يكشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۹۳ - Jan 25, 2004
بازي خيرخواهانه را اشتوتگارت برد
استقلال و نمايشي در اندازه فوتبال ايران
قاسمي دروازه بان سوم استقلال در غياب برومند و طالب لو با وجود دريافت سه گل نمايش خيره كننده اي در بازي ديروز داشت. اين دروازه بان بارها با خروج هاي به موقعش مهاجمان سرشناس اشتوتگارت را ناكام گذاشت.
001530.jpg
گروه ورزشي: ديدار دوستانه اشتوتگارت تيم چهارم بوندس ليگا و استقلال ايران صدرنشين ليگ برتر با سه گل به سود تيم آلماني به پايان رسيد. پيكاري كه براي كمك به زلزله زدگان بم در شهر روتلينگن در چهل كيلومتري اشتوتگارت انجام شد. از اين بازي نزديك به ده هزار نفر ديدن كردند. آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه و سفير جمهوري اسلامي ايران هم از جمله تماشاگران اين بازي بودند.
استقلال در شرايطي در اين بازي حاضر شد كه از گرم ترين شهر ايران اهواز و پس از بازي با فولاد به سردترين نقطه آلمان روتلينگن سفر كرد. عدم استراحت لازم و پرواز خسته كننده تا حدودي شادابي و طراوت را از بازيكنان استقلال گرفته بود؛ ضمن اين كه قلعه نويي مجبور شد در غياب سيدعباسي و يدالله اكبري مصدوم و عدم حضور برومند، مجيدي، طالبلو، همداني، منصوريان و فابريتسيو به چند بازيكن جوان خود چون انصافي، لطيفي، قاسمي و اميني فرد ميدان دهد. اشتوتگارت كه خود را براي آغاز دور برگشت بوندس ليگا آماده مي سازد، در اين بازي با همه قوا و نفرات اصلي خود به كاپيتاني «سولدو» شركت كرد. استقلال با تركيب قاسمي، خرمگاه، قرباني، انصافي، صادقي، واحدي، نوازي، فكري، سامره، فاطمي و عنايتي شروع خوبي داشت و حتي يك بار قبل از دريافت گل روي يك ضربه ايستگاهي توسط نوازي تير دروازه اشتوتگارت را لرزاند. اشتوتگارت روي آمادگي جسماني مطلوب بازيكنان خود و كار گروهي بالا سرانجام پس از خلق چند موقعيت به گل رسيد. روي پاس عالي «كوراني»، «كلر» با عبور از صف مدافعان ناهماهنگ استقلال و قاسمي توپ را به تور رساند.
با آغاز نيمه دوم شاگردان «ماگات» بازي روان تري از خود به نمايش گذاشتند، ضمن آن كه بازيكنان استقلال به دليل خستگي مفرط در درگيري ها حريف بازيكنان آماده اشتوتگارت نشدند.
اشتوتگارت در اين نيمه با وجود آن كه چندين بار روي هنرنمايي «قاسمي» سنگربان جوان استقلال از رسيدن به گل محروم شد، اما تعداد گل هاي خود را روي يك ضربه ايستگاهي و درون محوطه جريمه توسط «بوردون» و «كوراني» به سه گل رساند. واقعيت آن كه استقلال با توجه به بضاعت خود و مشكلاتي كه در سطور بالا برشمرديم، در اندازه هاي خود ظاهر شد و بيش از اين هم از آن توقع نمي رفت. در بين دو نيمه كمك هاي اختصاص يافته به زلزله زدگان بم از سوي مسئولان امر در اختيار مسئولان باشگاه استقلال قرار گرفت. در خاتمه بازي «ماگات» سرمربي سرشناس اشتوتگارت در گفت وگويي ضمن اظهار رضايت از بازي بازيكنان استقلال گفت: اعضاي اين تيم در نيمه اول خوب ظاهر شدند، اما در نيمه دوم اين اشتوتگارت بود كه كاملا بر حريف مسلط بود و توانست تعداد گل هاي خود را افزايش دهد.

جام ربع قرن پيروزي انقلاب اسلامي
جانبازان و معلولين دانشگاه آزاد قهرمان شدند
گروه ورزشي: تيم بسكتبال با ويلچر جانبازان و معلولين باشگاه فرهنگي ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي عنوان قهرماني اولين دوره تورنمنت بين المللي بسكتبال با ويلچر ۲۰۰۴ «جام ربع قرن پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران» را از آن خود كرد و تيم هاي ملي كويت و اردن دوم و سوم شدند. در آخرين ديدار بسكتباليست هاي دانشگاه آزاد اسلامي برابر ملي پوشان كويت به ميدان رفتند كه در پايان اين بازي با نتيجه ۷۳ بر ۵۰ به سود نمايندگان دانشگاه آزاد اسلامي خاتمه پذيرفت.

۱۲ روز تا آغاز مسابقه هاي دووميداني داخل سالن آسيا - تهران
اردوي نهايي تيم ملي از فردا آغاز مي شود
001527.jpg
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون دووميداني گفت: مسابقات دووميداني انتخابي تيم ملي بيانگر سطح بالاي ورزشكاران ما بود، به طوري كه ديگر ركوردها به صورت محدود و كم شكسته نمي شود. حسين جلالي افزود: خوشبختانه در تمام رشته هاي دووميداني تحولي ايجاد شده و روز به روز ركوردها بهتر مي شود به طوري كه اين مسابقات اميدواري را به ما داد كه بتوانيم در مسابقات آتي ركوردهاي بيشتري بشكنيم. به اعتقاد من، دو هفته ديگر در مسابقات آسيايي نتايج بهتري را كسب مي كنيم، به گونه اي كه ورزشكاران ما در كوران رقابتها با ورزشكاران خارجي قرار مي گيرند و مطمئناً ركوردهاي مطلوب تري را خواهند زد. جلالي با بيان اين كه اميدواريم مسابقات آسيايي دووميداني، نقطه عطفي در اين ورزش كشور باشد.
وي گفت: پس از تشكيل كميته فني، نفرات اصلي براي شركت در مسابقات آسيايي به طور كامل مشخص مي شوند و از روز دوشنبه ۶ بهمن ماه آخرين اردوي تيم ملي شروع مي شود تا با هماهنگي بيشتري در اين مسابقات حاضر شويم.

ليگ برتر واليبال ايران
پيكان - برق مهم ترين بازي امروز
گروه ورزشي: هفته شانزدهم رقابت هاي ليگ برتر واليبال باشگاههاي ايران امروز با انجام پنج ديدار (سه بازي خانگي در تهران و يك بازي در گنبد و اروميه) آغاز مي شود.
در ميان پنج ديدار اين هفته پيكار دو تيم تهراني برق و پيكان از حساسيت بالايي برخوردار است. وضعيت اين دو تيم در جدول به گونه اي است كه شكست هر يك از دو تيم به خصوص پيكان اين تيم را از كورس قهرماني جدا خواهد ساخت. برق در بازي رفت نخستين تيمي بود كه راه شكست پيكان را به حريفان نشان داد و حالا پيكان بعد از غافلگيري مقابل قند شيروان راهي جز پيروزي پيش رو ندارد. برق در دور برگشت تا كنون همه بازيهايش را با پيروزي پشت سرگذاشته است.
صنام صدرنشين
در مصاف با سايپا
امروز همچنين صنام صدرنشين بازيها به مصاف سايپا مي رود. سايپا هفته هاست كه مي بازد. تيمي كه از نظر بازيكن ششدانگ در رنج است و اين در حالي است كه صنام شرايطي كاملا متفاوت با اين تيم دارد. صنام ديگر هيچ تيمي را دست كم نمي گيرد و گرنه حتي تيمي مثل سايپا نيز مي تواند همانند روز بازي با پگاه اروميه براي تيم صدرنشين دردسر ساز شود.
پاس در سومين بازي تهران به ديدار دخانيات مي رود.
تيم دوم جدول در شرايطي با دخانيات روبرو مي شود كه حريف جوانش به تدريج در حال پيدا كردن خود است. پاس براي آنكه همچنان مربع مدعيان ترك بر ندارد، در انديشه تكرار پيروزي دور رفت است. در اروميه پگاه با تيمي بازي مي كند كه هفته پيش با شكست پيكان از بالاترين ضريب روحي برخوردار است.
در گنبد نئوپان بدون كمترين دغدغه به هر چه نزديك تر شدن به تيم هاي بالاي جدول مي انديشد و فولادصبا در اندازه اي نيست كه باعث آزار حريف پرتماشاگر خود شود.
برنامه بازيهاي امروز (سالن ۷تير)
ساعت۳۰ ۱۵‎/: پاس- دخانيات
ساعت۱۷‎/۴۵:پيكان- برق
ساعت۱۹‎/۴۵: صنام - سايپا
ساعت۳۰/۱۶: نئوپان- فولاد  صبا در گنبد
ساعت۳۰/۱۶:پگاه - قند در اروميه

پيكارهاي گزينشي كشتي را بهانه نكنيد
گروه ورزشي: به ميمنت و مباركي رئيس محترم فدراسيون كشتي خبر عدم استقبال تيم هاي خارجي از جام تختي را داد و ثابت كرد كه مكاتبات و رايزني هايي كه وي مي گفت با تيم هاي خوب جهان انجام داده است همگي بي اعتبار شده و كمافي السابق امسال هم بايد رقابت هاي جام تختي را با همان سبك و سياق گذشته آن هم در حد مبارزاتي داخلي ببينيم.
اين نكته را حضوراً هم به طالقاني گفته ايم كه نگاه جهانيان امروز به كشتي دنيا نگاه ۵ يا ۱۰ سال قبل نيست و كشاندن چهره هاي مطرح كشتي دنيا به ايران متاثر از برنامه ها و فاكتورهاي مشخصي است كه تنها با انجام مديريتي حرفه اي و هوشيارانه قابل انجام است.
شما را به خدا نزديكي مسابقات گزينشي با جام تختي را بهانه نكنيد. پيكارهاي گزينشي تنها مختص گروهي از كشتي گيران است كه سهميه حضور در المپيك را كسب نكرده اند، بنابراين بسياري از نخبگان كشتي دنيا كه خاطرشان از بابت حضور در المپيك جمع است مي توانسته اند در جام تختي حاضر شوند و به آن رونق ويژه اي ببخشند. اضافه بر اين الحق والانصاف در حالتي كه امروز عده اي منفعت طلب در كنار طالقاني با ظرافت تمام مرتباً كشتي را به حاشيه و تنش مي كشانند و از درون و برون فقط و فقط به فكر تامين منافع شخصي خود هستند، آيا اين خيال باطلي نيست كه فكر كنيم مدعيان و رقباي طراز اول ما در كشتي دنيا بدون اطلاع از آنچه در كشتي ايران مي گذرد، آماده سفر به ايران شوند و حضوري مؤثر در جام تختي داشته باشند؟!
عدم حضور كشتي گيران خوب خارجي در جام تختي ريشه اش در حوزه مديريتي كشتي ماست كه مسئول آن هنوز هم حاضر نيست يك بار براي هميشه دست هاي افراد غيرمسئول را از آن كوتاه كند.

نوشابه هاي استقلال و پرسپوليس آمد
گروه ورزشي: نوشابه هاي استقلال و پرسپوليس از امروز همزمان با ورود رئيس جمهور اتريش به ايران توليد خواهد شد.
به گزارش ايسنا نوشابه هاي ورزشي استقلال (spower) و پرسپوليس (pers power) كه توسط يك كارخانه اتريشي توليد مي شود از امروز همزمان با ورود رئيس جمهور اتريش به ايران به صورت رسمي توليد مي شود.
اين حركت اقتصادي باشگاه هاي استقلال و پرسپوليس توسط شركت توسعه و اعتلاي ورزش در آسيا (ASPA) انجام شده و از يك سال آينده اين شركت توليدي در كشور مستقر مي شود.

۲۷ بازيكن در تيم فوتبال اميد ايران
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال اميد كشورمان از هشتم الي يازدهم بهمن ماه براي شركت در مسابقه تداركاتي با تيم ملي فوتبال سنگاپور عازم كوالالامپور خواهد شد.
اسامي ۲۷ بازيكن ملي پوش تيم اميد در اين مسابقه عبارتند از: مرتضي كاشي، سعيد لطفي، سيد رسول ميرطرقي، مرتضي ابراهيمي، علي سرايي، مصطفي مهديزاده، داود حقي، سيد محمد مهدي سيد صالحي، آرش برهاني، فرهاد بوستاني، حميد عزيززاده، علي بداوي، سيد مهدي رحمتي اسكويي، جواد كاظميان، محرم نويدكيا، ايمان مبعلي، محمد نصرتي، جلال كاملي فرد، حسين كعبي، مهرزاد معدنچي اردكاني، ميثاق معمارزاده، وحيد طالب لو، ارشاد يوسفي، مرتضي ايزدي زردآلو، علي عليزاده، ميثم بائو، صمد زارع و  عليرضا عباسي فرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |