پنجشنبه ۲۵ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۳ - Jan 15, 2004
فقدان اطلاعات مهمترين ضعف سازمان امور مالياتي است
گروه اقتصادي: سازمان امور مالياتي پس از اعتراض گروه هايي از اصناف و صاحبان حرفه به تلاش اين سازمان براي دسترسي به اسناد و مدارك فعاليت هاي اقتصادي موديان مالياتي اعلام كرد كه اين اقدام براساس قانون انجام شده است.
به گزارش رسيده هفته جاري برخي از صاحبان مشاغل در اعتراض به تلاش سازمان امور مالياتي براي آگاهي از فعاليت هاي تجاري برخي صنوف از طريق مراجع گوناگون دست به تجمع زدند.
در ايران با توجه به نبود فرهنگ مالياتي تجمع و اعتراض براي پرداخت نكردن ماليات قانوني عجيب به نظر نمي رسد.
عدم پرداخت ماليات در بسياري از كشورهاي جهان بزرگترين جرم محسوب مي شود و متخلفان مجازات هاي سنگيني را متحمل مي شوند ولي برخلاف اين روند در ايران در اعتراض به تلاش مراجع قانوني براي كسب اطلاعات داد و ستدهاي تجاري تظاهرات برپا مي شود. يكي از ضعف هاي بزرگ نظام مالياتي در ايران فقدان اطلاعات است و دست اندركاران در اين زمينه بايد هر چه دقيق تر عمل كنند.
متاسفانه در سالهاي گذشته تنها افرادي كه در ساختارهاي دولتي مشغول به كار بوده اند يا به نحوي با دولت در ارتباط بوده اند ماليات هاي قانوني خود را دقيق و طبق قانون پرداخت مي كرده اند و در بخش هاي غيردولتي دريافت ماليات مبناي روشني نداشته است و اين نخستين بار است كه براي كسب ماليات قانوني در ديگر بخش ها اقدام مي شود.
تلاش سازمان امور مالياتي براي كسب اطلاعات دقيق و دريافت ماليات هاي قانوني براساس سود واقعي بايد مورد حمايت همه گروه هاي اجتماعي قرار گيرد و همه سازمان ها و نهادهاي دولتي و غيردولتي در اين زمينه كارآمد عمل كنند.

نحوه پرداخت مطالبات كاركنان دولت و پاداش بازنشستگان مشخص شد
توسط هيأت وزيران نحوه پرداخت مطالبات كاركنان دولت و پاداش بازنشستگان در سال ۸۲ مشخص شد.
به گزارش خبرگزاري فارس در مصوبه هيأت وزيران در خصوص نحوه پرداخت مطالبات كاركنان دولت در سال ۸۲ آمده است:در صورت افزايش درآمد حاصل از صادرات نفت خام در سال ۱۳۸۲ علاوه بر رقم مندرج در جدول شماره (۲) ماده (۶۰) قانون برنامه سوم و اصلاحات بعدي و واريز معادل ريالي آن به رديف ۵۰۳۶۵۷ قانون بودجه سال ۱۳۸۲ كل كشور، مطالبات مستخدمان رسمي و پيماني يا نظاير آن در وزارتخانه ها و موسسات دولتي و پرسنل نيروهاي مسلح كه قبل از سال ۱۳۸۲ مستند به قوانين و مقررات مربوط ايجاد شده و همچنين پاداش بازنشستگي سالهاي قبل كاركنان مزبور، موضوع قانون پرداخت پاداش پايان خدمت و بخشي از هزينه هاي ضروري به كاركنان دولت مصوب ۲۲/۶/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدي آن، پرداخت مي شود.
در اين مصوبه در خصوص انواع مطالبات و پاداشي كه از محل اعتبارات اين آئين نامه قابل پرداخت خواهد بود، آمده است:مطالبات ناشي از حقوق، فوق العاده ها، كمك هزينه  عائله مندي و اولاد، كمكهاي غير نقدي، پاداش پايان سال (عيدي)، حق التدريس مربوط به آموزش و پرورش، دانشگاهها و ساير موسسات آموزش عالي، يارانه وام مسكن دستگاههايي كه طبق مقررات مجاز به پرداخت آن بوده اند، كمك هزينه فوت و ازدواج، فوق العاده جذب و حقوق و مزاياي مرخصي استفاده نشده و پاداش مناطق محروم و دورافتاده و جنگي پيش بيني شده در قوانين و مقررات و پاداش پايان خدمت موضوع ماده يك كه زائد بر اعتبارات مصوب و خارج از اختيار دستگاه ذيربط ايجاد شده باشد، قابل پرداخت است.

ميزان افزايش وام مسكن شنبه مشخص مي شود
تكليف افزايش وام مسكن شنبه هفته آينده مشخص مي شود.
وزير امور اقتصادي و دارايي در گفت وگو با فارس خاطرنشان كرد: جلسه شوراي پول و اعتبار شنبه برگزار مي شود و در اين جلسه درخصوص افزايش وام مسكن تصميم گيري خواهد شد.بانك مسكن در پيشنهادي به شوراي پول و اعتبار خواستار افزايش وام مسكن از ۷۰ ميليون ريال به ۱۲۰ ميليون ريال شده است.

خبر كوتاه
* رئيس گروه بازرسي از بانكها و صندوقهاي قرض الحسنه بانك مركزي ايران گفت: صندوقهاي قرض الحسنه غيرواقعي با عملكرد ناسالم خود نظام پولي كشور را مختل كرده اند.
* فارس: ملك عبدالله دوم پادشاه اردن گفت: نخست وزير اردن براي تحكيم روابط اقتصادي با ايران به اين كشور سفر مي كند.
* ايرنا: رئيس امورحقوقي شركت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران گفت:براساس تفاهمنامه اين شركت با شهرداري آبادان مقرر شد، شهرداري در اسرع وقت تمام اموال توقيف شده پالايشگاه آبادان و همچنين اموالي كه از اين پالايشگاه خارج كرده است، به شركت پالايش نفت آبادان بازگرداند.
* با تصويب شوراي امور اداري و استخدامي كشور، مدت اعتبار كارنامه هاي آزمون استخدام ادواري تصويب و از دو سال به پنج سال افزايش يافت.
* مهندس فر قداني رئيس هيأت مديره مجتمع فولاد آلياژي ايران در اولين همايش دو روزه فولاد آلياژي در شهر يزد گفت: امسال براي اولين بار در كشور، مجتمع فولاد آلياژي ايران موفق به صادرات فولاد آلياژي به كشورهاي آلمان و ايتاليا شد و به جمع كشورهاي صادركننده فولاد آلياژي پيوست.
*  معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه صنعتي ايران خودرو گفت: با عرضه خودروهاي جديد، سهم ايران خودرو در بازارهاي داخلي از ۵۳ درصد به بيش از ۶۴ درصد در سال آينده افزايش خواهد يافت.
* ايرنا: بانك مركزي امسال پرداخت ۵/۱ ميليارد دلار تسهيلات به شيوه تامين مالي (فاينانس) را براي بخش خودروسازي تصويب كرده است كه بخشي از آن به ايران خودرو اختصاص دارد.
* موج: رئيس اتحاديه توليد كنندگان چاي كشور گفت: واردات چاي به كشور بدون اعمال كارشناسي هاي لازم صورت گرفته و قاچاق ۲۱۰ هزار تن چاي به كشور از سال ۷۶ تاكنون، پيامد نبود نظارت لازم در اين حوزه است.
* با ادامه عمليات تسطيح و آماده سازي محل احداث پالايشگاه خشكي فازهاي ۹ و ۱۰ ميدان گازي پارس جنوبي در عسلويه و همچنين با ساخت وآماده سازي دو سكوي دريايي در خرمشهر از سال آينده حفاري تعداد ۲۴ حلقه چاه شامل دو حلقه چاه توصيفي و ۲۲ حلقه چاه توسعه اي در فازهاي ۹ و ۱۰ پارس جنوبي آغاز مي شود.
* كلنگ آغاز پروژه ساخت دو هزار واحد مسكوني با سرمايه  گذاري اوليه صد ميليارد تومان در منطقه آزاد كيش به زمين خورد. اين پروژه در زميني به وسعت ۲۱ هكتار اجرا مي شود و دو هزار واحد مسكوني در ساختمانهاي ۶ تا۱۵ طبقه با صد ميليارد تومان سرمايه گذاري اوليه، طبق جديدترين روشهاي متداول در مهندسي ساختمان در اين منطقه ساخته مي شود.

گفتگوي امروز
نرخ رشد تورم و لايحه بودجه ۸۳
گروه اقتصادي: با ارائه لايحه بودجه سال ۸۳ پيش بيني شده است تا نرخ رشد تورم به ۵/۱۴ درصد كاهش يابد. اين نرخ در سال ۸۱ به ميزان ۸/۱۵ درصد بوده كه در سال ۸۲ به ۶/۱۶ درصد افزايش يافته است. با حسن سبحاني عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفتگو كرده ايم.
***
* نرخ تورم در لايحه بودجه سال ۸۳ چگونه پيش بيني شده است؟
- گرچه هر ساله به طور عمومي افزايشي را در سطح قيمت ها شاهد بوده ايم اما درخصوص رفتار كلي قيمت ها بايد چند عامل مورد توجه قرار گيرد. با ارائه لايحه بودجه ۱۰۶ هزار ميليارد توماني به مجلس شوراي اسلامي كه از رشد
۵/۱۰ درصدي برخوردار است، به طور طبيعي در تقاضاي اقتصاد تأثير تورمي ايجاد خواهد شد.نكته قابل توجه آن است كه به دليل عرضه بيش از ظرفيت ارز نفتي و غيرنفتي با قيمت ۸۳۵ تومان پايه به بازار و ناتواني بازار براي جذب همه ارز با قيمت مذكور، بانك مركزي مجاز است تا با خريد موقت بخشي از اين ارز نقدينگي را افزايش دهد كه اين افزايش نقدينگي موجب رفتار تورمي در سال آينده خواهد شد.
* براي جلوگيري از افزايش تورم چه راهكارهايي انديشيده شده است؟
- با توجه به تصميم بانك مركزي براي فروش اوراق مشاركت كه متعاقب آن حجم پول در گردش كم خواهد شد نبايد اتفاق جديدي را در رفتار تورمي شاهد باشيم و نرخ تورم بين ۲۰ تا ۲۳ درصدي كه رايج و مرسوم است در نوسان خواهد بود. همچنين معتقدم چگونگي ساختار و شكل گيري مجلس هفتم شوراي اسلامي نيز مي تواند در برهم زدن اين پيش بيني تأثير زيادي داشته باشد. گرچه در بودجه پيش بيني نرخ تورم نمي شود چرا كه عوامل ديگري غير از بودجه دولت در شكل گيري تورم تأثير دارد اما بودجه نيز عامل مهمي در اين خصوص است و اگر ماليات پيش بيني شده به ميزان ۹۶۰۰ ميليارد تومان نيز محقق شود به همان نسبت از فشار تورمي كاسته خواهد شد.
* تأثير افزايش قيمت كالاهاي اساسي بر نرخ تورم را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
- افزايش قيمت كالاهاي اساسي و خدمات تا سقف ۱۰ درصد از سوي دولت مجاز اعلام شده و درخصوص بنزين نيز در لايحه بودجه ۸۳ اين افزايش تا ۲۳ درصد پيش بيني شده است.از آنجا كه يارانه كالاهاي اساسي به صورت اجناس به مردم پرداخت مي شود به نظر نمي رسد تأثيري در سطح عمومي قيمت ها داشته باشد. همچنين براساس تجربه سال جاري و مخالفت مجلس با افزايش بيش از ۱۰ درصد قيمت كالاهاي تورمي كه در قالب اصلاحيه به مجلس ارائه شده بود به نظر مي رسد مجلس ميزان يارانه مورد نياز براي كالاهاي اساسي كه در لايحه بودجه ۸۳ پيش بيني شده است را اصلاح نموده تا قيمت اين كالاها بيش از ۱۰ درصد افزايش پيدا نكند. اگر افزايش قيمت اين كالاها منجربه كاهش عرضه كالاهاي اساسي تر شود مي تواند در افزايش قيمت كالاهاي مذكور و رشد نرخ تورم مؤثر باشد.در صورتي كه عرضه كالاهاي اساسي كه تقاضاي زيادي براي آن وجود دارد كاهش نيافته و متناسب با تقاضا سامان داده شود و موارد كم اهميت اين كالاها كاهش يابد جلوگيري از افزايش قيمت ممكن خواهد بود .

يادداشت
بيمه اقتصاد ملي
هفته جاري بيمه مركزي اعلام كرد خسارات قابل پرداخت صنعت بيمه بابت بيمه هاي عمر و حادثه كاركنان دولت و ديگر بيمه ها بين ۱۲۰ تا ۱۵۰ ميليارد ريال است. عمده اين پول بابت بيمه كاركنان دولت كه در اين حادثه جان خود را از دست داده اند يا دچار صدمات جسمي شده اند پرداخت مي شود. طبق اعلام رسمي كارشناسان همه شهرهاي ايران به جز تعداد معدودي بر روي كمربند زلزله هستند و وقوع زلزله در اين شهرها و وارد آمدن خسارت امري قابل انتظار است.
اگر در كشور ستاد منسجمي براي امداد و كمك به حادثه ديدگان در هنگام وقوع حوادث طبيعي وجود ندارد و مقاوم سازي شهرها و روستاها مدت زمان و هزينه زيادي را طلب مي كند، آيا نمي توان براي خسارات مادي چاره اي انديشيد تا اقتصاد ملي و يا اقتصاد شهرهاي كوچك و بزرگ دچار بحران هاي ناشي از حوادث طبيعي نشود؟ مدت ها است كه طرح تشكيل صندوق بيمه حوادث طبيعي در كشوري كه هر سال با حوادث گوناگون جان شهروندان و اقتصادشان در معرض خسارات سنگين قرار مي گيرد در دستگاه هاي دولتي دست به دست مي شود.
پس از زلزله اخير در تركيه مقامات اين كشور با همكاري بانك جهاني سازوكار اجباري براي پوشش خسارات مادي پس از زلزله در اين كشور اجرا كردند. اكنون در بسياري از كشورها كه يك بار حادثه اي رخ داده است بيمه حوادث طبيعي اجباري است.
چرا دست اندركاران صنعت بيمه و مسئولان مربوطه در شرايطي كه همه مي دانيم در معرض خطر قرار داريم دست به كار نمي شوند. تصويب و اجراي صندوق بيمه حوادث طبيعي مانند مقاوم سازي شهرها در برابر زلزله نياز به ساز و كارهاي پيچيده و هزينه هاي سنگين ندارد.
حتي براي تشكيل چنين صندوقي در ايران برخي از نهادهاي بين المللي از جمله بانك جهاني اعلام آمادگي كرده اند. چرا در اين زمينه اقدامي نمي شود.
استفاده از بيمه هاي اتكايي هزينه چنين اقدامي را تا حد بسيار زيادي كاهش مي دهد و به نحوي اقتصاد ملي در صورت اجراي آن در صورت وقوع حوادثي چنين ناگوار بيمه مي شود.حداقل جا دارد چنين صندوقي را براي كلان شهرهاي كشور تصويب و اجرا كرد.

رئيس جمهور تشريح كرد
اهداف برنامه چهارم؛ نرخ بيكاري ۴/۸ درصد ،تورم ۹/۹ درصد رشد اقتصادي كشور ۸ درصد
برنامه چهارم توسعه به عنوان نخستين گام در رسيدن به اهداف تعيين شده در چشم انداز بلندمدت كشور به گونه اي تدوين شده است كه بتواند ميزان بيكاري و نرخ تورم را كه از مهمترين شاخص هاي اقتصادي است، به عددي يك رقمي كاهش دهد.
رسيدن به نرخ بيكاري ۴/۸ درصدي و تورم ۹/۹ درصدي به عنوان مهمترين اهداف برنامه چهارم توسعه موردتوجه قرار گرفته است.
سيد محمد خاتمي ديروز در مجلس شوراي اسلامي اهداف كمي برنامه چهارم را رشد اقتصادي ۸ درصد كه در برنامه پنجم توسعه به حدود ۹ درصد افزايش مي يابد اعلام كردو افزود: رشد بخش صنعت در برنامه هاي چهارم و پنجم به ترتيب ۴/۱۳ و ۳/۱۳ درصد در سال برنامه ريزي شده است.
وي افزود: دولت، تحقق رشد به طور متوسط سالانه
۶ درصد را براي اين بخش طي ده سال برنامه چهارم و پنجم توسعه كاملا امكان پذير مي داند.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه پيش بيني رشد سالانه
۲/۱۲ درصدي سرمايه گذاري طي سال هاي برنامه چهارم و ۷/۹ درصدي برنامه پنجم به خوبي به تحقق اهداف مزبور كمك مي كند، گفت: برآوردهاي انجام شده، صادرات كشور را با رشد سالانه ۵/۶ درصد در سال هاي برنامه در سال ۱۳۸۸ بالغ بر ۸/۴۸ ميليارد دلار نشان مي دهد كه از اين رقم ۸/۱۲ ميليارد دلار به كالاهاي غيرنفتي تعلق دارد.
رسيدن به هدف هاي موردنظر چشم انداز بلند و اهداف برنامه چهارم، با وجودي كه روندي دشوار و پيچيده است، ليكن بنا به ضرورت هاي حياتي براي شكوفايي اقتصاد كشور در اين مرحله و حفظ ثبات و امنيت و ارتقاي جايگاه ايران در منطقه و جهان، امري گريزناپذير است.
به علاوه تجربه ساير كشورهايي كه اين مسير را پيموده اند، نشان مي دهد كه نيل به هدف هاي مطرح شده در اين چشم انداز در پرتو تدبير، تلاش و انسجام ملي قابل حصول است.
طبعا اتخاذ راهبردهاي مشخص و سياست هاي كليدي متناظر با آن، شرط رسيدن به اين هدف ها است.
رئيس جمهوري در ادامه، هويت بخشي به سيماي شهر و روستا، رعايت معيارهاي پيشرفته، براي ايمني ساخت و سازها و دستيابي به توسعه پايدار و موزون شهرها و روستاها، تعريف فعاليت هاي غالب مناطق آزاد مختلف كشور از يك سو براي تعامل فعال تر با اقتصاد ملي و از سوي ديگر با اقتصاد جهاني، تصويب و اجراي سياست هاي استراتژيك تجاري و آماده سازي بنگاه هاي اقتصادي براي پيوستن به سازمان تجارت جهاني،رقابت پذيركردن اقتصاد ملي، در سطوح مختلف كشور را از ديگر رويكردهاي مهم برنامه تقديمي اعلام كرد.
وي افزود: ترغيب و تشويق سرمايه گذاري خارجي و حمايت كامل از برنامه جهش صادراتي و تداوم سياست هاي ارزي مناسب و كاهش هزينه هاي توليد و خلق مزيت هاي رقابتي،تحكيم فرايند توسعه ملي مبتني بر دانايي، توسعه فرهنگي، توسعه امنيت انساني و عدالت اجتماعي، توسعه زيست محيطي، توسعه قضايي، توسعه دولت و ارتقاي اثربخشي حاكميت مهمترين رويكردها و اولويت هاي برنامه است.
وي در پايان تاكيد كرد: تجربه ملي و جهاني به ما مي آموزد، براي موفقيت بيشتر مديريت اقتصادي و اجتماعي، سند برنامه را بايد به منزله سند وفاق و ميثاق ملي قلمداد كرد و تعهد نسبت به برنامه و اجراي هماهنگ آن را به عنوان اصل اساسي در اداره امور سياسي و اجرايي كشور پذيرفت.

بورس
تغيير قيمت
آخرين قيمت
تعدادسهام معامله شده
نام شركت
۵۷۰
۳,770
۵۰۰
ليفتراك سهند
۲۷۶
۴,900
۶,180
حق تقدم سرمايه گذاري معادن وفلزات
۲۴۳
۵,115
۱۵,000
كمك فنرايندامين
۶۸۳
۱۴,533
۴۸۰,374
تراكتورسازي
۲,026
۴۳,268
۳۹,950
سيمان خزر
۲۸۵
۶,433
۴۱۲,541
سرمايه گذاري معادن وفلزات
۵۸
۱,317
۱۶,010
راديوالكتريك
۱۱۹
۲,832
۲,178,261
سرمايه گذاري پتروشيمي
۳۶۷
۹,005
۹۹۳,135
چادرملو
۲۴۱
۵,948
۵۱,289
لوله وماشين سازي
۱,336
۳۴,955
۸۸۹,638
سيمان شرق
۳۱۶
۸,398
۲۵۰,989
فولادكاويان
۱۸۴
۵,665
۹۳۰,524
سرمايه گذاري غدير
۵۱
۲,253
۳۹,133
صنايع مخابراتي
۶۲
۲,802
۹۷۷,810
سرمايه گذاري بوعلي
۹۷
۴,563
۵۶۰,399
سرمايه گذاري صنعت ومعدن
۳۱
۱,459
۶۸۲,043
معادن روي ايران
۱۵
۱,016
۲۴,903
ايران پويا
۲۷
۱,964
۲۹,044
ساختمان اصفهان
۲۹
۲,124
۸,797
سرماآفرين
۲۳۶
۱۷,501
۳۷,950
كربن ايران
۷۶۵
۵۷,513
۲۶,611
سيمان بهبهان
۴۷
۳,540
۶۲,523
سرمايه گذاري توكا فولاد
۷۷
۵,969
۳۷۰,039
توسعه صنايع بهشهر
۳۰۲
۲۴,529
۱۵,010
خدمات انفورماتيك
۱۰۸
۸,849
۱۲۵,556
داروسازي زهراوي
۲۹
۲,607
۳۱,010
لاستيك كرمان
۲۳۱
۲۲,498
۳۱۵,269
صنعتي دريايي
۱۴
۱,655
۱۰,010
كالسيمين
۵۷
۷,098
۵۵۳,095
آهنگري تراكتور
۱۹
۲,567
۲۱۴,551
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۲۱
۳,020
۳,067
مهرام
۲۵۶
۳۷,428
۱۷۴,363
سيمان فارس وخوزستان
۲۸۴
۴۲,312
۴۴,032
سيمان شاهرود
۲۶
۵,269
۳۲,510
نسوز آذر
۵۹
۱۲,371
۱۱۴,704
حق تقدم سايپا
۲۸۵
۶۷,985
۱,356
سيمان قائن
۱۹
۴,760
۱,452
كابلسازي ايران
۱۸۶
۵۳,718
۲۵,649
سيمان سپاهان
۲۹
۱۰,322
۳۵,321
پتروشيمي آبادان
۱۷
۷,159
۶۹,224
بانك كارآفرين
۱۷۰
۸۰,135
۳۵۱,864
سيمان شمال
۵
۲,694
۲۰,113
كف
۷۰
۴۵,199
۳۵,887
سيمان تهران
۱۱
۷,217
۲۹۳,061
پتروشيمي اراك
۳
۲,014
۶۶۰
فنرسازي خاور
۳
۲,018
۵۱۹,734
سرمايه گذاري سپه
۱۳
۹,058
۲۰,371
پتروشيمي خارك
۲۰
۱۴,477
۳۸,023
سيمان كارون
۲۱
۱۵,287
۲,745
سيمان ايلام
۳۲
۲۷,249
۱۰,836
سيمان خاش
۱۷
۲۱,791
۲۹,211
پتروشيمي اصفهان
۱
۲,407
۲۰,180
لاستيك دنا
۱
۹,999
۲۹,145
قطعات اتومبيل
۲-
۴,760
۳۴۴,833
سرمايه گذاري ملي
۲-
۴,217
۲,367
كاشي سعدي
۹-
۱۳,847
۷,476
داروجابرابن حيان
۴-
۶,147
۱,489,328
ايران خودرو
۲۷-
۸,412
۷۷,777
لاستيك سهند
۳-
۴,039
۳۷۷,990
ماشين سازي اراك
۴۸۴-
۲۳,016
۱,071,613
گاز لوله
۱۴۰-
۶,654
۱۸۵,529
گروه بهمن (وانت )
۱۷۳-
۶,527
۳۳,051
ايران گچ
۲۹۶-
۸,638
۱۷,660
لبنيات پاك
۱۹۵-
۴,222
۳۱,901
ريخته گري تراكتور
۴۶۳-
۹,012
۱۰۴,452
سايپا ديزل
۲۸-
۵۴۱
۱۵۰,558
پارسيلون

قيمت طلا و ارز
نوع قيمت فروش (ريال)
يك بهار آزادي ۸۴۵۰۰۰
نيم بهار آزادي ۴۴۰۰۰۰
ربع بهار آزادي ۲۵۵۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۸۵۱۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي)۸۳۶۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۸۳۰۵
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي)۱۰۶۰۸

اقتصادي
اجتماعي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
بورس
سكه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |