شنبه ۶ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۶۴ - Dec 27, 2003
ورزش
Front Page

پاس در صدر ماند، مربع تعقيب ادامه مي يابد
آن سوي خوب و بد ليگ فوتبال
000018.jpg
خداداد عزيزي در هفته پانزدهم نيز با گل خود پاس را در صدر نگه داشت. او يك فرمانده واقعي در ميانه ميدان است كه ديگر تيم ها از نداشتن آن بسيار احساس كمبود مي كنند.
گروه ورزشي: پنج ضلعي مدعيان در هفته پانزدهم به راه خود ادامه دادند. همان گونه كه روز پنج شنبه نوشته بوديم پاس بستر را براي قهرماني خود هموار مي كند. ذوب آهن، استقلال، پرسپوليس و فولاد نيز نفس به نفس پاس پيش مي آيند تا يك حادثه پاس را متوقف كند و يكي از چهار مدعي ديگر خود را به صدر برساند. شايد از هفته آينده هيچ صدرنشيني امنيت هميشگي نداشته باشد. معمولاً از نيم فصل دوم مي توان روي موقعيت واقعي تيمها حساب كرد و آنها را به شكل حقيقي مورد ارزيابي قرار داد. تيمها از هفته آينده با انسجام كامل به بازيهاي خود ادامه خواهند داد و اتفاق و حادثه كمتر در آن نقش خواهد داشت. نمونه بارز آن را در هفته اي كه گذشت شاهد بوديم. روز گذشته پاس با درايت و تاكتيكي سنجيده و بدون دست زدن به بازي ريسكي با دو گل و درخشش و مديريت خدادادعزيزي در داخل ميدان بر تيم خوش تركيب و آماده پگاه غلبه كرد.
پاس از ابتداي بازي مي دانست از اين ديدار چه مي خواهد و به درستي به هدف خود رسيد. ضربه ايستگاهي خداداد چون هفته پيش دقيق در چهارچوب قرار گرفت و همين گل شيرازه پگاه را به هم ريخت تا بياتي نيا در نيمه دوم گل دوم را بزند. پگاه شكست خورد اما در مقابل تيمي كه تا پايان اين بازيها شايد به سختي تن به شكست بدهد. پاس با كسب سه امتياز در صدر باقي ماند.
ذوب آهن در فولاد مباركه با تك گل تقي پور مدافع بلندقامت خود پيكان را شكست داد تا تعقيب خود را همچنان ادامه دهد. ذوب آهن نيز چون پاس سنجيده و با برنامه بازي كرد و پيكان هفتاد دقيقه دوام آورد اما سرانجام تسليم شد. ذوب آهن دو امتياز با پاس فاصله دارد.
استقلال تهران براي عقب نيفتادن از قافله قهرماني با دو گل برق شيراز را مغلوب كرد. براي استقلال اميرحسين صادقي و رضا عنايتي گل زدند. استقلال اگرچه در اين بازي چون روزهاي گذشته نبود، اما دقيق تر بازي را دنبال كرد و با زيركي سه امتياز لازم را گرفت تا در رده سوم بايستد. آنچه به قلعه نويي كمك مي كند تا در كورس قهرماني باقي بماند سياست رفتاري او با بازيكنان است كه نياز به جامعه شناسي عميق تري دارد. اين فوتبال آنهم از نوع حرفه اي به بسياري از مسائل رفتاري روز جامعه ارتباط پيدا مي كند. اگر قرار باشد هر هفته يك بازيكن از استقلال جدا شود تا پايان فصل چيزي باقي نخواهد ماند.
پرسپوليس در مقابل يك تيم سخت كوش كه در بازي مقابل بزرگان تبحر خاصي دارد چاره اي جز نتيجه مساوي نداشت. اگرچه پرسپوليس چندين موقعيت گل را از دست داد، اما يك كشف جديد داشت. كريم باقري در حال آمادگي است و در اين بازي نشان داد كه به زودي پرسپوليس و فوتبال ما صاحب يك هافبك وسط كامل خواهد شد. پرسپوليس با اين تساوي در سايه استقلال باقي ماند.
در اهواز فولاد اين شهر به يك پيروزي قاطع و بزرگ دست زد و با سه گل كلاه كج، مبعلي و مؤمن زاده بر فجر سپاسي كه هفته پيش ذوب آهن را از صدر به زير كشيده بود پيروز شد. فولاد يكي از تيمهاي پرقدرت امسال جام برتر خواهد بود. آنها حتي مي توانند تا قهرماني نيز پر بكشند اگر غرور خوزستاني آنها را نگيرد، وگرنه از نظر فوتبال و نفرات بسيار قوي هستند.
سپاهان در تهران با پيروزي در دقيقه ۹۳ بر سايپا خود را به رده ششم رساند. رسول خطيبي و لئون استپانيان براي سپاهان گل زدند و شريفي تنها گل سايپا را زد. سايپاي تيره روز همچنان بدون پيروزي ادامه مي دهد.
اما در نوشهر يكي از حوادث ناخوشايند پيش آمد. طي ۳۳ دقيقه شموشك سه بار دروازه استقلال اهواز را باز كرد. دو گل از اين سه گل پنالتي بود. مصطفي مهدي زاده و رمضاني براي شموشك گل زدند. اما زماني كه گل سوم شموشك به ثمر رسيد اعتراض و خشونت بازيكنان استقلال اهواز اوج گرفت و داور مجبور شد دو بازيكن استقلال (خليفه اصل و فرزانه) را اخراج كند و به دنبال آن اعتراض حجازي نيز با كارت قرمز داور روبرو شد تا او نيز اخراج شود و در نهايت سرپرست و مسئولين تيم استقلال تيم خود را از زمين بيرون كشيدند.
بايد منتظر اظهارنظر مسئولين ليگ، فدراسيون و گزارش داور اين بازي بود.

شكست نامداران در ليگ كشتي
000024.jpg
حميد سيفي شگفتي آفرين
هفته پنجم
گروه ورزشي: حوادث و نتايجي در هفته پنجم پيكارهاي كشتي ليگ برتر شكل گرفت كه مي تواند در آينده كشتي ما نقشي تعيين كننده و قابل توجه داشته باشد. درخشش مرداني نظير حميد محمدنژاد، حميد سيفي، مسعود مصطفي جوكار و... و نتايجي كه آنها براي تيم هاي خود به دست آوردند، بدون ترديد راهگشاي بسياري از شك و ترديدهاي موجود در راه انتخاب تيم هايي پويا و محكم براي مسابقاتي كه در پيش داريم مي تواند باشد.
پاس تهران ۲۰- هماي تهران ۹
اوج پيكارهاي اين دو تيم در اوزان ۸۴ و ۹۶ كيلوگرم شكل گرفت. در وزن ۸۴ كيلوگرم پژمان درستكار در جدال با حاجي مراد ما گمدوف روسي (۱-۳) شكست خورد. درستكار در اين مبارزه باز هم نشان داد كه حضورش در ليگ كشتي آلمان هم نتوانسته است او را از قالب يك كشتي گير دفاعي خارج كند. او با چنين شيوه اي هرگز شانس پوشيدن پيراهن تيم ملي را ندارد. در وزن ۹۶ كيلوگرم حميد سيفي شگفتي بزرگي را رقم زد. سيفي در جدال با روسلان شيخ اوف ديگر كشتي گير روسي تيم هما و قهرمان جام ياريگين در همان شروع كشتي با فن سروته يكي حريف قدرتمند خود را ضربه فني كرد و زنگ خطر را براي تمامي ۹۶ كيلويي هاي ايران به صدا درآورد. در مسابقه هما و پاس مسعود مصطفي جوكار در وزن ۶۰ كيلوگرم مهدي نيك منش را (۳-۶) برد. محمدرضايي، ستار شيرآقايي، حسن طهماسبي و مجيد محمدي ديگر چهره هاي پيروز تيم پاس در اين مسابقه بودند.
دانشگاه آزاد ۱۷
راه آهن خراسان ۱۵
ديدار تيم هاي راه آهن خراسان و دانشگاه آزاد در مشهد به دليل پيروزي هاي بيشتر تيم دانشگاه آزاد با امتياز (۱۵-۱۷) به سود اين تيم به پايان رسيد. در اين ديدار محمد طلايي در وزن ۶۰ كيلوگرم روي فن سينه به سينه با نتيجه (۰-۵) مقابل حميد محمدنژاد مغلوب شد.
در هفته پنجم دو مسابقه ديگر نيز برگزار شد كه سايپا در تهران با نتيجه (۱۰-۲۰) برابر تيم نيروي زميني ارتش به برتري رسيد و صنام مازندران بدون استفاده از نامدارانش زمزم گلستان را در گرگان ۲۴بر۹ شكست داد.

تابلوي نتايج ليگ برتر
* شموشك نوشهر ۳- استقلال اهواز صفر
گل ها: مصطفي مهدي زاده ۲۰ و ۳۳ از روي نقطه پنالتي و اميدرضا رمضاني
(استقلال اهواز از دقيقه ۵۴ به دستور مسئولان تيم خود زمين  بازي را ترك كرد)
* سايپا تهران يك - فولاد مباركه سپاهان ۲
گل ها: رسول خطيبي و لئون استپانيان براي سپاهان و شريفي براي سايپا
* برق شيراز صفر- استقلال تهران ۲
گل ها: اميرحسين صادقي (۵۲) و رضا عنايتي (۸۱) براي استقلال
* فولاد خوزستان ۳- فجر شيراز صفر
گل ها: عادل كلاه كج (۱۹)، ايمان مبعلي (۵۸) و احمد مؤمن زاده (۸۶) از روي نقطه پنالتي براي فولاد
* ذوب آهن اصفهان يك - پيكان صفر
گل: ابراهيم تقي پور (۷۰)
* پاس تهران ۲- پگاه گيلان صفر
گل ها: خداداد عزيزي (۳۸) و محسن بياتي نيا (۵۸) براي پاس
* پرسپوليس تهران صفر- ابومسلم صفر

قرعه كشي جام  ملت هاي آسيا
مراسم  قرعه كشي  مسابقات  فوتبال  جام  ملتهاي  آسيا در سـال  ۲۰۰۴ روز پنجشنبه ۲۵ دي  ماه  جاري  در شهر چونگ  كينگ  - چين  برگزار مي شود.كنفدراسيون  فوتبال  آسيا با اعلام  اين  مطلب  افزود: مــــرحله پاياني  اين  مسابقات  با شركت  ۱۶ تيم  برتر آسيا در ۴ گروه  و درشهرهاي  پكن ،چونگ  كينگ ، چنگ  دو و جينان  برگزار خواهد شد.اين  رقابتها در روزهاي  ۲۷ تير تا ۱۷ مردادماه  سال  آينده  ميلادي  در چين برگزار خواهد شد.تيم هاي  چين  ، (ميزبان )، و ژاپن  ، (قهرمان  دور گذشته  اين  مسابقات )، مستقيما راهي  مرحله  پاياني  اين  پيكارها شده اند.تيم هاي  ازبكستان ، تايلند، كويت ، قطر، عربستان ،  اندونزي ، اردن ، ايران ،عمان ، كره  جنوبي ، عراق ، بحرين ، امارات  و تركمنستان  نيز با كسب  امتيازات لازم  درمرحله  مقدماتي  گام  به  مرحله  پاياني  گذاشتند.

ليگ برتر واليبال ايران
قهرماني نيم فصل به صنام رسيد
گروه ورزشي: ليگ برتر واليبال ايران با انجام بازيهاي هفته دهم به پايان بازيهاي نيم فصل خود رسيد. در حساس ترين بازي نيم فصل صنام در جدالي مهيج و نفس گير در پيكاري نزديك از سد پيكان تيم مدافع عنوان قهرماني و نزديك ترين رقيب خود گذشت و بدون نياز به امتيازات بازي تجديد شده با نئوپان قهرمان نيم فصل شد. شكست سوم پگاه اروميه در خانه اش مقابل پاس باعث شد تا صنام خيالي آسوده از بابت قهرماني نيم فصل خود پيدا كند و اميدوارتر از ساير مدعيان چشم به قهرماني در اين دوره از رقابت ها داشته باشد.صنام در روزي كه پيكان دچار اشتباهات فردي بسيار شد، آنقدر روحيه داشت كه بازي باخته را به لطف همين ويژگي و درخشش محمد تركاشوند بدل به يك برد شيرين سازد. هر دو تيم چه تيم برنده و چه بازنده در مجموع با ارائه يك بازي زيبا كه «حساسيت» كمتر از گذشته در آن تاثير منفي بر جا گذاشته بود، توانستند همه را خشنود سازند.
هر چند كه صنام برخلاف سال پيش ،اين بار كمتر از ناحيه دريافت ،لنگيد و اوج كار اين تيم در سرويس و دفاع روي تور بود.
در اروميه پگاه چوب تركيب هاي متغير وناهماهنگ خود را خورد و اين بار در خانه برابر پاس تسليم شد.
نتايج هفته پاياني نيم فصل
* صنام ۳- پيكان ۲
*سايپا ۳- دخانيات ۲
*نئوپان ۳- قند شيروان صفر
* فولاد سبا ۳- لوله سازي اهواز ۲
* پگاه اروميه يك - پاس تهران ۳

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    ورزش    |
|   ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |