دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۷۴ - May 10, 2004
گزارش همشهري از اجراي طرح ويژه برخورد با عبور غيرمجاز در خطوط ويژه
رفت و آمد اتوبوس ها و اتومبيل هاي امدادي در تهران روان مي شود
006147.jpg
گروه اجتماعي: ۲۶ روز پس از طرح ويژه برخورد با ۱۰ تخلف مهم ترافيكي در تهران، از ابتداي هفته جاري طرح ويژه برخورد با عبور غيرمجاز در خطوط ويژه توسط پليس راهنمايي و رانندگي و با كمك يگان ويژه پليس آغاز شد. پيش بيني مي شود با اجراي اين طرح رفت و آ مد اتوبوس هاي شركت واحد و اتومبيل هاي امدادي در تهران روان شود.
به گزارش مطالعات ميداني خبرنگار ما پيش از اين بخش عمده اي از خطوط ويژه اتوبوسراني و اتومبيل هاي امداد توسط اتومبيل هاي شخصي و موتورسواران مورد تعرض قرار مي گرفت كه در نهايت جابجايي مسافران با وسايل نقليه عمومي را با كندي مواجه مي كرد و از طرف ديگر در بسياري مواقع اتومبيل هاي امداد در ترافيك ايجاد شده از سوي رانندگان متعرض بر خطوط ويژه گرفتار مي شدند و در عمل امدادرساني با مشكل روبرو مي شد.
طرح ويژه پليس راهنمايي و رانندگي اگر به صورت جدي به اجرا درآيد به طور قطع تاثير قابل توجهي در روان سازي ترافيك و آمد و شد وسايل نقليه عمومي و اتومبيل هاي امداد خواهد گذاشت.
براساس مشاهدات خبرنگار همشهري طرح ويژه برخورد با عبور غيرمجاز در خطوط ويژه از شنبه آغاز شد ولي در مواردي با اظهار شگفتي برخي از موتورسواران روبرو گشت، به طوري كه برخي از موتورسواران بيان داشتند، از اين طرح بي اطلاع بوده و آگاه سازي قبلي در مورد آن صورت نگرفته است.
حسين صنعتي يكي از موتورسواران در محدوده خيابان ولي عصر گفت: در طرح قبلي نيروي انتظامي- كه هنوز هم ادامه دارد- مردم از چند روز قبل در جريان اين طرح و برخوردهاي احتمالي نيروي انتظامي با متخلفان قرار گرفتند، به همين خاطر شهروندان به لحاظ ذهني براي پذيرش آن آمادگي داشتند، اما در مورد طرح جديد اطلاع رساني كافي صورت نگرفت و بنده به يك باره در خيابان غافلگير شدم.
ضمن آنكه پليس هايي به سراغ موتورسواران مي آمدند كه لباس فرم آن ها متمايز از پليس راهنمايي و رانندگي بود.
سروان حميد افشارپور از افسران راهنمايي و رانندگي در پاسخ به ابهام اين قبيل شهروندان گفت: يكي از دلايلي كه شهروندان برخي مواقع در مقابل رفتار پليس از خود واكنش نشان داده و اظهار شگفتي مي كنند، عدم آ شنايي آن ها به قوانين و مقررات است. به عنوان مثال اگر پليس هم اكنون با ۱۰ تخلف ترافيكي برخورد مي كند، اين ۱۰ تخلف از گذشته به عنوان تخلف شناخته شده ولي يك اراده جدي براي اجرايي كردن برخورد با آن وجود نداشته است اما اكنون با اطلاع رساني قبلي سعي در اجراي قانوني داريم كه از گذشته معطل مانده است.
وي مي افزايد: طرح برخورد با عبور غيرمجاز در خطوط ويژه همچنين شرايطي دارد البته مي پذيريم كه وقتي قانوني براي مدتي به بايگاني رفته و از حافظه مردم پاك شده است و مي خواهد اجرايي و عملياتي شود بايد آگاه سازي قبلي مبني بر اجراي آن صورت پذيرد.
درباره طرح جديد راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ شهرام جباري زادگان كارشناس حمل و نقل و ترافيك مي گويد:  خطوط ويژه اتوبوسراني و اتومبيل هاي امداد با هدف خدمات رساني اضطراري و بهره مندي فوريتي طراحي و به اجرا درآمده اند و اگر قرار باشد با تزاحم و تعرض موتورسواران و اتومبيل هاي شخصي اشغال شوند، كاربري هدفمند خود را از دست مي دهند و طراحي چنين خطوطي نقض غرض خواهد بود. لذا از سال ها پيش به خاطر حجم پرشمار خودروها در معابر شهري و عدم اطلاع رانندگان به قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي اين فضاها اغلب مورد تعرض قرارمي گرفت كه طرح جديد راهنمايي و رانندگي بارقه اميدي است كه با اجرايي شدن آن حداقل رفت و آمد وسايل نقليه عمومي در تهران روان مي شود و خطوط ويژه مي تواند كاربري واقعي خود را پيدا كنند.

در صورت موافقت مقام معظم رهبري انجام مي شود؛
واگذاري خانه ها و ساختمان هاي نيمه تمام ارتش به مردم مناطق ناامن مسجد سليمان
طرح واگذاري خانه ها و ساختمان هاي نيمه تمام و بلااستفاده نيروي زميني ارتش و هوانيروز مسجد  سليمان به مردم مناطق ناامن مسجدسليمان تصويب شد.
به گزارش ايسنا، بر اساس اين طرح، دولت مكلف است در صورت موافقت مقام معظم رهبري، كليه خانه ها، ساختمان هاي نيمه تمام و زمين هاي امن بلااستفاده و در اختيار نيروي زميني و هوانيروز ارتش در شهر مسجدسليمان را در قبال منازل ناامن فعلي در اختيار ساكنين اين شهر قرار دهد.
هزينه اين طرح از قانون اختصاص دو در هزار فروش نفت خام براي آباداني و عمران مناطق نفت خيز تامين مي شود.

زمان امتحانات دوره ابتدايي مناطق گرمسير و سردسير كشور اعلام شد
امتحانات پايان سال دانش آموزان پايه هاي اول تا پنجم دوره ابتدايي مناطق عادي و سردسير كشور از اوايل خرداد ماه شروع مي شود.
مديركل دفتر آموزش و پرورش ابتدايي كشور يكشنبه به ايرنا گفت: امتحانات پايان سال دانش آموزان دوره ابتدايي مناطق گرمسير كشور از اواسط ارديبهشت ماه امسال شروع شده است.
عباس حاجي آقالو افزود: براساس مصوبه ۲۲ ارديبهشت ماه سال ۷۸ هيأت دولت، وزارت آموزش و پرورش مجاز است به دليل گرماي زودرس مناطقي كه امكان ادامه آموزش تا پايان ارديبهشت ماه در آنها وجود ندارد، حداكثر ۱۰ روز زودتر از تاريخ ياد شده دوره آموزش مدارس را به پايان برساند.
وي توضيح داد: براساس اين مصوبه زمان شروع امتحانات دوره ابتدايي برخي از شهرهاي استان هاي ايلام، بوشهر، خراسان، خوزستان، سيستان و بلوچستان، فارس، كرمان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد و هرمزگان از ۲۰ ارديبهشت ماه هر سال خواهد بود.
حاجي آقالو گفت: براساس مندرجات آيين نامه، امتحانات پايه هاي اول تا پنجم ابتدايي به صورت داخلي برگزار مي شود.
وي گفت: كارنامه هاي دانش آموزان قبولي و تجديدي پايه هاي اول تا پنجم دوره ابتدايي سراسر كشور نيز تا ۱۵ خردادماه در اختيار اوليا قرار خواهد گرفت.
غيبت موجه دانش آموزان
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش اعلام كرد: غيبت دانش آموزان در كلاس درس براي شركت در مسابقات علمي، فرهنگي و هنري، مهارتي و ورزشي در سطح ملي و بين المللي موجه است.«مهدي نويد» ديروز به ايرنا گفت: براساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش موظف است با هزينه سازمان اعزام كننده تسهيلات آموزش جبراني را براي دانش آموزان شركت كننده در مسابقات كشوري، بين المللي و اردو فراهم كند.وي افزود: به اين دسته از دانش آموزان اجازه داده مي شود، علاوه بر نوبت هاي امتحاني خرداد و شهريورماه در امتحان درس يا دروسي كه نمره قبولي كسب نكرده اند، شركت كنند.

جانشين فرمانده ناجا اعلام كرد:
پاكسازي تهران از وجود معتادان تابلو تا پايان سال
جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: ناجا در نظر دارد تا پايان سال جاري هيچ معتاد تابلويي در خيابانها مشاهده نشود.
به گزارش ايسنا، سردار علي عبداللهي در حاشيه نخستين همايش تخصصي معاونين مبارزه با مواد مخدر استانهاي سراسر كشور به خبرنگاران گفت: ناجا مي تواند ظرف يك هفته تمام معتادان تابلو را جمع آوري كند؛ اما اين معتادان پس از جمع آوري بايد در كجا نگهداري شوند؟ به اعتقاد وي، طبق آمارهاي موجود تمايل جوانان به مصرف مواد مخدر نسبت به سالهاي گذشته كاهش يافته كه يكي از دلايل مهم اين امر، نوع برخورد نيروي انتظامي با معتادان تابلو در خيابانهاست.
وي افزود: سال گذشته ناخالصي مواد مخدر نسبت به گذشته بيشتر بود؛ به گونه اي كه ناخالصي ۹۵ درصدي هرويين از دلايل اصلي مرگ معتادين تزريقي در سال ۸۲ به شمار مي رود. وي مجازات معتادان تابلو را پس از اولين دستگيري، ۳۴ و براي دومين بار ۷۴ ضربه شلاق اعلام كرد و يادآور شد: تاكنون به طور جدي مجازات معتادان تابلو اجرايي نشده و بايد اين موارد قانوني براي مجرمين اعمال شود.
سردار عبداللهي تصريح كرد: نيروي انتظامي سال گذشته ۲۴۰ ميليارد تومان ضربه مالي به شبكه هاي اصلي قاچاق مواد مخدر وارد كرد كه از اين ميزان كشف مواد مخدر ۱۷۶ميليارد تومان و توقيف اموال قاچاقچيان ۶۴ ميليارد تومان سهم داشتند.

طي حكمي از سوي رئيس جمهوري
حسين دهقان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شد
سيدمحمد خاتمي رئيس جمهوري طي حكمي دكتر حسين دهقان را به سمت معاون رئيس جمهوري و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران منصوب كرد.
دكتر دهقان متولد ۱۳۳۶ در شهرضاي اصفهان و داراي دكتراي مديريت و برنامه ريزي استراتژيك از دانشگاه تهران است.دهقان پيش از اين سمت، قائم مقام وزير دفاع، جانشين ستاد مشترك سپاه، فرمانده نيروي هوايي سپاه، فرمانده منطقه يكم ثارالله و قرارگاه عملياتي ثارالله و فرمانده سپاه تهران بوده است.
يادآوري مي شود، پيش از اين حجت الاسلام رحيميان عهده دار اين سمت در بنياد شهيد انقلاب اسلامي بود.

تصويب طرح نحوه انجام فعاليت هاي تشكل هاي دانشجويي
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه ديروز خود، طرح نحوه انجام فعاليت هاي تشكل هاي دانشجويي و دانشگاهي را تصويب كردند.
به گزارش ايسنا براساس اين طرح هر تشكل بايد از هيات نظارت دانشگاه تقاضاي صدور پروانه نمايد.
در يكي از مواد اين طرح آمده است: انجام فعاليت هايي از قبيل سخنراني، ميزگرد و تريبون آزاد در صورتي كه مخل فعاليت هاي آموزشي و دانشگاهي نباشد، با مسئوليت تشكل و اطلاع معاونت دانشجويي آزاد است و برگزاري تجمع و راهپيمايي با كسب مجوز از هيات نظارت مجاز است.
هيات نظارت مذكور در اين طرح يك جمع ۶ نفره است كه اعضاي آن را معاون دانشجويي (رئيس هيات)، نماينده رياست دفتر نمايندگي ولي فقيه، دو نفر از دانشجويان، يك نفر از هيات علمي و يكي از كاركنان در موارد مرتبط با تشكل هاي كاركنان تشكيل مي دهند كه براي يك سال انتخاب مي شوند.

بازنشستگان از امروز پاداش پايان خدمت مي گيرند
006141.jpg
پاداش پايان خدمت بازنشستگان قبل از سال ۱۳۷۸ شركت هاي دولتي و شهرداري هاي مشترك صندوق بازنشستگي كشوري تا پايان ارديبهشت ماه پرداخت مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان بازنشستگي كشوري، مدير امور مالي اين سازمان از تامين اعتبار لازم توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور خبر داد و گفت: تمام وجوه مربوط به پاداش بازنشستگان شركت هاي دولتي و شهرداري هاي مشترك صندوق بازنشستگي كشوري و همچنين باقيمانده پاداش ساير بازنشستگان قبل از سال ۷۸ امروز به حساب دستگاه هاي اجرايي سراسر كشور حواله مي شود تا در وجه بازنشستگان واريز شود.
«محسن بازارنوي» افزود: بازنشستگاني كه حقوق خود را از طريق سپهر كارت دريافت مي كنند مي توانند از امروز پاداش خود را دريافت نمايند.
پاداش ساير بازنشستگان نيز با حقوق ارديبهشت ماه پرداخت مي شود. وي افزود: دستگاه ها بايد پاداش بازنشستگان را با حقوق ارديبهشت آنها پرداخت كنند و چنانچه پاداش خود را درتاريخ تعيين شده دريافت نكردند،  مي توانند به دستگاه مربوطه مراجعه كنند.
بازارنوي، در خصوص بازنشستگاني كه مرحله اول پاداش خود را دريافت نكرده اند نيز گفت سازمان بازنشستگي تمام وجوه پاداش را به دستگاه هاي اجرايي حواله كرده، بنابر اين از دستگاه هاي اجرايي انتظار مي رود در اين زمينه همكاري لازم را داشته باشند.
مدير امور مالي سازمان بازنشستگي كشوري تصريح كرد: در اين مرحله پرداخت پاداش، هزار و ۳۰۰ ميليارد ريال براي حدود ۳۶۰ هزار بازنشسته هزينه شده است.
براساس بند (ر) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۸۲ به تمام بازنشستگان و وظيفه بگيران قبل از سال ۱۳۷۸ مشترك صندوق بازنشستگي كشوري و نيروهاي مسلح به ازاي هر سال خدمت به ميزان ۱۰ روز حقوق سال ۸۰ آنها پاداش تعلق مي گيرد.

تمهيدات وزارت كشور براي كنترل دقيق مرز مهران
ترمينال مرزي مهران بزودي افتتاح مي شود
با افتتاح ترمينال مهران در روز سوم خردادماه (سالروز فتح خرمشهر)، عبور و مرور غيرمجاز اين منطقه كنترل مي شود.
به گزارش ايسنا موسوي لاري، وزير كشور در جمع خبرنگاران افزود: نيروهاي مورد نياز اعم از گمرك و نيروهاي انتظامي در مرز مهران مستقر مي شوند و به اين ترتيب رفت و آمد مردم به عتبات عاليات بهتر كنترل مي شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر مشكلي در مرزهاي شلمچه و خسروي وجود ندارد و فقط در منطقه مهران به دليل حضور بيش از حد زائران مشكلاتي وجود دارد.
موسوي لاري با بيان اينكه در حال حاضر نيروي انتظامي فقط در مبادي رسمي حضور دارد، خاطرنشان كرد: بقيه مبادي در اختيار ارتش و سپاه است و براساس مصوبه شوراي عالي امنيت ملي كه به ارتش و سپاه ابلاغ شده است جلوي خروج غيرقانوني از مناطق تحت كنترل آنها گرفته مي شود.
وزير كشور افزود: افرادي كه از مبادي غيرقانوني از كشور خارج مي شوند به دستگاه قضايي معرفي مي شوند و اين دستگاه براي آنها جريمه هايي را معين مي كند.

توسط رئيس بنياد امور بيماريهاي خاص در گفت و گو با همشهري :
برنامه هاي پيشگيري ،درمان و بيمه بيماران خاص تشريح شد
006144.jpg
گروه اجتماعي: نهادينه كردن وضعيت بيماران خاص در كشور ضرورتي انكارناپذير است و سازمانهاي متولي بايد ارائه خدمات به اين قشر خاص را به طور ويژه موردتوجه قرار دهند.
به گزارش خبرنگار همشهري،فاطمه هاشمي رئيس بنياد امور بيماريهاي خاص ضمن بيان مطلب فوق افزود: بيماران خاص افرادي هستند كه به دليل نوع بيماري شان بايد تا آخر عمر دارو مصرف كنند و تحت درمانهايي نظير دياليز و... قرار بگيرند. وي بيماريهاي خاص ر اشامل تالاسمي، هموفيلي، سرطاني، دياليز، ديابت و MS برشمرد و گفت: در حال حاضر بيماران هموفيلي، تالاسمي و دياليزي به عنوان بيماران خاص در هيأت دولت مطرح و تصويب شده و بودجه اي نيز براي آنها در نظر گرفته شده است و در مورد بيماران بيماريهاي MS، سرطاني و ديابتي نيز موضوع در حال پيگيري است.
هاشمي در پاسخ به سئوال خبرنگار ما درخصوص بودجه اختصاصي اين بنياد گفت: بودجه سال جاري ما ۴ ميليارد و ۲۴۰ هزار تومان است.
وي يكي از اقدامات بنياد را افزايش رديف بودجه وزارت بهداشت از ۲ ميليارد تومان به ۱۶ ميليارد تومان در سال جاري ذكر كرد و گفت: سالانه ۵ ميليارد تومان هزينه بيماران خاص مي شود كه شامل خريد دستگاه و تجهيزاتي مثل دستگاه دياليز و... كه همه از سوي وزارت بهداشت پرداخت مي شود و به طور رايگان دراختيار بيماران قرار مي گيرد.
هاشمي با اشاره به هزينه هاي بالاي درمان بيماران سرطاني گفت: در بيماران سرطاني از روزي كه فرد مبتلا مي شود تا مرحله تشخيص، عمل، شيمي درماني و راديوتراپي به طور ميانگين ۷- ۸ ميليون تومان هزينه مي شود كه بستگي به نوع سرطان ممكن است هزينه هاي مراحل درمان بين ۳ تا ۲۰ ميليون تومان متغير باشد و بيشتر مردم توان پرداخت اين هزينه ها را ندارند.
وي در پاسخ به اين سئوال كه ظيفه اصلي و محوري بنياد چيست، گفت: بنياد امور بيماري هاي خاص به عنوان يك سازمان غيردولتي در سال ۷۵ به عنوان پل ارتباطي بين بيماران، مردم و وزارت بهداشت تأسيس شد و در سه زمينه آموزش، درمان و پيشگيري از بيماري هاي خاص فعاليت دارد.
وي گفت: امروز بالغ بر ۸۰۰ مركز بيماري خاص در كشور وجود دارد. هاشمي ضمن تقدير از تلاش سازمان تأمين اجتماعي درخصوص بيمه اين گروه از بيماران خاص گفت: سازمان خدمات درماني هزينه هاي بالاي درماني اين گروه بيمه آنها را قبول كرده و قرار است از طريق ۲۵۰ ميليون دلار ذخيره ارزي كه در اختيار وزارت بهداشت است هزينه بيمه آنها پرداخت شود. رئيس بنياد امور بيماري هاي خاص افزود: ما به دنبال اين هستيم كه در زمينه درمان مراكز را گسترش دهيم و كيفيت درمان را بالا ببريم تا به استانداردهاي بين المللي برسيم.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگار ما، درخصوص آمار برخي از بيماري هاي خاص گفت: سالانه ۱۵۰۰ نفر نوزاد مبتلا به تالاسمي متولد مي شود در حالي كه اين بيماري صددرصد قابل پيشگيري است. در همين زمينه ما برنامه جامعي را تهيه كرده ايم تا با يك غربالگري در دبيرستانها، سربازخانه ها و بعضي اصناف اين كار انجام شود، ولي وزارت بهداشت فقط با اجراي اين كار به هنگام ازدواج موافقت نمود، البته در حال حاضر آمار مبتلايان نيز كم شده ولي به حد مطلوب نرسيده است و هنوز هم ۸۰۰ نفر با اين بيماري به دنيا مي آيند.
فاطمه هاشمي بحث آموزش و اطلاع رساني در زمينه بيماري هاي خاص را مورد تأكيد قرار داد و گفت: در اين خصوص بروشورهاي آموزشي تهيه شده كه به طور رايگان دراختيار بيماران قرار مي گيرد.
وي در پاسخ به سئوالي در مورد «هديه ايثار» و مسائلي كه براي دهندگان و گيرندگان كليه بوجود آمد و نيز فضاي دلالي كه براي اين پديده ايجاد شده گفت: هديه ايثار بحثي است كه از طرف دولت دراختيار ما قرار مي گيرد و سالانه ۱۵۰۰ پيوند كليه انجام مي شود و يك ميليارد و پانصد ميليون تومان براي آن در نظر گرفته شده است. در سال ۸۱ ، ۱۷۵۰ مورد پيوند انجام شد و به اجبار ۲۵۰ مورد را به بودجه سال ۸۲ موكول كرديم و به مراكز پيوند اطلاع داديم كه در همان چارچوب عمل كنند.
وي در خصوص هزينه دياليز در كشور گفت: سالانه ۵ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان براي هر فرد هزينه مي شود اما بيماراني كه پيوند كليه مي شوند حدود ۳ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان هزينه دارند كه نسبت به هزينه صرف شده براي دياليز ۲ ميليون تومان صرفه جويي به دنبال خواهد داشت.
وي قانونمند كردن اهداي اعضاي بيماراني كه مرگ مغزي شده اند را يكي ديگر از فعاليتهاي بنياد خواند و گفت: سالانه ۲۰ هزار نفر در اثر تصادف كشته مي شوند كه حدود ۴ هزار نفر آنها مرگ مغزي مي شوند و مي توان از ۴۸ عضو بدن هر بيمار مرگ مغزي استفاده و به بيماران نيازمند اهدا كرد. لذا وزارت بهداشت بايد شبكه اي را ايجاد كند و در اين خصوص برنامه منسجمي را ارائه نمايد. هاشمي در مورد حل مشكل اشتغال بيماران خاص گفت درصدد هستيم تا سازمانها و نهادها درصدي از استخدام را به معلولين و بيماران خاص اختصاص دهند.

تاج ساختمان مرتفع در خيابان شيراز عصر ديروز فرو ريخت
گروه اجتماعي: تاج ساختمان مرتفع در خيابان شيراز، نبش خيابان غفاري عصر ديروز به علت ضعف نظارتي مهندس ناظر فروريخت.
به گزارش خبرنگار ما نيروهاي آتش نشاني واقع در نزديك ترين محل حادثه ظرف سه دقيقه در نقطه حادثه حاضر و نسبت به رفع مشكل اقدام كردند.
مهندس عليرضا جهانبگلو معاون خدمات شهري شهرداري منطقه سه به خبرنگار همشهري گفت: به نظر مي رسد كيفيت نامناسب در اجرا و يا سهل انگاري مهندس ناظر منجر به وقوع چنين حادثه اي شده است.
وي همچنين افزود: خوشبختانه در اين حادثه به كسي آسيب نرسيده و شهرداري منطقه نسبت به پاكسازي معبر و محصور كردن موقعيت حادثه اقدام كرده است.
خبرنگار همشهري همچنين گزارش داد با ريزش تاج ساختمان ياد شده و با محصور شدن اطراف محل حادثه رفت و آمد در خيابان غفاري با محدوديت هايي همراه شده است.شايان ذكر است خبرنگار همشهري در تماس با روابط عمومي شهرداري منطقه تلاش كرد اطلاعات تازه تري به دست آورد كه مدير روابط عمومي از پاسخ به پرسش هاي خبرنگار همشهري خودداري و حاضر نشد بستر ارتباط همشهري با مسئولان ذيربط را فراهم آورد. گزارش تفصيلي همشهري از اين حادثه فردا در صفحه اجتماعي درج خواهد شد.

مدير مسئول روزنامه نسيم صبا در دادگاه
مجيد قاسمي فيض آبادي، مدير مسئول روزنامه نسيم صبا ديروز به همراه وكيل مدافع خود با حضور در شعبه سه بازپرسي، به ۳۱ مورد شكايت مطرح شده عليه اين روزنامه پاسخ گفت.
عباس بشيري، وكيل مدافع فيض آبادي در گفت وگو با خبرنگار قضايي ايرنا گفت: ۲۹ مورد از شكايتها از ناحيه مدعي العموم و دو مورد ديگر از سوي شهرداري تهران و گمرك مطرح شده بود.

موزه دريايي ايران راه اندازي مي شود
معاون معرفي و آموزش سامان ميراث فرهنگي كشور از تلاش سامان متبوع خود براي راه اندازي موزه دريايي خبر داد.
سيد احمد محيط طباطبايي افزود: خليج فارس يكي از نادرترين محيط هاي خاص و اكولوژي آب به لحاظ پرورش آبزيان و گياهان دريايي محسوب مي شود. از اين حيث در كنار مطالعات باستانشناسي زير دريا، خليج فارس گنجينه اي را در خود جاي داده كه اين گنجينه ها مي توانند بخش هاي مختلف موزه دريايي به شمار آيند.معاون معرفي و آموزش سازمان ميراث فرهنگي افزود: در نظر داريم تا با راه اندازي اين موزه كه با همكاري ديگر نهادهاي پژوهشي صورت مي گيرد، مسايلي چون صيد، دريانوردي، آبزيان، فرهنگ مردم كنار دريا، اسطوره ها و ادبيات شفاهي را بشناسانيم.
محيط طباطبايي در خصوص مكان موزه دريايي گفت: در دوره اي بحث بر سر اين بود كه موزه دريايي در تهران باشد اما در يك فرايند علمي اين موزه مي تواند در يك نقطه نباشد. مثلا در بوشهر مي توان آداب و آيين ساحل نشينان، در جاي ديگر شيلات و در جايي مثل تهران، اسناد تاريخي و دريايي را در قالب موزه به مردم نشان داد.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |