سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۶۱ - Apr 27, 2004
ورزش
Front Page

ليگ برتر فوتبال ايران ‎/ ۷ گل در اصفهان تا پله آخر قهرماني پاس
پايان شايعات و قصه هاي همسايگي
005490.jpg
005493.jpg
005481.jpg
005487.jpg
گلزنهاي بزرگ هفته هاي پاياني در اصفهان و اهواز؛ خداداد عزيزي چون هميشه غريد و آنچه اراده كرد انجام داد و نكونام نيز مثل هميشه موثر بود. آدريانوآلوز استقلال اهواز را به اعتباري تازه رساند.پاسهاي زيباي او را خليفه اصل به گل تبديل كرد تا تمام شايعات از اهواز گرم رخت  بربندد.
گروه ورزشي: فوتبال زيباست، فوتبال رشته يا پديده اي سراسر هيجان، شوق و شور كه شادي و خنده، حزن و گريه مي آورد. واقعا در جوهره اين رشته ورزشي چه رازي نهفته است كه قادر است يك جماعت انبوه را نود دقيقه در ورزشگاه يا پاي تلويزيون و راديو ميخكوب كند؟
اين نوع زندگي ورزشي حالا در فوتبال حرفه اي ما نيز شكل و چهره واقعي خود را نشان مي دهد. يك هفته مانده به پايان مسابقات ليگ برتر هيجان وصف ناپذيري سراسر كشور را فرا گرفت. پاس رقيب سرسخت استقلال در اصفهان به كار بزرگي دست زد و در ميان ناباوري همگان چهار بار دروازه سپاهان قهرمان دور گذشته را فروريخت.
شكست سپاهان از الاتحاد روحيه پرغرور اين تيم را در جام باشگاه هاي آسيا شكست و اين تيم در مقابل پاس هم همچنان شكننده و سئوال برانگيز بود. شايعات هفته هاي اخير، حرف هاي همنام ها، حديث هاي نامكرر شايعه پردازان و آنچه در مطبوعات انعكاس داده شد، همگان منتظر جهشي از سپاهان و ايستادگي بازيكنان اين تيم بودند اما دو گل زودهنگام پاس كه روي هنرمندي خداد عزيزي و نكونام شكل گرفت بر تمام اين شايعات پايان داد و بازي به گونه اي پيش رفت كه سپاهان نتيجه را دو بر دو كرد، اما سرانجام چهار بر سه تن به شكست داد تا پاس شانس قهرماني در بالاي سرش به پرواز درآيد.
در اهواز استقلال تهران فرو ريخت. بدن هاي خسته، عدم همكاري گروهي و بي انگيزگي غيرقابل باور باعث شد كه استقلال اهواز با خيال آسوده اين بازي حساس را از همنام تهراني خود ببرد. حال بايد به انتظار هفته پاياني نشست، پاس با استقلال اهواز به تساوي برسد و استقلال بر پگاه با گل هاي بيشتر پيروز شود. آيا اين روياي دور از واقعيت به وقوع خواهد پيوست؟ يا پاس جام قهرماني را با مجيد جلالي و خداداد عزيزي به نيروي انتظامي خواهد برد؟ اين پاس شايسته است و اهداف خود را از روزهاي نخست بازي ها صحيح دنبال كرد،  استقلال نيز بستر خوبي را فراهم نمود، اما بالاخره يك  تيم مي تواند قهرمان شود.
پاس تهران ۴ - سپاهان اصفهان ۳
گل ها: خداداد عزيزي (۲)، جواد نكونام (۱۵)، آرش برهاني (۵۶) و محسن بياتي نيا (۶۳) براي پاس و هاشم زاده (۳۹ و ۴۰) و طالب نسب (۸۲) براي سپاهان
داور: جلال مرادي
تماشاگر: نزديك به ۸ هزار نفر
پاس در بازي با سپاهان شروعي توفاني داشت. آغازگر اين توفان نيز خداداد عزيزي بود كه با عبور از مهدوي توپ را از كنار دستان سوسكو دروازه بان سپاهان كه در اين روز چهره ضعيفي داشت به تور دوخت. هنوز سپاهان از شوك گل دريافتي خارج نشده بود كه جواد نكونام از راه دور دروازه ميزبان را براي دومين بار گشود.
قبل از آنكه سپاهان به گل نخست خود دست پيدا كند، ضربه خداداد با دفع ناقص سوسكو راهي اوت شد تا اينكه هاشم زاده بازيكن جوان سپاهان در دقيقه ۳۹ فاصله را كاهش داد و بلافاصله با زدن گل دوم كفه ترازو را برابر كرد.
پاس در نيمه دوم هم مسلط ظاهر شد و در دقيقه ۵۶ روي ضربه برهاني به گل سوم رسيد. به نظر مي رسيد كه پس از اخراج نصرتي پاس با مشكل مواجه شود، اما جالب آنكه همين تيم ده نفره در دقيقه ۶۳ موفق به زدن گل چهارم شد.
تنها ثمره حملات پاياني سپاهان گل ديرهنگام طالب نسب بود كه نتوانست مانع از شكست قهرمان دوره پيش شود.
سپاهان در بازي با پاس، كريمي مهاجم تيزچنگ خود را در اختيار نداشت و خط دفاعي اين تيم نيز فاقد آن انسجام هميشگي بود.
استقلال اهواز ۲ - استقلال يك
گل ها: امير خليفه اصل (۳۷ و ۳۹) براي استقلال اهواز و ستار همداني (۸۰) براي استقلال تهران
داور: علي خسروي
تماشاگر: نزديك به ۲۵ هزار نفر
استقلال صدرنشين ليگ برتر، نبود عنايتي و فكري را در اين بازي كاملا حس كرد. در هواي گرم اهواز استقلال تا قبل از دريافت گل، برتري محسوسي بر همنام خود داشت،  اما هنگامي كه حريف روي تكنيك بالاي «آلوز» مهاجم برزيلي با ضربه هوشيارانه خليفه اصل به گل رسيد كاملا از هم گسيخت. آبي هاي اهوازي خيلي سريع روي اشتباهات خط دفاعي تيم صدرنشين با خليفه اصل به گل دوم رسيدند تا استقلال تهران بيشتر در گرداب شكست غرق شود. استقلال اهواز در نيمه دوم تا ۱۵ دقيقه پاياني هم حريف پرقدرت را تحت تأثير خود داشت اما در دقايق پاياني استقلال با تعويض هاي انجام گرفته با حضور موثر ستار همداني تنها توانست يكي از دو گل خورده را جبران كند. استقلال پس از هفته ها صدرنشيني را در يك گام به پايان بازي ها به پاس داد تا تكليف قهرماني به هفته پاياني كشيده شود.

برنامه بازي هاي نيمه پاياني (سالن آزادي)
سه شنبه ۸ ارديبهشت ماه
ساعت ۱۵: العربي قطر - كيوهسن تايپه
ساعت ۱۷: صنام ايران - آترائو قزاقستان
ساعت ۱۹: پيكان ايران - شانگهاي چين

واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا
پيكان و صنام شيوه بازي با آترائو و شانگهاي را مرور كردند
005478.jpg
گروه ورزشي: واليبال باشگاه هاي آسيا در تهران با پيمودن يك مرحله و ۹ بازي امروز وارد مرحله نيمه پاياني خواهد شد. اوج پيكارهاي اين مرحله رويارويي نمايندگان واليبال ايران با دو تيم برتر خارجي شركت كننده آترائو قزاقستان و شانگهاي چين است.صنام و پيكان با زير ذره بين بردن حريفان خود در آخرين روز بازي هاي مقدماتي حق اشتباه كردن در بازي هاي حساس امروز را ندارند.هردو تيم ايران ديروز تمرينات خود را براساس شيوه بازي حريفان مرور كردند. صنام براي عبور از مانع بلند آترائو دل به سرعت محمد منصوري، عليرضا نادي و داود مقبلي و زدن سرويس هاي هدفدار بسته است و پيكان هم امروز در مقابله با تيم سريع شانگهاي چشم به دستان قدرتمند بازيكنان قدرتي خود بهنام محمودي، محمود افشاردوست و محمد سليماني دارد. نقطه قوت نمايندگان واليبال ايران دراختيارداشتن بازيسازاني با تجربه و هنرمند است كه شرايط بازي را به خوبي در لحظات متفاوت درك مي كنند. البته دست صنامي ها در اين زمينه به دليل دراختيارداشتن محمد شريعتي و امير حسيني بيشتر باز است،  اما عليرضا بهبودي نيز تاكنون وظيفه خود را به نحو احسن انجام داده است. هم پيكان و هم صنام در جمع خود كلكسيوني از بهترين بازيكنان كشور را با ويژگي هاي متفاوت در روي نيمكت دارند و اين خود موهبتي است تا مربيان اين دو تيم در ايجاد تغييرات تيمي نگراني چنداني نداشته باشند. نمايندگان ايران اگر امروز را هم بتوانند با پيروزي مقابل حريفان به پايان ببرند، فينال جام پانزدهم را هم همانند دوره پيش بدل به فينالي خانگي خواهند كرد.

كرباسيان نماينده آسيا در فدراسيون جهاني بدمينتون شد
گروه ورزشي:  در اجلاس مجمع عمومي كنفدراسيون بدمينتون آسيا، روساي فدراسيون هاي عضو به اتفاق مهدي كرباسيان را به عنوان نماينده قاره كهن در فدراسيون بين المللي برگزيدند. با توجه به جايگاه و اعتبار كشورهاي آسيايي در بدمينتون جهان اين انتخاب براي نماينده ايران بسيار ارزشمند بود. كرباسيان جدا از پذيرش اين مسئوليت هم اكنون عضو هيات رئيسه فدراسيون بين المللي بدمينتون،  رئيس منطقه غرب آسيا و نايب رئيس كنفدراسيون بدمينتون آسياست. اجلاس مجمع عمومي كنفدراسيون بدمينتون آسيا طي روزهاي چهارم تا پنجم ارديبهشت ماه در شهر كوالالامپور برگزارشد كه يكي از موارد مطرح شده انتقال مقر دائمي فدراسيون جهاني از لندن به كوالالامپور بود.

تيم فوتبال اميد مالزي امروز وارد تهران مي شود
گروه ورزشي: تيم فوتبال اميد مالزي براي انجام ديدار برگشت مقابل تيم اميد ايران امروز وارد تهران مي شود.ديدار برگشت تيم هاي فوتبال اميد ايران و مالزي در چارچوب مسابقات فوتبال مقدماتي المپيك ۲۰۰۴ آتن در قاره آسيا روز جمعه هفته جاري (۱۱ ارديبهشت) در ورزشگاه يكصدهزار نفري آزادي تهران برگزار مي شود.
كادر فني و بازيكنان تيم اميد مالزي رأس ساعت ۴۵/۲۰ دقيقه امروز از طريق كوالالامپور وارد فرودگاه مهرآباد خواهند شد و ساعت ۱۵/۲۲ دقيقه روز جمعه هفته جاري تهران را ترك خواهند كرد.

مقام سوم اسلحه سابر آسيا در دستان شمشيربازان ايران
گروه ورزشي: تيم ايران بر سكوي سوم رقابت هاي شمشيربازي قهرماني آسيا در اسلحه سابر قرار گرفت.«فضل الله باقرزاده» رئيس فدراسيون شمشيربازي اظهار داشت: تيم ايران ديروز در مرحله نيمه نهايي اين پيكارها در مقابل تيم پر قدرت كره جنوبي با نتيجه ۴۴ به ۴۵ و تنها با اختلاف يك امتياز شكست را پذيرا شد و از راهيابي به ديدار پاياني باز ماند.
در ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي تيم چين توانست با نتيجه ۴۵ بر ۴۳ تيم قزاقستان را شكست دهد و به مرحله پاياني راه يابد.
بدين ترتيب تيم هاي چين و كره جنوبي ديدار پاياني را برگزار كردند كه در پايان تيم چين به مقام نخست دست يافت و تيم كره جنوبي دوم شد.تيم هاي ايران و قزاقستان مشتركا در مكان سوم ايستادند و صاحب مدال برنز اين اسلحه شدند.

سفرهاي ورزشي به شرق آسيا مانعي ندارد
گروه ورزشي:فدراسيون  پزشكي  ورزشي  ديروز اعلام  كرد: هيچگونه  مانعي از سوي سازمان  بهداشت  جهاني  براي  مسافرت  به  كشورهايي  كه  بيماري  انفلوانزاي  پرندگان  در آنها مشاهده  شده است ، وضع  نشده  است .فدراسيون  پزشكي  به دنبال  نگراني  در برخي  از فدراسيونها و مجامع  ورزشي كشور در رابطه  به  اعزام  تيم هاي  ورزشي  به  كشورهاي  جنوب  شرق  آسيا به  دليل شيوع  اين  بيماري  در ناحيه  مذكور اين  مطلب  را اعلام  كرد.در ادامه  اين  خبر آمده  است : بر اساس  استعلام  وزارت  بهداشت ، درمان و آموزش  پزشكي  تنها به  اعضاي  تيم هاي  ورزشي  كه  به  ۸ كشور ژاپن ، چين ، كره ،كامبوج ، اندونزي ، ويتنام ، تايلند و لائوس  مسافرت  مي نمايند توصيه  شده  است كه  از هرگونه  تماس  و نزديك  شدن  به  محلهاي  فروش  و نگهداري  پرندگان  زنده  خودداري  نمايند.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    ورزش    |
|   ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |