دوشنبه ۲۲ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۰ - Jan 12, 2004
بودجه، مجمع، كشتي
گروه ورزشي: ديروز در مجمع عمومي فدراسيون كشتي در حالي تقويم ساليانه اين فدراسيون مورد بررسي و تصويب قرار گرفت كه جو ناشي از اتهام دوپينگ به مهدي حاجي زاده و بحث آن بر فضاي جلسه سنگيني مي كرد.
جدي ترين موضوع جلسه ديروز بحث بودجه و اعتراض ضمني تني چند از رؤساي هيات هاي كشتي استان ها به تقسيم اعتبار، باز هم طالقاني را وادار كرد كه با گفتن اين جمله كه امروز حتي با يك ميليارد تومان بودجه هم نمي توان خيلي از برنامه هاي كشتي را اجرا كرد او حرف آخر خود را هم بزند.
اما مطالب گفته شده از سوي مرتضي فرجي مسئول امور مالي فدراسيون كه ما بودجه هيات ها را صرف مشكلات كرده ايم، سخن پخته اي نبود. و يا حداقل اينكه براي شخصي مثل ايشان كه سابقه مديريت طولاني در ورزش كشورمان دارد، نبايد اين اميدواري وجود داشته باشد كه با ارائه بيلان مالي فدراسيون كه در آن ۵۸۰ ميليون تومان بدهي رقم خوبي قلمداد شده است، ديگر كسي اين جرأت را پيدا نكند كه مديريت كشتي را متهم به بي برنامگي كند. قطعا نايب رئيس محترم فدراسيون كشتي اين جمله رئيس هيات كشتي همدان در جلسه را هم شنيده است كه گفت: كم كم داريم از فدراسيون و تربيت بدني نااميد مي شويم. به قول خود ايشان بايد فكر عاجلي به حال استانها كرد. و حرف هاي رسمي تر كه از زبان علي كفاشيان معاون فني ورزشي سازمان تربيت بدني شنيده شد:  با وضعيت فعلي بودجه اضافي به هيات ها يا فدراسيون ها پرداخت نمي شود و بايد خود هيات ها با فعاليت روي پاي خود بايستند!
و ختم كلام، محمدرضا طالقاني: من كشتي را دوست دارم و تمام حيثيتم را براي آن گذاشته ام، اما با ۴۳۳ ميليون تومان كه تا به حال گرفته ام چه كاري مي توانم بكنم. كشتي اميد اول ورزش ما در بازيهاي المپيك است. اينطور نيست؟

فوتبال دسته دوم جام آزادگان
«كاوه» صدرنشين به مصاف آرارات مي رود
گروه ورزشي: با انجام مسابقات هفته سيزدهم فوتبال دسته دوم جام آزادگان، فقط ۹ هفته تا پايان اين مسابقات باقي مانده است. با اين شرايط، حساسيت بازيها بسيار بالا رفته و ۵ تيم اول جدول- كاوه تهران، مرصاد شيراز، شهرداري بوشهر، نيروي زميني تهران و شاهين بوشهر- فاصله خوبي از ديگر تيم ها گرفته اند. در پايان اين فصل ۵ تيم برتر به دسته اول جام آزادگان صعود مي كنند. مهمترين اتفاق در هفته اي كه گذشت، صدرنشيني كاوه تهران بود. هر چند كاوه مقدار زيادي از صدرنشيني اش را مديون مرصاد است كه در بوشهر، از شهرداري اين شهر شكست خورد تا صدرنشيني مطلق به كاوه برسد. تيم كاوه اين هفته در گنبد چهارمين پيروزي متوالي خود را جشن گرفت. تيم كاوه با نتيجه ۱-۲ عقاب گنبد كه در قعر جدول قرار گرفته است را پشت سر گذاشت. اصلي ترين گلزنان تيم صدرنشين مرتضي حاجي زاده و سيدحسين سيدصالحي هستند كه تا به حال بيشتر اين گلها را زده اند. اكنون تيم كاوه تهران با كسب ۲۵ امتياز از ۱۳ بازي در صدر جدول ليگ دسته دوم فوتبال ايران قرار دارد و تيم هاي مرصاد و شهرداري بوشهر به ترتيب در مكان دوم و سوم جدول جاي گرفته اند. در ادامه اين مسابقه ها، فردا ديدار حساس كاوه تهران و آرارات تهران برگزار مي شود.

۲۵ روز تا آغاز دو و ميداني قهرماني داخل سالن آسيا - تهران
رئيس و دبيركل كنفدراسيون آسيا در تهران
گروه ورزشي :فدراسيون  دووميداني  اعلام  كرد: كالمادي  و موريس  نيكولاي  رئيس و دبيركل  كنفدراسيون  دووميداني  آسيا در نخستين  دوره  رقابتهاي  دووميداني  داخل  سالن  قهرماني  اين  قاره  كه  در روزهاي  هفدهم  تا نوزدهم  بهمن  ماه  سال جاري  در تهران  برگزار مي شود، حضور خواهند يافت . كنفدراسيون  دووميداني  آسيا در نمابري  كه  براي  فدراسيون  دووميداني كشورمان  ارسال  نموده ، حضور اين  دو مقام  ورزش  دو و ميداني  آسيا را اعلام داشته  است . فدراسيون  دووميداني  همچنين  اعلام  داشت : محل  اسكان  تيم هاي  شركت كننده در نخستين  دوره  رقابتهاي  دووميداني  قهرماني  داخل  سالن  آسيا در هتل هاي استقلال  و ارم  تهران  تعيين  و مقرر شده  است  كه  به  مدت  چها روز اين هتل ها در اختيار فدراسيون  دو و ميداني  كشورمان  جهت  اسكان  ورزشكاران  ومسئولان  خارجي  شركت كننده  در اين  پيكارها باشد.
* شبكه  الجزيره  اعلام  تمايل  نموده  است  كه  در مسابقات  دو و ميداني  داخل  سالن  آسيا در تهران  حضور داشته  و فعاليت  خبري  و پوشش  تصويري  داشته  باشد.

ليگ برتر واليبال ايران
شكست قهرمان نيم فصل در اروميه
گروه ورزشي: هفته اول از دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران ديروز با انجام پنج بازي در تهران و اروميه آغاز شد كه در مهم ترين بازي هفته صنام قهرمان نيم فصل در اروميه و در مقابل پگاه اين شهر تن به شكست در ۳ گيم متوالي داد. در بازيهاي تهران نيز نئوپان گنبد در شرايطي كه دو گيم را مغلوب سايپاي تهران شده بود در ميان ناباوري سه گيم پياپي را برد و توانست يكبار ديگر شايستگي خود رادر تهران و برابر نمايندگان پايتخت به رخ بكشد . در دومين بازي تهران پيكان در يك بازي بدون دردسر براحتي سه بر صفر لوله سازي را شكست داد تا همچنان جدي ترين تعقيب كننده صدرنشين باقي بماند.
نتايج بازيهاي انجام شده
سايپا تهران ۲- نئوپان گنبد۳ ،پيكان تهران ۳- لوله سازي اهواز صفر
پگاه اروميه۳- صنام تهران صفر

مشهد ميزبان اردوي تيم هاي واليبال نشسته ايران
گروه ورزشي: اردوي آمادگي تيم واليبال نشسته ايران از روز ۲۴ دي ماه در شهر مشهد بر پا خواهد شد. هادي رضائي مدير تيم هاي ملي ايران برگزاري اين اردو را براي آمادگي دو تيم الف و ب جهت شركت در تورنمنت جام طلائي اعلام كرد.
مسابقات جام طلائي واليبال نشسته ايران ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه در تهران انجام خواهد شد و تيم هاي لهستان، آلمان، مصر و سه تيم از ايران در آن شركت خواهند كرد.

ليگ برتر فوتبال ايران
استقلال پس از ۶۰۱ روز صدرنشين شد
000882.jpg
گروه ورزشي :تيم استقلال تهران با امير قلعه نوعي با برتري مقابل تيم سايپا تهران به صدر جدول رده بندي رقابت هاي فوتبال باشگاه هاي برتر ايران صعود كرد.
در اين ديدار كه به قضاوت «محسن تركي» و در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد تيم استقلال تهران با نتيجه پرگل ۳ بر صفر اين تيم را شكست داد و با كسب ۳۳ امتياز براي نخستين بار در فصل جاري در صدر جدول رده بندي ايستاد.
گلهاي اين ديدار را «رضا عنايتي» در دقايق ۳۲ و ۸۵ و «محمد نوازي» در دقيقه ۷۱ از روي نقطه پنالتي براي تيم استقلال تهران به ثمر رساندند.
استقلال تهران آخرين بار در هفته بيست و پنجم نخستين دوره ليگ برتر فوتبال ايران در صدر جدول رده بندي قرار داشت كه در هفته پاياني اين رقابت ها با شكست مقابل تيم ملوان بندرانزلي قهرماني اين مسابقات را از دست داد.
اين تيم هيچگاه در فصل گذشته نتوانست در صدر جدول رده بندي ليگ برتر قرار گيرد و در مجموع ۶۰۱ روز از صدر جدول بدور بود.
در اصفهان، استقلال اهواز توانست تيم ذوب آهن اصفهان را متوقف كند تا قهرمان نيم فصل يك رده ديگر سقوط كند. گل استقلال اهواز توسط عليرضا رضايي به ثمر رسيد و حميد عزيززاده در دقايق پاياني بازي را به تساوي كشاند. در اهواز هم فولاد با اينكه با اخراج كعبي ده نفره بازي را دنبال مي كرد با گل اكبر مهدي پور توانست سپاهان را شكست دهد و به رده سوم جدول صعود كند.
پرسپوليس با پيكان
به آرامش مي رسد
در ادامه هفته شانزدهم رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران امروز چهار بازي باقيمانده در شهرهاي تهران، مشهد، نوشهر و شيراز برگزار مي شود. در ورزشگاه آزادي در ساعت ۱۶‎/۳۰ دقيقه پرسپوليس در مصاف با پيكان به جبران شكست بازي رفت مي انديشد. اين بازي فرصت ديگري براي بگوويچ به شمار مي رود تا او بلكه بتواند خود را از زير تيغ تيز انتقادات منتقدين نجات دهد. واقعيت آنكه پرسپوليس هنوز از نقطه نظر كار گروهي كاستي هايي دارد و بگوويچ هم نتوانسته طي اين هفته هاي متوالي تركيب دلخواه خود را پيدا كند. سرمربي پرسپوليس براي اين بازي هم وعده تغييرات تاكتيكي را داده است. پيكان حريف پرسپوليس اگر چه شرايط خوبي در جدول بازيها ندارد ولي هميشه در مقابل تيم هاي مدعي دفاعي و حساب شده ظاهر شده و امتياز مورد نظر را گرفته است. پيكان نه تنها پرسپوليس را در بازي رفت غافلگير كرده است، بلكه حتي توانسته پاس صدرنشين را هم مغلوب خود سازد. پيكان مثل هميشه در چنين ديدارهايي احتياط را در دستور كار خود دارد و منتظر اشتباه حريف مي نشيند. بايد ديد آيا امروز هم پرسپوليس همانند بازي رفت اجازه چنين فرصتي را به پيكان مي بخشد؟ يا اينكه پرسپوليس امروز تجربه تلخ بازي رفت را با ارائه يك بازي خوب جبران خواهد كرد. در نوشهر پاس صدرنشين به ديدار شموشك مي رود. شموشك براي فرار از سقوط و انتهاي جدول در نيم فصل دوم چشم به امتيازات بازي هاي خانگي دارد و همين مسئله بدون شك كار پاس را كه نمي خواهد به اين آساني ها از صدر جدول جدا شود مشكل مي سازد. پاس پس از يك هفته يك بار ديگر خداداد عزيزي را در تركيب خود مي بيند و حضور عزيزي از لحاظ روحي نقشي مؤثر در راه اندازي اين تيم دارد. بازيكني كه در هفته هاي گذشته با زدن چند گل استثنايي روي ضربات ايستگاهي نقش محوري خود را در صدرنشيني پاس به خوبي نشان داد.
در مشهد ابومسلم ميزبان فجر سپاسي است. ابومسلم چند هفته اي است كه متحول شده و با اتكاء به بازي گروهي خود را از انتهاي جدول جدا و به ميانه هاي جدول رسانده است. فجر حريف ابومسلم هنوز وضعيت دلخواهي ندارد و براي بقاء با تمام وجود به دنبال كسب امتياز حتي در خانه حريفان است. در شيراز ديگر نماينده استان فارس برق در حافظيه به ديدار پگاه گيلان مي رود. برق هم همانند فجر اوضاعش چندان روبه راه نيست. شاگردان احمدزاده اگر خواهان ماندن در ليگ برتر هستند بايد از همين بازي آغاز كنند وگرنه هيچ بعيد نيست كه برق يك بار ديگر حضور در يك دسته پائين تر را در آخر همين فصل تجربه كند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |