سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۱
پوشاك چيني بازار ايران را فلج كرد
كوچه برلن در تسخير چشم تنگ ها
003021.jpg
آزاده بهشتي
«اجناس چيني ما را به نابودي مي كشاند» يكي از مغازه داران ساختمان پلاسكو اين را گفت. بازار پوشاك اين روزها حال هواي بدي دارد. آفت اجناس چيني بعد از اينكه در سال گذشته بازار كفاش ها را فلج كرد، حالا اين روزها به سراغ بازار پوشاك رفته است.
اجناس آن ورآبي
جواد دروديان، مدير صنف پيراهن دوزان درمورد ورود اين اجناس به بازار پوشاك مي گويد:«اجناس چيني از يكي دو سال پيش وارد بازار ايران شد و از همان زمان بود كه برخي از ويژگي هاي جنس چيني، عرصه را براي اجناس ايراني تنگ كرد. »
طبق تمام ويژگي هايي كه آن طرف آب هست و اين جا نيست دلايل مهيا مي شوند تا با ورود يك جنس خارجي به كشور به سرعت جايگزين اجناس ايراني شود، ويژگي هايي مثل مرغوبيت جنس، قيمت مناسب و كيفيت معمول و در عين حال تنوع طرح و رنگ، تقاضا كننده را جذب مي كند و اين مي شود كه بازار اجناس ايراني راكد مي ماند.
مدير صنف پيراهن دوزان به تمام اين ويژگي ها چيزهايي را اضافه مي كند كه مهمترند، مي گويد: «توليد كنندگان خارجي چيزي دارند كه توليد كننده ما ندارد. و زماني كه پيگير مي شويم تا بدانيم آنها چه دارند كه ما نداريم، پاي ماشين آلات و ابزار توليد پيش كشيده مي شود و مي رسيم به اينجا كه كارگران ما با دست كار مي كنند و كارگران چيني با دستگاه و فكر مي كنم كه تفاوت اين دو از زمين تا آسمان است. دروديان مي گويد:«دولت آنجا وكشورهايي كه در صادرات، قطب هستند از توليد كننده حمايت مي كنند اما ما در اينجا تنها شعار اين چيزها را مي شنويم. »
وي با اشاره به موضوع صادرات و اينكه توليد كننده در اين كشورها در اين موارد هم حمايت مي شود، گفت: «وقتي توليد كننده مي خواهد جنسي را صادر كند دولت آسان مي گيرد و حتي در برخي موارد تخفيف و اميتازهايي هم مي دهد، اما ضعف اين موضوع ها در اينجا باعث مي شود تا ضرر كنيم.»
علاوه بر ويژگي هايي كه تقاضا كننده و خريداران را جذب مي كند و در كنار آن موضوع توليد كنندگان كه در صدد صادرات و ايجاد بستري براي اين كار هستند، قشري كه همواره به فراموشي سپرده شده است كارگراني هستند كه به گفته رئيس صنف پيراهن دوزان با بيان اينكه كارگران ايراني از ابتدايي ترين وسايل به نسبت كارگران چيني برخوردارند، به برخي موارد مانند هزينه هاي بالاي زندگي در ايران، پايين بودن دستمزدها و مساله بيمه و ماليات اشاره مي كند كه در كنار آنها ورود اجناس چيني دليلي مي شود تا تعداد زيادي از كارگاه هاي توليدي تعطيل و در نتيجه كارگران بيكار شوند و همه اينها به گفته بيشتر فروشندگان و توليدكنندگان، تنها به اين دليل است كه «اجناس چيني بازار اجناس ايراني را فلج كرده است.»
كفش دوزها، پيراهن دوزها
يك سال پيش نيز اتفاقي مشابه آن چيزي كه در بازار پوشاك اين روزها رخ داده است، براي كفش دوزان اتفاق افتاد، در همان دوره نيز اعتراض هاي بسياري رخ داد اما اين تجربه تلخ ، گويي هر از چند گاهي قرار است توفاني باشد براي نابودي بازار اجناس ايراني.
رئيس صنف پيراهن دوزان در اين مورد به تعطيلي مكرر كارگاه هاي توليدي اشاره مي كند و مي گويد: «سال گذشته ۱۵۰ كارگاه توليدي تعطيل شد.»
وي با تاكيد بر تلاش هاي مكرر براي حل اين مشكل و نامه نگاري هاي اداري كه صورت گرفته، گفت: «ما به وزارت بازرگاني، معاون وزير بازرگاني و مجامع صنفي نامه داديم اما متاسفانه نتيجه اي حاصل نشد و كارگاه هاي توليدي و فروشندگان ما هنوز با اين معضل دست به گريبان هستند.
هيچ كس، از مجامع صنفي مختلف گرفته تا توليدكننده و فروشندگان، واردكنندگان كالاهاي چيني را نمي شناسند و آنها پشت نقابي كه به زعم رئيس صنف پيراهن دوزان حتي همكار هم نيستند، واردات اين كالاها را كه قطعا قاچاق است، به راحتي انجام مي دهند.
جواد دروديان در اين زمينه مي گويد: «واردكنندگان اين كالاها حتي در اين شغل هم نيستند و تنها به دنبال سود خود هستند و بيشتر سرمايه داراني هستند كه به دنبال منافع خود هستند و به اين فكر نمي كنند كه به سر كارگر و توليدكننده و فروشنده چه بلايي مي آيد. سال گذشته كه نامه نگاري ها و پيگيري هاي صنفي كفاشان به نتيجه نرسيد، اين صنف حتي دست به تظاهرات و راهپيمايي هم زدند. رئيس صنف پيراهن دوزان اينها را مي گويد و مي افزايد: «دولت بايد فكري بكند.»
با وجود پيگيري هاي مكرر براي دريافت نظرات رييس صنف پوشاك و تعلل سه هفته اي، موفق به صحبت با وي شديم. با اين وجود به نظر مي رسد، تكنولوژي پيشرفته، موقعيت مناسب كارگاه ها، كارگران، فروشندگان و توليدكنندگان اجناس و حمايت دولت از صادركنندگان و درنهايت ورود اجناس چيني به بازارهاي ايران روز به روز وضعيت توليد داخلي نزول كرده و واردات كالاهاي خارجي گام هاي بلندتري را براي به قبضه درآوردن بازارهاي داخلي برمي دارد.

به دليل دستكاري در متن داستان ها
شكايت بازماندگان هدايت
اين نامه اي است از جهانگير، برادرزاده صادق هدايت. چند روز پيش، صبح بود كه از دستگاه فكس مطلبي بيرون آمد با اين مقدمه:
«متاسفانه اخيرا چند ناشر، كتب صادق هدايت را شامل دستكاري هاي بسيار زياد و مبتذل و غيرفرهنگي منتشر ساخته اند. يكي از اين ناشران كتاب «سگ ولگرد» صادق هدايت را در قطع جيبي چاپ و منتشر كرده است. در اين كتاب ۱۸۷ صفحه اي ۲۰۱ مورد حذف كلمه، اضافه كردن كلمه، تغيير در متن نوشته، حذف جمله، تحريف متن و غلط حروفچيني ملاحظه مي شود.
به نظر عجيب مي رسد، اما با وسواس برادرزاده، تمام موارد قابل تماشاست. او به تفصيل موارد را در نامه اي كه به ايرانشهر داده، ذكر كرده است:
«تعداد موارد حذف كلمات كه با متن اصلي اثر مغاير است ۵۳ مورد ۵/۲۶ درصد، تعداد تغييرات در كلمات با جلمات برخلاف نوشته اصلي ۹۳ مورد ۵/۴۶ درصد، تعداد اضافه كردن كلمه يا حرف به نوشته اصلي ۳۳ مورد ۵/۱۶ درصد، تعداد تحريف به طوري كه مفهوم نوشته را مخدوش مي كند ۱۸ مورد ۹ درصد، تعداد حذف كامل جمله ۳ مورد ۵/۰ درصد و بالاخره غلط حروفچيني يك مورد.»
به سهولت مي توان گمان برد كه با اين تعداد دست كاري ها در متن اثر، چه ضربه مهلكي به اثر وارد مي آيد.
ناسلامتي ما داريم درباره «سگ ولگرد» يكي از معروفترين آثار صادق هدايت، بزرگترين نويسنده قرن اخير ايران كه در دنيا شهرت و اعتبار بسيار دارد صحبت مي كنيم، وقتي درباره اثر يك چنين نويسنده اي چنين كنند ديگر تكليف سايرين روشن است.
ما نمي دانيم اين تعداد كثير دستكاري متاثر است از دخالت ناشر، سانسور مامور مميزي، خود شيريني ويراستار يا همه اين سه با هم!
در حالي كه قانون صراحتا مي گويد كسي حق ندارد در آثار نويسنده تغيير بدهد ولي ما عملا ملاحظه مي كنيم كه ناشر حق دارد و اين عمل زشت را انجام مي دهد و متاسفانه متصديان و مسوولان امر در وزارت ارشاد هم روي اين همه بي قانوني و خلاف و ابتذال صحه گذاشته، اجازه انتشار مي دهند.
آيا واقعا نظر آن است كه آثار صادق هدايت را به طور مختلف و با تغييرات منحرف كننده بفرستند به بازار كه در سال هاي آينده معلوم نشود كدام اثر واقعي است و كدام كتاب ساختگي؟
جهانگير هدايت در ادامه نامه مي نويسد:
بازماندگان صادق هدايت از مسوولان فرهنگي اين مملكت مي خواهند جلو اينگونه حركت هاي غير فرهنگي گرفته شود و از مردم اين مملكت مي خواهند جنس تقلبي را نخرند. براي خريد كتبي كه به نام صادق هدايت است، عكس او را روي جلد گذاشته اند و نام يكي از آثار او را روي جلد نوشته اند ابتدا اطمينان حاصل كنيد كه اين اثر واقعي صادق هدايت است و بعد آن را بخريد.
او سپس توضيح مي دهد كه از ناشران به قوه قضاييه شكايت كرده است با اين تذكر كه وزارت ارشاد به اعتراض آنها اينطور جواب داده:«برويد شكايت كنيد.» در حال حاضر يوسف حاجي اسفندياري، وكالت اين پرونده را پذيرفته و اظهارنامه را براي ناشران ارسال كرده است و قسمت پاياني نامه:
تاكنون تعداد ۵ ناشر، دو فقره« زنده بگور» يك فقره «سگ ولگرد»، يك فقره «اصفهان نصف جهان»، يك مجموعه دو جلدي از داستان هاي برگزيده صادق هدايت و يك فقره «ترانه هاي خيام» منتشر ساخته اند.
مغايرت برخي از اين كتاب ها به وزارت ارشاد كتبا اطلاع داده شد، ولي هنوز نتيجه اي حاصل نشده است. اما از آنجايي كه آثار صادق هدايت به تمام مردم ايران و فارسي زبان هاي دنيا تعلق دارد، هر اتفاقي كه درباره اين آثار رخ دهد به اطلاع همه خواهد رسيد.

ستون شما
دفاع از زن يا مرد؟
آقاي فيضعلي مدالي كه خود را مدرس دانشگاه معرفي كرده است با اشاره به مطالبي كه در صفحه حوادث ۸/۱۱/۸۲ روزنامه به چاپ رسيده است ريشه خشم و طلاق در اين مطالب را ناسازگاري زن دانسته و سپس با بررسي مشكلات زندگي زن و مرد در ايران، پرداختن يكسويه به مشكلات زنان در مطبوعات را موجب لطمه به كانون خانواده و به زيان خود زنان تشخيص داده است. وي در نهايت توضيح داده كه: طلاق هميشه داروي درمان زخم هاي خانوادگي نيست و گذشت و عفو بهترين راه حل است. - آقايان انتقام نگيريد. عفو كنيد. به زندگي ادامه بدهيد.
حيوان بي زبان
يك نامه جالب از نرگس خوشنويس: وي از حجاج و استقبال كنندگان خواسته است كه اين همه گاو، گوسفند، بز و شتر را در خيابان هاي شهر قرباني نكنند و به جاي آن پولش را به فقرا بدهند كه ثواب هم دارد. در ميان نامه هم اين عمل را بيشتر ناشي از چشم و هم چشمي و موجب آلودگي كوچه ها دانسته است.
- اين همه خصوصيات خوب مثل دوست داشتن حيوانات ، عشق به همنوع و محيط زيست قابل تحسين است.
خرما بخريد
خانم گيتي سليماني نوشته است كه خرما خواص زيادي مثل ويتامين هايA.B.E و مواد ازته دارد. در ضمن خواص دارويي هم دارد. در نهايت هم خواسته اند كه منتظر مطالب بعدي شان باشيم.
از توصيه  شما براي خوردن خرما ممنونيم، سعي مي  كنيم تناول كنيم.
بيا و خوبي كن
دانشجويي كه خود راR-M معرفي كرده، نوشته است كه يك روز عصر، ۵ نفر را كه به شدت همديگر را در ميدان تجريش نزديك كيوسك نيروي انتظامي كتك مي زدند ديده و سعي كرده آنها را جدا كند كه اشتباهي او را گرفته اند و به دردسر افتاده است.
- R-M عزيز، اميدواريم حس انسان دوستي تان را به خاطر اين حادثه از دست نداده باشيد.

امروز تهران
هواي تهران در سرازيري رسيدن به بهار افتاده است. سرما كمتر شده و اگرچه شوفاژها همچنان بايد روشن بمانند، ولي حالا بخاري هاي اضافي را مي توان خاموش كرد. امروز براي تهران آسماني نيمه ابري پيش بيني شده است با احتمال بارش هاي پراكنده در منطقه شميران وقتي در تهران ابر و باران چنداني نباشد، اغلب به معناي سكون هوا است يعني بين شهر و محيط اطرافش و نيز لايه هاي مرتفع تر آسمان، چندان تبادل دما انجام نمي شود و اين متاسفانه به معناي احتمال آلودگي شديد هوا است. آلودگي هواي تهران امروز بين ساعت ۹ تا۱۰ به بيشترين حد خواهد رسيد، اما از ظهر فروكش كرده و از حدود چهار بعدازظهر دوباره افزايش مي يابد، البته نه به آن اندازه كه پيش از ظهر آلوده بود. به كهنسالان قلهك، منطقه بازار، حد فاصل خيابان هاي انقلاب تا مولوي و كارگر جنوبي تا سعدي توصيه مي كنيم در ساعات تراكم آلودگي هوا از خانه بيرون نيايند.

كوتاه
داستان سفيد برفي
صبح، سفيد برفي از خواب بيدار شد. صورت سفيدش را شست و به آيينه خنديد.
تخت هاي هفت كوتوله را مرتب كرد. اتاق را جارو زد و ناهار را آماده كرد. بعد كنار پنجره آشپزخانه با زيباترين لباسش نشست و گوش سپرد به صداي جنگل تا پيرزن جادوگر بيايد و سيب سرنوشت اش را بياورد.
«اوه! چه خسته كننده!»
هفت كوتوله برگشتند خانه. سفيدبرفي را صدا نزدند، چون مي دانستند امروز سفيدبرفي سيب را گاز مي زند و مي ميرد تا آخر داستان كه شاهزاده بيايد و زنده اش كند. گريان به آشپزخانه رفتند و چهارده تا شاخ روي سر هفت كوتوله سبز شد:
«اوه! چه باورنكردني!»
سفيدبرفي به آخر داستان فكر كرد، پنجره را بست و به آشپزخانه رفت. چاقوي دسته چوبي را برداشت و رگهايش را بريد.

ذهن زيبا
آدم فقير باشد و غرولند نكند سخت تر است از اينكه پولدار باشد و خودخواه نباشد.
ضرب المثل چيني 
بامزه ترين لحظه هاي زندگي يك مفلس، زماني است كه براي خرج كردن پول هايي كه درنياورده است نقشه مي كشد.
تامس گريلي 
كارهاي بزرگ بيشتر از راه شجاعت انجام مي شود تا از طريق عقل و حكمت.
ضرب المثل آلماني 
در حكومت متوسط ها، نابغه يك عنصر خطرناك است.
رابرت اينگرسولي 

صبح تا شب
جواد رسولي
امروز سه شنبه است، يك وسط هفته  شلوغ ديگر. توي اين شلوغي وحجم كارها، يك يادآوري شايد بد نباشد. فراموش نكنيد قبض تلفن تان را بپردازيد. مهلت اش همين روزها تمام مي شود و اگر يادتان رفته باشد به بانك سر بزنيد، دردسر مي شود.
سينما
قرار است فيلم «پنج عصر»، كار سميرا مخملباف، تا چند روز آينده در چند تا از سينماهاي شهر اكران شود. اين فيلم را توي جشنواره هم در چند سانس نشان دادند اما حالا اين فرصت هست كه با خيال راحت برويد فيلم را تماشا كنيد و احيانا درباره اش توي مجله ها و روزنامه ها مطلب بخوانيد. مخملباف دختر، اين فيلم را - مثل تمام توليدات اخير خانواده- در افغانستان ساخته است. از فردا هم فيلم «بوي گل سرخ» به كارگرداني ناصر محمدي در گروه سينما استقلال اكران مي شود.
براي ديدن بازي هاي فوق العاده مارلون براندو، آل پاچينو، جيمز كان، رابرت دووال و خيلي هاي ديگر در فيلم پدرخوانده يك روز هم فرصت هست. فيلم را مي توانيد در سالن كوچك حوزه هنري، ساعت ۳۰:۱۶ يا ۱۹ تماشا كنيد. البته اگر عضو اين برنامه باشيد.
امروز ساعت ۱۸ يك فيلم خوب ديگر هم در سينماصحرا به نمايش در مي آيد. فيلم خانه ملي تهران قرار است فيلم «معجزه سيب» را كه فرانك كاپرا كارگرداني  اش كرده نمايش دهد. اگر سرسوزني به سينما كلاسيك علاقه داريد،  فيلم را از دست ندهيد.
كتاب
انتشارات ورجاوند دارد كتابي را به بازار مي فرستد به نام «چه گوارا : اقتصاد و سياست در گذار به سوسياليسم.» اين كتاب را كارلوس تابلادا نوشته وخانم سيمين موحد آن را به فارسي ترجمه كرده است. كتاب شامل سخنراني - مثل هميشه مفصل- فيدل كاسترو درباره چه گوارا و سوسياليسم است. به علاوه گفت و گوي بابك زهرايي با كارلوس تابلادا.
نمايشگاه
هشتمين دو سالانه جهاني پوستر تهران در چند نگارخانه و تالار شهر برپا شده و امروز، اگر از ديدن پوستر لذت مي بريد، مي توانيد به اين مراكز سري بزنيد. در موزه جهان نماي كاخ نياوران پوسترهاي فرهنگ ايراني به نمايش درآمده است، در فرهنگسراي نياوران، نمايشگاه ۱۰۰+۳ برقرار است، در نگارخانه خيال آثار اصلي دوسالانه پوستر عرضه شده اند و در نگارخانه صبا (كمي آنطرف تر از خيال) آثار محمد احصايي به نمايش درآمده اند. در گالري سينما فلسطين هم نمايشگاه آثار طراحان جوان سوئيس برپا شده و امروز صبح ساعت ۱۰، اين هنرمندان در همين گالري، كارگاه  آموزشي(work Shop) برگزار مي كنند. امروز عصر هم آيدين آغداشلو و رزماري تي سي دو نفر از داوران دو سالانه در موزه هنرهاي معاصر سخنراني خواهند كرد. بنابراين اين هفته يك جورهايي جشن گرافيست ها و طراحان پوستر ايراني است. خوش بگذرد.
موسيقي 
كنسرت هاي موسيقي سنتي فرهنگسراي شفق امروز و فردا هم ادامه دارد. اين كنسرت ها به نفع زلزله زدگان شهر بم و براي بزرگداشت ايرج بسطامي دارند برگزار مي شوند. امروز ساعت ۱۹ مي توانيد اجراي گروه موسيقي نداي آغاز را به سرپرستي كورش توكلي بشنويد.
در فرهنگسراي نياوران هم يك گروه موسيقي سنتي ديگر امروز و فردا اجرا خواهند داشت: نام اين گروه «حسن خواني» است.
پاتوق 
امروز، پاتوق فرهنگي كتاب ما خوراك عشق ادبيات هاست. البته بيشتر آنهايي كه به ادبيات قديم فارسي علاقه دارند. امروز اينجا ساعت ۳ تا ۴، استاد حسين صاعدي، مثنوي شرح مي كند. بعدش هم نوبت يك جلسه يك ساعته حافظ شناسي است كه گرداننده اش باز هم استاد صاعدي است. امروز گروه ادبي عبيد، نشست ماهانه ادبيات طنز را هم برگزار مي كند. اگر دوست داشتيد از شنيدن شعرها و قطعه هاي طنز لذت ببريد، ساعت ۱۷ آنجا باشيد. جلسه قرار است تا ساعت ۱۹ تمام شود. بعد از آن اگر حوصله فيلم ديدن داشتيد مي توانيد فيلم «سازه هاي آبي» را تماشا كنيد كه مستندي است ساخته فرشاد فدائيان. قرار است بعد ازنمايش، فيلم را نقد و بررسي هم بكنند. همان طور كه مي بينيد، امروز پاتوق فرهنگي به تنهايي مي تواند صبح تا شب تان را پر كند!
تلويزيون 
هنوز جاي خالي بازي هاي ليگ قهرمانان اروپا، سه شنبه شب ها (و البته چهارشنبه شب ها) آدم را عذاب مي دهد. تغيير دادن مرحله دوم گروهي اين بازي ها به حذفي براي ما عشق فوتبال ها افسرده كننده بوده. اينطور هم كه پيداست حالا حالاها بايد صبر كنيم.
امشب مجموعه پرستاران پيشنهاد اول است. اين سريال ساعت ۲۰:۲۲ از شبكه يك پخش مي شود. فيلم سينمايي شبكه ۲ هم مثل هميشه يك جور بخت آزمايي است. ممكن است بدجوري غافل گيرتان كند و يا اينكه اعصاب بزند. كيف انگليسي را اگر يكشنبه شب نديده ايد، امروز مي توانيد ساعت ۱۵ تماشا كنيد. شبكه ۳ هم يك قسمت ديگر از مجموعه «اين راهش نيست» را پخش مي كند. آخرين توصيه هم نقطه چين است و اداهاي مهران مديري و گروهش. يعني امشب برنامه شان بهتر شده؟

مارتين هيدگر
باشگاه دانشجويي دانشگاه تهران اين روزها ميزبان يك همايش است براي شناخت آراء و انديشه هاي هيدگر، فيلسوف بزرگ آلماني. اين همايش چهارروزه از يكشنبه شروع شده و برنامه هاي متنوعي دارد. پرسش و پاسخ، نمايشنامه خواني و سخنراني از جمله اين برنامه  ها هستند. امروز دكتر ضياء شهابي درباره «هيدگر و پرسش از وجود» سخنراني مي كند و دكتر ريخته گران از «حقيقت از ديدگاه هيدگر» حرف خواهد زد. يك گفت وگوي آزاد با موضوع «هيدگر ومساله آزادي» و خواندن نمايشنامه «سه زن بلند بالا» اثر ادوارد آلبي از برنامه هاي ديگر امروز است.
مارتين هيدگر جزو تاثيرگذارترين فيلسوفان و انديشمندان قرن بيستم به شمار مي رود كه محور تفكرش، وجود و پرسش از آن است.

حسين رضا زاده
قهرمان سنگين وزن وزنه برداري جهان تبديل به اولين شخص در قيد حياتي شد كه پس از انقلاب براي او تمبر منتشر مي شود.
سعيد فائقي، مدير عامل شركت پست ايران، گرچه مدتهاست از ورزش خداحافظي كرده  اما هنوز دلش با محل كار سابقش است. بنابراين در مراسمي با حضور مسوولان ورزشي و البته خود رضازاده، يك تمبر ۱۲۰ توماني با قطع بزرگ باطل شد تا اين تمبر وارد بازار شود.
مراسم ابطال تمبري كه با چهره حسين آقاي سنگين وزن برگزار شد، باشكوه و درخور او بود... ضمنا اين خبر را داشته باشيد كه نفر بعد علي دايي است اگر ركورد پوشكاش را بزند.

داريوش مهرجويي
فيلم مهرجويي، جايزه بهترين فيلم جشنواره فجر را برد. اگر «مهمان مامان» اين قدر دير به جشنواره نمي رسيد، بعيد نبود بتواند مارمولك را هم بگيرد و فيلم برگزيده تماشاگران شود. حالا همه چيز آماده است تا مهمان مامان در نوروز سال آينده روي پرده سينماها برود و رقابت بزرگ تري را با مارمولك آغاز كند. پيش تر خبر اكران مارمولك در برنامه نوروزي سينماها را خوانده بوديد و حالا كه تهيه كننده فيلم مهرجويي آمادگي اش را براي نمايش فيلم در ايام عيد اعلام كرده، همه چيز به تصميم خود مهرجويي بر مي گردد.
او الان دارد روي سريال مهمان مامان كار مي كند كه قرار است طي ۵ يا۶ قسمت از تلويزيون پخش شود. البته بديهي است كه بعد از نمايش فيلم در سينماها.

تهرانشهر
ايرانشهر
حوادث
در شهر
درمانگاه
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
طهرانشهر
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |  طهرانشهر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |