پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۳ - Feb 19, 2004
شهرداري صندوق مسكن جوانان راه  اندازي مي كند
بخشي از بزرگراه امام علي(ع) گشايش يافت
002565.jpg
گروه شهري: بزرگراه امام علي(ع) ،(دارآباد سابق) حد فاصل جاده لشگرك تا بزرگراه رسالت ديروز با حضور دكتر احمدي نژاد شهردار تهران افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ما اين قطعه از بزرگراه به طول ۹ هزار و ۱۴۰ متر از سال ۷۳ تاكنون به دليل برخورد با معارضين ملكي و تاسيسات شهري معطل مانده بود كه در آخر دي ماه امسال بعد از برطرف شدن آخرين معارض عمليات اجرايي آن آغاز و جمعاً با هزينه ۶۳۰ ميليارد ريال ديروز آماده بهره برداري شد.
خبرنگار ما مي افزايد: دكتر احمدي نژاد بعد از پذيرفتن سمت شهرداري تهران موفق به جلب موافقت يكي از عمده ترين معارضين ملكي يعني نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي شد كه متعاقب آن پادگان كوهك حد فاصل خيابان فرجام تا همت به طول ۱۲۰۰ متر از سر راه بزرگراه امام علي(ع) برداشته شد.
بنابراين گزارش عمليات اجرايي تقاطع غيرهم سطح بزرگراه امام علي با بزرگراه رسالت قبل از پايان امسال آغاز و ظرف ۱۶ ماه آينده همزمان با اتمام عمليات اجرايي جنوب بزرگراه رسالت تا مسيل باختر به پايان خواهد رسيد و به دنبال آن بزرگراه دارآباد از لشگرك به مسيل باختر يا نظام آباد متصل خواهد شد.
در اين مراسم شهردار تهران طي سخناني گفت: ترافيك در صدر مسايل شهر تهران است و همه همت ما در اولويت اول مصروف حل اين مشكل و توسعه سريع شبكه بزرگراهي است.
وي ادامه داد: تجهيز ناوگان اتوبوسراني تكميل خطوط مترو كه در حال مذاكرات نهايي براي خطوط ۳ و ۴ آن هستيم، نوسازي سيستم تاكسيراني و عملياتي شدن پروژه قطار شهري بايد با سرعت انجام شود.
وي گفت: خط آزمايشي ترن هوايي از ميدان صادقيه تا فرودگاه مهرآباد مراحل مطالعاتي، تعيين مسير، طراحي ايستگاه و اجراي خود را در شوراي اسلامي شهر تهران طي مي كند.
شهردار تهران در مورد نظر شوراي عالي ترافيك مبني بر عدم پرداخت هيچگونه كمك مالي به اين پروژه گفت: تا الان هم آنها هيچ كمكي به ما نكردند ضمن اينكه، انتظاري هم نداريم چون با اتكاء اين مردم ، تهران را خواهيم ساخت.
وي تاكيد كرد: البته اگر دولت وظيفه خود را در قبال شهر تهران به درستي انجام دهد حتماً سرعت سازندگي در تهران افزايش خواهد يافت.
احمدي نژاد افزود: در نظر داريم طي دو برنامه ۵ ساله تهران را بسازيم، اين شهر از دهه ۳۰ تا كنون درگير مشكلات انباشته شده در حوزه ترافيك، آلودگي هوا و فضاي سبز است و همواره در طي اين دوره سرعت سازندگي از تحولات  و مشكلات عقب بوده است.
وي گفت: امسال بيش از ۱۵۰ ميليارد تومان از املاك واقع در طرحهاي عمران شهري از مردم خريداري و ۵۰ ميليارد تومان نيز به برخي مالكان معوض داده شد ولي در كل همراهي و همكاري مردم با شهرداري تهران بسيار صميمانه و دوستانه بوده است.
وي خبر از احداث دو صندوق ازدواج و مسكن جوانان در تهران داد و گفت: سرمايه اوليه صندوق ازدواج ۴۰ ميليارد تومان است كه ۳۰ ميليارد تومان از طرف شهرداري تهران، ۵ ميليارد تومان از طرف شوراي اسلامي شهر و ۵ ميليارد تومان نيز از طرف انصارالمجاهدين تامين خواهد شد.
احمدي نژاد ادامه داد: صندوق مسكن جوانان نيز در اوايل سال آينده راه اندازي خواهد شد.
شهردار تهران در ادامه در مورد افزايش عوارض بليت سينما و اعتراض جمعي از سينما داران نسبت به اين تصميم گفت: عوارض بليت سينما مصوب سال ۶۰ بود كه شوراي اسلامي شهر تنها آن را تاييد كرد ضمن اينكه شهرداري تهران  نه تنها روي اين درآمد در بودجه سال آينده حسابي باز نكرده بلكه كمكهاي خود را نيز به بخشهاي فرهنگي از جمله سينما ادامه خواهد داد.
در اين مراسم همچنين مهندس علي آبادي معاون فني عمراني شهرداري تهران نيز طي سخناني گفت: احداث بزرگراه امام علي(ع) در كل ۲۵۰ ميليارد تومان هزينه دارد كه بعد از طي جاده لشگرك، و بزرگراههاي صدر، همت، زين الدين، رسالت به كمربند جنوبي تهران وصل مي شود.
وي ادامه داد: شهرداري تهران براي احداث اين پروژه ۵/۲۲ كيلومتري امكانات ويژه اي فراهم كرده تا در حداقل زمان ممكن يعني تا پايان سال ۸۴ آماده بهره برداري باشد.
علي آبادي گفت: از امروز مردم مي توانند مسير جاده لشگرك تا اتوبان رسالت را ظرف مدت ۶ دقيقه طي كرده و ۵۰ دقيقه در مصرف سوخت، هزينه نگهداري خودرو و وقت خود صرفه جويي كنند.
به اعتقاد وي، مبلغ حاصل از صرفه جويي سوخت در نتيجه اين اقدام در يك دوره ۵ ساله برابر با كل هزينه هاي اختصاص يافته بر روي اين بزرگراه خواهد بود اين در حالي است كه فوايد حاصل از بهره هايي كه شهروندان از كاهش آلودگي هوا، بهداشت و سلامت نصيبشان مي شود در اين محاسبه لحاظ نشده است.

شهرداري خانه كشتي مي سازد
عمليات احداث نخستين خانه كشتي جنوب غرب تهران با حضور مسئولان سازمان تربيت بدني و شهرداري در شهرك گلشهر آغاز شد.
مهندس مجيد شايسته شهردار منطقه ۱۸ در اين مراسم با اشاره به لزوم تجهيز و توسعه فضاها و مراكز فرهنگي، اجتماعي و ورزشي در اين بخش از شهر تهران گفت: باتوجه به روند ايجاد فضاهاي ورزشي جديد در منطقه ۱۸ به زودي شاهد تبديل اين منطقه به يكي از بزرگترين قطب هاي ورزشي در تهران خواهيم بود.
اين خانه كشتي بنا به دستور شهردار تهران در شهرك گلشهر از سوي شهرداري منطقه ۱۸ احداث مي شود.

نگاه
نخستين فعاليت اقتصادي بشر در مريخ آغاز شد
002562.jpg
افشين سبوكي

مصوبات اخير شورا ارتباطي با حركتهاي تبليغاتي در آستانه انتخابات ندارد
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: هيچ ارتباطي ميان مصوبات اخير شورا (اعطاي وام ازدواج به زوجهاي جوان و...) با حركتهاي تبليغاتي در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي وجود ندارد.حسن بيادي در گفت و گو با ايسنا سوءبرداشتها نسبت به مصوبات شوراي شهر تهران مبني بر تبليغاتي بودن آنها را مانع خدمت رساني مناسب دانست و افزود: اين گونه برداشتها به هيچ جه صحت ندارد، چرا كه اين مصوبات از چندين ماه گذشته مطرح بوده و پس از برگزاري انتخابات نيز مي توان شاهد ادامه اين روند در شوراي شهر تهران بود.

ارتباط مديريت شهري با شهروندان افزايش مي يابد
گروه شهري: شيوه نوين ارتباط مديريت شهري با شهروندان اجرا مي شود. مدير روابط عمومي شهرداري منطقه ۸ تهران ديروز با اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به سياست راهبردي مديريت عالي شهر تهران مبني بر بهره گيري از شيوه هاي جديد براي گسترش و تقويت ارتباط مديريت شهري با شهروندان،  شوراي معتمدين محلات منطقه ۸ تهران تشكيل شد و اين شورا مأموريت دارد با تشريك مساعي با انجمن هاي شوراياري و شهروندان به نيازشناسي و نيازسازي شهروندان و محلات مبادرت ورزد و راهكارهاي اجرايي را به مديريت منطقه ارائه كند. حميد نيكومنش افزود: مديريت منطقه همچنين افزون بر ملاقات هاي عمومي در روز دوشنبه هر هفته و ديدار با معتمدين و خانواده هاي ايثارگران و حضور در اماكن عمومي و مذهبي از جمله مساجد و پايگاههاي مقاومت بسيج، همه روزه با شهروندان منطقه ديدار مي كنند. وي گفت: در راستاي جلب و جذب مشاركت هاي عملي و فكري شهروندان، اجراي طرح آگاه سازي عمومي و توسعه فرهنگ شهرنشيني آغاز شد.

خريداران مسكن دقت كنند
۵۰ پروژه فروش مسكن در استان تهران غيرمجاز است
گروه شهري: يك مقام آگاه گفت: تنها در استان تهران بيش از ۵۰ پروژه پيش فروش مسكن غيرقانوني است.
يك مقام آگاه در گفت و گو با خبرگزاري فارس اظهار داشت اكثر پروژه هايي كه در ساليان اخير و در حال حاضر اقدام به فروش غيرقانوني مسكن به شهروندان تهراني نموده اند، متعلق به شركتهاي عمران سازه شهر، جلوه سازان شفق، عمران سازه شقايق، عمران سازه صبا، انبوه سازان شفق و انبوه سازان مفيد آريا مي باشد.
وي ادامه داد: واگذاري زمين از سوي ستاد اجرايي فرمان امام و بنياد شهيد به اين شركتها كاملا قانوني بوده است؛ ليكن اقدامات بعدي شركتهاي فوق الذكر كه موجب زيان پيش خريداران مسكن شده، غيرمجاز و غيرقانوني است.
چندي پيش خبري منتشر شد كه پيش فروش واحدهاي مسكوني، شفق، شقايق، افق، اركيده، نگين غرب غيرقانوني است.
بلافاصله وزارت مسكن و شهر سازي با تاييد اين خبر تاكيد كرد: براساس قانون حمايت از پيش خريداران واحدهاي مسكوني، اخذ مجوز انتشار آگهي در جرايد از سازمانهاي مسكن و شهر سازي، تكليف قانوني سازندگان است.
وزير مسكن و شهر سازي نيز در گفت و گو با خبرگزاري فارس اعلام كرد: شش شركت غيرمجاز پيش فروش كننده واحدهاي مسكوني تاكنون به مردم معرفي شده اند و چنانچه همچنان پيش فروشهاي غير مجاز ادامه داشته باشد، اسامي بقيه شركتها نيز اعلام مي شود.

گزارش ديدار اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران با شهروندان
گروه شهري: اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در پي ديدارهاي مردمي از مناطق با شهروندان مناطق ۲ ، ۸ ، ۹ و ۱۱ديدار كردند.
به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر تهران، دكتر حمزه شكيب عضو كميسيون عمران و شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران با حضور در منطقه ۲ شهرداري تهران به مشكلات شهروندان رسيدگي كرد.
وي با اشاره به طرح هاي توسعه اي شهري در مناطق مختلف شهر تهران گفت: با توجه به جمعيت روبه افزون در شهر تهران براي اجراي طرح هاي توسعه شهري، زمين هاي زيادي لازم است كه متاسفانه در مناطق با كمبود زمين مواجه هستيم.بنابراين شهرداري تهران براي اجراي اين طرح ها مبادرت به استفاده از زمين هاي شهروندان مي كند، با توجه به كمبود بودجه و نداشتن زمين واگذاري معوض ،شهرونداني كه زمين هايشان در طرح ها واقع شده دچار مشكل مي شوند.
شكيب از مسئولان وزارت مسكن و شهرسازي خواست تا در اين زمينه، زمين هايي را كه در محدوده شهر تهران است براي واگذاري زمين معوض به شهروندان در اختيار شهرداري ها قرار دهند.
اين عضو شوراي شهر مجدداً از مسئولان تصميم گير در ساخت وسازها خواست، درخصوص اجرايي كردن مصوبه تراكم تشويقي اقدام كنند. بهتر است قبل از بروز هر فاجعه اي مشكلات بافت هاي فرسوده را با ابزارهاي اجرايي مختلف كه تراكم تشويقي هم يكي از آنهاست، حل كنند.
شايان ذكر است، مهندس خسرو دانشجو معاونت گروههاي نظارت به همراه دكتر سلطان خواه و منظر خير حبيب اللهي ديگر اعضاء شوراي اسلامي شهر تهران در منطقه ۹ به مشكلات شهروندان رسيدگي كردند.
همچنين دكتر عباس شيباني عضو شورا و دكتر حسن زياري رئيس كميسيون عمران شورا به همراه دكتر مهنوش معتمدي آذر عضو شورا با حضور در منطقه ۸ و حبيب كاشاني ديگر عضو شورا با حضور در منطقه ۱۱ به مشكلات شهروندان رسيدگي كردند.

تغيير قيمت
آخرين قيمت
تعدادسهام معامله شده
نام شركت
۱,614
۳۳,909
۳۵,000
سيمان غرب
۹۲
۱,934
۱۴,566
شيميايي سينا
۲۵۱
۵,280
۲۲۷,551
بانك اقتصادنوين
۱۹۹
۴,187
۵۵,000
شيشه قزوين
۱۲۷
۲,828
۱۱۲,859
آذراب
۱,084
۲۴,252
۱۱۳,076
سيمان بجنورد
۱۴۹
۳,342
۳۲,202
نوردآلومينيوم
۱۴۱
۳,445
۲۱۱,772
سرمايه گذاري البرز
۹۴۵
۲۴,310
۲۲۳,186
سيمان هگمتان
۷۳۶
۲۰,185
۸۶۴,162
صنعتي دريايي
۲۱۱
۵,792
۵۶۰,190
توسعه صنايع بهشهر
۱,250
۳۴,976
۱۴۷,801
سيمان شرق
۴۹
۱,399
۱,331,091
معادن روي ايران
۲۷۰
۸,529
۲۱۲,315
لاستيك سهند
۴۱
۱,331
۳۸۱,167
سرمايه گذاري توسعه صنعتي
۵۲
۱,799
۳۶,796
نوردولوله اهواز
۶۸
۲,394
۳۴,010
بسته بندي پارس
۱۳۷
۶,701
۱۷۳,586
كيميدارو
۱۵۲
۸,527
۱,470,588
سرمايه گذاري بانك ملي
۷۲
۴,193
۲۸,431
مس باهنر
۲۲۵
۱۴,200
۳۸۸,714
سايپا
۶۱
۴,293
۲۵۹,096
سرمايه گذاري ملي
۲۶
۱,836
۸۳۵,267
سرمايه گذاري ملت
۲۲
۱,901
۵۳,301
ساختمان اصفهان
۴۶۷
۶۵,468
۱۰۸,235
سيمان كرمان
۳۷
۵,343
۵۱۵,457
ايران خودرو
۲۷
۵,127
۳۵,497
شهدايران
۱۳
۲,513
۱۶۳,639
سرمايه گذاري پتروشيمي
۴۷۳
۹۱,657
۵,076
سيمان صوفيان
۷۵
۱۴,696
۱۱۹,489
زامياد
۹
۲,312
۵۰,352
صنايع مخابراتي
۲۲۱
۵۷,429
۱۳۸,595
سيمان بهبهان
۴۳
۱۱,439
۵,406
آلومتك
۱۸
۵,622
۴۰,347
صنعتي بهشهر
۵
۱,769
۳,910
كالسيمين
۱۲۲
۴۷,122
۳۱,056
سيمان خزر
۱۰۵
۴۳,250
۵۳,480
سيمان تهران
۱۵
۶,186
۷۶,973
پتروشيمي اراك
۱۰
۴,406
۱۱۵,298
سرمايه گذاري صنعت ومعدن
۱۰۰
۵۲,502
۹,994
سيمان سپاهان
۱۶
۸,569
۱۵۶,270
چادرملو
۷۳
۴۵,010
۷۳,060
سيمان شاهرود
۹
۶,869
۳,008
دارو امين
۳
۵,482
۶۶,082
گروه بهمن (وانت )
۲۲
۵۷,791
۴۱,010
سيمان دورود
۱-
۲,535
۱,025,339
لاستيك دنا
۱۰-
۹,125
۵۶,877
پتروشيمي خارك
۳-
۲,720
۹۱,648
كف
۳۱-
۲۲,960
۱۵,522
گاز لوله
۶-
۴,051
۳۵,957
سرمايه گذاري بازنشستگي
۱۱-
۶,295
۱۰۴,442
سرمايه گذاري معادن وفلزات
۶-
۲,705
۴۳۳,227
سرمايه گذاري بوعلي
۷-
۲,264
۲۲,568
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۵۵-
۱۲,665
۲۹۰,459
تراكتورسازي
۵۳-
۷,934
۴۰۰,000
پگاه اصفهان
۲۸-
۴,088
۱,414,705
سرمايه گذاري ساختمان
۲۳-
۳,338
۸۲,122
ماشين سازي اراك
۴۸-
۶,946
۱۳۴,393
بانك كارآفرين
۴۹-
۳,948
۱۸۵,923
ايران خودروديزل
۸۰-
۵,118
۱۵,476
ساسان
۷۰-
۴,398
۱,432,160
پارس خودرو
۵۰-
۲,949
۱۴,382
مهرام
۳۲۳-
۱۶,781
۲۵,826
كربن ايران
۲۰۱-
۷,984
۴۴,225
ايران دارو
۲۸۷-
۸,923
۱۶,980
قطعات اتومبيل
۸۵-
۱,735
۵۷۲,843
سرمايه گذاري توسعه گستر
۲۷۵-
۵,457
۱,806,846
سرمايه گذاري غدير

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |