چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۲ - Feb 18, 2004
ميزان كمك هاي مردمي به زلزله زدگان بم اعلام شد
002478.jpg
سازمان  داوطلبان  جمعيت  هلال احمر ميزان  كمك هاي  نقدي  و غيرنقدي  مردم  ايران  به  زلزله زدگان  بم  را كه  از پنجم  تا بيست  و ششم  دي  ماه  در سه هزار و ۱۲۵ پايگاه  جمع آوري  كمك هاي  مردمي گردآوري  شده  است ، اعلام  كرد.
روابط عمومي  جمعيت  هلال  احمر ديروز اعلام  كرد: طي  اين  مدت  ۳۱ميليارد و ۱۱۱ميليون  و ۳۵۲ هزار و ۷۷۹ ريال  كمك  نقدي ، هفت  كيلو و ۴۱۸ گرم  و ۲۲۰ سوت  طلا و جواهرات ، ۱۲ سكه  بهار آزادي ، ۱۹ سكه  نيم  بهار آزادي ، ۴۶ عدد سكه  ربع  بهار آزادي  و نيز اقلام  غير نقدي  به ارزش  يك  تريليون  و ۶۱ ميليارد و ۲۳۴ ميليون  و ۲۶۹ هزار و ۷۸۵ ريال  به  زلزله زدگان  بم  اهدا شده  است .
اقلام  غير نقدي  شامل  يك  ميليون  و ۳۱۴ هزار و ۴۱۰ تخته  پتو، ۲۵۱ هزار و۱۷۸ شعله  وسايل  گرمازا و پخت  و پز، دوميليون  و ۴۸۲ هزار و ۳۴۱ آب  معدني ، ۴۳۶هزار و ۲۱ كيلوگرم  آرد، چهارميليون  و ۸۱۸هزار و ۳۶۹ ثوب  پوشاك ، پنج ميليون  و ۶۶هزار و ۳۹۴ قوطي  كنسرو و كمپوت ، دوميليون  و ۵۹۹ هزار و ۵ كيلوگرم  مواد خوراكي ، يك  ميليون  و ۸۱۵ هزار و ۵ كيلوگرم  نان ، ۹۷ هزار و ۹۶۴ تخته  موكت  و فرش  و زيرانداز و ۲۷هزار و ۹۵۲ دستگاه  چادر است .
همچنين  از زمان  وقوع  زلزله  تا ۲۶ دي ماه ، ۶ هزار و ۴۲۹ نفر از نيروهاي  داوطلب  جمعيت  شامل  ۷۱۹ نفر پزشك ، ۴۶۸ نفر پرستار، ۳ هزار و ۶۴۳ نفرامدادگر، ۸۲۹ نفر راننده ، ۲۰۱ نفر نيروي  فني  و مهندسي  و ۵۶۳ نفر از افراد خير به  منطقه  زلزله زده  بم  اعزام  شده اند.
۱۰هزار و ۵۴ نفر نيروي  داوطلب  و دوهزار و ۱۵۵ نفر از پرسنل  جمعيت  هلال احمر نيز در امر جمع آوري  كمك هاي  مردمي در پايگاه هاي  جمعيت  فعاليت  كرده اند و شش هزار و ۴۲۹ نفر نيرو از سازمان  داوطلبانه  به  منطقه  زلزله زده  بم  اعزام  شده اند.
همچنين  ۱۴هزار و ۲۶۰ نيروي  داوطلب  در تفكيك  و بسته بندي  و آماده سازي  كالاهاي  اهدايي  مشاركت  داشتند.
شهردار بم:ساخت و ساز بم را به بساز و بفروش ها نسپاريد
همايش يك روزه زمين لرزه و ايمن سازي ساختمان ها در مقابله با آن برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، باقرزاده شهردار بم خواستار جلوگيري از ساخت و سازهاي بي رويه توسط برخي بساز و بفروش ها شد.
در اين همايش مهندس موسوي فرماندار هشتگرد گفت: مشكل مقررات و ضوابط نيست بلكه ضعف نظارت است كه به رغم آگاهي مسئولان و دستگاه هاي ذيربط دراين خصوص اقدام جدي صورت نمي گيرد.انتخاب مصالح مناسب و اجراي آيين نامه هاي موجود بويژه آيين نامه ۲۸۰۰ وزارت مسكن از ديگر مواردي بود كه در اين همايش بر آن تأكيد شد.
مهندس كيهاني نيز اظهار اميدواري كرد مطابق ماده ۱۳ قانون تعزيرات حكومتي واحدهاي متخلف شناسايي و در مرحله نخست موفق به اخذ گواهينامه استاندارد شوند ودر غير اينصورت جلو توليد و توزيع مصالح غير مجاز گرفته شود .

وام اشتغال زنان سرپرست خانوار افزايش يافت
تهران - خبرگزاري كار ايران: معاون اجتماعي سازمان بهزيستي گفت: وام اشتغال زنان سرپرست خانوار كه از بودجه اداره شده بهزيستي تأمين مي شود افزايش يافت.
دكتر حسن علم الهدايي، معاون اجتماعي سازمان بهزيستي افزود: وام اشتغال زنان سرپرست خانوار ۱۵ ميليارد تومان شده و اين وام به متقاضيان با همين مبلغ پرداخت مي شود.وي افزود: در كنار تمام كمك هاي مادي و معنوي كه به زنان سرپرست خانوار پرداخت مي شود، وام اشتغال نيز به آنها ارائه مي شود كه قصد افزايش آن را داريم. وام اشتغال زنان سرپرست خانوار در گذشته ۶ ميليارد تومان بوده است كه افزايش ۹ درصدي خواهد داشت.

شرايط پذيرش بدون آزمون دانشجويان ممتاز در دانشگاه تهران اعلام شد
مديركل دفتر تحصيلات تكميلي دانشگاه تهران شرايط پذيرش بدون آزمون دانشجويان ممتاز در مقطع دكتري اين دانشگاه را اعلام كرد.
دكتر مسعود صباغان در گفت وگو با ايسنا افزود: برگزيدگان ممتاز آزمون سراسري كارشناسي ارشد در هر رشته آموزشي با معرفي سازمان سنجش، دانشجوياني كه شرايط ممتاز بودن را مطابق مواد ۱ و ۱۳ آئين نامه تسهيلات آموزشي ويژه دانشجويان ممتاز تا پايان دوره تحصيلي حفظ كرده باشند و همچنين برگزيدگان رتبه اول تا سوم المپيادهاي علمي كشور مي توانند متقاضي پذيرش بدون آزمون شوند.
وي شركت متقاضيان در رشته تحصيلي مرتبط با دوره كارشناسي ارشد را از ديگر شرايط برشمرد و تصريح كرد: متقاضيان بايد براي شروع دوره دكتري، در مقطع كارشناسي ارشد فارغ التحصيل شده باشند.
به گفته وي، معدل دروس متقاضيان بايد حداقل ۱۷ بوده و پايان نامه آنها نيز با درجه عالي پذيرفته شده باشد.
دكتر صباغان در ادامه حداكثر سن متقاضيان براي شركت در اين دوره را ۳۰ سال عنوان و اظهار كرد: متقاضيان بايد دو مقاله در مجلات علمي و پژوهشي داشته باشند.
مديركل دفتر تحصيلات تكميلي دانشگاه تهران در خاتمه با بيان اينكه اين دانشجويان حداكثر در ۲۰ درصد مازاد بر ظرفيت دانشكده ها پذيرفته مي شوند، خاطر نشان كرد:  متقاضيان مي توانند از ۱۵ اسفند ماه سال جاري با مراجعه به دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند كه نتيجه نهايي بررسي شرايط داوطلبان، در خرداد و يا تير ماه سال آينده اعلام خواهد شد.

به منظور بررسي لايحه بودجه سال ۸۳ مجلس،سوم اسفند جلسه خواهد داشت
مجلس شوراي اسلامي از روز يكشنبه سوم اسفندماه كار عادي خود را شروع خواهد كرد.
احمد بورقاني سخنگوي هيأت رئيسه مجلس در گفت وگو با ايسنا با بيان  اين مطلب افزود: در جلسه ديروز هيأت رئيسه ، دستور جلسه علني روز يكشنبه مجلس شوراي اسلامي مورد مذاكره مفصل قرار گرفت و با توجه به مواد مختلف آيين نامه داخلي مجلس، مقرر شد در جلسه روز يكشنبه استعفانامه ۴ تن از نمايندگان مورد بررسي قرار گيرد.بورقاني اظهار داشت: هيأت رئيسه مجلس با توجه به ضرورت رسيدگي به لايحه بودجه سال ۱۳۸۳ كل كشور مقرر كرد لايحه بودجه سال ۱۳۸۳ كه كار رسيدگي به آن در كميسيون تلفيق مجلس به اتمام رسيده است، از روز دوشنبه چهارم اسفندماه آغاز شود و مجلس از روز دوشنبه به بعد هر روز تا پايان رسيدگي به لايحه بودجه جلسه علني صبح و بعد ازظهر خواهد داشت.
عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: رسيدگي به استعفاي ساير نمايندگان، به بعد از تصويب لايحه بودجه ۸۳ موكول شد.
وي تصريح كرد: هيأت رئيسه اين نكته را مورد نظر دارد كه بر اساس ماده ۹۵ آيين نامه داخلي مجلس، استعفاها تا آن ميزان قابل طرح است كه امكان ادامه كار مجلس وجود داشته باشد و تعداد استعفاها مانع تشكيل جلسات رسمي مجلس نگردد.

ائتلاف آبادگران مورد اعتماد جامعه روحانيت مبارز تهران است
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز تهران گفت: از بين فهرستهاي منتشر شده كه صلاحيت همه آنها هم تاييد شده است فهرست ائتلاف آبادگران ايران اسلامي بيشتر مورد اعتماد جامعه روحانيت مبارز تهران است.
علي اكبر ناطق نوري در گفت و گو با خبرگزاري فارس با اعلام اين مطلب گفت: از زماني كه فهرست و اسامي افراد تاييد صلاحيت شده نشر و ليستها ارايه شد، اعضاي جامعه روحانيت مبارز تهران فهرستها را با دقت مطالعه كردند و ليستي كه بيش از بقيه نظر اعضاي جامعه روحانيت مبارز تهران را جلب كرد، ليست ائتلاف آبادگران ايران اسلامي بود.
ناطق نوري با بيان اينكه به عنوان يك عضو شوراي مركزي اين جامعه اظهار نظر مي كند افزود: ائتلاف آبادگران ايران اسلامي هيچ ارتباط تشكيلاتي با جامعه روحانيت مبارز تهران ندارد و جامعه روحانيت با اين عنوان از زمان انتخابات دور دوم شوراي اسلامي شهر آشنا شد و از آن زمان يك آشنايي و رابطه عاطفي برقرار گرديد.
ناطق نوري در خصوص ضرورت و مشاركت عمومي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: به نظر من حضور در اين صحنه هم يك تكليف شرعي است و هم ملي و به هر حال مردم با اين حضور، سرنوشت خود را بدست خود رقم مي زنند.

گردهمايي نمايندگان رد صلاحيت شده
گروهي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه صلاحيت آنان براي شركت در انتخابات مورد تاييد قرار نگرفته است روز گذشته در ساختمان مجلس گردهم آمدند و بار ديگر به روند بررسي صلاحيت هاي كانديداهاي نمايندگي اعتراض كردند. اين افراد پيش بيني كردند كه انتخابات آتي بسيار سرد برگزار خواهد شد.
عيسي سحرخيز، خاتمي و كروبي را محافظه كاران جريان اصلاحات ناميد و تاكيد كرد كه ضربه آنان به اصلاح طلبان موجب دلسردي نيروهاي دوم خردادي شده است. محمدرضا خاتمي نيز مواضع سيد محمد خاتمي رئيس جمهور را از روي اجبار دانست و گفت كه مواضع ما با يكديگر تفاوت دارد. بهزاد نبوي هم در جمع خبرنگاران گفت: حتي اگر مردم حضور گسترده اي در انتخابات داشته باشند بازهم ما اين انتخابات را غير قانوني و غيرآزاد مي دانيم. محسن آرمين ديگر عضو سازمان مجاهدين انقلاب نيز تلاش كرد تا به حاضرين القاء كند كه عدم حضور مردم در انتخابات موجب تهديد خارجي نمي شود و تضعيف ملي به شمار نمي آيد. اين نمايندگان كه تعدادشان به ۳۰ نفر مي رسيد در حضور بيش از يكصد و هشتاد خبرنگار كه اكثرا خارجي بودند، انتقادات خود نسبت به روند بررسي صلاحيت ها را مطرح كردند.

يك مقام آگاه در گفتگو با مهر:
افشاي نامه طبقه بندي شده يكي از فرماندهان سپاه قابل پيگيري است
افشاي نامه هاي طبقه بندي شده از جانب هر مقامي كه باشد جرم است و وزارت اطلاعات مي تواند موضوع را با جديت پيگيري كند.
يك مقام آگاه با اعلام اين مطلب به خبرنگار سياسي «مهر» گفت: براساس گزارش واصله، نامه اي كه چندي پيش يكي از نمايندگان مجلس آن را به يكي از فرماندهان سپاه پاسداران نسبت داد و بخش هاي خاصي از آن را - البته نه به صورت دقيق - قرائت كرد، با طبقه بندي حفاظتي بوده و افشاي آن براساس قانون «مجازات انتشار و افشاي اسناد محرمانه و سري دولتي» مغاير با مصالح خاص اداري سازمان هاي مسئول به حساب آمده و از ۶ ماه تا ۳ سال مجازات حبس دارد.
وي در عين حال با اشاره به اين كه حتي اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز مدعي اين پرونده نشود، موضوع باز از جانب وزارت اطلاعات قابل پيگيري است، تأكيد كرد: اصل اين نامه گويا هنوز در اختيار شوراي عالي امنيت ملي است و نسخه ديگري از آن به هيچ مجموعه اي ارسال نشده است. بهزاد نبوي ۱۶ بهمن ماه در پايان بيست وششمين روز تحصن نمايندگان در سخناني با اشاره به گزارشي كه آن را منتسب به سرتيپ پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده قرارگاه ثارالله مي دانست گفت: اين آقا نامه را براي مسئولان عاليرتبه نظام از جمله رئيس جمهور، رئيس مجلس، رئيس قوه قضائيه و دفتر رهبر انقلاب فرستاده است.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |