دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۶۷ - May 3, 2004
تحصن هاي صنفي معلمان آرام برگزار شد
ديروز همزمان با دومين روز از هفته بزرگداشت معلم، تحصن هاي آرام معلمان و دبيران در محل ادارات مناطق مختلف آموزش و پرورش برگزار شد و طي آن فرهنگيان خواسته ها و مطالبات صنفي خود را از طريق سخنراني هاي پراكنده، توزيع اطلاعيه ها و اعلاميه هاي مكتوب و در پاره اي موارد گفت وگو با رؤساي برخي مناطق مطرح كردند.
به گزارش خبرنگاران همشهري تحصن هاي معلمان كه با رايزنيهاي انجام شده مسئولان وزارت آموزش و پرورش و جلسات مشترك آنان با نمايندگان تشكل هاي صنفي فرهنگيان، در سطحي محدود و آرام برگزار شد، در ادارات مختلف آموزش و پرورش شهر تهران در قالب تجمع هاي موردي در داخل يا مقابل ساختمان اين ادارات جريان يافت.ديروز جمعي حدودا ۳۰۰ نفره از دبيران و معلمان تهران در مقابل ساختمان سازمان آموزش و پرورش تهران تجمع كردند كه با بي توجهي مسئولان سازمان مواجه شده و سپس پراكنده شدند.
علي پور سليمان، مدير شوراي مركزي سازمان معلمان ايران در گفت وگويي با خبرنگار ما گفت: «در آئين نامه رسيده آمده است كه افزايش ۲۰ درصد حقوق معلمين با اين شرط است كه در سال هاي آتي بنابه افزايش حقوق، مابه التفاوت كسر شود. صحبت معترضين اين است كه نرخ تورم ثابت نگه داشته شود. اگر افزايش ها منطقي انجام شود، ديگر نيازي به اعتراض نيست.»
علي اصغر ذاتي سخنگوي كانون صنفي معلمان نيز به خبرنگار ما گفت: «يكي از بهترين عملكردهاي آموزش و پرورش، حل مشكلات صنفي معلمان است. بايد در روز معلم روش هايي را ايجاد كرد كه معلم با افزايش بهره وري خود بتواند هويت اجتماعي خود را بازيابد. بالا رفتن انگيزه تحصيلي و به روز شدن برنامه هاي آموزش و محتواي كتاب هاي درسي نيز از ديگر برنامه ريزي هاي مطلوب انجام شده به بهانه روز معلم مي تواند باشد.»
معلمان در بيانيه هاي پاياني تجمع خود با بيان اينكه فقر مالي و اقتصادي بزرگترين مشكل آنان است، از دولتمردان خواستند، تا پايان شهريور ماه سال جاري به دولتمردان فرصت مي دهيم تا به خواسته هاي صنفي معلمان رسيدگي كنند.معلمان معترض، رفع تبعيض بين نهادهاي دولتي و يكسان سازي در اجراي قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق را براي تمامي كارمندان خواستار شدند.
رسيدن حقوق و مزاياي فرهنگيان به ساير وزارتخانه ها و نهادها و به سطح تحمل هزينه هاي جاري از جمله خواسته هاي مطرح شده معلمان است.اعمال هرگونه ارتقاء و افزايش حقوق معلمان، براي بازنشستگان آموزش و پرورش، حذف دو ساعت افزايش ساعت تدريس كه در زمان جنگ اعمال شده بود از ديگر موارد مطرح شده است.
اگر چه تلاش خبرنگار ما براي گفت وگو با رؤساي مناطق آموزش و پرورش شهر تهران، به رغم هماهنگي هاي انجام شده از سوي روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، بي نتيجه ماند اما عباس باقري، مدير آ موزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران در گفت وگويي با اشاره به اين مسأله كه هر كشور براي رسيدن به توسعه بايد در بخش هاي انساني سرمايه گذاري كند گفت: «بزرگترين مؤسسه يا سازمان تربيت كننده و پرورش دهنده نيروي انساني در همه كشورها آموزش و پرورش است و به تبع رضايت شغلي معلمان به عنوان مسئولين انجام اين طرح، دستيابي به منابع انساني بهتر و توسعه را امكان پذير مي كند.»وي با اشاره به كمك يكصد ميليون ريالي وزارت آموزش و پرورش به مناطق گفت: «اين بودجه علاوه به اعتبارات سالانه اين روز است. در مراسم بزرگداشت روز معلم، به معلمين برتر در سطح مدارس، ۳۰ هزار تومان، معلمين نمونه در سطح منطقه، ۵۰ هزار تومان و به معلمين كه در سطح استان نمونه شده اند، يك سكه تمام بهار آزادي اعطا مي شود كه اين از بودجه اعتبارات سالانه تأمين مي شود.»
همچنين خراساني مسئول ستاد بزرگداشت مقام معلم منطقه يك آموزش و پرورش شهر تهران نيز با اشاره به تقدير ۲۸۰ معلم برتر مدارس و ۳۰ معلم، مدير، دفتردار و كارمند نمونه در اين منطقه در سال جاري گفت: «در سال هاي گذشته، برنامه هاي برگزار شده براساس ميزان اعتبارات خود منطقه بوده است ولي امسال بودجه اي اضافي از سوي وزارتخانه به اين امر اختصاص يافت.»

۳۰ درصد جمعيت ايران دچار سوءتغذيه است
رئيس  جامعه  پزشكان  متخصص  داخلي  ايران  گفت : تغذيه  نامناسب  و كمبود ويتامين هاي  مورد نياز در تغذيه  افراد سبب  شده  تا ۳۰ درصد از جمعيت  كل كشور دچار سوء تغذيه  شوند.
دكتر «ايرج  خسرونيا» ضمن اعلام اين مطلب به ايرنا در حاشيه كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلي با اشاره  به  گسترش  بيماريهاي  قلبي  و عروقي  به عنوان  مهمترين  بيماري داخلي  در ايران ، افزود: مصرف  بيش  از حد نمك ، نشاسته  و سيب  زميني  سبب  شده است  اين  بيماريها با روند رو به  رشدي  مواجه  شوند.
بنا بر گزارش ديگري جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران از افزايش مداوم سرطان روده بزرگ در كشور خبر داد. پيروي از الگوهاي غلط تغذيه اي به عنوان مهمترين علت افزايش اين نوع از سرطان مطرح شده است.
دكتر خسرونيا مصرف زياد فيبر و مواد نشاسته اي، نان و برنج را از عوامل بروز سرطان روده بزرگ عنوان كرد. وي با انتقاد از مواد غذايي بسته بندي در طرح هاي چشم نواز كه در كودكان ايجاد سوءتغذيه مي كنند خوردن مواد رنگي، پفك و چيپس را از عوامل ايجاد سوءتغذيه و سرطان روده بزرگ در سنين كودكي برشمرد.دكتر خسرونيا همچنين بكارگيري دستگاه هاي لوكس مانند ماكروويو را در زندگي غيرضروري عنوان كرد و خاطرنشان نمود: اين دستگاه ها به دليل ايجاد حرارت ناگهاني در مواد غذايي تغييراتي را ايجاد مي كند كه مي تواند ايجاد سرطان نمايد.رئيس هيأت مديره جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران افزود: افرادي كه در مصرف مواد غذايي خارج از خانه افراط مي كنند يا سيگار مي كشند و الكل مصرف مي كنند، بيش از ديگران در معرض ابتلا به سرطان روده بزرگ قرار دارند.

روز جهاني آزادي مطبوعات برگزار شد
گروه اجتماعي: مراسم روز جهاني آزادي مطبوعات عصر ديروز در محل انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران برگزار شد.
در اين مراسم كه جمعي از روزنامه نگاران و فعالان عرصه فرهنگ حضور داشتند پيام كوفي عنان دبير كل سازمان ملل متحد قرائت شد. در اين پيام عنان خواستار ايجاد محيطي  امن و عاري از ترس براي روزنامه نگاران شد و از جهانيان خواست در اين زمينه به روزنامه نگاران كمك كنند.وي روز جهاني آزادي مطبوعات را يادآور نقش مهم روزنامه نگاران در عصر اطلاعات به ويژه در زمينه حمايت از حقوق بشر و ارتقاي توسعه دانست و اعلام كرد: اين روز روزي است كه بايد در آن روزنامه نگاران كه در حال انجام وظيفه كشته شده اند يا گزارش آنان موجب زنداني شدن يا تحت تعقيب قرار گرفتنشان گرديده را به ياد آوريم و به ايشان احترام بگذاريم.
عنان در پيام خود گفته است: ۳۶ روزنامه نگار در سال ۲۰۰۳ كشته شده و حداقل ۱۷ نفر ديگر طي سه ماهه اول سال ۲۰۰۴ به قتل رسيده اند، افزون بر اين ۱۳۶ روزنامه نگار ديگر طي سال ۲۰۰۳ صرفا به دليل انجام وظايف حرفه اي زنداني شده اند. وي افزوده است: روزنامه نگاري به عنوان يك حرفه در برابر چنين تهديدهايي از خود پايمردي نشان داده است ولي تهديدهاي مكرر عليه شرافت حرفه اي و شخصي روزنامه نگاران بايد مورد ملاحظه همگي مان باشد.در ادامه اين مراسم تني چند از روزنامه نگاران بر تبيين جايگاه و وضعيت كنوني مطبوعات و روزنامه نگاران در ايران پرداختند و آماري از تضييع حقوق مطبوعات و روزنامه نگاران طي سال گذشته ارائه شد. از سوي ديگر مديركل يونسكو نيز به مناسبت روز جهاني آزادي مطبوعات پيامي صادر كرد.

بوفه هاي برخي مدارس خوراكي غيرمجاز مي فروشند
مديركل  دفتر بهداشت  و تغذيه  وزارت  آموزش  و پرورش  مدعي  شد،بوفه هاي  برخي مدارس  كشور با وجود ممنوعيت ، اقلام  خوراكي  غيرمجاز را در اختيار دانش آموزان  قرار مي دهند.
دكتر «رياض  غيرتمند» به ايرنا گفت : برخي بوفه هاي  مدارس  مفاد بخشنامه اين  وزارتخانه  درباره  نوع  عرضه مواد غذايي  را رعايت  نمي كنند و به عرضه  اقلام  خوراكي  غير مجاز از جمله  ساندويچ  سوسيس ، كالباس ، پفك  و چيپس  در بين  دانش آموزان  اقدام  مي كنند.
براساس  بخشنامه  وزارت  آموزش  وپرورش  عرضه  دستكم  ۱۷ قلم  مواد خوراكي  ازجمله انواع  شكلات ، نوشابه گازدار، سوسيس ، كالباس ، سالاد اولويه ، همبرگر،انواع  پفك ، يخمك ، لواشك ، تمبر هندي ، چيپس ، بستني هاي  يخي ، پاستيل ، انواع آب  نبات ، اسمارتيز، آدامس  و پيراشكي  دربوفه هاي  مدارس  ممنوع  است .

گزارش همشهري از مشكلات كودكان بي سرپرست بم
005775.jpg
گروه اجتماعي: موضوع كودكان بي سرپرست به جاي مانده از حادثه بم ازجمله مسائلي است كه بحث هاي مختلفي پيرامون آن صورت گرفته، عده زيادي از مردم در روزهاي نخست و پس از آن داوطلب نگهداري از اين كودكان شدند.
اما مسئولين و روانشناسان جابه جانشدن اين كودكان را براي وضعيت روحي آنها بهتر دانستند و ترجيح دادند اين كودكان در شهر خود و در خانواده هايي كه وابستگي فاميلي داشتند به زندگي ادامه دهند. چراكه در غير اين صورت حتي علي رغم برخورداري از رفاه صدمات روحي جبران ناپذيري را مي بايست متحمل شوند.
دكتر علم الهدايي معاون اجتماعي سازمان بهزيستي در گفت وگو با خبرنگار ما؛ تعداد اين كودكان را ۴ هزار و ۲۴۱ نفر ذكر مي كند و مي گويد: از اين تعداد ۱۳۰۴ نفر تحويل مادران خود و ۱۲۰۲ نفر تحويل مادرخوانده و مابقي هم تحويل بستگان خود شده اند.
وي افزود: دولت مبلغ ۷۰۰ ميليون تومان اعتبار براي تامين هزينه هاي اين كودكان درنظر گرفت كه براساس محاسبات ۴۰ هزار تومان كمك هزينه ماهانه براي هر كودك را شامل مي شد.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در ارتباط با كودكاني كه توسط مادر خود نگهداري مي شوند اما پدرشان را از دست داده اند گفت: براي خانواده هايي كه حداقل سه فرزند دارند تا سقف ۱۰۰ هزار تومان در ماه كمك هزينه پيش بيني شده است. اما بودجه درنظر گرفته شده دولت تنها به مدت سه ماه مي تواند اين هزينه ها را دربر بگيرد و از اين به بعد براي هر ماه رقمي در حدود ۲۵۰ ميليون تومان براي تامين كمك هزينه هاي اين قبيل خانواده ها نياز داريم.
دكتر محمد ستايش مديركل بهزيستي استان كرمان نيز تعداد كودكان بي سرپرست را، ۳ هزار كودك زير ۱۸سال و يك هزار و ۲۶۰ كودك ۱۸ تا ۲۵ سال ذكر كرد و گفت: بهزيستي در شرايط عادي تنها موظف به حمايت از كودكان زير ۱۸ سال است اما به دليل اينكه تعداد زيادي از نوجوانان و جوانان بين سنين ۱۸ تا ۲۵ سال اين شهر نيز بي سرپرست شده اند بهزيستي درصورت تامين منابع لازم و اجازه قانوني، حمايت از اين افراد را به صورت مناسبتري برعهده خواهد گرفت.
دكتر ستايش افزود: درحال حاضر تنها ۱۰۰ كودك بي سرپرست مطلق هستند كه اين كودكان نيز به دليل بالاي ۱۸ سال بودن، شرايط فرزندخواندگي را ندارند و اكثر خانواده ها تقاضاي كودك زير ۲ سال را دارند كه اين كودكان فاقد اين شرايط هستند.
مديركل بهزيستي استان كرمان افزود: اگرچه اكثر اين كودكان توسط بستگان و نزديكان خود نگهداري مي شوند اما به هرحال اين خانواده ها نيز در شرايط چندان مطلوبي قرار نداشته و اكثرا حتي براي تامين وسايل اوليه موردنياز زندگي با مشكل مواجه هستند، لذا داوطلبان مي توانند درصورت تمايل فرزنداني كه نزد بستگانشان هستند را نيز مورد حمايت قرار دهند.

دبير ستاد كنترل قيمت ها اعلام كرد:
سهم مردم در پرداخت تعرفه هاي پزشكي افزايش نمي يابد
گروه اجتماعي: وزير بازرگاني خبر افزايش ۲۰ درصدي تعرفه هاي پزشكي سهم مردم را در سال جاري تكذيب كرد.
به گزارش روابط عمومي وزارت بازرگاني، محمد شريعتمداري با انتقاد از انتشار اخباري كه از سوي برخي مسوولان درخصوص افزايش قيمت خدمات و كالاها در رسانه ها عنوان مي شود، گفت: دولت با هدف تامين رفاه مردم، علي رغم ضرورت افزايش حدود ۲۰ درصدي ويزيت پزشكان عمومي، همه اين افزايش قيمت را به بيمه تحميل كرده و به اين ترتيب نه تنها سهم مردم از افزايش قيمت تعرفه پزشكان عمومي صفر است، بلكه حتي ميزان پرداختي مردم براي ويزيت پزشكان عمومي نيز نسبت به پارسال، اندكي تقليل هم يافته است.دبير ستاد كنترل قيمت ها با اعلام اين مطلب كه، سهم بيمه شده و بيمه گذار در ويزيت پزشك عمومي بخش دولتي از ۳۰ درصد، به ۲۵ درصد و ويزيت پزشك عمومي بخش غيردولتي از ۴۵ درصد به ۳۷ درصد كاهش يافته است، اضافه كرد: به اين ترتيب حتي يك ريال از افزايش ويزيت پزشكان عمومي را نبايد مردم بپردازند و اين افزايش قيمت ها را بيمه خواهد پرداخت.
وي افزود: هزينه خدمات درماني در بخش هايي نظير MRI، سي تي اسكن و غيره نيز بدون هرگونه تغيير نسبت به پارسال باقي مانده است.به گفته وزير بازرگاني، متوسط افزايش قيمت خدمات پزشكي، براساس اعلام وزارت بهداشت و درمان و سازمان مديريت و برنامه ريزي، در گزارش به دولت ۹/۱۰ درصد بود كه با تصميم دولت به ۷ درصد كاهش يافته است.

به رغم عدم اعلام نظر سازمان پزشكي قانوني
خطاي پزشكي اتاق عمل ، عامل حادثه بيمارستان ايرانمهر اعلام شد
گروه اجتماعي: با وجود آن كه پزشكي قانوني در آخرين اظهارنظر، نتيجه قطعي تحقيقات و آزمايش ها را به هفته آينده موكول كرده است و پيش از اين معاونت سلامت وزارت بهداشت نظر پزشكي قانوني را براي تشخيص مقصر حادثه ايرانمهر، علمي، كارشناسي و متقن دانسته بود اما وي به تازگي با استناد به گزارش دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، خطاي پزشكي در اتاق عمل را علت اصلي حادثه بيمارستان اعلام كرده است.
دكتر محمداسماعيل اكبري همچنين گفته است مسئولان امور دارويي نيز به شكل رسمي سلامت داروها را اعلام كرده و براساس نتايج كميته بررسي اين حادثه خطاي پزشكي در اتاق عمل منجر به پديد آمدن اين حوادث شده است.وي يادآور شده است خطاي پزشكي را هركسي مي تواند انجام دهد و اين خطا شامل تمامي افراد حاضر در اتاق عمل و حتي خدمه ها را دربرمي گيرد، بنا بر اين عامل انساني متهم نخست اين حادثه است.
دكتر اكبري معرفي فرد يا افراد خطاكار را منوط به اعلام نظر قوه قضائيه دانسته و اعلام كرده است بيمارستان ايرانمهر از دوازدهم ارديبهشت مي تواند بيمار پذيرش كند البته مشروط بر اينكه متقاضي وجود داشته باشد.
خبرنگار همشهري از بيمارستان ايرانمهر كسب اطلاع كرد، شماري از شهروندان با اطلاع از مجوز وزارت بهداشت مبني بر ادامه فعاليت بيمارستان، ديروز سيزدهم ارديبهشت در بخش هايي از بيمارستان دوره درمان بيماري خود را آغاز كردند.
يكي از پزشكان بيمارستان خاتم الانبياء در پاسخ به پرسش خبرنگار همشهري كه تحليل وي از تأثير عامل انساني را در اين حادثه جويا شده بود گفت: روز اول كه حادثه به گوش من و همكارانم رسيد يكه خورديم و باور اينكه عده اي بر اثر سهل انگاري پزشكان و يا اتاق عمل جان ببازند برايمان مشكل بود، اكنون پرسش بزرگ تر ذهن ما پزشكان را مشغول كرده است كه چگونه در ابتدا شماري از مسئولان وزارت بهداشت ديگران را به صبر و تحمل دعوت مي كردند و نتيجه را به پزشكي قانوني محول مي كردند. مسئولان بيمارستان هم داروي بيهوشي را مقصر ماجرا مي دانستند اما اكنون پيش از آن كه جواب پزشكي قانوني برسد، پيشدستي كرده و خطاي انساني و تخلف در اتاق عمل را علت حادثه دانسته اند؟
وي همچنين مي افزايد: البته ما عادت كرده ايم ،چرا كه در اين ماجرا به طور طبيعي ديوار جامعه پزشكي و اتاق عمل از همه كوتاه تر است، نمونه اين اتفاق را مي توانيد در حادثه قطار نيشابور بيابيد.

نتايج آزمون كارشناسي ارشد دانشگاهها شانزدهم ارديبهشت اعلام مي شود
نتايج آزمون كارشناسي ارشد دانشگاهها صبح چهارشنبه شانزدهم ارديبهشت اعلام مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان سنجش آموزش كشور به نقل از ايسنا نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد سال ۱۳۸۳ دانشگاهها و مراكز آموزش عالي و همچنين نهمين المپياد دانشجويي كشور صبح چهارشنبه در سايت اينترنتي سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org و در روزهاي پنج شنبه ۱۷ و جمعه ۱۸ ارديبهشت ماه از طريق ويژه نامه اعلام مي شود.
كارنامه هاي داوطلبان كارشناسي ارشد و دفتر چه هاي انتخاب رشته آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته هستند نيز طي روزهاي شانزدهم تا هجدهم ارديبهشت در مراكز توزيع كارت آزمون در سراسر كشور توزيع مي شود در آزمون كارشناسي ارشد امسال بيش از ۳۰۰ هزار نفر شركت كردند كه حدود ۵۰ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته هستند و در نهايت حدود ۱۷ هزار نفر با اعلام نتايج نهايي در شهريور ماه پذيرفته خواهند شد.
زمان و مراكز دقيق توزيع كارت روز دوشنبه از طريق پيك سنجش منتشر مي شود.

سردار قاليباف: معتاد مجرم است نه بيمار
فرمانده نيروي انتظامي با مجرم دانستن معتادان تاكيد كرد: هيچ مسئولي نمي تواند خارج از قانون اظهارنظر كرده و معتاد را بيمار بداند.
سردار قاليباف در گفت وگو با ايسنا افزود: تا زماني كه قانون وجود دارد همه بايد تابع قانون بوده و به معتاد به عنوان مجرم نگاه كنند.
به اعتقاد وي، مهمترين اصل، شيوه برخورد با معتاد مجرم است چراكه در برخي مواقع بايد با مجرم برخورد شده و در برخي شرايط مجرم نيازمند درمان و روانكاوي نيز هست.
سردار قاليباف تصريح كرد: نيروي انتظامي آمادگي كامل داشت تا معتادان پرخطر را جمع آوري كند، ولي سازمان زندانها اين افراد را تحويل نمي گيرد.
به گفته وي، نيروي انتظامي مسؤول جمع آوري معتادان بوده و وظيفه نگهداري آنان را ندارد؛ چراكه نه قانون اجازه اين كار را مي دهد و نه ماموريت ناجا اين است، بلكه مسئوليت ناجا جمع آوري مجرم و تحويل آن به مراجع قضايي است، اين در حاليست كه زمان تحويل معتاد، هيچ مرجعي آن را نمي پذيرد.
به گفته فرمانده نيروي انتظامي اين مشكلات در حالي بر زمين مانده است كه ناجا مي تواند ظرف ۷۲ ساعت زنان خياباني، معتادان و كارتن خوابها را از سطح كشور جمع آوري كند.

افزايش حداقل مستمري خانواده هاي نيازمند
گروه اجتماعي: معاون پشتيباني و مجلس سازمان بهزيستي كشور گفت: افزايش كف مستمري ماهانه خانواده هاي نيازمند، بي سرپرست و زنان سرپرست خانوار برابر با ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد كاركنان دولت در سال اول برنامه چهارم به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد.
علي اصغر كارانديش گفت : بر اساس يكي از بندهاي ماده ۹۷ تامين بيمه خاص در قالب فعاليتهاي حمايتي جهت حمايت از زنان سرپرست خانوار و افراد بي سرپرست با اولويت كودكان بي سرپرست به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد. كارانديش تاكيد كرد: همچنين بر اساس ماده ۹۸ قانون برنامه توسعه چهارم دولت مكلف شد به منظور پيشگيري و كاهش آسيبهاي اجتماعي نسبت به تهيه طرح جامع كنترل كاهش آسيبهاي اجتماعي اقدام كنند.

زمان قطعي پرداخت باقيمانده پاداش بازنشستگان مشخص نيست
گر چه فقط نيمي از پاداش پايان خدمت بازنشستگان پس از مدتها سرگرداني آنان، فروردين ماه پرداخت شد، معاون اجتماعي سازمان مديريت اعلام كرد: زمان قطعي پرداخت مابقي پاداش پايان خدمت بازنشستگان قبل از ۷۹ مشخص نيست و همچنان بازنشستگان بايد منتظر بمانند.
محمدرضا واعظ مهدوي در گفتگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب افزود: تعيين تعداد بازنشستگان و همچنين مقدار پاداشي كه بايد به عنوان مابقي به آنان پرداخت شود به زمان لازم نياز دارد و به زودي امكان پذير نيست.وي با اشاره با اينكه تامين اعتبار لازم براي پرداخت پاداش بازنشستگان نياز به زمان دارد، گفت: در صورتي كه اعتبار لازم در اين خصوص فراهم شود سازمان مديريت و برنامه ريزي اين اعتبار را براي پرداخت مابقي پاداش بازنشستگان در اختيار سازمان بازنشستگي كشوري قرار خواهد داد.

امروز در تهران پيشكسوتان مامايي كشور معرفي مي شوند
همزمان با روز جهاني ماما و به منظور تجليل از خدمات ارزشمند جامعه مامايي كشور جشنواره بزرگ معرفي و تقدير از پيشكسوتان مامايي كشور امروز در بيمارستان ميلاد تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران معصومه ابراهيمي دبير اجرايي همايش بزرگداشت روز جهاني ماما گفت: براي گسترش اخلاق و معنويت در جامعه مامايي كشور و نيز قدرداني از خدمات شايان و شبانه روزي «ماماها» همزمان با روز جهاني «ماما» اعضاي نمونه و پيشكسوت مامايي كشور معرفي و مورد تجليل قرار خوا هند گرفت.

نخستين همايش مشترك نانوتكنولوژي ايران - آلمان آغاز به كار كرد
نخستين همايش مشترك نانوتكنولوژي ايران - آلمان از ديروز در دانشگاه علم و صنعت ايران آغاز به كار كرد.
توسعه فعاليت هاي پژوهشي و تحقيقاتي در زمينه نانو فناوري به منظور تبادل آخرين دستاوردهاي علمي، از جمله اهداف برگزاري اين همايش دو روزه عنوان شده است.
«افق هاي جديد در نانوتكنولوژي»، «نانو محاسباتي»، «مواد نانو ساختار سراميكي دما بالا»، «سنتز نانو ذرات»، «ممبران هاي نانو ساختار»و «رفتار ترابري مواد نانو ساختار» از جمله محورهاي اين همايش محسوب مي شود.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |