يكشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۳
باشكايت ۸۰ مسافر اماكن زيارتي
بليت «بال هاي طلايي» باطل شد
001382.jpg
تعدادي از افرادي كه مديرعامل و صاحب آژانس هواپيمايي بال هاي طلايي از آنها كلاهبرداري كرده اند با تجمع در مقابل اين آژانس خواستار رسيدگي مسوولان به وضعيت خود شدند.
به گفته مالباختگان، مسوولان اين آژانس متهم به كلا هبرداري يكصدوپنجاه ميليون تومان از ۸۰ نفر از متقاضيان سفر به مكه، سوريه و كربلا شده اند. نماينده تجمع كنندگان در خصوص اين پرونده گفت: مديرعامل آژانس، صاحب آژانس و صندوقدار آژانس متهمين رديف اول تا سوم اين پرونده هستند.
وي ادامه داد: در حال حاضر متهم رديف اول اين پرونده با قرار وثيقه آزاد است و متهمين در زندان هستند.
شاكيان پرونده 
به گفته نماينده شاكيان پرونده، از شانزدهم شهريورماه امسال اين آژانس به خاطر تخلفات، پلمپ شده است و از ۱۴ مهرماه امسال به دستور سازمان هواپيمايي كشور مجوز فعاليت اين آژانس به حالت تعليق درآمده است.
در حال حاضر بعد از گذشت حدود ۶ ماه از شكايت ما، هنوز وضعيت اين پرونده معلوم نشده است.
يكي ديگر از شاكيان پرونده هم گفت: «با فروختن طلاهاي همسرم توانستيم ۳ ميليون تومان (هر كدام يك و نيم ميليون تومان) تهيه كنيم. خيلي به سفر به مكه علاقه داشتيم. به شوق مكه سه ميليون تومان را به آژانس داديم تا مقدمات سفرمان به عربستان را فراهم كند، اما پس از مدتي هنگامي كه به محل آژانس مراجعه كردم متوجه تخلف رئيس موسسه شدم.
وي ادامه داد: ما در اينجاجمع شديم كه از قوه قضاييه بخواهيم حق ما را از اين افراد بگيرند و طوري با آنها برخورد كنند كه درس عبرتي براي ديگر افراد باشد.
همچنين يكي ديگر از شاكيان گفت: زماني كه ما مي خواستيم در اين آژانس ثبت نام كنيم به سازمان حج و زيارت استان تهران و مجمع ايثارگران مراجعه كرديم و آنها اين آژانس را تاييد كردند.
وي در ادامه گفت: حال كه اين آژانس، خاطي از آب درآمده هيچ كدام مسووليت قبول نمي كنند و تازه ما متوجه شديم اين آژانس تنها مجوز بند «ب» ايرانگردي و جهانگردي داشته است و مجوز بند «پ» براي اعزام زائر به مكه، سوريه و كربلا را نداشته است.
ولي سوال من اين ا ست كه آنها چگونه تحت پوشش مجوزهاي رسمي اقدام به كلاهبرداري مي كنند؟
قرار است طي چند روز آينده به پرونده اتهامي اين آژانس مسافرتي رسيدگي شود.
بال هاي طلايي 
اكثر شاكيان اين پرونده به شوق سفر به اماكن متبركه خارجي، پول خود را به مسوولان اين آژانس داده اند اما هنگامي كه براي گرفتن پول خود به دفتر آژانس بال هاي طلايي مراجعه كرده اند متوجه تخلف رئيس آژانس شده اند.
شاكيان، سپس با مراجعه به دادسراي عمومي تهران از مسوولان اين موسسه شكايت كردند كه بازپرس پرونده تعدادي از كارمندان و روساي آژانس را به دادگاه احضار كرد و پس از بازجويي براي متهمان قرار وثيقه صادر كرد. كه مديرعامل آژانس با سپردن قرار وثيقه آزاد شد و صاحب آژانس و صندوقدار آن هم در زندان به سر مي برند.
حدود شش ماه از شكايت ۸۰ شاكي پرونده در دادسراي تهران مي گذرد. اما هنوز هيچ اقدامي براي رسيدگي به وضعيت پرونده اين آژانس صورت نگرفته است و شاكيان پرونده از اين موضوع و عدم توجه قوه قضاييه به وضعيت پول آنها گلايه مي كنند. يكي از شاكيان اين پرونده كه مرد مسني است به خبرنگار ما گفت: «در جواني در آرزوي سفر به كربلا بودم و پس از چند ماه انتظار توانستم وامي بگيرم و آن را به اين آژانس كه داراي مجوز رسمي بود، دادم، چند روز پس از ماجرا هنگامي كه براي پيگيري مقدمات سفرم به آژانس مراجعه كردم، متوجه شدم آنها به شهروندان قول سفر به كربلا، مكه و سوريه را داده اند. قرار است جلسه محاكمه اعضاي اين آژانس پس ازتكميل تحقيقات با حضور شاكيان پرونده آغاز شود.

چشم سارق به دنبال مشتري بانك
اين خبر را به خاطر هوشياري شما مي نويسم. وگرنه از اين ماجراها بسيار در اطراف ما اتفاق مي افتد. يكي از مشتريان بانك كه در حال شمارش پولهايش بود، مورد سرقت قرار گرفت.
«علي.ر »۳۷ ساله، كارمند صنايع دفاع و ساكن جنت آباد كه جهت انجام امو ربانكي به يكي از شعب بانك سپه رفته بود، هنگام شمارش پولهايش متوجه شد كه پولهايش توسط جواني سرقت شد.
«علي.ر» چند لحظه متحير از اين عمل، بي حركت بر جاي خود ايستاد و وقتي كه به خود مي آمد به سمت در بانك  دويد. هنگامي كه او به در بانك  رسيد مشاهده  كرد، موتور سواري منتظر جوان سارق است و سارق به سرعت سوار موتور  شد و هر دو از محل متواري شدند.ماموران كلانتري در حال تحقيق و شناسايي سارقان هستند.

حال مريض تخت شماره۴ بشدت وخيم است
در پي تماس سرپرستار بخش كليه بيمارستان شريعتي تهران با خبر نگار ما، حال محمد حسن دانشيان به شدت وخيم اعلا م شد بطوري كه در زمان چاپ اين نوشته قراربود وي را به بخش سي. سي. يو منتقل كنند.
اين انتقال در شرايطي انجام مي شد كه محمد حسن دانشيان هيچ همراهي نداشت و پرستاران بيمارستان از خبر نگاران ما مي خواستند تا رضايت دهند اورا به بخش سي.سي .يوببرند.
آخرين اخباري كه از مريض تخت شماره ۴ به دست مارسيده حاكي از آن است كه نام برده بخاطر ناراحتي كليه هايش مجبور به جدايي از همسرش شده و براي درمان خود تا كنون به چند بيمارستان مراجعه كرده است .
وي مدعي است كه پزشكان از درمان او بيم دارند.
همچنين در پي چاپ جوابيه محمدحسن دانشيان، خواهر مريض تخت شماره ۴ با گروه حوادث ايرانشهر تماس گرفت و جزييات تازه اي از پرونده بيمار در اختيار ما قرار داد.
از آنجا كه چاپ اين جزييات در حال حاضر به صلاح هيچ كس به ويژه جامعه پزشكي نيست و همچنين براي سلامتي آقاي دانشيان، از درج آن خودداري مي كنيم.

زنده ماندن در مريخ
001386.jpg
آزمايش هاي انجام گرفته توسط سفينه كاوشگر مريخ (اوديسه) نشان مي دهد انسان ها مي توانند روي سطح كره مريخ پياده شوند و زنده به كره زمين بازگردند.
نتايج مطالعات اين سفينه بدون سرنشين سازمان هوانوردي «ناسا» نشان مي دهد اگر چه ميزان پرتوهاي راديو اكتيو در سطح ماه براي سلامتي انسان مضر است، اما موجب مرگ مسافران احتمالي مريخ نخواهد شد.
در چنين سفري فضانوردان بايد مكان هاي مناسبي از سطح مريخ را براي پياده و مستقر شدن انتخاب كنند و از موادي بهره بگيرند كه ميزان نفوذ پرتوهاي راديو اكتيو را كاهش مي دهند.

سقوط د ر تركيه
001384.jpg
پسر جوان ۱۷ ساله ايراني كه براي ورود به دانشگاه هاي تركيه، چند ماه در آنكارا بود، پس از سقوط از ساختمان جان سپرد.
اين جوان از طبقه هشتم ساختمان مسكوني محل اقامتش در منطقه «جانكاپا» در آنكارا جان سپرد.در گزارش پزشكي قانوني نيز، سقوط از بلندي و خونريزي داخلي ناشي از آن، دليل كشته شدن اين جوان اعلام شده است.
در خصوص موضوع خودكشي يا علت ديگر اين حادثه هنوز گزارش رسمي دريافت نشده است. ناگفته نماند شايعات حاكي است كه وي به دلايل شخصي و خانوادگي اقدام به خودكشي كرده است.
متوفي چند ماه پيش به همراه خانواده اش به آنكارا رفته و در مدر ايراني ۲۲ بهمن آنكارا در دوره پيش دانشگاهي تحصيل و همزمان در كلاس هاي كنكور دانشگاه هاي تركيه شركت مي كرد.
مراحل قانوني تحويل و انتقال جسد وي با مشاركت كنسولگري ايران در آنكارا انجام و براي انتقال به ايران به نزديكانش تحويل داده شد.

هراس از سم نوشابه در ايتاليا
001380.jpg
درپي كشف مواردي از وجود محلول هاي سمي در بطري هاي آب و نوشابه در ايتاليا و ايجاد هراس در بين مردم، زنگ خطر در اين كشور نواخته شد.
اقدامات مسوولان اين كشور به دنبال بروز مسموميت و بستري شدن چندين نفر آغاز شد كه همچنان ادامه دارد.
بنا به تحقيقات انجام شده وزارت بهداشت ايتاليا موردي از تزريق سرنگي اين سموم كه بيشتر تركيبي از محلول هاي شوينده است كشف شده است.
مسوولان پليس و بهداشت ايتاليا از مردم خواسته اند قبل از مصرف هرگونه آشاميدني، بطري يا پاكت سربسته را به منظور نشت يابي تحت فشار قرارداده و درصورت كف آلودشدن ماموران را در جريان قرار دهند.
بهتر است همه ما قبل از استفاده از نوشابه ها و هر گونه مواد آشاميدني به محتويات آن دقت كرده تا پاي لرز خربزه اي كه مي خوريم ننشينيم.

حوادث
آي تي شهر
ايرانشهر
تهرانشهر
جهانشهر
در شهر
درمانگاه
|  آي تي شهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  جهانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |