چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۵۰
يك نامه و چند عكس
سيزده به در مرگ!
گفته اند روزي ۵۲ نفر در حوادث رانندگي در ايران كشته مي شوند. شما چي فكر مي كنيد؟ براي باور اين موضوع بد نيست نامه ارسالي يك خواننده را بخوانيد
عكس ها :عماد مبشري 
005286.jpg

ابوالقاسم سهرابي مطلق
مسافرها را توي قم پياده كردم و خالي به سمت روستايمان راه افتادم، فاصله قم تا روستا حدودا ۱۰۰ كيلومتري مي شود. توي راه در فكر تهيه و تدارك روز سيزده به در بودم كه به خانواده ام حسابي خوش بگذرد. حال عجيبي داشتم كه تا آن روز بهم دست نداده بود.
نزديكي سه راه سلفچگان از شدت باران كاسته شده بود. مي رفت كه آ سمان كم كم خود را ازقيد ابرهاي دل گرفته رها كند. به سمت جاده ساوه پيچيدم تا به دوراهي جاده تفرش رسيدم. رقص ابرها در آسمان شكل هاي عجيب و غريبي را درست مي كرد، پيچ راديو را باز كردم، اذان ظهر بود، يك بار ديگر خدا را شكر كردم كه اين دفعه هم سلامت به مقصدم رسيدم.
005289.jpg

به محض اينكه از جاده تفرش جدا شدم و به طرف روستايمان به حركت درآمدم، از دور چشمم به دو سواري دوخته شد كه انگاري روي آسمان پرواز مي كردند. تا آنجا كه ممكن بود اتوبوسم را به سمت راست جاده منحرف كردم كه ناگهان يكي از سواري ها مانند تيري كه از چله كمان رها شده باشد با اتوبوسم برخورد كرد و آن را چند متري روي هوا بلند و آن طرف تر به زمين كوبيد و بخار غليظي فضا را پر كرد و من هم از شدت برخورد، كف اتوبوس واژگون شدم.
اينها حرف هاي راننده اتوبوسي است كه شب سيزده به در يعني روز دوازدهم فروردين ۱۳۸۳ دچار اين سانحه مرگبار شده است و يك روستا را در عزا و ماتم فرو برد.
مطلب فوق را يكي از خوانندگان همشهري فرستاده بود كه خوانديد.شما هم با نوشتن نامه و فرستادن عكس هايتان ما را در انجام رسالت رسانه اي مان ياري كنيد.
005292.jpg

درباره قاچاق انسان
مجرمان حرفه اي
نگاه جرم شناس 
هر كس، ديگري را به طور غيرمجاز از مرز عبور دهد يا موجبات عبور غيرمجاز ديگران را تسهيل يا فراهم كند، مجرم و قابل مجازات شناخته مي شود و در صورتي كه عبوردهنده، مخل امنيت بوده و محارب و مفسد في الارض شناخته نشود به ۲ تا ۱۰ سال حبس محكوم مي شود
يك جرم شناس باسابقه درباره ارتباط ميان بحران هاي اجتماعي و اقتصادي با افزايش قاچاق زنان و كودكان حرف هاي جالبي زده است. دكتر سيدرشيد اعرابي را خيلي ها مي شناسند. مدرس باسابقه دانشگاه در گفت وگو با ايسنا حرف هاي تازه اي درباره قاچاق انسان زده است با هم حرف هايش را مي خوانيم.
با پيشرفت علم و تكنولوژي، جرايم نيز رشد و توسعه يافته و مجرمان هم حرفه اي تر شده اند؛ چنانكه در سال ۱۹۲۰، گانگستر معروف جهان كه اكثر سازمان هاي بزهكاري آمريكا را ايجاد و اداره مي كرد، متوجه اين امر شد كه ارتكاب جرايم با قساوت باعث برانگيختگي خشم و احساسات مردم مي شود. او معتقد است: اين مجرم حرفه اي استراتژي اعمال مجرمانه اش را تغيير داده و به عاملان جرايم هم دستور استفاده از مكر و حيله به جاي روش هاي خشونت آميز مي دهد. وي افزود: از اين پس ديده مي شود كه در آمريكا و اروپاي غربي، قاچاق مواد مخدر، قمار، جيب بري، ارتشا، كلاهبرداري و جعل اسناد افزايش يافته و بدتر از همه اينها اخيرا قاچاق انسان نيز با گسترش روزافزوني همراه و روبه رو است.
علماي حقوقي، قاچاق را به حمل و نقل كالا از نقطه اي به نقطه ديگر خواه در داخل يك كشور يا در خارج از آن، برخلاف مقررات مربوط به حمل و نقل كه ناقض ممنوعيت يا محدوديت مي شود، تعريف كرده اند؛ درباره قاچاق انسان هم جرمي با اين عنوان تعريف نشده و دولت ها معمولا تحت عنوان ورود و خروج غيرقانوني، اشخاصي را كه برخلاف مقررات كشورشان وارد كشورشان مي شوند، مجازات مي كنند.
امروزه دامنه قاچاق فقط به كالا محدود نمي شود و علاوه بر آن قاچاق انسان و اعضاي بدن او نيز در شمار قاچاق ها قرار گرفته است.
اين حقوقدان درباره گذشته تاريخي پديده قاچاق انسان با بيان اينكه پس از فتح قاره آفريقا در قرن ۱۹ توسط سفيدپوستان، موج جديدي از برده داري شروع شد، گفت: آزادي بردگان كه موجوداتي فاقد حقوق انساني بودند، با تصويب اعلاميه جهاني حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ به رسميت شناخته شد، پس از آن هم در زمينه مقررات بين المللي منع خريد و فروش يا قاچاق انسان، قراردادهاي بين المللي لغو خريد و فروش كودكان مصوب ۱۹۰۴ و ۱۹۲۱ و قرارداد بين المللي جلوگيري از معامله زنان و كودكان ۱۹۳۱، قاچاق زنان و كودكان و عمليات مقدماتي اين جرم را قابل مجازات مي داند.
مطابق قوانين موجود در ايران مجازات عبوردهندگان اشخاص غيرمجاز از مرزهاي كشور و اصلاح برخي از مواد قانون گذرنامه و قانون ورود و اقامت اتباع خارجي در ايران مي گويد كه «هر كس ديگري را به طور غيرمجاز از مرز عبور دهد يا موجبات عبور غيرمجاز ديگران را تسهيل يا فراهم كند، مجرم و قابل مجازات شناخته مي شود و در صورتي كه عبوردهنده، مخل امنيت بوده و محارب و مفسد في الارض شناخته نشود به ۲ تا ۱۰ سال حبس محكوم مي شود.»
قاچاق انسان از نظر جرم شناسي، جرمي سازمان يافته تعريف شده كه از تباني و مشاوره چند اراده ايجاد مي  شود، گفت: طبق گزارش هاي سازمان ملل، بيشترين قربانيان اين باندها از كشورهاي آسياي ميانه و اروپاي شرقي هستند. در آفريقاي لاتين، تجارت زنان، ابعاد بسيار گسترده اي را به خود گرفته و از جمله در كلمبيا، روزانه ده ها زن در مرز اين كشور قاچاق شده و نزديك به ۵۰۰ هزار كودك يا به عنوان كارگران اجباري يا در مراكز فحشا مورد بهره برداري قرار مي گيرند.
از جمله علل اين امر بالا بودن سطح زندگي در كشورهاي مقصد و انگيزه هايي است كه در نقاط مهاجرپذير براي تابعين كشورهاي توسعه نيافته وجود دارد. قربانيان قاچاق هم داراي تمايلات بالايي هستند كه سبب مي شود در اختيار مرتكبان اين جرم و قاچاقچيان قرار گيرند. در گذشته، بردگي بدون رضايت قرباني بود، اما امروزه بيشتر افراد پول هاي گزافي را به باندهاي مافيايي قاچاق انسان براي بردن آنها به ساير كشورها از جمله كشورهاي اروپايي مي دهند؛ از جمله علل ديگر بروز اين پديده شرايط نامساعد قربانيان در كشورهاي مبدا و حاكم بودن وضعيت نابسامان اقتصادي، فقر و مشكلات انساني بر محيط اين قربانيان است.از طرف ديگر تبليغات باندهاي مافيايي قاچاق انسان، سبب افزايش مراجعه به آنها مي شود. وي ظهار داشت: از جمله علل ديگر افزايش قاچاق انسان، همكاري نيروهاي محلي پليس با باندهاي قاچاق است كه يك شبكه بسيار گسترده اي را در بر مي گيرند.
يكي از علت هاي افزايش قاچاق زنان و كودكان، نبود قانوني مشخص براي پيگيري وضعيت آنها در كشورهاست. وي تصريح كرد: در برخي كشورها، هرزگي و خودفروشي، جنبه نيمه قانوني پيدا كرده و در اسراييل به ويژه قانوني وجود دارد كه تجارت انسان ها را بلامانع مي داند. اين مدرس حقوق با بيان اين كه ارتباط نزديكي ميان قاچاق انسان و فحشا وجود دارد، اظهار داشت: زنان و كودكان قربانيان اصلي اين جرم هستند و چون معمولا فاقد حرفه و تخصص هستند براي زنده ماندن مجبور مي شوند كه به كارهاي خلاف اخلاق روي بياورند. واقعيت اين است كه تجارت و قاچاق زنان به منظور كسب ثروت، همواره وجود داشته و بحران هاي اجتماعي و اقتصادي در افزايش آنها تاثيرگذار بوده است كما اين كه در فروپاشي شوروي، شاهد مشروع بودن بردگي جنسي زنان بوديم.
دكتر سيدرشيد اعرابي معتقد است سوءاستفاده از زنان با بردگي جنسي به عنوان يكي از جرايم عليه بشريت محسوب مي شود. او مي گويد: اين جرم، هيچ گاه شامل مرور زمان نشده و مرتكبان آن در هر جا كه باشند قابل تعقيب و محاكمه خواهند بود. بر اساس گزارش كميسيون حقوق بشر، ممنوعيت بردگي يك قاعده حقوقي از حقوق عرفي بين المللي است كه بردگي را شامل خريد و فروش انسان و ازدواج اجباري مي داند. معمولا كودكان، علي رغم ميل خود ربوده شده و به نقاط ديگري فرستاده مي شوند. قابل ذكر است كه اين كودكان نزد خانواده هاي كشورهاي غربي كه تمايل به بچه دار شدن ندارند برده مي شوند؛ طبق اعلام يونيسف سالانه ۲۰۰ هزار كودك از غرب و مركز آفريقا مورد قاچاق قرار مي گيرند. با توجه به اينكه جرم قاچاق انسان جنبه جرم بين المللي به خود گرفته، بايد به تدوين فراگير و الزام آور براي پيشگيري از وقوع آن در اين زمينه پرداخت كه اين قوانين به ويژه بايد در كاهش تمايلات و وسوسه هاي قربانيان با روش هايي اقدام كند تا به صورت همه جانبه براي كاهش قاچاق انسان، اقدامات فراگيري انجام شود.

در خراسان
در پي شكايت مردمي مبني بر فروش لوازم خانگي و صوتي تقلبي با چندين برابر قيمت واقعي و با شگرد خاص، پرونده اي در اداره آگاهي فريمان تشكيل شد. در يك اقدام به موقع، سه نفر از اين افراد كه در قالب يك باند فعاليت مي كردند، دستگير شدند كه در بازجويي هاي تخصصي، ۷ نفر ديگر كه در قالب سه باند در سطح شهرها فعاليت مي كردند به دام افتادند. اين افراد با ماشين هاي مدل بالا و خارجي در حالي كه داراي ظاهري آراسته بودند پس از شناسايي افراد در مقابل آنان ايستاده و مي گفتند: مسافر و بچه جنوب كشور هستيم و براي خانم دكتر و يا آقاي دكتر... كه سفارش كرده است، لوازم خانگي آورده ايم و اكنون نيست و مجبوريم آنها را به هر مبلغي كه شده بفروشيم. آنان مي گفتند در راه برگشت اين اجناس قاچاق محسوب مي شود، بنابراين فرد را خام و اجناس را به چندين برابر قيمت واقعي به او مي فروختند. اين افراد توستر را به جاي مايكروفر، دوربين عكاسي را به جاي دوربين فيلمبرداري، آبميوه گيري معمولي را به جاي آبميوه گيري چندكاره، اتو، تلفن روميزي و جاروبرقي كه همه آنها از كيفيت پايين برخوردار هستند و قيمت آنها كمتر از يك ميليون ريال است را از ۳۰ تا ۷۰ ميليون ريال فروخته اند.

از خجالت آب شد
معتادي پس از سرقت ۲۴ ميليون تومان پول نقد و چك و تراول از صاحبخانه خود، دستگير شد. اين معتاد سابقه دار كه ۳۳ سال سن دارد انگيزه سرقت خود را فقر و نياز مالي و همچنين تهيه مواد مخدر عنوان كرد و گفت: وقتي متوجه شدم كه صاحبخانه پول در خانه اش دارد تصميم گرفتم پول هاي او را سرقت كنم و اصلا به هيچ چيز ديگر فكر نكردم. از بالكن رو به حياط وارد اتاق شدم و چون مي دانستم كه صاحبخانه پول هايش را كجا مي گذارد، سريع پول ها را برداشتم و فرار كردم. معتاد هستم اما علت سرقت من اين بود كه وقتي بچه هايم در خيابان به ميوه اي نگاه مي كردند و من توان خريدن آن را نداشتم از خجالت آب مي شدم. چون اعتياد و سابقه سرقت دارم هيچ كس به من كار نمي دهد و مجبور به سرقت مي شوم. شاكي در اظهارات خود گفت، من به مستاجر خود اطمينان كامل داشتم براي همين وقتي پول به خانه مي آوردم در كمد مي گذاشتم و حتي در آن را قفل نمي كردم. اين پول ها براي برادر همسرم است و به صورت امانت به من سپرده بود تا خانه مناسبي پيدا كند و بخرد. متهم در حال حاضر تا اتمام تحقيقات ماموران در بازداشت به سر مي برد.

سلطان كيف قاپ ها
دو سارق نوجوان كه اقدام به كيف قاپي در خيابان هاي شلوغ اصفهان مي كردند، دستگير شدند. اين سارقان كه ۱۷ سال سن داشتند پس از دستگيري در بازجويي ها به بيش از ۴۰ مورد سرقت اعتراف كردند. ماموران پليس آگاهي اصفهان درپي اطلاع چندين مورد كيف قاپي در خيابان آمادگاه، ميدان امام حسين (ع)، خيابان حكيم، چهارباغ بالا و پائين، طالقاني و... اكيپي از ماموران پس از تحقيقات گسترده ماموران موفق به دستگيري اين سارقان هنگام ربودن كيف زن ميانسالي در خيابان آمادگاه دستگير شدند كه در بررسي سوابق آنها مشخص شد يكي از سارقان به نام سلطان داراي سابقه چندين مورد كيف قاپي بوده است. همچنين در بازرسي از سارقان تعداد دو دستگاه گوشي موبايل، سه فقره دسته چك و يك جلد كارت خودرو، كشف و ضبط شد. متهمان در بازجويي ها به بيش از چهل مورد كيف قاپي اعتراف و اقرار كردند «روزها ساعت ۱۱ با موتورسيكلت از شهرستان قهجاورستان به اصفهان مي آمديم و در محل هاي شلوغ بين ساعت دو تا چهار بعدازظهر اقدام به كيف قاپي مي كرديم.»

موتور دزدها
ماموران نيروي انتظامي دو سارق را كه پس از مجروح كردن نوجوان ۱۶ ساله اي موتور سيكلت وي را دزديده بودند، دستگير كردند. ماجرا از اين قرار است كه چندي پيش نوجوان ۱۶ ساله اي به نام موسي با مراجعه نزد ماموران انتظامي شهرستان ايرانشهر به آنان خبر داد موتور سيكلتش را دزديده اند. وي در اين رابطه گفت: «با موتورم در حال پرسه زدن در خيابان ها بودم كه دو مرد ناشناس مرا متوقف كردند و پس از ضرب و جرح من، موتورم را دزديده و فراري شدند.» پس از طرح اين شكايت، تحقيقات ماموران براي دستگيري سارقان آغاز شد وآنان پي بردند دومتهم به محلي به نام «چاه جمال» متواري شده اند. پس از روشن شدن اين موضوع گروهي از ماموران به اين محل رفتند و با سارقان درگير شدند كه درجريان اين درگيري يكي از آنها به نام «محمد - س» فراري شد، اما همدست ديگر وي كه «صاحب دار - س» نام دارد پس از مجروح شدن به دام افتاد. ماموران همچنين در اين عمليات يك قبضه كلت كمري رولور و ۸ تير فشنگ جنگي كشف كردند.

۱۰ تخلف شاخص
حتما همه جا خوانده ايد يا شنيده ايد (منظورم روزنامه ها و تلويزيون و ...) است. به هر حال براي اينكه جريمه نشويد پيشنهادات زير را لااقل ۱۰ بار زير لب تكرار كنيد. اگر به خاطرتان سپرده نشد اين كار را روزي ده بار تكرار كنيد: -در فواصل بين خطوط بزرگراه ها حركت كنيد و اصلا هوس نكنيد كه از اين لاين به لاين كناريتان برويد. حتي اگر ترافيك كلافه كننده اي را تجربه كنيد. -به سطح گذرگاه عابران تجاوز نكنيد. بنابراين اگر جاي پارك موجود نبود روي سقف خانه تان يا محل كارتان پارك كنيد. -سرعت غيرمجاز... براي عبرت گرفتن بد نيست نگاهي به عكس صفحه مان داشته باشيد. -سبقت غيرمجاز... ايضا. -حركت به صورت مارپيچ يا هر گونه حركات نمايشي... مگر اينجا پيست مسابقه است آقا!
-عبور از چراغ قرمز... قديميه! -عبور از محل ممنوع... اينكه خيلي قديميه! -استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي...ايضا! -استفاده نكردن از كمربند ايمني توسط سرنشينان (...!) -توقف در محل هاي غيرمجاز.

يگان هاي اجراييات
اگرچه هر سال دادن آمار و ارقام درباره پاكسازي و جمع آوري اوباش و افراد ولگرد مايه خوشدلي خوانندگان روزنامه ها و مخاطبان مي شود، اما هر كدام از ما كه به پارك ها مي رويم و قصد كمي تنفس و استراحت را داريم متوجه يك نكته تكراري مي شويم كه با عرض معذرت از عزيزاني كه اين آمار را به ما مي دهند، ديگر به آن عادت كرده ايم و آن اينكه آمارهاي ارايه شده هيچ سنخيتي با آنچه كه مي بينيم ندارد و تعداد اين اراذل و اوباش بيش از پيش مي شود. با اين حال طبق وظيفه اطلاع رساني مان خدمتتان عرض مي كنيم كه طرح پاكسازي پارك هاي بزرگ سطح شهر از افراد ولگرد، اوباش و معتاد، همه روزه توسط يگان هاي اجرائيات مناطق مختلف انجام مي شود. در همين راستا در اسفندماه سال گذشته، ۲۷۹ نفر شامل ۱۸۷ نفر ولگرد و اوباش، ۴۷ نفر منكراتي، ۱۸ نفر معتاد، ۱۲ نفر فروشنده مواد مخدر، ۱۰ نفر شرب خمر و ۲ نفر فراري از منزل توسط ماموران دستگير و به كلانتري هاي مربوط تحويل داده شدند.

دندان تازه
خواننده محترم چنانچه در خبري كه مي خوانيد با جمله يا كلمه يا رقم غير قابل هضمي روبه رو شديد لطفا دوباره خبر را بخوانيد و اگر اين اتفاق دوباره افتاد تقصير نه از ما كه از اصل خبر است.
بهرام اسماعيلي، پيرمرد ۱۲۸ ساله در روستاي شرانلو، ازتوابع شهرستان ملكان، به تازگي سه دندان درآورده و دندان هاي ديگري هم در مي آورد. اين پيرمرد درشت اندام شوخ طبع كه آمادگي كشتي گرفتن با هر كسي را دارد،تمامي دندان هايش طبيعي است و تاكنون دنداني را ترميم نكرده و هيچ مشكلي در خوردن و آشاميدن احساس نكرده است. اين پيرمرد قوي هيكل، تمامي امور كشاورزي، دامداري وپرورش اسب را به تنهايي انجام مي دهد. اسماعيلي گفته است: تاكنون براي مداوا نزد هيچ پزشكي مراجعه نكرده و از هيچ دارويي هم استفاده نكرده است. او روغن نباتي، گوشت، مواد مخدر، چاي، برنج وسيگار مصرف نكرده و بيشتر روغن حيواني مصرف مي كند.

۱۴۵ كيلو هروئين
قاچاق مواد مخدر امان كشورهاي همسايه افغانستان را بريده  است و اين بار خبر درباره تاجيكستان و درگيري در مرزهاي اين كشور است. ظاهرا در درگيري بين گروهي از قاچاقچيان مواد مخدر و مرزبانان روس در منطقه «مسكوفسكي» در مرز تاجيكستان و افغانستان روي داده است كه بر اثر آن شر يك قاچاقچي از سرمان كم شد. اين گروه قصد داشتند يك محموله بزرگ مواد مخدر را از افغانستان وارد تاجيكستان كنند. در جريان اين درگيري گروهي از قاچاقچيان متواري شدند و ۱۴۵ كيلوگرم هروئين و ۱۳ كيلوگرم حشيش به دست مرزبانان روس افتاد. حجم مواد مخدر كشف شده با همكاري مرزبانان روس و نيروهاي ستاد مبارزه با مواد مخدر تاجيكستان در اين كشور، طي سال گذشته ميلادي بيش از ۹ تن بوده است. وجود يك هزار و ۴۰۰ كيلومتر مرز مشترك بين افغانستان و تاجيكستان و نيز توليد انبوه مواد مخدر در اين كشور همسايه، تاجيكستان را به يكي از آسيب پذيرترين كشورهاي منطقه تبديل كرده است.

سر بريده و نيمكت
سر بريده مردي روي يك نيمكت پارك در هندوراس، آمار چنين حوادثي در ۹ ماه گذشته در اين كشور را به ۱۰ مورد رساند.
اين جنايات توسط گروه هاي گانگستري جوان انجام مي شود زيرا آنها با اين كار قصد دارند مبارزه «ريكاردومادورا» رئيس جمهوري هندوراس را با خود خنثي كنند. در نامه اي كه در كنار آخرين سر بريده بود نوشته شده: «مادورا، ما آنقدر گرسنه ايم كه داريم مردم را مي خوريم.» مادورا ماه اوت گذشته براي مبارزه با گانگسترهاي جوان معروف به «مارا» برنامه هايي را اعلام كرد. از آن زمان صدها مظنون به اتهام خشونت، سرقت و ارتكاب خلاف هاي مربوط به مواد مخدر، دستگير شده اند. سر بريده در يك كيسه پلاستيكي در پاركي شلوغ در «ال پروگرسو»، در ۱۵۰ كيلومتري شمال پايتخت تگوسيگاليا پيدا شد. وي گفت: يك واحد ويژه پليس مشغول تحقيق درباره اين حادثه و ۹ مورد قبلي است. «مارا»ها كه ريشه آنها به گانگسترهاي خياباني آمريكا در لس آنجلس مي رسد، در چند كشور آمريكاي مركزي فعال هستند. «ماراسالواتروچا» و گروه رقيب آن «مارا ۱۸» از جمله مخوف ترين اين باندها هستند.

فراري ها در دام
ديروز در خبرها، خبري در مورد فرار شماري از زندانيان شهر «ايسابلا» در فيليپين داشتيم، مثل اينكه زندانيان فراري خيلي بدشانس بودند يا چشم ما خيلي شور بوده چون بعد از چاپ خبر ۱۹ نفر از آنان مجددا دستگير و ۸ نفر كشته شدند. ۲۰ نفر از افرادي كه از زندان گريخته بودند از اعضاي گروه «ابوسياف» بودند. در ميان اين افراد چند نفر از عناصر مهم ابوسياف از جمله «ابوبلك»، «ابوبرهان» و «عبدالعزيز نايا» وجود دارند. استاندار استان «باسيلان» گفت كه نيروهاي امنيتي تا دستگيري اين زندانيان از پاي نخواهند نشست و به اين نيروها دستور داده شده تا اگر به روي آنان آتش گشوده شد، آنان نيز شليك كرده و فراريان را به قتل برسانند. اما نحوه فرار به اين صورت بوده است كه يك سلاح كوچك به داخل زندان قاچاقي وارد شده و يك زنداني به هنگام توزيع غذا از سوي نگهبانان تهديد شده و اسلحه هاي آنان را مي گيرند. به دنبال اين واقعه بيش از ۲۰ زنداني در درگيري با نگهبانان توزيع كننده غذا، سلاح آنان را گرفته و از زندان گريخته اند.

بازهم تصادف
امروز صفحه مان حسابي تصادفي شد. از ايتاليا خبر مي رسد سالانه ۷ هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر بروز سوانح رانندگي در اين كشور جان خود را از دست مي دهند. پليس ايتاليا توانسته است با اجراي طرح تشديد كنترل مقررات رانندگي و كاهش امتياز از گواهينامه رانندگان براي هر بار تخلف تا لغو آن، آمار حوادث راكاهش دهد.
بنا به آمار ارايه شده، از جولاي ۲۰۰۳ تا فوريه ۲۰۰۴ نسبت به مدت هشت ماهه مشابه سال ۲۰۰۲-۲۰۰۳ ، وقوع سوانح رانندگي در ايتاليا ۷/۱۶ درصد معادل ۲۱ هزار و ۵۷۳ مورد كاهش يافته است. همچنين در اين ارزيابي، آمار قربانيان ۸/۱۷ درصد برابر ۵۳۷ نفر و تعداد مجروحان۱/۲۰درصد معادل ۱۸ هزار و ۵۷۱ نفر كاهش نشان مي دهد. در ايتاليا با ۵۷ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر جمعيت و بيش از ۵/۳۳ ميليون خودرو، نوجوانان و جوانان بيشترين علت بروز سوانح رانندگي هستند و اين حوادث نخستين عامل مرگ ومير افراد در فاصله سني ۵ تا ۲۹ سال است.

اي ميل سر كار ما
تعجب نكنيد اين اتفاق افتاده است البته در فرانسه. يك جوان بيكار با يك «اي ميل» يك شهر را سركار گذاشت. اين آقا ديوانه از طريق يك «اي ميل» پليس فرانسه و ۱۰۰ هزار نفر مسافران مترو را حسابي سر كار گذاشت. جزئيات ماجرا به اين قرار است كه پليس فرانسه، پنج شنبه شب در پي يك تهديد تروريستي، اقدام به توقف چندين قطار متروي شهر پاريس و تخليه ۱۰۰ هزار نفر از مسافران ايستگاه هاي مترو كرد. سازمان «سيا» با دريافت يك « اي ميل» مبني بر بمب گذاري در خط«آ» متروي پاريس در ساعت ۸ تا ۵/۹ شب پنج شنبه، پليس فرانسه را در جريان اين تهديد قرار داد. به دنبال اين تهديد تروريستي، پليس فرانسه، رفت و آمد در خط مترو« آ» پاريس و حومه را قطع كرد و ازمسافران خواست كه ايستگاه ها را تخليه كنند. همزمان با تخليه مسافران، پليس اقدام به جست وجوي اشياي مشكوك در مسيرريل مترو كرد. اما موفق به كشف بمب يا هيچگونه شيء مشكوكي نشد

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
سفر و طبيعت
طهرانشهر
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  سفر و طبيعت  |  طهرانشهر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |