شنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۲ - Dec 13, 2003
شهري
Front Page

سال آينده با هدف بهسازي ترافيك شمالغرب تهران
تقاطع چمران - سئول غير هم سطح مي شود
راهكارهاي اجرايي رهنمود هاي رهبري براي مديريت شهري تدوين مي شود
گروه شهري: بازديد و ملاقات مردمي هفتگي دكتر احمدي نژاد-شهردار تهران، پنج شنبه گذشته اختصاص به منطقه ۲ شهرداري تهران داشت.
به گزارش خبرنگار ما، احمدي نژاد، منطقه ۲ را از وسيع ترين مناطق شهر تهران دانست كه نسبت به حدوداً ۱۴ منطقه اي كه طي هفته هاي گذشته مورد بازديد قرار گرفته است، از بالاترين مراجعات مردمي برخوردار بود.
وي علت اصلي مراجعات گسترده مردم به اين منطقه از تهران را معطوف به ملاقات اعضاي شوراي شهر به همراه مديران ارشد شهرداري تهران با مقام معظم رهبري، رهنمودها و نگاه ايشان نسبت به مسائل شهر و تكيه و تاكيد ايشان بر اصالت خدمتگزاري مديريت شهري دانست كه موجب شور و شوق مردم و اميدواري آنها جهت حل مشكلاتشان شد.
وي گفت: بي ترديد مواضع رهبري و رهنمودهاي ايشان در وهله اول مايه افتخار ابدي براي مديريت شهر تهران و بعد به عنوان سرمايه اي گرانقدر براي مديريت كشور به شمار خواهد رفت .احمدي نژاد سرفصل هاي رهنمودهاي رهبري خطاب به مجموعه مديريت شهري را عبارت از زلال اسلام ناب و خدمتگزاري نمونه به مردم، رعايت حقوق مردم و جلوگيري از اجحاف به آنان، تكيه بر كار علمي و تخصصي و استفاده از همه افكار و نظر صاحبنظران، جلوگيري از دست اندازي عناصر فرصت طلب به منابع عمومي و جلوگيري از فساد برخي عناصر كه خود را با شرايط انقلاب، هماهنگ نكردند، اعلام كرد و از آن به عنوان منشور بلند خدمتگزاري در كشور نام برد و ادامه داد: ما افتخار مي كنيم كه مخاطب كلام رهبري هستيم و به همين منظور جلسه اي را با حضور مديران شهرداري تشكيل داديم و در آن بطور كامل رهنمودهاي رهبري را مورد مطالعه قرار داديم و متعاقب آن طراحي راهكارهاي تحقق اين رهنمودها را در دستور كار قرار داديم.
احمدي نژاد افزود: در هفته آينده جلسه مشتركي متشكل از شهردار و شوراي شهر برگزار خواهد شد تا در آن يكبار ديگر
با هم ، همپيمان شوند تا ضمن وفاداري به ميثاق خدمتگزاري به مردم در تحقق يك شهر آباد ، ايمن، با نشاط و تحت هدايت رهبري، لحظه اي را از دست ندهند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: مجموع اقداماتي كه در مديريت شهري انجام مي گيرد حاصل برنامه ريزي و هماهنگي با شوراي شهر تهران است بنابراين منظور از مديريت شهري، مجموعه شهرداري و شوراي اسلامي شهر مي باشد.
شهردار تهران در ادامه سخنان خود به بررسي وضعيت منطقه ۲ تهران پرداخت و بافت مسكوني قريب به اتفاق اين منطقه را مبتني بر اصول مهندس و شهرسازي دانست كه از اين بابت جاي نگراني نيست، اما لكه هاي محدودي در محله فرحزاد و حاشيه مسيل ها و رودخانه ها قرار دارد كه در ساخت وساز آنها، رعايت مسائل فني و مهندسي نشده است لذا خطر وقوع سيل، آنها را تهديد مي كند.
احمدي نژاد، تقاطع بزرگراه شهيد چمران- سئول را از گره هاي ترافيكي منطقه نام برد و گفت: با وجود رفع تكليف و انتقال كاربريهاي مزاحم در اين منطقه، اما رفع مشكلات ترافيكي و عبور و مرور روان در اين تقاطع منوط به تكميل بزرگراه يادگار امام است كه به همين منظور قرار شد با رفع معارضين تا پايان امسال و اوايل سال آينده، بخشي از بزرگراه در اختيار شهروندان قرار گيرد و تا پايان سال ۱۳۸۳ با احداث يك تقاطع غيرهمسطح روي بزرگراه شهيد چمران، عبور و مرور از اين محدوده روان خواهد شد.
وي با هشدار به مردم تهران در مورد برخي افراد سودجو و كلاهبردار كه با چاپ آگهي هاي جذاب و فريبنده در روزنامه ها، اقدام به پيش فروش ارزان قيمت زمين هايي با كاربريهاي غير مسكوني در خارج از شهر مي كنند، گفت: در محدوده استحفاظي تهران به عنوان محلي كه خارج از محدوده خدمات شهري واقع است، هر نوع ساخت وساز ، تفكيك زمين و واگذاري تحت هر عنوان ممنوع است و كساني كه به خريد چنين اراضي مبادرت مي ورزند در آينده هم خود و هم مديريت شهري را با مشكلات عديده اي روبه رو خواهند كرد.
وي افزود: قانون اجازه ساخت وساز در خارج از محدوده خدمات شهري را نمي دهد لذا وي به مردم توصيه كرد به هنگام روبه رو شدن با چنين پيشنهادهاي فريبنده اي با مراجعه به شهرداري و شخص شهردار آن محل، و بعد از اطمينان از وجود مجوزهاي لازم در اين گونه نقل و انتقالات، نسبت به خريد زمين اقدام كنند.شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود به لزوم مديريت تقاضا در سفرهاي شهري اشاره كرد و گفت: حاكميت برخي مقررات دست و باگير و زائد در بسياري از سازمانها و ادارات براي مراجعين آنها، بسيار سفرآفرين است بطوري كه مراجعات راحتي براي گرفتن يك گواهي، نيازمند مراجعات مكرر به سازمانهاي متعدد در روزهاي مختلف مي كند.
احمدي نژاد خبر داد: به زودي طرحي اجرا مي شود كه بر مبناي آن تمام ادارات و سازمان ها بايد مقرراتي را كه ارتباطات اداري آنان را تنظيم مي كند به شهرداري آورده تا پس از تصويب در شوراي شهر، قابليت اجرايي يابد.

ابراز تأسف شهردار از وجود پديده كارتن خوابي در تهران
شهردار تهران  با تاييد مرگ  چند كارتن  خواب  در يك  شب  در تهران  به  نقل ازپزشكي  قانوني ، از وجود پديده  كارتن  خوابي  در پايتخت  ابراز تاسف  كرد.
وي  گفت : رسيدگي  به وضع  اين افراد با سازمان هاي  متعددي است  كه  مسئوليت هاي گوناگوني  دارند و از اعتبارات  ملي  استفاده  مي كنند.«محمود احمدي  نژاد» بدون  اشاره  به  نام  اين  سازمان ها افزود: شهرداري  درايفاي  مسئوليت  ها، اين  سازمان ها را كمك  مي كند.وي  گفت : پديده  كارتن خوابي  ما را متاثر مي كند و پي گير هستيم  اگر مواردخاصي  باشد رسيدگي  كنيم .شهردارتهران ، تعداد متوفيان  كارتن  خواب  در يك  شب  در هفته  گذشته درتهران را به  نقل  از پزشكي  قانوني ، «چهار يا پنج نفر» ذكركرد وآن  را رقمي معادل روزهاي  قبل  و عادي  عنوان  كرد.

ساماندهي فضاي سبز جنوب تهران
شهرداري منطقه ۱۸ تهران از هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز در حريم جنوب غربي تهران بويژه در كمربند فضاي سبز جلوگيري مي كند. مهندس عباس ندرلو معاون شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه ۱۸ با اعلام اين مطلب گفت: حفظ و نگهداري از حريم و كمربند فضاي سبز شهر تهران بعنوان گلوگاه و فيلتر تنفسي اين شهر بزرگ از مهمترين اولويتهاي كاري شهرداري منطقه ۱۸ است و از هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز كه به نحوي حقوق مردم را تضعيف نمايد در اين محدوده جلوگيري مي شود.

نگاه
تعداد شركت هاي خودرو ساز دو برابر مي شود (جرايد)
002558.jpg
فريد مرتضوي

اهداي لوح تقدير به برگزيدگان محيط زيست در تهران
به پاس ۱۳ سال تلاش پيگير روزنامه همشهري در ترويج فرهنگ زيست محيطي لوح تقدير انجمن حفظ محيط  كوهستان به اسماعيل عباسي دبير گزارش و صفحه محيط زيست همشهري اهدا شد
گروه شهري: انجمن حفظ محيط كوهستان در مراسمي كه شامگاه چهارشنبه ۱۹ آذرماه به مناسبت آغاز سيزدهمين سال فعاليت اين انجمن و روز جهاني كوهستان در ورزشگاه انقلاب تهران برپا شده بود، به شماري از برگزيدگان ترويج فرهنگ محيط زيست و دفاع از محيط زيست كوهستان از جمله روزنامه همشهري لوح تقدير اهدا كرد.
در اين مراسم دكتر احمدرضا ياوري رئيس هيأت مديره انجمن پيرامون شكل گيري و فعاليت هاي اين تشكل، مهندس انوشيروان نجفي معاون سازمان حفاظت محيط زيست درخصوص نقش مهم تشكل هاي زيست محيطي به عنوان بخشي از تلاشگران جامعه مدني در حفظ محيط  زيست و توسعه پايدار سخن گفتند. همچنين خانم مه لقا ملاح دبير جمعيت زنان مبارزه با آلودگي محيط زيست، طي سخناني با ارائه تعريفي جامع از تشكل هاي زيست محيطي به مفهوم واقعي، هشدار داد كه هنوز مفهوم سازمانهاي غيردولتي  در ايران جانيفتاده است. سپس عبدالله اشتري مديرعامل انجمن حفظ محيط كوهستان درباره روز جهاني كوهستان، و روز مشاركت بين المللي براي توسعه پايدار و فعاليت هاي انجمن در طول ۱۳ سال گذشته سخن گفت. در پايان اين مراسم لوح تقدير انجمن حفظ محيط كوهستان توسط شماري از پيشكسوتان كوهنوردي و محيط زيست كوهستان به برگزيدگان اهدا گرديد.لوح تقدير به پاس تلاش سيزده ساله روزنامه همشهري در ترويج فرهنگ زيست محيطي به اسماعيل عباسي دبير گزارش و محيط زيست همشهري اهداء گرديد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    ورزش    |
|   ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |