين ترتيب مي توان دوباره بر روي كاغذي كه قبلا بر روي آن مطالبي درج شده بود، مطالب تازه چاپ كرد. توشيبا براي پاكسازي كاغذ از اين نوع جوهر، دستگاه تازه اي را ساخته است كه مي تواند در هر ساعت ۱۰۰ صفحه را پاكسازي كند.گسترش استفاده از رايانه هاي شخصي اين تصور را ايجاد كرده بود كه زماني همه مكتوبات رسمي و شخصي با استفاده از كاغذهاي الكترونيك و در فضاي مجازي تحرير خواهد شد.تحقيقات نشان مي دهد كه مصرف كاغذ در سراسر جهان همچون گذشته بسيار زياد است.

ساختمان هاي خطرناك
001234.jpg
حالا اين ريخت ساختمان ها خيلي مد شده است و ديگر خبري از آن خانه هاي آجري و حياط هاي درندشت و حوض هاي آبي نيست.
ولي همين رجعت از هويتمان كم كم كار دستمان مي دهد. اخيرا معلوم و اثبات شده كه ساختمان هاي شيشه اي براي امنيت شهرها خطرناك است. اماظا هرابه لحاظ قانوني هيچ كس نمي تواند از ساخت چنين بناهايي جلوگيري كند!اين ساختمان ها كه در حال حاضر مد شده اند و همه دلشان مي خواهد پشت پنجره هاي شيشه اي اش كه ابر و باد و مه و خورشيد را منعكس مي كنند يك فنجان چاي بنوشند، استاندارد نيستند. با اين حال وزارت مسكن وشهرسازي هيچ ممنوعيني براي ساخت آنها قائل نشده است. بزرگترين ايراد اين ساختمان ها اين است كه در برابر حوادثي مانند زلزله و ساير بلاياي طبيعي مقاومت پاييني دارند، ضمن اينكه ساختمان هاي شيشه اي ايراني موجب اتلاف انرژي گرمايي و سرمايي مي شوند. كي بود كه مي گفت آپارتمان نشيني بهتر است. آن حياط هاي در اندشت و آن حوض هاي آبي از حالا  از مد افتاده اند .آن روزها لا اقل كسي از سقوط شيشه خورده نمي ترسيد .

صدام حسين پولدار
001228.jpg
از عراق خبر مي رسد كه سه شماره حساب بانكي صدام حسين كشف شده است.
يك راديوي عراقي گزارش كرده است كه سه شماره حساب جناب رئيس كشف شده واين كار را كميسارياي بين المللي تعقيب جنايات سازمان يافته، انجام داده است.
شماره حساب هاي بانكي صدام علاوه بر شركت بين المللي «لايكن تايم» در بانك هاي «سوئيس،پاناما و بهامد» نيز كشف شده است. در حال حاضر برخي شركت هاي غربي از جمله كارخانه هاي طلاسازي و شبكه هاي مافيايي بازار موادمخدر با استفاده از ثروت انبوه صدام حسين فعاليت مي كنند.
عوامل صدام از سود اين سرمايه كلان براي انجام عمليات مسلحانه در زمان حاضر در عراق استفاده مي كنند و جالب اينجاست كه خيلي از همين شركت ها هرگونه ارتباط با صدام را رد مي كنند.

حوادث
آي تي شهر
ايرانشهر
تهرانشهر
در شهر
درمانگاه
سفر و طبيعت
طهرانشهر
|  آي تي شهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |  طهرانشهر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |