شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۵۸
جذابيت هاي هفته ميراث فرهنگي
بهانه اي براي سفر
هفته اي جذاب براي علا قه مندان به هنر و آثار باستاني از راه مي رسد. شهر هاي مختلف ايران در برپايي هفته ميراث فرهنگي با يكديگر رقابت مي كنند
005763.jpg
تنوع نمايشگاه هايي كه در هفته ميراث فرهنگي برگزار مي شوند،خيلي ها را ناچار به بستن چمدان ها و سفر مي كند.
چمدان ها را بايد بست. مي دانيم براي همه ممكن نيست هر بار كه دلشان هوس سفر كرد لباس هايشان را جمع كنند و از شهر خارج شوند اما فرا رسيدن هفته ميراث فرهنگي وسوسه بزرگي براي سفر است.
شهرهاي ايران جذابتر شده اند. از كجا آغاز كنيم كه در بستن چمدان هايتان ترديد نكنيد؟  اصفهان چطور است؟
برپايي ۱۸ نمايشگاه همراه با مراسم بزرگداشت استاد حاج مصورالملك از برنامه هايي هستند كه به مناسبت هفته ميراث فرهنگي در استان اصفهان برگزار مي شوند. نمايشگاه آثار برگزيده حاج مصورالملك در موزه هنرهاي تزييني، چاپ و نشر كتاب نفيس از آثار حاج مصورالملك، عكس و پوستر از بناهاي مرمت شده، وقف نامه ها با همكاري اداره اوقاف اصفهان در انگورستان ملك، عكس آب انبارهاي نايين، عكس از بناهاي تاريخي نايين با معرفي چهره هاي برجسته تاريخ شهر نايين، نمايشگاه هاي صنايع دستي، عكس از بناهاي تاريخي شهرستان نطنز، برگزاري همايش يك روزه با حضور مسوولان و هنرمندان، نمايشگاه سفالينه هاي مينايي كاشان و نطنز و ... برنامه هايي هستند كه در اصفهان برگزار مي شوند. البته به اينها گشت و گذار در بناهاي باستاني شهر، گز، بريوني و خيلي چيزهاي ديگر را هم اضافه كنيد. پيش از اينكه به اصفهان برسيد، اين امكان برايتان وجود دارد كه از برنامه هاي ويژه كاشان در هفته ميراث فرهنگي هم لذت ببريد؛ موزه كاشان با عنوان جديد موزه سيلك همراه با تغيير آثارش پذيراي بازديدكنندگان است. اين تغيير نام همراه با برپايي نمايشگاهي از يافته هاي فصل سوم كاوش در تپه هاي باستاني سيلك و قوري هاي به دست آمده در اين محوطه باستاني در سايت پژوهشي تپه سيلك و باغ فين است.
در كاشان البته برنامه هاي ديگري هم هست. مثلا نمايشگاهي از مجموعه آثار مردم شناسي حاجي آقا مشكي، آثار خوشنويسي خوشنويسان معاصر ايران، نمايشگاه فرجام زندگي ميرزاتقي خان اميركبير در حمام فين كاشان، نمايشگاه نگارگري و مينياتور آقامحمد خادم الفقرا و...
از اين جذابيت ها كه بگذريم، حضور در لحظه افتتاح حمام و اتاق معرق شترگلوي قاجار در باغ فين هم اتفاق كوچكي نيست.
... و حالا شما را به آذربايجان مي بريم. اول آذربايجان شرقي. اين استان براي هفته ميراث فرهنگي بيست و يك برنامه دارد.
نمايشگاه هايي از قبيل سفال، آثار نقاشي ديواري و مجموعه آثار عباس ميرزا قاجار در خانه مشروطه تبريز، گل هاي قالي، طراحي، مرمت قالي و اموال مكشوفه از مسجد كبود و...
يكي ازمهم ترين برنامه ها، نمايشگاه مجموعه آثار مكشوفه از جيرفت و جام حسنلو همراه با تهيه و چاپ پوسترهاي آثار تاريخي مراغه و شب شعر به گويش محلي استان درموزه آذربايجان است. اگر فقط امكان سفر به يك شهر را داريد ما تبريز را به شما پيشنهاد مي كنيم. ملاحظه آثار كشف شده در جيرفت ارزش سفر را دارد.
در استان آذربايجان غربي هم مهم ترين برنامه بازگشايي موزه مياندوآب است. مجموعه اي از آثار اوراتوريي به همراه تابلوهاي نقاشي اين قوم در موزه مياندوآب به نمايش گذاشته مي شوند. گذشته از اين مي توانيد چراغ هاي دوره قاجار را در كاخ - موزه باغچه جوق- و ريتون هاي آذربايجان را در موزه باستان شناسي نقده ببينيد. البته در موزه اروميه هم نمايشگاه هاي سلاح هاي دوره قاجار و منتخب آثار موزه هاي هنرمندان مسيحي با عنوان «پيام آور مهر» برقرار است.
حالا با هم به بيرجند برويم. در آنجا عمليات اجرايي چند بناي تاريخي آغاز مي شود. البته از لحاظ پرسه در نمايشگاه هاي مختلف هم در بيرجند دچار مشكل نمي شويد. نمايشگاه مينياتور استاد بهزاد، مفرغ هاي لرستان، فرش استاد رسام عرب زاده، نقاشي استاد رخشاني و ...
و بالاخره استان بوشهر. در اين استان نمايشگاهي از اسناد نهضت رئيس علي دلواري در نگارخانه مجتمع فرهنگي بوشهر، نمايشگاه عكس روستاي اردوگاه در برازجان و سعدآباد، بافت قديمي بوشهر و مسابقه عكاسي از آثار و ابنيه استان بوشهر برگزار مي شود. علاوه بر اين تالار اجتماعات مجتمع فرهنگي بوشهر به برپايي همايش انجمن هاي ميراث فرهنگي، برگزاري موسيقي سنتي و نمايش فيلم هاي مستند اختصاص دارد. سفر يك هفته اي به دور ايران خوش بگذرد.

صرفه جويي بيست توماني
005766.jpg
مسعود مير
براي افرادي كه استفاده از اتوبوس هاي رنگارنگ ومختلف ناوگان اتوبوسراني تهران جزو عادت هاي ترك نشدني شان است هميشه يك سورپريز وجود دارد. يك روز خاطره پرس شدن يك مسافر لاي درهاي اتوبوس و آويزان شدن از ركاب اين ماشين هاي غول پيكر و استفاده از بنزهاي باستاني در ذهن ها حك شده بود و يك روز هم ولو شدن اتوبوس هاي ۱۶ متري در خيابان هاي تهران و خرابكاري هايش دهان به دهان مي گشت، اما حكايت بليت هاي اتوبوس حسابي دنباله دار است از زماني كه قرار شد بجاي پول خرد، خلق الله يك تكه كاغذ را تهيه كنند و به رانندگان بدهند سال هاي زيادي مي گذرد. از بليت هاي يك توماني با كاغذهاي درجه ۳ تابليت هايي با كاغذهاي روغني، خيلي چيزها عوض شده است اتوبوس ها، رانندگان، خيابان ها و... اما يك نكته هميشه ثابت بوده و آنهم سرنوشت بليت هاي بيچاره است كه به صورت دسته جمعي مچاله و پاره مي شوند. اين روزها هم دوباره با عوض شدن ماه، تغييراتي در بليت ها روي داده است كه كمي جدي تر به نظر مي رسد به غير از عوض شدن گل و بلبل هاي مسخره اي كه هر ماه روي بليت ها چاپ مي شود آنهم بدون ذره اي سليقه در استفاده از طرح ها و رنگ ها، اما مهمترين اتفاق رخ داده در اين كاغذهاي برجسته قيمت ناقابل آن است كه ناگهان دوبرابر شده است. هر قطعه بليت ۲۰ تومان، البته فعلا احتياجي به سكته كردن نيست چون شما ديگر نبايد دو قطعه بليت را به راننده محترم تحويل دهيد بلكه با يك بليت نشانه شخصيت تان را به رخ مي كشيد.
ظاهرا اين تصميم براي صرفه جويي در كاغذ و هزينه هاي جانبي آن صورت گرفته، ولي معلوم نيست كه دوستان چرا الان به اين نتيجه رسيده اند كه بايد صرفه جويي كنند. بالاخره ۴ سالي مي شود كه مردم دو تا بليت ۱۰توماني را تحويل شركت واحد مي دهند، البته چون سورپريز كردن در شركت واحد هميشه مبنا است بعيد نيست كه چند وقت ديگر طبق عادت، دو تا بليت ۲۰ توماني از مسافران درخواست شود.
هيچ وقت هم نپرسيد كه قضيه كارت بليت و خريداري دستگاه هاي الكترونيكي آن و هزينه نصب روي اتوبوس هاي برخي مناطق به چه سرانجامي رسيد، الحساب منتظر سورپريزهاي بعدي اين سازمان هستيم.

نود شبي ها و ادبيات كوچه و بازاري
باز هم يك برنامه طنز ديگر و رايج شدن تكيه كلام هاي آن برنامه در ميان مردم. اينبار همه يا در حال خواندن « بي وفايي، دل من از غصه داغون شده» هستند يا با تركيبات مختلف « استاد» در حال شوخي كردن. هنوز مدت زيادي از شايع شدن اصطلاحات پاورچين نگذشته. حتما يادتان مي آيد كه چطور زبان برره اي و «من چه كاره بيدم» و ساير جملات چگونه در بين مردم شايع شده بود. پيش از آن هم تكيه كلام هاي برنامه هاي «بدون شرح» و «زير آسمان شهر»و... اصلا ميزان محبوبيت اين برنامه ها را با رواج اين تكيه كلام ها مي سنجند و برنامه طنزي كه ديالوگ هاي آن كمتر در بين مردم تكرار  شود، برنامه موفقي به حساب نمي آيد.
اين تاثير پذيري مردم از تلويزيون و رسانه ها. چيز غريب و تازه اي نيست. رسانه ها و به خصوص تلويزيون به خاطر ويژگي هاي منحصر به فرد آنها، مي توانند مردم را تحت تاثير خود قرار دهند رسانه هاي نمايشي مثل تلويزيون با استفاده از تكنيك هاي مختلف، مي توانند تمام حواس ظاهري و پنهان بيننده را مجذوب خود كنند وبيننده بدون اينكه خود متوجه باشد از تلويزيون تاثير بگيرد. اين تاثير هم در ظاهر ورفتار و مثلا نحوه لباس پوشيدن وجود دارد و هم در درون بيننده. نوع لباس و پوشش بازيگران و خواننده ها نمونه قابل توجهي است. گاهي اوقات مدل موي يك بازيگر مد مي شود و گاهي اوقات نوع شلوار وپيراهن فلان خواننده. يكي از برجسته ترين اين سالن هاي مد را در مراسم اسكار مي توانيد مشاهده كنيد. بازيگران و به خصوص بازيگران خانم، از مدت ها قبل براي مراسم اسكار برنامه ريزي مي كنند و با طراحان مشورت مي كنند. چرا كه نوع لباس يك بازيگر درآن مراسم به راحتي مي تواند به لباس محبوب مردم تبديل شود. تنها حضور چند ساعته در يك مراسم تلويزيوني كافي است تا فرهنگ لباس پوشيدن مردم جامعه اي را تغيير دهد. اين تاثير پذيري، چندان جديد هم نيست و از بدو پيدايش سينما و تلويزيون وجود داشته. مارلون براند و در صحنه  يكي فيلم هاي قديمي اش، زيرپوش - زير پيراهن- تن نمي كند و همين يك صحنه كافي است تا نپوشيدن زيرپوش، به مد جوانان تبديل شود.
يكي از دلايل از بين رفتن زشتي سيگار كشيدن زنان و رواج آن در جامعه، سيگار كشيدن هنرپيشه هاي محبوب زن آن سال ها در فيلم ها بود. نحوه راه رفتن، حرف زدن و حتي خيلي ريزتر مثل چگونگي گرفتن سيگار در بين انگلشتان بازيگران و افراد محبوب، به راحتي در بين مردم تكثير مي شود.
براي قدرت تاثيرگذاري سينما و تلويزيون بر مردم تنها توجه به اين نمونه كافي است. در يكي از فيلم هاي به نمايش درآمده در سينماها تصاويري از نوعي همبرگر به طور نامحسوس در بين تصاوير فيلم گنجانده شده بود، به هيچ وجه در فيلم تاكيدي روي اين نوع همبرگر صورت نمي گرفت. ولي پس از پايان نمايش فيلم، درصد مردم خواهان اين نوع همبرگر، افزايش قابل توجهي داشت. تنها كافي است در قسمتي از فيلم بازيگر محبوب، لقمه اي از همبرگر را نوش جان كند تا فروش اين نوع همبرگر بالا رود به همين راحتي.
اين مورد را مي توان در زمينه هاي ديگري چون ورزش و موسيقي هم پيگيري كرد و مثال هاي فراوان را از تاثيرپذيري مردم عنوان كرد. شايد تا سالهاپيش هنوز شخصيت هاي داستاني مثل هولدن كالفيلد ناطور دشت مي توانست در بين جوانان غربي به الگو تبديل شود ولي اين روزها سينما و تلويزيون الگوساز و جريان ساز شده اند. در دنياي بي اسطوره  امروز، يك بازيگر هم مي تواند لباس شواليه اي بپوشد و به قهرمان مردم تبديل شود يك شواليه توخالي.

ستون شما
نكاتي در باره ورسك 
صبح خوبي بود، حداقل به اين دليل كه گرماي نفس يك خواننده ۸۵ ساله باتري ها را شارژ كرد. آقاي مهندس «پ» كه اصرار داشت اسم كاملش چاپ نشود: «درباره مطلبي كه راجع به پل ورسك نوشته بوديد، چند نكته لازم به يادآوري بود. اينكه سازنده اين پل آلماني نبود، بلكه مهندسي بود به نام ناتر اهل سوئيس. يك فرد باهوش و فهميده كه نقشه تهيه پل ونظارت بر آن را برعهده داشت. حتماً ماجراي ايستادن زير پل هم حقيقت دارد. او خودش اظهار تمايل كرده بود كه در اولين باري كه قطار از روي پل ورسك رد مي شود بايستد و نظاره كند. او بابت اين كار في المجلس صد تومان دستخوش گرفت. ناتر سالها بعد از اين در ايران بود...» پس «ورسك» نام آبادي اطراف پل است، نه نام مهندس آلماني سازنده!
درشت شويد
«لطف كنيد، فونت روزنامه را كمي درشت كنيد. مراقب غلط هاي املايي هم باشيد.» باتوجه به اينكه ميانگين سني بچه هاي ايرانشهر پايين است، هنوز به راحتي مي توانند از پس اين فونت بربيايند، با اين حال چشم، خانم عبداللهي.
سوال منطقي 
چرا درباره شعبان بي مخ و هفت كچلان مطلب داريد. اما درباره «كورش كبير» نداريد؟
اگر مي توانيد حداقل درباره فيلمي كه قرار بود درباره كورش ساخته شود، مطلبي چاپ كنيد. آقاي رجايي بعد از تشكر و خسته نباشيد، خداحافظي كرد.
استقبال 
ظاهراً گزارش درياني ها با استقبال خوانندگان ايرانشهر مواجه شده. خانم مدني پور تماس گرفته اند كه: «درباره گلپايگاني ها هم بنويسيد. آنها قبل از پاگرفتن درياني ها، در صنعت(!) بقالي حرف اول را مي زدند.»

توضيح
وام ازدواج نصف شد
اينكه، امروز خبر تهيه مي كنيم و دو سه روز بعد چاپ مي شود چقدر اهميت دارد؟ مي خواهيم توضيح دهيم كه چرا در صفحه ۱۵ در شهر خبر اعطاي وام دوميليون توماني به زوج هاي تهراني چاپ شده است و در صفحه اول همشهري خبر تصويب وام يك ميليون توماني. گمان مي كنم دليل چنين اتفاقاتي را بارها توضيح داده ايم. بارها گفته ايم كه ضميمه ايرانشهر روزنامه همشهري با دوروز تاخير منتشر مي شود و اگر گاهي تاريخ مصرف خبرهاي ما مي گذرد دليلي جز اين ندارد. باور كنيد ايراد از خبرنگاران نيست و سستي در كار نمي كنيم. حال اگر خبرهاي روز چهارشنبه دوم ارديبهشت را شنبه براي چاپ، ارسال كرده باشيم و شوراي شهر در جلسه روز يكشنبه (روزي كه روزنامه ها تعطيل بودند) تصميم به كم كردن وام ازدواج به نصف گرفته باشد طبيعي است كه نتوانيم خبر اول را اصلاح كنيم و درحالي كه همه از تصميم شوراي شهر براي پرداخت ۵۰۰ هزار تومان به هر عروس و داماد تهراني خبر مي دهند، ايرانشهر در صفحه ۱۵ روز چهارشنبه همان خبر قديمي يك ميليون تومان وام را چاپ مي كند.
جابه جايي صفحه يك شهروند
قرار بر اين بود كه صفحات مختلف جاي ثابتي در ضميمه ايرانشهر داشته باشند و براساس اين قرار ترتيب صفحات هميشه رعايت شود. اما انگار قرار نيست توضيحات پياپي ما به خاطر بعضي تغييرات تمامي داشته باشد.
اين بار مي خواهيم توضيح دهيم كه صفحه يك شهروند مثل هميشه در صفحه ۲۱ چاپ نشده است و به خاطر درج آگهي در صفحه ۲۱، يك شهروند را در صفحه ۱۹ مي خوانيد. اين يك استثناست و روال هميشگي ايرانشهر نيست. جاي يك شهروند دوباره همان صفحه ۲۱ خواهد شد.

تعويق
گويا اين روزها تنها حاميان مالي هستند كه برگزار شدن يا نشدن جشن ها، مراسم، مسابقات و... رامشخص مي كنند. از آن جمله جشن بازيگر كه قرار بود روز ۵ ارديبهشت برگزار شود، اما به دليل از دست دادن حامي مالي خود به تاريخ ديگري موكول شد. انجمن بازيگران خانه تئاتر بعد ازاينكه تصميم گرفت امسال براي اولين بار اين جشن را برگزار كند با يك حامي مالي براي برگزراي اين جشن صحبت كرده و اين حامي اعلام آمادگي كرده بود تا تمام هزينه هاي جشن را بپردازد اما اكنون در آستانه برگزاري آن خود را كنار كشيده و باعث به تعويق افتادن جشن شده است. با اينحال اصلا نگران نباشيد چون اين انجمن درحال مذاكره با چند حامي مالي ديگر است و اعلام كرده است كه اين جشن حتما در ارديبهشت ماه جاري برگزار خواهد شد.
نكته جالب اينكه اين جشن براي دومين بار بعد از اينكه قرار بود در اسفندماه گذشته برگزار شود و به دليل تداخل با ايام محرم و صفر و عدم وجود حامي مالي به ۵ارديبهشت ماه موكول شد، به تعويق افتاده است.

۲۰۰۰ قطعه عكس
باتوجه به اينكه برگزاري جشنواره هاي رقابتي عكس در سطح ملي مدتي است كه به دست فراموشي سپرده شده، امسال براي اولين بار قرار است جشنواره فرهنگ ايران زمين با حضور آثار برگزيده عكاسان كشورمان كه در آنها ويژگي هاي قومي و آئيني استان خود را به نمايش مي گذارند، در ارديبهشت ماه جاري برگزار شود. نكته مهم اينكه قرار است اين آثار كه ازميان ۲۰۰۰ عكس برگزيده شده اند از ۱۸ تا ۲۶ ارديبهشت در ۱۲ استان كشور شامل : تهران- اصفهان- آذربايجان شرقي- سيستان و بلوچستان - فارس - كردستان -گيلان - لرستان و هرمزگان به نمايش گذاشته شوند. ضمنا يكي از بخش هاي جنبي اين نمايشگاه ها به نمايش ۱۲۰ عكس از ۱۲ عكاس اختصاص خواهد داشت.

صبح تا شب
جواد رسولي 
سينما
امروز شنبه است و بليت سينماها نيم بها هستند. مارمولك، كما، بوتيك و ملاقات با طوطي از جمله فيلم هايي هستند كه ارزان تر از هميشه مي شود توي سينماها ديد. مي گويند فيلم مصائب مسيح به زودي در تهران با زيرنويس فارسي اكران مي شود. به زودي يعني در همين ماه. اگر اين اتفاق بيفتد، اين اولين فيلم آمريكايي خواهد بود كه همزمان با نمايش جهاني اش در ايران هم به نمايش در مي آيد.
تقويم سال ۸۳ فيلم دوئل هم به بازار آمده. اين تقويم شامل عكس هايي از فيلم و پشت صحنه آن است و مراحل انجام اين پروژه بزرگ سينماي ايران در صفحه مربوط به هر ماه آمده.
موسيقي 
محمدرضا خاكپور قرار است به زودي دو تا آلبوم روانه بازار كند. اهل موسيقي پاپ اگر هستيد و با صداي خاكپور حال مي كنيد «عزيز دل» و «كافي شاپ» را گوش كنيد. در ضمن خشايار اعتمادي هم دارد كار ضبط آلبوم جديدش را انجام مي دهد كه اسمش هست «امنيت.» دوستداران موسيقي سنتي و صداي شجريان بد نيست بدانند اويك آلبوم تازه اواخر همين ماه به بازار خواهد فرستاد. اين آلبوم به مناسبت زلزله بم اجرا شده است.
نگارخانه 
در نگارخانه ثروت (خيابان آفريقا، خيابان بابك مركزي، بن بست اول شماره ۳۵) يك نمايشگاه نقاشي برپاست. در اين نمايشگاه مي توانيد آثار خانم الهام ملكي و سحر عليزاده را تماشا كنيد. ساعت بازديد ۱۵ تا ۱۹ است و نمايشگاه تا ۱۰ ارديبهشت ماه ادامه دارد.
نمايشگاه نقاشي هاي نگار آميغي در گالري هفت ثمر (خيابان مطهري، خيابان كوه نور، كوي پنجم شماره ۲۵) به نمايش درآمده اند. تا ۹ ارديبهشت براي ديدن تابلوها فرصت داريد.
در نگارستان شاهد (خيابان جمهوري، خيابان بابي ساندز) هم يك نمايشگاه تصويرسازي تا ۶ ارديبهشت ماه برقرار است. ساعت بازديد از اين نمايشگاه ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۳۰:۱۸ است.
فرهنگسرا
علاقه  مندان به موسيقي سنتي كه در شرق تهران زندگي مي كنند مي توانند در كلاس هاي موسيقي فرهنگسراي خانواده شركت كنند. اين كلاس ها شامل تار، سه تار،تنبك، دف، سنتور و آواز است.
نمايشگاه آثار تجسمي دانشكده هنر شاهد در فرهنگسراي بهمن همچنان ادامه دارد. گالري شماره ۱ اين فرهنگسرا ميزبان ۱۵۰ اثر در زمينه هاي نقاشي، گرافيك و عكاسي دانشجوهاست كه احتمالا نشان دهنده سليقه ها و استعدادهاي نسل جديد هنرمندان تهراني است.
بر و بچه هاي اطراف ميدان امام حسين امروز مي توانند در كانون ادبي فرهنگسراي سالمند شركت كنند كه ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار مي شود. فرهنگسراي اقوام هم در زمينه هاي مختلف فرهنگي و هنري در دوره جديدش ثبت نام مي كند. علوم قرآني و احكام، هنرهاي تجسمي (نقاشي كودكان، طراحي، سياه قلم، رنگ روغن و خوشنويسي)، صنايع دستي (قلم زني، مجسمه سازي، سفالگري، قاليبافي، خياطي، دوخت هاي سنتي، معرق، منبت و مشبك) از جمله كلاس هاي اين فرهنگسراست.
در فرهنگسراي نياوران هم قرار است به زودي دو برنامه جديد و جذاب افتتاح شود. يكي كارگاه هاي تخصصي نقد فيلم همراه با نمايش فيلم و ميهمان و ديگري نمايش فيلم هاي روي پرده و بعد گفت وگوي يك منتقد با فيلمساز و همين طور پرسش و پاسخ.
نمايشگاه 
در گالري باران (خيابان دركه، خيابان شهيد احمدپور، پلاك ۷) يك نمايشگاه عكس بامزه برپاست كه تا فردا هم ادامه دارد. در اين نمايشگاه گروهي مي توانيد عكس هايي را ببينيد كه عكاس ها از خودشان گرفته اند. اسم نمايشگاه هم هست «خودنمايي» (سلف پرتره) و عكاس هاي جواني كه در نمايشگاه شركت كرده اند كلي از چهره شان عكس گرفته اند و به ديوار آويزان كرده اند. براي ديدن دسترنج آنها و احيانا شيطنت هايشان صبح ها ۱۰ تا ۱۳ و بعدازظهر ۱۷ تا ۲۳ مي توانيد سري به اين گالري بزنيد.
تلويزيون 
امروز ساعت ۱۹ از شبكه تهران مي توانيد يك قسمت ديگر از مجموعه داستان هاي باورنكردني را ببينيد و حدس بزنيد كه واقعي هستند يا نه. سريال جديد روزگار سپري شده هم ساعت ۳۰:۲۰ از شبكه ۳ پخش مي شود. مثل هر شب نقطه چين را هم مي توانيد از همين شبكه ساعت ۳۰:۲۲ ببينيد. شبكه ۲ يك قسمت ديگر از سريال مركوري را ساعت ۲۱ پخش مي كند و شبكه تهران ساعت ۲۱ هشدار براي كبري ۱۱ دارد. براي فوتبال هاي پخش مستقيم امشب هم شرمنده، اينترنت مان قطع بود!

تقويم دوئلي
تهيه كنندگان دوئل كه عنوان پرخرج ترين فيلم تاريخ سينما را بر فيلم خود دارند، در حركت تازه  اي، تقويم تبليغاتي را منتشر كرده اند. در اين تقويم ديواري عكس هاي مختلفي از بازيگران و صحنه هاي فيلم چاپ شده و در صفحه اول آن هم نام عوامل فيلم همراه با عكس هايي از اختتاميه جشنواره فجر آمده است. در كنار تقويم سال ۸۳، روزشمار توليد فيلم دوئل هم به چاپ رسيده. در هر صفحه اين تقويم هم علاوه بر عكس اصلي كه در قطعي بزرگ و با كيفيتي خيلي خوب چاپ شده،  عكس هاي كوچك ديگري نيز قرار دارد. فيلم دوئل به كارگرداني احمدرضا درويش و با حضور بازيگراني چون سعيد راد، پژمان بازغي، پرويز پرستويي، هديه تهراني و كامبيز ديرباز در جشنواره فيلم فجر سال گذشته توانست ۷ جايزه را نصيب خود كند و برنده اصلي جشنواره باشد.

گل و گلابي
اگر هفته سوم ارديبهشت وقت داريد و مي خواهيد از نزديك مراسم گلاب گيري را ببينيد، شهر كاشان را فراموش نكنيد. جشنواره بزرگ گل و گلاب كه هر سال با شركت و استقبال گسترده مردم و گردشگران داخلي و خارجي روبه رو مي شود، امسال چهارمين دوره خود را پشت سر مي گذارد. در سال هاي گذشته جشنواره دوروزه بوده درحالي كه امسال برنامه اي ۱۰ روزه طراحي شده است. برنامه هاي اصلي گلاب گيري در «نياسر» دو روز، در «قمصر» سه روز و در «بزرگ» يك روز است كه با برنامه هاي ديگري مانند جنگ شادي و مسابقاتي براي معرفي شخصيت ها و آثار تاريخي كاشان همراه خواهد بود. از گذشته هاي دور همه ساله با فرارسيدن بهار، عده زيادي از مراسم گلاب گيري سنتي بازديد مي كردند كه از چهار سال پيش، اين برنامه شكل رسمي تري به خود گرفت.

آواي نياوران 
كاخ نياوران امسال سرشار از موسيقي است. انجمن موسيقيدانان دوستدار نياوران در تمام هفته هايي كه در ماه هاي عزاداري قرار ندارد، برنامه موسيقي خواهد داشت. قرار است برنامه هايي از كشورهاي اتريش، فرانسه، سوئد، سوئيس، نروژ، آمريكا، يونان و ايرلند اجرا شود. دومين شماره از نشريه داخلي انجمن هم، همزمان با مراسم اولين سالگرد تاسيس اين انجمن در ۳۰ ارديبهشت ماه منتشر خواهد شد. اين نشريه به صورت مرتب هر دو ماه يكبار براي اعضاي انجمن و مخاطبان كنسرت ها منتشر مي شود. در هيات مديره اين انجمن، سه ناشر موسيقي هرمس، بم آهنگ و ناربن حضور دارند. مركز موسيقي بتهوون، بخش فرهنگي سفارت سوئيس، انجمن فرهنگي ايران و اتريش و انجمن موسيقي شيراز هم در اجراي برنامه ها با اين انجمن همكاري دارند.

تهرانشهر
ايرانشهر
حوادث
در شهر
درمانگاه
طهرانشهر
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  درمانگاه  |  طهرانشهر  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |