پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۵۶
بازارچه خوراك
002805.jpg
002808.jpg
002814.jpg
002823.jpg
002826.jpg
002829.jpg
002817.jpg

درحاشيه خبرها
حديث غذاي حاضري
در پي يافتن قيمت هاي مناسب و كيفيت خوب
002799.jpg
شما اگر از كنار مغازه هاي فروش غذاي حاضري و يا ساندويچي هاي شهر عبور كرده باشيد حتماً مي بينيد كه بسياري براي غذا خوردن به اين مغازه ها مراجعه كرده اند و در انتظار حاضر شدن سفارش خود هستند.
به گزارش خبرنگار >بازارچه<، در دنياي كنوني كه بسياري از مردم داراي چندين شغل هستند و مجبورند كه براي تأمين درآمد در واحدهاي مختلفي مشغول به كار شوند ديگر وقتي براي غذا خوردن در خانه نيست و اكثر افراد پرمشغله ترجيح مي دهند كه در نزديكي محل كار خود سفارش غذاي حاضري بدهند و يا خود براي غذا به اين مراكز مراجعه كنند. در طول سال  هاي اخير در ايران نيز اين پديده رواج بسياري بين مردم پيدا كرده و عده بيشتري به اين سمت تمايل يافته اند. البته شايد طعم غذايي كه شما در خانه مي خوريد فرق بسياري با طعم اين گونه غذاها در خارج از منزل داشته باشد ولي به هر حال اين روش در كوتاه مدت روش بسيار مناسبي در صرفه جويي وقت و زمان است. بويژه براي كساني كه زمان بسياري از روز را در خارج از منزل هستند.
در حال حاضر غذاهاي حاضري و يا سفارشي قيمت هاي گوناگوني باتوجه به نوع و كيفيت آن دارند. به عنوان مثال، يك عدد پيتزا مخصوص ۱۷ هزار ريال، ميني پيتزا ۹ هزار ريال، غذاي گرم مخصوص ۹ هزار ريال، چيزبرگر ۸ هزار و ۵۰۰ ريال، ژامبون گوشت و پنير ۸ هزار ريال، كالباس خشك معمولي ۵ هزار و ۵۰۰ ريال و ميني كالباس گوشت ۴ هزار و ۵۰۰ ريال است؛ البته اين نكته را نيز نبايد فراموش كرد كه اين قيمت ها در مراكز عرضه غذا متفاوت است.
نادري، مسؤول يكي از اين فروشگاه ها در اين زمينه مي گويد: فروش غذاي حاضري هر روز از استقبال بيشتر مردم مواجه مي شود و بنابراين مراكز عرضه غذاي آماده نيز روز به روز افزايش پيدا مي كند.
وي علت اين امر را صرفه جويي در وقت، قيمت مناسب غذاها و نيز مشغله كاري افراد شاغل ذكر كرده و مي افزايد: اگر شما بخواهيد يك عدد پيتزا را خودتان آماده كنيد حدود ۲ هزار ريال براي شما هزينه در بردارد. بنابراين خريد پيتزاي آماده از اين مراكز بسيار به صرفه تر است.
وي در ادامه مي گويد: البته اين موضوع را نيز نبايد فراموش كرد كه تنوع غذاهاي موجود در فروشگاه هاي عرضه غذا بسيار زياد است و در واقع مشتري قدرت انتخاب زيادي در اين زمينه دارد كه اين خود يكي از علت  هاي گرايش مردم به خريد از اين مراكز است.
فاطمي، يكي از خريداران غذا از اين مراكز در اين باره مي گويد: اگر من در منزل بخواهم ژامبون مرغ درست كنم زمان و پول زيادي خرج اين كار مي شود. بنابراين با يك تلفن زدن، غذاي مورد دلخواه خودم را سفارش مي دهم.
وي با بيان اين كه قيمت اين گونه غذاها در برابر هزينه يك خانواده براي تهيه آن مناسب است، مي افزايد: به عنوان مثال سفارش يك عدد ميني كالباس همراه با نوشابه ۴ هزار ريال هزينه دارد. بنابراين اين ميزان در قياس با ميزان پولي كه شما بايد براي تهيه ميني كالباس و نوشابه هزينه كنيد مبلغ بسيار بالا يي نيست و براي خانواده متناسب است.

نعناع و خواص آن
يكي از سبزي هايي است كه فصل بهار را نويد مي دهد.
002811.jpg

نعناع بيش از سه هزار نوع دارد. داراي عطر زيادي است و به همين جهت از اسانس آن استفاده هاي فراوان مي شود.عرق نعناع و اسانس آن بادشكن، ضد تشنج، محرك، نيروبخش، مسكن درد، زخم و سوزش معده است.از دم كرده آن هم جهت تقويت معده و روده استفاده مي شود.جوشانده نعناع ضد كلسترول و تغليظ خون و ضد يرقان است.در تسكين سكسكه - تنگي نفس، تقويت هاضمه - درد معده و نفخ نافع است.به اشخاصي كه داراي خون غليظ و چربي بالا  هستند توصيه مي شود به جاي چاي از دم كرده نعناع خشك استفاده كنند.
در ايران آن را خشك و به صورت پودر كرده و در ماست و دوغ استفاده مي كنند و همچنين آن را در روغن سرخ كرده و به عنوان نعناع داغ بر روي سوپ و آش مي ريزند. در تهيه ترشي نيز از نعناع استفاده مي كنند.خوردن نان و پنير و نعناع سودمند است.
ليلا آرمان
002820.jpg

بازارچه خوراك
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |