چهارشنبه ۱۷ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۷۵ - Jan 7, 2004
ورزش
Front Page

ليگ برتر فوتبال ايران
جدال مدعيان رنگ تازه گرفت
سپاهان به جمع مدعيان قهرماني پيوست
000603.jpg
سپاهان دوباره به راه افتاده است. اصفهاني ها روز گذشته شاهد پيروزي تيمشان در مقابل ديگر تيم اصفهاني، ذوب آهن بودند. محرم نويدكيا يك بار ديگر براي زردهاي سپاهان گل زد. بازگشت بزيك سپاهان را به حركت درآورد، او يكي از دو گل سپاهان را زد تا اين تيم به جمع مدعيان بپيوندد.
گروه ورزشي: روز گذشته نوشتيم پنج ضلعي مدعيان قهرماني ليگ برتر فوتبال ايران تغيير مي كند و امروز نتيجه آن را در نتايج هفته شانزدهم مي بينيم. سپاهان با شكست ذوب آهن خود را به جمع رقباي قهرماني اضافه كرد و حالا شش مدعي با فاصله اندك براي قهرماني خيز برداشته اند. سپاهان با اين پيروزي نه تنها ۲۵ امتيازي شد تا اميدوار به آينده حركت كند بلكه دوباره شخصيت قهرماني گرفت. براي ذوب آهن اين بار آرمناك به تنهايي نتوانست نقش منجي را بازي كند و بزيك با بازگشت به ميدان هوشياري خود را نشان داد. براي گل دقايق پاياني بزيك ديگر فرصت جبران نبود تا ذوب آهن راه سخت بزرگ بودن را حس كند.
در شيراز، پرسپوليس بار ديگر متوقف شد و اين بار در سد فجر سپاسي گرفتار افتاد. اتفاقاً پرسپوليس توان پيروزي مقابل حريف را داشت وبا اقتدار و با يك گل زده حريف را اداره مي كرد اما درست در آخرين لحظه نيمه اول از جايي گزيده شد كه فكرش مي كرد. يك پرتاب بلند - همان تاكتيك تكراري و هميشگي فجر - بازي را به تساوي كشاند و عجيب كه با تجربه هاي پرسپوليس تا پايان بازي از شوك آن گل خارج نشدند.
در تهران پاس كه براي فرار بزرگ به سوي قهرماني نقشه مي كشيد در سيم خاردار جوانان برق شيراز گرفتار شد تا تونل منتهي به سوي جام براي شش مدعي جام تنگتر شود.
پاس خوش اقبال بود كه به برق شيراز نباخت.
در رشت پگاه در آخرين دقيقه ابومسلم را مغلوب كرد. فيروز كريمي براي كل بازي استراتژي صحيحي را به كار برده بود اما فكر اتفاق دقيقه ۹۰ را نمي كرد تا پگاه با «يسيچ» يوگسلاو صاحب ۲۱ امتياز شود.
فولاد در تهران به آساني پيكان را متوقف كرد تا از جمع مدعيان خارج نشود. فولاد با ۲۶ امتياز در جمع در رده پنجم ماند و پيكان با ۱۸ امتياز در انديشه فرار از سقوط.
سايپا با تمام نداريهايش در اهواز توانست يك امتياز از استقلال اهواز بگيرد و اميدهايش را در بازيهاي آينده جستجو كند.
استقلال تهران با شكست شموشك هم اگرچه سختيهاي بسيار كشيد اما انگار نتايج هفته شانزدهم را براي آبي هاي تهران نوشتند تا اين تيم در فاصله يك امتيازي پاس به رده دوم جدول صعود كند. استقلال برتري زيادي نسبت به شموشك نداشت اما جوانان استقلال آنقدر با تجربه شده اند تا گرفتار شموشك دونده نشوند.
تابلو نتايج ليگ برتر
* سپاهان اصفهان ۲ - ذوب آهن اصفهان يك
گل ها: مهدي رجب زاده (۳۰) براي ذوب آهن و محرم نويدكيا (پنالتي - ۴۳) و ادموند بزيك (۸۳) براي سپاهان
* استقلال اهواز يك - سايپا تهران يك
گل ها: عبدالوهاب ابوالهيل (۵۱) براي استقلال اهواز و حسين كاظمي (۸۹) براي سايپا
* پاس تهران يك - برق شيراز يك
گل ها: محمد منصوري (پنالتي - ۷) براي برق شيراز و محسن بياتي نيا (۶۱) براي پاس
* پگاه گيلان يك - ابومسلم خراسان صفر
گل :مجتبي فرجي
* پرسپوليس تهران يك - فجر سپاسي شيراز يك
گل ها: علي سلماني (۱۸) براي پرسپوليس و رحيم خداياري (۴۵) براي فجر شهيد سپاسي شيراز
* استقلال ۲ - شموشك نوشهر يك
گل ها:عنايتي و سامره براي استقلال و بنگر براي شموشك

سي و شش سال پس از مرگ پهلوان
000600.jpg
تختي بودم
تختي بودم، قهرمان، مرد ميدانها
گداي محبت شما
مدالهايم را به قلبهايتان باختم
تختي بودم، هنرمند، انسان
توان ناتوانان
جان باختم
تا پهلواني بماند
بر ابرهاي آب خورده
يگانگي خرم شود
تا ايمان بياوريم هر انسان فقط يكي است
بي هيچ قيد و شرط
نه كمتر، نه بيشتر
ن-ارضرومچي

خانه دووميداني ايران آماده شد
گروه ورزشي: سالن اختصاص دووميداني آماده بهره برداري جهت برگزاري نخستين دوره رقابتهاي دووميداني داخل سالن قهرماني آسيا است و با هيچ گونه مشكلي مواجه نمي باشد.
مجموعه ورزشي اختصاصي دووميداني كه با نام آفتاب انقلاب نامگذاري شده، يكي از مجهزترين ورزشگاههاي اختصاصي در سطح آسيا است. اين مجموعه داراي هفت هكتار مساحت است كه سالن اختصاصي آن كه البرز نام گذاري شده، داراي شش هزار و ششصد مترمربع با ظرفيت حدود ۲۵۰۰ تماشاگر است كه كليه رشته هاي دووميداني داخل سالن در آن منظور شده است.
پيست تارتان سالن داراي مسير مستقيم هشت خط دو ۶۰ متر و پيست تارتان دور داراي هفت خط بوده و اين بزرگترين پيست دووميداني داخل سالن كشور است. علاوه بر پيست سالن البرز يك سالن ديگر به نام «خزر» نيز در مجاورت اين سالن احداث شده كه داراي ۸۶۰ مترمربع مساحت بوده و از يك پيست تارتان ۵ خط برخوردار بوده و علاوه بر اين پيست داراي دستگاههاي بدن سازي فوق مدرن كامپيوتري از دو كشور ايتاليا و كره جنوبي است. وي اظهار داشت: در حال حاضر دوندگان ملي پوش كشور در اين سالن تمرينات خود را دنبال مي كنند و نخستين دوره مسابقات دووميداني داخل سالن قهرماني آسيا در دو رده مردان و زنان در روزهاي هفدهم تا نوزدهم بهمن ماه سال جاري در تهران و در همين سالن برگزار خواهد شد.

۴ كشور، نامزد ميزباني بازي هاي آسيايي ۲۰۱۰ شدند
گروه ورزشي: شوراي المپيك آسيا اعلام كرد: تاكنون ۴ كشور براي ميزباني بازي هاي آسيايي ۲۰۱۰ اعلام آمادگي كردند. كشورهاي اردن، مالزي، چين و كره جنوبي چهار كشوري هستند كه تاكنون پيشنهاد خود را به دبيرخانه اين شورا اعلام كرده اند. از ميان اين چهار كشور، كره جنوبي دو بار در سالهاي ۱۹۸۶ و ۲۰۰۲ در سئول و پوسان و چين يك بار در سال ۱۹۹۰ در پكن، ميزبان اين بازي ها بوده اند.

دو ديدار تداركاتي براي تيم فوتبال اميد ايران
گروه ورزشي: تيم هاي فوتبال  ملي  و اميد  ايران  بايد نخستين  ديدارهاي  خود را در چارچوب  مسابقات  مقدماتي  جام  جهاني  و المپيك ، بترتيب  روزهاي  ۲۹ بهمن  و۱۳ اسفند ماه  سال  جاري  برگزار كنند.
در حــال  حاضر براي  آماده سازي  تيــم  ملي  براي  شركت  در مسابقــات  مهم مقدماتــي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ و تا پيــش  از ديدار با قطر، هنوز هيچ  ديــدار تداركاتي  در نظر گرفته  نشده  و براي  تيم  اميد، دو بازي  پيش  بيني  شده  است .
تيم  اميد ايــران  كه  با تيمهاي  چين ، كره  جنوبي  و مالزي  همگروه  است ، به احتمال  فراوان  در تاريخ  ۳۱ ژانويه  برابر با ۱۱ بهمن  ماه  در سنگاپور با تيم  اميــد اين  كشور ديدار مـي كند و سپس  در تاريخ  ۱۹ بهمن  به  ديدار تيم المپيك  ژاپن  در آن كشور مي رود.

مبارزه با پولاد سرد بدون رقيب
گروه ورزشي: تيم دانشگاه پيام نور مقابل تيم صنايع اراك در چارچوب رقابت هاي وزنه برداري قهرماني باشگاه هاي ايران حاضر نشد.
دو تيم قرار بود عصر ديروز در سالن شهيد كبكانيان تهران به ميدان بروند.
با وجود عدم حضور تيم دانشگاه پيام نور در اين ديدار وزنه برداران تيم صنايع اراك در حضور داوران به زدن وزنه پرداختند كه تيم صنايع اراك ۴/۲۷ امتياز كسب كرد.

برنامه هفته دوم ليگ كشتي
فدراسيون كشتي برنامه هفته دوم دور برگشت مسابقه هاي كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي ايران را اعلام كرد.رقابت هاي هفته دوم، بعدازظهر فردا در شهرهاي تهران، بافق و اصفهان برگزار مي شود.برنامه هفته دوم دور برگشت اين مسابقه ها به شرح زير است:
روز پنجشنبه ۱۸/۱۰/۸۲:
گروه الف:
هما تهران با صنام استان مازندران در سالن ورزشي شهداي هفتم تير تهران سنگ آهن بافق با زمزم استان گلستان در شهرستان بافق
پاس تهران / استراحت دارد
گروه ب:
نيوپايپ اصفهان با نيروي زميني ارتش در اصفهان سايپا تهران با راه آهن خراسان در سالن ورزشي شهداي هفتم تير تهران دانشگاه آزاد اسلامي (استراحت) دارد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |
|   ورزش    |    ورزش جهان    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |