يكشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۷۳ - May 9, 2004
دبير كنگره جامعه جراحان ايران اعلام كرد:
بيماري قلبي اولين علت مرگ و مير در ايران است
گروه اجتماعي: رئيس جامعه جراحان ايران، آگاهي پزشكي را مانع از انجام بي حرمتي ها نسبت به آنها دانست.
به گزارش خبرنگار همشهري، دكتر ايرج فاضل رئيس جامعه جراحان در مراسم افتتاح بيست  وهشتمين كنگره ساليانه جامعه جراحان گفت: بي حرمتي نسبت به جامعه پزشكي گناهي نابخشودني است.
وي افزود: بيداري و هوشياري جامعه پزشكي باعث خواهد شد كه بي حرمتي ها خيلي آسان انجام پذير نباشد.
وي با اشاره به وقوع زلزله بم گفت: در اين حادثه اعضاي جامعه جراحان نقش بسيار مهمي در كمك به زلزله زدگان ايفا كردند.
دكتر فاضل از پزشكان: معمارزاده، يوسفي، اسكندري، ابراهيمي نژاد به خاطر خدمات شايسته در جريان زلزله بم تقدير به عمل آورد.دكتر سياوش صحت، دبير علمي كنگره جامعه جراحان در گفتگو با همشهري گفت: اولين علت مرگ و مير در كشور ما به علت بيماريهاي قلبي و دومين علت نيز شوك و جراحت ناشي از حوادث كه متاسفانه بيشتر در آدم هاي سالمي اتفاق مي افتد كه بين ۲۰ تا ۴۵ سال سن دارند، ضايعه بزرگي است.
وي يكي از مهمترين مسايل در حوادث را رساندن به موقع بيمار به بيمارستان دانست و گفت: پروژه اي درخصوص نحوه برخورد با بيماران حوادث اتومبيل در بيمارستانها در دست داريم كه شامل سه مرحله مي باشد:
۱- پيش بيمارستاني - لحظه اي كه فرد دچار ضايعه مي شود.
۲- مدتي كه فرد در بيمارستان است.
۳- و پس از مرخص شدن بيمار از بيمارستان.
متأسفانه طبق آمار بيمارستان سينا بيش از ۱۰ درصد بيماران توسط آمبولانس به بيمارستان منتقل نمي شوند و ۹۰ درصد توسط مردم منتقل شده و در نتيجه بررسي مشكلات پيش بيمارستاني خيلي مشكل است.
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا وضعيت و تجهيزات آمبولانس ها مشكلي دارد يا خير،گفت:بزرگترين مشكل ما اين است كه مردم با وسايط نقليه زياد تصادف مي كنند و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي را نمي كنند، اما از نظر تجهيزات ما مشكلي نداريم ولي سرعت رسيدگي و انتقال بيمار به بيمارستان بسيار پائين است به همين دليل ميزان تلفات ما از اين نظر بيشتر است.

برگزاري نخستين دوره آموزش مربيان اردوهاي دانش آموزي
006090.jpg
معاون فني و آموزشي سازمان دانش آموزي كشور از برگزاري نخستين دوره آموزشي ويژه مربيان اردوهاي دانش آموزي در سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري كانون دانش آموزان (پانا) «علي نقي يزدان پناه» كه براي شركت در نشست تخصصي خبرنگاران پانا در ساري به سر مي برد گفت: از هر استان، يك گروه ۲۸ نفري و در مجموع ۱۰۰۰ مربي در اين اردوي تخصصي شركت مي كنند.
وي افزود: مهمترين اهداف اين دوره آموزشي، تغيير نگرش مربيان در زمينه برگزاري اردو و بالا بردن سطح كيفي اردوهاي دانش آموزي است.

۵۰ هزار دانش آموز در كشور معتاد يا در معرض اعتيادند
مسئول دفتر پيشگيري از اعتياد آموزش و پرورش با استناد به گزارشهاي واصله اعلام كرد: ۵۰ هزار دانش آموز مقاطع راهنمايي و متوسطه در كشور معتاد يا در معرض خطر اعتيادند.
عباس خالصي در گفت و گو با خبرگزاري دانشجويان ايران، سنين اين دانش آموزان را ۱۲ تا ۱۸ سال عنوان كرد و ترغيب همسالان، والدين معتاد، كنجكاوي، زندگي در محلهاي پر خطر،  انحرافات اخلاقي و جنسي، نداشتن تقيد ديني، رها شدن فرزندان از سوي خانواده و ... را از عوامل گرايش آنها به اعتياد برشمرد و افزود: دوستان ناباب و فشار همسالان بيشترين تاثير را در اعتياد دانش آموزان دارد.
وي با بيان اين كه مصرف دخانيات نيز يكي از مهمترين عوامل اعتياد به مواد مخدر است، گفت: بر اساس گزارشهاي رسيده، تعداد دانش آموزان پسر معتاد و در معرض خطر اعتياد، بيش از دختران است. خالصي در خصوص نوع مصرف مواد مخدر در نزد جوانان و نوجوانان توضيح داد: حشيش به دليل ارزاني و در دسترس بودن بيشترين مصرف را دارد.
وي در ادامه به فعاليتهاي انجام شده براي پيشگيري از اعتياد دانش آموزان اشاره كرد و گفت: آموزش و پرورش كه ارتقاي سطح آگاهي دانش آموزان را عهده دار است، در اين زمينه فعاليت هاي گسترده اي انجام داده كه از آن جمله مي توان به اجراي طرح هاي «مروج سلامت» در مقطع متوسطه و «آموزش مهارتهاي زندگي» در مقطع راهنمايي اشاره كرد كه برنامه هاي آن در ۱۵ جلسه از سوي مربيان آموزش ديده ارائه مي شود.

آخرين مصوبات شوراي گسترش آموزش عالي
ايجاد دوره دكترا، كارشناسي ارشد و كارشناسي در چند دانشگاه دولتي
شوراي گسترش آموزش عالي با ايجاد دوره دكتري، كارشناسي ارشد و كارشناسي در برخي رشته ها در شماري از دانشگاه هاي دولتي موافقت كرد.
روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، روز شنبه با ارسال نمابري به ايرنا اعلام كرد: شوراي گسترش آموزش عالي، با ايجاد دوره دكتري در رشته هاي مديريت در دانشگاه شهيد بهشتي، دوره كارشناسي ارشد در رشته «رياضي» دانشگاه اروميه، «مديريت اجرايي» در دانشگاه تهران و مجتمع آموزش عالي قم و «جغرافيا» در دانشگاه زنجان به صورت قطعي موافقت كرد.
اين شورا با ايجاد دوره كارشناسي ارشد «مديريت آموزشي» در دانشگاه اروميه، «آموزش زبان انگليسي» در دانشگاه تربيت معلم آذربايجان و «آمار» در دانشگاه امام حسين(ع) به صورت «يكبار پذيرش دانشجو» موافقت كرد.
شوراي گسترش آموزش عالي در مقطع كارشناسي با ايجاد رشته هاي مهندسي «منابع طبيعي، مرتع و آبخيزداري» و مهندسي «منابع طبيعي، محيط زيست» در دانشگاه شيراز به صورت قطعي و رشته «مديريت بازرگاني»، «حسابداري»، «مديريت صنعتي»، «زبان انگليسي»، و «فقه و حقوق اسلامي» را در دانشگاه مقدس اردبيلي بصورت
نيمه حضوري به تصويب رساند.«حميد تقوي پور» معاون روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به ايرنا گفت، نحوه پذيرش و زمان شروع دوره دكترا در دانشگاه شهيد بهشتي متعاقباً از طريق اين دانشگاه اعلام خواهد شد.

۸۰ درصد مواد افيوني جهان توسط ايران كشف مي شود
گروه اجتماعي: ۸۰ درصد مواد افيوني جهان توسط ايران كشف مي شود و تاكنون ۱۴ هزار شهيد و جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر داشته ايم.دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنين گفت: در حال حاضر ۲۹۵ هزار معتاد به هروئين در كشور وجود دارد كه ۱۴۵ هزار نفر از آنها تزريقي هستند و همه در معرض ابتلا به ايدز قرار دارند.وي گفت: آمار مبتلايان به ايدز در معتادان تزريقي ۳ درصد بوده كه در سال ۸۱ به ۶۶ درصد افزايش يافته است. اين افزايش به دليل موانع قانوني اجراي برنامه هاي پيشگيري از ايدز و عدم توجه مسئولين به اين معضل در ميان معتادان بوده است.

وام مسكن جانبازان ۷ ميليون تومان شد
معاون تأمين مسكن سازمان امور جانبازان گفت: مجلس شوراي اسلامي و سازمان مديريت و برنامه ريزي پرداخت ۷ ميليون تومان وام مسكن به جانبازان ساكن شهرهاي بالاي يك ميليون نفر جمعيت را تصويب كرد.
مهندس نادر كامكار در گفتگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب افزود: پيشنهاد ما به مجلس جهت اعطاي تسهيلات خريد مسكن به جانبازان در سال جاري، ۱۲ ميليون تومان در تهران، هشت ميليون در شهرهاي بزرگ و هفت ميليون در شهرهاي كوچك بوده است و مجلس با پرداخت ۷ ميليون تومان براي شهرهاي بالاي يك ميليون نفر و ۶ ميليون تومان براي شهرهاي زير يك ميليون نفر موافقت كرد.
وي اضافه كرد: ابتدا سازمان مديريت و برنامه ريزي به اين بهانه كه ۷ ميليون سقف وام تعيين شده لذا با توجه به نبود بودجه كافي بايد اين ميزان را كاهش داد اما نتايج آخرين مذاكرات با اين سازمان حاكي است كه با پرداخت اين مبلغ به ايثارگران، خانواده هاي شهدا و جانبازان براي خريد مسكن موافقت شده است.به گفته معاون تأمين مسكن سازمان امور جانبازان اين مصوبه بزودي پس از تصويب آيين نامه اجرايي از سوي هيأت دولت در اختيار جانبازان واجدشرايط ۲۵ درصد به بالا قرار مي گيرد.

اورژانس بيمارستان سوانح سوختگي توحيد همچنان فعال است
مسئول طرح انتقال بيمارستان سوانح سوختگي توحيد تهران اعلام كرد: با وجود تعطيلي مركز درماني توحيد، اورژانس اين مركز همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهد.
دكتر جواد معظمي ديروز به خبرنگار ايرنا گفت: با اختصاص چند دستگاه آمبولانس، بيماران مراجعه كننده به اين بيمارستان پس از مداواي اوليه، به بيمارستان هاي شهيد مطهري و شهداي يافت آباد، منتقل مي شوند.وي تصريح كرد: همچنين، بيمارستانهاي ۱۵ خرداد و شهيد مطهري از آمادگي لازم براي بستري اينگونه بيماران برخوردار هستند.

از سوي شوراي عالي آموزش و پرورش
شرايط احراز پست مديريت مدارس اعلام شد
دبير كل شوراي عالي آموزش و پرورش، شرايط احراز پست مديريت مدارس دوره هاي آمادگي و ابتدايي، راهنمايي، متوسطه و پيش  دانشگاهي را اعلام كرد.
«مهدي نويد» روز شنبه به ايرنا گفت: جهت احراز پست مديريت در مدارس درجه يك تا سه در دوره تحصيلي آمادگي و ابتدايي حداقل سابقه خدمت آموزشي يا تربيتي براي دارندگان مدرك ليسانس،فوق ليسانس و بالاتر دو سال ، مدارس درجه ۴ و ۵ براي فوق ليسانس و بالاتر دو سال و ليسانس چهار سال، مدارس درجه ۶ و بالاتر نيز حداقل سابقه خدمت براي دارندگان مدرك فوق ليسانس و بالاتر چهارسال و ليسانس شش سال خواهد بود.
«مهدي نويد» افزود: حداقل  سابقه  خدمت  آموزشي  يا تربيتي  در مدارس  درجه  يك  دوره  راهنمايي  براي  دارندگان  مدرك  ليسانس  و فوق  ليسانس  دو سال ، مدارس  درجه ۲ فوق  ليسانس  دو سال  و ليسانس  چهار سال  است .
وي  اظهارداشت : همچنين  براي  مدارس  درجه  سه  و بالاتر دوره  راهنمايي  حداقل  سابقه  خدمت  آموزشي  يا تربيتي  فوق ليسانس  و بالاتر چهارسال  و ليسانس  شش  سال  است .
نويد گفت : سابقه  خدمت  آموزشي  مدارس  درجه يك  دوره  تحصيلي  متوسطه  و پيش دانشگاهي ، جهت  احراز پست  مديريت  براي  دارندگان  مدرك  فوق  ليسانس  و بالاتر دو سال ، ليسانس  چهار سال ، مدارس  درجه  دو فوق  ليسانس  و بالاتر چهار سال  و ليسانس  شش  سال  و مدارس  درجه  سه  و بالاتر براي  دارندگان  مدرك  تحصيلي  فوق  ليسانس  و بالاتر شش  سال  و ليسانس  هشت  سال  خواهد بود.
دبيركل  شوراي  عالي  آموزش  و پرورش  افزود: سابقه  خدمت  آموزشي  افراد فوق ليسانس  و بالاتر براي  مديريت  مدارس  متوسطه  فني  و حرفه اي  و كاردانش  درجه  يك  تا سه ، دو سال  و ليسانس  چهارسال ، مدارس  درجه  ۴ و بالاتر فوق  ليسانس  و بالاتر چهار سال  و ليسانس  شش  سال  است .
وي  گفت : در شرايط اختصاصي  يكسان ، دارندگان  مدرك  تحصيلي  رشته هاي  مختلف  علوم  تربيتي (گرايش  مديريت  آموزشي ) براي  تصدي  مديريت  دوره هاي  مختلف  اولويت  خواهند داشت  و دارا بودن  مدرك  تحصيلي  در يكي  از رشته هاي  فني  و حرفه اي  براي  تصدي  مديريت  هنرستان هاي  فني  و حرفه اي  و كاردانش  الزامي  است .نويد افزود: مدير مدرسه  دخترانه  از بين  زنان  و مدير مدرسه  پسرانه  از بين  مردان  انتخاب  مي شوند. براي  مديريت  مدارس  دخترانه  افراد متاهل  در اولويت  هستند.وي  اظهار داشت : فرد واجد شرايط با ابلاغ  رئيس  اداره  آموزش  و پرورش  براي  مدت  چهار سال  براي  تصدي  مديريت  مدرسه  مورد نظر منصوب  مي شود.
دبيركل  شوراي  عالي  آموزش  و پرورش  گفت : افراد مورد نظر براي  تصدي  مديريت  مدرسه  بايد در دوره هاي  آموزشي  مديريت  يا آزمون  احراز صلاحيت هاي  مديريت  مدرسه  شركت  كنند و به  شرط احراز موفقيت،  ابلاغ  مديريت  آن صادر مي شود.

ايجاد بيمه مستقل فرهنگيان در دستور كار آموزش و پرورش
مديركل تعاون و تأمين اجتماعي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: ايجاد بيمه مستقل فرهنگيان در دستور كار قرار دارد و حذف نشده است.
«غلامرضا شيخ» روز شنبه در حاشيه گردهمائي گروه كاري «تعاون، رفاه و معيشت» فرهنگيان در مهديشهر سمنان به خبرنگار ايرنا گفت: ارائه خدمات مطلوب بيمه اي و درماني به فرهنگيان از اهداف اين وزارتخانه است.
وي اظهار داشت: تا به نتيجه رسيدن طرح بيمه مستقل با استفاده از روش هاي قبلي اقداماتي در دست انجام است و در اين گردهمايي اين مسايل مورد بررسي قرار مي گيرد.شيخ درخصوص ايجاد بانك فرهنگيان نيز گفت: در اين زمينه اقداماتي توسط صندوق ذخيره فرهنگيان در دست اقدام است و مذاكراتي با بانك مركزي انجام شده است.
وي اظهار اميدواري كرد، ايجاد بانك فرهنگيان، اجرايي و عملياتي شود.
مديركل تعاون و تأمين اجتماعي وزارت آموزش و پرورش همچنين با اشاره به برنامه واگذاري مراكز رفاهي و درماني تحت پوشش به بخش خصوصي گفت: در اين زمينه تلاش مي شود حتي المقدور طوري عمل شود تا ضمن رعايت قانون، منافع فرهنگيان نيز حفظ شود.
وي در ادامه اظهار داشت: براي افزايش ميزان وام مسكن فرهنگيان رايزني با بانك مركزي در حال انجام است.

مخالفت سازمان تأمين اجتماعي با احتساب دوره سربازي به عنوان سنوات خدمت
گروه اجتماعي: سازمان تأمين اجتماعي با مصوبه مجلس شوراي اسلامي درمورد احتساب مدت سربازي به عنوان سنوات خدمت مخالفت كرد.
رزاق صادق قائم مقام سازمان  تأمين اجتماعي با مبهم خواندن قانون احتساب دوره سربازي به عنوان سنوات كارگران گفت: «اگر سازمان يا نهادي مي خواهد اين طرح را ساماندهي كند راه آن اين نيست كه سربازي را جزو سنوات پرداخت حق بيمه لحاظ كنند. اگر آنها (ارائه دهندگان طرح) در كار خود صداقت دارند سابقه سنوات خدمتي را ۲۸ سال اعلام كنند.»
اين در حالي است كه سازمان تأمين اجتماعي با كاهش سن بازنشستگي به ۲۵ سال كه از تصويب گذشته نيز مخالفت كرده و تاكنون از اجراي آن طفره رفته است.
صادق گفت: «دادن يارانه از حق بيمه بيمه شدگان به عده اي خاص بابت دوران خدمت سربازي كه خود حق بيمه اي پرداخت نكرده اند غيرمنطقي و دخالت در اموال شخصي و حق الناس است.»
پيش از اين نيز سازمان تأمين اجتماعي با همين استدلال از اجراي قانون مشاغل سخت و زيان آور سرباز زد.
صادق ادعا كرد: «تدوين كنندگان قانون به ظرافت قانون آگاه نبوده و به تصور خود تلاش كرده اند تا سربازي را كه آنان تبعيضي بين كاركنان بخش دولتي و غيردولتي مي دانند از ميان بردارند.»
صادق با اشاره به ابهاماتي در قانون خاطرنشان كرد: «اينگونه قانون نويسي كه در كشور باب شده است موجب مي شود قوانين با هم در تضاد و تناقض قرار گيرند و مجري و كسي كه حق دارد نتواند به درستي از اين قوانين استفاده كند.»
قائم مقام سازمان تأمين اجتماعي تأكيد كرد: «با اجراي اين طرح، سازمان تأمين اجتماعي با يك بحران روبه رو خواهد شد.»
صادق باز هم ادعا كرد:« اركان تصميم گيري در كشور شناخت لازم را نسبت به تأمين اجتماعي ندارند و از تأمين اجتماعي فقط دو برداشت دارند، يكي آن كه سازمان تأمين اجتماعي يك سازمان پول دار است و ديگر اين كه هر نارسايي كه در كشور وجود دارد را بر دوش اين سازمان قرار دهند.»

اجراي طرح مبارزه با خشونت خانگي در ۲۸ استان كشور
معاون امور اجتماعي وزارت كشور گفت: به منظور جلوگيري و مبارزه با خشونت خانگي زنان، در سال جاري طرحي در مبارزه با خشونت خانگي عليه زنان در ۲۸ استان كشور عملياتي مي شود.
اشرف بروجردي در گفت وگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب گفت: شوراي اجتماعي وزارت كشور با همكاري مركز مشاركت زنان كار مشتركي در رابطه با خشونت خانگي زنان در تمام استان ها انجام داده و براين اساس تحقيقات و پژوهش هاي گسترده اي نيز با توجه به تفاوت اين خشونت ها در هر استان صورت گرفته است.

منتظر پاسخ پزشكي قانوني هستيم
معاون سلامت وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور درباره نتيجه آزمايشهاي حادثه بيمارستان ايرانمهر گفت: تاكنون جوابي از سوي سازمان پزشكي قانوني به مسئولان وزارت بهداشت ابلاغ نشده است.
دكتر محمد اسماعيل اكبري در گفتگو با خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب افزود: نتيجه آ زمايشها درباره تعيين علت مرگ در بيمارستان مشخص شده است اما هنوز در اين مورد به مسئولان وزارت بهداشت اطلاعي داده نشده است.
وي اظهار داشت: نتايج آزمايشها به قاضي دادگاه ابلاغ شده است و ما منتظر ابلاغ اين نتايج به مسئولان وزارت بهداشت هستيم.
همشهري: پيش از اين معاون سلامت وزير بهداشت علت مرگ بيماران بيمارستان ايرانمهر را سهل انگاري و مسامحه  كادر درماني اتاق عمل اعلام كرده بود. متعاقب آن سازمان نظام پزشكي به اين داوري اعتراض كرد و بر اين باور بود كه از ناحيه اظهارنظر معاون وزير شأن و منزلت حرفه  پزشكي آسيب ديده است، سپس پاسخ به اعتراضات مكرر بستگان قربانيان به نتيجه پزشكي قانوني موكول شد و سازمان پزشكي قانوني نيز ديروز اعلام كرد، نتيجه آزمايشها را به صورت محرمانه در اختيار قاضي دادگاه قرار داده و خاطر نشان كرد، فقط قاضي دادگاه است كه در اين زمينه راي خود را مبني بر برخورد با متهم و متهم احتمالي صادر خواهد كرد.

حكم متهم رديف اول پرونده بزرگ قاچاق چاي قطعي شد
رئيس دادگستري استان اردبيل گفت: حكم متهم رديف اول پرونده بزرگ قاچاق چاي در شعب تشخيص ديوان عالي كشور تاييد و قطعي شد.
جواد جباري در گفتگو با خبرگزاري فارس درخصوص آخرين وضعيت متهمين پرونده قاچاق چاي گفت: اين پرونده شامل دو پرونده مهم قاچاق چاي بود كه متهمين آن به پرداخت ۵/۴ ميليارد تومان جريمه محكوم شدند و حكم در حال حاضر مراحل اجرايي خود را مي گذراند.
رئيس دادگستري استان اردبيل افزود: متهم رديف اول اين پرونده كه شخصي بنام محمد گ، بود نسبت به حكم صادره در مورد خود اعتراض كرده و درخواست رسيدگي مجدد از شعبه تشخيص ديوان عالي كشور را نموده بود كه اعتراض وي رد شد و حكم صادره در مورد او تاييد شد.وي افزود: اين متهم همچنين درخواست اعاده دادرسي كرده بود كه اين درخواست وي نيز رد شد و پرونده وي در حال اجرا و متهم در زندان بسر مي برد.جباري درخصوص اتهام ساير متهمين پرونده اظهار داشت: اعتراض بقيه متهمين نيز در حال رسيدگي در شعب تشخيص است، ولي هنوز نتيجه قطعي رسيدگي مشخص نشده است.وي گفت: چون احكام همه متهمين قطعي است حكم همه آنها در حال اجراست و اعتراض آنها به شعب تشخيص مانع از اجراي حكم نيست، زيرا دستور توقيف حكم آنها از سوي شعبه تشخيص صادر نشده است لذا برخي از افراد در زندان هستند.

بازسازي بم ۲۵ ميليارد تومان كسري اعتبار دارد
رئيس جمعيت هلال احمر گفت: تفاهم نامه همكاري جمعيت هاي صليب سرخ و هلال احمر كشورهاي ژاپن، كره جنوبي، اسپانيا و فرانسه با هلال احمر كشورمان جهت بازسازي شهر بم به زودي امضا مي شود.
به گزارش ايسنا، دكتر احمدعلي نوربالا خاطرنشان كرد: سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر سال گذشته در ۲۰۷ مورد عمليات شركت داشته كه يكي از آنها امدادرساني به شهرستان بم بوده است.
نوربالا بااشاره به اينكه زلزله بم در سال گذشته ميلادي هولناك ترين حادثه طبيعي جهان نام گرفت،  تصريح كرد: جمعيت هلال احمر بالغ بر ۵۷ ميليارد تومان براي امدادرساني به زلزله زدگان بم كمك كرده است.
رئيس جمعيت هلال احمر با بيان اينكه مجموع كمك هاي داخلي و خارجي به زلزله شهر بم حدود ۲۳ ميليارد تومان بوده است، افزود: جمعيت هلال احمر باتوجه به كمك هاي ارسالي به بم ۲۵ ميليارد تومان كسري اعتبار داشته است كه اين مشكل را به مقامات دولتي انعكاس داده است.وي با اشاره به اينكه جمعيت هلال احمر براي ۲۵ هزار و ۹۶۴ خانوار دفترچه صادر كرده است، گفت: طبق مصوبه هيات دولت خانواده هايي كه اعضاي خود را از دست داده اند درصورت اثبات، كمك مي شوند و لذا تا اين لحظه ۳۸ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال به ۴ هزار و ۶۰۰ هزار خانوار پرداخت شده است.

زمين لرزه به شهر قائميه شهرستان كازرون فارس خسارت وارد كرد
دبير ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري فارس گفت: زمين لرزه صبح ديروز به شهر قائميه از توابع شهرستان كازرون فارس خسارات مالي وارد كرد.
امير تقي زاده ديروز به خبرنگار ايرنا گفت: در پي وقوع اين زمين لرزه، همه مدارس شهر قائميه تعطيل شد و در حال حاضر گروههاي امداد در حال بررسي ميزان خسارت وارده هستند.
دبير ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري فارس افزود: براساس گزارش هاي رسيده، اين زمين لرزه تلفات جاني در بر نداشته است.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |