يكشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۷۳ - May 9, 2004
نيكوكاري
«اِذا كانَ يَومُ القِيامهَ نادي مُنادٍ ايّهاَ الُنّاسُ مَنْ كانَ لَهُ عَلي الَلهُ اَجر فَلْيَقم. قال: فلا يقدمون الاّ اهل المعروف.
امام حسن مجتبي عليه السلام فرمود:
وقتي روز قيامت شود، منادي فرياد مي زند: اي مردم، هركس كه از خدا پاداشي بستانكار است برخيزد. جز اهل معروف «نيكوكاران» كسي از آنان پيش نمي آيد[و خود را معرفي نمي كند]
نيكوكاري در هر شرايطي ارزشمند است ولي ارزشمندترين نيكوكاري آن است كه قبل از درخواست انجام گيرد.
[ارشاد القلوب ص ۳۵۶]
امروز با حافظ
نقشي به ياد خط تو بر آب مي زدم
ديشب به سيل اشك ره خواب مي زدم
جامي به ياد گوشه محراب مي زدم
ابروي يار در نظر و خرقه سوخته
معاون امور سينمايي:
دست اندركاران سينما به خارج اعزام مي شوند
معاون سينمايي وزارت ارشاد گفت: پيشرفت سينما در سايه تعامل منطقي با ساير حوزه هاي هنري و فرهنگي
به خصوص حوزه آثار مكتوب صورت مي گيرد.
«محمدمهدي حيدريان» در گفتگو با ستاد خبري نمايشگاه كتاب افزود: سينما و ادبيات ارتباط تنگاتنگ دارند و به نوعي مكمل يكديگرند همچنان كه مي  بينيم بسياري از آثار سينمايي از رمان هاي معروف اقتباس  مي شوند و يا برخي از رمان ها از فيلم ها الهام مي گيرند.
حيدريان تاكيد كرد: شرط توفيق و كمال رسانه سينما،  داد و ستد جدي با اهل قلم است و ما تلاش خواهيم كرد تعامل اين دو عرصه سازمان يافته شود.
وي افزود: اگر چه جوان ها ارتباط بهتري با موضوعات نسل خود دارند و پيام موجود در آثار آن ها نمايان، است اما اين افراد نبايد فراموش كنند نفوذ در حوزه سينما، تسلط بر ابزار فيلمسازي و تلاش براي رسيدن به دانشي كه نيازمند زبان تصوير است از مولفه هاي مهمي است كه بايد به آن توجه كنند.
وي تصريح كرد: در صورت نياز، فعاليتهايي در زمينه ورود متخصصين حوزه سينما به داخل و يا اعزام برخي از دست اندركاران سينما به خارج از كشور انجام خواهيم داد.
حيدريان مجموعه ۲۵ جلدي تاريخ سينماي ايران كه آن را معاونت سينمايي و با تلاش مديرعامل موزه سينما گرد آوري كرده به عنوان گنجينه مكتوب و ارزشمندي در پايداري از ميراث سينماي ايران دانست.

مشاركت شهرداري در ساخت ۵ فيلم
معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از مشاركت اين سازمان در ساخت پنج فيلم سينمايي خبر داد.
حسين جعفري در گفت وگو با خبرنگار ايرنا «روح سلحشوري»،  «اميد و انتظار» و «مساله اخلاق» را ازجمله اين فيلم ها ذكر كرد.
وي گفت: هم اكنون معاونت فرهنگي هنري شهرداري تهران ساخت ۳۰ سريال تلويزيوني و ۴۰ تله تاتر را در دست اقدام دارد.
اين سازمان براي ساخت اين فيلم ها و سريال ها با تشكل هاي غيردولتي همكاري تنگاتنگي دارد.
وي درخصوص محتواي فيلم «روح سلحشوري» گفت:  در توليد اين فيلم، حركت هاي ارزشمندي كه بيانگر وجود روح سلحشوري و مقاومت در جامعه باشد، مدنظر است.
معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران،  موضوع فيلم «مساله اخلاق» را در زمينه اخلاق شهروندي و مديريت شهري عنوان كرد.
وي يادآور شد: معاونت فرهنگي هنري شهرداري تهران درنظر دارد در سال جاري جلسات نقد و بررسي فيلم را با حضور صاحبنظران و منتقدان برگزار كند.

ركورد فروش فيلم در ايران شكسته شد
فروش فيلم هاي ايراني تا ۱۸ ارديبهشت ماه ۸۳ اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ايسنا، «مارمولك» به كارگرداني كمال تبريزي و تهيه كنندگي منوچهر محمدي بعد از ۱۷ روز نمايش در ۳۳ سينما فروشي معادل ۵۵۰ ميليون تومان داشت.
اين فيلم باتوجه به ۱۷ روز نمايش ركورد فروش سينماي ايران را شكست.
«كما» به كارگرداني آرش معيريان بعد از ۴۸ روز نمايش در ۲۰ سينما ۴۶۷ميليون تومان فروخت بوتيك به كارگرداني حميد نعمت الله بعداز ۶۱روزنمايش در۵ سينما۱۷۰ ميليون تومان فروش كرد. «علي و دني» به كارگرداني وحيد نيكخواه آزاد بعد از ۴۸ روز نمايش در ۱۴ سينما ۷۴ ميليون تومان فروخت.پيش از اين، فيلم «كلاه قرمزي و سروناز» با فروشي معادل ۵۴۲ ميليون تومان پرفروش ترين فيلم ايراني بود.

چند نمايش جديد در تالارهاي تهران
نمايش «سعدي هملت مي شود» به كارگرداني محمود عزيزي با استقبال تماشاگران در تالار سنگلج رو به رو شد.
به گزارش ايسنا، اين نمايش سياه بازي بعد از ۱۸ اجرا ۱۸۳۳ تماشاگر داشته است و در صورت استقبال خوب تماشاگران احتمال تمديد اين نمايش وجود دارد.
تالار هنر كه ميزبان نمايش «شاپرك و رقص برگ ها» است تاكنون پذيراي ۲۹۵۶ تماشاگر كودك و نوجوان بوده كه در مدت اين ۲۵ روز به ديدن اين نمايش رفته اند.
«شاپرك و رقص برگ ها» تا پايان هفته جاري به روي صحنه مي رود.
نمايش بعدي اين تالار «جادوگر بينگل بون» است كه هم اكنون توسط سيمين اميريان تمرين مي شود و از اواسط خرداد ماه اجراي خود را آغاز مي كند.اين تالار، از تابستان امسال جلسات ويژه نمايشنامه خواني برگزار مي كند و بر اساس برنامه ريزي مسئولان آن، نخستين فصل به روخواني ۶ نمايشنامه اختصاص خواهد داشت كه به صورت دو هفته يك بار انجام مي شود و كارشناساني نيز نويسنده را در مورد برطرف كردن نقاط ضعف نمايشنامه، راهنمايي مي كنند.تا كنون ۱۵ هنرمند براي شركت در اين جلسات ثبت نام كرده اند كه در صورت استقبال خوب هنرمندان، احتمال دارد در آينده اين برنامه به صورت هفتگي اجرا شود.
تالارمولوي نيز از امروزميزبان نمايش جديدي خواهد بود.
اين نمايش كه نام آن «بنويس! احمق بنويس» است به جاي نمايش « ب مثل بازيچه» ساعت۴۵/۱۷ در تالار كوچك تئاتر مولوي اجرا مي شود.

توجه اروپايي ها به هنر و ادبيات ايراني
«موضوع بازتاب هنر و ادبيات در اروپا همانند نگاه بخشي از تمدن بشري در آيينه بخشي ديگر، همواره مورد توجه بوده و پژوهش هايي چند را به خود اختصاص داده است اما گستردگي و گوناگوني تاثيراتي كه فرهنگ ايراني در فرهنگ هاي ديگر همچون فرهنگ هاي اروپايي داشته است هنوز نياز به پژوهش هاي بسيار دارد.
دكتر بهمن نامور مطلق، معاونت پژوهشي فرهنگستان هنر در سخنراني خود در نمايشگاه بين المللي كتاب، تحت عنوان «نمونه ها و علل توجه غرب به ادبيات ايران»، ضمن اظهار مطالب بالا، در مورد چگونگي گستردگي و گوناگوني تاثير ادبيات و هنر ايراني در اروپا به ايراد سخن پرداخت.
وي ابتدا به برخي ستايش هاي بزرگترين نويسندگان اروپايي و آمريكايي از شاعران بزرگ ايراني پرداخت و سپس انواع تاثيراتي كه شعر و هنر ايراني بر شعر و هنر اروپايي داشته را مورد اشاره قرار داد و به چگونگي تاثير شرقي ها و به ويژه ايرانيان در شكل گيري مكاتب ادبي هنري، گونه هاي ادبي و تاثيرات مضموني پرداخت.

۱۰۰۰ دوربين عكاسي براي جوانان بم
همزمان با برگزاري نخستين دوره جشنواره فرهنگ ايران زمين ۱۰۰۰ دوربين عكاسي يك بار مصرف ميان هنرمندان و تماشاگران توزيع خواهد شد تا عوايد حاصل از فروش آنها به جوانان هنرمند بمي اختصاص يابد.
به گزارش ستاد خبري جشنواره فرهنگ ايران زمين، علاقه مندان مشاركت در اين عمل خيرخواهانه به منظور حمايت از هنرمندان جوان شهرستان بم، مي توانند روزهاي ۲۲ ارديبهشت تا ۴ خرداد امسال، به سينما ايران واقع در خيابان شريعتي، تقاطع بهار شيراز مراجعه كنند.
همچنين قرار است در برنامه اي ديگر تعداد ۲۰۰۰ دوربين عكاسي اهدايي شركت فوجي ميان هنرمندان جوان بمي توزيع شود و در مراسمي ويژه به بهترين عكس هاي اين جوانان، جوايزي اهدا خواهد شد.

پاسخ به پرسش پزشكي
علائم بيماري كليه
دكتر روزنفلد در برنامه خود در شبكه تلويزيوني سي بي اس در پاسخ به يك پرسش، نشانه هاي احتمال بيماري كليه را به اين شرح بيان داشت: بد خوابي، خستگي، بي اشتهايي، حالت تهوع، احساس بد مزه شدن دهان، كاهش تمركز حواس، بي نظمي دستگاه گوارش، كبود شدن فوري جاي ضربه روي بدن، گاهي (مخصوصاً هنگام استراحت) بي قرار شدن پا و احساس نياز به حركت دادن آن و ....
عدم كنترل قند و فشار خون از عوامل بيماري كليه هستند.

همراه با نمايشگاه بين المللي كتاب تهران (۵)
سيد ابوالحسن مختاباد
* پس از دو روز نسبتاً پرازدحام، نمايشگاه ديروز نفسي به راحتي كشيد.اگرچه ازدحام علاقمندان در مقايسه با روزهاي نخست اندكي افزونتر بود.
* جلد چهارم صدسال داستان نويسي، حسن ميرعابديني هم به نمايشگاه رسيد. اين كتاب كه رويكردي تاريخي - جامعه شناسانه به داستان هاي ايراني در ۱۰۰ سال گذشته دارد به داستانهاي منتشر شده در سالهاي ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۴ مي پردازد و از سوي نشر چشمه به بازار كتاب عرضه شده است.
* تازه ترين اثر منوچهر بديعي، مترجم صاحب نام زبان فرانسه نيز از سوي نشر روزنگار به نمايشگاه رسيده است. اين كتاب «نقدي بر چهره مرد هنرمند در جواني» نام دارد و اثر جيمزجويس است. همين ناشر در اين حوزه سه كتاب ديگر در آموزش و تئوري نقد ادبي به نمايشگاه آورده است.
* تازه ترين كتاب نصر حامد ابوزيد نيز از سوي نشر يادآوران به نمايشگاه رسيده است.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
وزارت دفاع آمريكا از شبكه تلويزيوني سي بي اس خواسته بود پخش عكس هاي شكنجه را به تعويق اندازد. جمعه شب «دن راذر» سردبير و مجري اخبار شبكه تلويزيوني سي بي اس آمريكا (متعلق به كمپاني وستينگهاوس، سازنده وسائل برقي) در بخش اخبار مشروح ساعت شش و نيم بعد از ظهر اين شبكه فاش كرد كه عكس هاي شكنجه و تحقير عراقي ها در زندان «ابوغريب» واقع در حومه بغداد را يك ماه پيش دريافت كرده بود و قرار بود ۱۴ آوريل (۲۶ فروردين۱۳۸۳) در مجله تلويزيوني «شصت دقيقه ۲» (چهارشنبه شب) پخش شود كه وزارت دفاع آمريكا متوجه شد و با اين استدلال كه پخش اين عكس ها باعث خواهد شد كه عراقي ها گروگان هاي خارجي را بكشند خواست كه دو هفته صبر كنيم. دو هفته بعد ژنرال مايرز رئيس ستاد مشترك شخصاً تماس گرفت و خواست كه باز هم صبر كنيم كه هفته بعد از آن، عكس ها و گزارش مربوط را به رغم اين كه شماري ديگر هم نظر داده بودند كه اين كار چهره آمريكا را براي مدتي طولاني در جهان خراب خواهد كرد، منتشر ساختيم و رسانه هاي ديگر آن را نقل و دنبال كردند. ما نمي توانستيم انجام وظيفه ژورناليستيك خود را كه رسانيدن حقايق رويدادها به مردم است بيش از اين معلق سازيم، ما روزنامه نگار هستيم، نه سياستمدار و ديپلمات.
هجوم به وبلاگ «جو ريان»
«جو ريان»، نظامي آمريكايي كه پس از اتمام قرارداد خود با ارتش به كار غيرنظامي در شهر سنت پال (ايالت مينه سوتا) باز گشته بود، سال گذشته به استخدام شركت «سي. اي. سي. آي» كه با وزارت دفاع آمريكا قرارداد (كنترات) بازجوئي از عراقي هاي دستگير شده را داشت، درآمد و به عراق رفت. وي مدتي در زندان ابوغريب بازجو بود و پس از بازگشت به آمريكا به ايجاد يك وبلاگ تحت عنوان «خاطرات جو ريان» اقدام كرد و برخي از جزئيات فعاليت روزانه خود در «ابو غريب» را در آن قرار مي داد كه مراجعه كننده زياد نداشت. پس از افشاء چگونگي شكنجه و تحقير عراقي ها در زندان «ابو غريب» از جمله عريان ساختن آنان، طناب به گردنشان انداختن و روي زمين كشاندن، كلاه بوقي بر سرشان گذاردن و ... وبلاگ «جو ريان» داراي هزاران بيننده شده و روزنامه نگاران و مولفان كتاب به آن هجوم برده اند، ولي آرشيو اين «وبلاگ» تنها گنجايش سي نوشته را دارد و دو ماه از خاطرات «جو ريان» پاك شده است كه به او پيشنهاد شده خاطراتش را دوباره نويسي كند و بفروشد. رقم اين پيشنهاد ها كه بدون پاسخ مانده اند هر لحظه افزايش مي يابد.برآورد كرده اند كه نخستين كتاب حاوي چگونگي شكنجه در ابوغريب و عكس هاي مربوط به آن حدود ده ميليون دلار فروش داشته باشد و مرجع تاريخ نگاران قرار گيرد.طبق گزارش ها، برخي زندانيان عراقي را پيش از بازجوئي تحقير و شكنجه مي كردند تا هنگام باز جوئي در اعتراف كردن درنگ نكنند. تاكنون از دو نظامي زن، «سابرينا هارمان» و «ليندي اينگلند» هم به عنوان عوامل تحقير زندانيان نام برده شده است.بعضي اصحاب نظر گفته اند كه انتشار عكس هاي زندانيان عراقي سبب خواهد شد نظاميان كشورهايي كه در آينده مورد حمله احتمالي آمريكا قرار گيرند،  تا پاي مرگ ايستادگي كنند زيرا كه در صورت تسليم شدن، گرفتار زندان و شكنجه و تحقير خواهند شد كه براي بعضي بدتر از مرگ است.
«الفضيحه»؛ تيتر يك كلمه اي
روزنامه هاي كشورهاي عربي نسبت به شكنجه عراقي ها در «ابو غريب» واكنش شديد نشان داده و بيشتر آنها صفحات اول خود را به تيتر و عكس هاي مربوط به اين موضوع اختصاص داده اند. صفحه اول روزنامه «اخبار اليوم» شامل يك تيتر بسيار درشت يك كلمه اي با عكس هاي تحقير شدگان است. اين تيتر عبارت است از كلمه «الفضيحه» ( رسوايي ) كه واشنگتن پست، روزنامه پايتخت آمريكا آن را كه در دست يك عرب راننده تاكسي است عيناً منتشر ساخته است.روزنامه هاي كشورهاي عربي به پوزش طلبي جورج بوش و گزارش جلسه پرسش و پاسخ رامسفلد وزير دفاع كابينه او در سناي آمريكا بها نداده و آنها را بزرگ نكرده اند.
روزنامه هاي بزرگ آمريكا خواهان كناره گيري رامسفلد شدند
چند روزنامه بزرگ آمريكا از جمله «بوستون گلوب» و «ديترويت فري پرس» در سر مقاله هاي خود مستقيماً خواهان كناره گيري رامسفلد از وزارت دفاع آمريكا شدند. چنين اقدامي تاكنون در آمريكا سابقه نداشته است. روزنامه ها معمولاً نظر ديگران را درباره ابقاء و عزل يك مقام دولتي منتشر مي كنند،  اما اين بار در سرمقاله هايشان كه نظر مستقيم روزنامه تلقي مي شود نوشته اند كه به مصلحت آمريكاست رامسفلد وزير دفاع نباشد. رامسفلد كه بعد از ظهر جمعه در سناي آمريكا به پرسش هاي سناتورها در زمينه شكنجه عراقي ها پاسخ مي داد و سناتورها گاهي نسبت به او خشن مي  شدند گفت كه تحت فشار، كناره گيري نخواهد كرد. وي اظهار داشت كه بعداً ممكن است فيلم ها و عكس هاي بيشتري كه دزدكي در زندان ابو غريب برداشته شده در رسانه ها ظاهر شود. سه شبكه تلويزيوني بزرگ آمريكا با اين كه اين «هيرينگ» در ساعات پر بيننده انجام شد، از خير آگهي گذشتند و آن را تا به آخر به صورت زنده پخش كردند كه ضمن آن گفته شد در «ابو غريب» صدام هم مردم را شكنجه مي كرد و مي كشت. در «هيرينگ» سنا، يك سناتور جمهوريخواه اجازه نداد كه ژنرال مايرز رئيس ستاد مشترك به جاي رامسفلد پاسخ دهد و سناتورهاي حزب دمكرات خواهان كناره گيري رامسفلد شدند.
عكس ها چگونه برداشته شد؟
از اشارات مقام هاي آمريكايي از جمله رامسفلد وزير دفاع چنين بر مي آيد كه عكس ها و فيلم هاي ابوغريب، توسط دوربين هاي بسيار كوچك ديجيتال كه در محل هاي نيمه تاريك هم مي تواند عكس بگيرد و نياز به تنظيم سرعت و ديافراگم ندارد برداشته شده و بوسيله كامپيوترهاي كوچك و از طريق اينترنت به خارج ارسال گرديده است. اين دوربين ها كه اخيرا در برخي ساعت هاي مچي هم قرار داده شده اند در عين حال كار دوربين فيلمبرداري را انجام مي دهند. رامسفلد در سناي آمريكا گفت كه در قرن ۲۱ با دوربين هاي ديجيتال، لپ تاپ و اينترنت، نمي شود چيزي را مخفي نگهداشت.

نگارستان
006069.jpg
آبشار
۱- آرشيل گوركي Arshile Gorky
۲- تولد: خوركوم واري ۱۹۰۴
/ وفات: شرمن ۱۹۴۸
۳- سبك نقاش: سورئاليسم (اين سبك از سال ۱۹۲۰ در فرانسه آغاز شد. در واقع هنرمندان اصطلاحاً با يك «تصادف كور»، افكار عالم ناهشياري ذهنشان را بر روي بوم نقاشي مي كردند. بنيانگذار اين مكتب نويسنده اي به نام «آندره برتون» بود)
۴- درباره هنرمند: آثار گوركي مخلوطي از رؤياپردازي سبك سوررئال و بيان حالات دروني به سبك آبستركت اكسپرسيونيسم بود. او اهل ارمنستان بود ولي در سال ۱۹۲۰ به آمريكا سفر كرد. بعضي از آثار او به ياد وطن كشيده شده و مناظر و يا موضوع هاي مرتبط با زادگاهش را اساس كارش قرار داده است. در واقع بعضي آثار او مانند هنرمندان تبعيدشده از وطن است! او پس از مدتي فقر و تنگدستي و نااميدي شديد و ابتلا به بيماري رواني: خود را در منزلش حلق آويز كرد.
۵- نام تابلو و مشخصات تابلو: آبشار(۱۹۴۳) / رنگ روغن روي بوم / ۱۱۳*۱۵۴ سانتي متر.ظاهراً موضوع اصلي اين اثر، آبشاري كوچك در دل جنگل است. آبشار از ميان صخره ها جاري شده و سپس از ميان درختان و چمنزارها، حركت مي كند! رنگ هاي مواج و درهم ريخته نوعي روشنايي مانند روشنايي خورشيد را در خود دارد. شايد اين زيبايي اثر است كه با وجود درهم تنيدگي طرح ها و رنگ ها، باز هم اگر با دقت به آن نگاه كنيم، صداي آبشار، حركت آن، زيبايي آن و... را دريابيم.
۶- محل نگهداري تابلو: گالري تيت / لندن.

بهارستان
براي آنكه زندگاني سختم را
بر اطميناني استوار كنم
به حساب بانك آينده
چك هاي بسيار كمي خواهم كشيد!
كنستانتين كاوافي - ترجمه محمود كيانوش

شناسنامه
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ

داستانك
چشم ها
امروز: سلام كردم و بي تفاوت رد شدم.
فردا: سلام كردم و بي تفاوت رد شدم.
و روزهاي بعد...
يك روز نو: سلام كردم و دقت كردم، شناختم! خودش بود، همو كه سال ها به دنبالش مي دويدم، پير شده بود و شكسته.
اما هنوز همان چشم ها از سطح آينه به من خيره بودند.
مريم كريمي خالدي

گشتي در دنياي خبرها
فشنگ داخل سوسيس
لس آنجلس: يك خانم ۳۱ ساله در آمريكا مدعي شد در حين خوردن سوسيس يك فشنگ بلعيده است.داستان از اين قرار بود كه چند روز قبل اين خانم يك بسته سوسيس از فروشگاهي خريداري كرد. وي در حين خوردن سوسيس ها متوجه شد داخل دهانش قطعه اي فلز وجود دارد به همين دليل لقمه خود را بيرون آورد و متوجه شد كه يك فشنگ لابلاي سوسيس قرار داشته است.
وي چون به اين سوسيس ها مشكوك شده بود به بيمارستان مراجعه و از معده اش عكسبرداري كرد و مشخص شد يك فشنگ ديگر هم داخل شكم او قرار دارد.
دستگيري در توالت
ويرجينيا: دو شب قبل يك جوان ۱۹ ساله در آمريكا از خواب بيدار شد تا به توالت برود، اما هنگامي كه در توالت را باز كرد با صحنه عجيبي مواجه شد، يك مرد غريبه مشغول شستن دست هاي خود بود.
اين مرد بلافاصله پس از ديدن جوان، پا به فرار گذاشت اما سروصداهاي ايجادشده باعث بيدارشدن ساير اعضاي خانواده شد و آنها با قفل كردن در ساختمان، مرد را كه براي سرقت وارد منزل شده بود به دام انداختند.
البته اين مرد مدعي شده كه تنها براي استفاده از توالت وارد منزل شده و انگيزه سرقت نداشته است.
مردي كه حبس ابد مي خواست
واشنگتن: يك مرد بيكار در آمريكا از اينكه به جاي دريافت حكم حبس ابد به تحمل ۸ سال و نيم زندان محكوم شده بسيار عصباني است.
وي كه به دليل طلاق همسرش از لحاظ روحي در شرايط بسيار بدي قرار داشت تصميم گرفت با سرقت از بانك حكم حبس ابد دريافت كند تا حداقل در زندان، سرپناهي داشته باشد.
وي به همين دليل به يك بانك مراجعه كرد و تحويلدار را تهديد نمود، اما چون كارمند بانك متوجه شد، او سلاح ندارد، زنگ خطر را به صدا درآورد.
جالب اينكه سارق با  آرامش كامل روي مبل شعبه در انتظار پليس نشست تا ماموران وي را دستگير كنند.
اما روز گذشته، قاضي او را تنها به تحمل ۵/۸ سال حبس محكوم كرد و او كه از اين راي بسيار ناراضي بود دادگاه را با عصبانيت ترك كرد.
مشكل گاو شيرده
تيرانا: چندي پيش يك گاو در آ لباني كه هر روز بيش از ۶ ليتر شير مي داد از شيردادن خودداري كرد.
البته اين پديده در اغلب كشورهاي جهان رخ مي دهد. اما اين بار صاحب گاو پيگير قضيه شد و حيوان خود را به دامپزشك برد.
دامپزشك نيز با عكسبرداري متوجه وجود مقداري زيادي پلاستيك داخل شكم گاو شد و با انجام يك عمل جراحي بيش از ۶۰ كيلوگرم پلاستيك از شكم گاو بيرون آورد.
اين مقدار كيسه و ظرف پلاستيكي را گاو شيرده طي ۵ سال بلعيده بود.
سارق تيزدندان
ژوهانسبورگ: يك جنايتكار در شهر دوربان آفريقاي جنوبي انگشت مامور پليس و گوش سگ تربيت شده وي را گاز گرفت.
هنگامي كه اين تبهكار از صحنه سرقت در حال فرار بود، سگ پليس او را تعقيب كرد اما مرد فراري گوش سگ را با دندانهايش گاز گرفت اما سگ وي را رها نكرد.
همچنين هنگامي كه مامور پليس از راه رسيد، سارق به سوي وي حمله ور شد و انگشت كوچك دست چپ مامور را با قدرت هرچه تمام تر گاز گرفت.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳ و ۱ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۲۰ و۲۰ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و۲۵ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۲ دقيقه

گل و گياه
پروانش
006066.jpg
نام علمي: Vinca minor
خانواده: APOCYNACEAE
گياه هميشه سبز به ارتفاع ۲۰-۱۰ سانتي متر و گستردگي حدود ۵/۱ متر است. داراي برگهاي سبز تيره و متراكم بوده و گلهاي ريز آن به رنگ ارغواني، آبي و سفيد اوايل تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان آفتابي و نيمه سايه نياز دارد و در هر خاكي رشد مي كند ولي نبايد خيلي خشك باشد، حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد است.
ازدياد: از طريق تهيه قلمه نيمه رسيده در تابستان يا تقسيم گياه از پاييز تا بهار امكان پذير است. سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |