يكشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۵۹ - Apr 25, 2004
انتقاد شهردار تهران از اظهارات و اقدامات التهاب آور در بازار مسكن
احمدي نژاد: شهرداري تهران براي محدود كردن ورود خودروهاي جديد به شهر برنامه هايي دارد
گروه شهري: دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران از تشكيل كميته آسفالت در شهرداري تهران خبر داد.
وي گفت: از آنجا كه اغلب كارخانه ها فاقد مشخصات فني به لحاظ كيفيت اختلاط و عمل آوري بتن آسفالت و مصالح مناسب هستند كميته اي از متخصصان و اساتيد دانشگاه به منظور استانداردسازي كار آسفالت تشكيل شده است.
به گزارش خبرنگار ما اين اقدام به منظور بهينه سازي آسفالت و جلوگيري از خرابيهاي زودرس آسفالت سطح خيابانها صورت گرفته است.
احمدي نژاد همچنين در مورد اقدامات شهرداري تهران در بهبود كيفيت جداول كنار خيابانها گفت: به كليه شهرداريهاي مناطق ابلاغ شد كه مجاز نيستند در قراردادهاي جديد خود، جداول غيرماشيني، غيراستاندارد و فاقد مشخصات فني خريداري كنند.وي همچنين در مورد برخي تنشها و شوكهايي كه در نتيجه اظهارنظرهاي غيرمسئولانه ايجاد مي شود گفت: هر چه شوراي اسلامي شهر تهران تلاش مي كند با تصويب برخي مقررات از جمله تثبيت عوارض ساخت و ساز تنشها را از بازار مسكن دور كند، در عوض برخي ها كه هيچوقت متوجه مقصود و منظورشان نشديم با يك اظهار،  قيمت مسكن را ۳۰ تا ۵۰ درصد يك شبه بالا مي برند و ارقام نجومي را از جيب مردم خارج و به جيب افراد خاص واريز مي كنند.
وي مسكن را جزء ضروريات زندگي هر انسان و منطبق با قانون اساسي دانست كه مجموعه سازمانهاي اجرايي و دولت را موظف كرده تا اقدامات لازم براي تأمين مسكن مردم را فراهم كنند.
شهردار تهران در اين باره به افزايش قيمت فولاد اشاره كرد و گفت: وقتي همه چيز توليد داخل است و كارخانجات آن تحت مديريت بخش عمومي است جهش قيمت آن نه تنها هيچ منطقي ندارد بلكه همه قراردادهاي مرتبط با مسكن و اميد و آرزو و تلاشهاي شهروندان را براي صاحب خانه شدن برباد مي دهد و آرامش رواني آنها را برهم مي زند.
محدود كردن ورود خودرو به تهران
شهردار تهران  گفت :اين  شهرداري  برنامه هايي  را براي  محدود كردن  ورود خودروهاي  توليدي  در تهران دارد.
«محمود احمدي  نژاد» ديروز   در گفت  وگو با ايرنا   افزود: متأسفانه ، قانون  تجميع  عوارض ، شهرداري  را براي  اجراي  اين  برنامه ها كه  تأثير بسزايي  در كاهش  بار ترافيكي  شهر دارد، دچار مشكل  كرده است .
وي  اظهارداشت : قانون  مذكور مجوز لازم  براي  وضع  عوارض  جديد براي  خودرو را به  مديريت  شهري  نداده  است .
اين  مسئول  با بيان  اينكه  مديريت  شهري  راهكارهايي  را براي  محدود كردن  تردد خودروها به  تهران  دارد، اضافه  كرد: در سال  گذشته  ۴۰۰ هزار خودرو به  تهران  وارد شده  است .
به  گفته  احمدي  نژاد، شهرداري  تهران  اگر بخواهد فقط يك  توقفگاه  براي  اين  تعداد خودرو ايجاد كند، نيازمند هشت  ميليون  مترمربع  فضا بوده  و اين  در حالي  است  كه  كل  ساخت  و سازهاي  تهران  در سال  گذشته  نصف  اين  ميزان  است .
وي  با بيان  اينكه  قرار است  در سال  جاري  ۷۰۰ هزار خودرو در كشور توليدشود، ابراز اميدواري  كرد، شهرداري  تهران  بتواند با اصلاح  قانون  تجميع  عوارض ، مديريت  لازم  را در اين  زمينه  اعمال  كند.شهردار تهران  تصريح  كرد: برابر آمار، هم اكنون  روزانه  دو ميليون  و ۵۰۰هزار دستگاه  خودرو در تهران  تردد مي كنند، درحالي  كه  شبكه  معابر اين  شهرتنها گنجايش  يك  ميليون  و ۲۰۰ هزار دستگاه  خودرو را دارد.
وي ، ورود بي رويه  خودرو به  شهر تهران  را از عمده  مشكلات  ترافيكي  اين  شهر ذكر كرد.

۵۴ تن معجزه آسا نجات يافتند
ساختمان بانك فرو ريخت
۱۲ تن راهي بيمارستان شدند
005376.jpg
ريزش ساختمان قديمي بانك صادرات شعبه اكباتان در خيابان سعدي تهران، عصر ديروز ۱۲ نفر را مصدوم و راهي بيمارستان كرد.
«سيد جلال حسيني» مدير منطقه يك سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران به ايرنا گفت: ساختمان سه طبقه اين بانك ساعت ۱۵ و ۴۳ دقيقه شنبه به دليل فرسودگي و قدمت ۳۵ ساله فرو ريخت.
به گفته وي، در جريان اين حادثه شماري از كارمندان و مشتريان اين بانك مجروح و به مراكز درماني انتقال يافتند.
اين مسئول تصريح كرد: به هنگام ريزش اين ساختمان، ۵۴ كارمند در اين بانك مشغول كار بودند كه با ريزش قسمتي از آن بلافاصله از آن خارج شدند و دقايقي بعد تمام ساختمان فروريخت. پس از حادثه نيروهاي امدادگر آتش نشاني منطقه يك به آواربرداري اين ساختمان كهنه و قديمي اقدام كردند بنابراين گزارش شمار زيادي از وابستگان مشتريان مجروح با حضور در محل خواستار دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص وضعيت مصدومان حادثه هستند.
براساس گزارش هاي دريافتي حال هيچكدام از مجروحان اين حادثه وخيم اعلام نشده است. نكته شايان تأمل اين است كه در گزارش كارشناسي اوليه، دليل فروريختن اين ساختمان «قديمي» بودن آن عنوان شده است، درحالي كه از عمر ساختمان فقط ۳۵ سال مي گذرد.

نظافت و رفت و روب شهر
۲۶ هزار كارگر شهرداري بطور شبانه روزي تهران را پاكسازي مي كنند
005340.jpg
مديركل  خدمات  شهري  شهرداري  تهران  گفت : هم اكنون  ۲۶ هزار كارگر خدماتي شهرداري  به  صورت  شبانه  روزي  اين  كلانشهر را نظافت  و پاك سازي  مي كنند.
حسن  كاظم پور دهكردي  ديروز در آستانه  روز جهاني  كارگر افزود: اين  تعداد نيروي  خدماتي  شهري  يكي  از بزرگ ترين  سامانه هاي  كارگري  كشور را تشكيل  مي دهد.
وي  گفت : شهر تهران  داراي  ۷۰۰ كيلومتر مربع  وسعت  بوده  و يك  روز وقفه  در كار جمع آوري  و حمل  زباله هاي  توليدي  اين  كلانشهر و نيز نگهداري  فضاي  سبز آن تبعات  جبران  ناپذيري  براي  بهداشت  شهر و سلامت  شهروندان  در پي  دارد.
مديركل  خدمات  شهري  شهرداري  تهران  رعايت  زمان  يك  ساعته  ۲۱ تا ۲۲ شب  به عنوان  زمان  مشخص  بيرون  گذاشتن  زباله  را يكي  ديگر از راههاي  مهم  قدرداني از زحمات  كارگران  خدمات  شهري  ذكر كرد.

نگاه
داوود كاظمي
005343.jpg

درصورت تصويب شوراي شهر ۲۰ كيلومتر خط تراموا احداث مي شود
رئيس سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: در صورت تصويب شوراي شهر، ۲۴۰ كيلومتر خط ريلي در تهران طي۶ سال آينده به بهره برداري مي رسد.
مهندس حاج نصراللهي در گفت و گو با ايسنا، اين خطوط ريلي را شامل مترو، قطار هوايي و تراموا برشمرد و افزود: احداث خطوط تراموا در شوراي شهر تهران در دست بررسي است كه در صورت تصويب، عمليات احداث آن از سال جاري آغاز مي شود.
وي طول خط تراموا را ۲۰ كيلومتر اعلام و بيان كرد: اين پروژه كه طي ۲ سال و با سرمايه گذاري بخش خصوصي انجام خواهد شد، از ميدان امام حسين(ع) آغاز شده و با عبور از خيابان هاي ۱۷ شهريور و شوش به ميدان راه آهن ختم مي شود.

شهردار تهران شهروند افتخاري بم مي شود
گروه شهري: مهندس علي باقري زاده شهردار بم در ملاقات رسمي با شهردار تهران ضمن تشريح آخرين وضعيت خدماتي و اجرائي شهرداري بم خواستار توجه بيشتر شهردارهاي كشور به ساماندهي خدمات شهري شهر بم شد. شهردار بم گفت: دكتر احمدي نژاد توجه ويژه اي به وضعيت شهر بم دارند و با توجه به امكانات فني و مهندسي و خدماتي شهرداري تهران اين توجه شهردار تهران مي تواند چشم انداز روشني را براي شهرداري بم بوجود آورد. باقري زاده درباره كمكهاي شهرداري تهران به شهرداري بم گفت: تعداد ۵ دستگاه اتوبوس شهري به همراه نرم افزارهاي خدمات صدور نقشه پروانه بصورت كامپيوتري و تامين و آموزش نيروهاي انساني متخصص براي بخش هاي مختلف شهرداري بم از جمله كمك هايي بود كه شهردار تهران در نظر گرفتند. همچنين چكي به مبلغ ۵۰۰ ميليون ريال در وجه شهرداري بم صادر كردند.شهردار بم اعلام كرد كه از شوراي اسلامي شهر بم درخواست كرده است كه دكتر احمدي نژاد شهردار تهران را بعنوان شهروند افتخاري بم بپذيرند تا با اين كار تشكر كوچكي از زحمات وي شده باشد.

ملاقات شهردار با شهروندان منطقه ۱۶
شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران روز پنجشنبه ضمن بازديد از شهرداري منطقه ۱۶، مسايل و مشكلات شهروندان ساكن در اين منطقه را بررسي مي كنند.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهروندان ساكن در منطقه ۱۶ شهرداري تهران مي توانند براي دريافت و تكميل فرم ثبت نام ملاقات روزهاي دوشنبه و سه شنبه به محل روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۶ واقع در خيابان شهيد رجايي، ايستگاه ورزشگاه، جنب كلينيك ۱۳ آبان مراجعه كنند.

سرانه فضاهاي فرهنگي در شمال غرب تهران افزايش يافت
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۲۲ تهران، با بهره برداري از ۲ كتابخانه عمومي و يك مركز  آموزشي، سرانه فضاهاي فرهنگي در شمال غرب تهران افزايش يافت.براساس اين خبر، شهرداري منطقه ۲۲ تهران در راستاي تشويق و ترغيب شهروندان به مطالعه و كتابخواني و نيز ارتقاء سطح سرانه فضاهاي فرهنگي،  ۲ كتابخانه عمومي «پرتو» در تقاطع همت و خيابان گلها و «پندار» در شهرك هوانيروز - ضلع جنوبي مدرسه هداوند را با صرف هزينه اي بالغ بر ۷۰۰ ميليون ريال احداث و مورد بهره برداري قرار داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۲۲ تهران، همچنين به منظور ارتقاء سطح آگاهي عمومي و آگاه سازي شهروندان نسبت به حقوق شهروندي و نحوه تعامل مديريت شهري با شهروندان، اين منطقه يك مركز آموزش با صرف اعتباري بالغ بر ۱۱۰ ميليون ريال در بلوار دهكده - خيابان ۵۳ احداث و مورد بهره برداري قرار داده است. اين گزارش مي افزايد: ارتقاء سطح آگاهي هاي عمومي شهروندان و آموزش ترويج حقوق شهروندي يكي از اولويت هاي برنامه هاي شهرداري مي باشد.مديريت شهري تهران بر اين باور است كه براي داشتن شهري توسعه يافته و جلب و جذب مشاركت عملي شهروندان، بايد بستر آموزش و آگاه سازي عمومي از سوي نهادهاي متولي ازجمله شهرداري فراهم شود و يقينا شهروندان با دانائي و آگاهي به وظايف و حقوق شهروندي خواهند توانست به طور بهينه در مديريت شهري، ايفاي نقش كرده و تاثيرگذار باشند.

افزايش ساعات كار ايستگاه هاي متروي ملت و بهارستان
ساعات  كار ايستگاه هاي  متروي  ملت  و ميدان  بهارستان  تهران  به  منظور رفاه حال  مسافران  افزايش  يافت .
به  گزارش  روابط عمومي شركت  راه آهن  شهري  تهران  و حومه  (مترو)، اين  دو ايستگاه  از امروز با سه ساعت  افزايش  ساعات  كاري  از ساعت  ۱۰و سي  دقيقه  الي  ۱۶ و سي  دقيقه  در اختيار شهروندان  قرار خواهد گرفت .
اين  دو ايستگاه  طي  سه  ماهه  اوليه ،ابتدا در ساعات  محدودي  درروز فعاليت دارد و به  تدريج  در تمام  ساعات  روز با ديگر ايستگاه هاي  مترو تهران  هماهنگ و بهره برداري  خواهد شد.
اواخر سال  ۸۲ مردم  شاهد توسعه  خط ۲ متروي  تهران  حد فاصل  ايستگاههاي  امام  خميني  (ره ) تا ميدان  بهارستان  بودند.

رؤساي شوراها و شهرداران كلانشهرها، خواستار تحقق مطالبات رهبري و مردم شدند
رؤساي شوراي اسلامي شهر و شهرداران كلانشهرهاي ايران در بيانيه اي بر تحقق مطالبات رهبري و مردم براي عدالت خواهي و حل مشكلات از سوي شهرداريها تأكيد كردند.
در اين بيانيه كه ديروز از سوي دبيرخانه كلانشهرها در اختيار رسانه ها قرار گرفت: از مسئولان شهرداريهاي كشور خواسته شده است براي تحقق «منشور خدمت رساني و پاسخگويي»، فرامين مقام معظم رهبري را وجهه همت خود قرار دهند.
شهرداران كلانشهرهاي كشور با اشاره به حضور گسترده و آگاهانه مردم در انتخابات مجلس هفتم، از نمايندگان منتخب خواستند همه استعداد و توان خود را براي ايجاد وفاق ملي و تحقق آرمانهاي امام راحل و قانون اساسي بكار گيرند.
شركت كنندگان در اين نشست اظهار اميدواري كردند مجلس هفتم بتواند نويد بخش تحولات اساسي براي حل مشكلات كشور و معضلات مردم و بويژه در زمينه هاي معيشتي باشد.در اين بيانيه تصريح شده است: از آنجا كه شهرنشينان حدود ۶۵ درصد جمعيت كشور را شامل مي شوند، مجمع شوراهاي اسلامي و شهرداران كلانشهرها از نمايندگان منتخب مردم انتظار دارند كه با تصويب طرحها و لوايح مناسب، شوراهاي اسلامي شهر و شهرداريها را براي گسترش و ارتقاي كيفيت عمران و خدمات شهري، ياري دهند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |