شنبه ۱۳ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۷۱ - Jan 3, 2004
عهد و پيمان چندباره با بازماندگان زلزله بم
ديروز فوتبال فارغ از رنگ و گرايش بود
000350.jpg
مراسم گلريزان جامعه فوتبال ديروز به دليل ريزش برف و سرماي هوا در تهران برگزار نشد. سيل علاقمندان كمك به زلزله زدگان بم چشم انتظار برگزاري اين مراسم در فرصت ديگري هستند.
گروه ورزشي: ديروز خبري از بازي هاي رسمي فوتبال نبود و با اين كه ديدار تيم هاي منتخب استقلال و پرسپوليس با تيم اميد ايران به دليل بارش برف لغو شد ولي در همه شهرها بساط فوتبال پهن بود. جمعه ۱۲ دي ماه در همه شهرهاي بزرگ ايران تيم هاي رقيب و مطرح هم استاني و شهري فارغ از رنگ و گرايش و تنها به پاس همدردي با هموطنان زلزله زده بم به ميدان رفته بودند تا گوشه هاي زيبايي از روح جوانمردي را به نمايش بگذارند و به نوعي بار ديگر با مصيب ديدگان فاجعه دلخراش اخير همدردي كنند. تبريز، مشهد، رشت و اهواز از جمله اين شهرها بودند كه بازي هايشان به دليل رويارويي تيم هاي مطرح بيشتر جلب نظر كرد. البته ديروز دعوت عام ورزش و فوتبال به همين چند شهر بزرگ ختم نشد، اين موضوع همه شهرهاي كوچك و قصبات را هم دربرمي گرفت. ديروز بسياري از پيشكسوتان فوتبال كه سال ها از خداحافظي آنان در ميدان مي گذشت عهد خود را شكسته و به پاس وظيفه پا در ميدان نهاده و با ملت بزرگوار و ماتم زده ايران در غم فراق عزيزان بم شريك شدند. ناصر حجازي دروازه بان نامدار فوتبال ايران يكي از اين پيشكسوتان بود كه در بازي دو تيم منتخب استقلال و فولاد اهواز با تيم هنرمندان براي دقايقي به ميدان رفت. در تبريز، رشت و مشهد هم چنين وضعيتي حاكم بود.
در همه اين بازي هاي انجام شده آنچه كه بيشتر به چشم آمد حضور تماشاگران يا همان مردمي بود كه مثل هميشه در صف اول ايثار ايستاده بودند و به بهانه حضور در ورزشگاه، كمك هاي نقدي و جنسي خود را به پايگاه هاي نهادهاي حاضر در امر كمك رساني تحويل داده و با خريد بليت ، همت عالي براي چندمين  بار در طول هفته براي فرداي بم عشق و اميد آفريدند.
اما نتايج چند بازي انجام شده، در تهران پس از آنكه بازي تيم پاس با منتخب پيكان و سايپا به دليل ريزش برف ممكن نشد، بازيكنان سه تيم در سالن به بازي فوتسال پرداختند كه پيكان ۷ بر ۴ پاس را شكست داد. سايپا هم در بازي جداگانه موفق به مغلوب كردن پاس با نتيجه ۷ بر يك شد. در رشت و در ورزشگاه شهيد عضدي ديدار ملوان و پگاه رشت بدون گل مساوي به اتمام رسيد. در اهواز بازي تيم منتخب استقلال و فولاد با تيم هنرمندان با نتيجه ۸ بر۵ به سود ميزبان منتخب استقلال و فولاد تمام شد.
در مشهد ابومسلم اين شهر برابر تيم منتخب باشگاههاي تركمنستان به ميدان رفت و توانست در يك بازي پر گل و تماشايي پنج بر سه بر ميهمان غلبه كند.
در نوشهر شموشك در بازي با نساجي مازندران دو بر يك از ميدان برنده خارج شد.
در اصفهان ديدار منتخب سپاهان و ذوب آهن با منتخب ارامنه ۷ بر سه به سود نمايندگان اصفهان در ليگ برتر خاتمه يافت. در شيراز برق دو بر يك از سد فجر سپاسي گذشت و در تبريز پيكار تراكتورسازي و ماشين سازي سه بر سه تمام شد.

با همراهي حسين رضازاده
كمك هاي غيرنقدي جامعه ورزش به بم ارسال شد
گروه ورزشي: بخش ديگري از كمك هاي غيرنقدي جامعه ورزش براي كمك به زلزله زدگان بم ديروز به اين شهر ارسال شد.
در مراسم گلريزان جامعه ورزش براي كمك به زلزله زدگان بم، كه به همت فدراسيون هاي وزنه برداري و ورزش هاي رزمي انجام شد، ۱۵ ميليون تومان كمك نقدي و دو كاميون كمك هاي غيرنقدي توسط قهرمانان و مدال آوران ورزش جمع آوري شد.
علي مرادي رئيس فدراسيون وزنه برداري گفت: كليه كمك هاي نقدي جمع آوري شده صبح شنبه ( امروز) به حساب ستاد ويژه كمك به زلزله زدگان در سازمان تربيت بدني واريز مي شود. كمك هاي غيرنقدي نيز صبح ديروز با همراهي علي مرادي، داراب رياحي، بهمن زارع مجد، مسعود قاسمي، حسين رضازاده، محمدعلي فلاحتي نژاد، شاهين نصيري نيا، حسين توكلي، محمدحسين برخواه و كوروش باقري به بم ارسال شد.
افتخاري و قهرمانان ملي پوش در كيش
به مناسبت همدردي و همراهي با هم ميهنان مصيبت زده و زلزله زده بم و همچنين جمع آوري كمك هاي مردمي ،مركز ورزش كيش در نظر دارد در روز دوشنبه ۱۵ دي ماه در اين جزيره مراسمي برگزار كند.
حسين رضازاده، عليرضا دبير، كوروش باقري و عليرضا حيدري ورزشكاران قهرمان و برجسته كشورمان مي باشند كه در اين مراسم حضور يافته و همراهي مردم خير براي اين اقدام انسان دوستانه تلاش خواهند كرد. همچنين عليرضا افتخاري خواننده مردمي و متعهد كشورمان ضمن برگزاري كنسرت در جهت جمع آوري كمك هاي مردمي به زلزله زدگان در روز پانزدهم دي ماه در كيش حضور خواهد يافت و به همراه ملي پوشان رشته هاي كشتي و وزنه برداري كشورمان در مراسم جمع آوري كمك هاي مردمي شركت خواهند كرد.

حجازي و خليفه اصل از همراهي استقلال اهواز محروم شدند
گروه ورزشي: كميته  انضباطي  فدراسيون  فوتبال  نتيجه  ديدار ناتمام  تيم هاي  فوتبـــال استقلال  اهواز و شموشك  نوشهر را ۳ بر صفر به  سود تيم  شموشك  اعلام  كرد.
همچنين  بنابر اعلام  روز جمعه  اين  كميته  «ناصر حجازي » سرمربي  و «اميــرخليفه  اصل » بازيكن  تيم  فوتبال  استقلال  اهواز به استناد تبصره  ۱۵ ماده  ۱۲ آيين نامه  انضباطي ، تا انجام  رسيدگي هاي  بيشتر و تعيين  تكليف  اين  موضوع  از همراهي  تيم  مربوطه  و شركت  در مسابقات  رسمي محروم  هستند.
به  گزارش  روابط عمومي فدراسيون  فوتبال ، عبدالحميد رمضاني  سرپرست  تيم  استقلال  اهواز به  همراه  حجازي  و خليفه  اصل  مي بايست  براي  اداي  توضيحات  بيشترساعت  ۱۶ روز يكشنبه  ۱۴ دي ماه  در كميته  انضباطي  اين  فدراسيون  حضور يابند.
كميته  انضباطي  فدراسيون  فوتبال  باشگاه  استقلال  اهواز را به  دليل ناديده  گرفتن  حرمت  «تماشاگران  خونگرم  حاضر در ورزشگاه » و ترك  زمين  مسابقه به  پرداخت  ۵۰ ميليون  ريال  جريمه  نقدي  محكوم  كرد.

هندبال بين المللي دهه فجر
تيم هاي ملي گرجستان و چين تايپه در ايران
گروه ورزشي: تيم ملي  گرجستان آمادگي خود را براي حضور در رقابت هاي بين المللي هندبال دهه فجر اعلام كرد. به غير از گرجستان، تيم چين تايپه هم قبلاً اعلام كرده بود، در اين دوره از بازيها حضور پيدا مي كند.
مسابقات بين المللي هندبال دهه فجر قرار است طي روزهاي هشتم تا سيزدهم بهمن ماه سال جاري به ميزباني استان مركزي در شهر اراك برگزار شود.
دوره پيش اين رقابت ها سال گذشته در شهر كرمان برگزار شد.

ليگ كشتي را تعطيل نكنيد
گروه ورزشي: اينكه منصور برزگر سرمربي تيم ملي كشتي آزاد ايران اين حق را دارد كه هر آنچه در مسير آماده سازي ملي پوشان كشتي مي تواند مانع اجراي برنامه هايش باشد كنار بزند و با استفاده از تمامي ابزار و لوازم موجود تيمي پرقدرت روانه المپيك سازد، هيچ شكي وجود ندارد، ولي اينكه با اصرار ايشان و احتمالاً موافقت فدراسيون، ليگ كشتي به خاطر تيم ملي تعطيل گردد امر پسنديده اي نيست. چرا كه ليگ به اين سادگي راه اندازي نشده است كه اين چنين سهل و آسان حتي به صورت موقت تعطيل شود.
نبايد فراموش كنيم كه تلاش هاي فراواني صورت گرفته تا همين تعداد اندك تيم هاي موجود حضور خود در ليگ را جدي سازند و باشگاههاي حاضر براساس قوانين و ضوابطي كه قانوناً برايشان در نظر گرفته شده، گروهي از كشتي گيران را در فواصل زماني معين براساس قراردادهاي في مابين تحت پوشش قرارداده اند كه اگر بدون ضابطه روشني آنها با مشكل تعطيلي ليگ روبرو شوند، قطعاً آثار و نتايج زيانبار جنبي آن در برنامه هاي آماده سازي تيم ملي نيز كم اثر نخواهد بود. نبايد فراموش كنيم كه در كشتي آماتوري ما تعداد زيادي كشتي گير در كنار حضور در ليگ كشتي مقادير قابل توجهي از مشكلات مالي خود را حل كرده اند كه تعطيل شدن به يكباره ليگ قطعاً از نظر رواني نيز آنها را آسيب پذير مي سازد. اجازه دهيد برنامه هاي ليگ كشتي براساس برنامه اي كه اعلام شده روال عادي خود را پي بگيرد و مربيان تيم هاي باشگاهي كشور نيز براي آنكه بخشي از دلواپسي ها و نگراني هاي سرمربي محترم تيم ملي را برطرف سازند، چه خوب است نهايت همكاري را با وي انجام داده و در رقابت هاي باقيمانده در زمينه استفاده از ملي پوشان مشورت هاي لازم را با وي به عمل آورند.
نتايج هفته اول دور برگشت ليگ كشتي
هفته اول دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد با پيروزي تيم هاي پاس، دانشگاه آزاد، هماي تهران و راه آهن خراسان به پايان رسيد.
در تهران تيم دانشگاه آزاد، ميزبان نيوپايپ اصفهان بود كه با برتري ۲۴ بر ۴ به يك پيروزي سهل و آسان رسيد.
پاس تهران صدرنشين گروه الف نيز در يك مسابقه نزديك و فشرده ۱۶ بر ۱۵ از سد سنگ آهن بافق گذشت.
شكست ابراهيم مهربان قهرمان سابق آسيا مقابل مجيد انوري از سنگ آهن بافق از نتايج قابل توجه در اين مسابقه بود.
هماي تهران كه مهمان زمزم گلستان بود به يك برد مقتدرانه رسيد و با پيروزي ۲۳ بر ۹ از سد زمزم گلستان گذشت و راه آهن خراسان درحالي از نيروي زميني ارتش پذيرايي كرد كه عليرغم اعلام قبلي مربيان راه آهن عليرضا دبير براي چندمين بار تيمش را همراهي نكرد و راه آهن در غياب وي موفق شد با نتيجه ۱۹ بر ۱۱ پيروز اين ميدان شود.

صنام فاتح آخرين بازي مرحله رفت ليگ بسكتبال
گروه ورزشي: تيم بسكتبال صنام قهرمان نيم فصل ليگ برتر بسكتبال ايران در تنها بازي باقيمانده از مرحله رفت تيم نگارسنگ شهركرد را شكست داد. اين بازي به دليل حضور صنام در رقابت هاي باشگاه هاي آسيا به تعويق افتاده بود كه پنجشنبه شب در تهران انجام شد.در اين بازي صنام توانست با نتيجه ۸۷ بر ۶۲ نگارسنگ را مغلوب كند و بدون شكست آماده حضور در مرحله برگشت شود. در پايان دور رفت بعد از صنام تيم هاي پيكان و صباباطري در مكان هاي دوم و سوم ايستادند.

دو خبر از واليبال
۱۰۵ بازيكن در اردوي تيم نوجوانان
گروه ورزشي: تيم واليبال نوجوانان ايران به زودي با دعوت از ۱۰۵ بازيكن براي حضور در مسابقات آسيايي و جهاني تشكيل مي شود. اكثر بازيكنان گزينش شده محصول كانون هاي واليبال سراسر كشور هستند كه طي سه مرحله حضور و تست شدن برترين هاي آنان براي اردوي اول انتخاب خواهند شد.اسامي اولين سري از دعوت شدگان اواخر اين هفته اعلام مي شود و به زودي با انتخاب مربيان، اين تيم فعاليت خود را آغاز مي كند.
تكذيب حضور جوانان
درپي اعلام حضور تيم جوانان ايران در مسابقات دهه فجر تبريز، دبير فدراسيون واليبال اين خبر را تكذيب كرد.
پيش از اين يكي از مسئولان اداره كل تربيت بدني آذربايجان شرقي خبر از انجام يك دوره رقابت هاي بين المللي واليبال با حضور تيم جوانان ايران و چند كشور خارجي در بهمن ماه امسال در تبريز داده بود.درخشنده در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: تيم جوانان ايران تشكيل نشده است كه بخواهد در رقابت هاي فوق حضور يابد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |