شنبه ۹ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۲۲ - Feb 28, 2004
ورزش
Front Page

ليگ برتر فوتبال
۷ گل زيبا در بازي جنجالي پاس و پرسپوليس
جواد نكو نام تمام خلاقيت خود را در اين بازي بكار برد تا تيمش در يك بازي زيبا بر پرسپوليس پيروز شود. روزي كه ضعف داوري اجازه نداد، عدالت در اين تقابل ديدني برقرار شود.
003018.jpg
گروه ورزشي: حتي تعطيلي يك ماهه ليگ هم از شور و نشاط هفته بيست و يكم رقابت هاي فوتبال باشگاههاي ايران نكاست. هرچند اين تعطيلي از منظر كيفي مي توانست اثر نامطلوب در روند حركتي تيم ها از خود برجا گذارد، اما ديدگاه حرفه اي تيم ها و درگير شدن با بازيهاي تداركاتي باعث شد تا خدشه اي به پويايي ليگ وارد نشده و تيم ها از تعطيلي ناخواسته دچار صدمه ديدگي نشوند.
در ميان بازيهاي هفته بيست ويكم بازي پرسپوليس و پاس رنگ و بويي ديگر داشت، ديداري كه جسارت و سرعت دو تيم صحنه هاي ديدني و جذاب را موجب شد. از سويي پرسپوليس در غياب يك لشگر بازيكن مصدوم و محروم هرگز رو به احتياط نياورد و از طرف ديگر پاسي كه با اطلاع از نتيجه بازي استقلال نزديك ترين رقيب خود در مشهد چاره اي جز دستيابي به پيروزي و حفظ صدرنشيني نداشت.چنين بود كه در پيكار دو تيم بزرگ فوتبال ايران هفت بار تور دروازه ها لرزيد و بارها نيز بوي گل در فضاي ورزشگاه  آزادي پراكنده شد.پاس در اين بازي بسيار خوش اقبال بود كه بدون جا خوردن از برتري سه بر يك كه تبديل به تساوي سه بر سه شد، توانست در كمتر از پنج دقيقه با هوشياري و جاگيري مناسب خداداد عزيزي محوري ترين بازيكن خود كام حريف صاحب نام خود را تلخ سازد. پرسپوليس از لحظه اي كه با اخراج حميداستيلي ده نفره شد در قالب تيمي شجاع و نترس فرو رفت. جالب آنكه چند دقيقه بعد از خروج استيلي دفاع پاس روي فشار همه جانبه پرسپوليس به اشتباه دروازه خود را گشود . درنيمه دوم تا حدودي پرسپوليس در خط مياني نبود يك يار كمتر را كاملاً حس كرد و از اين ناحيه پاس با نفرات جوانتر و دونده تر با هوشياري و سرعت آرش برهاني و نكونام عرصه را بر پرسپوليس تيمي كه قريب به اتفاق مدافعان اصلي اش را در خدمت نداشت تنگ كرد و با زدن دو گل پياپي حريف را در اضطراب يك شكست سنگين فرو برد.
002985.jpg

پرسپوليس براي تلافي بهترين چاره  را در بازي تكضرب ديد و باقري با چشماني باز و سربالا همكاري قابل قبولي با پيستون هاي راست و چپ خود داشت. فرار «ترائوره» و ضربه اي كه از زاويه بسته در دروازه پاس آرام گرفت پرسپوليس را به اشتياق بيشتر براي رسيدن به گل تساوي واداشت و علي دايي سرانجام روي يك ارسال موجي در ميان هاشمي نسب و رودباريان شيرجه وار توپ را به تور پاس رساند و در ميان ناباوري همگان بازي را مساوي كرد. غافلگيري مدافعان سردرگم پرسپوليس در دقايق پاياني اين فرصت را به عزيزي بدون مراقب داد تا از زاويه بسته با يك ضربه چكشي پاس را به گل چهارم و پيروزي بخش برساند. در اين بازي اين نكته را هم نبايد ناديده گرفت كه علي خسروي داوري كه براي دومين هفته متوالي قاضي بازيهاي پرسپوليس بود در دو نوبت از خطاي محرز پنالتي مدافعان پاس به راحتي عبور كرد. خطاي مدافع پاس در آخرين دقيقه حتي باعث مجروح شدن پژمان جمشيدي شد.
در مشهد استقلال پس از سال ها سنت شكني كرد و در يك بازي احتياط آميز با كنترل تيم ميزبان توانست به يك برد ارزشمند دست يابد. استقلال در اين روز بسيار حساب شده ظاهر شد و هرگز بي گدار به آب نزد و با تكيه بر فوتبالي صبورانه با گل فرزاد مجيدي براي كمتر از دو ساعت صدر جدول را از چنگ پاس بيرون كشيد. هر چند كه در پايان بازيهاي اين هفته دوباره در مكان دوم آرام گرفت. در هفته جدال نمايندگان شيراز و اهواز با يكديگر فولاد با فوتبال تهاجمي برق را در ورزشگاه تختي اهواز له كرد و به مكان سوم جدول رفت. در شيراز «فجر» كه با اتكاء به يك گل در انديشه تلافي باخت برق به فولاد بود، در نهايت روي اشتباه مدافعانش گل مساوي را مقابل استقلال اهواز پذيرفت تا در جدال فوتبال اين دو شهر اهواز برنده باشد.
در رشت سايپا به يك مساوي ديگر دست پيدا كرد و پگاه هم كه سخت به دنبال پيروزي بود در مقابل انديشه هاي دفاعي ياران «جيوواني  مي» كاري از پيش نبرد.
تابلوي نتايج ليگ برتر
* پاس ۴ - پرسپوليس ۳
* ابومسلم صفر - استقلال تهران يك
* فجر سپاسي يك - استقلال اهواز يك
* فولاد خوزستان ۳ - برق شيراز صفر
* پگاه گيلان صفر - سايپا تهران صفر

مهدي حاجي زاده امروز به روي تشك مي آيد
002982.jpg
گروه ورزشي: در ادامه ديدارهاي ليگ كشتي عصر امروز در سالن تازه تأسيس شهرستان جويبار ديدار مهم تيم هاي صنام مازندران و پاس تهران برگزار مي شود.
سرپرست تيم كشتي صنام مي گويد: براي پيروزي برابر پاس از بهترين نفرات خود استفاده خواهيم كرد.مشهدي آقايي با بيان اين كه براي صعود از گروه خود محكوم به پيروزي برابر پاس هستيم، افزود: بر اين اساس از بهترين نفرات داخلي و خارجي خود استفاده خواهيم كرد تا به اين مهم دست پيدا كنيم.
وي با تأييد حضور مهدي حاجي زاده در اين ديدار، گفت: خوشبختانه با منفي شدن جواب تست دوپينگ مهدي حاجي زاده و با درخواست مكرر مردم كشتي دوست مازندران از فدراسيون درخصوص حضور مهدي حاجي زاده در اين ديدار، فدراسيون كشتي ۳ جلسه محروميت حاجي زاده را بخشيد و وي در برابر تيم پاس به روي تشك خواهد رفت.

گيلان قهرمان شطرنج دانشجويان دانشگاه آزاد
گروه ورزشي: هشتمين دوره رقابتهاي شطرنج پسران دانشجوي مناطق دهگانه دانشگاه آزاد اسلامي سراسر كشور كه به مناسبت گراميداشت ربع قرن پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي به ميزباني دانشگاه  آزاد اسلامي واحد رشت آغاز شده بود، با قهرماني دانشجويان منتخب دانشگاه آزاد اسلامي منطقه ۳ (گيلان- مازندران- گلستان) پايان يافت.
در دور نهم و پاياني اين پيكارها كه به صورت دوره اي شروع شده بود، دانشجويان گيلان در پايان با كسب ۷ پيروزي و يك شكست تيمي و در مجموع با ۵/۲۵ امتياز به عنوان قهرماني اين دوره دست يافتند.

مربيان واليبال به كلاس كارلوچر فراخوانده شدند
گروه ورزشي: فدراسيون واليبال كه براي كار بدنسازي تيم ملي بزرگسالان «كارلوچر» مربي صاحب نام ايتاليايي را به ايران فراخوانده است، با صدور اطلاعيه اي از همه مربيان ليگ برتر باشگاه هاي ايران و مربياني كه در واليبال به كار بدنسازي مشغولند، دعوت كرده است تا طي روزهاي ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه در آكادمي ملي المپيك حضور پيدا كنند. طي دو روز برپايي كلاس «كارلوچر» آخرين دستاوردهاي بدنسازي در واليبال را براي شركت كنندگان تشريح خواهد كرد.
امشب دستياران «سويتكوويچ» و «بوگانيكف» معرفي مي شوند
جلسه نخست كميته فني براي انتخاب دستياران «سويتكوويچ» و «بوگانيكف» سرمربيان تيم هاي جوانان و نوجوانان پس از چند ساعت مذاكره به نتيجه قطعي نرسيده و قرار است امشب در جلسه دوم كه خود «سويتكوويچ» هم مشاهدات چند روزه اش از مسابقات جوانان ليگ برتر ايران را بيان خواهد كرد نسبت به معرفي دستياران اين دو تيم از جمع نامزدهاي در نظر گرفته شده اقدام شود.
پرويز كاظمي، محمد وكيلي، قاسم نائيجي، ناصر شهنازي، خليل آزمون، عباس برقي و يوسف نعبلندي از جمله نامزدهاي مورد نظر هستند. از اين جمع پرويز كاظمي، خليل آزمون، محمد وكيلي و ناصر شهنازي بخت بيشتري براي همراهي مربيان خارجي دارند.اسامي بازيكنان دعوت شده به مرحله اول اردوي تيم جوانان ايران هم فردا اعلام خواهد شد.

رقابت هاي ليگ دسته اول كشور
توقف ملوان در بندر انزلي
گروه ورزشي: رقابت هاي فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي ايران روز پنج شنبه برگزار شد و طي آن تيم نفت آبادان موفق شد با يك گل راه آهن را مغلوب كند و ديدار حساس ملوان و تراكتورسازي نيز با تساوي يك بر يك به پايان رسيد.
تيم عقاب اين هفته در اراك تيم صنايع اين شهر را متوقف كرد. با اين تساوي عقاب با ۲۸ امتياز در مكان نهم باقي ماند. تيم عقاب در دور برگشت رقابت هاي ليگ دسته اول هنوز شكست نخورده است.
در ساير بازي هاي اين هفته شهاب در خانه با دو گل از پيام خراسان شكست خورد و ماشين سازي تبريز با يك گل هما تهران را مغلوب كرد.در حال حاضر صبا باتري با ۴۴ امتياز در صدر و ملوان و شهيد قندي يزد با ۳۸ امتياز در مكان هاي بعدي قرار دارند.

زمان و مكان ديدار تيمهاي فوتبال اميد ايران و حريفانش اعلام شد
فدراسيون  فوتبال  مالزي  زمان  و مكان  ديدار دو تيم  فوتبال  اميد اين  كشور و ايران  را اعلام  كرد.
مسابقات  فوتبال  انتخابي  بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  در گروه  الف  روز ۳ مارس  (۱۳اسفند) با بازي  تيم هاي  زير ۲۳ سال  ايران  - مالزي  آغاز خواهدشد.
طبق  جدول  زمان  بندي  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا، بازي هاي  تيم هاي  گروه  الف به  شرح  زير است :
۱۳ اسفند: كره  جنوبي  - چين  در ساعت  ۱۹ به  وقت  محلي  در سئول
 مالزي  - ايران  در ساعت  ۴۵/۲۰ به  وقت  محلي  در پتالينگ  جايا
۲۷ اسفند: ايران  - كره  جنوبي  در ساعت  ۱۶ به  وقت  محلي  ورزشگاه  آزادي  تهران 
اول فروردين : چين  - مالزي  ساعت۳۰/۱۹ به  وقت  محلي  ورزشگاه  ووهان  چين
چهارم فروردين : مالزي  - كره  جنوبي  در ساعت  ۴۵/۲۰ به  وقت  محلي  ورزشگاه  پتالينگ جايا
۷ فروردين : چين  - ايران  در ساعت  ۳۰/۱۹ به  وقت  محلي  در ورزشگاه  ووهان  چين
۲۵ فروردين: كره  جنوبي  - مالزي  در ساعت  ۱۹ به  وقت  محلي  در سئول
 ۲۷ فروردين  : ايران  - چين  در ساعت  ۳۰/۱۷ به  وقت  محلي  - ورزشگاه  آزادي تهران
۱۰ ارديبهشت : ايران  - مالزي  در ساعت  ۳۰/۱۷ به  وقت  محلي  - ورزشگاه  آزادي تهران 
۱۱ ارديبهشت: چين  - كره  جنوبي  در ساعت  ۳۰/۱۹ به  وقت  محلي  در سئول 
۲۲ ارديبهشت: كره  جنوبي  - ايران  در ساعت  ۱۹ به  وقت  محلي  در سئول  و مالزي  -چين  در ساعت  ۴۵/۲۰ به  وقت  محلي  در ورزشگاه  پتالينگ  جايا

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |
|   ورزش    |    ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |