دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۹۴ - Jan 26, 2004
ورزش
Front Page

برانكو: اشتوتگارت قدرتمند بود، استقلال نمايش خوبي داد
باخت استقلال جاي تعجب نداشت
001602.jpg
گروه ورزشي: بازي تداركاتي استقلال صدرنشين ليگ برتر فوتبال ايران با اشتوتگارت تيم چهارم بوندس ليگا در ديدار خيرخواهانه زلزله بم در شهر روتلينگن آلمان بازتاب هاي مختلفي داشت. برخلاف ابراز تعجب بعضي ها از نتيجه به جاي مانده در اين ديدار، بايد گفت: دريافت سه گل از تيمي كه هم اكنون يكي از مدعيان قهرماني در فوتبال آلمان است و با قدرت گام به مرحله دوم ليگ باشگاههاي اروپا گذاشته چندان هم جاي تعجب نداشت. خصوصا آنكه«ماگات» مربي سرشناس اشتوتگارت با وجود رعايت جوانب احتياط قبل از شروع دور برگشت بوندس ليگا و بازي با «هانزارشتوك» تركيب اصلي خود را به ميدان فرستاد. اين درست كه استقلال در صورت در اختيار داشتن همه نفراتش و در زمان مناسب تر مي توانست نمايشي بهتر از اين ازفوتبال ايران ارائه دهد، اما نبود چنين فرصتي، خستگي سفر طولاني و بازيهاي ليگ باعث شد تا اين تيم نتواند از همه بضاعتش در اين بازي سود جويد. از سوي ديگر اشتوتگارت كه چهارشنبه شب ديناموكيف اوكراين را شكست داده بود، در اين بازي گوشه هايي از فوتبال روز حرفه اي در باشگاههاي اروپا را به رخ كشيد تا ما بهتر بتوانيم انداره هاي فوتبال خود را در قياس با فوتبال اروپا بسنجيم و در پس اصلاح ساختار تاكتيكي آن باشيم. قبول كنيم كه فوتبال ما و تيم هاي آن براي پيشرفت نياز زيادي به چنين بازيهايي با تيم هاي اروپايي دارند و بايد بكوشيم تا به بهانه و مناسبت هاي مختلف پاي باشگاههاي خود را به اين دست از بازيها در گوشه و كنار جهان باز كنيم.
برانكو چه گفت
برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي فوتبال ايران هم يكي از ميهمانان اين بازي بود.
برانكو در مورد ديدار استقلال و اشتوتگارت گفت: اشتوتگارت تيم بسيار قدرتمند و منظمي بود. آنها با تمام نيرو با استقلال روبرو شدند و بويژه در نيمه دوم فشار زيادي بر اين تيم وارد كردند. مشخص بود كه اشتوتگارت به اين ديدار به چشم يك بازي كاملا جدي و تداركاتي نگاه كرد. استقلال نيز نمايش خوبي داشت. نبايد فراموش كرد كه آنها پس از بازي دشوار برابر فولاد در ليگ برتر راهي آلمان شدند و اين سبب خستگي آنها شد.
حضور در تمرينات
هامبورگ و بوخوم
ايوانكوويچ پس از ديدن بازي استقلال و اشتوتگارت راهي شهر هامبورگ شد و از نزديك مهدوي كيا و تمرينات او را در اين تيم ديد. سرمربي تيم ملي ايران در مورد اينكه براي راضي كردن هاشميان به بوخوم مي رود ،گفت: نه، من تصميم ندارم هاشميان را راضي كنم. مي خواهم تمرينات او را ببينم، در ضمن از انتظارات وي از تيم ملي آگاه شوم و اگر فرصتي هم شد با مربيان بوخوم در مورد شرايط هاشميان صحبت كنم.

بهرام افشارزاده عضو كميته ارزيابي شوراي المپيك آسيا
001599.jpg
در حكمي  از سوي  «شيخ  احمد شيخ  احمد الفهد الصباح» رئيس  شوراي  المپيك  آسيا، «بهرام  افشارزاده » دبيركل  كميته  ملي  المپيــك  و رئيس  كميته  اطلاعات  و آمار شوراي  المپيك  آسيا، به  سمت  عضو كميته  ارزيابي  اين  شورا بـــــراي برگزاري  شانزدهمين  دوره  بازيهاي  آسيايي  سال  ۲۰۱۰ منصوب  شد.
در متن  اين  حكم  ساير اعضاي  اين  كميته  به  اين  شرح  معرفي  شده  اند:
۱ - سسلو دايريت  نايب  رئيس  شوراي  المپيك  آسيا
۲ - راجا راندهيروسينگ  دبير كل  شوراي  المپيك  آسيا
۳ - سانتي  يارب  تجاوانيجا - خزانه دار شوراي  المپيك  آسيا
۴ - مطلب  احمد مديركل  شوراي  المپيك  آسيا
۵ - مالك  بابائو دبيركل  كميته  ملي  المپيك  ازبكستان
 ۶ - يك  نفر از پرسنل  اجرايي  شوراي  المپيك  آسيا
در پايان  اين  حكم  ضمن  اعلام  زمان  تشكيل  تيم  ارزيابي  در اول  آوريل براي  بررسي  شرايط شهرهاي  كانديداي  ميزباني  بازي هاي  دوره  فوق  خطاب  به  افشارزاده  آمده  است : موجب  امتنان  خواهد بود قبول  عضويت  در اين  كميته  را به  اينجانب  اعلام  كنيد تا اعضاي  كميته  ارزيابي  به  طور رسمي  از سوي  شورا اعلام  شوند.

هفته شگفتيها در فوتبال دسته اول جام آزادگان
صباباتري صدرنشيني را از دست داد هما در خانه اش مغلوب عقاب شد
گروه ورزشي: هفته هجدهم رقابتهاي فوتبال دسته اول جام آزادگان ايران با حوادث مهم توام بود كه طي آن صباباتري صدرنشين بازيها با شكست سه بر دو مقابل تيم شهيد قندي يزد صدرنشيني اين بازيها را از دست داد و ملوان با پيروزي يك بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان جانشين اين تيم در بالاي جدول شد.
در اين ميان تيم قندي يزد جزو مدعيان قهرماني قرار گرفت.
از ديگر نتايج مهم اين هفته پيروزي دو بر صفر عقاب تهران برابر هما يكي ازمدعيان صعود به ليگ برتر بود كه عقاب موفق شد در زمين اختصاصي حريف به اين موفقيت دست يابد. تيم عقاب با مديريت جديد و رهبري ايرج قليچ خاني و ناصر ابراهيمي در سه بازي گذشته موفق به كسب ۷ امتياز شده اند و اكنون چشم به حضور در جمع حرفه ايها دارند.
در ساير بازيها راه آهن سه بر يك شهاب زنجان را مغلوب كرد. نيرو محركه قزوين در زمين خود با نساجي مازندران به تساوي بدون گل رسيد. در تبريز نيز ماشين سازي تبريز برابر پيام خراسان به تساوي دو بردو رسيد. صنايع اراك نيز با مس كرمان با تساوي بدون گل به كار خود خاتمه دادند. صنايع اراك و نيرو محركه در انتهاي جدول حضور دارند.

۱۱ روز تا آغاز مسابقه هاي دووميداني داخل سالن آسيا- تهران
ملي پوشان ايران معرفي شدند
001605.jpg
گروه ورزشي: پس از مسابقات انتخابي تيم ملي دووميداني، ۴۲ ورزشكار و ۲۵ مربي براي حضور در اولين دوره مسابقات دووميداني داخل سالن آ سيا به اردوي تيم ملي دعوت شدند. نمايندگان مرد ايران در اولين دوره مسابقات دووميداني آسيا در تهران عبارتند از:
۶۰ متر: عبدالغفار سقز، حسين لاچيني، عباس كول آبادي.
۶۰ متر با مانع: روح الله عسگري، پصوستچيني و احمدرضا خنفري.
۲۰۰ متر: حسن لاچيني، رجبي و سنجابي- هفتگانه: علي فيض، احمد حاج محمد حسيني و هادي سپهرزاد- ۴۰۰ متر: محمد عاكفيان، ادوارد مانگاسار و اسماعيل كبوتران- ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر: احسان مهاجر شجاعي، سجاد مرادي و ابوالفضل دهنوي- ۵ كيلومتر پياده روي: ابراهيم رحيميان، امير خيرگو و حميدرضا كهريزي- پرتاب وزنه: مهدي شاهرخي، مهران مرادي و امين ابراهيم نيك فر- پرش طول: مهدي اميني، احسان كفاشيان و روزبه اسدي بخش- پرش ارتفاع: حسين شايان، اسفنديار، سعيد ميرزايي تبار، محسن هاشمي و سعيد هاشمي- پرش با نيزه: اسحاق غفاري، محمدمحسن رباني و پندار شوقيان- پرش سه گام: عليرضا حبيبي،  مصطفي عطايي و حميدرضا ابوالحسني- ۴ در ۴۰۰ متر: محمد عاكفيان، ادوارد مانگاسار، اسماعيل كبوتران،  هاشم خزايي، ايرج ايري، هادي بلالي پور.
۳۰ هزار متر: ابوالفضل محموديان، سجاد رحماني و عيسي قديمي.
همچنين ۲۰ مربي داخلي و ۵ مربي خارجي هدايت تيم ملي را در مسابقات دووميداني داخل سالن آسيا بر عهده خواهند داشت.

برنامه ليگ برتر بسكتبال ايران
گروه ورزشي: هفته ششم از دور برگشت رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران امروز با انجام چهار بازي در تهران و دو بازي در شهرهاي اصفهان و شيراز آغاز مي شود.
در بازيهاي امروز صنام صدرنشين ليگ و صبا باطري كه آسوده خاطرتر از هميشه در تهران به ديدار ايران نارا و پتروشيمي بندر امام مي روند، ساير مدعيان قهرماني صبا باطري ، پيكان و ذوب آهن همگي در بيرون از خانه مصاف هاي دشواري انتظار آنان را مي كشد. پيكان در اصفهان جدال سختي با قائم الرضا خواهد داشت و در شيراز هم ذوب آهن درست چنين وضعيتي مقابل پگاه پيش رو دارد.
برنامه بازيهاي امروز (سالن آزادي)
صنام - ايران نارا ساعت ۱۵/۱۳
هما- شهرداري گرگان ساعت ۱۵/۱۵
راه آهن تهران- نگارسنگ شهركرد ساعت ۱۵/۱۷
صبا باطري تهران- پتروشيمي بندر امام ساعت ۱۵/۱۹
قائم الرضا اصفهان- پيكان تهران ساعت ۱۶
پگاه شيراز - ذوب آهن اصفهان ساعت ۱۶.

تيم بسكتبال باويلچر ايران در رقابتهاي پاراليمپيك آتن
گروه ورزشي: اسامي تيم ملي بسكتبال باويلچر براي شركت در مسابقات انتخابي پاراليمپيك آتن اعلام شد. اين افراد كه بعد از برگزاري مسابقات بسكتبال با ويلچر بين المللي دهه فجر در شهر زنجان، از سوي كميته فني برگزيده شدند، از امروز تا زمان اعزام در ۱۰ بهمن در مجتمع ورزشي انقلاب در اردوي آمادگي به سر خواهند برد. اسامي دعوت شدگان به شرح زير است: محمدرضا كريمي، مرتضي غريبلو، عادل طرفي، امير برزگري، ابراهيم تقي لو، عليرضا احمدي، مجيد عاكفي نژاد، ذكريا حسامي زاده، غلامرضا نامي، احمد دغاغله پور، بهمن سيفي و رجبعلي ايساقي.
غفور كامروا (سرمربي) و كمال عشق (مربي).
در اين مسابقات پنج تيم حضور دارند و تنها يك تيم براي پاراليمپيك آتن برگزيده خواهد شد.

مسابقات واتر پلو جوانان ايران در اهواز برگزار مي شود
فدراسيون شنا، شيرجه وواترپلو اعلام كرد: مسابقات واترپلو قهرماني جوانان و انتخابي تيم ايران، همزمان با دهه مبارك فجر در اهواز برگزار خواهد شد. در اين مسابقات كه طي روزهاي ۱۱ تا ۱۷ بهمن ماه جاري برگزار خواهد شد، تيم هايي از ۱۶ استان كشور به رقابت خواهند پرداخت. از بين شركت كنندگان در اين مسابقات برترين ها از سوي كميته فني جهت حضور در اردوي تيم واترپلو جوانان ايران دعوت خواهند شد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    ورزش    |
|   ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |