چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره - ۳۳۳۱
در نارمك اتفاق افتاد
سارقان در ميان دعوا بودند
004260.jpg
حميده عبدالهي
ماموران موفق شدند در پي درگيري و دعواي خياباني كه ميان دو دسته از جوانان محله نارمك تهران رخ داد، چند سارق و عاملان اين درگيري را دستگير كنند. اين حادثه وقتي رخ داد كه جوانان يكي از محله هاي نارمك معروف به محله بالا از جوانان محله ديگري از نارمك كتك خوردند.
ماموران در حين گشت زني متوجه چند فقره سرقت مي شوند. سه موتور سيكلت هوندا ۱۲۵ سه ترك و يك دستگاه پرايد سبز يشمي با سه سرنشين توسط مال باختگان شناسايي مي شوند. ماموران بعد از مشاهده متهمان  به آنها ايست مي دهند اما آنها توجهي نمي كنند و متواري مي شوند يكي از ماموران ابتدا يك تير هوايي و سپس يك تير به سمت متهمان شليك مي كند. اما تير دوم به پاي راست گروهباني كه در تعقيب متهمان فراري بود اصابت مي كند كه سريع او را به بيمارستان انتقال مي دهند.
سارقان پس از زخمي شدن مامور كلانتري از موقعيت استفاده مي كنند و از محل متواري مي شوند.  از متهمان فقط يك موتور سيكلت در محل جا ماند. ماموران در تحقيقات خود متوجه مي شوند سارقان براي نزاع و درگيري به آن محدوده رفته بودند و سلاح سرد همراه خود داشتند و به تهديد افراد محل و شكستن شيشه پرداخته اند.
آنها توانستند در اين رابطه شخصي به نام رضا آمريكايي را دستگير كنند. رضا آمريكايي پس از دستگيري به ماموران كلانتري گفت: «وقتي متوجه شديم كه يكي از دوستانمان كتك خورده عصباني شديم و تصميم گرفتيم همه با هم برويم و حسابشان را كف دستشان بگذاريم تا ديگر پايشان را از گليم خود دراز تر نكنند. آنها مسعود را تنها گير آورده بودند و با نامردي او را كتك زدند. ما هم رفتيم محله شان و آنجا را بهم ريختيم.»
با اعترافات رضا آمريكايي شخص ديگري به نام ممد ديزل، يكي ازعاملان برپا كننده نزاع توسط دايره تجسس و مواد مخدر دستگير شد. او در اعترافات خود گفت: «برادر من از بچه هاي آن محله كتك خورده بود. من فقط رفته بودم تا با آنها صحبت كنم اما خود آنها دعوا را شروع كردند،ما هم كه نمي توانستيم بايستيم و كتك بخوريم، بنابراين از خودمان دفاع كرديم.»
يكي از شاهدان نزاع مي گويد: درگيري اصلي بين حامد وسعيد بود. يكي از آنها شمشير داشت و طرف مقابل از او شمشير را گرفت و فرار كرد.
اما شب مجددا برگشتند با سه موتور سوار كه تقريبا همه آنها سلاح سرد به همراه داشتند. به هم ناسزا مي گفتند و تهديد مي كردند. چند نفر به دنبال حامد كردند. من پايين ميدان ايستاده بودم كه صداي شليك شنيدم. بعد از آن چند نفر ديگر با شيشه نوشابه و شمشير درگير شدند يكي دونفرشان هم مست بودند. يكي از آنها چاقو زيرگردن پسري فلج گذاشته و تهديد مي كرد. وقتي ماموران رسيدند گفتند كه فردا شب دوباره برمي گردند.
دستگير شدگان در حال حاضر به اتهام شركت در نزاع و قدرت نمايي با قمه در زندان قصر، دربازداشت موقت به سر مي برند.

سرقت خودرويي در حال شستن
شما يك اتومبيل مدل بالا داريد، چند روز است گردوخاك بر آن نشسته و به اصرار رفقا مجبور مي شويد كناري پارك كرده و آن را بشوييد. درهمين حين دونفر سارق مسلح به سلاح سرد، به شما حمله ور شده و خودروي تان را پيش چشمانتان مي ربايند، بله حقيقت دارد، اگر مي خواهيد بقيه ماجرا را بخوانيد.
جواني به كلانتري ۱۴۵ ونك رفت و به ماموران گفت: «در حال شستن خودروام مقابل خانه بودم كه دو نفر با چاقو به سمت من  آمدند، مرا تهديد كردند و قصد داشتند اتومبيلم را سرقت كنند. در مقابل آنها مقاومت كردم، اما مرا كتك زدند و خودروام را سرقت كردند.»

جدايي پس از يك هفته
لجبازي پدر و مادري باعث شد روزهاي خوش زندگي يك زوج جوان يك هفته هم دوام نياورد.
اين زوج يك هفته پس از عقد راهي دادگاه شدند تا بازپرس دادسراي خانواده درباره نحوه پرداخت مهريه راي دهد. داماد جوان ۲۵ ساله مهندس راه و ساختمان است، اما به گفته خودش هنوز موفق نشده شغل متناسبي با رشته تحصيلي اش پيدا كند.
داماد كه نامش علي است در رابطه با آشنايي خود با راحله مي گويد: حدود هشت ماه پيش در ونك همسرم را ديدم و با او آشنا شدم، پس از چند ماه تصميم گرفتيم با هم ازدواج كنيم. اما وقتي با خانواده هايمان در اينباره صحبت كرديم به شدت مخالفت كردند تا اينكه پس از شش ماه جار و جنجال و قهر و دعوا موفق شديم آنها را راضي كنيم.اما پدرهايمان سر تعيين مهريه دعوايشان شد. پدر راحله قصد داشت ۵۰۰ سكه مهر كند ولي پدر من بيشتر از ۳۰۰ سكه قبول نمي كرد. با وساطت بزرگترها بالاخره مهر ۳۰۰ سكه تعيين شد و طي مراسمي من و راحله به عقد هم درآمديم. اما پدر راحله كه از موضوع مهريه ناراحت بود، او را مجبور كرد پس از گذشت يك هفته از عقد مهرش را به اجرا بگذارد.
جلسه دادگاه 
پدر علي خطاب به او گفت من به تو گفتم اين خانواده به خانواده ما نمي خورند و حالا بايد به جاي زندگي كردن به زندان بروي. علي هم در جواب پدرش گفت: من زنم را دوست دارم و اگر چاره اي هم نداشته باشم به زندان مي روم. حين دادرسي پدرها و مادرهاي اين زوج جوان با هم درگيري لفظي پيدا كردند و قاضي مجبور شد آنها را از دادگاه بيرون كند. تحقيقات در اينباره همچنان ادامه دارد.

به سرقت علاقه دارم
جوان سابقه داري كه كمتر از دو ماه است از زندان آزاد شده، به خاطر سرقت از منزلي بازداشت شد.
رضا ۱۹ ساله، بيكار، معتاد به هرويين براي تهيه مواد مخدرش از پشت بام خانه ها وارد خانه ها شده و پس از سرقت از محل متواري مي شد. وي كه براي سرقت دوبار به يك خانه رفته بود توسط صاحبخانه دستگير شد.
رضا در اعترافات خود گفت: من يك سارق حرفه اي هستم و دوسابقه موادمخدر و دو سابقه سرقت دارم. به غير از اينكه به خاطر به دست آوردن موادمخدر سرقت مي كردم. مثل تمام كساني كه به كار خاصي علاقه دارند، من هم به اين كار علاقه شديدي دارم.
متهم درحال حاضر با قرار وثيقه در بازداشت بسر مي برد.

پيشنهاد رشوه
ماموران مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي پيشنهاد پرداخت رشوه از سوي قاچاقچيان را رد كردند و با دستگيري متهمان، آنها را در اختيار مراجع قضايي قراردادند.
چندي پيش ماموران نيروي انتظامي شهرستان بوانات به يك دستگاه خودروي پژو مشكوك شدند و از راننده آن خواستند توقف كند اما راننده پژو به محض مشاهده ماموران شروع به فرار كرد. به اين ترتيب عمليات تعقيب و گريز پليسي آغاز شد و سرانجام ماموران توانستند خودروي فراري را متوقف و راننده و دو سرنشين ديگرش را دستگير كنند.
ماموران همچنين حين بازرسي از خودروي مظنونان، ۵/۱۰۲ كيلوگرم ترياك و ۱۵ كيلو شيره ترياك كشف كردند. در اين ميان، متهمان براي آن كه بتوانند از دست قانون بگريزند به ماموران پيشنهاد رشوه دادند و گفتند حاضر هستند در ازاي آزادي شان خودروي پژوي خود را به آنها بدهند اما ماموران با رد اين پيشنهاد، متهمان را به مراجع قضايي تحويل دادند.

سرقت ۵/۳ ميليون توماني
دو سارق حرفه اي كه به منزل زن جواني دستبرد زده و ۵/۳ ميليون تومان پول نقد و طلا و جواهر سرقت كرده بودند، دستگير شدند. اين ماجرا از زماني آغاز شد كه زن جواني با مراجعه نزد ماموران نيروي انتظامي كرج آنان را در جريان سرقت از منزلش قرارداد و گفت افراد ناشناسي در نبود وي مقدار زيادي طلا و جواهرات و پول دزديده اند. اين زن كه «نوريه- س» نام دارد در شكايت خود گفت در رابطه با اين سرقت به يك مرد افغان مظنون است. ماموران پس از شكايت اين زن به سراغ مرد افغان به نام «وحيد-خ» رفتند و وي را تحت بازجويي هاي فني قرار دادند. در اين بازجويي ها وحيد به سرقت از خانه زن جوان اعتراف كرد و گفت در اين دزدي يكي از دوستانش كه مهدي نام دارد نيز به وي كمك كرده است. پس از اعتراف هاي اين سارق، همدست وي نيز به دام افتاد و پرونده متهمان براي رسيدگي به مراجع قضايي ارجاع شد. بنابراين گزارش، جلسه محاكمه اين سارقان به زودي برگزار و نوع مجازات آنها تعيين مي شود.

رد كفش، سارق را لو داد
رد كفش جوان سارق باعث دستگيري او شد. رامين ۲۸ ساله از بالكن وارد خانه يكي از همسايه هاي خود شد و مقداري شمش طلا به سرقت برد. حميد پس از رسيدن به خانه از وضع آشفته منزل متوجه سرقت شمش هاي طلايش شد. سريع با پليس ۱۱۰ تماس گرفت. او متوجه رد كفشي بر روي فرش اتاقش شد و چون به همسايه اش شك داشت پس از رسيدن ماموران به آنها گفت كه او براي خريد كفش پيش من آمده بود و مطمئن هستم اين رد كفش رامين است. پس از تحقيقات ماموران مشخص شد كه رامين پس از سرقت، شمش ها را به يكي از دوستانش سپرده است تا در فرصتي مناسبآنها را پس بگيرد. متهم دستگير شده و اعتراف و انگيزه خود را فقر مادي بيان كرد. رامين با قبول كفالت آزاد است تا روز رسيدگي به پرونده اش به دادگاه احضار شود.

به خاطر ۱۰۰ دلار
ماموران دروغي ازدو تبعه انگليسي درميدان ونك بيش از ۱۰۰ دلار سرقت كردند.
سه سرنشين يك پرايد كه خود را مامور پليس معرفي كرده بودند، ازدو تبعه انگليسي كه براي خريد به ميدان ونك رفته بودند پس از چك كردن مدارك آنها بيش از ۱۰۰ دلار از آنها سرقت كردند و از آنجا متواري شدند. اين دو انگليسي به كلانتري ۱۴۵ ونك مراجعه و شكايت كردند. آنها به ماموران كلانتري گفتند يكي از سه سرنشين پرايد، مداركمان را گرفت و بعد ما را بازديد بدني كرد و ۱۰۰ دلارمان را برداشت و سريع سوار خودرو شد و ازمحل متواري شدند.
پرونده اين سرقت براي تحقيقات بيشتر به آگاهي فرستاده شد.

۴زن كيف قاپ
چهار زن كيف قاپ كه با پرسه زدن در پاساژهاي گناوه از طعمه هاي خود سرقت مي كردند به دام افتادند.
نحوه دستگيري سارقان به اين شكل بود كه چندي پيش، ماموران در حين گشت زني در يكي از پاساژهاي گناوه واقع در استان بوشهر به ۴زن مظنون شدند و آنها را به طورنامحسوس زير نظر گرفتند.
ماموران پس از آنكه اطمينان يافتند. ۴ مظنون در كارهاي خلاف دست دارند، آنها را دستگير كردندو در بازرسي بدني از آنها مبلغ ۴۸۱ هزار و ۵۰۰ تومان كشف و متهمان را براي بازجويي به كلانتري منتقل كردند.
۴زن كه خود را رويا، عفت، فاطمه و حميده معرفي مي كردند دربازجويي هاي پليس به ارتكاب چند فقره، كيف قاپي اعتراف كردند و گفتند: «ما در پاساژها و مراكز خريد پرسه مي زديم و كيف افرادي را كه احتمال مي داديم پول زيادي همراه دارند مي دزديديم.»
پس از اعتراف هاي اين متهمان، پرونده آنان از سوي ماموران نيروي انتظامي تنظيم و به مراجع قضايي ارجاع شد تا آنها به زودي تحت محاكمه قرار بگيرند.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
در شهر
درمانگاه
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
طهرانشهر
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |  طهرانشهر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |